Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 maj 2020 - 11:43

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Jag köpte för 499€ i tyskland. Minns inte exakt men var väl 4700-4900kr.

Dryga var ju att jag fick skicka den på service 2ggr inom 3 månader, var borta 4+ veckor totalt. Slutade med att jag fick en ny (inte ny) men den har iaf inte krånglat sen dess 😉

Postad 06 maj 2020 - 12:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Var inte drygt 395:- av dom den nya miljöskatten?

Ingen aning, men då valuta fungerar som det gör (omöjligt att veta vilken kurs exakt som användes för innköpet) så kan det absolut ha vart 395,- innuti detta som var miljöskatt.

Poängen är att det ser ut som att utpris x dollarn +25% ger en ganska nära korrekt pris för Xbox historiskt sett med one x så det är ju inte omöjligt att det stämmer nu med och då hamnar vi på 6200,- plus miljöskatt.

Redigerat av Demon Slayer, 06 maj 2020 - 12:12.

Postad 07 maj 2020 - 12:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
17 idag smäller det lite granna. Vem ska spana?

Postad 07 maj 2020 - 13:04

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Ge meg chefs-sammandraget efteråt.

Postad 07 maj 2020 - 13:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Jag är mitt i maten då, får kolla efteråt, eller snegla i mobilen. Är eg inte så intresserad av gameplay. They had me at hello, så att säga 😋

Är väl tillbehör, pris, funktioner, tjänster som lockar mig.

Postad 07 maj 2020 - 16:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Ge meg chefs-sammandraget efteråt.

Indiespel, crossgenspel som ser ut som dagens spel, samt inget gameplay.

Postad 07 maj 2020 - 16:38

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Ja heja Microsoft som bjuder till jämfört med trötta Sony men dessvärre så va det inget haksläpp so far

Postad 07 maj 2020 - 16:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Så...typ rubbet av det som visades körs i 4K120Hz på Series X?

edit: Dirt 5 har 120 Hz läge iaf.

Redigerat av pacman, 07 maj 2020 - 16:41.

Postad 07 maj 2020 - 16:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Dålig kvalitet på streamen på youtube så det går ju inte att värdera hur det kommer att se ut.

Postad 07 maj 2020 - 16:45

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Var ju inget som var in-game så omöjligt att få nån som helst känsla för nåt de visar

Postad 07 maj 2020 - 16:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Xbox tappade just bollen tror jag...

Postad 07 maj 2020 - 16:51

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Ja inte blev man speciellt sugen efter att ha sett detta men vi får hoppas på bättre i juli när de visar sitt egna

Postad 07 maj 2020 - 17:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Att utlova AC gameplay var idiotiskt men annars var det ju mest ett kvitto på att kraftfull hårdvara inte räcker för att golva dagens spelare. Det krävs annat, inte minst en monsterbudget, också. Nu föll lotten på MS att påminna om det. 

Vore smartast av Sony att nu bara visa det fetaste och strunta i att visa dussinprodukterna.

Postad 07 maj 2020 - 17:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Det spelar ju ingen roll för det är långt till release men nu fick Sony lite arbetsro.

Postad 07 maj 2020 - 17:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Det spelar ju ingen roll för det är långt till release

Det är långt kvar i alla normala sammanhang men du underskattar gamers extremt långsinta tjurighet. :D

Postad 07 maj 2020 - 17:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Wow takk, jag var inte 100% allvarlig men sätter pris på detta.

Trodde först det var ett skämt men ser de efterföljande kommentarerna. Så vaddå...dom väntar med krutet til hösten eller har dom faktiskt inget färdigt...eller en kombination av det?

Redigerat av Demon Slayer, 07 maj 2020 - 17:25.

Postad 07 maj 2020 - 17:42

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0

120 hz är ju störtcoolt men svårt demonstrera via youtube.

Postad 07 maj 2020 - 18:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Vad tröttsamt det är med cinematiska trailers och pre-rendered "gameplay"...

Hoppas vi får riktig gameplay, när Microsoft visar upp sina egna spel.

Postad 07 maj 2020 - 19:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 0

Suck... "in Xbox Series X engine".

Postad 07 maj 2020 - 19:30

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Ja, vi får väl se i jul, eller när spelen nu släpps, om det här var representativt för in-game eller ej. Om det nu ska vara gameplay, undrar varför många pr avdelningar är så rädda för att visa UI. 🙂

Postad 07 maj 2020 - 19:33

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Trevligt med 4k 60 och val att köra i 120Hz för Dirt 5 iaf. Syns bara att jag skulle behöva köpa ny tv för 120Hz. 😄

Bra också att många verkar haka på smart delivery.

Postad 08 maj 2020 - 00:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

Så vaddå...dom väntar med krutet til hösten eller har dom faktiskt inget färdigt...eller en kombination av det?

Det blev som jag trodde helt enkelt, mest indiespel. Inside Xbox brukar inte vara särskilt bra. Sen är det också så att alla de stora företagen kommer ha sina egna "E3"-mässor längre fram och lär spara på sitt krut till dess och inte visa på MS 30-minutersvideo i maj. T.ex. Ubisoft kör ett onlineevent om någon månad där de visar alla sina överraskningar som Splinter Cell och riktig gameplay av AC osv. De vill ju skapa buzz åt sig själva.

Så detta var bara en försmak, det kommer komma spelnyheter i många månader framöver fram till lanseringen och normalt sett så sker ju allt stort i juni. Det som gav lite bitter eftersmak är att de sa "gameplay" och sedan var det mest trailers som vanligt.

Däremot så kommer det fram efteråt nu att några av spelen var exklusiva för Xbox (och PC), till och med nextgenexklusiva. The Medium och Scorn är nextgentitlar. Finns lite intressant info att läsa också om att utveckla på SX och vad de kan lägga till i crossgenspel och sånt:

https://www.eurogame...eator-of-chorus

https://www.eurogame...back-the-medium

So just one example, in previous games, we had debris fields that felt kind of static, because these pieces of debris, you might maybe run into them and bump off of them, or maybe they wouldn't have any collision at all. But what we are doing now is when you run into something, it actually starts moving and kind of floating away, which is I suppose what you would expect in space. So it feels like you're actually affecting the environment. And it feels a lot more dynamic that way.

And another example is with all this fighting going on, there's also lots of destruction and explosions. And we are going to be able to ramp up effects on that. We do have large ships you can destroy already that fall apart. And of course, the smaller ships you fight against also can be destroyed. And one thing we are now working on with the help of Xbox Series X is procedural destruction, so actual objects are broken apart at runtime, exactly where you shoot them. And of course, that feels like you're actually having an impact on the environment. And I feel that is super awesome, if the stuff actually breaks were I shot at it.

Will Scorn be released on the previous generation of consoles?

No. We really don't want to spend development time on what would from a technical standpoint (900p resolution, frame rates dipping below 30fps)

be a sub-par version of the game and overall not a good experience.

"Bara att skala ner" my ass  :D  

Postad 08 maj 2020 - 06:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Kan det vara så att MS egna studios har krav på sig nu till en början att göra spelen crossgen.

Postad 08 maj 2020 - 08:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Kan det vara så att MS egna studios har krav på sig nu till en början att göra spelen crossgen.

Ja enl tidigare info så ska ju MS first-party titlar uteslutande vara cross-gen, till en början.

En dålig idé, som jag sa från första början. :)

Postad 08 maj 2020 - 08:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Undrar om dom kommer skapa 2 olika spel där det behövs, eller bita i det andra sura äpplet och säga att det inte är hållbart längre?

Postad 08 maj 2020 - 09:29

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Hur svårt det är att skala ner till den äldre generationen hänger nog väldigt mycket på vilken typ av spel det är. Tex, linjära action äventyr, korridors shooters osv är troligtvis enklare än ett spel som i grunden bygger på något som kanske är väldigt CPU intensivt, vad nu det skulle vara. Mycket handlar ju om att minska antalet objekt, dra ner på antalet polygoner och effekter, lägre upplösning på texturer osv vilket många gånger till viss del hanteras av moderna utvecklingsverktyg/spelmotorer. 

Och det där citatet från Scorn utvecklarna blir ju lite löjligt när de sagt att de ska stödja i3-2200 + GTX 750 på PC.

Postad 08 maj 2020 - 10:17

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Man förstår ändå att MS vill supporta användarna av
One och One X. Utan One X tror jag bytet till next gen hade gått snabbare, känns konstigt om MS skulle kunna skippa One helt, men att skapa spel till gamla One kan bli knepigt när det är så stor skillnad i kraft och teknik mot SX.
Blir ju snarare 4 konsoler att anpassa sig till nu, One, One X, SS och SX. Man borde iaf skippa One direkt för att förenkla för utvecklarna, utvecklare kommer förmodligen inte gå att maxa SX tack vare dom olika förutsättningarna som måste kompenseras.

Postad 08 maj 2020 - 10:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Man borde iaf skippa One direkt för att förenkla för utvecklarna

Men det är just Xbox One som är viktigast för att det är klart flest som använder den.

Men de hade ändå kunnat göra några flaggspel till nextgen i vanlig ordning tycker man.

Vi får se sen under juli när de visar vad de själva har att komma med. 3rdparty är i alla fall inte tvingade att utveckla till Xbox One som tur är.

Postad 08 maj 2020 - 10:37

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Spel som började utvecklas för 3-4 år sedan innan generations skifte kan ju inte vara byggda från början med den nya hårdvaran i åtanke. Finns ju en anledning till varför spel blir bättre och bättre ju längre in i generationen vi kommer. Så jag vet inte om det gör så gigantisk skillnad att vara exklusiv till den nya generationen, iaf inte för stora projekt med stor budget. Tidigare har det ju mycket handlat om att få exklusiva spel på den nya platformen så folk har anledning att köpa den, inte att de måste ha den av prestandaskäl. 

Postad 08 maj 2020 - 12:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Spel som började utvecklas för 3-4 år sedan innan generations skifte kan ju inte vara byggda från början med den nya hårdvaran i åtanke.

Mer eller mindre, eftersom de som jobbar under Sony och MS får veta ungefärliga specs de ska sikta på.

Herman Hulst, Guerrilla Games (Killzone: Shadow Fall)

I can very simply share with you that when we did Killzone 2 and 3, we probably maxed out with a team size of 125. We have 150 now, so it's marginally bigger. This is about a two-and-a-half year development cycle, which is roughly similar. It includes a hardware transition, so that explains potentially the six months of extra time.

Sen blir de såklart snyggare med tiden i takt med att utvecklarna lär sig utnyttja hårdvaran, mjukvaran blir bättre, nya spelmotorer skapas.

Edit: Infamous Second Son, i stort sett med och designar konsolen.

Sucker Punch Productions began to develop Second Son while the PlayStation 4 was still being designed.[28] Having finished work on Infamous: Festival of Blood, they began to plan a new entry in the Infamous series[29] under the working title Infamous 3.[30] As early as 2010, they discussed with Sony their desire to bring Infamous to a new PlayStation platform.[29]

Sucker Punch were in close connection with the PS4's lead system architect Mark Cerny, who visited the studio several times. They gave Cerny feedback about how much power a new PlayStation system would require to render their ideal open world, how fast it would be capable of doing so and to what degree of texture detail. "We had some experience there that was useful for that team when they were planning some aspects of the hardware design", producer Brian Fleming explained.[30] He found that during the PS4's development, there was a great level of interactivity between the system's designers and game developers such as Sucker Punch.[29]

Sucker Punch made suggested improvements they would like to see for the DualShock 4 gamepad. Second Son's designer Jaime Griesemer traveled to Sony's headquarters in Japan to discuss such improvements. The developers found they were able to adopt the DualShock 4's touchpad into Second Son's gameplay (for example, players emulate the in-game fingerprint scanner using the DualShock 4 touchpad).[29]

The game was envisioned to take full advantage of the hardware, without the imposition of porting to older platforms like the PlayStation 3. The hardware let developers improve the particle system that lights Delsin's face up while he draws neon power from billboards[28] and add detailed reflections to the game world.[31] The increased memory bandwidth let the team render characters with higher fidelity.[29] They found the PS4's simplified architecture so easy to work with that they were able to reach very high graphical quality even though the hardware was new.[32]

Så jag vet inte om det gör så gigantisk skillnad att vara exklusiv till den nya generationen

Spelen blir ju mycket snyggare, det vet vi redan sedan tidigare generationer. Det kommer du se med de PS5-spel som är exklusiva mot de som inte är det.

Redigerat av Zoiler, 08 maj 2020 - 12:29.

Postad 08 maj 2020 - 18:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Nu ber Aaron Greenberg om ursäkt lite. Ja för det gick ju inte att räkna ut i förväg vilken reaktion det de hade skulle få...

Postad 08 maj 2020 - 18:32

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1 279 inlägg
  • 0

Kul med nya spel för en gångs skull, några såg intressanta ut. Men trodde branschen hade lärt sig vad gameplay innebär, inte första gången det händer liksom. Geoff lär sitta i sin fåtölj med fötterna på bordet och gnugga händerna just nu med vetskapen om att han redan gått igenom gameplay-problemet och kommer vinna spelåret lätt.

Postad 08 maj 2020 - 19:43

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Nu skulle det iofs inte bara vara gameplay som en del verkar ha fått det till.

"next-gen gameplay, trailers and sneak peeks"

Postad 09 maj 2020 - 07:45

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Kollat på lite trailers. Inget jag lämnar sony för xbox (menar egentligen, köpa en xbox också). Valhalla kan bli coolt men kommer till ps5 med. Hade nån sagt att det var one X spel som visades hade jag trott på det. Iaf när man inte detaljstuderar.

Vill nog hellre se Halo + nåt riktigt sjysst rollspel. Ett exklusivt rpg skulle nog kunna få mig att köpa den med.

Postad 09 maj 2020 - 09:14

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Microsofts egna spel kommer visas i Juli. Den här presentationen var för tredje parts utvecklare vars spel är Series X optimerade.

Postad 09 maj 2020 - 10:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Nu skulle det iofs inte bara vara gameplay som en del verkar ha fått det till.
"next-gen gameplay, trailers and sneak peeks"

Det var ju snarare specifikt ”Valhalla gameplay” som stack i folks ögon. Samt att övriga spel inte väckte några större wow-moments (man kunde ana lite i Medium dock).

Sistnämnda må vara i sin ordning men att inte börja med att visa varför XSX är fet, varför next-gen är nått att tråna efter, får sägas vara en liten taktisk miss. Upp till Juli-eventet att få folk att glömma det (med, förmodat, cross-gen titlar...)

Redigerat av pacman, 09 maj 2020 - 10:53.

Postad 09 maj 2020 - 12:52

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Nä, någon ordentlig wow faktor var det inte riktigt. Men flera av spelen såg intressanta ut iaf.

Kanske blir mer wow känsla när man får spel med bra grafik som flyter på i 4k 60 eller till och med 120Hz vilket är svårt att förmedla i korta klipp på youtube. 🙂

Postad 09 maj 2020 - 13:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0
Men sammtidigt, hur skulle dom gjort....visa sina först, då hade ju indiespelen bleknat ännu mer. Jag fattar varför denna taktik såg bra ut på pappret.

Postad 09 maj 2020 - 13:40

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Microsofts egna spel kommer visas i Juli. Den här presentationen var för tredje parts utvecklare vars spel är Series X optimerade.

Kanske borde man varit tydligare med detta, eller trodde folk verkligen att man skulle få se nästa Halo ?
Halo ska ju inte ens bli ett release spel vad jag förstår.

Postad 09 maj 2020 - 13:56

appel_
  • appel_
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
De var övertydliga med det tyckte jag. Stod i alla utskick om det jag sett.

Postad 09 maj 2020 - 15:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Jag hade heller inga större förhoppningar i och med att man sa att det man skulle visa mer varje månad fram till releasen, det är ju inte så detta var ett E3 event. Sony har ju inte visat särskilt mycket heller, MS ligger fortsatt steget före.

Postad 09 maj 2020 - 15:31

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0
Steget före med vad? Hype eller har de producerat fler konsoler?

Postad 09 maj 2020 - 15:41

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Varför är det sådant fokus på 4k överallt? Hoppas verkligen inte att alla spel siktar på det. Själv ser jag hellre lägre upplösning med bättre grafik och stabil framerate.

Postad 09 maj 2020 - 15:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0

Varför är det sådant fokus på 4k överallt? Hoppas verkligen inte att alla spel siktar på det. Själv ser jag hellre lägre upplösning med bättre grafik och stabil framerate.

8K kommer snart börja hypas. Men du kan ju se det som att 4K fokuset kommer ge dig bra frames i 1080p i regel framöver.

Postad 09 maj 2020 - 16:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Alla tv-apparater som sålts senaste 4-5åren har varit 4k, så majoriteten sitter på 4k hemma så där av fokus på det. Och även att högre siffror säljer!

Postad 09 maj 2020 - 16:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Men sammtidigt, hur skulle dom gjort...

Precis som de gjorde, men marknadsfört det annorlunda. Detta var ett Inside Xbox-avsnitt som var lite (eller egentligen mycket) bättre än vanligt. De skulle inte ens ha sagt nåt, eller på sin höjd att de skulle visa lite indiespel samt några spel som var optimerade för SX.

Inte hajpa upp det med floskler som: Tomorrow changes the game.

Postad 09 maj 2020 - 16:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Steget före med vad? Hype eller har de producerat fler konsoler?

Ja med hypen och att MS tog Sony lite på sängen i början med sin prestanda, även om Sony har börjat ta ikapp lite, tycker båda konsolerna känns intressanta. Brukar alltid köpa alla konsoler så för mig kvittar det vilken som är starkast, bäst är ju om båda är så likvärdiga varandra som möjligt om man vill ha bra tredjepartsspel, iaf bra kvalité.

Sony har väl inte heller sagt att dom kommer med en mindre variant av PS5 ?

Där kan dom ha en fördel att bara ha en kraftfull konsol anser jag = mindre strul för utvecklarna.

Postad 09 maj 2020 - 17:38

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Rent taktiskt så ger detta sura miner nu. Precis med folk som är otåliga på ps5.

Men det spelar föga roll sen. Saken är ju att när MS och Sony visar upp feta grejer i sommar och höst, innan maskinerna släppts, så kommer det man störde sig på vara som bortblåst i minnet.

Det som sker idag kommer inte betyda så mkt förrän de dragit på stora trumman. Viss tid innan krävs såklart för förhandsbokning och hype.

Postad 09 maj 2020 - 17:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Saken är ju att när MS och Sony visar upp feta grejer i sommar och höst, innan maskinerna släppts, så kommer det man störde sig på vara som bortblåst i minnet.

Ja, och inte bara Sony och MS, även spelen från tredje part.

Räcker att de visar Elden Ring och Cyberpunk så kommer folk vara hajpade.

Postad 09 maj 2020 - 18:22

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Precis som de gjorde, men marknadsfört det annorlunda. Detta var ett Inside Xbox-avsnitt som var lite (eller egentligen mycket) bättre än vanligt. De skulle inte ens ha sagt nåt, eller på sin höjd att de skulle visa lite indiespel samt några spel som var optimerade för SX.

Inte hajpa upp det med floskler som: Tomorrow changes the game.

Ja det var kanske lite överdrivet. Husomhelst är det en spännande tid vi lever i.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.