Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4

2304 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 december 2015 - 21:34

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Apple (eller mig) i ett nötskal, typ.
Sitter med youtubeappen öppen i Apple tv4 och på skärmen har jag den första bilden.
Tar mig 15 minuter att på min iPhone 6S i youtubeappen där hitta sidan för att aktivera en tv. 

Där ska jag och kan bara skriva in - siffror. :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Hur gör jag? Verkar vara feltänk - av någon....

Kan du inte få fram bokstäver om du trycker flera gng på en siffra, som förr på mobiler ?

Postad 01 december 2015 - 22:26

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Kan du inte få fram bokstäver om du trycker flera gng på en siffra, som förr på mobiler ?

Hade ju varit bra, men jag provade både mjukt och hårt tryck (6S) samt längre stund. De bokstäverna verkade bara vara dekor.   :(  :(

Postad 01 december 2015 - 23:30

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Hade ju varit bra, men jag provade både mjukt och hårt tryck (6S) samt längre stund. De bokstäverna verkade bara vara dekor.   :(  :(

aktivera via webbläsare istället då.

Postad 02 december 2015 - 11:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det gör den inte mindre av en leksak bara för att man kan kontrollera den med mobilen.

Fast sanningen är inte att du kontrollerar den utan den är bara en passiv länk.

Utan en telefon eller en dator är det bara en dum lite dosa.

Tycker du den är bra så kul för dig :)

CC är ett bra komplement till tex andra-tvn, barnens tv, pensionärsföräldrarnas och flickvännens TV. Har ju inte råd och kan inte kräva att alla skaffar ATV för min skull. ;)

Redigerat av agpath, 02 december 2015 - 11:25.

Postad 03 december 2015 - 09:37

mbaath
  • mbaath
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Funderar på att inhandla en Apple TV 4 som i första hand ska användas för Netflix och HBO Nordic.
Har läst lite oroväckande kommentarer om att det inte är någon vidare bild och ljudkvalitet via HBO-appen.

Skulle vara jättetacksam om någon som redan har en Apple TV 4 kan bekräfta hur HBO-kvalitén är så att jag slipper köpa grisen i säcken.

Hur är bildkvalitén jämfört med t ex Netflix?
Är det 5.1-ljud, och i så fall Dolby Digital eller Dolby Digital Plus?

Jag gör ett försök till med ovanstående frågor.

En annan sak jag har insett är att ATV4 saknar möjlighet till uppspelning av lokalt media via USB. Jag visar ganska ofta bilder och filmer i olika format från ett USB-minne, och tycker att det är väldig smidigt.

Någon som har förslag på hur jag kan göra i stället?

Jag vill inte sätta upp en NAS eller något liknande som kräver inköp av ytterligare utrustning och en massa tid. En enkel användarvänlig lösning önskas.

Postad 03 december 2015 - 09:50

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

En annan sak jag har insett är att ATV4 saknar möjlighet till uppspelning av lokalt media via USB. Jag visar ganska ofta bilder och filmer i olika format från ett USB-minne, och tycker att det är väldig smidigt.

Jag vill inte sätta upp en NAS eller något liknande som kräver inköp av ytterligare utrustning och en massa tid. En enkel användarvänlig lösning önskas.

Vad gäller USB-minne; Lägg bilderna i valfritt moln och airplaya bilderna sen via telefonen.

Postad 03 december 2015 - 10:13

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Infon på appens sida är lite tunn. Men det har kommit en app som strömmar det mesta du har på en dator till ATV4. Kika efter filebrowsertv, som den heter.
Jag har ett nätverk, enklast möjliga, och de mappar jag har utdelade på min pc, i nätverket, kommer man åt från appen.
Vet inte hur den klarar .srt och .sub (undertexter) men ett är säkert, den klarar inte .mkv :(

Denna app finns till iPhone/iPad tidigare och där kan man strömma katalogen för att se sin .mkv i ex.vis VLC troligt är att de ville vara först till ATV4 och jag hoppas på att stödet för andra format ökar.

Kostar 20kr i appstore  http://www.stratosph.../filebrowsertv/

Redigerat av r_o_n, 03 december 2015 - 10:39.

Postad 03 december 2015 - 12:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vad gäller USB-minne; Lägg bilderna i valfritt moln och airplaya bilderna sen via telefonen.

Personligen använder jag Flickr och Bildströms-apparna för att visa mina bilder. Bildströmmen visar bilderna från mobilen och Flickr visar alla bilder sedan typ 2007, dvs allt som jag har som backup på dator (inte direkt från datorn utan från Flickr/Yahoos moln).

Redigerat av agpath, 03 december 2015 - 12:15.

Postad 03 december 2015 - 20:10

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

För er som vill strömma PC spel till Apple TV som en Shield, kolla in denna video!

https://www.youtube.com/watch?v=xRimuFTJ2fc

Postad 03 december 2015 - 23:05

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Eller varför inte skaffa Infuse och få DTS-HD och spela upp filmer från alla källor 

http://firecore.com/blog/13592

Postad 04 december 2015 - 01:06

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Eller varför inte skaffa Infuse och få DTS-HD och spela upp filmer från alla källor

http://firecore.com/blog/13592

Nu finns det ingen anledning att pröva andra appar för att kolla filmer. Appen #1 har kommit! :)

Redigerat av endumen, 04 december 2015 - 01:09.

Postad 04 december 2015 - 01:13

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Fortsätter frågandet....

Har hittat en ny app som klarar det jag efterfrågat, men nu är det jag som inte kan nätverk.

Nu hittade jag en app som klarar mkv och undertexter. Då dök ett nytt problem upp för nätverksanalfabeten (=jag).

Har min stationära dator med win. 8 pro
I den har jag bockat i och av och allt fungerar mellan min bärbara och denna stationära.
Men nu, inne i appen, krävs jag på lösenord och användarnamn för att ansluta till min dator. Jag kan bläddra in i filstrukturen fram till .mkv-filen. När jag klickar på den så ska jag skriva in användarnamn och lösenord. Finns inget, allt är öppet från datorn. Har ibland varit så från andra datorer i nätverket. Så hur slipper jag lösenord och användarnamn som jag inte ens har? Det finns en inloggning på den stationära datorn som jag har inaktiverat, men kikar man på kontot är jag inloggad med användarnamn och lösenord på den dator, aldrig något jag behöver skriva i när jag startar datorn.

De 3 första bilderna är när jag bläddrar från ATV4 in på min stationära. Den sista är från min stationära om fildelningen.

Det finns ett konto på den stationära. Det står att det är med lösenord, men på något vis har jag förbigått det eftersom jag aldrig behövt skriva in det. Jag har aldrig behövt dessa uppgifter från den laptop jag har eller från min MacBook eller iPad. Kommer åt filerna iaf. Men från ATV4 så krävs jag på användarnamn och lösenord.

Jag har DHCP i nätverket, kan det bli så här om man inte ligger i samma ip-serie? Ska man lägga statiskt ip på en ATV4? Om ja, hur då isf?

Bifogad fil  IMG_1837.JPG   97,45K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_1839.JPG   78,93K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  yfujhgkjn.JPG   82,72K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av frollic, 04 december 2015 - 12:12.

Postad 04 december 2015 - 06:06

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

Fortsätter frågandet....

Har hittat en ny app som klarar det jag efterfrågat, men nu är det jag som inte kan nätverk.

Nu hittade jag en app som klarar mkv och undertexter. Då dök ett nytt problem upp för nätverksanalfabeten (=jag).

I den har jag bockat i och av och allt fungerar mellan min bärbara och denna stationära.
Men nu, inne i appen, krävs jag på lösenord och användarnamn för att ansluta till min dator. Jag kan bläddra in i filstrukturen fram till .mkv-filen. När jag klickar på den så ska jag skriva in användarnamn och lösenord. Finns inget, allt är öppet från datorn. Har ibland varit så från andra datorer i nätverket. Så hur slipper jag lösenord och användarnamn som jag inte ens har? Det finns en inloggning på den stationära datorn som jag har inaktiverat, men kikar man på kontot är jag inloggad med användarnamn och lösenord på den dator, aldrig något jag behöver skriva i när jag startar datorn.

De 4 första bilderna är när jag bläddrar från ATV4 in på min stationära. Den sista är från min stationära om fildelningen.

Det finns ett konto på den stationära. Det står att det är med lösenord, men på något vis har jag förbigått det eftersom jag aldrig behövt skriva in det. Jag har aldrig behövt dessa uppgifter från den laptop jag har eller från min MacBook eller iPad. Kommer åt filerna iaf. Men från ATV4 så krävs jag på användarnamn och lösenord.

Jag har DHCP i nätverket, kan det bli så här om man inte ligger i samma ip-serie? Ska man lägga statiskt ip på en ATV4? Om ja, hur då isf?

Kolla om nåt här hjälper: http://forum.kodi.tv....php?tid=231308

Postad 04 december 2015 - 08:06

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Fortsätter frågandet....

Där har du problemet "Windows".. Apple TV gillar inte Windows :P

Postad 04 december 2015 - 08:36

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Testade Infused lite snabbt. Verkar funka bra. Är nog en bättre lösning än Plex för folk med NAS.

Men jag testade bara gratis-verren, och den var ju full med begränsningar (snålisar).

Ser fram emot att höra åsikter om fullversionen.

Postad 04 december 2015 - 08:47

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Testade Infused lite snabbt. Verkar funka bra. Är nog en bättre lösning än Plex för folk med NAS.

Men jag testade bara gratis-verren, och den var ju full med begränsningar (snålisar).

Ser fram emot att höra åsikter om fullversionen.

Det fungerade mer än bra. På min maskin, jag hade strul i nätverket, så kommer jag åt allt som jag är van vid från min dator.

Betalade lätt de 107kr det kostade. Gratisvarianten kan man inte ens se någon film. Men jag kunde se att allt funkade så det blev "köp inuti app" för mig.

Tack till dig som tipsade om denna app.

Postad 04 december 2015 - 08:48

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Det fungerade mer än bra. På min maskin, jag hade strul i nätverket, så kommer jag åt allt som jag är van vid från min dator.

Betalade lätt de 107kr det kostade. Gratisvarianten kan man inte ens se någon film. Men jag kunde se att allt funkade så det blev "köp inuti app" för mig.

Gött. Då blir det ett köp!  :)

Postad 04 december 2015 - 10:57

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Varsågod.

Är det ngn som får DTS-HD att fungera ?

Jag har 3 st 5TB diskar kopplade till en Dune Base 3D, dessa diskar kommer jag åt i Infuse och omslag laddas mm. Men jag får inte till DTS-HD så det var ju lite tråkigt dock

Postad 04 december 2015 - 11:02

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Tydligen har Apple TV4 den bättre hårdvara än FireTv så den är kapabel till att visa 4k contents, så har vi tur kommer även det släppas som en update, hårdvaran finns där och klarar. Dock har den inte HDMI 2.0 så man får bäst ut 30bilder/sek men filmer är ju 24p oftast ändå.

Postad 04 december 2015 - 11:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Varsågod.

Jag har 3 st 5TB diskar kopplade till en Dune Base 3D, dessa diskar kommer jag åt i Infuse och omslag laddas mm. Men jag får inte till DTS-HD så det var ju lite tråkigt dock

"Ljudformat

HE‑AAC (V1), AAC (16 till 320 Kbit/s), skyddad AAC (från iTunes Store), MP3 (16 till 320 Kbit/s), MP3 VBR, Audible (formaten 2, 3 och 4), Apple Lossless, AIFF samt WAV; Dolby Digital 5.1 och Dolby Digital Plus 7.1"

Tydligen har Apple TV4 den bättre hårdvara än FireTv så den är kapabel till att visa 4k contents, så har vi tur kommer även det släppas som en update, hårdvaran finns där och klarar. Dock har den inte HDMI 2.0 så man får bäst ut 30bilder/sek men filmer är ju 24p oftast ändå.

"Videoformat H.264-video upp till 1080p, 60 bilder/s, High Profile eller Main Profile nivå 4.2 eller lägre

H.264 Baseline Profile nivå 3.0 eller lägre med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s per kanal, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov

MPEG-4-video upp till 2,5 Mbit/s, 640 × 480 pixlar, 30 bilder/s, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov"

Det lär inte komma någon uppdatering för att kunna visa 4K.

Spekulerar man fritt så kan förklaringen ligga i att Apple själva inte har någon streamingtjänst med 4K-innehåll. Att tex Netflix har det är inte av vikt för Apple. I första hand är Apples produkter till för att tillhandahålla tjänster från Apple. Dvs köpa/streama film från iTunes.

Redigerat av agpath, 04 december 2015 - 11:35.

Postad 04 december 2015 - 11:50

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Det lär inte komma någon uppdatering för att kunna visa 4K.

Spekulerar man fritt så kan förklaringen ligga i att Apple själva inte har någon streamingtjänst med 4K-innehåll. Att tex Netflix har det är inte av vikt för Apple. I första hand är Apples produkter till för att tillhandahålla tjänster från Apple. Dvs köpa/streama film från iTunes.

Nej men det går emot när man har stöd för 4k video inspelning på iPhone 6s ;)

Postad 04 december 2015 - 12:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nej men det går emot när man har stöd för 4k video inspelning på iPhone 6s ;)

Det är en paradox. Hur skam man kunna visa bilder och video från iPhone i 4K på en 4K-skärm?

Postad 04 december 2015 - 12:05

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Varsågod.

Står att det ska fungera med betalversionen av appen. 

Men tydligen har vissa problem med det. 

http://firecore.com/forum/topic/13646

Har inte testat själv, måste damma av NASen och köpa fullversionen.. :)

Redigerat av Unregistered04df7d78, 04 december 2015 - 12:15.

Postad 04 december 2015 - 12:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Står att det ska fungera med betalversionen av appen. 

Men tydligen har vissa problem med det. 

http://firecore.com/forum/topic/13646

Har inte testat själv, måste damma av NASen och köpa fullversionen.. :)

Men om det står i Apples spec att den bara ger Dolby Digital Plus som bäst ut, hur kan en app då få ATVn att skicka ut något annat format än de specade? Det finns ju heller inte belägg för att detta skulle funka.

Postad 04 december 2015 - 12:38

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Men om det står i Apples spec att den bara ger Dolby Digital Plus som bäst ut, hur kan en app då få ATVn att skicka ut något annat format än de specade? Det finns ju heller inte belägg för att detta skulle funka.

Plex skickar väl ut DTS-HD fast som PCM

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 04 december 2015 - 12:39.

Postad 04 december 2015 - 13:33

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Det konverteras till dolby digital 5.1 och 7.1 dd+ . Ej DTS via PCM. Den verkar endast ha stöd för PCM i stereo.

Postad 04 december 2015 - 13:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Plex skickar väl ut DTS-HD fast som PCM

Nej? Har inte fått upp någon DTS-HD eller DTS-HD MA.

Ävr väl så att den plcokar ut Core ut DTS-HD vilket i princip är vanliga DTS?

Postad 04 december 2015 - 14:59

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Sparkade liv i NASen och köpte Infuse full version. DTS fungerar bra, förstärkaren lyser upp på rätt sätt, och deklarerar stolt att det är DTS den spelar upp.

Nu måste jag bara hitta igen en DTS-HD fil att testa också.

edit... laddade ned en test fil för DTS HD 5.1. 

Förstärkaren sväljer den glatt och meddelar att den spelar upp DTS 96/24. Låter bra gör det också...

Redigerat av Unregistered04df7d78, 04 december 2015 - 15:20.

Postad 04 december 2015 - 15:31

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

DTS-HD

Får du DTS-HD i förstärkaren? För det får inte jag har filmer i TrueHD, DTS-HD MA 5.1, 7.1 Atmos osv. Det enda jag får ut som bäst är EX Matrix 6.1

I Inställningar kan man bara ändra till 16bit ljud, vilka inställningar har du gjort ?

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 04 december 2015 - 15:32.

Postad 04 december 2015 - 16:13

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Får du DTS-HD i förstärkaren? För det får inte jag har filmer i TrueHD, DTS-HD MA 5.1, 7.1 Atmos osv. Det enda jag får ut som bäst är EX Matrix 6.1

I Inställningar kan man bara ändra till 16bit ljud, vilka inställningar har du gjort ?

Har en brist på DTS-HD filer att testa. Ska kolla under helgen. Den 5.1 DTS HD fil jag testade, sa förstärkaren att den var DTS 96/24. Det tror jag inte är samma som DTS-HD (även om det låter mycket bra). Så jag ska fixa ned en 7.1 fil senare och testa.

Du kör HDMI från ATV till förstärkaren, och sen HDMI till TV från förstärkare ?

(optisk från TV fungerar inte)

Redigerat av Unregistered04df7d78, 04 december 2015 - 16:17.

Postad 04 december 2015 - 18:20

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

DTS HD och DTS HDMA är inte samma sak. Apple har väl aldrig frivilligt betalat för de licenserna i någon atv-produkt...

Postad 04 december 2015 - 20:19

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Har en brist på DTS-HD filer att testa. Ska kolla under helgen. Den 5.1 DTS HD fil jag testade, sa förstärkaren att den var DTS 96/24. Det tror jag inte är samma som DTS-HD (även om det låter mycket bra). Så jag ska fixa ned en 7.1 fil senare och testa.

Du kör HDMI från ATV till förstärkaren, och sen HDMI till TV från förstärkare ?
(optisk från TV fungerar inte)

Allt går till förstärkaren och vidare till tvn.
Att Apple TV inte kan bitstreama är en sak men får inte PCM heller.
Programmet säger ju DTS-HD därav kan man rapportera ett problem och få tillbaka pengarna vilket jag gjorde. Bara ringa Apple! Du har ändå kvar appen i Apple TV :) bra att veta, när man inte är 100% nöjd. Man skall inte presentera en app med DTS-HD när det inte uppenbarligen går

Postad 04 december 2015 - 20:49

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Allt går till förstärkaren och vidare till tvn.
Att Apple TV inte kan bitstreama är en sak men får inte PCM heller.
Programmet säger ju DTS-HD därav kan man rapportera ett problem och få tillbaka pengarna vilket jag gjorde. Bara ringa Apple! Du har ändå kvar appen i Apple TV :) bra att veta, när man inte är 100% nöjd. Man skall inte presentera en app med DTS-HD när det inte uppenbarligen går

Laddade ner några fler filer. Testade en som påstås vara 7.1 Dts-MA men i receivern står det att det är DTS.
Om jag kör en Blueray skiva står det DTS master audio i receivern.
Så om det inte är något fel med filerna så är det inte full DTS HD som släpps igenom.

Postad 04 december 2015 - 21:48

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Du ska nog inte lita så mycket vad som står på förstärkaren när det gäller ATV. När jag kör min atv4 får jag PCM 7.1 på alla filmer som körs via t.ex plex ,netflix mm. I min receiver, Fast filmerna är DTS-HD 5.1 eller dolby digital 5.1.
Enligt en kommentar i ett blogginlägg från Firecore, verkar de själva inte ens säkra på vilket ljudformat som spottas ut ifrån ATV.

Redigerat av Aristoteles, 04 december 2015 - 21:48.

Postad 04 december 2015 - 23:26

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Ska testa på onsdag när jag får min nya stärkare http://se.yamaha.com...9_g/?mode=model

Postad 05 december 2015 - 00:08

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Verkar förövrigt vara en del oklarheter vad ATV4 egentligen matar ut. https://discussions....rt=120&tstart=0

Postad 05 december 2015 - 11:25

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Du ska nog inte lita så mycket vad som står på förstärkaren när det gäller ATV. När jag kör min atv4 får jag PCM 7.1 på alla filmer som körs via t.ex plex ,netflix mm. I min receiver, Fast filmerna är DTS-HD 5.1 eller dolby digital 5.1.
Enligt en kommentar i ett blogginlägg från Firecore, verkar de själva inte ens säkra på vilket ljudformat som spottas ut ifrån ATV.

Hursomhelst, DTS eller DTS HD , DTS HD MA... Måste säga att jag gillar Infuse appen. Har spelat allt jag slängt på än så länge och fungerar väldigt bra med automatisk nedladdning av omslag, subtitles, etc

Postad 05 december 2015 - 12:03

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Nu är det första versionen men jag tycker Infuse är riktigt dålig. Hade stora förhoppningar,kanske för stora.

Såg fram emot att slippa ha en dedikerad hårdvara som Plex Media Server måste köras på.

Men det är så många små saker som irriterar mig med Infuse att det är för mig totalt oanvändbart. 

1: Det går inte att ha ett enhetligt bibliotek utan har man filmer på två olika hårddiskar/Nas:ar så blir det två "Favoriter"

2: Den skapar inte en bild för mappen som filmen ligger i utan det är bara filmen som får en bild.

3: Sökningen av informationen om filmen startas för majoriteten av materialet först när man navigerar in i mappen.

4: Att gå in i utdelningar kan ta väldigt lång tid.

5: Har inte hittat något mönster men många av mina mkv hackar,stannar upp.

Finns fler saker men det är nr 1 och två som är dom värsta.

Men sen så finns det saker som är riktigt bra som hanteringen av undertexter.

Postad 05 december 2015 - 12:48

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Nu är det första versionen men jag tycker Infuse är riktigt dålig. Hade stora förhoppningar,kanske för stora.

Såg fram emot att slippa ha en dedikerad hårdvara som Plex Media Server måste köras på.

Men det är så många små saker som irriterar mig med Infuse att det är för mig totalt oanvändbart. 

1: Det går inte att ha ett enhetligt bibliotek utan har man filmer på två olika hårddiskar/Nas:ar så blir det två "Favoriter"

2: Den skapar inte en bild för mappen som filmen ligger i utan det är bara filmen som får en bild.

3: Sökningen av informationen om filmen startas för majoriteten av materialet först när man navigerar in i mappen.

4: Att gå in i utdelningar kan ta väldigt lång tid.

5: Har inte hittat något mönster men många av mina mkv hackar,stannar upp.

Men sen så finns det saker som är riktigt bra som hanteringen av undertexter.

Som motpol då. Med  tanke på att utbudet på fungerande appar av denna typen är dåligt. Har redan köpt två andra, helt värdelösa appar, bl.a. filebrowsertv som funkar riktigt dåligt i ett pc-nätverk.

1. Bra att det inte blandar. Just nu är tre datorer i detta huset inlagda. Att det separerar är bra, har namngett efter person i favoriter. Det är klart, är man ensam så är ditt argument hållbart. :)

2. Håller med där, men appen för ATV4 kom 3/12, det kommer nog fler funktioner. I Appstore just nu är den, den mest köpta Appen.

3. Det tar 2-3 sekunder för mappen att bli strukturerad, iaf aom man som mig hade 79 mkv-filer på ca. 1 timmes längd vardera, flera säsonger och flera avsnitt inom säsonger. Skitsnabbt skulle jag säga. :)

4. ? Man måste ju gå in i katalogstrukturer som finns på datorn. Nu med denna appen så kan man ju faktiskt dumpa all tv i en mapp och all film i en annan, ser skit ut på datorn, men i infuse4 blir det ju mappar och säsongssorterat.

5. Har inte något lagg/hack. Däremot ett "high pitch sound" så fort en mkv startar, även efter man spolat i den.

Gå in på sidan på länken, översätt din lista till engelska och framför den där med...

http://support.firec...us/requests/new

Får väl se om det kommer uppdateringar framigenom....

Postad 05 december 2015 - 13:39

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Verkar förövrigt vara en del oklarheter vad ATV4 egentligen matar ut. https://discussions....rt=120&tstart=0

Verkar leva sitt eget liv där ja..

Postad 05 december 2015 - 14:01

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

En sak till om Infuse4. Jag har skickat förslaget till FireCore, det är att man inifrån appen ska kunna radera filer. För en del saker man lägger i mapparna på datorn vill man inte behålla när man sett det. Kunde man inifrån appen då radera dessa filer, det vore bra.

Läste även att appen själv letar undertexter. Hur då? Den har inte hittat något alls åt mig ännu. Förmodar att det undertextspråk man väljer är det prioriterade och hittar den inget i det språket så tar den engelska. Förmodar att jag har helt fel, men har inte hittat någon info om hur detta med texter går till i appen..

Postad 05 december 2015 - 15:16

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 1

En sak till om Infuse4.

Läste även att appen själv letar undertexter. Hur då? Den har inte hittat något alls åt mig ännu. Förmodar att det undertextspråk man väljer är det prioriterade och hittar den inget i det språket så tar den engelska. Förmodar att jag har helt fel, men har inte hittat någon info om hur detta med texter går till i appen..

Gå in i settings. Rulla ner, välj Show subtiles ON. Rulla ned till languages och välj språk för subtitles.

När du ser på filmen kan du sen dra ned en rullmeny på fjärren och även manuellt sök efter andra subtitles.

Redigerat av Unregistered04df7d78, 05 december 2015 - 15:16.

Postad 05 december 2015 - 15:20

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Men det är så många små saker som irriterar mig med Infuse att det är för mig totalt oanvändbart

2: Den skapar inte en bild för mappen som filmen ligger i utan det är bara filmen som får en bild

Men sen så finns det saker som är riktigt bra som hanteringen av undertexter

.

2. Så länge det inte finns mappar i mappen så funkar det.

Postad 05 december 2015 - 17:23

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

4. ? Man måste ju gå in i katalogstrukturer som finns på datorn. Nu med denna appen så kan man ju faktiskt dumpa all tv i en mapp och all film i en annan, ser skit ut på datorn, men i infuse4 blir det ju mappar och säsongssorterat.

Jag tror inte att du förstod vad jag menade. När jag ska gå in i mina tillagda favoriter tar det lång tid innan materialet visas.

Nej det är inte mitt nätverk som är långsamt för alla andra mediaspelare/datorer/iPad/iPhone går det fort med.

Enligt mig så ska det gå sekund snabbt för att vara acceptabelt.T.o.m Filebrowsertv går det snabbare med.

2. Så länge det inte finns mappar i mappen så funkar det.

Spelar ingen roll att det finns bara en fil,huvudmappen som filen i får aldrig någon bild.

Sen att man ska behöva gå in i varje mapp för att den ska ladda ner info är inte acceptabelt.

Är övertygad om att många av dessa "buggar" kommer att arbetas bort och först då kan jag tänka mig att betala.

Postad 05 december 2015 - 20:21

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Jag tror inte att du förstod vad jag menade. När jag ska gå in i mina tillagda favoriter tar det lång tid innan materialet visas.

Nej det är inte mitt nätverk som är långsamt för alla andra mediaspelare/datorer/iPad/iPhone går det fort med.

Enligt mig så ska det gå sekund snabbt för att vara acceptabelt.T.o.m Filebrowsertv går det snabbare med.

Spelar ingen roll att det finns bara en fil,huvudmappen som filen i får aldrig någon bild.

Sen att man ska behöva gå in i varje mapp för att den ska ladda ner info är inte acceptabelt.

Är övertygad om att många av dessa "buggar" kommer att arbetas bort och först då kan jag tänka mig att betala.

Med  tanke på den ännu svagare konkurrensen så håller jag mig till denna. Den kom för 2 dagar sedan, kan bara bli bättre. :)

Postad 05 december 2015 - 21:17

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Märkligt, alla mina mappar med endast videofil får bild.

Postad 06 december 2015 - 07:36

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Laddade ner några fler filer. Testade en som påstås vara 7.1 Dts-MA men i receivern står det att det är DTS.
Om jag kör en Blueray skiva står det DTS master audio i receivern.
Så om det inte är något fel med filerna så är det inte full DTS HD som släpps igenom.

Ok, kan sluta testa tillsvidare. Så de stödjer DTS-HD, men inte DTS-HD MA (än så länge)
http://firecore.com/...ic/13646?page=4
DTS HD MA filerna fungerar dock men kommer som sagt ur i vanlig DTS till förstärkaren.

Jag är i det stora hela nöjd med infuse. Svalt allt jag skickat utom full DVD/Blueray, snabbt interface, mappar och subtitles fungerar bra. Efter att jag justerade QOS i routern och la in ATV4 på högsta prio så har jag inget lagg via wifi.

Om de fixar så att det är full DVD/Bluray support också, så skulle jag äntligen kunna skrota min gamla Tvix.

Redigerat av Unregistered04df7d78, 06 december 2015 - 07:40.

Postad 06 december 2015 - 10:26

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Finns det en CMORE app till ATV4 eller kan man se på deras utbud genom TV4's app?

Postad 06 december 2015 - 10:56

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Finns det en CMORE app till ATV4 eller kan man se på deras utbud genom TV4's app?

Nej NRK, DR,SVT och Tv4 är de enda "riktiga" play jag hittat iaf. Hade med velat ha C More (series)...

Postad 06 december 2015 - 13:35

Unregisteredfb3ca363
  • Unregisteredfb3ca363
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Infuse till Apple TV 4

Har skaffat Infuse Pro till min nya AT4 för att därmed kunna streama allt material som jag har på min Nas. ( Synology 213j ) Bekymret jag har är att det inte fungerar att visa något från nasen. Infuse hittar både dator och nasen med alla filer, som t.ex. filmer, foton och musik, men dessa är gråmarkerade och går inte att öppna. Vad är fel ? Är det några inställningar eller något annat, behöver råd och hjälp med detta. Tack på förhand.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.