Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 March 2011 - 20:15

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Shakira....

Tyvärr har hon ju magrat av lite väl mycket. Dock fortfarande väldans trevlig att se på.

Postad 28 March 2011 - 20:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Tyvärr har hon ju magrat av lite väl mycket. Dock fortfarande väldans trevlig att se på.

Ja hon är inte så ung längre. Vid 34 börjar bäst före datumet gå ut. :)

Postad 28 March 2011 - 21:17

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Ja hon är inte så ung längre. Vid 24 börjar bäst före datumet gå ut. :)

Det blev fel i ditt inlägg så jag fixa det. :D

Postad 29 March 2011 - 07:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Hassesolo: Den andra grafen såg ju riktigt fin ut! :) Men graferna borde ju vara så fina med tanke på att IÖ har varit inblandad med akustiken ;)

Snackade med en som hade en 3808A till salu idag, prutade ner den till 5500kr. Tycker fortfarande det är lite väl mycket med tanke på att den är ifrån 2007 och den har någon repa. Vad tycker ni att jag ska ge? :D

Den e bra !

Men försökt att pruta lite till om det går :P
Men jag tycker du ska ta den, det är en riktigt höjdarmaskin som du kan ha Läääänge!
Detta då den har stöd för linjär PCM :D

Postad 29 March 2011 - 12:05

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Den e bra !

Men försökt att pruta lite till om det går :(
Men jag tycker du ska ta den, det är en riktigt höjdarmaskin som du kan ha Läääänge!
Detta då den har stöd för linjär PCM :unsure:

Jo, 5000kr kan jag nog sträcka mig till. Var ju sugen på Nickes, då hade han ju både den extra fjärren och ir motagaren. Då ville han ha 6000kr, men Komorok hade förtur på den så han köpte den :(

Hur går det förresten med det du skulle testa där hemma? Har du fått lite bättre ordning på det? :)

Har även kikat lite på Marantz 5005 då den verkade lovande och det talades gott om den på faktiskt i en tråd. Vad tror du om den själv?

Redigerat av Svenn3SaataN, 29 March 2011 - 12:09.

Postad 29 March 2011 - 12:10

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tackar för filen hassesolo, nu kunde jag konstatera att buttkickerna vaknar runt 6-8Hz :)
Dom rör sig innan det med men tror att det blir svårt att få ner den känslan i soffan...

Postad 29 March 2011 - 13:05

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jo, 5000kr kan jag nog sträcka mig till. Var ju sugen på Nickes, då hade han ju både den extra fjärren och ir motagaren. Då ville han ha 6000kr, men Komorok hade förtur på den så han köpte den :(

Hur går det förresten med det du skulle testa där hemma? Har du fått lite bättre ordning på det? :)

Har även kikat lite på Marantz 5005 då den verkade lovande och det talades gott om den på faktiskt i en tråd. Vad tror du om den själv?

Marantz'en är Grymmm !
bara att välja :(

Det går sakta fram, det tar det tid det tar och jag stressar inte och ägnar det hela så lite tanke som möjligt.

Postad 29 March 2011 - 14:05

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Marantz'en är Grymmm !
bara att välja :(

Det går sakta fram, det tar det tid det tar och jag stressar inte och ägnar det hela så lite tanke som möjligt.

Nu gjorde du det bara värre för mig! För om jag väljer Marantz'en så har den ju HDMI 1.4, vilket gör att jag kan klara mig länge på den :) Men sen så är det liter mer krut och kan tänka mig att Denonen är mer välbyggd och välljudande med tanke på vad den har kostat när den var ny.
Vad hade du valt då? :unsure:

Okej, men det är ju skönt. Att ta det sakta men säkert när man känner att det faller på :( Du vill inte avslöja lite av dina planer? ;)

Postad 29 March 2011 - 14:21

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
har Marantz'en stöd för linjär PCM ?

Postad 29 March 2011 - 14:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

har Marantz'en stöd för linjär PCM ?

Ljudfiler som stöds AAC, FLAC, MP3, WAV (PCM), WMA

Postad 29 March 2011 - 15:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja men den blir bra den med;)
Jag säger: ta vilken som :)

Jag säger: ta vilken som :(

Postad 29 March 2011 - 15:39

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Har du ajfån4?

Har du ajfån4?

:)

Postad 29 March 2011 - 16:31

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Har du ajfån4?

Har du ajfån4?

:(

En Ifån ja :)

Postad 29 March 2011 - 18:40

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
http://www.faktiskt....1136443#1136443

Postad 29 March 2011 - 19:07

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Jag säger: ta vilken som :)

Jag säger: ta vilken som :(

Meeen, det måste finna någon för eller nackdel med någon av dem! Någon måste ha något som måste att jag ska överväga den ena. HDMI 1.4 är ju en av fördelarna med Marantzen, vad har Denonen som kan väga upp det? :( Fan skit svårt val! :unsure:

Bagarn: Ska bli intressant vad du kommer att få ihop och vad du tycker om det!

Redigerat av Svenn3SaataN, 29 March 2011 - 19:08.

Postad 29 March 2011 - 19:13

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

http://www.faktiskt....1136443#1136443

Spännande projekt! Kommer säkert att bli kalas!

Men du har väl redan ett riktigt kapabelt bassystem? Vad är det du saknar? :)

Postad 29 March 2011 - 19:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

"Snabb" bas... :( I betydelsen av grupplöptid...

Postad 29 March 2011 - 19:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

"Det enda kravet är att jag vill ha en obefintlig grupplöptid.
Obefintlig grupplöptid, och så hög output som möjligt."

Mr bagare är nog trött på att bara ha muller till finlyssningen.

Postad 29 March 2011 - 19:27

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

"Det enda kravet är att jag vill ha en obefintlig grupplöptid.
Obefintlig grupplöptid, och så hög output som möjligt."

Mr bagare är nog trött på att bara ha muller till finlyssningen.

Rören spelar upp allt utan extremt dubbeltramp med bravur.
Tyvärr lyssnar jag ju nästan uteslutande på musik med dubbeltramp...

Postad 29 March 2011 - 19:28

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

"Snabb" bas... :( I betydelsen av grupplöptid...

Ditt andra system borde ju gå att få till bra när det kommer till grupplöptid också? Är det inte smidigare att försöka få till ett (1) bra system så att du slipper byta mellan hela tiden? :)

Är det enbart att ha låg grupplöptid så är det ju slutet du ska satsa på iaf. :(

Postad 29 March 2011 - 19:31

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ditt andra system borde ju gå att få till bra när det kommer till grupplöptid också? Är det inte smidigare att försöka få till ett (1) bra system så att du slipper byta mellan hela tiden? :)

Är det enbart att ha låg grupplöptid så är det ju slutet du ska satsa på iaf. :(

Det lär nog bli slutet.

Dom andra skulle helt säkert att gå att få till bra om jag skrotar rören och bygger nytt. Mindre. Slutet.
Det vill jag inte. Då bygger jag hellre ett par nya lådor som går enbart till musik. :(

Postad 29 March 2011 - 20:23

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Det lär nog bli slutet.

Dom andra skulle helt säkert att gå att få till bra om jag skrotar rören och bygger nytt. Mindre. Slutet.
Det vill jag inte. Då bygger jag hellre ett par nya lådor som går enbart till musik. :)

Det finns ju faktiskt portade konstruktioner som låter bra oavsett vad du matar dom med. Även dubbeltramp. :( Men det är ju upp till dig om du ids mecka varje gång du vill lyssna på musik. :(

Jag funderar bara på om du kommer att åstadkomma den outputen du vill ha med två st slutna lådor. Du verkar ju inte vara nådig med volymratten. :unsure:

Postad 29 March 2011 - 20:26

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det finns ju faktiskt portade konstruktioner som låter bra oavsett vad du matar dom med. Även dubbeltramp. :( Men det är ju upp till dig om du ids mecka varje gång du vill lyssna på musik. :)

Jag funderar bara på om du kommer att åstadkomma den outputen du vill ha med två st slutna lådor. Du verkar ju inte vara nådig med volymratten. :unsure:

Jag kommer ju liksom inte behöva mecka alls.
Ska jag lyssna på musik så knäpper jag på steget till dom nya lådorna.
Ska jag titta på film så knäpper jag på stegen till rören. Enkelt. :(

Om två såna här räcker till återstår att se.
Till musik tror jag det kommer att räcka ganska långt..

Postad 29 March 2011 - 22:23

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Skål...

Postad 29 March 2011 - 22:45

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Vore det inte bättre att bygga flera slutna högtalare som du kan använda både till film och musik?

Postad 29 March 2011 - 23:15

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Varför ?

Bifogad fil(er)

Postad 30 March 2011 - 06:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Meeen, det måste finna någon för eller nackdel med någon av dem! Någon måste ha något som måste att jag ska överväga den ena. HDMI 1.4 är ju en av fördelarna med Marantzen, vad har Denonen som kan väga upp det? :) Fan skit svårt val! :unsure:

Bagarn: Ska bli intressant vad du kommer att få ihop och vad du tycker om det!

1,4 är ju inte bättre direkt... E ju bara gojja....;)

ta vilken som!
Men Denonenenennnen. har fördelen av att vara kraftigare har jag för mig.
Få får välja själv, du har två val, slå tärning eller för sten sax påse med dig själv eller något...

Varför ?

Därför att du slipper ha toarullarna därinne fast att dom är "dåliga" och kan komcetrera dig på att bygga upp ett riktigt basystem i stället. Ett som kan hantera allt så att du slipper hålla på och byta mellan olika och slippe ha så mycket högtalare i rummet. Du kan u knappt möblera snart därinne och än mindre placera förmånligt för bra integration... :(
Jag tycker du ska göra en total nysattsning på basdelen, men det e ju jag det :(

Postad 30 March 2011 - 08:19

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

1,4 är ju inte bättre direkt... E ju bara gojja....:(

ta vilken som!
Men Denonenenennnen. har fördelen av att vara kraftigare har jag för mig.
Få får välja själv, du har två val, slå tärning eller för sten sax påse med dig själv eller något...

Men måste man inte ha HDMI 1.4 för att kunna kolla 3D, inte för att jag kommer göra det närmsta åren. Men kan vara bra att ha :unsure:

Du är rolig du, jag lämnar inget till slumpen :( Får se om jag kan pruta ner Denonen lite till så slår jag nog till på den :)

Postad 30 March 2011 - 09:08

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Exakt, och 3D e helt ointressant... enda som "kan" vara bra är "loop back" av ljud via 1,4 men, Neee

Ehh 1,4 e inget man behöver ...

Postad 30 March 2011 - 09:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Därför att du slipper ha toarullarna därinne fast att dom är "dåliga" och kan komcetrera dig på att bygga upp ett riktigt basystem i stället. Ett som kan hantera allt så att du slipper hålla på och byta mellan olika och slippe ha så mycket högtalare i rummet. Du kan u knappt möblera snart därinne och än mindre placera förmånligt för bra integration... :(
Jag tycker du ska göra en total nysattsning på basdelen, men det e ju jag det :)

Skönt att se att det inte bara är jag som "gnäller" på han, håller med dig fullständigt och har sagt till han att bygga om rören :(

Postad 30 March 2011 - 09:41

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja den känns ju galet att ha så mycket olika prylar i samma rum bara för att ingen av dom fungerar tuill allt man vill... :)

Postad 30 March 2011 - 11:16

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Jag håller också med er!

Har man så kapabla frontar så skulle då inte jag börja kompromissa på basdelen. :)

Postad 30 March 2011 - 11:57

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
IB IB IB IB!!!!!

ALLA ROPAR I KÖR!

IB IB IB IB!!

Postad 30 March 2011 - 12:06

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Exakt, och 3D e helt ointressant... enda som "kan" vara bra är "loop back" av ljud via 1,4 men, Neee

Ehh 1,4 e inget man behöver ...

Jo, det är ju sant. Innan jag kommer bli färdig till att använda 3D så lär jag hunnit skaffa en ny förstärkare :) Är ju inte film och 3D som är intressant, utan musik. Så då ligger ju Denonen bättre till, så får nog bli den om jag får till något bra pris :)

Bagarn: IB var du ju sugen på, det är ju bara att börja planera om hur du ska bygga det :(

Redigerat av Svenn3SaataN, 30 March 2011 - 12:07.

Postad 30 March 2011 - 18:57

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Ni har ju inte hört rören...?
2 x 12" är väl mer i basen än vad dom flesta har ?
Att det sen är riktigt högpresterande 12" som är extremt lågdistande och har lång slaglängd gör ju inte saken sämre.
Även om jag byggde om rören så skulle jag inte kunna placera dom bättre.
Dom här två lådorna är precis vad jag kan få plats med mellan frontarna. Varken mer eller mindre.

Men skit i det.. Det är ingen som tvingar er att komma hit och lyssna. Det är ju mitt rum, och jag som bestämmer.
Nu låser jag dörren för alltid. Sån skitbas som jag har nu, eller som jag kommer få med dom nya lådorna, är det ju ändå ingen som vill lyssna på.

Postad 30 March 2011 - 19:03

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Tjena Bagarn hur går det med stärkaren, har du hört något?
/Mats

Postad 30 March 2011 - 19:11

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Jag sa inte att dina rör låter illa, det tror jag inte heller. Tror nog de hade passat mig perfekt i smaken :) Det jag sa var dock att du kanske skulle fundera över IB då du nämnt att du var sugen på det. Jag sa inte att ditt bassystem vad kasst och du var tvungen att uppgradera. Sen kan det kanske vara en smart idé att ha 2st olika bassystem, ett till musik som är lite tightare och ett till film som är lite rejälare och gräver djupare :( Som sagt, ska bli intressant och se vad du tycker om de nya baslådorna du kommer bygga :)

Postad 30 March 2011 - 19:28

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Men skit i det.. Det är ingen som tvingar er att komma hit och lyssna. Det är ju mitt rum, och jag som bestämmer.
Nu låser jag dörren för alltid. Sån skitbas som jag har nu, eller som jag kommer få med dom nya lådorna, är det ju ändå ingen som vill lyssna på.

Postad bild

Det är faktiskt du som har sagt att rören blir för bumliga och önskar mera attack i dom, vi andra kommer ju bara med förslag. Det är fullt jobb med att justera/placera in 2st subbar, och det kommer bli riktigt svårt för dig att justera/placera in 6st optimalt även om dom inte skall spela ihop.

Redigerat av Evil Homer, 30 March 2011 - 19:39.

Postad 30 March 2011 - 19:57

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Att det sen är riktigt högpresterande 12" som är extremt lågdistande och har lång slaglängd gör ju inte saken sämre.
Dom här två lådorna är precis vad jag kan få plats med mellan frontarna. Varken mer eller mindre.

Vi utgår ju bara ifrån vad du skrivit tidigare och försöker hjälpa till med lite feedback. Om du inte vill ha andras åsikter så kanske det inte är så smart att posta på ett forum. :(

2 x 12" är absolut mer än vad dom flesta har. Men du måste ju tänka på att dom ska möta upp 8 x 8" eller vad det nu sitter i i56. :)

Postad 30 March 2011 - 21:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bifogad fil(er)

Postad 30 March 2011 - 21:50

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Jag tror jag vet en glad bagare idag i alla fall :(

Postad 30 March 2011 - 21:56

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag tror jag vet en glad bagare idag i alla fall :(

Japp ! :)

Sånär som på att alla jävvla surkukar ska bestämma vad jag ska ha för grejer i mitt rum, och vad jag tycker låter bäst.. :)

Redigerat av Bakerman, 30 March 2011 - 21:56.

Postad 30 March 2011 - 22:02

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Jag anar en viss känsla av glädje tror jag bestämt! :(

Gör hur fan du vill, jag kommer och lyssnar i sommar i vilket fall som helst :D

Tror ditt bassystem (och resterande delar av setupen med för den delen) slår dom allra flesta här på forumets fingrar... :)

Postad 30 March 2011 - 22:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag anar en viss känsla av glädje tror jag bestämt! :(

Gör hur fan du vill, jag kommer och lyssnar i sommar i vilket fall som helst :)

Tror ditt bassystem (och resterande delar av setupen med för den delen) slår dom allra flesta här på forumets fingrar... :)

Glöm inte alla dom med Dynavoice och en Proson Rumble 8 bara...
Men efter dom så...

Postad 30 March 2011 - 22:17

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Postad 31 March 2011 - 06:57

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Ska vi byta en rumble 8 emot ett rör så du blir värst? ;-) :)

Postad 31 March 2011 - 07:12

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ska vi byta en rumble 8 emot ett rör så du blir värst? ;-) :)

Vet inte om mitt rum grejar den powern...

Postad 31 March 2011 - 07:34

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Postad bild

Det är faktiskt du som har sagt att rören blir för bumliga och önskar mera attack i dom, vi andra kommer ju bara med förslag. Det är fullt jobb med att justera/placera in 2st subbar, och det kommer bli riktigt svårt för dig att justera/placera in 6st optimalt även om dom inte skall spela ihop.

+1

Japp ! :(

Sånär som på att alla jävvla surkukar ska bestämma vad jag ska ha för grejer i mitt rum, och vad jag tycker låter bäst.. :)

Mehh, Haha :D
va inte bitter !

Postad 31 March 2011 - 12:10

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tjooho, ser fram emot en liten lyssningsrapport när jag kommer hem ifrån jobbet imorgon.

Tänkte informera lite om mitt ärende med min projektor här...

Sådär, då har jag fått till mig att jag kan hämta ut en helt ny projektor ifrån epson.( en TW700 )
Men får då till mig att jag skall åka till stället där jag köpte den och lämna in den gamla och hämta ut en ny :)
jag tackar gudarna för att jag inte bor i norrland och har beställt en Epson ifrån något företag nere i lund. :blush:

Epson vet verkligen vad kundvård är för något, tänkte att dom kunde ha fått lite på sitt pluskonto och frågade om jag inte kunde få gå upp ett steg i projektor som konpensation för att jag får åka nästan 20mil T/R för att lämna in en av deras produkter.

Men fick såklart ett väntat nej ifrån dom.

Tyvärr så ser det ut som att jag får bita ihop och ta TW700´n då vi försöker spara lite pengar till hus och annat smått och gott, Om nu inte HBB vill sponsra mig med en 18.000kr i mellanskillnad ;)

Postad 31 March 2011 - 15:31

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Nu vill jag höra vad som hade hänt med din receiver, och vad dom lagade, OCH hur dyrt det blev! :)

Kan va bra att veta, så man vet vad man ska undvika. Och hur mkt det svider i plånboken :blush:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.