En högre upplösning hade krävt mer power. 720 är ett bra val för att få flyt i spelen men ändå tillräckligt hög pixeltäthet.
Medhåll, klart att det är roligt med fler pixlar men detta duger för mig.
3 relaterade trådar
Postad 28 oktober 2016 - 09:11
Medhåll, klart att det är roligt med fler pixlar men detta duger för mig. Postad 28 oktober 2016 - 09:42
Jag håller med om att 720p är ett bra val för spelen. Däremot hade jag hoppats att den på något sätt skulle kunna knäcka extra som "allmän" tablet, och då är inte 720p riktigt lika skoj. Postad 28 oktober 2016 - 10:00 "Knäcka extra som allmän tablet" går ändå inte ihop med "6.2 tum", vem står ut med en sån liten tablet?
Switch har en PPI på 237 och "blir retina" på 38 cm, kan ju räcka för att vara den "nöd tablet" som den ändå är. Redigerat av pacman, 28 oktober 2016 - 10:05. Postad 28 oktober 2016 - 11:46
En poäng där, helt klart. Har jag nog i ärlighetens namn inte tänkt mig den riktigt så liten... Postad 28 oktober 2016 - 16:25
Pixeltätheten är högre än PS Vita och 4K på 42 tum t.ex., så det borde inte bli några problem.
Läste precis en intervju med Kimishima, han är väldigt direkt för övrigt. Det var någon som undrade om filmer, det är på gång.
https://www.bloomber...tsumi-kimishima
Where do smartphones and Switch fit into your ecosystem? There's an image of our future that our previous president painted two years ago: we had what we called NX—which is now the Switch —and surrounding it are our businesses for smartphones, theme parks, movie-related businesses. We're at the start—you will see various connections between our smartphones, theme parks, movie-related business, and merchandising that uses our intellectual property. Postad 28 oktober 2016 - 19:32
Nej där har du fel faktiskt, visst till spel går det bra. Men ska du använda den som tablet är inte 720p i närheten av bra nog. Kanske har blivit en displaysnobb iofs! Postad 28 oktober 2016 - 20:02 Beror på vem som ska använda den och vad man jämför med. Det normala när man är ute är väl att ta upp telefonen. Annars har man väl sin egen platta hemma. Vet inte varför man skulle vilja använda Switch till sånt när man säkert redan har alternativ, men text är ju läsbart på den iaf.
Jag kollade film på PSP utan problem så att.. verkar variera från person till person. Postad 29 oktober 2016 - 15:26
Är det inte 4K på 4" så är det jaggies och omöjligt att spela på
Skämt åsido, 720p kommer funka för mig iaf (6"). Nintendo skapar spel som inte håller samma specs som konkurrenterna, men lyckas (enligt mig) ändå göra spel som ser väldigt bra ut, men framförallt flyter på bra.
Mario kart 8 single player är ett av de snyggaste spelen denna generation (-0.5 generationer?), och jag har aldrig upplevt en endaste dipp. Spelar man 3-4 stycken samtidigt, local co-op, ja då blir det jobbigare för Gflopsen att få pixlar och polygoner att snurra runt i rätt tempo. Postad 30 oktober 2016 - 15:42 Tror ni det finns nån chans att nintendo släpper achievements eller liknande till denna konsol, skulle älska att spela igenom gamla klassiker och jaga achievements, bara tanken på att få klara Zelda 2 utan att dö för att låsa upp Master Swords achievementen gör mig glad. Postad 30 oktober 2016 - 16:55 Postad 30 oktober 2016 - 18:58
Just därför jag gillar det så mycket, sen alla barndomsminnen ifrån det Postad 30 oktober 2016 - 20:12
Jag var tvungen att läsa det där 2 ggr...Så jag lär inte vara en kandidat för att klara det spelet utan att dö!
Trophies/Achievements vore sketabra. Men Nintendo måste försöka hålla sig över PG-13 denna generation. Trailern lovade gott (inte en unge vad jag kunde se) och jag hoppas innerligt på en mogen konsol. Postad 31 oktober 2016 - 09:54 From Software släpper Mario Soulsborne. #mogen_konsol
Redigerat av Unregisterede32cf070, 31 oktober 2016 - 10:48. Postad 31 oktober 2016 - 12:03
Jävligt snyggt gjort, skulle köpa direkt Postad 31 oktober 2016 - 18:56
Mario Goes to Hell, med soundtrack från Slayer och Metallica? Redigerat av Ageve, 31 oktober 2016 - 18:56. Postad 02 november 2016 - 18:31 Postad 08 november 2016 - 02:00 https://www.youtube.com/watch?v=UclI--l7jfs
Den här videon hade intressant analys av Nintendo Switch trailern och delade med sig av fascinerande teorier. Postad 08 november 2016 - 09:49
Yyyyooonnnggg-out! Älskar den snubben, kollade hans serie om MGSV när det var aktuellt. Snubben knows his shit. Postad 12 november 2016 - 21:01 Om det blir ett "produktionfel" för NX och blir därför i begränsad vid lanseringen som det blev för NES mini kommer jag bli vansinnig. Postad 14 november 2016 - 16:22
Detta är mer intressant och hon har nog inte haft fel ännu
Skulle kunna tänka mig den mindre versionen för 250 dollar. Om priserna ska direktkonverteras som det står så blir det ju 2200-2300. Om man kan köra extern hårddisk igen så spelar inte lagringsutrymmet någon roll ändå och medföljande spel bryr jag mig inte om. Postad 15 november 2016 - 14:25
Lastly, we have been told that Nintendo is planning for the Switch to be close to direct conversion price comparable across regions, which we have been told is tied into their push for the system to be region free
OM detta stämmer så är det en skillnad på runt 1 000 mot Bergsalas skatt Postad 15 november 2016 - 15:35 Ryktas om att Zelda försenas till sommaren (och att det flyter bättre på Switch än på Wii U). Ryktas också om att det nya Mario ska vara klart till lanseringen i mars. Postad 15 november 2016 - 18:18
Ja, nått annat vore ju bedrövligt. . Minst sagt. Postad 15 november 2016 - 18:20 Ja det har ju PS4 Pro visat oss att det är självklart att det ska flyta bättre på den bättre maskinen.... NOT.
Dvs, de kan ju beefa upplösning och effekter etc.
Uh oh, nu börjas det:
At the UBS Global Technology Conference, EA CFO Blake Jorgensen teased: Redigerat av Zoiler, 15 november 2016 - 18:27. Postad 16 november 2016 - 11:08 Jo, och detta är ju inte direkt en originell spaning, men det är absolut totalt nödvändigt att Nintendo presenterar ett par riktigt intressanta egna spel. Tredjepartsspel, och framförallt sådana som även släpps på andra plattformar, är helt enkelt inte intressanta när den här plattformen ligger så långt efter i ren beräkningskraft. Låt mig uppleva en nytolkning av det första Wario Land, ett riktigt bra Zelda och något annat roligt så kommer kreditkortet gå varmt.
Och ja, jag spelade igenom Wario Land på alla "tre sparfilerna" för att se om det var någon skillnad. Oh, those memories Redigerat av jaQoB, 16 november 2016 - 11:11. Postad 16 november 2016 - 12:55 Lite mer rykten: http://letsplayvideo...ch-wii-u-zelda/
The title will apparently feature a 3D open world hub from which different worlds can be selected, with multiple objectives to complete in each, much like Mario 64 or Mario Galaxy. This may seem obvious, but we share this information to specify that this will not be a Super Mario 3D World-style game where the action is in 3D, but each stage is a linear path designed to be completed a single time. Postad 19 november 2016 - 09:26
http://www.eurogamer...nd-moon-version
Sources: Nintendo Switch to get Pokémon Sun and Moon version https://mobile.twitt...640919297368068 Nintendo Switch line-up already great: 3D Mario Mario Kart 8.5 Mario Rabbids RPG Splatoon Zelda Pikmin 4 Pokémon Stars and more... http://letsplayvideo...tch-launch-day/ Report: Ubisoft Developing Rabbids & Mario Crossover RPG For Switch Launch Day Postad 20 november 2016 - 16:26 Det lät inte så spännande om jag ska vara ärlig, förväntade mig något alldeles nytt och massivt från Nintendo. Jag hoppades på ett nytt Metroid, Donkey Kong, F-Zero, Super Mario Bros, och massa tredje parts redan vid lanseringen. De måste liksom komma igång då Microsoft och Sony har sina spel ute, därför borde Nintendo satsa extra på spelutbudet, särskilt när deras konsol siktar mest på spelupplevelse och inget annat. Postad 20 november 2016 - 16:42 Oj launch titlarna var ju inget som fick upp suget för Switch. (Om dom stämmer) Postad 20 november 2016 - 16:49
Sure
Nu är listan förstås inte komplett men jag är nöjd. 3D Mario + Zelda inom 6 månader. Om de har fixat ordentligt online på den här maskinen så blir Smash bättre också.
Snacka om att de som inte köpte en Wii U kommer drunkna i bra spel. Mario, Zelda, Smash, Mario Kart, Splatoon, Mario Maker, Xenoblade... första halvåret. Postad 20 november 2016 - 17:50
Inget som vi Wii U-ägare är direkt vana vid.. =) Postad 27 november 2016 - 02:01 Tydligen har någon läckt lite mer information om Switch, detta är självklart någonting vi ska ta med en nypa salt och något som vi bara kan spekulera kring.
https://www.reddit.c..._at_foxconn_is/ Postad 28 november 2016 - 08:07
A much powerful version, producing 2000x units for now *The core is 1x times bigger than the one above,200m㎡, looking it looks like 12x18 *2 extra ram, this version is 8GB *2x wifi, 1hdmi, 1x mini dp, 1x ethernet, 2x unidentified socket, 3x network led indicator, *Looks much more complex than the normal version, 6, 7 extra unidentified storage, different socket *Not sure if this is Devkit, or it's an advanced version, not sure if Nintendo will release it (22 Nov 2016 update) Confirmed it's a devkit, and Nintendo was coming to exam the devkit today *No dock for this version for now *Can be plugged into TV without docking, power is inside *Speculated provided the core is only include GPU, it would be even more powerful than PS4 pro *Screen is the same size as the normal one *It's much more powerful, but also much heavier, not feeling great in hand, speculated for 4K gaming *Haven't seen such a huge core, and it's 16nm + 100mm2 main core *There's no battery inside this version
Yeah! Verkar som om Nintendo höll med mig.
GP106 är 200 mm2.
Postad 28 november 2016 - 13:28 Ja. Tydligen. I den mån källan är att tro på. Förväntar mig inte att nått som man kan köpa, syftade mer på att Nintendo ev höll med om att GP106 behövs. Postad 06 december 2016 - 20:16 Bättre prestanda när Switch är dockad:
Video, LPVG's hemsida ger ner av trycket.
https://youtu.be/oyzz_GzjCEw Redigerat av Unregistered93aa32e3, 06 december 2016 - 20:27. Postad 08 december 2016 - 11:49 Det här inslaget var kul, visste inte att Jimmy Fallon var en så stor Nintendofan.
http://www.youtube.com/watch?v=7TJ7IUNWGl4 Postad 08 december 2016 - 13:08 Ja för den stora nyheten var ju inte att Zelda på Switch visades för första gången. ![]() This gonna sell like hot cakes, tror jag. Postad 08 december 2016 - 13:28
Äh, får vi ju ändå se i bättre kvalitet i januari. Postad 08 december 2016 - 13:37 Postad 08 december 2016 - 16:01 ![]() Va gött skakig han blev när han fick hålla i den ![]() Måtte dom fan se till att det finns mer än tillräckligt med maskiner vid release, så det inte blir NES mini liknande kaos ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |