KILLZONE : Shadow Fall [PS4]
Killzone: Shadow Fall (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
7
|
(11)
|
145:- |
Postad 07 January 2014 - 08:00
2st 15000 rundor i rad innan läggdags bådar gott inför framtiden.
grymt!
Postad 07 January 2014 - 08:11
I mina mått sett, Ja!grymt!
Vi hörs nån kväll. Blir tidigare kvällar nu för min del. Men ska försöka lira en timme eller 2 innan man somnar om ja orkar.. =S
Postad 07 January 2014 - 08:19
I mina mått sett, Ja!
Vi hörs nån kväll. Blir tidigare kvällar nu för min del. Men ska försöka lira en timme eller 2 innan man somnar om ja orkar.. =S
lugnt. blir inte heller så mycket gaming under veckan. några timmar då och då.
Postad 07 January 2014 - 09:03
Postad 07 January 2014 - 09:50
Postad 07 January 2014 - 10:28
... men visst var den grymt skön? Hyffsat tillfredställande puffra.Sådär, nu är mina dagar som en av planetens sämsta scouts över, alla attachments till scout upplåsta
Måste säga att det trots allt ändå gick smidigare och snabbare än jag trodde det skulle göra, det jag hade mest issues med var nog att få 5 head shots med den där punt-pistolen...
Har låst upp alla attachments så nu är det mest en massa grindande på abilities. Typ 300 st airdrone-kills, 150 buddy-drone kills, massa stundrone, ammo boxes etc...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 January 2014 - 10:28.
Postad 07 January 2014 - 10:36
Har kvar några kills med rippern (vilket kommer av sig självt) men framförallt har jag 60 kills kvar med judasz...
Ja, har också en hel del kvar vad det gäller abilities
Postad 07 January 2014 - 10:45
Btw, fick ihop 80 / 33 på The Penthouse. Beat (pun intended) thatgrymt!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 January 2014 - 10:45.
Postad 07 January 2014 - 10:47
Måste in och prova detta också, ser ju ganska kul ut på klippen ni laggt upp
om du beslutar dig för att prova så ge det några timmar. spisa inte av det efter några matcher. det är rörigt i början (menysystemet hjälper inte dirkt till heller) och om man är van med COD och/eller BF så upplevs detta spel som "segt" men när man kommer in i det så är det väldigt mycket action och mycket fokus på objective.
hoppas vi spelar ihop snart Jarre
ps: Primören kan hålla käft, jag är inte betald av GG
Btw, fick ihop 80 / 33 på The Penthouse. Beat (pun intended) that
![]()
what? extended warzone eller?
Postad 07 January 2014 - 10:47
Postad 07 January 2014 - 10:51
Officiella MHB-regeln är att man får svära och bli förbannad på spelet de första 24 speltimmarna. Därefter är det inte tillåtet att klaga på något (förutom möjligtvis lagg)
Tvärtom. Med erfarenhet tillkommer privilegiet att wajna. Men då tillkommer automatiskt reprimanden "Vad fan spelar du fortfarande för då?" .
Postad 07 January 2014 - 10:52
Officiella MHB-regeln är att man får svära och bli förbannad på spelet de första 24 speltimmarna. Därefter är det inte tillåtet att klaga på något (förutom möjligtvis lagg)
och medspelare som bara håller på med unlocks ;P
Tvärtom. Med erfarenhet tillkommer privilegiet att wajna. Men då tillkommer automatiskt reprimanden "Vad fan spelar du fortfarande för då?" .
alltså man får inte klaga på själva spelet men man får ju självklart klaga på hur folk spelar
Redigerat av beat_strandh, 07 January 2014 - 10:52.
Postad 07 January 2014 - 10:55
Vi vann med 5-0 så det torde varit en Extended.what? extended warzone eller?
Tycker dock inte de officiella extended är speciellt extended då det var bäst av 7 (8) rundor i KZ2...
btw, Undra om inte en "Twin Kill Assist" räknas som en kill ?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 January 2014 - 10:55.
Postad 07 January 2014 - 10:56
Vi vann med 5-0 så det torde varit en Extended.
Tycker dock inte de officiella extended är speciellt extended då det var bäst av 7 (8) rundor i KZ2...
det är 8 rundor nu men först till 5 som gäller.
Postad 07 January 2014 - 11:25
och medspelare som bara håller på med unlocks ;P
Haha, jag är så gott som klar nu, hädanefter blir det bara spawn beacons och revives på mig (medan jag levlar min judasz)
Postad 07 January 2014 - 11:35
alltså man får inte klaga på själva spelet men man får ju självklart klaga på hur folk spelar
Samtliga variabler är tillåtna i jakten på den ultimata ursäkten för att man dog. Detta gäller dock inte de första 24 timmarna då man klassas som den ultimata nooben.
Postad 07 January 2014 - 11:45
Då har jag iaf några timmar kvar då..
Nu börjar man fatta lite iaf, så nu är man lite lugnare..
Edit: Måste säga att detta spelet är faktiskt riktigt roligt!
Var VÄLDIGT skeptisk första timmarna, men Killzone känns som ett spel där många fokuserar mer på objectives mer än k/d ratio än andra spel, och för en sopa som jag är det ju trevligt!
Redigerat av Megaman1, 07 January 2014 - 11:48.
Postad 08 January 2014 - 08:28
Sen ville spelet att jag skulle öppna någon port i routern och det är inte lätt utan dator
Postad 08 January 2014 - 08:33
Postad 08 January 2014 - 09:24
Spelade spelstilen "New recruit" igår, vilket passade mig alldeles utmärkt då dom var lika dåliga som en annan. Men hann bara spela några matcher innan jag vart "för bra"
Sen ville spelet att jag skulle öppna någon port i routern och det är inte lätt utan dator
ja "new recruit" är en bra warzone att börja i. tyvärr har dem satt challange limiten för låg på den. nybörjare skulle behöva minst 5 timmar om inte mer i den innan dem hoppar in i dem andra servrarna.
Jag joinade dig igår några matcher i "24 player TDM" men fyfan vad tråkigt TDM är i detta spel. bara basecamping hela tiden. iaf på dem flesta banorna. Du får se till att joina oss i en "Classic warzone". då är det inte så många spelare (7 vs 7) och därmed mindre kaotiskt jämfört med "24 player warzone". 24 player warzone är oftast sjukt kul men ibland kan det bli så mycket kaos med för många airdrones och turrets att man blir tokig. en limit på dem prylarna skulle göra gott för det här spelet.
Postad 08 January 2014 - 09:29
Postad 08 January 2014 - 11:22
Någon som lirar ikväll?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 January 2014 - 11:22.
Postad 08 January 2014 - 11:41
Postad 08 January 2014 - 12:15
Jag är med!
Från kl 21 ca
karlnr9
skickade en friendrequest till dig
hoppas jag oxå kan joina ikväll.
Postad 09 January 2014 - 12:03
Postad 09 January 2014 - 14:03
http://youtu.be/faUSFZF3rtw
http://youtu.be/LTpwhMj6TX8
Postad 09 January 2014 - 14:33
Fick problem med bredbandet. Helt plötsligt dog chatten. Sen segade det lite. Försökte ett par gånger.Tack för game igår Zalty och fraztheman! Även martin som dock försvann helt plötsligt?
Har ju nytt Headset med, hoppas det inte är det som strular..
Provade vid 22 o då funkade det, men då va det fullt på servern. Spelade ett par TDM COD.
Hoppas det det funkar ikväll efter hockeyn!
Postad 10 January 2014 - 07:50
Postad 10 January 2014 - 08:39
Skulle behövas lite större partyn, för mycket random idioter annars...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 January 2014 - 08:40.
Postad 10 January 2014 - 08:43
Har dock inte hunnit lira så mkt som jag önskat.
Såg att både Morlock och Beat var inne under mina sista rundor (sorry att jag inte presterade bättre. Prövar fortfarande en massa olika vapen hela tiden...)
Beat märkte man mest av eftersom han återupplivade mig ca 12000 ggr (TACK!)
Ska fixa med mic och hörlurar så ni kan skrika åt mig vad jag ska göra under de olika momenten....Har fortfarande lite svårt för det här med taktik... Springer mest rakt fram och försöker knäppa så många uslingar jag kan...
Postad 10 January 2014 - 08:47
Själv är man en sån där peasant som springer runt med assault och retas med FI. (just nu)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 January 2014 - 08:47.
Postad 10 January 2014 - 08:56
Annars kan du ju köra med det som följde med PS4an sålänge. Använder det själv.Ska fixa med mic och hörlurar så ni kan skrika åt mig vad jag ska göra under de olika momenten....Har fortfarande lite svårt för det här med taktik... Springer mest rakt fram och försöker knäppa så många uslingar jag kan...
Postad 10 January 2014 - 09:05
Ja wtf, RQ i sista rundan. Vi vann ju!!!!
Spoiler
Skulle behövas lite större partyn, för mycket random idioter annars...
haha ja, jag var lite för sur som sagt. kul att ni vann men det hade kvittat. lagget förstörde upplevelsen för mig endå
Beat märkte man mest av eftersom han återupplivade mig ca 12000 ggr (TACK!)
Ska fixa med mic och hörlurar så ni kan skrika åt mig vad jag ska göra under de olika momenten....Har fortfarande lite svårt för det här med taktik... Springer mest rakt fram och försöker knäppa så många uslingar jag kan...
det var så lite så
men en sak är viktigt, även om du inte har mic så ska du joina när vi skickar party invite till dig för då blir det enklare att joina samma lag (om du nu vill lira med oss hehe). skrev och förklarade det någon sida längre bak i tråden
Postad 10 January 2014 - 09:38
haha ja, jag var lite för sur som sagt. kul att ni vann men det hade kvittat. lagget förstörde upplevelsen för mig endå
det var så lite så
men en sak är viktigt, även om du inte har mic så ska du joina när vi skickar party invite till dig för då blir det enklare att joina samma lag (om du nu vill lira med oss hehe). skrev och förklarade det någon sida längre bak i tråden
Det ska jag göra!
Såg att jag fick en inbjudan men fattade inte riktigt om jag var tvungen att hoppa ur mitt spel för att acceptera den..
Hur funkar det egentligen?
Postad 10 January 2014 - 09:44
Postad 10 January 2014 - 09:59
Det ska jag göra!
Såg att jag fick en inbjudan men fattade inte riktigt om jag var tvungen att hoppa ur mitt spel för att acceptera den..
Hur funkar det egentligen?
du behöver inte hoppa ur något spel för att joina partychat. det är playstations inbyggda chat. du trycker bara på PS knappen och sedan på hörlursikonen (party) och accepterar inbjudan. sedan trycker du på PS knappen (1 eller ibland 2 ggr) så att du kommer tillbaka till KZ... efter det gör du som JoLa247 (Zalty) skrev
Redigerat av beat_strandh, 10 January 2014 - 09:59.
Postad 10 January 2014 - 10:14
Postad 10 January 2014 - 10:36
Finns inget party igång som kör KZ när jag börjar spela så skapar jag ett. Brukar alltid ramla in någon. Skönt system där vem som helst kan hoppa in så slipper man skicka invites.
ja när alla vet hur det fungerar så är det ju klockrent
det enda negativa är om någon är på toa eller något sånt så kan han missa att hinna acceptera kz inbjudan. det är därför ett inbyggt partysystem likt COD endå känns bättre.
Postad 10 January 2014 - 13:27
killzone.com - logga in med eran PSN ID
Här är själva feedback förslaget.
https://feedback.kil...rone-if-you-die-
Redigerat av beat_strandh, 10 January 2014 - 14:16.
Postad 10 January 2014 - 14:06
kan göra det när jag fått 250+ kills med dem....alla som tycker att airdrones kan bli lite too much ibland kan väl gå in och rösta på denna självklara funktion
www.killsone.com - logga in med eran PSN ID
Här är själva feedback förslaget.
https://feedback.kil...rone-if-you-die-
Postad 10 January 2014 - 14:17
eh vi ska ju spela detta spel i minst 2 år så du hinner nog få dina 250 kills. ifs borde kanske airdronen fungera som ground turret att den är kvar en viss tid även om man dör men då med cooldown. så har det väl varit i tidigare KZ?
Redigerat av beat_strandh, 10 January 2014 - 14:18.
Postad 10 January 2014 - 17:53
För något annat, Inte många med level över 200...
Skärpning MHB.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 January 2014 - 17:54.
Postad 10 January 2014 - 19:02
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
22 filmer
50 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?