Shakira....
Tyvärr har hon ju magrat av lite väl mycket. Dock fortfarande väldans trevlig att se på.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 28 March 2011 - 20:15
Tyvärr har hon ju magrat av lite väl mycket. Dock fortfarande väldans trevlig att se på. Postad 28 March 2011 - 20:25
Ja hon är inte så ung längre. Vid 34 börjar bäst före datumet gå ut. Postad 28 March 2011 - 21:17
Det blev fel i ditt inlägg så jag fixa det. Postad 29 March 2011 - 07:29
Den e bra ! Men försökt att pruta lite till om det går Men jag tycker du ska ta den, det är en riktigt höjdarmaskin som du kan ha Läääänge! Detta då den har stöd för linjär PCM Postad 29 March 2011 - 12:05
Jo, 5000kr kan jag nog sträcka mig till. Var ju sugen på Nickes, då hade han ju både den extra fjärren och ir motagaren. Då ville han ha 6000kr, men Komorok hade förtur på den så han köpte den Hur går det förresten med det du skulle testa där hemma? Har du fått lite bättre ordning på det? Har även kikat lite på Marantz 5005 då den verkade lovande och det talades gott om den på faktiskt i en tråd. Vad tror du om den själv? Redigerat av Svenn3SaataN, 29 March 2011 - 12:09. Postad 29 March 2011 - 12:10
Tackar för filen hassesolo, nu kunde jag konstatera att buttkickerna vaknar runt 6-8Hz
Dom rör sig innan det med men tror att det blir svårt att få ner den känslan i soffan... Postad 29 March 2011 - 13:05
Marantz'en är Grymmm ! bara att välja Det går sakta fram, det tar det tid det tar och jag stressar inte och ägnar det hela så lite tanke som möjligt. Postad 29 March 2011 - 14:05
Nu gjorde du det bara värre för mig! För om jag väljer Marantz'en så har den ju HDMI 1.4, vilket gör att jag kan klara mig länge på den Vad hade du valt då? Okej, men det är ju skönt. Att ta det sakta men säkert när man känner att det faller på Postad 29 March 2011 - 14:42
Ljudfiler som stöds AAC, FLAC, MP3, WAV (PCM), WMA Postad 29 March 2011 - 15:36
Ja men den blir bra den med;)
Jag säger: ta vilken som Ja men den blir bra den med;) Jag säger: ta vilken som Postad 29 March 2011 - 19:07
Meeen, det måste finna någon för eller nackdel med någon av dem! Någon måste ha något som måste att jag ska överväga den ena. HDMI 1.4 är ju en av fördelarna med Marantzen, vad har Denonen som kan väga upp det? Bagarn: Ska bli intressant vad du kommer att få ihop och vad du tycker om det! Redigerat av Svenn3SaataN, 29 March 2011 - 19:08. Postad 29 March 2011 - 19:13 Spännande projekt! Kommer säkert att bli kalas! Men du har väl redan ett riktigt kapabelt bassystem? Vad är det du saknar? Postad 29 March 2011 - 19:22
"Snabb" bas... Postad 29 March 2011 - 19:25 "Det enda kravet är att jag vill ha en obefintlig grupplöptid. Obefintlig grupplöptid, och så hög output som möjligt." Mr bagare är nog trött på att bara ha muller till finlyssningen. Postad 29 March 2011 - 19:27
Rören spelar upp allt utan extremt dubbeltramp med bravur. Tyvärr lyssnar jag ju nästan uteslutande på musik med dubbeltramp... Postad 29 March 2011 - 19:28 Ditt andra system borde ju gå att få till bra när det kommer till grupplöptid också? Är det inte smidigare att försöka få till ett (1) bra system så att du slipper byta mellan hela tiden? Är det enbart att ha låg grupplöptid så är det ju slutet du ska satsa på iaf. Postad 29 March 2011 - 19:31
Det lär nog bli slutet. Dom andra skulle helt säkert att gå att få till bra om jag skrotar rören och bygger nytt. Mindre. Slutet. Det vill jag inte. Då bygger jag hellre ett par nya lådor som går enbart till musik. Postad 29 March 2011 - 20:23 Det finns ju faktiskt portade konstruktioner som låter bra oavsett vad du matar dom med. Även dubbeltramp. Jag funderar bara på om du kommer att åstadkomma den outputen du vill ha med två st slutna lådor. Du verkar ju inte vara nådig med volymratten. Postad 29 March 2011 - 20:26
Jag kommer ju liksom inte behöva mecka alls. Ska jag lyssna på musik så knäpper jag på steget till dom nya lådorna. Ska jag titta på film så knäpper jag på stegen till rören. Enkelt. Om två såna här räcker till återstår att se. Till musik tror jag det kommer att räcka ganska långt.. Postad 29 March 2011 - 22:45
Vore det inte bättre att bygga flera slutna högtalare som du kan använda både till film och musik?
Postad 30 March 2011 - 06:01
1,4 är ju inte bättre direkt... E ju bara gojja.... ta vilken som! Men Denonenenennnen. har fördelen av att vara kraftigare har jag för mig. Få får välja själv, du har två val, slå tärning eller för sten sax påse med dig själv eller något...
Därför att du slipper ha toarullarna därinne fast att dom är "dåliga" och kan komcetrera dig på att bygga upp ett riktigt basystem i stället. Ett som kan hantera allt så att du slipper hålla på och byta mellan olika och slippe ha så mycket högtalare i rummet. Du kan u knappt möblera snart därinne och än mindre placera förmånligt för bra integration... Jag tycker du ska göra en total nysattsning på basdelen, men det e ju jag det Postad 30 March 2011 - 08:19
Men måste man inte ha HDMI 1.4 för att kunna kolla 3D, inte för att jag kommer göra det närmsta åren. Men kan vara bra att ha Du är rolig du, jag lämnar inget till slumpen Postad 30 March 2011 - 09:08
Exakt, och 3D e helt ointressant... enda som "kan" vara bra är "loop back" av ljud via 1,4 men, Neee
Ehh 1,4 e inget man behöver ... Postad 30 March 2011 - 09:12
Skönt att se att det inte bara är jag som "gnäller" på han, håller med dig fullständigt och har sagt till han att bygga om rören Postad 30 March 2011 - 09:41
Ja den känns ju galet att ha så mycket olika prylar i samma rum bara för att ingen av dom fungerar tuill allt man vill...
Postad 30 March 2011 - 11:16
Jag håller också med er!
Har man så kapabla frontar så skulle då inte jag börja kompromissa på basdelen. Postad 30 March 2011 - 12:06
Jo, det är ju sant. Innan jag kommer bli färdig till att använda 3D så lär jag hunnit skaffa en ny förstärkare Bagarn: IB var du ju sugen på, det är ju bara att börja planera om hur du ska bygga det Redigerat av Svenn3SaataN, 30 March 2011 - 12:07. Postad 30 March 2011 - 18:57
Ni har ju inte hört rören...?
2 x 12" är väl mer i basen än vad dom flesta har ? Att det sen är riktigt högpresterande 12" som är extremt lågdistande och har lång slaglängd gör ju inte saken sämre. Även om jag byggde om rören så skulle jag inte kunna placera dom bättre. Dom här två lådorna är precis vad jag kan få plats med mellan frontarna. Varken mer eller mindre. Men skit i det.. Det är ingen som tvingar er att komma hit och lyssna. Det är ju mitt rum, och jag som bestämmer. Nu låser jag dörren för alltid. Sån skitbas som jag har nu, eller som jag kommer få med dom nya lådorna, är det ju ändå ingen som vill lyssna på. Postad 30 March 2011 - 19:11
Jag sa inte att dina rör låter illa, det tror jag inte heller. Tror nog de hade passat mig perfekt i smaken
Postad 30 March 2011 - 19:28
![]() Det är faktiskt du som har sagt att rören blir för bumliga och önskar mera attack i dom, vi andra kommer ju bara med förslag. Det är fullt jobb med att justera/placera in 2st subbar, och det kommer bli riktigt svårt för dig att justera/placera in 6st optimalt även om dom inte skall spela ihop. Redigerat av Evil Homer, 30 March 2011 - 19:39. Postad 30 March 2011 - 19:57 Vi utgår ju bara ifrån vad du skrivit tidigare och försöker hjälpa till med lite feedback. Om du inte vill ha andras åsikter så kanske det inte är så smart att posta på ett forum. 2 x 12" är absolut mer än vad dom flesta har. Men du måste ju tänka på att dom ska möta upp 8 x 8" eller vad det nu sitter i i56. Postad 30 March 2011 - 21:56
Japp ! Sånär som på att alla jävvla surkukar ska bestämma vad jag ska ha för grejer i mitt rum, och vad jag tycker låter bäst.. Redigerat av Bakerman, 30 March 2011 - 21:56. Postad 30 March 2011 - 22:02 Jag anar en viss känsla av glädje tror jag bestämt! Gör hur fan du vill, jag kommer och lyssnar i sommar i vilket fall som helst Tror ditt bassystem (och resterande delar av setupen med för den delen) slår dom allra flesta här på forumets fingrar... Postad 30 March 2011 - 22:11
Glöm inte alla dom med Dynavoice och en Proson Rumble 8 bara... Men efter dom så... Postad 31 March 2011 - 07:12
Vet inte om mitt rum grejar den powern... Postad 31 March 2011 - 07:34
+1
Mehh, Haha va inte bitter ! Postad 31 March 2011 - 12:10
Tjooho, ser fram emot en liten lyssningsrapport när jag kommer hem ifrån jobbet imorgon.
Tänkte informera lite om mitt ärende med min projektor här... Sådär, då har jag fått till mig att jag kan hämta ut en helt ny projektor ifrån epson.( en TW700 ) Men får då till mig att jag skall åka till stället där jag köpte den och lämna in den gamla och hämta ut en ny jag tackar gudarna för att jag inte bor i norrland och har beställt en Epson ifrån något företag nere i lund. Epson vet verkligen vad kundvård är för något, tänkte att dom kunde ha fått lite på sitt pluskonto och frågade om jag inte kunde få gå upp ett steg i projektor som konpensation för att jag får åka nästan 20mil T/R för att lämna in en av deras produkter. Men fick såklart ett väntat nej ifrån dom. Tyvärr så ser det ut som att jag får bita ihop och ta TW700´n då vi försöker spara lite pengar till hus och annat smått och gott, Om nu inte HBB vill sponsra mig med en 18.000kr i mellanskillnad Postad 31 March 2011 - 15:31
Nu vill jag höra vad som hade hänt med din receiver, och vad dom lagade, OCH hur dyrt det blev!
Kan va bra att veta, så man vet vad man ska undvika. Och hur mkt det svider i plånboken 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |