Så vill man köra svenskt netflix så funkar det inte var bara det jag ville säga,,,
Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 27 August 2013 - 13:12
Så vill man köra svenskt netflix så funkar det inte var bara det jag ville säga,,,
Postad 27 August 2013 - 13:48
Kanske får titta närmare på Boxeen igen då.
Har annars en Ouya där XBMC släpptes för nån vecka sen och jag kan side-loada Netflix, iPlayer m.m..
Postad 27 August 2013 - 19:13
Postad 28 August 2013 - 08:15
Någon mer än jag som inte kan packa upp filen från boxeed.in? Skadad fil får jag bara, testat med winrar och 7-zip
Nepp hade inga problem med det när jag installerade det för några dagar sedan.
Postad 28 August 2013 - 11:07
Postad 28 August 2013 - 14:33
Står på deras hemsida exakt hur man gör.Kan man köra in den nya boxeed.in-uppdateringen rakt av eller måste man göra saker i nån viss ordning här? Jag har aldrig brytt mig om att köra in några Boxee+uppdateringar tidigare
Postad 28 August 2013 - 18:27
Postad 28 August 2013 - 20:21
Så, nu går det att testa xbmc för den modige http://forum.xbmc.or...4370#pid1494370
Någon här som har testat ännu? Jag väntar nog på en stabil version. Hur funkar det igentligen? Lägger sig xbmc som en app eller skriver man över hela os och har enbart xbmc?
Postad 29 August 2013 - 09:54
Postad 29 August 2013 - 21:56
Batteri i fjärr är bytt (och pol lätt ruggad med sandpapper).
Både fjärr och Boxee är blåsta med trycklyft och elektronikrengöring.
Är rädd att min Boxee sjunger på sista versen
Tips på annan bra mediaspelare? Orkar inte researcha alla alternativ där ute...
Postad 31 August 2013 - 10:10
Dock har jag stött på ett problem när jag lägger till mina file share, den har nu stått i tre dagar och det står bara "Väntar på att bli scannad" efter varje utdelat film-share.
Jag har testat att scanna om, att scanna varje dygn eller timme och testade även att lägga till ett enda share som bara innehöll en film för att se att det inte var antal filmer som var problemet.
Den andra boxeen identifierar varje film utan problem så jag är lite frågande. Någon som sett detta tidigare och som kör flera boxee?
SVAR:
Jag hittade lösningen själv, genom att gå in under installningar och avancerat och rensa all videodata så började den scanna mina shares. Lite ologiskt eftersom det var en helt ny boxee men dock.. Nu funkar det
Redigerat av PsYteAk, 01 September 2013 - 09:29.
Postad 31 August 2013 - 10:46
Är det någon mer som har en Boxee som har börjat bete sig märkligt genom att den när man gör olika val börjar hoppa ännu längre, när man spolar så spolar den ännu längre och kan tom börja spola på egen hand osv. Verkar som att det är någon form av elektronikknas? Eller vad kan det vara?
Byte av batteri brukar hjälpa, men kolla noga så att det är rätt spänning, och glöm inte att paira om!
Fjärren kan iofs börja ge upp. Min ena är knasig sen den fick läsk i sig...
Prova med fjärr-app i mobil/platta och se om det blir likadant.
Hjälper ingenting så kostar en ny BB ganska lite, och ger nog fortfarande mest för pengarna...
Postad 31 August 2013 - 10:48
Är det någon mer som har en Boxee som har börjat bete sig märkligt genom att den när man gör olika val börjar hoppa ännu längre, när man spolar så spolar den ännu längre och kan tom börja spola på egen hand osv. Verkar som att det är någon form av elektronikknas? Eller vad kan det vara?
Som redan sagt så är det med största sannolikhet att du behöver byta batteri och/ eller paira om fjärren.
Har hänt mig flera ggr och löst problemet varje gång.
Postad 01 September 2013 - 09:08
Postad 01 September 2013 - 11:01
http://www.youtube.com/watch?v=4DKNIp6yL9s
http://www.youtube.com/watch?v=KR0doZHGIM0
Fan ser ju ut att flyta på riktigt bra! Du har inte lust att skriva ner exakt hur du gjorde? Fattar inte så mycket av det som finns på nätet om det :-)
Och hur funkar det igentligen lägger sig xbmc som en app eller har man enbart xbmc som os på sin boxee box?
Postad 01 September 2013 - 12:08
Min fjärr fungerar för övrigt lika dåligt som meridian skriver om längre upp, kanske dags för batteribyte.
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 01 September 2013 - 12:11.
Postad 01 September 2013 - 12:43
går det, med XMBC installerat på Boxeen, att komma åt någon av de nya streamingtjänster som från grunden bara är avsedda för smartTV, dator, iPad, Xbox etc men inte Boxee Box? Ellerär det bara att fortsätta besöka Piratbukten o ladda ner olagligt ??
Min fjärr fungerar för övrigt lika dåligt som meridian skriver om längre upp, kanske dags för batteribyte.
Vilka streamningstjänster är det du tänker på? För vad jag vet fungerar tex inte Netflix på XBMC
Postad 01 September 2013 - 12:50
Du måste starta xbmc varje gång du stängt av boxeen via telnet som jag förstått det .Fan ser ju ut att flyta på riktigt bra! Du har inte lust att skriva ner exakt hur du gjorde? Fattar inte så mycket av det som finns på nätet om det :-)
Och hur funkar det igentligen lägger sig xbmc som en app eller har man enbart xbmc som os på sin boxee box?
Du laddar ner det här http://www.devil-strike.com
Instruktioner
Unpack the rar file and put the xbmc folder onto a usbstick or sdcard
and plug usb/sd into boxee.
Telnet into your boxeebox and run:
/etc/rc3.d/U99boxee stop
killall run_boxee.sh
killall Boxee
/etc/rc3.d/U94boxeehal stop
killall BoxeeHal
cd <WHATEVER_YOUR_TARGET_DIR_WAS>
AE_ENGINE=active PYTHONPATH=$PWD/python2.7:$PWD/python2.7/lib-dynload XBMC_HOME=$PWD ./xbmc.bin
To see where your usb/sd is mounted typ df en locate your usb/sd(/dev/sdax)
If you want to go back to boxee just reboot the boxeebox.
Redigerat av jimjans, 01 September 2013 - 12:52.
Postad 01 September 2013 - 14:36
Varför vill man ha det?
Är dåligt insatt i detta.
Kör min med boxee+ och tycker det funkar bra både på 1080p o 3d filmer.
Mvh Karl
Redigerat av KarlzZ, 01 September 2013 - 14:36.
Postad 01 September 2013 - 14:43
Du måste starta xbmc varje gång du stängt av boxeen via telnet som jag förstått det .
Du laddar ner det här http://www.devil-strike.com
Instruktioner
Unpack the rar file and put the xbmc folder onto a usbstick or sdcard
and plug usb/sd into boxee.
Telnet into your boxeebox and run:
/etc/rc3.d/U99boxee stop
killall run_boxee.sh
killall Boxee
/etc/rc3.d/U94boxeehal stop
killall BoxeeHal
cd <WHATEVER_YOUR_TARGET_DIR_WAS>
AE_ENGINE=active PYTHONPATH=$PWD/python2.7:$PWD/python2.7/lib-dynload XBMC_HOME=$PWD ./xbmc.bin
To see where your usb/sd is mounted typ df en locate your usb/sd(/dev/sdax)
If you want to go back to boxee just reboot the boxeebox.
Hur då via Telnet? Hur gör man det?
Postad 01 September 2013 - 14:45
Postad 01 September 2013 - 15:12
Edit: Som fungerar ypperligt, med att hämta understexter osv faktiskt.
Redigerat av Garrett, 01 September 2013 - 15:15.
Postad 01 September 2013 - 17:15
Redigerat av InSane, 01 September 2013 - 22:33.
Tog bort den delen av meningen som vi inte diskuterar på det här forumet Mvh Insane
Postad 01 September 2013 - 23:58
Postad 02 September 2013 - 07:56
Finns bara en netflix app, och det är den amerikanska. Du får betala unblock-us.com 5 dollar i månaden, utöver de 79 spänn du betalar netflix. Dock finns bara engelsk text att tillgå.
tack jag vet det och gör det redan
men jag undrar om det finns på Boxee+
försvinner de appar man använder så känns Boxee+ ganska värdelöst
Redigerat av Christopher_A, 02 September 2013 - 08:00.
Postad 03 September 2013 - 06:52
Just som ersättare till popcornen funkar det utmärkt, men när jag utforskar web- streamingen funkar inte ett dugg. Vartenda app/hemsida jag har testat startar men hänger sig direkt, och bara ljudet fortgår. Slängde in boxee+ på en gång.
Vad kan vara fel?
Postad 03 September 2013 - 14:01
...när jag utforskar web- streamingen funkar inte ett dugg. Vartenda app/hemsida jag har testat startar men hänger sig direkt, och bara ljudet fortgår.
SVT Play och allt möjligt annat funkar, så det verkar onekligen lite konstigt.
Routerproblem?
Och har du kollat inställningarna för upplösning, frame rate, edid osv?
Redigerat av Unregistered277056c3, 03 September 2013 - 14:03.
Postad 03 September 2013 - 14:33
Nej, routerproblem är det inte skulle jag vilja påstå, det kan säkert möjligtvis vara något av de andra, har en Full-hd projektor, vad borde jag då har för inställningar som jag kan ha missat? Mina filmer/tv-serier via NAS funkar ju utmärkt.SVT Play och allt möjligt annat funkar, så det verkar onekligen lite konstigt.
Routerproblem?
Och har du kollat inställningarna för upplösning, frame rate, edid osv?
Postad 03 September 2013 - 14:54
Nej, routerproblem är det inte skulle jag vilja påstå, det kan säkert möjligtvis vara något av de andra, har en Full-hd projektor, vad borde jag då har för inställningar som jag kan ha missat? Mina filmer/tv-serier via NAS funkar ju utmärkt.
Blir det svart i rutan kan det innebära att boxen skickar ut upplösning/fps som bildvisaren inte gillar.
EDID aktiverad BÖR fixa det, men kan strula ibland.
Jag lurar lite på om du uppdaterat boxen?
Postad 03 September 2013 - 17:07
Postad 04 September 2013 - 06:46
Jag sökte efter uppdatering när jag installerade boxen, det fanns ingen, efter det installerade jag boxee+, jag testade inte något innan dess.Jag lurar lite på om du uppdaterat boxen?
Postad 04 September 2013 - 09:33
Jag sökte efter uppdatering när jag installerade boxen, det fanns ingen, efter det installerade jag boxee+, jag testade inte något innan dess.
Vilken version är det i din burk?
Tror att senaste skall vara 1.5 nånting.
Är det någon här som har koll på absolut senaste firmware-version?
Postad 06 September 2013 - 17:42
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=56169Vilken version är det i din burk?
Tror att senaste skall vara 1.5 nånting.
Är det någon här som har koll på absolut senaste firmware-version?
Det är ingen skillnad för boxees del, möjligen på serversidan när det gäller rättigheterNi som kör NFS istället för SMB, är det krångligt att få nfs att funka?
Postad 07 September 2013 - 08:42
Inga problem att återställa den ifall det skiter sig?
Postad 07 September 2013 - 08:50
Är bara att köra en factory reset, inga problem alls.Tänker försöka mig på Boxee+ idag
Inga problem att återställa den ifall det skiter sig?
Postad 07 September 2013 - 13:02
Är bara att köra en factory reset, inga problem alls.
Behöver inte ens det tror jag, bara ta bort ändelsen i värdnamnet och starta om så är den som vanlig igen
Postad 08 September 2013 - 19:21
Ja, ja vet, frågorna är inte så specifika men någon kan kanske snabbt ge mig ett bra svar om det är värd att köpa eller inte.
Äger redan 2 st WD TV Live mediespelar är är OTROLIGT nöjd med dessa, men blir lite sugen på att köpa en Boxee :-), vet inte varför men jag behöver en box till och tänkte att det vore kul att prova D-Links Boxee.
Ser att många kör Boxee+ och undrar om det är måste, eller? En del spelare fungerar klockrent med det officiella firmwaren medan andra måste i princip hackas....
tack i förhand....
Postad 09 September 2013 - 14:21
Att man nu dessutom snart har ett fungerande XBMC på den gör att livslängden kommer förlängas med flera år.
Postad 10 September 2013 - 10:36
Vad är nytt?
Version 1.5.0 - Update Busybox to latest; Fix clearing of fanart cache; Allow caching thumbnails to USB/SDCard, Add script to cleanup data drive if necessary
Postad 10 September 2013 - 10:45
Version 1.5.0 - Update Busybox to latest; Fix clearing of fanart cache; Allow caching thumbnails to USB/SDCard, Add script to cleanup data drive if necessary
Åhå caching thumbnails to USB/SDCard, kan detta vara för att snabba på laddningen av alla posters?
Postad 10 September 2013 - 14:26
Byte av batteri brukar hjälpa, men kolla noga så att det är rätt spänning, och glöm inte att paira om!
Fjärren kan iofs börja ge upp. Min ena är knasig sen den fick läsk i sig...
Prova med fjärr-app i mobil/platta och se om det blir likadant.
Hjälper ingenting så kostar en ny BB ganska lite, och ger nog fortfarande mest för pengarna...
Som redan sagt så är det med största sannolikhet att du behöver byta batteri och/ eller paira om fjärren.
Har hänt mig flera ggr och löst problemet varje gång.
Det sitter i batteri i själva Boxeen alltså? Det var som sjutton, hade jag missat.
Ja det låter som att det skulle vara det som spökar. Tack för hjälpen!
Postad 10 September 2013 - 14:35
Det sitter i batteri i själva Boxeen alltså? Det var som sjutton, hade jag missat.
Ja det låter som att det skulle vara det som spökar. Tack för hjälpen!
Nae sitter inget batteri i boxeen, utan i kontrollen!
Postad 10 September 2013 - 18:51
Postad 10 September 2013 - 20:19
Om man uppdat till boxee+ och lägger in egna bilder i filmmapparna visas det som ikoner då? Har aldrig fått till det där....
Namnge bilden "folder.jpg" för omslag, och "fanart.jpg" för bakgrund. "folder.jpg" fungerar även utan boxee+.
Postad 11 September 2013 - 09:14
Om man uppdat till boxee+ och lägger in egna bilder i filmmapparna visas det som ikoner då? Har aldrig fått till det där....
ladda ner ember media manager.. så kan du ladda ner både bild och bakgrundbild direkt i programmet.. jag har bilder och fanart på alla mina filmer och serier..
Postad 11 September 2013 - 14:08
Nae sitter inget batteri i boxeen, utan i kontrollen!
Och det skrev jag att jag redan hade bytt... (utan resultat). Nåja, får testa om det händer ngt om man pairar om då.
Vad använder ni för remote appar? Det verkar finnas ett par olika.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
9 bilder
81 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?