synd att den inte har 3D bara, än sålänge fortsätter det att komma 3D filmer i bra omfattning och det är väldigt uppslukande på en OLED.
vi får se nästa år vad som kommer ![]()
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
38 relaterade trådar
Postad 25 August 2016 - 10:35 synd att den inte har 3D bara, än sålänge fortsätter det att komma 3D filmer i bra omfattning och det är väldigt uppslukande på en OLED. vi får se nästa år vad som kommer Postad 25 August 2016 - 10:40
Tror du inte att 3D kommer bli än mer sällsynt på den här fronten? Fler tillverkare börjar redan nu (eller planerat) överge den 'finessen'. Postad 25 August 2016 - 10:58 Det kan bli så... Det kan gå fort, långsamt eller inte alls. Det kanske har o göra med hur snabbt UHD tar över (om ens) BD. Hösten ser ändå bra ut releasemässigt med de stora actionfilmerna i 3D, Force Awakens i Nov te.x . Och på bio är det likadant. Vi får se.
Visst hade Samsung skippat det helt iår? Det lär nog påverka en del försäljning, eller är det ett prov/försök för att testa efterfrågan? mmm Postad 25 August 2016 - 11:37
Misstänker att det rör sig åt det hållet. Blev förmodligen inte så stort som branschen hoppats på.
Tror det stämmer gällande Samsung. Philips iallafall gick ut nyligen och sa att "3D för TV i hemmet är dött", vilket jag tolkar som att de slopar det på alla modeller fr o m nu. Och nu LG då som slopar det på vissa modeller. Fler lär det säkert bli. Trist för dem som gillar den här effekten och vill fortsätta köpa nya 3D-TV framledes. Personligen gör det mig inget. Har dock aldrig upplevt 3D på en OLED skall tilläggas. Kanske är bra som alla säger! Postad 25 August 2016 - 12:58 om nu 3D är dött varför när man ska gå på bio är det nästan bara 3D-föreställningar
ok så den skulle bara användas för ljudet då och bild körs via en annan HDMI-port mellan förstärkaren och TVn?
aa har ju optisk med det är ju ett alternativ Redigerat av mrchisholm, 25 August 2016 - 12:56. Postad 25 August 2016 - 13:16
För hemmabruk och deras TV-tillverklig, vill de förmodligen hävda. Tror inte de menar bio.
Och jag håller med dig - normal 2D-bild i stora salongen, tack!
Personligen tycker jag optisk digital ut är det bättre alternativet. Fråga mig inte varför Redigerat av RickyDeg, 25 August 2016 - 13:17. Postad 25 August 2016 - 13:28
mjo men gillar folk 3D på BIO torde dom väll även gilla 3D på TV kan man tycka men det gör mig inget om det försvinner kollar personligen sällan på 3D, dock ser det riktigt bra ut på LGs OLED ska sägas Postad 25 August 2016 - 13:36
De senaste tre gånger vi har sett på 3D bio så har bilden varit mörk och suddig med en med del crosstalk. Olika mellan salongerna säkert men går inte att jämföra med OLED. På vår 910 halveras upplösningen på 1080 men det är fortfarande värt det! Tvn rullas fram till 2 m med en grym upplevelse till följd.
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 25 August 2016 - 16:06. Postad 25 August 2016 - 23:30 Dolby Atmos är nice, men DTS:x är bättre... Kör en nvidia shield som mediacenter, rekommenderas varmt då den är enkel och billig samt stödjer allt inkl 4k. Vilken Atmos uppsättning får du? Jag har 7.1.4. Du använder dig av en Hdmi-kabel och kopplar du den i arc så har du audio-return-channel samtidigt om du aktiverar det både i tv och receiver. Dock stödjer det tyvärr inte högupplöst ljud eller objektbaserat, samma för optisk. Redigerat av Pachole, 25 August 2016 - 23:40. Postad 26 August 2016 - 07:21 Blir en 5,0,2 för mig till att börja med, brukar DTS:X följa med på filmer som har Dolby Atmos eller kör dom antingen eller? köpte en onkyo TX-NR656 den ska klara båda formaten s im good
så vi kan inte returnera dolby atmos / DTS:X från TVn till receiver på något sätt? nu finns det väll inte på nån streamingtjänst än men det kanske kommer
har en HTPC som streamar allt utom uhd-blu-ray och netflix. Redigerat av mrchisholm, 26 August 2016 - 07:25. Postad 26 August 2016 - 12:30
Nice! Det är antingen eller. Nej från tvn kan vi inte ens få MasterHD. Postad 26 August 2016 - 12:38 Vore trevligt om fler ägare av B6 ville lägga upp lite bilder... bara för att Postad 26 August 2016 - 16:04 bestämde mig för att ta saken i egna händer och beställde en X-Rite i1Display Pro så jag kan kalibrera TVn själv.
hittade en bra guide på: http://www.curtpalme...pic.php?t=35322 - deras mjukvara kostar bara 95$ och den funkar ihop med HDR-test patterns som micke länkade för ett tag sedan.
Alltid kul att lära sig något nytt Postad 26 August 2016 - 16:29
Intressant! Postad 26 August 2016 - 18:24 engelska avforums har en hel tråd ang kalibrering av årets modeller: https://www.avforums...thread.2037959/
mycket nyttig info där Postad 26 August 2016 - 18:44
Hejsan tänkte fråga hur denna tv är att se på ishockey med.
Redigerat av oakface, 26 August 2016 - 19:32. Postad 26 August 2016 - 23:02 När du är nöjd med din så får du mer än gärna ta en sväng förbi Sthlm/Täby😉 Redigerat av Pachole, 26 August 2016 - 23:03. Postad 27 August 2016 - 10:08
Det beror på om det är NHL eller t ex OS eller VM. Postad 28 August 2016 - 18:39 Gäller detta erbjudandet fortfarande? Och hur ser man den på hemsidan? Postad 29 August 2016 - 07:46
Gäller på mitt personalkortet iaf
Bifogad fil(er)Redigerat av Fellow88, 29 August 2016 - 07:46. Postad 29 August 2016 - 11:21 Ok, nu vet vi att det fortfarande går att handla för de priserna. Då återstår bara frågan hur vi som inte har personalrabatt på SIBA gör för att få fram dem. Någon som vet hur? Dyker de upp på mecenat när man visat att man är student? Postad 29 August 2016 - 12:52 Är väldigt sugen på en 65" B6, är dock lite fundersam på en sak, använder mest tvn tíll att kolla på film & serier från min htpc, kanske till 90% och 10% vanlig tv (Barnkanaler). Ibland blir det ju att man sitter och kollar länge på samma sida eller går ifrån tvn med en websida öppen. Hur är det med burn-in på Oled ? Har inte behövt tänka på detta alls sen man lämnade Plamsa sidan för 5 år sedan då jag köpte min Philips pfl7606.
Behöver man vara orolig för detta ? Dottern/Frugan använder ju tvn och konsekvens tänkandet är inte alltid på högsta nivå hos dessa två även om jag ger dom riktlinjer innan. Postad 29 August 2016 - 13:22
Skärmsläckare på din HTPC, t ex Apple Aerial Screensaver som drar igång efter 1 min är ett tips, annars tar den ju bort inbränningar i standby-läget. Postad 29 August 2016 - 13:32
Tv:n har skärmsläckare oxå Postad 29 August 2016 - 13:36
Priserna verkar fortfarande gälla, med en diff på nån hundralapp. Postad 29 August 2016 - 13:41
I mitt velande har vågskålen gått över till 55b6v för tillfället, men förutom Input Lagen (somförövrigt rapporterades vara bättre på CNET recensionen) så räds jag judder problemen. Så frågan är hur upplevs filmer i inbyggda Netflix t e? Måste man köra TrueMotion med soap opera effect för att man ska vara fri från judder även på 60hz signal med 24p källa?
Postad 29 August 2016 - 13:52
Jo men den går bara igång när man inte har någon signal? Har man en htpc så skickar den väl konstant signal om jag inte har fel och då kan man få inbränningar, just det hen frågade om. Postad 29 August 2016 - 18:14
Beror nog till stor del vilka lag man håller på Postad 29 August 2016 - 18:44
Nu är ju mitt personalkort via benify så fler kanske har detta utan att veta de?
Redigerat av Fellow88, 29 August 2016 - 18:45. Postad 29 August 2016 - 20:50
Fungerar kalas! Inga problem! Postad 30 August 2016 - 16:12 Jag ämnar uppgradera tv inom kort, kollar mest på bluray (Oppo) eller använder tv:n som datorskärm eller Netflix (Intel NUC). Jag tittar alltså inte på traditionella tv-program över huvud taget. Vad jag förstått så är 24hz-juddret enda smolket i glädjebägaren på 65B6V - korrekt? Redigerat av skrotfot, 30 August 2016 - 16:12. Postad 30 August 2016 - 20:22 Så j*vla snurrigt, nu säger hdtvtest at 65-tums G6 inte lider av 24p-judder, något som de konstaterade med 65tums E6 modellen:
http://www.hdtvtest....01608304343.htm
E6 och G6 ska ju vara helt identiska enligt LG (samma SoC). Redigerat av Bonzichrille, 30 August 2016 - 20:23. Postad 30 August 2016 - 21:34
Ah, tack för den länken Var tvungen att kommentera lite på HDTVtest, skrev att jag misstänker att de bästa oled-panelerna hamnar på de dyraste och de sämre hamnar på de billigaste serierna/exemplaren. Frågade även om alla årets oled har recenserats med samma mjukvara/drivrutin. Får se om Vincent behagar kommentera/svara. Postad 31 August 2016 - 11:52
Vad är det för typ av kort? Jag har GS-kortet (LO-mervärde, fack förmåner typ) och Siba är partner - men jag kan inte vad som gäller - bortsett från deras vanliga kampanjer (det kanske gäller bara dessa?) Postad 31 August 2016 - 12:35
Om du går till http://www.benify.se, så kan du skaffa Personalkortet Privat som ger dessa rabatter. Jag gjorde detta själv. Kostar 10:- och det tog mig 2 dagar innan jag fick inloggningsuppgifterna Redigerat av C0LD, 31 August 2016 - 13:49. Postad 31 August 2016 - 12:57
Använder enbart Blu-ray och NetFlix/YouTube med min.
Det enda jag egentligen stör mig på emellanåt är just rörelsehanteringen som jag tycker länge varit ganska medelmåttlig hos LG. Måste använda TruMotion User för att bilden inte ska bli för distraherande. Gäller dock inte enbart 24Hz utan jag ser det på i stort sett allt om jag inte aktiverar TruMotion (som iofs har egna problem). Allt som är positivt med B6 och OLED-tekniken förlåter detta till viss del dock, så pass bra är den! Sen finns det ägare och recensenter som inte ser några problem med rörelsehantering överhuvudtaget. Go figure. Postad 31 August 2016 - 21:15 Tack Ricky, ungefär som jag förstått. Får man bara en bra panel så...
HIttade förresten denna kommentar på hdtvtest recension av G6:an:
"FYI I completely fixed hiccuping/juddering motion issues employing a Reclock-ed dedicated i7 computer that constantly adapts 23,979 fps cadence ratios from blue rays to selected 60 Hz or 50 Hz panel refresh rate. Simply use latest Reclock software with Mpc player. Result: absolute motion smoothness, no matter which original framerate."
Alltså borde LG kunna lösa juddret med en ny firmware. Postad 01 September 2016 - 05:23
det ska väl vara 23.976 egentligen? ser 79 ofta med även 76 - kanske inte är så petigt? Postad 01 September 2016 - 19:56
Intressant...!!! Postad 02 September 2016 - 19:36
Jag har vant mig med tru motion av nu.
Jag ser mindre och mindre judder, det är väll för att man inte tänker på det längre, vare sig det är 4k/dv material från netflix eller chromecast streaming. Köpte också the martian på blu ray, imponerande bild, väldigt lite judder. Spelar blu rayen på jag tror den första bluray spelaren som kom också, den första tjocka versionen av ps3. Jag tror philips första oled som kommer till vinter blir den första helt judder fria oleden till vettigt pris med deras bild behandlings processor på, som jag kan intyga från deras lcd tv från 2007 som jag hade att den fungerar perfekt till skillnad från tru motion. Hoppas det gäller för oled också med philips. http://www.ljudochbi...tv-fran-philips Eller så får lg fixa den firmvare uppgraderingen. Hur ska man hojta till lg om problemet? Redigerat av axion84, 02 September 2016 - 20:15. Postad 02 September 2016 - 20:23
Eller så kanske det är så att de bästa OLED-panelerna hamnar hos....recensenterna Postad 03 September 2016 - 00:36
intressant, av en händelse efter jag installerat mitt nya hemmabiosystem så märkte jag att min HTPC inte ändrade till 24hz när jag öppnar 24hz material i MPC längre (kopplat alla enheter till receivern) .. iaf så kollade jag på ett par serier som är inspelat i 24hz och när jag kollat färdigt insåg jag att jag inte hade haft några motionproblem överhuvudtaget vilket jag tyckte va konstigt då jag alltid haft det förr så jag startade igång avsnitt av GoT som jag vet har väldiga judderproblem men spelades upp utan en antydan till problem .. kollade för säkerhets skull att tru motion var av och det var den
tankade även hem netflix-appen i windows store och körde lite breaking bad som jag alltid märkt en hel del judder i och även det flöt på väldigt mycket bättre nu
för övrigt supernöjd med hemmabiosystemet, blir en helt ny dimension till tv-tittandet som jag inte trodde jag skulle uppleva .. köpte ingen bas men j*vla drag i baselementet på golvhögtalarna ändå Redigerat av mrchisholm, 03 September 2016 - 00:38. Postad 03 September 2016 - 07:47
benify verkar ju funka. slog till på 65b6v:an för nästan 10k mindre. inväntar leverans bara....tveksam om årets modeller kommer sjunka så pass (65"), och om de gör det kommer det ta ett tag. Postad 03 September 2016 - 11:52 någon som har fått nyare firmware än 03.15.10 ännu? amerikanarna ligger ju två firmware framför oss nu, fattar inte varför vi inte får något Redigerat av mrchisholm, 03 September 2016 - 11:52. Postad 03 September 2016 - 12:54
Nyfiken. Hur fungerar Benify? Betyder detta att vem som helst kan registrera sig på Benify och ta del av Sibas personalrabatt? Låter inte direkt legit Redigerat av Foxxy, 03 September 2016 - 12:54. Postad 03 September 2016 - 13:06
Nä inte VEM som helst. Bara väldigt noggrant utvalda personer.
Skämt åsido, så det gick för mig. Men märk väl att det står inget att det handlar om sibas personalrabbater, utan siba (bland flertalet andra bolag) är knutna till benify, och där görs deras rabatter tillgängliga till privatpersoner (också). ser inte varför det inte skulle vara legit. Ingen har tvingat dem att rabattera nå't. Sen att det låter för bra för att vara sant, är en annan femma. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |