herregud
![]()
med Transition control och allt på 0 känns ju telefonen snabbare än blixten
och 900Mhz ....
jag är kär i min N900
Ha ha ha ha ha kär i nokia n900 har jag varit länge!!
//A.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 01 May 2010 - 07:59
Ha ha ha ha ha kär i nokia n900 har jag varit länge!! //A. Postad 01 May 2010 - 08:06
Stämmer bra .................!!!!!! Ett program som jag installerade blev N900 tokig och började surra precis som en geting i en liten burrk. //A. Postad 01 May 2010 - 08:53
Var laddar jag ner programmet för Transition control? Är det sidan jag läkade innan?
Angående det tjockare batteriet verkar det räcka 2-3 dagar? Men blockerar tydligen för MicroSD tydligen Postad 01 May 2010 - 08:59
aktivera extra devels i programhanteraren och sök sen på Transition control
Postad 01 May 2010 - 11:02
Var hittar jag extra devels i programhanteraren? Hittade inget i kategorin alla och bokstaven e?
Och angående Transist Control http://my-maemo.com/...amp;fldAuto=770 Är det denna? Borde ju finnas nån lättare guide vid det här laget? Postad 01 May 2010 - 11:47
Hur gör man 100% återställning till fabrik med denna? Hittade ingen kod i manualen? Jag provade 12345 men alla mina program som jag installerat var kvar, det enda den tog upp var mina systeminställningar på svenska?
För äkta återställning ska väl systemet återgå till Engelskan samt alla program jag installerat borta? Postad 01 May 2010 - 13:10
Mer>programh>programhanteraren uppe i mitten>programkataloger
Här ser du vilka som är aktiverade... Klicka på Maemo extra devels som är grå och klicka ur inaktiverad Gör samma med Maemo extra testing.. Finns det inte katalogen så lägg till den själv.. Ny> Katalognamn> Maemo Extras-Testing Webbadress> http://repository.ma...extras-testing/ Distribution> fremantle komponenter>free non-free Spara ------------------------------------------------------------------- katalognamn>Maemo Extras-Devel Webbadress>http://repository.ma...g/extras-devel/ Distribution fremantle komponenter free non-free spara -------------------------------------------------- För att återställa telefonen till fabrik måste man flasha om telefonen och även flasha emmc minnet Video hur man flashar sin N900 http://www.meegoswed...-din-nokia-n900 Läs mer här http://wiki.maemo.or...ng_the_firmware Postad 01 May 2010 - 13:51
Hm, får bara något ###### meddelande om att det inte går att installera Transitioncontrol
Postad 01 May 2010 - 14:50
Ok tack för svar Har gogglat lite om 'hard reset'? Det verkar ju f'an komplicerat? På andra telefoner är det ju hur enkelt som helst? Har kikat på en video med Windows XP och rdesktop från maemo På klippet är det router dom kör med med ip 192 Måste det vara en router med fjärranslutning? Om man vet datorns ip nummer kan man knappa in den i stället för router 192.xxx.xxx? Och nån som vet var man hittar rdesktop? Redigerat av Ironse, 01 May 2010 - 14:48. Postad 01 May 2010 - 15:28
svårt? har du sett filmen ja länkade till? .rdesktop finns där alla andra program finns,.mer-programh-hämta-klicka mitten högst upp och sök..men ja tycker du ska ta hem vnc om du vill styra din dator från mobilen.
Redigerat av moparman, 01 May 2010 - 15:30. Postad 01 May 2010 - 18:12
Nej jag har kikat på programhanteraren, finns inte där för mig ifalla fall Postad 02 May 2010 - 03:19
DEVEL!!!!! //A. Bifogad fil(er)Postad 02 May 2010 - 09:09
Innan jag gör eventuellt bort mig
Ska jag knappa in detta på programhanteraren i övre kant för att få tillgång till andra fler program? Och inte bara för själva delen för att 'hard reset? Redigerat av Ironse, 02 May 2010 - 09:48. Postad 02 May 2010 - 09:21
Programen ligger i olika kataloger..
Skriver du in eller aktiverar dem som jag skrev så kommer du åt alla program. Dock så är det i devel i beta stadie och en del kan vara buggiga..Göra att telefonen krashar...Drar massor med ström osv.. Använd med försiktigthet .. Edit Läs mer här http://wiki.maemo.org/Extras PR1.2 är läckt... http://talk.maemo.or...ead.php?t=51615 Redigerat av moparman, 02 May 2010 - 09:24. Postad 02 May 2010 - 09:50
Ok, jag har lagt till 3 kataloger som ni 2 uppgav
Fick detta meddelande när uppdateringen var klar: Programlistan är delvis uppdaterad Vissa kataloger är inte tillgängliga. Kontrollera katalogsinformationen. När jag klickar information står det: Kataloger misslyckades När jag går in på programnahteraren och klickar på övre kanten ser jag 3 röda varningsskyltar? Men går jag in i programhanteraren ser jag 3 nya ikoner skapats och vissa nya program har lagts till? Postad 02 May 2010 - 10:07
katalogerna fungerar då för mig .. testade just avaktivera dom och aktivera igen...
verkar som att du skrivit fel ....ta bort å gör om :-) gör en och kolla så de funkar åså gör du nästa edit dubbelkolla på maemo.org så att ja inte skrivit fel Redigerat av moparman, 02 May 2010 - 10:14. Postad 02 May 2010 - 10:55
Ok, jag har fått i ordning på dina 2 kataloger
den 3:e maemo Extras development Vad är hela webbadressen för det? Och jag ser nu rdesktop Jag ser nu ochså 4 nya kataloger i programhanteraren, allt i sin ordning? Haha nice... fler emulator såg jag Redigerat av Ironse, 02 May 2010 - 10:57. Postad 02 May 2010 - 11:19
någon som flashat med RC 1.2? (Inofficell PR 1.2)
Redigerat av theclone, 02 May 2010 - 11:20. Postad 02 May 2010 - 11:36
Fick igång VNC Viewer
Tyvärr gick det lite hackigt, är det något som kan förbättras om man klockar den? Postad 02 May 2010 - 19:05
Alla emulatorer på nallen
Dosbox DrNokSnes MSX Atari MAME Sega 8 bit Sony Playstation Sega Mega Drive PSX Scumm Amiga GameBoy Commodore Spectrum Damn! Ok min undran... finns det något program man kan köra med fjärransluting så man kan komma åt sina roms på datorn när man ska ta open files via emulator? I stället för att streama film, öppna roms Redigerat av Ironse, 02 May 2010 - 19:24. Postad 02 May 2010 - 20:12
Hmm...varför ?
kan du inte bara lägga in alla dina roms i telefonen ? inte så att det tar nån plats direkt ... För att föra över filer trådlöst via tex wlan mellan telefon och dator kan du använda open ssh .. Även smidigt om man vill städa upp i telefonen Postad 02 May 2010 - 20:55
På det sättet man kan välja och streama film borde man väl kunna välja att streama filen emulatorn ska öppna? Jag kan troligtvist göra det med ex VNC, men det gick för hackigt, skulle vilja ha nåt program som bara visar filerna? Som media center? Problemet med romen är att de får ínte plats i nallen Ok är open ssh krångligt? Man lär sig nåt nytt med nallen varje dag Som utube appzen är ju hur nice som helst Men verkar krångligare att lyssna på webbradio som rockklassiker? Redigerat av Ironse, 02 May 2010 - 20:56. Postad 03 May 2010 - 04:14
Med tanke på dina problem med att bara få igång devel repositoris så tycker jag att du håller dig ifrån beta programmen. Laddar du ner från devel så får du räkna med att flasha telefonen också. Postad 03 May 2010 - 05:24
Vadå mina problem? Jag hade råkat skrivit något stavefel? Om jag ska hålla mig borta, varför la ni då upp? Postad 03 May 2010 - 05:34 Jag är extremt trött, var inte meningen att trampa på någons tå, tänkte bara att en varning kan vara på sin plats. Kör du betaprogram så får du räkna med att flasha. När jag flasha så var det omöjligt att göra det under win7 64bitar så jag fick gå över till linux datorn. Postad 03 May 2010 - 08:56
Det är märkligt att flasha ska vara bland det svåraste på 900 när det är hur enkelt som helst på ex x1an och bara knappa in en kod?
Angående streama roms http://www.youtube.c...h?v=2sjl9wRKubE Liknande som detta skulle man vilja ha när man öppnar emulator> öppnar rom via media center Bara till Amiga har jag ca 30 gb amiga roms liggande så det blir ju en del Jag kan säkert öppna emulatorer och välja rom via VNC men just nu går det för hackigt, borde finnas möjlighet till smidigare lösning att bara se root konstrukturen och filerna med stream? Postad 03 May 2010 - 14:29
Men herregud man måste väl få komma med förslag och åsikter på ett öppet forum? Om jag kan starta igång en emulator från nokia och vnc och välja emulator och rom på min pc och den 'svåra' vägen tycker man ju det borde finnas smidigare program för de ändamålen Redigerat av Ironse, 03 May 2010 - 14:33. Postad 03 May 2010 - 14:59
Joo..Men jag undrade bara vad det var du tyckte verkade svårt ..
Ingen aning om nån lösning till ditt problem.. Postad 03 May 2010 - 17:23
Vad är det jag tyckt svårt? Det enda som är 'krångligt' är om jag kör VNC Viewer mot datorn är för att det går hackigt, skulle vilja slippa grafikdelen precis som mediacentret, i stället för att streama ex 4gb film borde det inte vara så j'äkla svårt att streama 100kb stor rom fil? Nån som vet nåt smidigt sätt om det går att lyssna på webbradio som SR eller Rockklassiker som oftast kräver realplayer eller windoes media player? Postad 03 May 2010 - 18:43
Öppna mediaspelaren och välj internetradio
tryck uppe i mitten på internetradiostationer. Skriv RIX FM mtg-wms1.bahnhof.net:8000/rixfm Lugna Favoriter mtg-wms1.bahnhof.net:8000/lugna NRJ - Hit Music Only mtg-wms1.bahnhof.net:8000/nrj STAR FM mtg-wms1.bahnhof.net:8000/starfm Bandit Stockholm mtg-wms1.bahnhof.net:8000/bandit_sthlm Bandit Göteborg mtg-wms1.bahnhof.net:8000/bandit_gbg Postad 03 May 2010 - 20:31
Egentligen är det väl bara att montera din romkatalog över NFS eller SMB.. Lite oklart hur det kommer funka om man roamar runt dock. Postad 03 May 2010 - 21:35
Ok tack, så man får gå den 'krångliga' vägen? Får hoppas det kommer nån smartare lösning, nån slags plugg in? Finns ju bla windows media player plugin till Firefox, borde något liknande gå på 900an? Postad 03 May 2010 - 22:32
Krånligt, vill du inte skriva surfar du bara in t.ex hit med telefon
http://www.listenlive.eu/sweden.html Klickar på länkarna, så kommer den att starta mediaspelaren, sedan klickar du högst upp och sparar som bokmärke. Eller vill du krångla till det med något jäkla program? Postad 04 May 2010 - 05:35
Ok tack för tipset Ja den andra metoden ansåg jag vara 'krångligt' att knappa in adresser när man på andra mobiler kan lyssna direkt på webbsidan för att 900an saknar stöd av realplayer och windos media player som de flesta webbstationer kör med Postad 04 May 2010 - 08:56
Vad gäller SR lyssnar jag alltid på mobil.sr.se Då öppnas sändningen i mediaspelaren, och jag har aldrig haft något problem. Postad 04 May 2010 - 10:01
krångligt..heh...du kanske skulle ha köpt en Ifån
du skriver in en gång sen klickar du ju bara när du vill lyssna.. tar säkert några minuter :-) Postad 04 May 2010 - 10:48
Som sagt, man måste väl få komma med åsikter? Nej jag gillar inte ifån, måste man det? Måste saker vara mer krångligare för man inte gillar ifån? Först gnäller ni jag har en krånglig variant på att streama roms För att ni har en krånglig variant på att lyssna på webbradio och knappa in Och nej vissa länkar funkade inte, men i fån hade säkert klarat det suck Hur ska ni ha det? Ni gnäller på företag som Apple är marknadsdominerande, sen när folk byter och har synpunkter på det gnäller ni med
Tack för det enkla tipset Postad 04 May 2010 - 11:31
Nokia N900 PR1.2 Changelog – New firmware coming soon -->Changelog PR1.2
Postad 05 May 2010 - 07:24
Nån som kan tipsa om nån bra ISO converter för film?
Provade 1 clickdvd men tyvärr har den högsta upplösningen 640x480 och jag fick svarta kanter sidan om och inte helskärm Men storleken på ca 800mb samt bildkvaliten var kanon Postad 05 May 2010 - 08:33
För er som använder MMS har jag det stora nöjet att presentera fMMS v1.0.0!
Mer info: http://blog.frals.se...-sleep-i-think/ Postad 05 May 2010 - 09:42
Använder Fmms nu och de fungerar klockrent
för er som gillar att sms:a stående så finns nu Vertsms i xtra devels.. dock så finns inte T9 än och inte åäö men det lär väl komma :-) Postad 05 May 2010 - 16:24
**edit**
Fixade det men hjälp av lite noga genomläsning av inställningarna. Redigerat av Crockett, 05 May 2010 - 16:48. Postad 05 May 2010 - 16:27
Nån som vet om dom har fixat operatörslås nu till N900?
Förut var ju alla olåsta vet jag .. men är det ändrat nu? Postad 06 May 2010 - 07:52
Vart är Pr1.2???!!!! Nu har vi väntat i en evighet och det måste bli ordning på telefonen!
Har även en ytterliggare fråga. Jag beställde min telefon från Nokia online och måste nu lämna in min telefon på reparation (igen) men jag tycker inte jag fått ett tydligt kvitto som jag behöver när den skall lagas på garantiärende (var en juste kille när jag lämnade in senast). Ni som beställt direkt från Nokia; Vilket papper är det som behövs och gäller som kvitto/garanti? Tusen tack för all hjälp! Postad 06 May 2010 - 15:21 Finns FMMS i Extra devel? Hittar inte den under Extra-testing, Postad 06 May 2010 - 16:44 Om nu bara detta kunde fungera med Halbop så skulle jag vara desto gladare :/ Postad 06 May 2010 - 17:49
Aktivera devel... Dock står det på maemo.org att Fmms är på väg till testing... Halebop ska man sky som pesten 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |