Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intel NUC

1280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Intel NUC DC3217BY (Svart/Röd) (Barebone-chassin) 7 8,2 (9) Inga priser
Intel NUC DC3217IYE (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,87 (7) Inga priser
Intel NUC DCCP847DYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,5 (1) Inga priser
Intel NUC DC53427HYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,25 (3) Inga priser
Intel NUC D54250WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,67 (11) Inga priser
Intel NUC D34010WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC D54250WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 7,67 (14) Inga priser
Intel NUC D34010WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC DN2820FYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,31 (15) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 5 7 (1) Inga priser
Intel NUC NUC5i3MYHE (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 1 (0) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,67 (8) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEK (Svart) (Barebone-chassin) 4 (0) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEH (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,33 (2) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 24 mars 2014 - 13:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en NUC nu när Raspberryn har börjat bete sig knepigt. Det jag har som krav är att den ska klara 1080 filmer och serier utan problem. Även 3D SBS/OU. XBMC/openelec är ett måste. =)

Någon vänlig själ som kan knepa ihop en varukorg eller så åt mig? Billigast möjligt! =) Helst ethernet och inget wifi. får gärna ligga på runt 2000:-

Vill du leverans idag är det NetonNet som har billigast:
http://www.netonnet....kh/200617.7354/
http://www.netonnet....hz/192205.7062/
http://www.netonnet....GB/181575.7072/

Allt i lager

Postad 24 mars 2014 - 15:00

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 1
Eller så tänker du långsiktigt och sparar ihop ca 1500kr till på ovanstående paket och köper en med i5 cpu.
oavsett ifall en mindre klarar av att spela upp de mesta filer man matar den med så känns det (för mig i alla fall) dumsnålt att inte köpa den stora modellen och få ut maximal prestanda samt kunna ha den många år utan att behöva byta.
kan inte tänka mig att en Celeron cpu klarar tex Aeon Nox skinnet med lite eye candy modd i xbmc helt utan lagg. Vidare så är grafikchippet ljusår bättre i i5 modellen.

Postad 24 mars 2014 - 16:49

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Håller med someone2 helt och hållet!

Postad 24 mars 2014 - 17:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 2

Eller så tänker du långsiktigt och sparar ihop ca 1500kr till på ovanstående paket och köper en med i5 cpu.
oavsett ifall en mindre klarar av att spela upp de mesta filer man matar den med så känns det (för mig i alla fall) dumsnålt att inte köpa den stora modellen och få ut maximal prestanda samt kunna ha den många år utan att behöva byta.
kan inte tänka mig att en Celeron cpu klarar tex Aeon Nox skinnet med lite eye candy modd i xbmc helt utan lagg. Vidare så är grafikchippet ljusår bättre i i5 modellen.

Vad är det mer specifikt som skulle få en Celeron att ha svårt mer Aeon Nox?

Responsiviteten i Skins var längesen jag hade problem med. Sista flaskhalsen var flytten från HDD till SSD då accesstiden försvann. Möjligtvis när man drar mellan menyer och en BluRay är igång så blir delayn ca några millisekunder mer.

Men jag har då aldrig haft några problem med Aeon Nox på min Celeron.

Inte direkt så att några element i Skinsen är direkt heavy numera, det är liksom inte 2004 då sådant var en faktor.

Vad som sen är dumsnålt är ganska personligt.

Kan vända på det, varför försöka sikta på något som ska överleva 5 år idag när du sparat ihop samma summa inom 3 år, får något som är dubbelt så bra och dubbelt så snålt och ändå klarar dig på en Celeron fram tills då.

Redigerat av PalmiNio, 24 mars 2014 - 17:18.

Postad 24 mars 2014 - 18:19

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Vad är det mer specifikt som skulle få en Celeron att ha svårt mer Aeon Nox?

Responsiviteten i Skins var längesen jag hade problem med. Sista flaskhalsen var flytten från HDD till SSD då accesstiden försvann. Möjligtvis när man drar mellan menyer och en BluRay är igång så blir delayn ca några millisekunder mer.

Men jag har då aldrig haft några problem med Aeon Nox på min Celeron.

Inte direkt så att några element i Skinsen är direkt heavy numera, det är liksom inte 2004 då sådant var en faktor.

Vad som sen är dumsnålt är ganska personligt.

Kan vända på det, varför försöka sikta på något som ska överleva 5 år idag när du sparat ihop samma summa inom 3 år, får något som är dubbelt så bra och dubbelt så snålt och ändå klarar dig på en Celeron fram tills då.

Word!

Varför lägga mer pengar än man behöver? Kände själv smärtgränsen gick vid 2500:- för en renodlad mediaspelare. Missförstå mig rätt är supernöjd med den.
Alla kanske inte heller brötar med olika skins etc utan bara kör sina filmer.
Kör på PalmNinos råd, han har en färdig korg i en annan tråd med Intel NUC 2820.
Jag körde på hans råd och är mer än nöjd!

Postad 24 mars 2014 - 19:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Word!

Varför lägga mer pengar än man behöver? Kände själv smärtgränsen gick vid 2500:- för en renodlad mediaspelare. Missförstå mig rätt är supernöjd med den.
Alla kanske inte heller brötar med olika skins etc utan bara kör sina filmer.
Kör på PalmNinos råd, han har en färdig korg i en annan tråd med Intel NUC 2820.
Jag körde på hans råd och är mer än nöjd!

Gott. Som sagt. Kan bara tala för OpenELEC och BIOS kan vara en pain i början.

Postad 24 mars 2014 - 20:13

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Någon som har en I3a som kan säga om den fixar streamingtjänster typ Tv4play HD och hur mycket den belastas?

Postad 24 mars 2014 - 22:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Någon som har en I3a som kan säga om den fixar streamingtjänster typ Tv4play HD och hur mycket den belastas?

Alltså varför N2820 hackar är för att den inte har Intels Quick Sync som ger bättre stöd för olika format att hårdvaruaccelereras av GPUn.

Det har alltså inte med att GPUn är slö utan ath en del streamingtjänsters format kör på CPUn istället för GPUn.

i3 har dock precis som i5 på haswell stöd för Quick Sync och har därför samma stöd för hårdvauaccelerering.

Kontentan är att de kommer klara streamintjänster lika bra. Ingen tjänst är så krävande.

Postad 24 mars 2014 - 22:21

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Alltså varför N2820 hackar är för att den inte har Intels Quick Sync som ger bättre stöd för olika format att hårdvaruaccelereras av GPUn.

Det har alltså inte med att GPUn är slö utan ath en del streamingtjänsters format kör på CPUn istället för GPUn.

i3 har dock precis som i5 på haswell stöd för Quick Sync och har därför samma stöd för hårdvauaccelerering.

Kontentan är att de kommer klara streamintjänster lika bra. Ingen tjänst är så krävande.

Då måste det vara bättre och köpa I3:an eller I5:an istället för lågbudget N2820

Postad 24 mars 2014 - 22:24

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Absolut! Eftersom att både i3 an och i5 an är mkt bättre på att hantera material som inte accelereras av gpun, som TV4 play, viaplay osv..

Postad 24 mars 2014 - 23:11

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Tycker att många tidigare inlägg i denna forum tråd borde tala för sig själv när det gäller val utav NUC.
Var och en väljer naturligtvis själv hur mycket eller lite pengar de vill spendera på en HTPC. För det får vi väl ändå kalla den för? Mera det än mediaspelare iaf.
Vad vissa upplever som lagg eller ej är förmodligen också individuellt. Har man suttit framför en wdtv och byter mot en celeron maskin känns det förmodligen som att byta från en Skoda till Mercedes.
Jag skulle personligen aldrig köpa snikmodellen och få femtioelva möjliga begränsningar på grund av att hårdvaran maxar ut för att den ligger på gränsen av dess kapacitet.
Valet är köparens... Jag bara ventilerar och rekommenderar mina åsikter.

Postad 25 mars 2014 - 07:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Absolut! Eftersom att både i3 an och i5 an är mkt bättre på att hantera material som inte accelereras av gpun, som TV4 play, viaplay osv..

Nej. Tvärtom, de är bättre för att FLER saker accelereras av GPUn.

Det är poängen som Quick Sync.

Postad 25 mars 2014 - 07:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 1

Då måste det vara bättre och köpa I3:an eller I5:an istället för lågbudget N2820

Som sagt.

Är målet att köra bara OpenELEC så bidrar i5 imte med något förutom högre prislapp.

Ska du dock köra Win 8 med streamingtjänster så är i3 o i5 det du ska gå på.

Postad 25 mars 2014 - 14:58

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hur komplicerat är det att köpa en NUC (t.ex. D54250WYK) och därefter skruva isär och montera komponenternas i ett passivt chassi (t.ex. http://www.dustinhom...-fanfree-black/) ?

Tänker exempelvis på om cpu-fläkten sitter limmad och är svår att ta bort?

Postad 25 mars 2014 - 22:12

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Jag fick min Brix I5 med iris pro idag. Fel tråd kanske men vilket bygge. Oerhört soliid, ännu lättare bygge en NUC och snabb som bara den.

Postad 25 mars 2014 - 22:22

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Hur komplicerat är det att köpa en NUC (t.ex. D54250WYK) och därefter skruva isär och montera komponenternas i ett passivt chassi (t.ex. http://www.dustinhom...-fanfree-black/) ?

Det är lite pilligt, tror inte att den är limmad.
Frågan är om det är värt besväret och pengarna då nucen redan är knäpptyst så länge man inte lägger örat mot lådan..

Postad 25 mars 2014 - 22:22

Probe
  • Probe
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur komplicerat det kan vara, men jag vet att man kan köpa moderkortet (med processor etc.) löst. Man ska alltså inte behöva köpa hela kitet med chassi.

Postad 25 mars 2014 - 22:45

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Har ett problem som jag tror beror på min NUC. Ganska ofta, tror det har ökat i frekvens också, så slocknar min bild min och ljudet klipper bort i typ 2 sekunder.
Jag har nyss bytt förstärkare och den gjorde liknande grej förut, fast då försvann bara ljudet och inte bilden i typ 2 sekunder.
Jag kommer inte ihåg om det har hållit på enda sen jag fick den men sker oftare nu, igår t.ex. så la den av 4 ggr inom ett par minuter men funkade bra resten av tiden. Det har inte med t.ex. XBMC att göra för det sker likadant när jag ser på Netflix i browsern.
Jag har provat ominstallera windows, uppdaterat windows och grafikkortsdrivrutiner och testat den andra HDMI-utgången. Känns som att det inte finns mer som jag kan testa och jag har inte sett någon annan klaga på liknande problem med NUCen.

Om du vill veta vad det är för fel så måste du ta det, att titta på en eller två filmer med tvns högtalare. Om det funkar när du inte kör via din förstärkare så ligger felet i din förstärkare. Om samma fel kvarstår så ligger felet i nucen.

Så återigen, börja med att koppla nucen DIREKT till tvn, se om felet är kvar eller om det funkar bra.

Om det funkar bra så ligger felet i förstärkaren, om felet kvarstår så ligger felet i nucen.

Lycka till!

Nu har jag testat att köra lite direkt till TVn och där fungerar det. Men jag kan ju inte säga att det är fel på förstärkaren då den fungerar perfekt med allting annat och jag hade liknande problem med NUCen och gamla förstärkaren.
Någon annan som har ett bra förslag annars får det nog bli att sälja NUCen och köra med en helt annan HTPC.

Hittar ingen annan på Google som har liknande problem så det är väldigt irriterande.

Postad 26 mars 2014 - 07:58

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Nu har jag testat att köra lite direkt till TVn och där fungerar det. Men jag kan ju inte säga att det är fel på förstärkaren då den fungerar perfekt med allting annat och jag hade liknande problem med NUCen och gamla förstärkaren.
Någon annan som har ett bra förslag annars får det nog bli att sälja NUCen och köra med en helt annan HTPC.

Hittar ingen annan på Google som har liknande problem så det är väldigt irriterande.

Har du möjlighet att installera Openelec på en USB-sticka? Och köra några filmer därifrån istället för att se om felet följer med eller om du blir av med det. Jag säger inte att det är en lösning att byta till Openelec men då ser vi om felet är hårdvarurelaterat eller Windows-relaterat.

Jag har liknande problem på min vanliga dator, bilden klippte någon gång varje timme, för en tid sedan bytte jag kabel mellan dator och skärm och nu klipper den bara någon gång om dagen istället. Så prova byta kabel kan också vara ett tips. Och se till att den verkligen sitter på plats som den ska. NUCen har väldigt mycket plast runt kontaktbrunnarna så många HDMI-kablar kommer inte tillräckligt långt in för att sitta bra och få bra/stabil-kontakt. HDMI-kontakten har ju inga låshakar heller så den glider väldigt lätt ut om den inte sitter ordentligt från början.

Postad 26 mars 2014 - 13:36

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Har du möjlighet att installera Openelec på en USB-sticka? Och köra några filmer därifrån istället för att se om felet följer med eller om du blir av med det. Jag säger inte att det är en lösning att byta till Openelec men då ser vi om felet är hårdvarurelaterat eller Windows-relaterat.

Jag har liknande problem på min vanliga dator, bilden klippte någon gång varje timme, för en tid sedan bytte jag kabel mellan dator och skärm och nu klipper den bara någon gång om dagen istället. Så prova byta kabel kan också vara ett tips. Och se till att den verkligen sitter på plats som den ska. NUCen har väldigt mycket plast runt kontaktbrunnarna så många HDMI-kablar kommer inte tillräckligt långt in för att sitta bra och få bra/stabil-kontakt. HDMI-kontakten har ju inga låshakar heller så den glider väldigt lätt ut om den inte sitter ordentligt från början.

Ja, jag har testat OpenElec, Ubuntu, Windows 7/8. Iofs testade jag inte Ubuntu eller OpenElec så länge pga jag fick inget HD-ljud i dom men är ganska säker på att jag såg samma problem där. Vet till 100 att problemet finns både i Win7 och 8, men kanske ska testa OpenElec från USB ett par gånger.
Ska prova en annan HDMI-kabel.
Tack så länge för tipsen.

Redigerat av derpious, 26 mars 2014 - 13:40.

Postad 26 mars 2014 - 14:18

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Kabeln är ett starkt tips, vi har med kniv skalat av plasten på HDMI-kontakten på ett antal kablar för att den helt enkelt inte går nog långt in annars. Detta problem gäller inte bara NUCar utan även många andra datorer har vi sett.

Postad 26 mars 2014 - 16:12

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Kabeln är ett starkt tips, vi har med kniv skalat av plasten på HDMI-kontakten på ett antal kablar för att den helt enkelt inte går nog långt in annars. Detta problem gäller inte bara NUCar utan även många andra datorer har vi sett.

Det kan även vara minnet(enna) som spökar, felsök där om inte byte av hdmi kabel funkar.

Alltså, ta ur minnen, kör med ett och eller annan minnes plats osv

Postad 27 mars 2014 - 21:30

sysslolos
  • sysslolos
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Något som saknas förutom OS?
Något ni skulle ändrat?

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/89263

(försökte lägga in länk genom menyn men det hängde sig bara?)

Postad 27 mars 2014 - 22:04

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Fin maskin Sysslolos :) Du behöver dock inte nätsladden, den bör ligga i lådan.
Kommer bli trevligt att fixa till den när den är hemma :)

Postad 27 mars 2014 - 22:15

sysslolos
  • sysslolos
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tack!
Budade hem en boxee gör att testa om den kunde ersätta en gammal laptop vid tv:n, det kunde den inte...

Ang. Strömkabel, saxat från webhallens sida om Nucen:
"12-19V DC Power Input (external power adapter not included)"

Redigerat av sysslolos, 27 mars 2014 - 22:15.

Postad 27 mars 2014 - 22:31

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0
Har för mig att strömkabeln inte följer med, så det stämmer nog att du ska ha den. Vet inte varför somoene2 tror han vet bättre?

Edit: Hittills har byte av kabel fungerat, bara testat ca 2 timmar dock. När jag har testat 5+ så vet jag säkert att det har hjälpt om det fortfarande har fungerat bra.

Redigerat av derpious, 27 mars 2014 - 22:32.

Postad 28 mars 2014 - 06:30

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Förut så skickades inte strömkabeln med, men nu så skickar de med strömkabel. Jag köpte en strömkabel för att jag trodde att de inte skickade med en, nu sitter jag med en strömkabel för mycket. För säkerhetskull kontakta webhallen och be att de dubbelkollar i förpackningen!

Postad 28 mars 2014 - 07:22

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Nu är det inte så enkelt som Disney försöker få det att låta. Haswell NUCarna har skickats både med och utan kabel så det gäller helt enkelt att kolla med leverantören om just ditt exemplar skickas med kabel eller inte. De gamla svarta NUCarna har aldrig skickats med kabel och de gör det fortfarande inte heller. Och de sista Haswell-NUCarna jag köpte hem hade inte heller kabel, däremot vet jag att de första Haswell-NUCarna jag köpte hade kabel. Så det är inte så enkelt som att förut så var det si och nu är det så.

Postad 28 mars 2014 - 07:23

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Missade du vad jag skrev i slutet eller? "För säkerhetskull kontakta webhallen och be att de dubbelkollar i förpackningen!"

Redigerat av DiSNEY, 28 mars 2014 - 07:24.

Postad 28 mars 2014 - 07:38

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Nej jag missade det inte, men du skriver påståenden som inte stämmer alls.

Förut så skickades inte strömkabeln med, men nu så skickar de med strömkabel.

De sista travarna med DC53427HYE och D54250WYK som vi har köpt in har inte haft med strömkabel. Den enda gången vi har fått med kabel var vid första beställningen av D54250WYK som vi fick i höstas, sedan dess har då inte vi fått med kabel med någon modell av NUC överhuvudtaget.

Postad 28 mars 2014 - 08:11

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Nåväl, med eller inte så spelar ett par kronor kanske inte någon roll :)
Jag köpte min i februari och då var kabel med. En kompis kom hem med en förra veckan och även han fick kabeln i lådan.
En annan vän som köpte sin strax efter att de kommit i lager fick även han kabeln med. Samtliga 3 maskiner är i5. Har även för mig att alla är köpta från Netonnet .

Kan tycka det är riktigt snålt att inte skicka med den vid köp. Lite som att köpa ny bil men glöm inte köpa till hjulen så du kan använda den...

Postad 28 mars 2014 - 08:36

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
På sista bunten vi fick hem står det klart och tydligt att kabel inte ingår, så det är nog så att det skiljer sig mellan olika leveranser om kabeln ingår eller inte.
En anledning till att kabeln inte ingår är att Intel slipper anpassa produkten för olika marknader. Jag skulle gärna se att alla produkter slutade skickas med kablar överhuvudtaget, bättre att man själv får köpa rätt typ och längd på kabeln.
Bildskärmar är ett bra exempel på hur de skickar med en massa onödiga kablar. VGA och DVI följer nästan alltid med men de nya moderna som DP får man oftast köpa själv. Vem sjutton köper en ny skärm och ansluter den med VGA? Och är man tvungen att ansluta den med VGA så har man förmodligen redan en sådan kabel liggandes. Nä fram för riktig bulk-förpackning igen...nu vart det riktigt OT, jag ber om förlåtelse...

Postad 28 mars 2014 - 09:06

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Tog fram min originalkartong och noterar att det faktiskt står på den vad den innehåller. Kan vara bra att veta kanske :)
http://sv.tinypic.co...?pic=mbo8io&s=8

Redigerat av somoene2, 28 mars 2014 - 09:07.

Postad 28 mars 2014 - 09:12

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Bökigt för leverantörerna när vissa skickas med och vissa utan. På våra lådor finns exakt samma etikett, men där står AC Power Cord under Whats needed:

Postad 28 mars 2014 - 09:32

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Verkligen. Är ju en sak ifall man köper i fysisk butik. Inte lika enkelt att kolla upp via näthandel.

Postad 28 mars 2014 - 09:38

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Och de som sitter på kundtjänsten på näthandeln har inte heller alltid fysisk tillgång till produkterna de säljer, så de kan i sin tur få svårt att kolla upp sådana här saker fort.

Postad 28 mars 2014 - 15:42

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur komplicerat det kan vara, men jag vet att man kan köpa moderkortet (med processor etc.) löst. Man ska alltså inte behöva köpa hela kitet med chassi.

Tack, men känns som det blir dyrare att köpa komponenterna löst än färdigmonterat i låda.

Postad 29 mars 2014 - 10:05

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Bra deal kanske

http://www.dustinhom...e-expo2014-b2c/

Postad 29 mars 2014 - 10:21

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Jävligt Bra deal! Tack för tipset !

Postad 29 mars 2014 - 10:42

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Beställde en också, med 4gb minne. Ska väl inte va några problem med win8 och HBO/Viaplay?

Postad 29 mars 2014 - 10:43

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Inga problem! Det kommer fungera så j*vla bra!

Postad 29 mars 2014 - 10:47

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Grymt! Har följt utveckling några månader nu! Vill ha en billig liten sak så jag kan följa Game of thrones nya säsong

Postad 29 mars 2014 - 11:04

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Varför behöver man wifi/blåtandskort för att få datorn att "fungera" Så står det på Dustins sida. Den har ju trådad nätverksutgång?

Postad 29 mars 2014 - 12:21

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Läs tidigare i tråden så kommer du hitta en lista med vilka wifi kort som fungerar..

Postad 29 mars 2014 - 14:56

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Varför behöver man wifi/blåtandskort för att få datorn att "fungera" Så står det på Dustins sida. Den har ju trådad nätverksutgång?

Det behövs inte. Jag kör trådat och har alltid gjort på allt utom telefoner/plattor.

Postad 29 mars 2014 - 18:14

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Tack! Lite lurigt skrivet när dom skriver att man behöver wifi för att den ska fungera. Men läser man specc så har den trådar nätverksutgång. Blir nog asus USB wifi, för att jag har deras router.

Postad 30 mars 2014 - 08:07

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Tack! Lite lurigt skrivet när dom skriver att man behöver wifi för att den ska fungera. Men läser man specc så har den trådar nätverksutgång. Blir nog asus USB wifi, för att jag har deras router.

Ja fast då så slösar du ju bort en usb port i onödan, wifikortet är billigt och enkelt att montrera!

Postad 30 mars 2014 - 13:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Bra deal kanske

http://www.dustinhom...e-expo2014-b2c/

Grymt pris!

Postad 30 mars 2014 - 14:39

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Ja fast då så slösar du ju bort en usb port i onödan, wifikortet är billigt och enkelt att montrera!

Kanske, men behöver ju bara 2 st tangentbord och hårddisk. USB nätverkskort kan man ju alltid flytta med till nästa dator

Postad 30 mars 2014 - 14:44

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Jo visst men när wifikortet bara kostar några hundralappar så, sedan är det skönt att slippa ha yttligare en sak hängandes på datorn..

Detta köpte jag, funkar kanon!
1 0 INTEL WLAN 7260 MINI PCIE DUAL BAND 802.11A/B/G/N BT4.0 5010757343
220 kr !?

http://www.dustinhom...1a-b-g-n-bt4-0/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.