Kan man hoppas på gen. 2 under 2018, eller sparar de den tills PS 5 släpps?
Sony PlayStation VR
(VR-glasögon)
|
9
|
(24)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation VR - Worlds Bundle (inkl. Kamera)
(VR-glasögon)
|
9
|
(18)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation VR (inkl. Kamera & Move)
(VR-glasögon)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 23 September 2017 - 01:45
Ser det som rätt osannolikt att de skulle släppa en ny gen två år efter. De måste tjäna lite på den första först, som med konsoler.
Postad 28 September 2017 - 16:05
Jag har spelat ganska mycket The Solus Project de senaste veckorna. Rekommenderas!
Rec Room kommer till PSVR innan årets slut. Kostar gratis, är cross-platform och ska funka även utan PS+.
Det ser väldigt underhållande ut. Någon med Vive/Rift som testat?
https://www.reddit.c...ref_source=link
Postad 02 October 2017 - 13:29
http://www.flatpanel...l&id=1506944577
Tyvärr går det inte använda nya boxen till gamla headsets. Märkligt att de missa de pengarna...
Redigerat av pacman, 02 October 2017 - 13:29.
Postad 10 October 2017 - 08:41
Funderar på detta starter pack som släpps 27/10 https://www.amazon.d...AKR8XB7XF&psc=1
Undrar om det kommer vara nya versionen i det?
Postad 10 October 2017 - 18:40
599 Euro var dyrt iaf.Funderar på detta starter pack som släpps 27/10 https://www.amazon.d...AKR8XB7XF&psc=1
Undrar om det kommer vara nya versionen i det?
Postad 18 October 2017 - 17:13
Min fråga nu skall ja vänta tills den släppas här i Sverige innan jul, eller tycker ni att ja skall köpa den första modellen, har läst att många använder sig av en 4K switch som stödjer HDR som gör att man inte måste byta sladd så fort man vill spela HDR spel.
Sedan kan någon lämna någon synpunkt om ni har glassögon hur funkar det med playstation VR
Postad 18 October 2017 - 19:37
Det kan bli rätt varmt inne i headsetet så glassögonen kan nog smälta där ![]()
Skämt åsido, det är det headset av alla som anses bäst för glasögonanvändare. Men jag skulle nog väntat till den nya modellen, sladdtrassel var bland det värsta med headsetet och ju färre sladdar och sladdbyten, desto bättre. Det nya är aningen bättre på den punkten iaf.
Finns det inte att prova någonstans förresten? Skulle jag ha gjort för jag var inte nöjd med min.
Redigerat av Zoiler, 18 October 2017 - 19:38.
Postad 18 October 2017 - 19:53
Det kan bli rätt varmt inne i headsetet så glassögonen kan nog smälta där
Skämt åsido, det är det headset av alla som anses bäst för glasögonanvändare. Men jag skulle nog väntat till den nya modellen, sladdtrassel var bland det värsta med headsetet och ju färre sladdar och sladdbyten, desto bättre. Det nya är aningen bättre på den punkten iaf.
Finns det inte att prova någonstans förresten? Skulle jag ha gjort för jag var inte nöjd med min.
Postad 24 October 2017 - 09:34
Igår uppdaterades Job Simulator med Infinite Overtime och en prissänkning. Rekommenderas!
https://blog.us.play...date-out-today/
Idag släpps en ny bana till I Expect you to die. Inte ett av mina favoritspel, men gratis är gott!
https://blog.us.play...xing-new-level/
Postad 04 November 2017 - 19:16
Borde man vänta? Hur stor chans att hinna få det innan jul? Har vi några släppdatum?
Postad 06 November 2017 - 19:52
Hur stor deal är detta nya igentligen. Jag hade tänkt hitta ett paket begagnat, ser att många säljer vr+camera+move+några spel för sirka 30% rabatt mot nypris.
Borde man vänta? Hur stor chans att hinna få det innan jul? Har vi några släppdatum?
CUH-ZVR2 släpptes i mitten av Oktober i Japan. Förutom att processor unit boxen har HDR passthrough är det väl mest kosmetiska ändringar. Finns inget datum för västvärlden än.
Edit- snart kanske https://www.roadtovr...model-cuh-zvr2/
Redigerat av andersos, 06 November 2017 - 21:11.
Postad 06 November 2017 - 22:12
Postad 07 November 2017 - 18:26
Postad 08 November 2017 - 10:58
Hoppas vi får den före Jul. Vore mysigt att spela om Skyrim i VR under Julen ![]()
Postad 08 November 2017 - 11:17
Playstation VR Demo Disc 2 släpptes idag innehållandes en hel del nyheter:
Battlezone®
EVE: Valkyrie
Moss
Star Child
The Persistence
Thumper
Tiny Trax
Dino Frontier
Fantastic Contraption
Job Simulator
Raw Data
Rez Infinite
Postad 08 November 2017 - 15:58
Fikk lite panik i ett av dom listade spelen i nya demodiscen av zombier och jag fattade inte hur jag skulle skjuta. Hihi.
Redigerat av Demon Slayer, 08 November 2017 - 15:59.
Postad 08 November 2017 - 18:25
Efter att ha hört så mycket dåligt om detta så var förväntningarna ganska låga. Jag tycker det ser helt ok ut. Skulle gjerne haft en avancerad konvergensinställning bara.
Fikk lite panik i ett av dom listade spelen i nya demodiscen av zombier och jag fattade inte hur jag skulle skjuta. Hihi.
Har du en Pro eller vanlig?
Postad 08 November 2017 - 18:43
Så Skyrim VR på vanlig PS4, kommer det vara något man orkar se på, eller krävs PS4 Pro?
Postad 08 November 2017 - 19:49
Har du en Pro eller vanlig?
Har en vanlig. Var lite orolig först men läste och såg jämförelser och det var inte mycket skillnad att hurra för. Efter att ha testat så tror jag inte heller en pro tar detta från medium grafik til supergrafik. Jag tror man helt enkelt får imersa sig i upplevelsen istället...lite som 3d var på bio iaf då jag såg Avatar...totalt sett bra känsla men om man börjar studera nått så ser det sämre ut än normal film.
Men som sagt jag har en Kuro 720p tv idag och en 1080p projektor och spelar pcspel i 1080 så det blir inte lika extrem skillnad som om man hade 4k överallt annars.
Ska köpa en oled när jag får råd och en pro. Klarar inte lcd. Har lcos projektor också så jag är videofil men svärta kommer före upplösning då det allra mest går i film.
Postad 08 November 2017 - 20:09
Har en vanlig.
Aha. Upplösningen var så låg för mig att jag hade problem att läsa i vissa spel så jag orkade inte med den helt enkelt
. Har hört att det är bättre om man har en Pro.
Grafiken som sådan var väl annars helt okej, beroende på spel iofs.
Postad 08 November 2017 - 21:11
Rena pixlar räknat har jag ju bättre upplösning i vr än på min hdready tv men då man kommer så nära så får man screendoor och så är det ju mer än ren upplösning som gör totalintrycket som sagt svärta, konvergens, skärpa, färgrum osv. Men det är stor skillnad på skärpa beroende på hur bra man får headsetet å passa....bara lite off så blir det väldigt suddigt.
Redigerat av Demon Slayer, 08 November 2017 - 21:18.
Postad 09 November 2017 - 07:56
Jag tycker det är som dag och natt vanlig vs pro, iaf på det spelen jag testat
( i psvr ) Helt annan upplevelse
Svärtan på nya lcd och framförallt oled går inte av för hackor heller ![]()
Postad 09 November 2017 - 09:21
Men vad kul, så du ser en förbättring med pro. Men är det då generellt i menyer och allt eller just ljus, skuggor, färger, fps osv?
Postad 09 November 2017 - 09:55
Svärta och lcd går inte ihop, tekniken gör det inte möjligt så är det bara.
Den biten får du stå för själv, upplever svärtan bättre på min oled än på någon plasma jag sett iaf
Angående PRO: Texturerna och annat blir skarpare också, inte lika "grötigt". Märkte väldigt stor skillnad i t.ex vr worlds, resident evil 7 samt farpoint i alla fall. Vad mitt öga ser
Postad 09 November 2017 - 09:59
Den biten får du stå för själv, upplever svärtan bättre på min oled än på någon plasma jag sett iaf
![]()
Angående PRO: Texturerna och annat blir skarpare också, inte lika "grötigt". Märkte väldigt stor skillnad i t.ex vr worlds, resident evil 7 samt farpoint i alla fall. Vad mitt öga ser
Begriper inte han skrev ju LCD
Postad 09 November 2017 - 10:43
Om du menar The Persistence så fick jag med panik när jag mötte första zombien. Stängde av spelet tre sekunder senare ![]()
Postad 09 November 2017 - 11:56
Och ja, Oled är bättre än plasma och är det jag ska byta til.
Postad 14 November 2017 - 07:26
Begriper inte han skrev ju LCD
. De kör väl lite supersampling på pro de hjälper en hel del
jajo
nya led/lcd tvs går inte av för hackor heller ![]()
yupp, hjälper till rätt ordentligt
Postad 14 November 2017 - 08:26
jajo
nya led/lcd tvs går inte av för hackor heller
yupp, hjälper till rätt ordentligt
Begriper ändå inte vad du menar. Hade förstått din invändning bättre om du tyckte att du hade bättre svärta på din LCD än oled.
Postad 14 November 2017 - 12:20
Hade förstått din invändning bättre om du tyckte att du hade bättre svärta på din LCD än oled.
Hade iofs fortfarande varit obegripligt.
Postad 14 November 2017 - 13:04
Begriper ändå inte vad du menar. Hade förstått din invändning bättre om du tyckte att du hade bättre svärta på din LCD än oled.
Här är orginalet:
Svärtan på nya lcd och framförallt oled går inte av för hackor heller ![]()
där jag menar att jag tycker att svärtan inte alls är så dålig på dessa, sen i nästa säger jag att oled är bättre än plasma ( enligt mig, av de jag sett ) osv osv. Finns tydligen utrymme för misstolkningar dock
Postad 14 November 2017 - 13:54
Postad 14 November 2017 - 14:06
_jag_ tycker inte att svärtan på nya qled/led är så fruktansvärt dålig, men det är vad jag tycker, därav jag sa att jag tycker att nyare modeller är ok. Men sen spårade det ur. Back on topic nu tycker jag
Postad 14 November 2017 - 20:46
Om jag får förtydliga också dåra:
LCD är en teknik där lys lyser genom ett lcd-panel. För att få svart så måste man försöka blockera lyset och detta skiner alltid igenom mer eller mindre så svart blir grått. Ja dagens LCD är bättre än gårdagens men det är oftast bara mer kontrast (som också är felaktigt då det finns THX standarder för ftl per tum) och ju mer vitt det vita är - desto mer svart ser det gråa ut, men det är fortfarande grått.
Altså LCD och svärta går inte fysiskt möjligt ihop.
LED och QLED är också LCD, det beskriver bara vilken typ av ljus som skiner igjenom LCD-panelet. Förr i tiden hade man lysrör, nu har man LED som ljuskälla och i QLED har man ett aktivt filter mellan LCD och LED-ljus. Det är fortfarande en LCD-panel som ljus skiner igjenom exakt som alltid oavsett om man marknadsför detta som LCD, LED eller QLED=samma teknik nästan.
OLED och plasma kan justera ljusstyrka på var enkel pixel och är i särklass när det gäller svärta då svart bara är ikke-lys exakt som på bio t.ex. OLED är nytt och bättre på alla punkter än plasma förutom en liten osäkerhet på inbränningar men det är överkurs.
Sånn ![]()
Redigerat av Demon Slayer, 14 November 2017 - 20:48.
Postad 15 November 2017 - 09:00
jag vet, därför jag skrev jag upplever/tycker ![]()
och för att komma on topic igen:
pspro ger bättre resultat för psvr. Ska bli intressant att kolla skillnaderna på skyrim vr i veckan
Redigerat av izikiel, 15 November 2017 - 09:02.
Postad 15 November 2017 - 09:30
jag vet, därför jag skrev jag upplever/tycker
och för att komma on topic igen:
pspro ger bättre resultat för psvr. Ska bli intressant att kolla skillnaderna på skyrim vr i veckan
Berätta här om skillnaden. Har tänkt byta bort min launch PS4 mot Pro, men får väl ca. 100€ för gamla så kanske lika bra att ha kvar den och ha mindre krävande spel på den.
Postad 17 November 2017 - 17:21
Rätt bra rea i UK om man inte orkar vänta på nya versionen http://www.eurogamer...-vr-or-gt-sport
Redigerat av andersos, 17 November 2017 - 17:21.
Postad 17 November 2017 - 20:27
Vem måste inte betala moms? Momsen räknas om från Brittisk moms så det blir en £7 - £8 dyrare. Blir 315€ för mig. Sedan kommer 70 - 80€ för Move kontrollerna. Men rätt bra pris ändå.
Postad 18 November 2017 - 10:42
Jag menar importmoms + avgifter vilket brukar bli ungefär +40% av totalen om DHL får bestämma.
Postad 18 November 2017 - 11:59
Som privatperson så blir det inga tillägg (importmoms eller avgifter) om du handlar från engelska Amazon. I fallet med erbjudandet på PS VR så blev mitt pris 2990kr (betala med pund blir billigare än att betala med Euro) och detta inkluderade fraktavgift etc. Det fraktas ju sedan via Amazons egna kanaler fram till Sverige, där sedan Posten tar över. Inga extra avgifter.
Rätt bra deal, ca 2500kr (om man räknar bort priset för Gran turismo sports i mitt fall) för ps vr, kamera och vr worlds.
Postad 19 November 2017 - 10:04
Nu är USA Skyrim VR bundlen (innehåller den ny versionen av PSVR) $349.99, $100 billigare än normalt https://www.amazon.c...PDKIKX0DER&th=1
Postad 23 November 2017 - 09:41
Dessvärre har han inget ps4 så det blir både konsol och VR kit.
Vad ska man tänka på? Bör man köra på ps4 pro, tar VR delen fördel av det? Eller räcker det med en vanlig ps4?
Vilket VR kit bör man köpa? Finns ju med bara själva glasögonen sen med inkl kamera. Vad ska man ta?
Är det dedikerade VR spel eller kör man på sina befintliga spel?
Postad 23 November 2017 - 10:28
Som privatperson så blir det inga tillägg (importmoms eller avgifter) om du handlar från engelska Amazon. I fallet med erbjudandet på PS VR så blev mitt pris 2990kr (betala med pund blir billigare än att betala med Euro) och detta inkluderade fraktavgift etc. Det fraktas ju sedan via Amazons egna kanaler fram till Sverige, där sedan Posten tar över. Inga extra avgifter.
Rätt bra deal, ca 2500kr (om man räknar bort priset för Gran turismo sports i mitt fall) för ps vr, kamera och vr worlds.
Väldigt bra - för er sa jag. Jag bor i Norge=massa påslag. ![]()
Postad 23 November 2017 - 10:35
Postad 23 November 2017 - 12:28
Sonen önskar sig VR i julklapp och funderar lite på Sonys VR.
Dessvärre har han inget ps4 så det blir både konsol och VR kit.
Vad ska man tänka på? Bör man köra på ps4 pro, tar VR delen fördel av det? Eller räcker det med en vanlig ps4?
Vilket VR kit bör man köpa? Finns ju med bara själva glasögonen sen med inkl kamera. Vad ska man ta?
Är det dedikerade VR spel eller kör man på sina befintliga spel?
Pspro ger fördel med vr, fungerar med vanlig också. Dedikerade vr spel, du måste ha kameran för att kunna köra psvr. För att fatta mig kort ![]()
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?