Playstation 4
9134 svar till detta ämne
Postad 22 April 2014 - 13:26
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Och är Killzone ett vettigt val? Kollat på lite videos, velar lite mellan BF4 och killzone. Men fick mer feeling för det senare. Känns ballare på nåt sätt bara
Det är väl som att välja mellan pest eller kolera om du inte spelar online  Är det värt att köpa begangnade spel i butik, typ game, eller är det liten prisskillnad mot nytt?
Bättre/billigare att köpa på Tradera än på Game skulle jag tro.
Redigerat av Zoiler, 22 April 2014 - 13:28.
Postad 22 April 2014 - 14:42
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Tänker att det kommer att meningslöst att spela online för mig ett tag, kommer helt enkelt vara för dålig. Men kan man inte spela med polare hemma eller om man har fler kontroller och är de helt värdelösa att spela själv? Jag är verkligen helt lost... Men man kommer väl in i det hela efter ett tag.
Kollade på gamebutiken vid mitt jobb idag och deras begagnatpriser är ju högre än lägsta nypris på prisjakt så det går fetbort iaf. Haha, deras filmavdelning 149kr styck typ för begagnade filmer som kostar 39 spänn på coop. Vilket skämt.
Postad 22 April 2014 - 14:51
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men kan man inte spela med polare hemma eller om man har fler kontroller och är de helt värdelösa att spela själv? Jag är verkligen helt lost... Men man kommer väl in i det hela efter ett tag.
De är inte värdelösa att spela själv, men de tar slut rätt snabbt. BF brukar få mycket skit för sin kampanj (storyläget) och Killzone anses vara ganska mediokert. Multiplayer är grejen med de spelen. Tror inte du kan spela dem med en kompis offline men kanske någon som vet bättre. Assassins Creed Black Flag håller annars längre som offlinespel och är mer som infamous och Watch Dogs (inget FPS). Tomb Raider skulle jag också verkligen tipsa om som förstaval, skulle jag köpa ett spel till PS4 i dagsläget så skulle det bli TR. Om du gillar plattformsspel så kan du kolla upp Rayman Legends också. Där finns för övrigt coop, så du kan spela samtidigt med flera kompisar.
Redigerat av Zoiler, 22 April 2014 - 14:57.
Postad 22 April 2014 - 14:53
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Tänker att det kommer att meningslöst att spela online för mig ett tag, kommer helt enkelt vara för dålig. Men kan man inte spela med polare hemma eller om man har fler kontroller och är de helt värdelösa att spela själv? Jag är verkligen helt lost... Men man kommer väl in i det hela efter ett tag.
Kollade på gamebutiken vid mitt jobb idag och deras begagnatpriser är ju högre än lägsta nypris på prisjakt så det går fetbort iaf. Haha, deras filmavdelning 149kr styck typ för begagnade filmer som kostar 39 spänn på coop. Vilket skämt.
Om du känner dig helt lost och inte så van med FPS på konsol skulle jag rekommendera dig att börja med COD:Ghosts. Dessutom har du offline multiplayer och co-op som du spelar tillsammans med en polare i soffan. Det saknas i både BF4 och KZ:SF
Redigerat av beat_strandh, 22 April 2014 - 14:54.
Postad 22 April 2014 - 14:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ghosts offline är ju inte heller direkt någon höjdare och tar slut snabbt dock.
Finns inga riktigt bra offline-FPS ännu på PS4.
Postad 22 April 2014 - 15:03
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Ghosts offline är ju inte heller direkt någon höjdare och tar slut snabbt dock.
Finns inga riktigt bra offline-FPS ännu på PS4.
Fast det är vad du tycker. Det verkar ju som att han är sugen på att lära sig fps och då är Ghosts det bästa valet. Dessutom kan han ju lira multiplayerdelen mot en polare i splitscreen och dessutom det där läget med botar (kommer inte ihåg vad det heter). singleplayerdelen är nog hugget som stucket mellan Killzone, Battlefield och Ghosts så om han inte vågar sig ut i det riktiga kriget så har Call of Duty mer att erbjuda efter själva kampanjen. Dessutom är det ju lättare styrning och hantering av vapen. ps: vill han uppleva True Next Gen Graphics finns det bara ett val och det är såklart Killzone
Postad 22 April 2014 - 15:17
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1193 inlägg
Väntar på en ps4 infamous second son bundle. Är riktigt förväntansfull, har inte haft mågon konsoll sedan mega drive, haha. Och inte spelat på pc sedan millenieskiftet. Men nu kände jag att det var dags igen
Förutom second son så har jag bokat watch dogs som jag tycker verkar kul. Tänkte glida in och köpa killzone och en extra handkontroll någonstans i helgen. Är det värt att köpa begangnade spel i butik, typ game, eller är det liten prisskillnad mot nytt? Och är Killzone ett vettigt val? Kollat på lite videos, velar lite mellan BF4 och killzone. Men fick mer feeling för det senare. Känns ballare på nåt sätt bara
Grattis! Du kommer nog bli nöjd. Hört att Ps4 ska ha nästan dubbelt så bra grafik och snabbhet mot Mega Drive. Vilket lyft! ;-) Begagnade spel på ex Game är mycket dyrare än dom biligaste på Prisjakt. Gissar att du skulle uppskatta Killzone mer. Lite bättre SinglePlayer kampanj. Ett tips är psn+ så får du ett gratisspel varje månad + onlinelir. Så då behövs inte jättemånga spel i början.
Postad 22 April 2014 - 15:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Fast det är vad du tycker.
Det är vad majoriteten/marknaden tycker. Det är korta spel där fokuset ligger på multiplayer, finns inte många som spelar dem för kampanjen och de är inte gjorda för det heller, förutom möjligtvis Killzone, men den anses som sagt vara medelmåttig. Jag ser det som att han har begränsad ekonomi i och med att han tittar på bundles och begagnade spel, jag ser även att han inte är låst till FPS eftersom han valt Watch Dogs och infamous. Så jag rekommenderar honom hellre att lägga sina surt förvärvade slantar på bra spel som Tomb Raider eller Rayman Legends, än att tipsa honom om ett FPS med tveksam kvalitet som är över på några timmar. Bättre att vänta in Metro eller något i så fall. Men det är upp till honom om det måste vara ett FPS. Wolfenstein kommer för övrigt snart. Vet inte om det blir bra men kan vara läge att vänta och se och satsa på säkra kort till dess.
Redigerat av Zoiler, 22 April 2014 - 15:25.
Postad 22 April 2014 - 15:30
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Det är vad majoriteten/marknaden tycker. Det är korta spel där fokuset ligger på multiplayer, finns inte många som spelar dem för kampanjen.
vad jag hört stämmer inte det där även om det verkar helt ofattbart för oss. Wolfenstein kommer för övrigt snart. Vet inte om det blir bra men kan vara läge att vänta och se och satsa på säkra kort till dess.
jag är faktiskt lite småsugen på det spelet. Hoppas att det får okej betyg då kanske det blir ett köp. synd bara att det saknar multiplayer
Redigerat av beat_strandh, 22 April 2014 - 15:31.
Postad 22 April 2014 - 15:31
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
ps: vill han uppleva True Next Gen Graphics finns det bara ett val och det är såklart Killzone 
Tror det var där, och att det är mörkare, som jag fastnade med Killzone. Vi får väl se då, men det är ju lite fattigt att man inte kan köra splitscreen med två kontroller på alla dom här spelen tycker jag. Men COD då, det jag läst så är det rätt ljummet? Killzone har ju fått bra rescentioner, även story-spelet? Sen så är jag väl inte livrädd för att köpa någonting som jag kan tröttna på. Visst, det är inte jättebilligt med spel men jag kan köpa fler än ett. Speciellt när man kan byta eller sälja.
Redigerat av UprightCitizen, 22 April 2014 - 15:51.
Postad 22 April 2014 - 15:50
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Tror det var där, och att det är mörkare, som jag fastnade med Killzone. Vi får väl se då, men det är ju lite fattigt att man inte kan köra splitscreen med två kontroller på alla dom här spelen tycker jag. Men COD då, det jag läst så är det rätt ljummet? Killzone har ju fått bra rescentioner, även story-spelet?
Jag har bara spelat multiplayer i dessa spel så kan inte svara på det tyvärr.
Postad 22 April 2014 - 15:53
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Jag får prova mig fram lite, vill bara ha mer än ett spel vid "premiären" för risken är att om jag inte fastnar för det så blir det inget mer tv-spel öht.
Postad 22 April 2014 - 16:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tomb Raider som sagt. Enda spelet som beat_strandh spelat färdigt på... ja väldigt länge
Postad 22 April 2014 - 16:29
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Ska kolla upp tomb raider. Har inte gjort det innan, känner mig av någon aning väääldigt skeptisk till tomb raider trots ingen egentlig erfarenhet av det.
Postad 22 April 2014 - 16:29
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Tycker ändå inte du skall utesluta onlinelir så fort. Jag börja själv spela fps för kampanjens skull. Köpte billiga Codspel för typ 150kr och körde igenom kampanjen på CoD Modern Warfare (nr4) och sedan CoD Modern Warfare 2. Dock räckte det så kort stund (2 dagar för mig med begränsad speltid) och bestämde mig då för att pröva online som alla pratade om... Idag spelar jag uteslutande battlefield online. Orkar typ aldrig ta mig an ett annat lir, prövar något annat spel ibland men faller tillbaka till onlinespelandet. Då kommer jag från bakgrund av att spela Nintendospel, supernintendo och även cuben samt wii... // Sat
Postad 22 April 2014 - 16:51
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Så om du enbart vill spela ett spel framöver så ska du börja med online  Ska kolla upp tomb raider. Har inte gjort det innan, känner mig av någon aning väääldigt skeptisk till tomb raider trots ingen egentlig erfarenhet av det.
Många här på forumet som gillar det, det är som en äventyrsfilm. Prova ska du se. Men det är bra om du har lite olika alternativ. Rayman för att spela med polarna, Killzone för grafiken/FPS, och så Tomb Raider och kanske Black Flag för äventyr och hållbarhet. Samt infamous. Då har du att göra ett tag
Postad 22 April 2014 - 17:20
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1193 inlägg
Så om du enbart vill spela ett spel framöver så ska du börja med online 
Många här på forumet som gillar det, det är som en äventyrsfilm. Prova ska du se. Men det är bra om du har lite olika alternativ. Rayman för att spela med polarna, Killzone för grafiken/FPS, och så Tomb Raider och kanske Black Flag för äventyr och hållbarhet. Samt infamous. Då har du att göra ett tag 
Jupps. Tomb Raider äger. Körde färdigt det till 100% utan att köra nått annat emellan. Och jag brukar tröttna ganska fort nuförtiden.
Postad 22 April 2014 - 17:46
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Jag utesluter inte onlinespel. Absolut inte. Sen. När jag fått in känslan i kontrollerna lite och sådär. Men hur är det, måste man köpa psn+ konto för onlinespel? Lär göra det iaf, men bara undrar. Lutar faktiskt åt att jag köper tomb raider och killzone. Men jag vill ju kunna ha nåt att köra tillsammans med tjejen eller polarna. Är det bara COD som funkar då eller? Watch dog ska ju ha multiplayer sen men...
Edit: börjar mer väga över mot battlefield ändå asså...
Redigerat av UprightCitizen, 22 April 2014 - 18:27.
Postad 22 April 2014 - 17:55
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Tomb Raider är ett bra köp. Har kört det på One och det är ju lite snyggare på PS4, tydligen.
Postad 22 April 2014 - 18:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men jag vill ju kunna ha nåt att köra tillsammans med tjejen eller polarna.
Rayman Legends är skitbra för att köra med tjejen. Det kanske ser "barnsligt" ut, men det är garanterat roligt.
Redigerat av Zoiler, 22 April 2014 - 18:05.
Postad 22 April 2014 - 18:14
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Ja, tänkte att det var ett barnspel. Hade ett ray man spel till game boy en gång och jag var väl inte mind blown direkt. Hur spelar man det tillsammans?
Postad 22 April 2014 - 18:28
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ni spelar samtidigt på samma skärm och hjälper/stjälper varandra:
http://www.youtube.c...h?v=CCdFRfRTmtY
Gillade inte heller de tidigare Rayman-spelen men de tog en ny riktning sedan några år tillbaka.
Postad 22 April 2014 - 18:31
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Tomb Raider som sagt. Enda spelet som beat_strandh spelat färdigt på... ja väldigt länge 
Haha ja och det säger allt... Köp!
Postad 23 April 2014 - 06:17
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Tomb Raider är ett givet köp.
Postad 23 April 2014 - 07:31
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Nu blev ju tom jag nyfiken på Tomb Raider, har inte spelat någon av de tidigare heller.... Frågan är ju hur man ska klara sig från onlineabstinensen...
// Sat
Postad 23 April 2014 - 07:48
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Rätt sugen jag också. Är bara lite orolig för att det ska vara för skrämmande att spela. Hade ettan till saturn, men vågade inte lira det
Postad 23 April 2014 - 08:17
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Nu blev ju tom jag nyfiken på Tomb Raider, har inte spelat någon av de tidigare heller.... Frågan är ju hur man ska klara sig från onlineabstinensen...
// Sat
haha jag blev tvungen att verkligen tvinga mig själv att inte köra igång BF4. Det är svårt men det är väl värt det när man väl kommer in i den kampanjen. Dock så njöt inte jag fullt ut pga att jag stressade igenom den bara för att jag ville tillbaks till online dödandet  när jag hade klarat spelet hade jag bara gjort 66% av allt som går att göra. skippade många hemliga tombs etc...
Postad 23 April 2014 - 08:25
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
haha jag blev tvungen att verkligen tvinga mig själv att inte köra igång BF4. Det är svårt men det är väl värt det när man väl kommer in i den kampanjen. Dock så njöt inte jag fullt ut pga att jag stressade igenom den bara för att jag ville tillbaks till online dödandet när jag hade klarat spelet hade jag bara gjort 66% av allt som går att göra. skippade många hemliga tombs etc...
Låter som vi har en del gemensamt. Har gjort lite avstickare på både Skyrim och Xcom men inte orkar spela någon av dem klart... Jävla BF fortfarande buggigt men ack så roligt! // Sat
Postad 23 April 2014 - 10:53
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag utesluter inte onlinespel. Absolut inte. Sen. När jag fått in känslan i kontrollerna lite och sådär. Men hur är det, måste man köpa psn+ konto för onlinespel? Lär göra det iaf, men bara undrar. Lutar faktiskt åt att jag köper tomb raider och killzone. Men jag vill ju kunna ha nåt att köra tillsammans med tjejen eller polarna. Är det bara COD som funkar då eller? Watch dog ska ju ha multiplayer sen men...
Edit: börjar mer väga över mot battlefield ändå asså...
Kan säga att Ghosts har ett utmärkt träningsläge som heter Squads. Du spelar med fem bottar mot antingen en motspelare (som oftast är ganska dålig) + fem bottar eller mot sex bottar. De har fått till AI:n på bottarna så att det liknar väldigt mycket att spela mot halvkassa människor. Riktigt roligt tycker även jag som är ganska MP-erfaren eftersom man kan gå för höga streaks och köra med udda vapen utan att det känns stressande.
Postad 23 April 2014 - 11:10
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Kan säga att Ghosts har ett utmärkt träningsläge som heter Squads. Du spelar med fem bottar mot antingen en motspelare (som oftast är ganska dålig) + fem bottar eller mot sex bottar. De har fått till AI:n på bottarna så att det liknar väldigt mycket att spela mot halvkassa människor. Riktigt roligt tycker även jag som är ganska MP-erfaren eftersom man kan gå för höga streaks och köra med udda vapen utan att det känns stressande.
Squads, så hette det ja... visst levlar man dessutom sin online-gubbe dock väldigt sakta?
Postad 23 April 2014 - 11:18
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Squads, så hette det ja... visst levlar man dessutom sin online-gubbe dock väldigt sakta?
Jo, man får ca 2000 XP per match så visst levlar man och låser upp prylar mm.
Postad 23 April 2014 - 11:37
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Låter ju inte så dumt!
Fick ps4an idag, han bara koppla in den, men ikväll blir det att testa lite.
Vad är det för inställningar som gäller för colorspace och sådär i bildvisare för att allt ska bli korrekt? Jag har en sony hw50.
Redigerat av UprightCitizen, 23 April 2014 - 11:43.
Postad 23 April 2014 - 12:23
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Låter ju inte så dumt! Fick ps4an idag, han bara koppla in den, men ikväll blir det att testa lite.
Vad är det för inställningar som gäller för colorspace och sådär i bildvisare för att allt ska bli korrekt? Jag har en sony hw50.
Googlade lite åt dig. Om du väljer "Game mode" på din proj så välj Full RGB på PS4an... om du kör på någon annan "mode" så välj beränsad RGB. en fråga till dem som vet bättre: Visst görs väl spel i "full RGB"? det är väl bara Blu-rays och DVD´s som använder begränsad? om detta är fallet så är Game mode och full RGB att föredra men frågan är om man ser så mycket skillnad om man inte har kalibrerat etc... ?
Postad 23 April 2014 - 12:39
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Japp, grafik är RGB 0-255.
Vet inte hur det är på PS4 men på PS3 kunde man ju ställa in så att spel-output blev RGB 0-255 och video-output blev vad man nu valde, tex YCbCr.
Postad 23 April 2014 - 13:58
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Ok, tack hörni! Hoppas det går att ställa in något autoläge. Jag har tänkt att använda ps4an för blu-ray och netflix också. Rätt bökigt om man måste hålla på att ställa om massa grundinställningar hela tiden. Men det är bt709 och d65 som gäller på projektorn som på bd?
Eller är bt709 knutet till limiterad colorspace på något sätt?
Redigerat av UprightCitizen, 23 April 2014 - 15:22.
Postad 23 April 2014 - 18:09
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Japp, grafik är RGB 0-255. Vet inte hur det är på PS4 men på PS3 kunde man ju ställa in så att spel-output blev RGB 0-255 och video-output blev vad man nu valde, tex YCbCr.
Grejen är att dom här inställningarna finns inte, eller dom heter inte så iaf. Jag kan välja BT.709 och egendöpta alternativ. Är bt709 fel för spelgrafik? Jag tror att ps4 ställer om till ycbcr vid BD, men jag undrar hur det blir med netflix. Hoppas att min projektor kan komma ihåg och skilja på när den blir matad med grafik eller video. Men vad jag ska ställa in på projektorn känns fortfarande lite oklart. Fler standarder tack! Inte ens inom samma företag klarar man av att göra saker som jobbar ihop utan krångel. Eller så går allt automatiskt och jag fattar inte det.
Postad 24 April 2014 - 10:27
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ehm, för HW50 har du HDMI Dynamic Range Auto/Full(0-255)/Limited(16-235). Det troliga är väl att Auto funkar som det ska men du kan ju checka lite. http://www.projector...manual_7210.pdf
Postad 24 April 2014 - 10:58
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Yes, hittade det igår. Det var inställt på auto. Det var också motsvarande på ps4an. Testade köra BD och spelade spel. Allt såg bra ut, och jag tyckte även att spelen såg bättre ut i reference-läget. Ska testa mer med testskiva senare. Dock är ju netflix (som vanligt) katastrof. Allt som matas ut från netflix blir 60hz.
Postad 25 April 2014 - 07:41
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Prövade faktiskt häromdagen att köra min USB-Dac på ps4:an. Då den är strömförsörd via usb oxå så var jag osäker på om det fungera och det gjorde det faktiskt.
Vet inte om någon testat det tidigare men nu vet vi att det fungerar iallafall. Dock är ju inte Music Unlimed det smidigaste att använda, fördrar spotify före...
// Sat
Postad 25 April 2014 - 19:14
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Rayman var ett toppentips! Vi har turats om att köra co op med fyraåringen (som egentligen har lite små händer för kontrollen) och haft jättetrevligt. Tror att det håller riktigt bra att spela tillsammans även sen när smurfarna är slut och smådjuret sover. Man ska inte underskatta ett klassiskt plattformspel.
Postad 25 April 2014 - 20:49
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Prövade faktiskt häromdagen att köra min USB-Dac på ps4:an. Då den är strömförsörd via usb oxå så var jag osäker på om det fungera och det gjorde det faktiskt.
Vet inte om någon testat det tidigare men nu vet vi att det fungerar iallafall. Dock är ju inte Music Unlimed det smidigaste att använda, fördrar spotify före...
// Sat
Din usb-dac? Förklara gärna mer utförligt
Postad 25 April 2014 - 21:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Rayman var ett toppentips! Vi har turats om att köra co op med fyraåringen (som egentligen har lite små händer för kontrollen) och haft jättetrevligt. Tror att det håller riktigt bra att spela tillsammans även sen när smurfarna är slut och smådjuret sover. Man ska inte underskatta ett klassiskt plattformspel.
Kul  . Finns förmodligen inget bättre att spela med familjen på PS4.
Postad 25 April 2014 - 21:39
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Nått som min grabb (3,5 år) gillade riktigt mycket var the playroom. Det är en samling av småspel till kameran, men det kräver ju att man har kameran.
Postad 26 April 2014 - 08:32
Unregistered055e1f21
-
Unregistered055e1f21
-
Lärjunge
-
-
451 inlägg
rayman är skoj som fan tycker min fru om också
En fråga kan man ha ett trådlöst tangentbord till ps4? fundera om man skulle skaffa något så man kan skriva lite snabbare med
Postad 26 April 2014 - 09:19
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Din usb-dac? Förklara gärna mer utförligt 
Tidigare körde jag musik till stereon med en laptop. Eftersom deras inbyggda ljuddel inte brukar vara någon höjdare köpte jag en dac. Valet föll på Hegel hd2 som är usbströmförsörjd. Den spelades flitigt med spotify på. Då våran laptop gick sönder, börja jag söka efter andra lösningar och bestämde mig för att pröva köra music unlimed med ps4:an och dacen till förstärkaren. Som jag nämnde ovan så funkade det. Den tror att det är hörlurar inkopplade och om man inte har det sedan tidigare måste man gå på inställningar ljud och välja allt ljud till hörlurar. // Sat
Postad 26 April 2014 - 13:56
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
En fråga kan man ha ett trådlöst tangentbord till ps4? fundera om man skulle skaffa något så man kan skriva lite snabbare med 
Japp, Alla USB-tangentbord fungerar (nog). Själv kör min sambo med ett Logitech K800 med "tillhörande" Logitech MX mus.
Postad 26 April 2014 - 14:00
Unregistered2020
-
Unregistered2020
-
Lärjunge
-
-
486 inlägg
Är PS4 något att ha, jag har hört både och.
Postad 26 April 2014 - 14:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Finns inte så måmga bra spel ännu, men majoriteten här skulle nog säga att dom skulle föredra ps4 mot den konkurrens som finns.
Postad 26 April 2014 - 15:15
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Det beror på vilka preferenser du har och vilka typer av spel du gillar. Spelar du inte så mycket och redan har en konsol från föregående generation så kanske det är bättre att vänta med PS4 tills det finns lite fler storspel ute på marknaden. Dock finns det redan nu flera bra och underhållande spel till konsolen och gillar du att spela och kan tänka dig att lägga ut cirkus 4000 kr så tuta och kör säger jag.
Postad 26 April 2014 - 16:10
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Ja. Tre bra spel är. Assassins creed 4 Infamous: Second son Final Fantasy: A realm Reborn
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|