![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 16 juni 2013 - 09:54
Den startar sig själv lite då och då. Oftast har den bara stått med screensavern på, men en gång så stod den i den menyn där man skapar ny användare. Detta fick mig att misstänka att nån kan ha fått tillgång till den via nätverket. Men jag har lösenordsskyddat nätverk så det känns otroligt.
Dessutom har fjärren börjat bli lustig. Ibland känner den inte av när jag trycker, å ibland när jag trycker på en knapp, så registreras kanske 6 tryck. Här antar jag att batteriet börjar bli sunkigt, så jag ska byta batteri och prova igen, men om någon känner igen sig under tiden får ni gärna skriva vad det kan bero på.
Postad 16 juni 2013 - 09:57
Vad gäller fjärren kan du första prova att paira om den, hjälper inte det byt batteri.
Postad 18 juni 2013 - 22:46
Hur får jag Hårdisken/Boxeen som en map på datan att lägga filer på. Alltså inte streaming...
Postad 18 juni 2013 - 23:35
Att jag svarade alls beror på detta: Boxeen måste ha stöd för USB-HOST eller om det nu är USB-SLAVE. Orkar inte kolla upp det nu men googlar du på det hittar du nog vilket man måste ha sen borde det vara lätt att kolla om boxeen har det.
Eller om någon annan kan svara på det som sagt, borde väl funka lika bra på pc som mac isf. Har förrutom 2 boxees en Xtremer sidewinder 2 som jag vet klarar det.
EDIT: googlade lite: http://pinglio.com/2...ee-box-network/
Redigerat av PiZZaMaN, 18 juni 2013 - 23:41.
Postad 22 juni 2013 - 12:41
Postad 22 juni 2013 - 14:31
Dessutom har fjärren börjat bli lustig. Ibland känner den inte av när jag trycker, å ibland när jag trycker på en knapp, så registreras kanske 6 tryck. Här antar jag att batteriet börjar bli sunkigt, så jag ska byta batteri och prova igen, men om någon känner igen sig under tiden får ni gärna skriva vad det kan bero på.
Hände mig också förut, sjukt irriterande

Precis som du misstänker så är det batteriet som är dåligt. Gör inte samma misstag som mig, jag köpte fel batterier tre ggr (var för slö för att kolla upp vilken typ av batteri) det är ett CR2032 batteri du ska ha iaf

Postad 23 juni 2013 - 08:26
Är väldigt ny till Boxee men vara hemma hos en kompis igår som visade upp sitt ex med 2 TB hårddisk kopplat. Tyckte det såg bra ut med omslag och allt. Just nu streamar jag filmer via PMS på min datorn till min PS3 men rätt ofta så hackar allting på min TV. Tyckte att Boxee var ett snygg alternativ när man får upp omslag och info för varje film. Men hur är denna gentemot Apple TV? Vilken box fixar dom flesta film format (avi, mkv osv)? Har man en lika snygg bibliotek presentation på en Apple TV? Boxee kan hämta undertext, kan Apple TV?
Apple TV presenterar inte biblioteket lika snyggt och den kan inte ladda hem undertexter.
Postad 25 juni 2013 - 14:12

Redigerat av cliffton, 25 juni 2013 - 16:26.
Postad 25 juni 2013 - 16:28
Sitter på en bb som börjat strula. Och hoppas någon kan hjälpa eller tipsa om något. Som många så tycker jag bb är bland det bästa som hänt. Och den har funkat klockrent fram till ett tag sen. Jag har den uppkopplad mot en nas. Problemet då: När jag spelar upp en film. Efter några sek el någon min så slutar filmen fungera. Har sökt lite om problemet men utan framgång. Verkar vara lite strul med bb känns det som. Tacksam för hjälp!!!
![]()
Har du testat att spela upp från usbminne/hårddisk? Testa att starta filmen från datorn och sen direkt på BB så man kan utesluta att det är något med att diskarna i nasen ev är i strömsparläge.
Postad 01 juli 2013 - 18:21
Efter lite krångel hade jag registrerat Boxeen för att få ta del av supporten online. Några dagar senare fick jag ett dokument med fraktsedel mm. De ville att jag skulle packa ner originalkartongen i ytterligare en kartong, helst med en massa bubbelplast runt och sedan sätta dessa fraktsedlar i fraksedelsfickor på paketet.
Vem jäspaltars har en postterminal hemma med alla dessa grejer? Nåja, tillslut så var det fixat och jag tar med mig paketet till närmsta postombud.
Väl där så visste de inte vad som skulle göras då inga siffror eller sådant var något de kunde använda. Läste instruktionen igen och då såg jag att JAG skulle betala frakten. Fraktsedeln som var med verkade bara vara där för serviceverkstans skull.
Skickade det som paket med posten till den adressen som stod på fraktsedeln... 3Kg med det extra emballaget: 155riksdaler! Om jag hade ringt hade prislappen varit uppe i nästan 200 spänn!
Är uppe i 1/3 av inköpspris av denna mojäng. Fattas bara att jag får lösa ut den nya mot postförskott!
Tycker detta är förjävligt! Ska jag bli ekonomiskt drabbad bara för att deras produkter håller låg kvalité/är buggig!?
Andra företag skickar en förbetald lapp som man kan klistra på och gå till posten med. Klart!
Puh! Gött att få ventilera lite...
Postad 01 juli 2013 - 21:50
Kunde du inte lämnat in den där du köpte den?
Dustin tyvärr. De hänvisade till tillverkarens support.
Redigerat av Unregistered726722a6, 01 juli 2013 - 21:51.
Postad 01 juli 2013 - 21:53
Dustin tyvärr. De hänvisade till tillverkarens support.
Något som jag aldrig hade accepterat utan stått på mig att det är Dustins ansvar.
Postad 01 juli 2013 - 22:04
Något som jag aldrig hade accepterat utan stått på mig att det är Dustins ansvar.
Ja man kan tycka det. Bestämde mig för att göra så här ändå då jag vet att många (de flesta?) renodlade onlinebutiker brukar hänvisa till tillverkarens support. Kanske skulle köpt den på El-Giganten istället för nästan det dubbla priset så hade man kunnat lämna tillbaka den över disk så att de fått sköta ärendet iallafall. Blir ju nästan samma pengar.
Postad 01 juli 2013 - 22:11
Har aldrig varit med om att någon onlinebutik hänvisat till tillverkaren och det är konsumentköplagen som gäller.
Säger onlinebutiken annat ljuger dom eller är oerhört oseriösa.
Postad 01 juli 2013 - 22:16
Samma pris på båda siterna.
Har aldrig varit med om att någon onlinebutik hänvisat till tillverkaren och det är konsumentköplagen som gäller.
Säger onlinebutiken annat ljuger dom eller är oerhört oseriösa.
Köpte min för 699kr.
Både NetOnNet och Dustin har gjort det till mig iallafall.
Kanske skulle maila Dustin och ställa dom mot väggen lite?

Postad 01 juli 2013 - 22:19
Köpte min för 699kr.
Både NetOnNet och Dustin har gjort det till mig iallafall.
Kanske skulle maila Dustin och ställa dom mot väggen lite?
En hundring billigare och inte halva priset som du skrev.
Har jag svårt att tro på.
Naturligtvis ska du ställa dom mot väggen. Dom ska följa lagen som alla andra.
Postad 01 juli 2013 - 22:33
En hundring billigare och inte halva priset som du skrev.
Har jag svårt att tro på.
Naturligtvis ska du ställa dom mot väggen. Dom ska följa lagen som alla andra.
Jag skrev NÄSTAN det dubbla, och 979 - 699 = 100!? Jaja skitsamma.

Du får tro vad du vill. Så är det.
Ska maila dom imorgon så får vi se vad dom säger. Är väl kanske lite försent nu men men...
Redigerat av Unregistered726722a6, 01 juli 2013 - 22:38.
Postad 02 juli 2013 - 07:24
Jag skrev NÄSTAN det dubbla, och 979 - 699 = 100!? Jaja skitsamma.
Du får tro vad du vill. Så är det.
Ska maila dom imorgon så får vi se vad dom säger. Är väl kanske lite försent nu men men...
Vi båda två är dåliga på matte men dubbla priset är det då inte

Postad 03 juli 2013 - 17:59
Postad 03 juli 2013 - 19:57
Kan ju inte bli sämre med tanke på den usla uppdateringshistoria den haft. Får hoppas de gör en Europamodell av den "nya" Boxee.Ifall någon undrar så har Samsung köpt Boxee. Nu återstår att se vad som händer.
Postad 03 juli 2013 - 22:08
Kan ju inte bli sämre med tanke på den usla uppdateringshistoria den haft. Får hoppas de gör en Europamodell av den "nya" Boxee.
Att det blir en renodlad mediaspelare kan vi nog glömma utan det blir en massa bloatware.
Postad 03 juli 2013 - 22:38
Kan ju inte bli sämre med tanke på den usla uppdateringshistoria den haft. Får hoppas de gör en Europamodell av den "nya" Boxee.
Sant (angående uppdateringshistoriken), men det kan bli sämre om servrarna försvinner.. tänk varje gång man starta boxen och den inte kan logga in.. det vore riktigt jobbigt.
Redigerat av zipp3r, 03 juli 2013 - 22:38.
Postad 04 juli 2013 - 08:31
Kul för de som köpt deras Boxee TV. Vad ska man med den till när inspelningsfunktionen försvinner.
Postad 04 juli 2013 - 13:07
Av vad jag läst snabbt i rubriker så vetkar typ allt försvinna inklusive appar. Samsung är bara intresserade av att använda patenten och teknologin i sina egna framtida produkter. Rätta mig om jag har fel.Sant (angående uppdateringshistoriken), men det kan bli sämre om servrarna försvinner.. tänk varje gång man starta boxen och den inte kan logga in.. det vore riktigt jobbigt.
Postad 05 juli 2013 - 13:52
Då har du nog läst fel. Cloud-service stängs ned. Allt annat finns kvar inkl nuvarande VD och anställda. Nu är det alltså två värdelösa företag som ska samarbeta. Har vi tur läcker någon anställd bootloader signaturen så vi kan gå vidare i livet med xbmc.Av vad jag läst snabbt i rubriker så vetkar typ allt försvinna inklusive appar. Samsung är bara intresserade av att använda patenten och teknologin i sina egna framtida produkter. Rätta mig om jag har fel.
Postad 06 juli 2013 - 00:30
Postad 06 juli 2013 - 22:32
En reklamation ska vara HELT kostnadsfri för kunden. Dock är det väl krav på det billigaste alternativet mao kan man inte åka 20mil för att lämna in den då det är billigare om dom skickar ut en förbetald returlapp.Dustin tyvärr. De hänvisade till tillverkarens support.
Enda gångerna jag fått betala för att få en vara utbytt/lagad är när min d-link router som var köpt på onoff pajade och det inte finns någon butik att lämna tillbaka till samt 2 hårddiskar där jag tappat kvittot till ena och den andra var från onoff som jag köpte av en polare= inget kvitto eller butik som finns dock tillverkargaranti.
Jag har fått reseersättning bla Jyst som gav oss fel möbler så vi fick åka en vända i onödan (9mil tot) samt från the phone house för att lämna in en telefon. Det var dom som tog upp det och det var för att den skulle hinna in till butiken inom ett dygn då det räknades som DOA på telefonen inom 2v.
Som kund ska man aldrig behöva ha kontakt med tillverkaren om en trasig vara. (varit uppe i PLUS på SVT bla). Ditt avtal är med återförsäljaren och inte tillverkaren. Reklamera en vara kan man om jag minns rätt göra i upp till 3 år och det är till butiken man gör det.
http://www.konsument...t/Fel-pa-varan/
Postad 06 juli 2013 - 23:10
Hänvisa till konsumentköpslagen, kan ju även vara på sin plats att hänvisa till forumet som följer detta ärende.
Sköter dom inte sina åtagande enligt lag så köper iaf jag mina grejer på andra ställen..
Värt att maila dom och fråga iaf..
Lycka till och återkom med deras svar..
Postad 10 juli 2013 - 11:08
Nu i efterhand när jag läste mailet från Dustin så står det att man ska kontakta dom om man vill ha hjälp med att få en förbetald fraktsedel.

Det hela ordnade sig iallafall och jag skall få portot på 155kr återbetalt.
Man kanske inte ska hetsa upp sig så förbannat hela tiden...

Postad 10 juli 2013 - 11:11
Tog tag i det idag och ringde supporten och ifrågasatte det hela.
Nu i efterhand när jag läste mailet från Dustin så står det att man ska kontakta dom om man vill ha hjälp med att få en förbetald fraktsedel.
Det hela ordnade sig iallafall och jag skall få portot på 155kr återbetalt.
Man kanske inte ska hetsa upp sig så förbannat hela tiden...
Så sant så

Postad 10 juli 2013 - 20:24
OCH, ÄR DET NÅGON SOM KOMMER IHÅG HUR MAN LÖSER DET DÄR MED LÖSEN OSV. ATT KOMMA ÅT EN DISK?
Det var ju ett j*vla problem för ett tag sedan, och jag har samna problem fortfarande på 4 av mina 7 diskar.
Redigerat av Gundeho, 10 juli 2013 - 20:25.
Postad 13 juli 2013 - 14:02
Ingen som har koll på om det kommer nått nytt från boxee + gånger snart??
OCH, ÄR DET NÅGON SOM KOMMER IHÅG HUR MAN LÖSER DET DÄR MED LÖSEN OSV. ATT KOMMA ÅT EN DISK?
Det var ju ett j*vla problem för ett tag sedan, och jag har samna problem fortfarande på 4 av mina 7 diskar.
menar du projektet boxee+ så verkar det vara nedlagt... killen som höll på med det försvann typ.. folk har skrivit till honom på facebook men inte hört något.
Postad 15 juli 2013 - 16:27
Skulle behöva vettig tyst HTPC som alternativ. Tips mottages.
Redigerat av Unregistered7e357925, 15 juli 2013 - 16:28.
Postad 15 juli 2013 - 16:34
Provat en factory reset?Då har min boxe med boxee+ börjat starta om sej så det går ej att komma längre. Tips någon som orkar?
Skulle behöva vettig tyst HTPC som alternativ. Tips mottages.
Postad 16 juli 2013 - 07:30
Tack för boosten

Postad 16 juli 2013 - 19:41
Postad 21 juli 2013 - 12:08
Nån som kan hjälpa mig?
Postad 24 juli 2013 - 20:37
Novisfråga och finns säkert svar i jättetråden. Enkel fråga spelar den DVD-IFO? Dvs kan man köra fullständiga DVDrippar med fulla menyer wtc?
Tack!
Postad 25 juli 2013 - 11:53
Hej
Novisfråga och finns säkert svar i jättetråden. Enkel fråga spelar den DVD-IFO? Dvs kan man köra fullständiga DVDrippar med fulla menyer wtc?
Tack!
Jajamæn, det finns dock en bugg som gør att huvudmenyn kan se lite knepig ut nær man startar dvd-ison. Det har nånting med att boxee inte lyckas stælla in rætt uppløsning før menyn, men det funkar ændå bra tycker jag.
Redigerat av sajbot, 25 juli 2013 - 11:54.
Postad 27 juli 2013 - 12:45
Postad 02 augusti 2013 - 20:20
Har en fundering som jag hoppas ska kunna få svar på

Jag har en hemmabio förstärkare och en stereo förstärkare. När jag kollar på hemmabio så används båda och när jag lyssnar på musik används bara stereo förstärkaren.
Min fråga är , kan boxee boxen skicka ut ljuddata från HDMI och Optiska ljudutgångarna ?
Så när jag vill se på film så går det via HDMI till hemmabio stärkaren och när jag vill lyssna på musik så går den via optiska till stereo förstärkaren ? Eller måste jag byta ljudutgång som på en PS3 ...?
Tack för svar !
Mvh
Postad 03 augusti 2013 - 10:55
Hej !
Har en fundering som jag hoppas ska kunna få svar på!
Jag har en hemmabio förstärkare och en stereo förstärkare. När jag kollar på hemmabio så används båda och när jag lyssnar på musik används bara stereo förstärkaren.
Min fråga är , kan boxee boxen skicka ut ljuddata från HDMI och Optiska ljudutgångarna ?
Så när jag vill se på film så går det via HDMI till hemmabio stärkaren och när jag vill lyssna på musik så går den via optiska till stereo förstärkaren ? Eller måste jag byta ljudutgång som på en PS3 ...?
Tack för svar !
Mvh
Du kan inte skicka ut parallellt, utan det ställs in så att ljudet går via antingen hdmi eller optiska.
Postad 06 augusti 2013 - 09:24
menar du projektet boxee+ så verkar det vara nedlagt... killen som höll på med det försvann typ.. folk har skrivit till honom på facebook men inte hört något.
Nu verkar någon/några andra tagit över projektet och kickat igång igen =) Ser att lite grejer gjordes för 6 dagar sedan: https://github.com/cigamit/boxeehack
Han skriver även om det här i inlägg #1853 : http://forums.boxee....=64648&page=186
Postad 06 augusti 2013 - 13:28
Nån som vet hur man får undertexter att fungera på 3D filmer?
Mvh Karl
Postad 06 augusti 2013 - 14:51
Hej
Nån som vet hur man får undertexter att fungera på 3D filmer?
Mvh Karl
Tror inte den fixar detta.
Postad 07 augusti 2013 - 13:02
John
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar