Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 11 October 2011 - 12:06
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Kan någon på CD vänligen förklara vad följande för combo boxen betyder: Förbättrad funktionalitet i version 8.2.3 Jag kan inte se någon hd kanallista, kan inte skapa någon heller, kan skapa den gamla dåliga kanallistan som inte går att sortera, men det kunde jag innan uppdateringen också. Vidare så kunde kundtjänst inte ge någon förklaring till vad "Stöd för HD-kanallista" skulle betyda, de svamlade och gissade lika mycket som jag kan göra.
Hej Aktiveringsdatumet för den funktionen är ännu inte bestämt men när funktionen aktiveras innebär det att om man har en HD box kommer hd kanalerna per automatik att lägga sig på rätt plats till exempel: svt 1 HD på kanalplats 1 och svt 2 HD på kanalplats 2.Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 11 October 2011 - 12:29
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Hej Basdanne, Disney Junior sänds alltid ut i formatet 4:3 men man ska kunna ändra detta till 16:9. Kontakta gärna vår tekniska support på 0770 - 33 22 11 för att få hjälp med inställningar. Med vänliga hälsningar Sandra
Men inte är det möjligt att konvertera 4:3 till 16:9 Det är antingen eller Zooma är det enda man kan göra och det är knappast optimalt Hej lindo, Vilka konsekvenser eller eventuella förändringar detta domslut medför är ännu inte är klarlagt. Så svaret är att vi för närvarande inte har kommit att göra några förändringar men att vi följer utvecklingen. Med vänlig hälsning Mikael
Tycker verkligen att ni skall lägga energi att låta oss se Danska och Norska HD kanaler Tv Norge HD och Kanal 5 HD kan ni ju börja med, så att vi kan se alla serier i HD då vi inte har Svenska Kanal 5 HD ( helt otroligt att tiden bara går och ni inte kan säga ett skit ) Dansk och Norsk Tv håller många gånger betydligt högre klass än Svensk Hej Aktiveringsdatumet för den funktionen är ännu inte bestämt men när funktionen aktiveras innebär det att om man har en HD box kommer hd kanalerna per automatik att lägga sig på rätt plats till exempel: svt 1 HD på kanalplats 1 och svt 2 HD på kanalplats 2. Med vänliga hälsningar Pauline
Glad att jag inte har en CD box Med min box kan jag göra precis som jag vill och det finns dessutom program för datorn, så att jag kan sitta och göra det på ett mycket bättre sätt. de nyheter man kommer med har funnits i 5-10 år på andra boxar.
Redigerat av MalcomX, 11 October 2011 - 12:30.
Postad 11 October 2011 - 13:08
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Hej Aktiveringsdatumet för den funktionen är ännu inte bestämt men när funktionen aktiveras innebär det att om man har en HD box kommer hd kanalerna per automatik att lägga sig på rätt plats till exempel: svt 1 HD på kanalplats 1 och svt 2 HD på kanalplats 2. Med vänliga hälsningar Pauline
Vem har sagt att det är rätt då? Jag vill ha SVT1 Gävle på kanalplats 1 och SVT2 Gävle på kanalplats 2. På andra ställen i landet finns det säkert fler önskemål. Det är ju faktiskt helt sjukt att det år 2011 inte ska gå att utföra en sån enkel sak som att flytta kanaler i den ordning man själv önskar.
Postad 11 October 2011 - 15:15
Unregisteredd3eb7b8e
-
Unregisteredd3eb7b8e
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Vem har sagt att det är rätt då? Jag vill ha SVT1 Gävle på kanalplats 1 och SVT2 Gävle på kanalplats 2. På andra ställen i landet finns det säkert fler önskemål. Det är ju faktiskt helt sjukt att det år 2011 inte ska gå att utföra en sån enkel sak som att flytta kanaler i den ordning man själv önskar. 
SVT1 Gävle på kanalplats 1 är du galen!!! Rätt är ju att ha SVT1 Sydnytt där. Men nu skall vi alla tydligen ha SVT1 HD på kanalplats 1, dvs alla skall hålla koll på vad som händer i Stockholms området. Grundproblemet är ju att man inte kan sortera sin favoritlista, så att man kan ha den som man vill, men comboboxen har väl kanske bara några byte minne, vad vet jag. 2011 är det inte iaf.
Postad 11 October 2011 - 15:30
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Men nu skall vi alla tydligen ha SVT1 HD på kanalplats 1, dvs alla skall hålla koll på vad som händer i Stockholms området.
Problemet är att personalen på CD inte tänker själv och den som kommer med idéerna inte ens har en egen box Verkar vara rena sandlådan hos CD nuförtiden Jag kan bara råda er som är så pass intresserade att ni läser i denna tråden, att ni fixar en egen box. Jag har helt gått över till den boxen jag hade utomlands och den fungerar skitbra och mycket bättre än CD box
Postad 11 October 2011 - 17:06
Unregistered986e739b
-
Unregistered986e739b
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag skaffade CD för många år sedan för dess utbud på HD kanaler (antalet oviktigt), men nu ligger dem inför varvning av Boxer. kanal 1-5 är dem jag främst ser på, och alla svar när vi kunder frågar om dem är att de är "under förhandling" Det har varit det under så pass lång tid att jag börjar undra om dem inte vill ha kvar oss som kunder längre?.
Jag vet då en kund dem snart tappar till (hör och häpna) Boxer.
Postad 11 October 2011 - 19:16
pero
-
pero
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej, Sedan igår är problemet med bildformatet på TV3 åtgärdat. Vi ber om ursäkt för problemet och hoppas att det nu ska vara till belåtenhet. Ha en trevlig helg. Med vänlig hälsning Mikael
Nu e alla kanaler åt he---vete va e de för dj--- la klantarsel som sköter cd peo
Postad 11 October 2011 - 21:26
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Nu e alla kanaler åt he---vete va e de för dj--- la klantarsel som sköter cd peo
Vad då? Inga problem här... Tittar du via satellit, kabel eller IPTV? Vilken box förresten?
Postad 13 October 2011 - 16:35
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej,
Här kommer ett glatt besked till alla er som gillar fotboll. Canal Digital kommer sända hela Fotbolls-EM 2012 i HD!
Med vänliga hälsningar,
Miriam
Postad 13 October 2011 - 19:27
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Hej, Här kommer ett glatt besked till alla er som gillar fotboll. Canal Digital kommer sända hela Fotbolls-EM 2012 i HD! Med vänliga hälsningar, Miriam
Det verkar ju jättebra! Men jag hoppas att det inte blir som häromdagen med Sverige-Holland. Klockan 21:00 hade jag en inspelning som startade och då var det ajöss med TV4 HD... Provade dagen efter och det var likadant. Vid inspelning faller vissa HD-kanaler bort. Vad beror detta på, och vad kan jag göra åt det? (Sagembox)
Postad 13 October 2011 - 19:45
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag säger bara, testa Comhems OnDemand box... INTE !!!
Canal Digital boxen jag har är en dröm i jämförelse
Postad 13 October 2011 - 23:17
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Hej, Här kommer ett glatt besked till alla er som gillar fotboll. Canal Digital kommer sända hela Fotbolls-EM 2012 i HD! Med vänliga hälsningar, Miriam
Såvida inte Viasat äger CD 2012
Postad 14 October 2011 - 07:32
SWiiT
-
SWiiT
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Varför har ni inte TV6 till IPTV när ni har det för Parabol och Kabel-TV?
Kommer ni få TV6 till IPTV?
Postad 14 October 2011 - 10:25
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
TV6 finns väl inte med i deras parabol-paket?
Postad 14 October 2011 - 10:45
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Tv6 finns i marknätet gratis. Alla CDs senaste boxar har en markmottagare.
CDs IPTV är förövrigt sålt även om affären inte är klar, gissar att nya kanaler får vänta tills läget i affären klarnar.
Postad 14 October 2011 - 11:05
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Tv6 finns i marknätet gratis. Alla CDs senaste boxar har en markmottagare.
Att TV6 finns gratis i marknätet vet jag men jag hade missat att även ADB-boxen kunde ta emot marksänt. Jag tittade i manualen men såg inget om det där.
Postad 14 October 2011 - 11:20
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Det finns ingen inbyggd mottagare för DVB-T (därför inget om det i manualen), men däremot följer det med en USB-dongel med DVB-T och det fungerar mycket bra. Boxen gör ingen skillnad i funktion mellan dongeln och de inbyggda DVB-S-mottagarna, dvs inspelningar etc fungerar på samma sätt. Enda som irriterar lite är att epg-datat som skickas i marknätet bara gäller aktuellt "TV-dygn", dvs fram till ca 3 på natten.
Dongeln har en vanlig antenn-kontakt, men det följer inte med någon antenn. Där jag bor skickas alla marksända frekvenser på UHF-bandet ut i det centrala nätet så jag behövde inte skaffa antenn, utan bara ansluta en antennsladd mellan dongeln och antennuttaget i väggen.
Vet kort sagt inte vilken antenn som lämpar sig bäst, men det beror säkert en del på mottagningsförhållandena också.
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 14 October 2011 - 11:21.
Postad 15 October 2011 - 20:38
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Canal + Hits HD
Sänder inga program denna helgen heller
De flesta har inte tid att se tv i veckorna när den kanalen sänder
Vilket skämt !
Postad 16 October 2011 - 14:37
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Fråga till CD. Stämmer det att Tivo har hoppat av??Om inte, när kommer boxen?
Postad 16 October 2011 - 15:09
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Lindo, var har du läst/hört det? Söker på Google och hittar inget om det. Annars är det ju sagt någon gång i slutet av nästa år typ för en box från dem.... typ alltså i stil med läst det här någon gång, inget som CD har sagt.
Postad 16 October 2011 - 15:38
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Grymt bra... Jag kommer att ansöka om biljetter live, men har svårt att stanna alla veckor. Därför kommer det att bli extra skönt att komma hem till HD sändningarna ifrån Canal Digital Nu väntar jag bara på att Canal Digital ska visa lite mer Notre Dame på ESPN HD, (am college football). G
Postad 16 October 2011 - 16:28
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Canal Digital: Kan någon hos er säga vilket format ni börjat sända på SF kanalen? Just nu är det en enda stor fyrkant med svarta kanter runt hela bilden, något har ändrats på slutet. Inga "tryck på tv knappen tips tack" /Fredrik
Citerar mig själv , har inte fått något svar från CD. Tittar på SF kanalen just nu, hela dagen har filmerna visats som en ruta mitt i skärmen ,svarta kanter runt om bilden. Varför är det så Canal Digital? /Fredrik
Postad 17 October 2011 - 15:18
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej,
En stilla undran. Den nya boxen använder ju inloggningen till GO-tjänsten för VOD-delarna. Jag felanmälde mitt GO-konto till er den 29 aug, och har i omgångar fått det raderat, reggat nytt, skickat er user/pass för att ni ska fixa osv. Sista kontakten hade vi 15 sept och då fick jag beskedet att det är felanmält, men kommer ta "ett par veckor att fixa".
Idag är det 17 okt. Jag kan fortfarande inte logga in på https://go.canaldigital.se/se/
Det är inte bråttom med det, jag tror fortfarande utbudet där är för skralt för att vara intressant, men det är en smula intressant/oroväckande/irriterade [stryk det som ej passar] att ni på två månader inte lyckas fixa det.
Eller är GO-tjänsten nere för räkning till dess att nya version, som vi hört ryktas om, kommer upp?
/NOP
Är det fler som har problem att logga in på tjänsten förresten? Eller kanske ingen som använder den ö h t?
Postad 17 October 2011 - 21:28
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
kan logga in på Go.
Inte använt den dock mer än testat att den fungerar. I boxen har jag hyrt en film...
Postad 18 October 2011 - 07:59
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Jag kan logga in både i webbläsare och box, men får "Ogiltig PIN-kod" eller liknande när jag försöker titta på något. Har loggat in och återställt PIN-koden på sidan utan framgång. Men det kanske är olika PIN-koder till webbsida och box?
Postad 18 October 2011 - 08:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Pin-kod på hemsidan?
Mmh, har bara testat gratisalternativen där.
Pin-kod i boxen är väl i vartfall 0000 eller 1234, minns inte vilken.
Postad 18 October 2011 - 08:18
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Kallar CD det att vara aktiv på sociala medier, att svara på en och annan utvald fråga en gång i veckan ?
Det är inte mycket aktivitet på facebook heller https://www.facebook...lDigitalSverige
Postad 18 October 2011 - 12:16
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Jag undrar när CD ska "laga" funktonen för serieinspelning i satellit-epg:n?
När jag numera (nåja, det har varit så här några månader nu) anger att jag vill ha en serieinspelning så får jag förutom serieinspelning av de program jag valt (=senaste säsongen) även tidigare sända avsnitt som sänds igen i snabbt tempo (tidigare säsonger som sänds varje dag).
Tydligen är detta en medveten feature för de finns de som vill spela in "repriserna". Ok, det kan jag förstå, men varför kan ni inte "sära" på epg-datat för senaste respektive omsända avsnitt?
Då ger ni kunden möjlighet att välja vilken säsong man vill spela in.
Nu får man mycket handpåläggning som förstör en av de bästa funktioner som ni har.
Postad 18 October 2011 - 15:03
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Jag undrar när CD ska "laga" funktonen för serieinspelning i satellit-epg:n? När jag numera (nåja, det har varit så här några månader nu) anger att jag vill ha en serieinspelning så får jag förutom serieinspelning av de program jag valt (=senaste säsongen) även tidigare sända avsnitt som sänds igen i snabbt tempo (tidigare säsonger som sänds varje dag). Tydligen är detta en medveten feature för de finns de som vill spela in "repriserna". Ok, det kan jag förstå, men varför kan ni inte "sära" på epg-datat för senaste respektive omsända avsnitt? Då ger ni kunden möjlighet att välja vilken säsong man vill spela in. Nu får man mycket handpåläggning som förstör en av de bästa funktioner som ni har.
Pratade med CD om detta igår och enl. CD så beror de problem som uppstår på hur Tv-bolagen flaggar sina program i EPG'n. T.ex. är (enl. CD) SVT betydligt bättre på att flagga repriser som just repriser -> inga onödiga ispelningar, medans t.ex. TV4 inte lyckas få till det, så där blir det mängder med avsnitt. Funktionen kommer INTE att ändras, bara att hoppas på att TV-bolagen gör rätt istället. Det ärförmodligen lika "lätt" att få TV4 att fixa något som CD så man får nog bara bita i det sura igen...
Postad 18 October 2011 - 15:31
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Pin-kod på hemsidan? Mmh, har bara testat gratisalternativen där. Pin-kod i boxen är väl i vartfall 0000 eller 1234, minns inte vilken.
Jag aktiverade VOD, startade upp det för att kika och valde en film (som kostade 0kr) fick upp en ruta om ange PIN. Hade ingen aning om vad det var för PIN som skulle användas, loggade då in på canal digital go med webbläsaren eftersom det var där jag aktiverade i förstaläget. Där fanns en funktion för att återställa PIN (typ, var ett tag sen kommer inte ihåg exakt). Gjorde det och testade sen i boxen utan framgång. Det är ju samma inloggning i VOD som på webben så jag antog att PIN-koden också skulle vara samma. La inte så mycket tid på det när det inte funkade eftersom syftet mest var att testa och inte att jag var jättesugen på filmen jag hade valt. Men ska testa en gång till nu när frågan dykt upp igen
Postad 18 October 2011 - 15:35
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Jag undrar när CD ska "laga" funktonen för serieinspelning i satellit-epg:n? När jag numera (nåja, det har varit så här några månader nu) anger att jag vill ha en serieinspelning så får jag förutom serieinspelning av de program jag valt (=senaste säsongen) även tidigare sända avsnitt som sänds igen i snabbt tempo (tidigare säsonger som sänds varje dag). Tydligen är detta en medveten feature för de finns de som vill spela in "repriserna". Ok, det kan jag förstå, men varför kan ni inte "sära" på epg-datat för senaste respektive omsända avsnitt? Då ger ni kunden möjlighet att välja vilken säsong man vill spela in. Nu får man mycket handpåläggning som förstör en av de bästa funktioner som ni har.
Håller med om detta. Ett alternativ som skulle funka för att göra denna "Feature" lite användarvänligare vore att få in mapphanteringen från Sagem-boxen och då även skapa mappar för varje säsong. När det som nu ligger i en enda lång lista med ganska få program per sida är det väldigt jobbigt att sålla bort gamla avsnitt.
Postad 19 October 2011 - 02:36
Matt
-
Matt
-
Rookie
-
3 inlägg
Grymt bra... Jag kommer att ansöka om biljetter live, men har svårt att stanna alla veckor. Därför kommer det att bli extra skönt att komma hem till HD sändningarna ifrån Canal Digital  Nu väntar jag bara på att Canal Digital ska visa lite mer Notre Dame på ESPN HD, (am college football). G
Notre Dames matcher går på Eurosport 2 i Europa. Detta på grund av att Notre Dame har, som enda college lag, ett eget TV avtal.
Redigerat av Matt, 19 October 2011 - 02:39.
Postad 19 October 2011 - 07:46
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Fråga till CD. Stämmer det att Tivo har hoppat av?? Om inte, när kommer boxen?
Hej lindo, Vi har fortfarande ett avtal med TiVo men inget lanseringsdatum som vi kan presentera ännu. vänligen Mikael Det verkar ju jättebra! Men jag hoppas att det inte blir som häromdagen med Sverige-Holland. Klockan 21:00 hade jag en inspelning som startade och då var det ajöss med TV4 HD... Provade dagen efter och det var likadant. Vid inspelning faller vissa HD-kanaler bort. Vad beror detta på, och vad kan jag göra åt det? (Sagembox)
Hej Iwarsson, Vi skulle behöva göra en felsökning tillsammans med dig för att kunna hitta felet. Vi rekommenderar du kontaktar kundservice på tel. 0770-33 22 11. vänligen Mikael
Postad 19 October 2011 - 18:59
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hej CD,
kan inte vi som är travintresserade (för vi är ett antal...) få tillgång till Dantoto som ni distribuerar i Danmark ?
Själv skulle jag kunna tänka mig att betala extra för att få tillgång till kanalen.
Postad 20 October 2011 - 07:57
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej CD, kan inte vi som är travintresserade (för vi är ett antal...) få tillgång till Dantoto som ni distribuerar i Danmark ? Själv skulle jag kunna tänka mig att betala extra för att få tillgång till kanalen.
Hej KimKom, Vi för ditt önskemål vidare till dem som jobbar med programrättigheter hos oss. Vad gäller trav är annars TV4:s kanaler det självklara valet för dem som gillar Trav, med exempelvis Lunchtravet. vänligen Mikael
Postad 20 October 2011 - 10:51
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hej Mikael,
tack för ditt svar. TV4 visar mycket riktigt en del trav. Tyvärr missar många av oss just Lunchtravet, med tanke på tidpunkten programmet sänds på.
Dantoto visar även en hel del trav från svenska banor, vilket gör kanalen riktigt attraktiv för oss som gillar trav. Dessutom på tider som vi tittare kanske har större möjlighet att följa det; "Dantoto sender hverdage fra kl. 18.00 - kl. 21.00 og i weekenden fra kl. 13.00 - 16.00".
Postad 20 October 2011 - 11:49
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
För guds skull, om ni köper in en travkanal, sälj den a'la carte. Låt de som vill se den betala för den, jag säger klart och tydligt Nej tack.
Postad 20 October 2011 - 11:57
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Gillar trav och hoppas att Kanal 75 startar en trav kanal snart. Men är inte intresserad av danskt trav.
Håller med Monshi i detta fall. De som vill får betala för den. Men samtidigt leder ju den diskussionen in på andra kanaler i CD s utbud som även de kan ligga a´la carte. TLC som exempel.
/Fredrik
Postad 20 October 2011 - 13:09
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Men samtidigt leder ju den diskussionen in på andra kanaler i CD s utbud som även de kan ligga a´la carte. TLC som exempel. /Fredrik
Den listan kan göras lång Ett gott råd till Tv4, vore att skippa ett par kanaler tex Guld och Komedi och istället öka kvaliten på övriga kanaler
Postad 20 October 2011 - 14:20
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Som sagt, som travintresserad är jag beredd att betala extra för exempelvis Dantoto, så CD kan med fördel lägga till den som en kanal bland de blott tre (!) andra kanalerna som går att välja bland Tillvalskanalerna.
Jag tror inte många är intresserade av just danskt trav, men faktum är att Dantoto sänder mestadels ATG Live's program, vilket skulle ge oss möjlighet att se svenskt trav live varje kväll.
Håller oxå med MalcolmX om att CD kan skippa några kanaler som få är intresserade av till förmån för lite annat och nytt utbud.
Postad 20 October 2011 - 15:01
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Som sagt, som travintresserad är jag beredd att betala extra för exempelvis Dantoto, så CD kan med fördel lägga till den som en kanal bland de blott tre (!) andra kanalerna som går att välja bland Tillvalskanalerna. Jag tror inte många är intresserade av just danskt trav, men faktum är att Dantoto sänder mestadels ATG Live's program, vilket skulle ge oss möjlighet att se svenskt trav live varje kväll. Håller oxå med MalcolmX om att CD kan skippa några kanaler som få är intresserade av till förmån för lite annat och nytt utbud.
Nu kan du ju via ATG live för 99 kr i månaden kolla jämt på trav om du vill. Koppla laptopen via hdmi till din tv och du ser travet där. Hur bilden blir på en stor tv låter jag dock vara osagt. /Fredrik
Postad 21 October 2011 - 20:29
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Vad har ni gjort med bilden på SF kanalen? En enda stor fyrkant är det just nu och var nu på eftermiddagen också. /Fredrik
Canal Digital: Kan någon hos er säga vilket format ni börjat sända på SF kanalen? Just nu är det en enda stor fyrkant med svarta kanter runt hela bilden, något har ändrats på slutet. Inga "tryck på tv knappen tips tack" /Fredrik
Citerar mig själv , har inte fått något svar från CD. Tittar på SF kanalen just nu, hela dagen har filmerna visats som en ruta mitt i skärmen ,svarta kanter runt om bilden. Varför är det så Canal Digital? /Fredrik
Frågar en sista gång, sedan tappar jag helt fötroendet för er "sociala medier personal" En månad utan svar, helt jävla patetiskt. VARFÖR SÄNDS ALLA SVENSKA FILMER PÅ SF KANALEN SOM EN LITEN FYRKANT MITT I DISPLAYEN? SVARTA KANTER RUNT OM HELA BILDEN. /Fredrik
Postad 21 October 2011 - 20:38
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
porch123: Skicka frågan till Canal+ istället. Det är de som sänder kanalen.
Men det hela har säkert att göra med ursprungliga bildformatet men å andra sidan kan jag tycka att de kan dra ut bilden så den fyller bilden lodrätt ivartfall.
Postad 21 October 2011 - 20:43
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Ska göra det, men tycker ju att Canal Digital som är min leverantör borde reagera. Men ingen verkar bry sig.
Är ju gamla filmer som Svensson Svensson, Jönssonligan, den typen av filmer.
Svarta kanter till vänster och höger ska det ju vara när det är 4:3. Men just nu får det inte att komma undan fyrkanten.
Just nu ännu en film i detta format.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 21 October 2011 - 20:45.
Postad 21 October 2011 - 20:56
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Canal Digital är helt döa
De har svarat på en sketen fråga sedan försvann de
Tror de är redo för försäljning nu
Postad 22 October 2011 - 11:13
Unregistered986e739b
-
Unregistered986e739b
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Canal Digital är helt döa De har svarat på en sketen fråga sedan försvann de Tror de är redo för försäljning nu
Kundservice utan service, CD i ett nötskal
Postad 23 October 2011 - 21:40
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Frågar en sista gång, sedan tappar jag helt fötroendet för er "sociala medier personal" En månad utan svar, helt jävla patetiskt. VARFÖR SÄNDS ALLA SVENSKA FILMER PÅ SF KANALEN SOM EN LITEN FYRKANT MITT I DISPLAYEN? SVARTA KANTER RUNT OM HELA BILDEN. /Fredrik
För att filmerna sänds ut i 4:3 LB och då får man svarta kanter runtom. Använd zoom funktionen på TVn för att zooma upp så det täcker hela bilden.
Redigerat av Leatherface, 23 October 2011 - 21:41.
Postad 23 October 2011 - 21:53
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
För att filmerna sänds ut i 4:3 LB och då får man svarta kanter runtom. Använd zoom funktionen på TVn för att zooma upp så det täcker hela bilden.
Är det meningen att om man har en 50 tums tv så ska filmen visas i en liten ruta som motsvarar 30 tum på tv n. Kan inte vara så svårt att dra ut filmer lodrätt så som det är på 4:3 Var ute efter ett svar av CD i denna fråga, har tagit en månad, men vad bra att du berättar hur det är. /Fredrik
Postad 24 October 2011 - 08:22
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Frågar en sista gång, sedan tappar jag helt fötroendet för er "sociala medier personal" En månad utan svar, helt jävla patetiskt. VARFÖR SÄNDS ALLA SVENSKA FILMER PÅ SF KANALEN SOM EN LITEN FYRKANT MITT I DISPLAYEN? SVARTA KANTER RUNT OM HELA BILDEN. /Fredrik Hej Porch123, Vi ber om ursäkt för att inte fått ett svar tidigare. Jag håller på att kolla upp frågan och återkommer så fort som möjligt. Med vänliga hälsningar, Miriam
Postad 24 October 2011 - 08:53
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Hej Porch123, Vi ber om ursäkt för att inte fått ett svar tidigare. Jag håller på att kolla upp frågan och återkommer så fort som möjligt. Med vänliga hälsningar, Miriam
Har inte ni som är anställda på Canal digital paraboler hemma så att ni har koll på era egna sändningar?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|