Ny generation Samsung plasma till kanonpris!
2163 svar till detta ämne
Postad 07 augusti 2005 - 00:19
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
DanneH:
Prova via VGA. Är bilden fortfarande "kass" som du nämner, prata med företaget där du köpte tvn och be om att få den utbytt eller lagad.
Men det vore faktisk intressantare om du kunde beskriva vad som är felet lite mer än att det känns som e divx film i 16-bitarsupplösning.
Eller åk till en affär som har den och jämför bilden.
Postad 07 augusti 2005 - 00:46
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
DanneH:
Prova via VGA. Är bilden fortfarande "kass" som du nämner, prata med företaget där du köpte tvn och be om att få den utbytt eller lagad.
Men det vore faktisk intressantare om du kunde beskriva vad som är felet lite mer än att det känns som e divx film i 16-bitarsupplösning.
<{POST_SNAPBACK}>
Jadu, lite svårt att förklara hur det ser ut riktigt........... Alla färgövergångar (inte bara från svart som jag kan ha skrivit tidigare) blir ohyggligt dimmiga å fula, vilket ju gör t.ex. ansikten mycket skumma. Känns nästan som det saknas 90% av färgerna.......... Som ex. i början på L.O.T.R. vid slaget i Mordor, blir alla bergssluttningar mest bara en grå dimma.............. Är som sagt ny på detta, finns säkert ett enda ord för att förklara min bild, men jag kan inte det ordet
Postad 07 augusti 2005 - 05:29
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Nej som sagt, en bild är mer än tusen ord.
Har du provat via vga eller är det bara dvdbilden som strular. Nämner att vga är dataingången.
Postad 07 augusti 2005 - 09:48
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Nej som sagt, en bild är mer än tusen ord.
Har du provat via vga eller är det bara dvdbilden som strular. Nämner att vga är dataingången.
<{POST_SNAPBACK}>
Har inte provat via VGA, men det är samma problem med TV-bilden i alla fall.
Postad 07 augusti 2005 - 10:19
stefan-s
-
stefan-s
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
DanneH:
<{POST_SNAPBACK}>
Jadu, lite svårt att förklara hur det ser ut riktigt........... Alla färgövergångar (inte bara från svart som jag kan ha skrivit tidigare) blir ohyggligt dimmiga å fula, vilket ju gör t.ex. ansikten mycket skumma. Känns nästan som det saknas 90% av färgerna..........
Som ex. i början på L.O.T.R. vid slaget i Mordor, blir alla bergssluttningar mest bara en grå dimma..............
Är som sagt ny på detta, finns säkert ett enda ord för att förklara min bild, men jag kan inte det ordet 
<{POST_SNAPBACK}>
Samma sak med min, det är som att den saknar en hel del färger, allt flyter ut och tappar alla konturer. Måste testa koppla in en annan TV på samma jack och se hur den ser ut. Är den bättre så har jag något fel på min TV. /Stefan
Postad 07 augusti 2005 - 13:33
Unregistered3a097662
-
Unregistered3a097662
-
Användare
-
-
149 inlägg
Vad beror den dåliga bilden på?
Hej Allihopa,
Nu har jag varit iväg och kikat på Samsungen på Expert dels i Kista och i Kungens Kurva. Tyvärr så måste jag säga att jag INTE är imponerad. I båda fallen så har plasman visat DVD-film. I Kista så vet jag att den matas via HDMI/DVI.
Bilden i båda fallen var suddig, dåliga färger m.m.
Nu till min fråga: Är Samsungen så pass dålig eller är det "Expert" som inte tune:ar in plasman ordentligt?
Kan ju lugnt säga att jag inte skulle köpa en Samsung efter en demo av Expert iaf.
Kanske man borde ta sig till en seriös handlare istället??
//Calimero
EDIT: Kanske fel att inte kalla Expert för seriös, men när det gäller inställningar av de demo-ex de har i butiken, så tycker iaf jag inte att det är speciellt bra gjort.
Redigerat av Unregistered3a097662, 07 augusti 2005 - 13:35.
Postad 07 augusti 2005 - 14:07
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
DanneH:
<{POST_SNAPBACK}>
Jadu, lite svårt att förklara hur det ser ut riktigt........... Alla färgövergångar (inte bara från svart som jag kan ha skrivit tidigare) blir ohyggligt dimmiga å fula, vilket ju gör t.ex. ansikten mycket skumma. Känns nästan som det saknas 90% av färgerna..........
Som ex. i början på L.O.T.R. vid slaget i Mordor, blir alla bergssluttningar mest bara en grå dimma..............
Är som sagt ny på detta, finns säkert ett enda ord för att förklara min bild, men jag kan inte det ordet 
<{POST_SNAPBACK}>
Samma sak med min, det är som att den saknar en hel del färger, allt flyter ut och tappar alla konturer. Måste testa koppla in en annan TV på samma jack och se hur den ser ut. Är den bättre så har jag något fel på min TV.
/Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det låter ju lite märkligt att det är så många som upplever liknande problem, för det finns ju ägare till denna TV som är mycket nöjda. Så antingen är det nån konstig inställning av typen "PÅ/AV" som är fel nånstans, eller så är det fel på flertalet av dessa plasmor.............
Postad 07 augusti 2005 - 19:22
sprak
-
sprak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej,
Jag har bara gott att säga om tv:n. Såg en DVD via Scart-RGB och bilden var otroligt fin. Lugn bild med bra svärta och klara färger. Ingenting att klaga på!
Dessutom har TV-bilden, vilken jag klagade på inledningsvis, blivit betydligt bättre. Har använt de inställningar som angetts här på forumet. Tror dock inte att inställningarna är det enda som gjort bilden bättre utan iom att man "kör in" tv:n så verkar bilden bli bättre och bättre efterhand. Kanske bara inbillning men polarna som såg bilden när tv:n precis kommit och som ser den nu säger detsamma.
Det enda problemet jag har nu är att när jag kör via VGA så är färgerna (framförallt rött) otroligt starka. Detta verkar inte gå att ändra på tv:n? Någon som vet nån lösning på detta?
Postad 07 augusti 2005 - 19:32
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Det enda problemet jag har nu är att när jag kör via VGA så är färgerna (framförallt rött) otroligt starka. Detta verkar inte gå att ändra på tv:n? Någon som vet nån lösning på detta?
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan ändra det i Windows bildskärminst. om du har ATI eller nVidia vet jag.
Postad 07 augusti 2005 - 19:46
JonasJansson
-
JonasJansson
-
Forumräv
-
-
783 inlägg
Jaa det verkar ju konstigt att det är dålig bild på dvd? Jag såg den på Expert med S-video och den slog samtliga plasmor där, grym bild. Så era plasmor e nog trasiga, bara å ta tebax å byt.
Mmm men jag börjar fundera på om jag inte ska ta en LG RZ-42PX4RV istället, lågupplöst men otrolig bild, både via 945:an och digital-tv (boxer!) så om jag inte hittar något ställe jag kan kolla digital-tv på HX så skiter jag i den, jag orkar inte sitta å va nervös för att bilden kommer bli som några av er beskriver. Det verkar ju vara lotteri på samsungarna!
Redigerat av JonasJansson, 07 augusti 2005 - 19:52.
Postad 07 augusti 2005 - 21:33
sprak
-
sprak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan ändra det i Windows bildskärminst. om du har ATI eller nVidia vet jag.
<{POST_SNAPBACK}>
Tackar! Kör nVidia och det var bara att dra ner mättnaden så blev det bra. Dock ändrades endast filmen (mediaplayer) men inte något annat. När jag surfar eller ser på kort är det fortfarande starkt röd-dominerat. Nån lösning på detta?
Postad 07 augusti 2005 - 21:37
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Ladda ner programmet powerstrip ev. För mig så ändrades färgerna generelt. Men jag har ATI.
Postad 07 augusti 2005 - 22:02
sprak
-
sprak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ladda ner programmet powerstrip ev. För mig så ändrades färgerna generelt. Men jag har ATI.
<{POST_SNAPBACK}>
Laddade ner powerstrip men det hade ungefär samma funktioner som nVidia, fast lite ner avancerat. Det jag söker är att kunna sänka mättnaden överlag. Hittade inte den funktionen i powerstrip. Får väl fippla vidare. Tack för tipset iaf!
Postad 08 augusti 2005 - 02:39
Mattias A
-
Mattias A
-
Rookie
-
6 inlägg
Läste i något forum att man skulle uppnå perfekt bild om man körde Samsung DVD 945 eller 950 till PS-42S5H över HDMI.
Nya filmer, dagsbilder och natur visas verkligen bra. Värre är det med mörka bilder, rött, ansikten och färgövergångar. Det ser snarare ut som datorgrafik med dåliga färgövergångar i toningar, speciellt i ansikten.
Nu undrar jag givetvis, är detta för att jag kör HDMI och blir det då bättre över komponent?
Har testat bildinställningarna genom att experimentera mig fram. Det är ju ganska smidigt när filmen rullar under tiden så man ser effekten direkt. Detta har inte löst det.
Har testat alla upplösningar som 720p och 1080i. Alla är lika dåliga. Det konstiga är att den upplösningen som verkar bäst på pappret, 768i för 1024*768, den fungerar inte alls. Är det denna som är lösningen och hur får man isåfall den att fungera?
Har inte varit inne i servicemenyn.
Någon som vet vad som är fel eller är det så här det ser ut när man kör digitalt på plasma? Det är så illa på vissa filmer som tex Gudfadern att flickvännen inte ens orkar titta.
<{POST_SNAPBACK}>
Har du fått bra bild via HDMI än, eller ser det fortfarande risigt ut?
<{POST_SNAPBACK}>
Min bild är exakt som DanneH beskriver. Och som någon annan nämner så känns det som bilden blir bättre allteftersom , men det är nog bara för att man vänjer sig. Tror nog inte det blir bättre än så här och att jag är för kräsen. Panasonic PA50 var ännu sämre på Expert i femmanhuset i GBG. Den enda plasma jag sett som varit riktig bra är Pioneers 43-tummare. Om någon verkligen här lyckas få ordning på det skulle det vara jätteintressant att höra. Är det tex värt o lägga någon tusing på en bra kabel istället för 945:ans HDMI standardkabel?
Postad 08 augusti 2005 - 05:38
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
nu har jag kommit ner till 2 plasmor som jag kan tänka mig att köpa.
Det är antingen Samsungen HD-Ready eller Panasonic PA50??
dom som har sett bilderna på båda kan väll ge en liten förklaring på dom (positiva o negativa kommentarer)
Tack.
Postad 08 augusti 2005 - 08:35
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Ringde nyss supporten och fick hemservice ang. krypen och blinkningarna som den blå ringen lider av.
Innom 48 timmar så ska det vara löst. Känns bra!!
Mvh Lorryquai
Postad 08 augusti 2005 - 09:37
stefan-s
-
stefan-s
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Min svartnar ibland när jag slår på text-tv, då måste jag stänga av tv:n för att den ska börja fungera igen.
/Stefan
Postad 08 augusti 2005 - 10:30
Dr-Damp
-
Dr-Damp
-
Användare
-
-
113 inlägg
Ringde nyss supporten och fick hemservice ang. krypen och blinkningarna som den blå ringen lider av.
Innom 48 timmar så ska det vara löst. Känns bra!!
Mvh Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Låter ju bra att dom tillslut ger med sig och kommer... Ska ringa och beställa min Samsung PS-42S5H nu
Postad 08 augusti 2005 - 10:48
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Min svartnar ibland när jag slår på text-tv, då måste jag stänga av tv:n för att den ska börja fungera igen.
/Stefan
Har nästan samma problem, min hänger sig när jag kör PIP text-tv.
Postad 08 augusti 2005 - 10:51
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Själv ringde jag nyss NetOnNet där jag beställde TV:n. Dock så hade det ju gått mer än tre dagar så nu kunde jag bara välja mellan att antingen skicka tillbaka den på öppet köp, å själv betala frakten, eller ta/skicka den till närmsta serviceställe å få en kostnadsfri service. Frågan är ju vad man ska ta sig till, skulle ju vara pinsamt om man tar den på service å sen så är det bara en enkel inställning som är felet......
Lorryquai: Vilken support ringde du? Var har du köpt din?
Postad 08 augusti 2005 - 11:06
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Samma som du, net on net. Jag ringde samsung supporten.
Numret är 08 590 966 00 alt./2/2
Lycka till!!
Mvh Lorryquai
Postad 08 augusti 2005 - 11:10
sprak
-
sprak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
/Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
Händer ibland för mig också!
Postad 08 augusti 2005 - 11:23
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Låter ju lite surt det där med att den hänger sig/blir svart i PIP läge...
Hoppas Samsung kommer på någon fix..
Börjar luta åt att jag köper mig en Panasonic PV500 istället ....
Postad 08 augusti 2005 - 12:15
Unregistered3a097662
-
Unregistered3a097662
-
Användare
-
-
149 inlägg
Själv ringde jag nyss NetOnNet där jag beställde TV:n. Dock så hade det ju gått mer än tre dagar så nu kunde jag bara välja mellan att antingen skicka tillbaka den på öppet köp, å själv betala frakten, eller ta/skicka den till närmsta serviceställe å få en kostnadsfri service. Frågan är ju vad man ska ta sig till, skulle ju vara pinsamt om man tar den på service å sen så är det bara en enkel inställning som är felet......
Lorryquai: Vilken support ringde du? Var har du köpt din?
<{POST_SNAPBACK}>
Är det inte "på-platsen"-garanti när man handlar från "NetOnNet"?? //Calimero
Postad 08 augusti 2005 - 12:45
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Nu har jag beställt mig en Samsung ändå... får hoppas att de sjukdomar som folk talar om här på forumet går att fixa till... Panasonicen är tyvärr för dyr.
TV:n kommer imorgon, man är ju lite spänd
Postad 08 augusti 2005 - 12:47
Tobbe Hansson
-
Tobbe Hansson
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Var beställde du den nånstans?
/ Tobbe
Postad 08 augusti 2005 - 12:48
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Det enda vettiga stället i Karlskoga, Etab Data kanonsnabb leverans pga bra kontakter.
Postad 08 augusti 2005 - 13:20
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Samma som du, net on net. Jag ringde samsung supporten.
Numret är 08 590 966 00 alt./2/2
Lycka till!! Mvh Lorryquai
<{POST_SNAPBACK}>
Var förbi på Expertbutiken här i stan å snackade med en där som jag känner. Han ringde upp Samsung å förklarade problemen, snubben där skulle kolla upp lite saker å höra av sig senare. Återstår å se vad han har att säga.........
Postad 08 augusti 2005 - 13:35
JonasJansson
-
JonasJansson
-
Forumräv
-
-
783 inlägg
Jag har bestämmt mig för en LG RZ-42PX4RV istället. Fick en bra deal med fyndbörsen, som slängde med ett vogelfäste och fri frakt så det var för frestande så jag slår till. Jag ska ju inte ha den som datorskärm alls, och bilden är grym även om jag gärna köpt en högupplöst men jag blev skrämd av tanken av dålig tv-bild så jag tog det säkra före det osäkra och valde en som har bra tv-bild. Den slår PA50 på den punkten rakt av. Hoppas era problem löser sig så blir det en samsung nästa gång
lorryquai, fått reda på nått om färgen på dvd-950? Svart eller grå?
Postad 08 augusti 2005 - 13:38
Cubar
-
Cubar
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu har jag också beställt en!
Jag beställde ifrån hembiobutiken (23990:-).
Postad 08 augusti 2005 - 14:25
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Gott ! Det ska bli spännande att kolla in sina prylar på den nya Tv:n imorgon *dreggel* och dra kabel för bild från datorn muhahahah
Postad 08 augusti 2005 - 15:12
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Å nu har jag ringt till Samsungs support. Tydligen så har vi ju ingen hembesöksgaranti här uppe i obygden (skellefteå). Så han rekommenderade mig att skicka tillbaka TV:n till NetOn Net. Annars kunde jag ju ta den till nåt serviceställe å få den lagad eller utbytt.
Undrar dock hur man ska göra, lämnar man in den på service å dom inte hittar nåt fel så åker mn väl på nån undersökningsavgift. Å TV:n blir inte fixad.....
Ska det behöva vara så här jobbigt.........................
Postad 08 augusti 2005 - 16:25
Unregistered3a097662
-
Unregistered3a097662
-
Användare
-
-
149 inlägg
Å nu har jag ringt till Samsungs support. Tydligen så har vi ju ingen hembesöksgaranti här uppe i obygden (skellefteå). Så han rekommenderade mig att skicka tillbaka TV:n till NetOn Net. Annars kunde jag ju ta den till nåt serviceställe å få den lagad eller utbytt.
Undrar dock hur man ska göra, lämnar man in den på service å dom inte hittar nåt fel så åker mn väl på nån undersökningsavgift. Å TV:n blir inte fixad.....
<{POST_SNAPBACK}>
Ett litet tips: Ifall det visar sig att det är ett fel på din Samsung så skall säljaren stå för fraktkostnaden åt båda hållen. Detta är något som säljaren inte kan friskriva sig ifrån oavsett vad som står i köpvillkoren. Lycka till //Calimero
Postad 08 augusti 2005 - 16:54
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ett litet tips: Ifall det visar sig att det är ett fel på din Samsung så skall säljaren stå för fraktkostnaden åt båda hållen. Detta är något som säljaren inte kan friskriva sig ifrån oavsett vad som står i köpvillkoren.
Lycka till
//Calimero
<{POST_SNAPBACK}>
Man kan ju tycka det. Deras support gav dock beskedet att jag inte längre kunde få en ny, eftersom det gått mer än tre dagar. Lutar nog åt att lämna in den på service. Då blir den ju antingen lagad eller utbytt, så länge dom anser det vara nåt fel. Synd att jag inte har möjlighet att titta på en likadan nånstans, å jämföra........
Redigerat av DanneH, 08 augusti 2005 - 17:14.
Postad 08 augusti 2005 - 17:35
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Lorryquai: Du har ju köpt din TV av NetOnNet, så du bör ju ha fått med samma köpvillkor som jag. Hur ska man egentligen tolka allt? Det står ju att dom kostnadsfritt ska åtgärda fel man anmäler inom tre dagar. Dessutom så har man ju reklamationsrätt i tre år, plus produktgaranti i två år. Vad är det för skillnad på reklamationsrätt och produktgaranti? Är det alltså så att all garantiåtgärder skall utföras på ett serviceställe, å inte skickas till dom eller?
Har ju snackat med både NoN å Samsungs support, men blir inte direkt klokare. Mycket skitsnack tycker jag det låter som...........
Postad 08 augusti 2005 - 19:53
Unregistered3a097662
-
Unregistered3a097662
-
Användare
-
-
149 inlägg
Lorryquai: Du har ju köpt din TV av NetOnNet, så du bör ju ha fått med samma köpvillkor som jag. Hur ska man egentligen tolka allt? Det står ju att dom kostnadsfritt ska åtgärda fel man anmäler inom tre dagar. Dessutom så har man ju reklamationsrätt i tre år, plus produktgaranti i två år. Vad är det för skillnad på reklamationsrätt och produktgaranti? Är det alltså så att all garantiåtgärder skall utföras på ett serviceställe, å inte skickas till dom eller?
Har ju snackat med både NoN å Samsungs support, men blir inte direkt klokare. Mycket skitsnack tycker jag det låter som...........
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror att det är så här: Reklamationsrätt: Bevisbördan ligger på säljaren Produktgaranti: Bevisbördan ligger på köparen //Calimero
Postad 08 augusti 2005 - 22:59
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
/Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
Händer ibland för mig också!
<{POST_SNAPBACK}>
Mig med, enbart när jag håller på med text-tv..
Postad 09 augusti 2005 - 10:19
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Nu har jag vart iväg och burit in min Samsung i lägenheten  *bil smile*. Ska bli kul att komma hem från jobbet i eftermiddag hehehe.
Någon stolt och glad ägare som kan dela med sig av inställningar, råd & tips ?
Finns det något sätt att se hur länge skärmen har vart aktiv osv osv.. Har ju hört så mycket om att man ska köra in den innan man börjar pilla allt för mycket.
Tack på förhand !
Mvh Fredrik
Postad 09 augusti 2005 - 11:34
lando
-
lando
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har du beställt tv:en ifrån NoN så har du 14dagars reklamationsrätt på den (distansköplagen) så då kan du ju säga till dom att du vill häva köpet om dom inte pallrar sig hem till dig & hämtar tv:en (förrutsatt att det inte gåt mer än 14dagar då  ) Men när jag ringde samsung angående en släckt pixel så sa han på supporten att allting under 14dagar klassades som DOA. Nu vet man verkligen inte vad som gäller!?
Postad 09 augusti 2005 - 13:56
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
lorryquai, fått reda på nått om färgen på dvd-950? Svart eller grå?
Oj förlåt, har inte sett att du ställt den frågan. Jag är tyvärr lite delad i den frågan men jag tror att den är svart, för bättre information rekomenderar jag denna tråd. DanneH: För mig var det så här, ringde samsung supporten och klagade över krypen som jag hade i min skärm, då sa dom att jag skulle kontakta Non eftersom dom iget kunde göra. Non sa att jag kunde då antingen häva köpet eller lämna in den på lagning. Eftersom jag då bara hade haft den i ca 2 veckor så hade jag inte lust att skicka in den på lagning så jag sa åt Non att jag avvaktar, det gick dom med på, antecknade ner kryp-problemet och sa att jag kunde lämna in den när jag kände för det, gick på 1 års garantin. Efter ett tag så upptäcker jag att text-tv hänger sig. Lägger till det i problemlistan, ringer inte in till Non. Sen när jag märker att lampan blinkar så tänker jag, nä nu är det tre fel på tv:n, ringer till samsung supporten igen och nämner dessa två nya felen(igår). Idag ringer en tekniker tebax och på tisdag om en vecka så kommer någon hit och hämtar den. Jag tror att det har mycket att göra med vem man pratar med på supporten. Sisst pratade jag med en blåst brud, hon ville att jag skulle ta kontakt med t Non. Den andra gången var det en kille på supporten som frågade var jag hade köpt den, sa då internetföretaget Non, då sa han eftersom jag inte köpt den i en fysiskbutik så kommer dom(hemsupporten) och fixar det. Men eftersom du bor i skellefteå så vet jag inte hur du ska göra, lämna in den på service till Non helt enkelt  surt men ditt enda val kanske.
Postad 09 augusti 2005 - 14:30
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Jag har ju ett serviceställr i Piteå, typ 8 mil bort, som har Samsungs garantiservice. Ringde och snackade med en kille där som verkade kunnig. Han tyckte det lät som om min bild liknade den typiska "plasmabilden", fast kanske värre än vanligt. Och jag har ju sett på olika plasmor (dock ingen likadan som min) på butiker, å visst har dom liknande bild som min. Även om jag upplever min vara betydligt värre.
Men jag hade ju möjligheten att lämna in den där, så fick dom kolla på den. Risken är ju bara att dom inte tycker det är nåt fel, utan bara en fråga om inställningar på TV:n. Då kostar det ju 400 i undersökningsavgift.
Men hur som helst så vill jag ha nån kunnig att i alla fall titta på den, nån som kan avgöra vad det är för fel. Eller bara ställa in den så det blir bra. För även om plasmabilden kan vara lite åt det här hållet, så tycker jag (och alla som tittat på den) att det ska vara betydligt bättre än såhär. Synd bara att man inte känner nån kunnig inom detta område............
Postad 09 augusti 2005 - 14:39
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Känner inte heller nån i skellefteå som är kunnig inom detta område, tyvärr. Men ni har ett bra hockeylag, som Nyköping knäcker förstås
Jag undrar om du inte ska "köra in den". Lek med instälningar. Men å andra sidan så har jag ingen aning om hur det du nämner upplevs.
Finns ingen annan i skellefteå som har samma tv som du? Eller nån som planerar ett köp?
Postad 09 augusti 2005 - 14:48
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
haha, Nyköping har ingen chans. Inte utan jägarn (Trent)
Nja, på Expert hade dom en som dock försvann direkt nånstans. Dom visste inte heller när/om dom skulle få in nån ny...........
Och visst kan det vara så enkelt som inställningar. Men dom vanliga inställningarna gör ingen större effekt tyvärr........
Postad 09 augusti 2005 - 15:02
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Lite offtopic: Nej grymma Trent är, som NH marknadsförde, once in a lifetime. Såg otroliga mål och pass från pressbåset. Men nu har vi ett par nya på G. Vad sägs om Paul Esdale och Sauhn Sutter. Shaun Sutter klar för Nyköping
För den som är intresserad av hockey och NHL ringer det säkert en och annan klocka när namnet Sutter dyker upp. Shaun Sutter är nämligen son till Brian Sutter, som idag är coach för Chicago Black Hawks och äldst av dom 6 bröderna Sutter som alla haft en mycket framgångsrika NHL-karriären.
Som sagt, det kommer att bli en rolig sässong Nu till tv:n åter igen. Synd att den försvann, du vill inte fråga vem som köpte den, kanske lite påfluget men väl värt att fråga. Man vet aldrig
Postad 09 augusti 2005 - 15:18
Unregistered5697a427
-
Unregistered5697a427
-
Användare
-
-
166 inlägg
NU har även en liten samsung hittat hem till mitt rum. En snabb fråga, "tjuter" era plasmor om man lyssna noga? Mitt har ett konstant surr, som är lite störande när det är tyst ljud. HAr kört lite film, men enbart över scart. Väntar på min hdmi.kabel som kommer ikväll, sen blir det å leka med lite filmer över datorn....
Postad 09 augusti 2005 - 15:26
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Min låter ytterst minimalt, men då får man huka sig bakom tv:n och lyssna....ser det som ett normalt surr...
Postad 09 augusti 2005 - 15:44
JonasJansson
-
JonasJansson
-
Forumräv
-
-
783 inlägg
fan jag kan inte bestämma mig!! höll på att knappa in mina VISA siffror för en LG då jag börjar ångra mig igen å har nu lagt in en offert på fyndbörsen på en HX för 27000 :- med väggstativ och dvd-945..får se om dom nappar. dom ligger annars 1700 kr över HBB och NON så det borde ju gå å få ner till 23900 för plasman iallfall å sen köpa lite extra saker kablar och så.
Får jag inte bra tv-bild så åker den tillbaka på öppet köp  Vilka regler gäller? Hur länge får man köra den? Får man överhuvudtaget sätta på den?
Postad 09 augusti 2005 - 16:51
DanneH
-
DanneH
-
Användare
-
-
133 inlägg
Lite offtopic: Nej grymma Trent är, som NH marknadsförde, once in a lifetime. Såg otroliga mål och pass från pressbåset. Men nu har vi ett par nya på G. Vad sägs om Paul Esdale och Sauhn Sutter.
Shaun Sutter klar för Nyköping
För den som är intresserad av hockey och NHL ringer det säkert en och annan klocka när namnet Sutter dyker upp. Shaun Sutter är nämligen son till Brian Sutter, som idag är coach för Chicago Black Hawks och äldst av dom 6 bröderna Sutter som alla haft en mycket framgångsrika NHL-karriären.
Som sagt, det kommer att bli en rolig sässong
Nu till tv:n åter igen.
Synd att den försvann, du vill inte fråga vem som köpte den, kanske lite påfluget men väl värt att fråga. Man vet aldrig
<{POST_SNAPBACK}>
Jodå, säsongen blir rolig. Börjar på torsdag  Du råkar inte ha möjlighet att ta några närbilder på din TV, gärna med nån pausbild på ett ansikte. Kanske också på nån lite mörkare, skuggiga bakgrund........... Tänkte bara så man kan få se typ hur det ska se ut...... Eller om nån annan nöjd PS-42S5H - ägare kan göra det, skulle uppskattas
Postad 09 augusti 2005 - 18:49
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Jag kan tyvärr inte göra det med nån bra kamera men med mobilkameran kan jag göra ett försök.
Återkommer
Mvh Lorryquai
Postad 09 augusti 2005 - 19:35
Houke
-
Houke
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
fan jag kan inte bestämma mig!! höll på att knappa in mina VISA siffror för en LG då jag börjar ångra mig igen å har nu lagt in en offert på fyndbörsen på en HX för 27000 :- med väggstativ och dvd-945..får se om dom nappar. dom ligger annars 1700 kr över HBB och NON så det borde ju gå å få ner till 23900 för plasman iallfall å sen köpa lite extra saker kablar och så.
Får jag inte bra tv-bild så åker den tillbaka på öppet köp Vilka regler gäller? Hur länge får man köra den? Får man överhuvudtaget sätta på den? 
<{POST_SNAPBACK}>
Sitter i samma sits som du ... Kan INTE vestämma mig , men det litar dock åt Sammyn NON ger inga rabbater tyvärr, gav dem en offerförfrågan på 2st 42" Samsung, 2st kompl hemmabio + väggfäste ..... Men inte en spänn billigare så de får ingen order av mig .. Likaså Dustin hänvisade till webbpriserna.. Dock så gav HBB en rabbat så ordern hamnar nog hos dem... OM jag kan bestämma mig Henrik
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|