Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Pro

2679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 September 2016 - 16:29

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Läs först på om DX12 som API, skillnaden mellan CGN/Pascal/Maxwell, om hur drivrutiner på DX11 funkar samt hur APIerna är uppbygga på konsol.

Sen kan vi ta en diskussion.

Har sysslat med datorer i 24 år, så jag är inte helt dum  :rolleyes:

Jag upprepar: Du kan inte jämföra teraflops mellan AMD och Nvidia, och det har ingenting med API att göra, utan beror på att det är helt enkelt är olika arkitekturer. Det var det jag kommenterade i mitt "första" inlägg. Man kan helt enkelt inte ta en teraflops-siffra och säga att Scorpio är lika snabb som GTX1070. Det funkar helt enkelt inte så.

Den största fördelen med low-level API är förövrigt, som du säkert vet, att det ställer mindre krav på CPUn. Utan det hade nuvarande konsoller visat diabilder. Om Scorpio har Zen CPU så blir den inte lite snabbare än PS4 Neo, utan troligtvis helt överlägsen. Förmodligen handlar det väl bara om rykten eller önsketänkande, men det hade helt klart varit intressant om det stämmer.

Angående teraflops vs verkligheten, så beskrev Eurogamer det på ett bra/enkelt sätt:

Teraflops are a very basic measure of computational power, separate and distinct from all other aspects of GPU design. For example, AMD's GCN (graphics core next) architecture has always been heavy on raw computational power compared to its Nvidia rivals - one reason why Radeon GPUs did so well back in the cryptocurrency gold rush era. However, it is important to stress that this does not necessarily translate into games performance.

A good example of this is to compare Nvidia's GTX 1080 with its 9TF vs AMD's Radeon R9 Fury X with 8.6TF. Based on computational power alone, you'd expect these two graphics cards to offer broadly equivalent performance, but as the 4K benchmarks below demonstrate, the GTX 1080 isn't just a bit faster, it's a lot faster in all but one title we tested. Indeed, even the slower GTX 1070 - with a rated 6.5TF of power - can comfortably outperform Fury X in many games. Further, in terms of teraflops, the GTX 1070 even lags behind Nvidia's own Titan X (7TF) and again, it manages to match or even outperform it.

...

There is no direct, linear relationship between in-game performance and computational power as measured by teraflops, and while we can get some idea of relative GPU performance, this only really works when comparing different graphics hardware based on the same core architecture. 

Redigerat av Ageve, 03 September 2016 - 16:40.

Postad 03 September 2016 - 16:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vore episkt om de bara visade en ny vita.

Det är redan sagt att Neo ska visas =P

Förmodligen handlar det väl bara om rykten eller önsketänkande, men det hade helt klart varit intressant om det stämmer.

Det är ganska troligt att det blir Zen enligt experterna. Passar ju bra tidsmässigt plus att det vore dumt att köra vidare på gamla CPU:er med en konsol som ska vara framtiden.

Redigerat av Zoiler, 03 September 2016 - 16:44.

Postad 03 September 2016 - 17:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Har sysslat med datorer i 24 år, så jag är inte helt dum  :rolleyes:

Jag upprepar: Du kan inte jämföra teraflops mellan AMD och Nvidia, och det har ingenting med API att göra, utan beror på att det är helt enkelt är olika arkitekturer. Det var det jag kommenterade i mitt "första" inlägg. Man kan helt enkelt inte ta en teraflops-siffra och säga att Scorpio är lika snabb som GTX1070. Det funkar helt enkelt inte så.

Den största fördelen med low-level API är förövrigt, som du säkert vet, att det ställer mindre krav på CPUn. Utan det hade nuvarande konsoller visat diabilder. Om Scorpio har Zen CPU så blir den inte lite snabbare än PS4 Neo, utan troligtvis helt överlägsen. Förmodligen handlar det väl bara om rykten eller önsketänkande, men det hade helt klart varit intressant om det stämmer.
  [/i]

Nej det är inte den största fördelen. Kraven på CPUn blir inte "mindre" i någon direkt mening utan snarare mer "fri".

T ex har fördelarna med fler kärnor och trådar på en CPU inte varit till fördel för att skicka fler draw calls till GPUn. Gamla drivrutinsdrivna APIer har gynnat CPUn med starkast tråd, inte den med flest trådar.

Då dagens CPUer har utvecklats mer åt fler kärnor/trådar än högre effekt så har tyvärr möjligheten att använda överskottet av kärnor till att öka antalet draw calls inte funnits.

Detta betyder således inte att CPUn är borta ur ekvationen mm det betyder dock att CPUn inte behöver arbeta för att strukturera jobbet åt GPUn.

Som sagt, på DX11 måste CPUn vi drivrutinen omvandla jobbet som ska göras till en seriell köbildning och sen strukturera upp så att jobben görs i rätt ordning så slutbilden blir rätt.

Med DX12 och Vulkan smt versionerna som finns på konsol så ska CPUn ENDAST skick draw calls och inte hanterar kön. Därför kan CPUns samtliga trådar nu parallellt skicka draw calls till GPUn och istället får GPUn hantera allt vad gäller kön själv.

AMDs CGN har tyvärr aldrig barit optimerat för seriell körning och därför haft dålig förmåga att utföra samma seriella jobb som nVidias Maxwell trots högre TF.

Vad man nu ser då på ett spel som Doom med Vulkan är att genom möjligheten att få draw calls parallellt från föera trådar som sen ACE strukturerar upp mellan de olika CU blocken så ökar potentialen hos CGN.

Samtidigt så ser vi Maxwell som inte alls är byggt för parallellt jobb inte alls får någon effekt av Vulkan utan trivs redan bra i nVidias väloptimerade drivrutiner för OpenGL.

Men med CGN på Vulkan och Maxwell på OpenGL i Doom så ser du att den stora skillnaden vi sett på AMD TF och nVidia TF i Seriella köer på DX11 blir mer åt samma nivå.

Effekten i Vulkan ger därför en fingervisning över vad konsolerna kan få ut av CGN. Specielt då konsolversionerna av CGN har än mer förbättrade ACE för bättre hantering av multi-thread.

Postad 03 September 2016 - 18:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Forumet går upp och ner, men gör ett försök.

Du har rätt i det du skriver, och det är inget som jag har ifrågasatt, bortsett från att kravet på CPU-prestanda inte skulle vara den största fördelen. Med DX11 skulle spelen troligtvis snurra på i 5-10fps på nuvarande konsoller, med tanke på hur långsamma de 8 Jaguar-kärnorna är. Att utnyttja alla (eller ja, 7st) kärnor fullt ut är ett måste, och det går bara med low-level API. 

Att AMD närmar sig Nvidias prestanda med Vulcan beror på hur CGN-arkitekturen fungerar ja, men det har fortfarande inte någon direkt koppling till den teoretiska teraflops-siffran, eftersom det är långt ifrån det enda som avgör hur en GPU presterar.

Det skiljer förövrigt mer mellan Maxwell och Pascal än vad många verkar tro. Över tid kommer troligtvis stödet för DX12 bli betydligt bättre. Jag tror fortfarande att GTX1060 är den Nvidia-GPU som närmast kommer att motsvara Scorpio. Vi får helt enkelt bläddra tillbaks i tråden om ett par år och se om det stämde  :rolleyes:

edit: Kanske lite OT, men nuvarande konsoller utnyttjar ju redan CGN och har low-level API, och efter att hypen inför lanseringen av PS4 hade lagt sig, så vet vi ju alla hur det gick. Dålig prestanda i många spel. Jag tror att CPUn är det största problemet i t ex Mad Max, GTA5 osv.

Därför är det ju väldigt intressant om det blir Zen i Scorpio.

Redigerat av Ageve, 04 September 2016 - 23:25.

Postad 05 September 2016 - 11:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Snart den smäll!

Revealfeber!

Postad 05 September 2016 - 12:08

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Snart den smäll!

Revealfeber!

Det blir en bärbar konsoll som ersätter både PS4 och Vita. Den har ingen hårddisk eller flashminne, allt lagras i molnet. Processorn blir Apple A9X.

Postad 05 September 2016 - 12:41

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Och är fullt kompatibel med samtliga spel till ABC80. Här ska det gejmas.

Postad 05 September 2016 - 16:10

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Fan. Tror jag har byggt upp väldigt höga förväntningar på Neo. Tror fan jag blir besviken.

*UHD blueray spelare
*Spel i 4K
*4K uppskalning på befintliga spel = kanske lite skarpare bild
*Snabb som fan
*Bättre flyt överlag på befintliga spel
*Tok snygg grafik

Hmm undra om man ens får hälften? :(

Postad 05 September 2016 - 16:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hmm undra om man ens får hälften? :(

Om de inte förbättrar Neo nånting mot läckta specs så är det en maskin med 150 % teoretisk mer prestanda än PS4. Den kommer inte utföra några mirakel, så det är lika bra att lägga band på förväntningarna  :) 

Postad 05 September 2016 - 16:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Om de inte förbättrar Neo nånting mot läckta specs så är det en maskin med 150 % teoretisk mer prestanda än PS4. Den kommer inte utföra några mirakel, så det är lika bra att lägga band på förväntningarna  :)

150%?

Är ju mer sett till TF läget.

Postad 05 September 2016 - 16:44

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 2

Det är ju bara att hoppas på att dem läckta specsen inte stämmer längre. Jag väntar ju hellre tills nästa år och får något som piskar scorpion på fingrarna, än att få den i vinter och det är i princip ingen skillnad.

Postad 05 September 2016 - 16:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

De överraskade ju med 8GB minne vid PS4-releasen, så man kan alltid hoppas. Fast de har ju inte haft så mycket tid på sig efter att Microsoft visade Scorpio...

edit: http://www.redgaming...-was-announced/

Redigerat av Ageve, 05 September 2016 - 16:49.

Postad 05 September 2016 - 16:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

150%?

Är ju mer sett till TF läget.

Jag tänkte bara på GPU:n iofs, 130 % mer kraftfull?

Det är ju inga jätteökningar på CPU och minne iaf. (tabellen här)

Redigerat av Zoiler, 05 September 2016 - 16:51.

Postad 05 September 2016 - 16:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

De överraskade ju med 8GB minne vid PS4-releasen, så man kan alltid hoppas. Fast de har ju inte haft så mycket tid på sig efter att Microsoft visade Scorpio...

Någon med kännedom hade twittrat att de som förväntade sig stor avsteg från det som läckt skulle bli besviken.

När PS4 presenterades fanns det många månader till release. Om release är november så bör produktionen ha startat kring E3.

Jag tänkte bara på GPU:n iofs, 130 % mer kraftfull?

Sorry tänkte fel :)

Ja x2,3 på GPU :)

Postad 05 September 2016 - 17:06

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
http://www.fz.se/art...-dead-3-pa-gang

Mer intresserad av detta rykte 😊

Postad 05 September 2016 - 17:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

http://www.fz.se/art...-dead-3-pa-gang

Mer intresserad av detta rykte

Men det där förutspådde jag ju för länge sen, come an.

Postad 05 September 2016 - 18:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Men det där förutspådde jag ju för länge sen, come an.

Har du rätt på den så borde du ju faktiskt få någon form av pris...

det är bara 49 timmar kvar nu, jag räknar på fingrarna vill jag meddela!! :D

Postad 05 September 2016 - 20:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hehehe

PS4 Slim tear down:

https://www.youtube.com/watch?v=lExiC4TAkVU

Imponerande att man vet så mycket om en produkt som inte finns.

Postad 05 September 2016 - 20:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

ACCS7Jw.jpg

APTP2KX.png

Postad 05 September 2016 - 21:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Skön idé med APU och minne på olika sidor av moderkortet. Varför ser man inte det oftare?

Postad 05 September 2016 - 21:09

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Skön idé med APU och minne på olika sidor av moderkortet. Varför ser man inte det oftare?

kanske är extra svårt att få till avståndet till minnena?

Postad 05 September 2016 - 21:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Njae. Att ha dem på BÅDA sidor (sk clam shell konfiguration) är vanligt (orginal PS4 hade det) så det är nog inga konstigheter på den fronten.

Men i de fall clam shell inte behövs (som i uppdaterade PS4 som kom för nått år sen) så brukar man välja att ha allt på samma sida så att säga. Vad jag sett. Men jag har iofs inte sett allt. :) edit: Uppenbarligen hade jag inte sett förra versionen...

Redigerat av pacman, 06 September 2016 - 10:59.

Postad 05 September 2016 - 21:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Du menar PS3?

Postad 05 September 2016 - 21:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Du menar PS3?

Kom en uppdaterad PS4 förra året

Redigerat av PalmiNio, 05 September 2016 - 21:53.

Postad 06 September 2016 - 10:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

PS4 Slim tear down:

Fanns visst en del 2 oxå. Bekräftar ny APU:

Bifogad fil  ps4apu.png   885.14K   0 Antal nerladdningar

(besviken på hur långsamt internet är dock, ingen som uppskattat kretsyta än?  :rolleyes:

edit: glöm det, beyond3d-folket mäter för fullt :D. här är en uppskattning:

OG One 363 mm^2
One S 240 mm^2

OG PS4 348 mm^2
Slim ~194-203 mm^2

Något bantat moderkort oxå:

Bifogad fil  ps4mob.png   1023.61K   0 Antal nerladdningar

Förra versionen:

20150628_11.jpg

Här ser vi förövrigt att Pacman hade tokfel tidigare. :D Redan förra versionen hade minneskapslarna på "fel" sida.

Redigerat av pacman, 06 September 2016 - 12:25.

Postad 06 September 2016 - 12:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Så då har man investerat i en 4K HDR TV

UE55JS8005

Är så j*vla redo för NEO!

Postad 06 September 2016 - 14:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Är så j*vla redo för NEO!

Jag gissar att den kommer heta Playstation 5.

Postad 06 September 2016 - 15:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

PlayStation Meeting: Watch Live Tomorrow

Redigerat av pacman, 06 September 2016 - 15:09.

Postad 06 September 2016 - 16:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Är det inte märkligt att lägga eventet två timmar efter Apples event där de presenterar iPhone7?

Postad 06 September 2016 - 17:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Är det inte märkligt att lägga eventet två timmar efter Apples event där de presenterar iPhone7?

Ja märkligt av Apple att göra det!

Postad 06 September 2016 - 17:12

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag tror fler är nyfikna på iphone7 än Neo. I vilket fall som helst tar de mediautrymme och uppmärksamhet av varandra.

Postad 06 September 2016 - 17:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

apple gör telefoner nu?

jag tänker att presskonferenserna fiskar lite efter olika personer. folk som ser presskonferenserna för tv-spel brukar ju ofta vara lite mer inbitna entusiaster, är det inte så?

visst är det 21 imorgon? vill trippelkolla! blir det en sån där chatt som vi haft när ps4 utannonserades?

Postad 06 September 2016 - 17:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2

jag tänker att presskonferenserna fiskar lite efter olika personer. folk som ser presskonferenserna för tv-spel brukar ju ofta vara lite mer inbitna entusiaster, är det inte så?

Jag hade ingen aning om Apples presskonferens, totalt ointressant :)

Postad 06 September 2016 - 17:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag tror att många är intresserade av båda. Jag tex.

Postad 06 September 2016 - 18:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag tror att många är intresserade av båda. Jag tex.

Klart.

Men det är en non-issue om du menar att de stjäl uppmärksamhet eller nåt? Båda får såklart den tid och uppmärksamhet de behöver. De som är intresserade av båda, som du, är ju medveten om när båda sänds.

Tror snarare det blir svårt att missa informationen nästa dag...

Edit: Eller om du kan förklara vad du menar med detta:

I vilket fall som helst tar de mediautrymme och uppmärksamhet av varandra.

Vad menar du kommer bli konsekvensen för Sony eller Apple av att de har sina presskonferenser samma dag?

Redigerat av Zoiler, 06 September 2016 - 18:09.

Postad 06 September 2016 - 18:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Strunt samma, men om folk snackar iPhone 7 i fikarummet/på rasten kanske det inte blir snack om 4,5 och då blir det lite mindre spridning med mun mot munmetoden till de halvintresserade som inte hänger med.

Postad 06 September 2016 - 18:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag har faktiskt aldrig kollat någon presentation av mobiler så jag vet faktiskt inte om jag skulle tycka att det vore intressant. det känns som att det är mer att visa om man släpper en konsol. telefon blir det väl lite... nytt os, ny kamera *publiken håller andan*, här är hårdvaran, här är mer finesser och såhär ser den ut. igen, jag har inte sett något sånt event, så jag har ingen aning.

när en ny konsol släpps så kan dom visa rätt många olika spel, vilket jag är intresserad av. jag skiter i tv och allt sånt som skulle komma till konsol, vill bara se spelen och höra lite snabbt hur fräsig hårdvara det är typ. och techdemo =)

generellt så känns det dock som att fler kommer kolla på apple än sony, även om dom är på olika tidpunkter. alla använder telefoner, många använder apple. finns få konsoler i jämförelse med telefoner =)

Redigerat av Zartok, 06 September 2016 - 18:21.

Postad 06 September 2016 - 18:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Grejen är den att Neo kommer inte vara beroende av vad som sägs i fikarummet dagen efter så att säga, därför att det är en konsol till hardcorespelarna som kommer sälja bra (sälja slut förmodligen) i början och ha lång tid på sig att få ut sitt message. De halvintresserade har lång tid på sig att få reda på dess existens. Medan vi andra som är intresserade redan har förbokat eller väntar på information för att förboka, ja vi har ju haft igång den här tråden i ett halvår och vi visste att konsolen fanns innan Sony ens annonserat att den gör det.

Men jag har väldigt svårt att se att den skulle sälja lika bra som PS4 t.ex. hur som helst. Att alla skulle uppgradera från sin PS4 känns inte rimligt, eller att den skulle attrahera så många nya köpare, särskilt med tanke på att Scorpio väntar.

jag skiter i tv och allt sånt som skulle komma till konsol, vill bara se spelen och höra lite snabbt hur fräsig hårdvara det är typ. och techdemo =)

Jag vill få reda på deras argument till varför man ska uppgradera och att de visar tydligt för mig varför jag ska uppgradera.

Postad 06 September 2016 - 18:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Är inte deras argument deras techvisning.

Det här är världens starkaste konsol och redan idag kan ni spela det här *visar ffxv och uncharted 4*. Men när Neo kommer ut så kommer ni att kunna spela spel som ser ut såhär *visar något som är lika imponerande som dark sorcerer var när det demot kom ut*.

Publiken svimmar unisont.

Postad 06 September 2016 - 19:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är inte deras argument deras techvisning.

Jo men jag vill ha klar och tydlig info så att säga. Mycket info och skillnaden mellan PS4 och Neo ska vara tydlig.

Postad 06 September 2016 - 19:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

där håller jag med utan att tveka. jag har ju kallat neo för potato ett par gånger eftersom jag haft oron att det inte kommer vara NOG stor skillnad för att motivera ett köp. jag hoppas självfallet att det kommit någon sista minuten boost så att enheten blir nästan jämförbar med scorpio. speciellt med tanke på att det redan finns lite rykten om att scorpio kommer att få mer floppar än sex... biljoner.

jag hoppas lite på din vision som du förutspådde i sommar faktiskt :D

Postad 06 September 2016 - 19:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

ACCS7Jw.jpg

APTP2KX.png

2016-10-cover-reveal-spread-800h.jpg

Postad 06 September 2016 - 19:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

apple gör telefoner nu?

Ja.

Postad 06 September 2016 - 20:13

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Gött!!  Imorgon släpps NEO, världens första Dolby Vision spelare och Sony skickar med 5 st DV UHD BD ;)  Fantisera får man väl ändå göra :)

Redigerat av mikee, 06 September 2016 - 20:13.

Postad 06 September 2016 - 20:25

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Har ej hängt med något här. Men finns det något rykte som säger att Neo kommer kräva en UHD bildvisare? El blir det inget 4k spelande på Neo? Tänkte mest på att MS har gått ut med att ska man ha Scorpio så då lär man ha en UHD visare för att ha optimal upplevelse.

Postad 06 September 2016 - 20:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Har ej hängt med något här. Men finns det något rykte som säger att Neo kommer kräva en UHD bildvisare? El blir det inget 4k spelande på Neo? Tänkte mest på att MS har gått ut med att ska man ha Scorpio så då lär man ha en UHD visare för att ha optimal upplevelse.

Varken Neo eller Scorpio kommer kräva UHD men kommer ha stöd för det.

Postad 06 September 2016 - 20:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Gött!! Imorgon släpps NEO, världens första Dolby Vision spelare och Sony skickar med 5 st DV UHD BD ;) Fantisera får man väl ändå göra :)

Inte en chans att Sony kommer ha Dolby Vision. Dyra licenser och kräver eget chip samt typ 0 TV modeller som stödjer specs som är över vad HDR10 stödjer.

Sen eftersom de sagt att de inte kommer stödja det i sina TV modeller så krymper chansen till -50%.

Redigerat av PalmiNio, 06 September 2016 - 20:37.

Postad 06 September 2016 - 22:07

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
För oss som inte hängt med från början, när är presentationen imorgon?

Postad 06 September 2016 - 22:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

21

Postad 06 September 2016 - 22:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 4

För oss som inte hängt med från början, när är presentationen imorgon?

Strax efte att Apple har värmt upp som förband till Sony med någon tramsig telefon.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.