Funderar på en sån
* Officiell tråd - Cattylink mfl *
Postad 02 juni 2004 - 04:01
Postad 02 juni 2004 - 08:11
Har du inte läst vad Norman har som signatur i mailen?
This e-mail may contain confidential infos. You are requested that any
disclosure or distribution of the infos. of this message is STRICTLY PROHIBITED.
Hur smart tror du det är att ha med en COEM-prislista i sin signatur? Vill du se fler prishöjningar à Opera?
Postad 02 juni 2004 - 08:36
Postad 02 juni 2004 - 08:41
Postad 02 juni 2004 - 08:45
Och möjligen så att inte hans "konkurenter" ska få reda på dem för att de ska kunna konkurera.
Postad 02 juni 2004 - 08:58
Självklart inte, men han ber ju köparna att INTE publicera prislistan för att kunna bibehålla de låga priserna!
Känns inte som att det kommer att ske prisökningar pga prislistan publiceras på detta forum, tycker det dessutom är utmärkt att ha med listan i signaturen så man kan se vad grejerna kostar då deras hemsidor är rena skräpet där man inte hittar nånting.
Postad 02 juni 2004 - 09:26
greveriff,
Opera ökade priserna på sina produkter med 40% så fort de fick reda på "grå-importen".
Postad 02 juni 2004 - 09:28
Postad 02 juni 2004 - 09:29
Men de tycker jag definitivt man ska meddela här ändå.
Postad 02 juni 2004 - 09:44
You are hereby notified that any disclosure, copying or distribution of the information of this message is STRICTLY PROHIBITED.Thank you.
Vad tror Du att der betyder, PsyCor??
Postad 02 juni 2004 - 12:13
Tycker absolut man ska respektera om de inte vill att viss information skall komma ut.
Postad 02 juni 2004 - 12:52
Bara för att han VILL det betyder det inte att man inte har RÄTT till att göra det.Så här står det längst ner i coems prislista:
You are hereby notified that any disclosure, copying or distribution of the information of this message is STRICTLY PROHIBITED.Thank you.
Vad tror Du att der betyder, PsyCor??
Priser är ingen hemlig information som är skyddad av lag. Snarare tvärtom, priser och information om produkter är helt öppen info. vare sig han vill det eller ej.
Postad 02 juni 2004 - 13:21
Postad 02 juni 2004 - 13:24
Konkurens är bara bra för marknaden, och upplysta kunder är en viktig del i det hela. Vi ska, utan att behöva maila i flera veckor med dem, kunna veta på ett ungefär vilka priser de har och sådant.
Sen att Coem i flera mail till många här på forumet har kastat massa skit på de andra företagen är kanske inte heller något han vill ska komma ut. Men jag tycker det bara är rätt åt honom om det gör det.
Inlägg med hans skumma mail kommentarer om bl.a. Catty finns postade sedan länge här i tråden.
Redigerat av PsyCor, 02 juni 2004 - 14:21.
Postad 02 juni 2004 - 17:06
Och jag kan tänka mig att det är lite av kulturen därborta med prutning och förhandling vid dom flesta köp...
Postad 02 juni 2004 - 20:36

Postad 02 juni 2004 - 20:59

Den är ju för läcker ...

Postad 02 juni 2004 - 21:26
Tänk positivt, prislistan kanske orsakar prissänkningar här på vår sida av jorden, det vore väl inte så dumt?
Prislistan kommer jag behålla. Jag försöker dock att ej gå ut med vilka eventuella rabatter vi får i ett eventuellt gruppköp (Förutom via PM till de berörda).
Postad 03 juni 2004 - 01:32
nurfen: Då kommer du sitta med precis den kombinationen jag sneglat på. Korsun V8i och Da Vinci cd spelare...jag är verkligt nyfiken på dina intryck av detta möte!Nåja, Norman på COEM är hursomhelst en konstig prick. Hade beställt en Original da Vinci CD-spelare, och så fick jag ett mail i morse om att de var slut på lagret. 10 timmar senare fick jag ett mail med trackingnummer, och ett meddelande som löd "We just found one set in the storage..so already sent out and will arrive in 48 hours". Vadå HITTADE?!? Nåja, jag är glad bara jag får den. Schysst med frakten också, express deluxe
Postad 03 juni 2004 - 17:31
Så jag köpte en från Jim / nysound och hittills har de gett ett seriöst intryck. Det ringde en tjej från dem i New York angående att jag bett dem skriva "sample" på för att komma undan tull och moms. Hon ville bara berätta att tullen extra gärna rotar i paketen då och att ett par europeer hade fått sina maskiner repade av tullen då de öppnar paketen med knivar. Men det var trevligt iallafall att hon ringde och berättade om riskerna. Givetvis också för att de inte ska få skulden om en maskin dyker upp repig.
Redigerat av erikus, 03 juni 2004 - 17:32.
Postad 03 juni 2004 - 18:02
Det var konstigt, har fått bra svar av honom, nu rör det sig inte om fler än fem mail. Men alltid inom en timme förutom ett av dem. Dock har jag inte ett ruttet öre över för coem längre, när jag med ett mail försökt fråga honom om vincent cd-s3:an så har jag fått ett flertal mail (vid flera tillfällen!) med historier om västvärldens undergång och bilder på knepiga dvd-spelare. Inte ett ord om produkten jag (väldigt specifikt) frågade om. Cattylink är lite vettigare, men där är det också mycket snack och lite verkstad.Jim har aldrig svarat på mina mail, så seriös? Njaaa.
Helt enkelt gav det ett seriöst intryck att de kostar på att ringa i nästan en kvart från andra sidan atlanten till min mobil för att prata om hur man hanterar tullen på bästa sätt och vad andra köpare berättat om tullens tillvägagångssätt.
Cattylink har tydligen varit tysta i veckor mot köpare som redan betalat m m, det kallar jag oseriöst intryck.
edit: meningsbyggnad erik, meningsbyggnad..
Redigerat av erikus, 03 juni 2004 - 18:08.
Postad 03 juni 2004 - 23:37
Inte de jag skickat heller, är det skräppost filtret som sätter till (hotmail adress)?Jim har aldrig svarat på mina mail, så seriös? Njaaa.
Postad 04 juni 2004 - 11:07
Jag har fått svar på alla mina mail (har ingen gratis mail typ yahoo, hotmail eller liknanade)Inte de jag skickat heller, är det skräppost filtret som sätter till (hotmail adress)?Jim har aldrig svarat på mina mail, så seriös? Njaaa.
Mvh
Henrik
Postad 04 juni 2004 - 11:21
Nu vet jag inte om jag tänker lägga upp foton på den, jag gillar ju sniglar i ögat

Får hem den efter helgen. Då har jag även nya högtalare också, säger bara Sonus Faber

Postad 04 juni 2004 - 12:21
3 mail och inget svar hittills...

Postad 04 juni 2004 - 13:02
Postad 06 juni 2004 - 15:59
EDIT: den som gav mig adressen glömde en bokstav, tyckte väl det var lite märkligt, därför jag inte fått något svar kanske(?)... bara att göra ett nytt försök...
Redigerat av Unregisteredb38af287, 06 juni 2004 - 20:34.
Postad 07 juni 2004 - 12:50

Redigerat av weezer, 07 juni 2004 - 12:50.
Postad 07 juni 2004 - 13:33

Redigerat av weezer, 07 juni 2004 - 13:36.
Postad 07 juni 2004 - 17:33
Det verkar, enligt norman på Coem, som om dessa pjäser har "gått ur sortimentet" nyligen... när jag frågade vad han hade för alternativ som finns "kvar i sortimentet" så fick jag det sedvanliga och förfabrikerade svaret som en del andra också tydligen fått. Det verkar som om dom är kassa på engelska där nere, kanske därför det blir som det blir med svaren (?)... Nu har jag skrivet ner mina önskemål och preferenser tydligt, så vi får se vad han kommer dragandes med...Enligt det jag har hittat så är det dessbättre 2X100W klass A och 2X150W (8ohm), och den är ju dödsläcker i guld dessutom!
Den modellern på bilden är en klass A förstärkare ... 2x20 ... och 2x100 AB .. nåt sånt, hade en sida någonstans med både 331, 332 och 333 ... det finns alltså 3 st olika modeller, Även den kinesiska 331 heter alltså 331 och inget annat.På Shen yas hemsida står det inget om rör i 333.
Cattylink säljer bara 333-serien: SA-33 + SP-333 $488.00
$417 är ju sjukt billigt för vad jag förstår riktigt bra grejer. Även Cattylinks pris är ju helt ok. Undrar om man kan köpa SP-333 ensamt.
Är det någon mer som vet om SP-333 är bättre eller sämre än SP-332 ??
Hoppas att man kan få dom i en annan färg i så fall![]()
Om den bygger på 331 och möjligen är ännu bättre (?) så är ju priset helt sanslöst, och då får man ett försteg med på köpet också! Snyggare än 331 därtill...
Postad 10 juni 2004 - 09:50
Har f[tt ett fraktnummer fr[n Nysound, men jag vet inte riktigt var man ska kunna s;ka p[ det. N[gon som har ett tips? P[ www.ems.com.cn st[r det att man ska anv'nda dhl express hemsida, men det fungerar ej.
Postad 10 juni 2004 - 11:52
Det är en länksammling till ett större gäng kinesiska hifi tillverkare.. kan vara bra att ha när man funderar över nästkommande inköp.
Kom ihåg att coem, nysound o div andra leverantörer kan ta hem det mesta som tillverkas i kina så det är bara att skicka iväg en förfrågan.
/micke
Postad 10 juni 2004 - 15:20
Jag hittade honom på ett engelskt forum och kontaktade honom angående vårt gruppköp då det visade sig att han bodde i HK. Han har varti mycket hjälpsam och jag har mailat fram och tillbaka till honom i ett par dar.
I vilket fall så kontaktade han Cattylink å våra vägnar och nu har han fått svar

-------
DEAR MR STONEMAN,
IT IS VERY NICE TO KNOW THAT YOU ARE IN HONG KONG AND I WISH THAT YOU CAN RECEIVE OUR EMAILS. IT SEEMS THAT ALL SWEDEN FRIENDS CANNOT RECEIVE OUR MAILS - WE DON'T KNOW WHY AS ALL OTHER COUNTRIES OF EUROPE CAN RECEIVE WITHOUT ANY PROBLEMS. WE DO NOT KNOW IF THIS WOULD BE THE PROBLEM OF OUR RECENT MOVE OF OUR OFFICES TO MAINLAND CHINA.
IF YOU CAN RECEIVE THIS MAIL WE WOULD LIKE TO SEND CORRESPONDENCE TO YOU REGARDING THE SWEDISH ORDER. SOME MEMBERS WHO HAVE NOT STILL RECEIVED THE XINDAK SCD-2 WILL RECEIVE THEM VERY SOON AS WE HAVE ALREADY RECEIVED THE STOCK AND NOW UNDER OUR QUALITY ASSURANCE TESTS. ALSO PLEASE TELL THEM NOT TO BLAME MR REGNER - THEIR GROUP LEADER - AS IT SEEMS THAT HE CANNOT RECEIVE OUR MAILS DURING THE PAST FEW WEEKS. I HAVE ALSO USED MY PERSONAL EMAIL ADDRESS TO SEND AND GOT NO REPLY FROM HIM.
I DO WISH THAT YOU CAN RECEIVE MY MAIL. PLEASE LET ME KNOW AS SOON AS YOU CAN.
THANK YOU VERY MUCH.
SNOWY LAW
CATTYLINK ANALOG RESEARCH
[email protected]
[email protected]
---------------
Så med lite tur löser dig sig. Jag har kontaktat en av norrmännen så de har också fått en kopia av brevet.
Det ska tilläggas att jag inte fått något mail från Snowy (jag har både mailat och faxat, trpts att Stoneman har mailat&faxat dem min e-mail address), vårt spamfilet är visserligen känsligt men jag kan se vilka mail det sorterar bort.
Det verkar ju vara bra nyheter i alla fall.
Micke: Du kan väl skriva ett inlägg på Hifisentralen.no om inte Hansp hinner före, de är nog också intresserade och jag är inte medlem där.
Tobias
Postad 10 juni 2004 - 15:43
Postad 10 juni 2004 - 17:06
Postad 10 juni 2004 - 18:22
Mycket märkligt

Varför i all världen kan det bara vara Sverige och Norge som drabbats av detta???
Postad 10 juni 2004 - 19:02
Det vore mer konsekvent om de också satt i Kina och tog emot mail.
Att det skulle vara några problem att skicka mail till USA kan vi nog avskriva direkt, vi vore nog inte de enda som skulle märka det.
Postad 10 juni 2004 - 23:04
En grej: Snowys mail gick direkt i min spam, gissningsiv pga att han SKRIKER hela tiden (dvs stora bokstäver) så kolla er spam om ni kan det.
Jag kollar regelbundet eftersom vår mail-server har ett rätt aggresivt filter.
Tobias
DEAR MR LINDSTROM,
THIS IS MY PERSONAL EMAIL ACCOUNT AND I HOPE THAT THIS MAIL CAN REACH YOU.
IT IS STRANGE IT SEEMS THAT OUR MAILS CANNOT REACH SWEDEN, FINLAND AND MOST AREA OF NORWAY DURING THE PAST FEW WEEKS. I AM VERY FRUSTRATED ABOUT THIS.
WE HAVE RECEIVED THE NEW UPDATED SOFTWARE BATCH OF THE SCD-2 FINALLY AFTER THEIR FAILURE IN THE FIRST PRODUCTION OF THE UPDATED CIRCUIT BATCHES. THIS BATCH SEEMS TO BE PERFECT COMPARING WITH THEIR PREVIOUS BATCHES IN TERMS OF MACHANISM STABILITY AND DISC READING ACCURACY. A NEW SET HAS BEEN ON OUR OWN QA TEST AND WE WILL ARRANGE THE DELIVERY TO YOU AFTER THE QA TEST PASSED. DELIVERY PROCESS IS SCHEDULED ON JUNE 16, HONG KONG TIME. WE WILL INFORM YOU OF THE TRACKING NUMBER AFTER THAT.
WE ARE VERY SORRY FOR THE DELAY AND THIS IS WHOLLY DUE TO XINDAK'S FAILURE IN THE PROCESS; WE WISH FOR YOUR UNDERSTANDING.
SINCERELY,
SNOWY LAW
Postad 10 juni 2004 - 23:43
Hur fan kollar man spamfilter och vilka mail som behandlats som detta??
Postad 11 juni 2004 - 10:37
>Brickman: Verkar som att Coem har mycket att göra. Dom svarar dock på mina mail, även om jag kan få vänta mer än ett dygn nån gång ibland.
Redigerat av bjarne, 11 juni 2004 - 10:39.
Postad 11 juni 2004 - 11:03
Postad 11 juni 2004 - 11:44
Å andra sidan kan man inte kräva för mycket om det är tillverkaren som strular. Hur det nu är detta vet vi ju inte, men man kan inte kräva att återförsäljare ska betala för mycket för att sälja tillverkarens produkter om tillverkaren strular med leveranserna.Ni ska ha minst en liten rörförstärkare var.. Minst! Några kablar och annat jox med vore bara rätt.
Jag är egenföretagare i säljbransch, och vet att det ibland är tillverkaren som strular och man själv hamna i kläm gentemot kunden och det är väldigt frustrerande.
Postad 11 juni 2004 - 12:13
Men man är lite misstänksam mot Cattylink nu för tiden, det är svårt att veta vad som är sant och inte.
Har inte Coem haft den uppgraderade versionen av "SCD-2" i flera månader?
Postad 11 juni 2004 - 13:30
Postad 12 juni 2004 - 05:42
Postad 06 juli 2004 - 12:20
Någon som vet om Coem eller Catty har denna?
MEIXING MC-767RD
Hmm, hittade själv lite...Är det ett phono försteg av något liknande...
Jag söker en förförstärkare med rör..
Redigerat av marcus_ec, 06 juli 2004 - 12:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar