Arcam FMJ AVR400
(Förstärkare)
|
4
|
(4)
|
Inga priser | |
Arcam FMJ AVR850
(Förstärkare)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Arcam FMJ AVR550
(Förstärkare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Arcam FMJ SR250
(Förstärkare)
Rapporterad
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Arcam FMJ AVR390
(Förstärkare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Arcam AV860
(Försteg)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Arcam AVR30
(Förstärkare)
|
1
|
(2)
|
70 995:- | |
Arcam AVR20
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
46 995:- | |
Arcam AVR10
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
37 995:- | |
Arcam AV40
(Försteg)
|
1
|
(1)
|
54 995:- |
ARCAM-klubben (40 inlägg)
|
4 år sedan |
Nytt Biorum / Lyssna på musik rum (3 inlägg)
|
6 år sedan |
Hembioreceivers - Med musiken i fokus (115 inlägg)
|
7 år sedan |
Kommer ni att uppgradera till Dolby Atmos? (666 inlägg)
|
7 år sedan |
Hjälp till början av ett nytt 5.1.2 (minst) system. (26 inlägg)
|
8 år sedan |
Behöver tips på förstärkare till Dali Helicon MK2! (12 inlägg)
|
10 år sedan |
Byta uppgradera bio reciver (31 inlägg)
|
10 år sedan |
Dåligt ljud med vinyl :( (12 inlägg)
|
12 år sedan |
Dac i Arcam avr 400 (3 inlägg)
|
12 år sedan |
Anthem MRX 700 eller Arcam FMJ AVR400 eller ehhh Pioneer SC-LX56? (11 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 28 November 2017 - 13:13
Postad 28 November 2017 - 13:33
Allright! Jo, har fortfarande Klipsch rp-140sa. Tror vi satte surrarna vid 80hz så trodde de i taket skulle klara detsamma. Men är det för lågt att skära dem vid 120hz? 150hz att föredra?
Jag delade surrounderna vid 80Hz eftersom jag inte ville dela din stora, fina center högre än så. Så det är helt klart en kompromiss eftersom det inte går att ha olika delningsfrekvenser på Arcam för center och surround. Den stora kompromissen ligger dock i att ha de där små Atmoshögtalarna som surround, de gör sig helt klart bäst som Atmosburkar för Dolby Enable-systemet.
När du gör mätningen så ser du ganska tydligt vart de faller av och kan därefter enkelt välja en lämplig delningsfrekvens. Troligen ligger den kring 120-150Hz.
/Marcus
Postad 28 November 2017 - 16:44
Marcus,
Du har inte frågat Arcam om de håller på och implementerar flera individuella delningsfilterinställningar för respektive högtalare? Det kan ju inte vara svårt då det redan är implementerat på en global nivå.
Att ändra brantheten/typ på dessa filter är nog inte så svårt det heller. Jag kollade på lite DSP kod för detta och det var typ 10 rader ![]()
Nu när NAD har släppt sina Dirac receivrar, så har Arcam inte råd att inte fixa saker som är enkla att fixa.
Och när nu Lexicon är klonade Arcams, så blir ju livscykeln på denna generation längre.
Om de bara kunde fixa 24 bit/48 kHz (max) begränsningen på uPnP/DLNA/USB också, så skulle det inte vara mycket fel kvar ![]()
Postad 28 November 2017 - 16:51
Marcus,
Du har inte frågat Arcam om de håller på och implementerar flera individuella delningsfilterinställningar för respektive högtalare? Det kan ju inte vara svårt då det redan är implementerat på en global nivå.
Nä, det är inget jag har forskat i. Det är nog viktigare för dem än för mig och våra kunder, så att säga. Eftersom vi jobbar nästan exklusivt med system avsedda för film och flerkanal så behöver jag sällan fler delningar än det som finns implementerat idag. Men för Arcam som företag så vore det förstås bra då jag kan tänka mig att de har många kunder som sitter med högtalarsystem som har blandade storlekar. Men de sparar kanske det för att tillföra något nytt i en framtida kommande generation. Till mig säger de bara att de ständigt jobbar med att förbättra mjukvaran, så man får tyvärr rätt luddiga svar.
/Marcus
Postad 28 November 2017 - 16:56
Nä, det är inget jag har forskat i. Det är nog viktigare för dem än för mig och våra kunder, så att säga. Eftersom vi jobbar nästan exklusivt med system avsedda för film och flerkanal så behöver jag sällan fler delningar än det som finns implementerat idag. Men för Arcam som företag så vore det förstås bra då jag kan tänka mig att de har många kunder som sitter med högtalarsystem som har blandade storlekar. Men de sparar kanske det för att tillföra något nytt i en framtida kommande generation. Till mig säger de bara att de ständigt jobbar med att förbättra mjukvaran, så man får tyvärr rätt luddiga svar.
/Marcus
Ett likväl stort problem är delningsfiltret i sig. Det är inte kompatibelt med Dirac. Går att fixa manuellt..typ men hade varit så sjukt mycket smidigare om de bara använt korrekt filter.
Postad 28 November 2017 - 17:01
Marcus,
Att ändra brantheten/typ på dessa filter är nog inte så svårt det heller. Jag kollade på lite DSP kod för detta och det var typ 10 rader
Nu när NAD har släppt sina Dirac receivrar, så har Arcam inte råd att inte fixa saker som är enkla att fixa.
Och när nu Lexicon är klonade Arcams, så blir ju livscykeln på denna generation längre.
Om de bara kunde fixa 24 bit/48 kHz (max) begränsningen på uPnP/DLNA/USB också, så skulle det inte vara mycket fel kvar
Hade inte kunnat skriva det bättre själv. Alltså tänk om firmware var open source. Vad coolt det hade varit.
Postad 29 November 2017 - 03:21
Min nuvarande setup är endast 2.1. Väljer min Arcam att endast spela TrueHD för att jag saknar resterande högtalare?
Senaste firmware installerad.
Redigerat av light44, 29 November 2017 - 03:22.
Postad 29 November 2017 - 08:45
Jag har nyligen skaffat mig en 390 men får det inte att fungera med Atmos riktigt. För tillfället har jag bara en PS4a som källa och om jag väljer vanlig BD med Atmos-spår väljer förstärkaren bara att köra TrueHD.
Min nuvarande setup är endast 2.1. Väljer min Arcam att endast spela TrueHD för att jag saknar resterande högtalare?
Senaste firmware installerad.
Du behöver minst 5.1.2 för att du skall se Atmos lysa upp.
Postad 29 November 2017 - 19:52
Postad 29 November 2017 - 21:35
Du behöver minst 5.1.2 för att du skall se Atmos lysa upp.
7.1 indikerar Dolby Atmos.
Postad 29 November 2017 - 22:10
Hej, har en fråga angående fmj 850, där står att den har HDMI 2.2 och att den går att skala upp bilden till 4k. Men blir bilden då verkligen en äkta 4k eller den blir en "fake" 4k? Tacksam för svar.
Postad 29 November 2017 - 23:31
Hej, har en fråga angående fmj 850, där står att den har HDMI 2.2 och att den går att skala upp bilden till 4k. Men blir bilden då verkligen en äkta 4k eller den blir en "fake" 4k? Tacksam för svar.
Om källa ej är 4k blir det ej äkta 4k
Postad 29 November 2017 - 23:32
Den kan skicka vidare 4k eller skala upp från annan upplösning(om man vill). Pixelantalet som skickas ut är förstäs 4k om man väljer det, men kvaliteten på det du får ut är förstås avhängigt på vad du skickar in.
/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 15 December 2017 - 13:41
Min fråga är om jag kan ha dom i motsatta hörn eller om det inte blir bra när man kalibrerar, och dom står på olika längder i från där jag sitter..?
Jag använder en spl mätare så jag får dom på samma db där i från jag sitter.
Eller rekommenderas att man har dom på samma avstånd och db, eller måste man köpa en enkom kalibrerings kitt för subbarna om man vill ha dom i motsatta hörn (olika avstånd)..?
Redigerat av jaxon1, 15 December 2017 - 15:21.
Postad 15 December 2017 - 16:44
Hej jag har 2st subbar kopplade med Arcamen
Min fråga är om jag kan ha dom i motsatta hörn eller om det inte blir bra när man kalibrerar, och dom står på olika längder i från där jag sitter..?
Jag använder en spl mätare så jag får dom på samma db där i från jag sitter.
Eller rekommenderas att man har dom på samma avstånd och db, eller måste man köpa en enkom kalibrerings kitt för subbarna om man vill ha dom i motsatta hörn (olika avstånd)..?
Det bästa är att fixa detta i en miniDSP innan du kör Dirac. Det funkar utan också men det blir bättre med miniDSPns tidskalibrering innan man kör Dirac. Har testat här hemma med mina fyra och det gör skillnad. Men det behöver inte göra så stor skillnad. Testa du utan först. Beror hur långt man vill ta det liksom.
Postad 15 December 2017 - 16:56
OkejDet bästa är att fixa detta i en miniDSP innan du kör Dirac. Det funkar utan också men det blir bättre med miniDSPns tidskalibrering innan man kör Dirac. Har testat här hemma med mina fyra och det gör skillnad. Men det behöver inte göra så stor skillnad. Testa du utan först. Beror hur långt man vill ta det liksom.
Då kanske funkar bra varjefall. Skaffa en minidsp och prova och lämna tillbaka den om det inte gör någon större nytta kanske..?
Har du nått tipps på vilken miniDSP..?Det bästa är att fixa detta i en miniDSP innan du kör Dirac. Det funkar utan också men det blir bättre med miniDSPns tidskalibrering innan man kör Dirac. Har testat här hemma med mina fyra och det gör skillnad. Men det behöver inte göra så stor skillnad. Testa du utan först. Beror hur långt man vill ta det liksom.
Och ska man inte lägga till subbarna när man kör dirac eller hur gör man med det efter man kört med minidsp'n..?
Redigerat av jaxon1, 15 December 2017 - 17:10.
Postad 15 December 2017 - 19:18
Okej
Då kanske funkar bra varjefall. Skaffa en minidsp och prova och lämna tillbaka den om det inte gör någon större nytta kanske..?
Har du nått tipps på vilken miniDSP..?
Och ska man inte lägga till subbarna när man kör dirac eller hur gör man med det efter man kört med minidsp'n..?
Jag kör 2x4 balanced men 2x4HD är mer flexibel med delayer har jag för mig. Finns mängder av trådar att läsa om detta. Det är lite att sätta sig in i. Ge dig bara in i det om du orkar lägga tiden.
Postad 15 December 2017 - 19:50
Jag kör 2x4 balanced men 2x4HD är mer flexibel med delayer har jag för mig. Finns mängder av trådar att läsa om detta. Det är lite att sätta sig in i. Ge dig bara in i det om du orkar lägga tiden.
Ok
Tackar för info..
Postad 15 December 2017 - 20:06
Det är inte alltid man vill ha samma spl på alla subbar, beror på hur de spelar tillsammans i ditt rum. Underlättar att ha något mätverktyg när man testar fram detta.
Postad 15 December 2017 - 21:59
Om du har fasjustering på dina subbar så kan du också justera in delay på dem individuellt innan du kör Dirac.
Det är inte alltid man vill ha samma spl på alla subbar, beror på hur de spelar tillsammans i ditt rum. Underlättar att ha något mätverktyg när man testar fram detta.
Har 2st svs pb2000 subbar där en står fram bredvid insidan på ena fronthögtalaren och den andra står bakom soffan i hörnen snett mot varandra i ett 21kvm rum.
Postad 15 December 2017 - 22:39
/Marcus
Postad 15 December 2017 - 22:42
De har steglös fasjustering så de går fint att justera in även utan externa hjälpmedel. Det hjälper dock inte att du beskriver placeringen, man behöver mäta och lyssna på plats för att optimera dem.
/Marcus
Ok
Postad 16 December 2017 - 15:30
Hej MarcusDe har steglös fasjustering så de går fint att justera in även utan externa hjälpmedel. Det hjälper dock inte att du beskriver placeringen, man behöver mäta och lyssna på plats för att optimera dem.
/Marcus
Jag tog hem ett program på datorn Truerta som jag spelar upp genom recivern sine Wave och använder en db-mätare på lysnings positionen. ska jag få fas styrkan så lika som möjligt på båda subbarna..? Jag stänger av ena subben och kör upp till högsta fas db på en och sedan gör jag lika på den andra.. eller ska man göra fas shysteringen på dom Samtidigt..? Till högsta db eller har du något bra tipps på att fasa i hop dom..?
Redigerat av jaxon1, 16 December 2017 - 15:32.
Postad 18 December 2017 - 00:08
Hur funkar Dirac isåfall?
Har inte upplevt något system som gett en förbättring på mina MartinLogan.....
Postad 18 December 2017 - 07:44
Jag tror inte man vinner så mycket med Dirac på elektrostater då dom inte påverkas lika mycket av rummet som normala högtalare.
Postad 18 December 2017 - 08:27
Det var Martin Logan runt om i baslagret, 4st Elac WS1465 som Atmos och två Procella P18 subbar.
Postad 18 December 2017 - 17:40
För info bara och folk som överväger dessa buggiga eller felaktigt implementerade Arcam maskinerna.
NAD har släppt sin reciever med Dirac och har rätt inplementerat med rätt filter och korrekt BM OCH hör och häpna 4st Dirac presets kan lagras mot Arcam jättelöjliga 1:/
Här snackar vi gör om gör rätt!! Stor tumme upp!
Postad 18 December 2017 - 18:18
Hej!
För info bara och folk som överväger dessa buggiga eller felaktigt implementerade Arcam maskinerna.
NAD har släppt sin reciever med Dirac och har rätt inplementerat med rätt filter och korrekt BM OCH hör och häpna 4st Dirac presets kan lagras mot Arcam jättelöjliga 1:/
Här snackar vi gör om gör rätt!! Stor tumme upp!
Vad heter den? Är det 777 V3 så är den ju inte speciellt imponerande med bara möjlighet till att styra 7 kanaler.
Postad 18 December 2017 - 18:18
Ska absolut invänta innan köp.....
Postad 18 December 2017 - 18:45
Hej!Vad heter den? Är det 777 V3 så är den ju inte speciellt imponerande med bara möjlighet till att styra 7 kanaler.
758 V3 heter den.
Och den har 7.2.4 kanaler alltså en Atmos maskin precis som Arcamen och Anthem 720
Fick svar från Hifiklubben att nya Nad landar slutet Januari/ början Februari.
Ska absolut invänta innan köp.....
Smart drag tror jag!
Redigerat av MIIKE888, 18 December 2017 - 18:44.
Postad 18 December 2017 - 20:00
Hej!
758 V3 heter den.
Och den har 7.2.4 kanaler alltså en Atmos maskin precis som Arcamen och Anthem 720
Smart drag tror jag!
Jag har följt trådar om dessa på andra forum och det finns problem med dom också bara inte lika stora(beroende på vad man värderar) och inte i Dirac-implemenationen. Det är något LP-filter som spökar, sprak från takkanalerna, random drop outs, konstiga ljud osv. De kanske är kanonmaskiner men jag hade inväntat en stabil firmware innan köp. Man får inte glömma att det inte var förrän folk började gräva i dessa Arcam som problemen blev tydliga. Innan dess var det guld och gröna skogar. NAD:arna är inte direkt hårdtestade än skulle jag påstå. Funkar 4k passthrough utan 18Gbps problem? Det finns ingen DTS:X till dom än, dom har bara 3 HDMI in. Det finns även mer om man gräver så lite skeptisk skall man nog vara än så länge. Men lovande såklart och väldigt intressant receiver speciellt med tanke på priset.
Redigerat av philipbtz, 18 December 2017 - 20:01.
Postad 18 December 2017 - 20:13
Tror inte det finns någon maskin som är rena fyndet och dessutom har Dirac och allt annat man kan önska. Inte precis nu iaf. Arcam:arna är begränsade vad gäller delningsfrekvenser och man måste manuellt ändra kurvorna lite för att få optimal delning då brantheten inte är optimal per default men annars funkar allt med dessa Arcams nu så vitt jag vet. Och de använder komponenter av hög kvalitet. Tror inte man behöver ångra sitt köp direkt....
Redigerat av philipbtz, 18 December 2017 - 20:14.
Postad 18 December 2017 - 20:28
Hej!
758 V3 heter den.
Enligt vad jag hitta på Google så har den bara 5.1.2 och det är ju ganska löjligt för en toppmodell 2017
Postad 18 December 2017 - 21:17
Är totalt ointresserad av allt mumbojumbo som tvunget ska tryckas in i alla nya modeller som innebär att något måste stryka på foten. Och kommer aldrig att belamra rummet med en massa högtalare.
Så, nä, det är inte alls löjligt för vissa.....
Postad 19 December 2017 - 01:17
Mike888, är du säker på att Dirac sparas i presets i Nad:en? Ser inte så ut när man tittar i manualen.
/Marcus
Redigerat av Marcus_TheRock, 19 December 2017 - 01:18.
Postad 19 December 2017 - 07:57
Vad jag kan se så är Naden tillviss del moduluppbyggd.
Eller var för det kan ju ha ändrats till release,
Att kunna lagra presets är en av anledningarna till att jag fortfarande kör med MiniDsp o jag kan verkligen inte förstå att inte fler tillverkare har gått den vägen!!
Jag har 4 platser och använder 3st.
#1 - För musik o mätt med micken pekandes mot högtalarna. (det kan ge ganska stora skillnader hur micken placeras)
#2 - Film med lite lägre nivå på subs för att inte väcka hela familjen om det ses på film sent.
#3 - All out för bästa ljud för film.
Postad 19 December 2017 - 09:22
NAD:en är byggt med moduler och den skall klara 7.1.4 samt har Dirac med flera lagringsplatser tror det är tre eller fyra stycken(det är förvirrande med dokumentationen). Det är även verifierat att Dirac samt brantheten på delningsfilter är korrekt i den. Dock har de ett antal problem som jag tolkar det beror på dålig kvalitet på komponenter..utöver ett antal mjukvarubuggar. NAD:en kommer inte med fulla Dirac versionen utan det måste köpas till, massa donglar och instickskort. Allt är lite B enligt mig. Någon som läst mer får gärna rätta mig.
Redigerat av philipbtz, 19 December 2017 - 09:46.
Postad 19 December 2017 - 12:17
NAD:en är byggt med moduler och den skall klara 7.1.4 samt har Dirac med flera lagringsplatser tror det är tre eller fyra stycken(det är förvirrande med dokumentationen). Det är även verifierat att Dirac samt brantheten på delningsfilter är korrekt i den. Dock har de ett antal problem som jag tolkar det beror på dålig kvalitet på komponenter..utöver ett antal mjukvarubuggar. NAD:en kommer inte med fulla Dirac versionen utan det måste köpas till, massa donglar och instickskort. Allt är lite B enligt mig. Någon som läst mer får gärna rätta mig.
Varför i hela friden skulle det vara B med modulkort osv. Det är ju genialiskt! Kan uppgradera lätt när det dyker upp nya format och standarder.
Sen att du får betala för full Dirac version är väl inte dåligt om du inte vill ha det så slipper du ju betala för det.
Ser verkligen inte din poäng.
Men Arcam:en som funnits ute i några år nu och fortfarande inte är OK om du inte kör workarounds är ren skandal om jag får säga mitt.
Och att NAD en kanske nu i början lider utav några buggar som säkert fixas till fort är inte ok då?
Postad 19 December 2017 - 14:49
Varför i hela friden skulle det vara B med modulkort osv. Det är ju genialiskt! Kan uppgradera lätt när det dyker upp nya format och standarder.
Sen att du får betala för full Dirac version är väl inte dåligt om du inte vill ha det så slipper du ju betala för det.
Ser verkligen inte din poäng.
Men Arcam:en som funnits ute i några år nu och fortfarande inte är OK om du inte kör workarounds är ren skandal om jag får säga mitt.
Och att NAD en kanske nu i början lider utav några buggar som säkert fixas till fort är inte ok då?
Det var bara min åsikt
Återstå att se om det bara är mjukvara som behöver fixas i NAD:arna. Min poäng var mer att det är liksom inte bara och köpa och förvänta sig att allt funkar och dessutom bättre än Arcam:arna. I NADs senaste firmware pajade dom lite allt möjligt. Jag har inte direkt lidigt av Arcam-problemen då jag köpte precis innan de skeppade ut fixen som jag visste att de skulle släppa. Och bara btw så var det jag som informerade om problemen som Arcams maskiner hade i början av året och har gnällt ganska mycket på dom så tro inte att jag är totalt kär i dom. Det är dock min bedömning att precis nu, idag, så är det ett vettigt köp jämfört med mycket annat.
Postad 19 December 2017 - 16:31
Det var bara min åsikt
Återstå att se om det bara är mjukvara som behöver fixas i NAD:arna. Min poäng var mer att det är liksom inte bara och köpa och förvänta sig att allt funkar och dessutom bättre än Arcam:arna. I NADs senaste firmware pajade dom lite allt möjligt. Jag har inte direkt lidigt av Arcam-problemen då jag köpte precis innan de skeppade ut fixen som jag visste att de skulle släppa. Och bara btw så var det jag som informerade om problemen som Arcams maskiner hade i början av året och har gnällt ganska mycket på dom så tro inte att jag är totalt kär i dom. Det är dock min bedömning att precis nu, idag, så är det ett vettigt köp jämfört med mycket annat.
jag köper helt klart din försiktighet med NAD:en men med den infon vi har gör i varje fall NAD ett väldigt mycket mer genomtänkt släpp med dessa maskiner än vad Arcam gjorde det tycker i varje fall jag.Ge NAD tid helt enkelt som dom förtjänar.
Min brutalt ärliga åsikt är egentligen att hur f....kan man ge Arcam sina pengar med den dåliga och ärligt talat lögnaktiga kundservicen dom har!?
Jag menar vi är ju kunder dom lever på oss och så kör dom den stilen dom gjort så länge det tycker jag är högst ofattbart.
För alla vi vet ju att deras maskiner är ruskigt bra men detta förstör otroligt mycket!
Aja det är bara att gå vidare;) jag hoppas Lexicon gör nått bra med deras Arcam kloner men det ser inte så ljust ut.
Jag sitter själv med en Anthem maskin och deras maskiner och kundservice är absolut världsklass!(Dirac hade varit drömmen på deras maskiner för det ska vara snäppet bättre).
//Micke
Postad 19 December 2017 - 18:29
Lite off topic men i vilken prisklass hamnar Nad 758 v3?
Bra fråga men i varjefall under 20.000kr
Sen är detta ju deras ”lilla” reciever dom större kommer också med Dirac vad jag hört.
//Micke
Postad 19 December 2017 - 18:35
Bra fråga men i varjefall under 20.000kr
Sen är detta ju deras ”lilla” reciever dom större kommer också med Dirac vad jag hört.
//Micke
Men hur kan man släppa en ny receiver 2017/2018 med endast 3st HDMI in och framför allt endast 1st HDMI-ut?
Oavsett pris går ju det fetbort...
Postad 19 December 2017 - 20:50
Men hur kan man släppa en ny receiver 2017/2018 med endast 3st HDMI in och framför allt endast 1st HDMI-ut?
Oavsett pris går ju det fetbort...
Kan väl hålla med.
Men som sagt blir garanterat fler in och ut på dom större modelerna kan jag tänka mig.
Postad 19 December 2017 - 21:19
Verkar handla om i stort sett samma pengar.
Redigerat av tomasgbg, 19 December 2017 - 21:20.
Postad 19 December 2017 - 22:36
jag köper helt klart din försiktighet med NAD:en men med den infon vi har gör i varje fall NAD ett väldigt mycket mer genomtänkt släpp med dessa maskiner än vad Arcam gjorde det tycker i varje fall jag.Ge NAD tid helt enkelt som dom förtjänar.
Min brutalt ärliga åsikt är egentligen att hur f....kan man ge Arcam sina pengar med den dåliga och ärligt talat lögnaktiga kundservicen dom har!?
Jag menar vi är ju kunder dom lever på oss och så kör dom den stilen dom gjort så länge det tycker jag är högst ofattbart.
För alla vi vet ju att deras maskiner är ruskigt bra men detta förstör otroligt mycket!
Aja det är bara att gå vidare;) jag hoppas Lexicon gör nått bra med deras Arcam kloner men det ser inte så ljust ut.
Jag sitter själv med en Anthem maskin och deras maskiner och kundservice är absolut världsklass!(Dirac hade varit drömmen på deras maskiner för det ska vara snäppet bättre).
//Micke
Det är absolut väldigt positivt att NAD har tänkt på att använda 24dB Linkwitz Riley filter och flera platser för att spara presets. Ville bara tydliggöra för eventuella spekulanter att man borde läsa igenom nördarnas tester innan köp ![]()
Arcam förtjänar mycket kritik helt klart men samtidigt känner jag att det finns väldigt få produkter folk gräver i och kollar så allt är rätt. Anledningen varför det gjorts på dessa är att de var mer eller mindre de första ut med Dirac i en allt i ett box för 7.1.4 och under 100kkr. Det blev en väldigt intressant produkt. Folk ville gå över från miniDSP dirac och hade testat dom i flera år och visste exakt hur det skulle funka då dessa produkter också haft buggar.
Jag undrar vad man skulle hitta om någon orkade kolla så noga i alla receivers? Jag har garanterat hört fel i flertal jag ägt. Men ingen orkar göra det för produkterna är inte intressanta nog.
Postad 19 December 2017 - 23:00
Lite off topic men i vilken prisklass hamnar Nad 758 v3?
NAD T758v3 13998:-
NAD T777v3 25998:-
Postad 28 December 2017 - 09:10
Ok, frågan är om man skall vänta på naden eller klippa arcam för 19900:- nu på rean.
Verkar handla om i stort sett samma pengar.
Var har dom den för dom pengarna?
Dock hittade jag AVR550 för 23500:- från England....., låter lite väl bra, men den är beställd....
Verkar vara seriöst företag med väldigt positiva omdömen.
Postad 28 December 2017 - 10:31
Var har dom den för dom pengarna?
Dock hittade jag AVR550 för 23500:- från England....., låter lite väl bra, men den är beställd....
Verkar vara seriöst företag med väldigt positiva omdömen.
Hificonsult har 25% rabatt på hela sortimentet nu i mellandagarna.
Bra pris på avr550, ett par tusen billigare än här med rabatten.
Redigerat av tomasgbg, 28 December 2017 - 11:09.
Även taggad med Dirac
|
Ljud →
Förstärkare →
Vilken MiniDSP ska man välja?Startad av Kent83 , 19 Dec 2023 |
|
|
|
|
Ljud →
Förstärkare →
Dirac Live Active Room Treatment (DLART)Startad av arcspin , 07 Jan 2023 |