Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 January 2014 - 01:25

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Riddick 2013

Tja, inte var den så mycket att hänga i granen direkt, lätt den sämsta i serien, men dög att slökolla på en fredagkväll iaf.
Knappt 5/10 i betyg.

Postad 12 January 2014 - 02:06

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Såg Toy Story här om dagen!

Helt otroligt att filmen är från -95, animeringarna är grymt bra gjorda!

Filmen är ju en riktig milstolpe för animerade filmer och denna är en odödlig klassiker :)

Såg den på bio -95.
Då var det totalt haksläpp och en grym filmupplevelse.

Postad 12 January 2014 - 09:08

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 2

Utan tvekan en helt hopplöst usel film. Den borde ha titeln: Konsten att göra korkade beslut. Storyn är bortom all trovärdighet. Kvaliteten på skådespeleriet höjer dock betyget.

Betyg: 4 av 10 somaliska mästerprickskyttar

Captain Phillips är dock byggd på verkliga händelser. ;) Med en del ändringar som vanligt skulle jag tro.
Tyckte den va skitbra faktiskt... ger den en 8! :)

Redigerat av Garrett, 12 January 2014 - 09:09.

Postad 12 January 2014 - 09:15

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
American Psycho :
Betyg: 5/10

Postad 12 January 2014 - 09:22

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 1
Pain and Gain. Makaber, stundtals riktigt rolig. En bra rulle.
Hade inga förväntningar alls, så den blev bättre än jag vågat tippa på tidigare. Betyg: 7 av 10.

Postad 12 January 2014 - 10:31

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Nude Nuns With Big Guns. Makaber och stundtals riktigt rolig. En bra rulle.
7 av10.
trailer

Postad 12 January 2014 - 10:51

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Utan tvekan en helt hopplöst usel film. Den borde ha titeln: Konsten att göra korkade beslut. Storyn är bortom all trovärdighet. Kvaliteten på skådespeleriet höjer dock betyget.

Betyg: 4 av 10 somaliska mästerprickskyttar

En film som är byggd på verkliga händelser kan inte bedömas på samma sätt därför kan inte betyget heller inte vara annat än högt. Kraven på mer action, dialog eller annat gäller inte, då en sanna historia. Har sett intervju med Richard Philips, den riktiga kaptenen och han tycker att filmen har verkligen beskrivit hela händelsen på ett mycket bra sätt.

Postad 12 January 2014 - 11:24

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 1

American Psycho :
Betyg: 5/10

Det var ett lågt betyg, jag tycker den är värd minst en nia, välgjord och bra skådisar.

Postad 12 January 2014 - 11:35

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Jo det är den men personligen tycker jag den blir ganska tråkig med dom överdrivna tankarna som Bateman har. Den känns inte riktigt trovärdig.

Postad 12 January 2014 - 11:52

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Contagion
Helt okey film som har en fungerande historia som berättas med okey skådespeleri.
Filmen 3av 5
Bild 4 av 5
Ljud 3 av 5

Postad 12 January 2014 - 13:47

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 2

Captain Phillips är dock byggd på verkliga händelser. ;) Med en del ändringar som vanligt skulle jag tro.
Tyckte den va skitbra faktiskt... ger den en 8! :)

En film som är byggd på verkliga händelser kan inte bedömas på samma sätt därför kan inte betyget heller inte vara annat än högt. Kraven på mer action, dialog eller annat gäller inte, då en sanna historia. Har sett intervju med Richard Philips, den riktiga kaptenen och han tycker att filmen har verkligen beskrivit hela händelsen på ett mycket bra sätt.

Att den bygger på verkliga händelser är korrekt, men det betyder INTE att det som händer i filmen överensstämmer med det som faktiskt hände i verkligheten.

Det är klart att kaptenen anser att filmen visar verkligheten, då den bygger på hans bok om det hela. Den riktiga kaptenen är t.ex. idag stämd av sina tidigare arbetskamrater på båten för att struntat i varningarna om pirater och inte ens när båtarna närmade sig brydde han sig inte speciellt mycket.

En del stämmer och en del stämmer inte - för mig så spelar det ingen roll. Summan av allt är en usel film imo.

Redigerat av DevilGod, 12 January 2014 - 13:48.

Postad 12 January 2014 - 14:14

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 1
Silver bullet på amerikanska netflix. Riktig klassiker,å Gary Busey ser skaplikt normal ut där :)
http://www.imdb.com/title/tt0090021/

Redigerat av homery, 12 January 2014 - 14:15.

Postad 12 January 2014 - 14:31

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Damen i svart (1958) av Arne Mattsson.
Bra mysteriethriller med fint svartvitt foto.

3,5/5

Mannekäng i rött (1958) av Arne Mattsson.
Ännu en bra mysteriethriller (som även är rolig) denna gång i färg.

3,5/5

Postad 12 January 2014 - 14:37

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Klämde alla Gudfader-filmerna igår, drygt 9 timmar tog det.
Gudfadern 5/5
​Gudfadern 2 4,5/5
​Gudfadern 3 3/5

De två första är riktiga klassiker men tredje är mest onödig. Det finns något bra i den men det göms bland all utfylllnad. Den skulle ha tightats till lite, nu är den för seg.

Postad 12 January 2014 - 14:44

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 4

Silver bullet på amerikanska netflix. Riktig klassiker,å Gary Busey ser skaplikt normal ut där :)

Ser Busey någonsin skapligt normal ut? :P

Postad 12 January 2014 - 15:47

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Många bra tips man får här.. Gillar verkligen att ni tar er tid att skriva om ljud och bild oxå.

Kollade på "Hundraåringen som klev ut......." på bio.
Det var faktiskt en riktigt kul film.
Det får bli en 4a av 5 möjliga.
Ljudet var oxå riktigt bra.
Bilden var helt okej.

Postad 12 January 2014 - 17:41

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Många bra tips man får här.. Gillar verkligen att ni tar er tid att skriva om ljud och bild oxå.

Bilden var helt okej.

Du menar att du med en så otrolig hembio själv faktiskt går på bio? :)

Postad 12 January 2014 - 17:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

jag måste bara, åter igen, göra reklam för den bästa animerade filmen någonsin; trassel (tangled). se den. fort!

Plus ett på den. En av de bästa iaf :)

Postad 12 January 2014 - 18:43

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1

Tja om man nu bryr sig om trams och seriositet osv är ju denna klart bättre än Pulp Ficition imo....

Nej, det tycker jag inte.

Postad 12 January 2014 - 21:20

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 1
Last Vegas

Skön film med sköna skådisar. Filmen fick mig att må bra och lite ledsen .. lite som Grown Ups men bättre tycker jag, inte lika löjlig.
7/10

Postad 12 January 2014 - 21:45

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Eftersom min pappa har ett plan (som vi flyger på tok för lite med) så är jag väldigt flygintresserad,
men har helt missat filmen Red Tails (2012)

En kollega tipsade om den och tycker den var riktigt bra :)

Postad 12 January 2014 - 22:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Postad bild

Så jävla störtskön rulle. Jag och grabben satt och garvade så vi höll på att trilla ur soffan :D

Betyg 10/10

Postad 13 January 2014 - 07:39

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Rush - intressant och bra. Kändes lite "rushad" ;) hade velat att dem tog lite mer tid med vissa händelser i deras liv. 7/10

The Internship - rolig men lite väl larvig. Skön söndagsmatin'e. 6/10

Captain Phillips - spännande, välgjord och Tom är riktigt bra som kaptenen. Älskar filmer som bygger på verkliga händelser. Kul att detta hände väldigt nyligen. 8/10

Postad 13 January 2014 - 07:48

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Tja om man nu bryr sig om trams och seriositet osv är ju denna klart bättre än Pulp Ficition imo....

Själv tycker jag filmer som inte är "seriösa" lätt blir tramsiga.

Postad 13 January 2014 - 08:31

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
The Escape Plan

Över förväntan faktiskt! Såklart är både Arnold och Sylvester rätt stela och börjar komma till åren, men dom presterar ändå bra i denna film. Sen 50Cent....ja honom hade dom gärna fått byta ut mot någon annan.

Tycker det är för mycket skitfilmer med den äldre generationens skådisar som bara mjölkar pengar, men denna var faktiskt OK.

Ljud och bild var medel, inget speciellt som sticker ut.
5,5/10

Postad 13 January 2014 - 08:57

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Samtidigt som andra inblandade säger att filmen innehåller många fel och att kaptenen inte är den hjälte han framställs som

Att den bygger på verkliga händelser är korrekt, men det betyder INTE att det som händer i filmen överensstämmer med det som faktiskt hände i verkligheten.

Det är klart att kaptenen anser att filmen visar verkligheten, då den bygger på hans bok om det hela. Den riktiga kaptenen är t.ex. idag stämd av sina tidigare arbetskamrater på båten för att struntat i varningarna om pirater och inte ens när båtarna närmade sig brydde han sig inte speciellt mycket.

En del stämmer och en del stämmer inte - för mig så spelar det ingen roll. Summan av allt är en usel film imo.

Du hann visst före mig

Postad 13 January 2014 - 10:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

fast vad är det som säger att arbetskollegorna har rätt? bara för att dem lämnat in en stämmningsansökan? dem känner väl sig orättvist behandlade eftersom dem var tvungna att lyda order som var jobbiga för dem att följa.

Postad 13 January 2014 - 11:07

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Kan ni sluta med spoilers tack

Postad 13 January 2014 - 11:16

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

fast vad är det som säger att arbetskollegorna har rätt? bara för att dem lämnat in en stämmningsansökan? dem känner väl sig orättvist behandlade eftersom dem var tvungna att lyda order som var jobbiga för dem att följa.

På vilket sätt skulle de varit utsatta för orättvis behandling? Skulle de vara ovana med att ta order och vara bekväma av sig menar du? De stämmer för att de vart utsatta för livsfara utan att någon av de högre ansvariga brydde sig.

Redigerat av DevilGod, 13 January 2014 - 11:16.

Postad 13 January 2014 - 12:04

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 1

På vilket sätt skulle de varit utsatta för orättvis behandling? Skulle de vara ovana med att ta order och vara bekväma av sig menar du? De stämmer för att de vart utsatta för livsfara utan att någon av de högre ansvariga brydde sig.

jag skrev inte att dem hade utan att dem kände. Men jag har ingen aning om vad som egentligen hände och det har inte ni andra heller. men bara för att en part säger det ena betyder inte det att den andra parten har fel. se filmen för vad det är. en film som bygger på verkliga händelser. en jävligt bra sådan rulle ;)

Postad 13 January 2014 - 12:30

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 1

Du menar att du med en så otrolig hembio själv faktiskt går på bio? :)

Tror knappast han får nya filmer som går på Bio hem till sin :-) Därav anledningen att han går på bio, kan jag tänka mig :-)

Postad 13 January 2014 - 12:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Tror knappast han får nya filmer som går på Bio hem till sin :-) Därav anledningen att han går på bio, kan jag tänka mig :-)

Man kan ju ha fått fribiljetter i julklapp också. ;)
Själv såg jag Hundraåringen med tanten i lördags och Bamse igår med ungarna. Totalt 6 biljetter som jag inte betalat ett öre för. :D

Redigerat av agpath, 13 January 2014 - 12:33.

Postad 13 January 2014 - 13:05

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Bilden var helt okej.

Såg den förra veckan och tyckte den var väldigt tramsig! Så där tramsig bara svenska filmer kan va!;) en billig Forrest gump kopia helt enkelt! Dock var Roberts sminkning i världsklass ! Mkt bättre än gubben i prometheus!

Postad 13 January 2014 - 13:18

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Såg den förra veckan och tyckte den var väldigt tramsig! Så där tramsig bara svenska filmer kan va! ;) en billig Forrest gump kopia helt enkelt! Dock var Roberts sminkning i världsklass ! Mkt bättre än gubben i prometheus!

Det underlättar att ha läst boken. Filmen var mest som en kort sammanfattning. Dock tycker jag att den var välgjord och jag har nog aldrig sett så mycket effekter i en svensk komedi förut. åtminstone ett rätt stort steg framåt från Åsa-Nisse och Stig-Helmer. ;)

Postad 13 January 2014 - 16:20

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Absolut men med så fin bio hade jag banne mig väntat :)

Postad 13 January 2014 - 19:39

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

jag skrev inte att dem hade utan att dem kände. Men jag har ingen aning om vad som egentligen hände och det har inte ni andra heller. men bara för att en part säger det ena betyder inte det att den andra parten har fel. se filmen för vad det är. en film som bygger på verkliga händelser. en jävligt bra sådan rulle ;)

Håller med dig. Lite svårt att kunna avgöra vad som är sant men mest troligt så är det sant det som kaptenen säger. Jag är mycket tveksam om det hade blivit en film om nu mycket av historien inte stämde. Sen har jag följt lite processen i USA och sett att några i personalen har stämd, och det är alltid så när man ser att någon börjar tjäna pengar på en historia.

Som en kul kuriosa så kan jag lägga till att när Titanic kom 1997 så blev bolaget stämd av barnbarns barnen som försökte att tjäna lite pengar....det är alltid så!

Dessutom vi som skriver här i tråden gör subjektiva bedömningar, vilket är också själva poängen med tråden.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 13 January 2014 - 19:44.

Postad 13 January 2014 - 22:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Despicable me 2 (3d)

Efter succen med första filmen så gjordes det inte oväntat en tvåa. Den andra filmen fortsätter nog ett psr månader efter att den första slutade. Grew har sadlat om, istället för stt vara en ärkeskurk så har han blivit en sylt/marmeladtillverkare. Dock så behövs hans assistans när ett serum blir stulet.

Andra filmen i serien tycker jag ofta blir lite sämre, det finns även dom som anser det med den här filmen. Men i det här fallet så håller jag inte med. Visst, man tappar bort storyn i det hela då den är väldigt svag, men ärligt talat, ser vi här inne på barnfilmer för storyn?

Vansinnigt roliga scener finns med. Det är så komiskt så att tanten bröt ihop. Vi satt och asgarvade delar av filmen, inte minst när det talades om ärkeskurkens förflutna.

Det här är nog den mest underhållande tecknsde filmen jag sett i hela mitt liv, vansinnigt hysteriskt komisk! Det är top tre bästa animerade filmer någonsin imo.

Bild: 5/5 väldigt snyggt, väldigt bra 3D och animationerna känns realistiska. Inte en enda gång började jag tänka på märklig fysik exempelvis.

Ljud: 3/5 bra ljud, men kanske inget jättespeciellt.

Film: 6/5 det här är ett måste. Fantastisk film, otroligt roligt för både barn (tror jag) och vuxna med värdelös humor. 90 minuters vansinne utlovas. Ingen bör missa den här mastodontfilmen!

Postad 14 January 2014 - 15:01

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Last Vegas.

Kul med en fim där "hjältarna" är åt det äldre hållet, minst sagt. men fortfarande levnadsglada (festa kan de!!). Ja snart är man ju vid den åldern själv.....

7/10 rullatorer.

Postad 14 January 2014 - 22:44

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 745 inlägg
  • 0
Ja, smaken är ju verkligen olika!! Jag tyckte att den bara var fruktansvärt pinsam. Frånsett ngt enstaka gag. Den får 1/10 pga de stundtals goda skådespelarinsatserna. (Såg den på bio för några månader sedan. Tekniskt sett en bra produktion, vill jag minnas.)

Postad 15 January 2014 - 08:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Hansel and Gretchen på Netflix US: Måste vara 2013 års sämsta skräp relativt den uppenbarligen höga budgeten avseende effekter och kända skådisar. Enda anledningen att se den är av ren nyfikenhet på vad Peter Stormare kunde tillföra samt att den lanserades som om det vore någon form av storfilm. Stormare hade dock en så liten roll och få scener att det knappt spelade någon roll. Jag hade hoppats på något liknande Terry Gilliams Bröderna Grimm där Stormare spelar en liknande roll.
Är man inte överdrivet intresserad av kvastflygande häxor, hjältar med diabetes (som de fått av att äta för mycket häxgodis som barn!) och blodskvättande mosade kroppsdelar (det senare förklaras av att det är samma regissör som den där nazi-zombi-filmen) så skippa denna film.

1/10

Redigerat av agpath, 15 January 2014 - 08:54.

Postad 15 January 2014 - 14:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
rent alltmänt (säger absolut inte att den sista eller näst sista i tråden gjort det med andra ord, och detta påpekar jag verkligen!) så tycker jag att vi verkligen borde hålla oss från spoilers i den här tråden. det är ju en MEGABRA tråd för filmtips, då vill man inte veta vad som händer i slutet av filmen heller.

och för övrigt. till alla filmer. om någon blir mördad så är det alltid butlern och alla dör alltid i slutet!

Postad 15 January 2014 - 15:28

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
...och gärna så kortfattat som möjligt utan att för den delen inte nämna något alls om filmen :)

Postad 15 January 2014 - 22:54

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1

Last Vegas.

Kul med en fim där "hjältarna" är åt det äldre hållet, minst sagt. men fortfarande levnadsglada (festa kan de!!). Ja snart är man ju vid den åldern själv.....

7/10 rullatorer.

Tycker den var störtskön, för egen del höjer jag betyget ett snäpp till 8/10.

Postad 16 January 2014 - 11:08

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
"R.I.P.D" på Bluray
Lite som "Men in Black" möter "Ghostbusters" utan att nå fram riktigt.
Jeff Bridges är största behållningen i filmen. Ljud och bild helt OK

3:or och 4:or av 10 från vår röda biosoffa.

Postad 16 January 2014 - 14:52

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Riktigt bra och rolig film, helt klart bland dom bästa svenska filmerna jag sett.. Robert Gustavsson är helt klockren i den rollen som Allan..

8/10 Gubbar

Postad 16 January 2014 - 19:22

Unregistered0db91f93
  • Unregistered0db91f93
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 1
The Conjuring

Skön skräckis .

8/10

Postad 16 January 2014 - 20:58

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
Ender's Game

Såg den på en kinesisk-stream kanal som jag har tillgång till så jag bedömer inte bildkvalité eller ljudkvalité
Tyckte den var bra, lite mer utdragen än starship troopers och mycket mindre action, men helt klart sevärd
och med rätt ljud och bild så är det en skön söndagsfilm att se.

6/10

Postad 16 January 2014 - 23:10

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 1
Spring breakers (2012)

Såg denna med sambon ikväll och är nästan arg för de cirka 90 minuterna jag slängt bort av mitt liv.
Trodde inte den skulle vara bra såklart men tänkte att james Franco är ju ändå med så ok borde den väl vara iallafall.

Måste varna er som inte redan sett den!!
Bland det sämsta jag sett på flera år!

Postad 16 January 2014 - 23:57

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
The wolf of Wall street

Bra och spännande film baserad på en sann historia.
Tyckte dock att filmen på 3 timmar var kanske 20-30 min för lång :-)

8 av 10 möjliga är helt rätt.

Postad 17 January 2014 - 01:29

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

• 157 inlägg
  • 1
The Wrestler

Oerhört bra men dyster film.

Bra insatser både från Mickey Rourke och Marisa Tomei.

9/10

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.