Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 June 2014 - 16:55

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Var har du sett släppdatumet någonstans?

Sorry, tänkte inte på att länka och senare var det all over i flödet så... :mellow:

Postad 10 June 2014 - 19:01

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
https://www.youtube....h?v=bTDVFdQVNw4

Det är ju nästan för bra för att vara sant. Har alltid älskat Halo och denna collection är ju helt fantastisk. Hoppas de släpper en riktigt najs collectors edition ;). Samma pris som ett vanligt spel, $60

Postad 10 June 2014 - 20:20

Unregistereddacc42d3
  • Unregistereddacc42d3
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Någon som testat koppla i en extern hårddisk än?

Postad 10 June 2014 - 20:34

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Någon som testat koppla i en extern hårddisk än?

Kolla denna posten: https://www.minhembi...dpost&p=4064070

Väntar på ett snabbare chassi, ska se om laddtiderna kan minska lite till...

Postad 11 June 2014 - 15:17

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Hej!

Är tyvärr inte betatestare så jag undrar, i och med denna nya release som stödjer extern hårddisk, betyder det att det nu går att spara videos, musik, filmer, och bilder där och låta dem visas i xboxens respektive visningsappar?

Tycker efter vad jag läst att xbox one är ganska dålig på "vardagsrumsunderhållning", i alla fall om man jämför med deras gamla trotjänare "windows media center".

Några förändringar i tv-stödet jämfört med äldre versoner av XBONE? Gissar att oneguide inte finns i sverige ens som beta, eller?

/S

Redigerat av Unregistered8cb13de7, 11 June 2014 - 15:18.

Postad 11 June 2014 - 17:17

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Nya laddtider med mitt nya kabinett.

SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB
Chassi: StarTech.com S2510SM12U33 (Asmedia 1053E)

CoD Ghosts
Startup
24s -> 17s (29%)
Resume
49s -> 35s (29%)

Wolfenstein
Startup
10s -> 7s (30%)
Resume
12s -> 10s (20%)

Forza 5
Startup
31s -> 27s (13%)
Resume (Silverstone)
49s -> 35s (29%)

Watch_Dogs
Startup
30s -> 19s (37%)
Resume
100s -> 76s (24%)

Alla spelen förutom Watch_Dogs är digitala.

Summa summarum så tror jag inte X1an stödjer UASP(http://en.wikipedia....B_Attached_SCSI).

Redigerat av apabepa12, 11 June 2014 - 17:32.

Postad 11 June 2014 - 17:33

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 1
Har ni sett denna siten?

http://xbox.uservoice.com

Man kan föreslå och rösta på olika features kring Xboxen.

Postad 12 June 2014 - 18:30

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Hej!

Är tyvärr inte betatestare så jag undrar, i och med denna nya release som stödjer extern hårddisk, betyder det att det nu går att spara videos, musik, filmer, och bilder där och låta dem visas i xboxens respektive visningsappar?

Tycker efter vad jag läst att xbox one är ganska dålig på "vardagsrumsunderhållning", i alla fall om man jämför med deras gamla trotjänare "windows media center".

Några förändringar i tv-stödet jämfört med äldre versoner av XBONE? Gissar att oneguide inte finns i sverige ens som beta, eller?

/S

HDn formateras i ett specialformat och används endast till spel.

Du kan spela upp media till den via "Play To" (DLNA). Sen verkar det som att Plex är på gång.

Det stämmer, ingen OneGuide ännu.

Postad 12 June 2014 - 20:56

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Edit: fel tråd

Redigerat av BuTTuS, 12 June 2014 - 21:57.

Postad 13 June 2014 - 09:28

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 1

HDn formateras i ett specialformat och används endast till spel.

Du kan spela upp media till den via "Play To" (DLNA). Sen verkar det som att Plex är på gång.

Det stämmer, ingen OneGuide ännu.

Det där låter fruktansvärt uselt om du frågar mig. Vad hände med "One" i xboxens namn...? Jag trodde hela ehome projektet med mediaroom och mediacenter var till för att MS skulle lära sig hur hemmaunderhållning ska gå till, tydligen har man inte lärt sig mycket.... Ingen vettig TV, ingen bildvisare, ingen videouppspelare osv osv osv....

Xboxen verkar bra till spel, men varför man bemödar sig med att ge en illusion om att den även ska klara av andra saker (TV, PVR, home entertainment) är en gåta för mig. Visst, det "kanske kommer i en framtida uppdatering", men hur många gånger ska MS fortsätta uppfinna hjulet om och om igen?

/S

Postad 13 June 2014 - 10:57

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 1

Det där låter fruktansvärt uselt om du frågar mig. Vad hände med "One" i xboxens namn...? Jag trodde hela ehome projektet med mediaroom och mediacenter var till för att MS skulle lära sig hur hemmaunderhållning ska gå till, tydligen har man inte lärt sig mycket.... Ingen vettig TV, ingen bildvisare, ingen videouppspelare osv osv osv....

Xboxen verkar bra till spel, men varför man bemödar sig med att ge en illusion om att den även ska klara av andra saker (TV, PVR, home entertainment) är en gåta för mig. Visst, det "kanske kommer i en framtida uppdatering", men hur många gånger ska MS fortsätta uppfinna hjulet om och om igen?

/S

Orkar inte skriva något långt då jag skriver på mobilen mitt i matlagningen.
Så fort man börjar använda Xboxen till det den är designad är den underbar.
MS designade inte den till den ultimata maskinen som kan spela alla format, mkv som mp4 osv.
Däremot är plattformen öppen för att skapa mer än det som ingår till den från början, där Plex bara är en liten del av allt som kommer att komma.
Själv tycker jag den motsvarar det som MS har gett info om, alltså en enhet för spel, tv, filmer osv.

Redigerat av Bergan, 13 June 2014 - 10:57.

Postad 13 June 2014 - 12:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

/S

Har man som jag en server och en surfplatta så är det inga problem alls att spela upp media och format på Xboxen inklusive mkv mp4 och avi.
Sen är visst plex appen och ett antal andra hundra appar på G..

Postad 13 June 2014 - 12:48

themyth
  • themyth
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Har man som jag en server och en surfplatta så är det inga problem alls att spela upp media och format på Xboxen inklusive mkv mp4 och avi.
Sen är visst plex appen och ett antal andra hundra appar på G..

Hur gör du för att få ut surroundljud på en mkv-fil med en server och surfplatta? Själv har jag kopplat in en chromecast i Xboxen men då funkar ju inte surround utan får bara stereoljud när jag castar en mkv. från till exempel Plex :-(

Postad 13 June 2014 - 13:30

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Hur gör du för att få ut surroundljud på en mkv-fil med en server och surfplatta? Själv har jag kopplat in en chromecast i Xboxen men då funkar ju inte surround utan får bara stereoljud när jag castar en mkv. från till exempel Plex :-(

Funkar chromecasten när du kör direkt i tex recivern jag har också chromecast och där funkar 5.1 men kör inte via Xboxen? När jag kör via Xboxen skickar jag mina filer via valfri dlna client tex skifta ipad eller bubbleupnp på android med plex som dlna server och jag får 5.1 ljud eller 7.1 via pcm klarar även filmer med dts-hd m.m. Play kanalerna funkar även dem via plex ....

Postad 13 June 2014 - 16:19

Isaac_70
  • Isaac_70
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har precis skaffat mig själv en importerad xbox one allting fungerar utan problem förutom att det inte går att köra online har ni samma problem eller annars hur löser man det varje gång jag är påväg att köra online kommer det upp man min profil inte har vilkoren för att spela i det här läget

Postad 13 June 2014 - 16:54

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Har du köpt Live Guld?

Annars finns det 14 dagars sånt medlemskap med, om man inte har det sedan tidigare.

Postad 13 June 2014 - 17:13

Isaac_70
  • Isaac_70
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har du köpt Live Guld?

Annars finns det 14 dagars sånt medlemskap med, om man inte har det sedan tidigare.

Jag fixade så jag hade 14 dagars guld men det var på ett barn konto och livet överförs vell inte till mitt riktiga konto eller?
Men fungerar live för dig annars? Vilket land har du dug uppkopplat till?
Då får ursäkta mina frågor men är extremt ny med detta och förstår inte riktigt allt

Postad 13 June 2014 - 17:40

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Nu så, 5/9 :)
4095kr rek
Billigare att ta den innan frrån amazon eller ms egna för ca 3700kr (euro)

Hur har du gjort då? Från MS själva vill säga? Borderlinx?

Postad 13 June 2014 - 17:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Javisst fungerar Live, för oss allihop. Det är ju bara att läsa lite trådar så märker du att vi spelar för fullt.
Har mitt konto ställt på Storbrittanien.

Du måste ha ett eget live-konto, har du det är det ju självklart att du inte kan spela online.

Billig Live Guld:
http://www.cheapxboxlivecodes.com/

Hur har du gjort då? Från MS själva vill säga? Borderlinx?

Borderlinx?

http://www.microsoft...DisplayHomePage

Bara att välja lämpligt land.

Postad 17 June 2014 - 12:04

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Orkar inte skriva något långt då jag skriver på mobilen mitt i matlagningen.
Så fort man börjar använda Xboxen till det den är designad är den underbar.
MS designade inte den till den ultimata maskinen som kan spela alla format, mkv som mp4 osv.
Däremot är plattformen öppen för att skapa mer än det som ingår till den från början, där Plex bara är en liten del av allt som kommer att komma.
Själv tycker jag den motsvarar det som MS har gett info om, alltså en enhet för spel, tv, filmer osv.

Kan *tyvärr* hålla med om att den aldrig kommer att spela i samma division som windows media center när det gäller PVR-funktionalitet. Dock tycker jag att man lovar väldigt brett och levererar väldigt tunt när man säger att den skall vara den enda enhet man behöver till hemmaunderhållning i vardagsrummet, därav "one".

Förvisso verkar det ju som om man har öppnat upp för att låta tredjepartsapplikationer stå för allt som inte har med spel att göra, hoppas då att detta kommer med saftiga design guidelines för hur UI, kontroll och navigering skall fungera, kommer förtfarande ihåg viaplay-appen för xbox360, den var bland det värsta jag hade sett, jämfört med den välpolerade xbox video-appen där båda levererade samma sak, hyrfilm. Vill man leverera en unifierad upplevelse, bör saker och ting fungera på liknande sätt i alla olika appar man växlar mellan.

Kommer med spänning att följa xbox one, men den är i nutid långt borta för att bli en konkurrent till vår nuvarande (tyvärr åldrande) WMC-enhet som alla i hushållet från 40 år till 3 år använder dagligen.

Någon föreslog att man skulle sätta upp servrar osv för mediastreaming... nee tack. Har hållt på i många år med windows home server och dvblink, och det var helt enkelt för mycket meck för att det var hållbart i längden, och jag är inte intresserad av en servergarderob.... :) Följde med spänning företaget Ceton och deras arbete med media extenders, men tyvärr lade man ner detta projekt, vilket är trist för de hade verkligen något bra där, om det nu hade lyckats bli volym...

Fortsättning följer :=)

/S

Postad 17 June 2014 - 13:27

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Kan *tyvärr* hålla med om att den aldrig kommer att spela i samma division som windows media center när det gäller PVR-funktionalitet. Dock tycker jag att man lovar väldigt brett och levererar väldigt tunt när man säger att den skall vara den enda enhet man behöver till hemmaunderhållning i vardagsrummet, därav "one".

Förvisso verkar det ju som om man har öppnat upp för att låta tredjepartsapplikationer stå för allt som inte har med spel att göra, hoppas då att detta kommer med saftiga design guidelines för hur UI, kontroll och navigering skall fungera, kommer förtfarande ihåg viaplay-appen för xbox360, den var bland det värsta jag hade sett, jämfört med den välpolerade xbox video-appen där båda levererade samma sak, hyrfilm. Vill man leverera en unifierad upplevelse, bör saker och ting fungera på liknande sätt i alla olika appar man växlar mellan.

Kommer med spänning att följa xbox one, men den är i nutid långt borta för att bli en konkurrent till vår nuvarande (tyvärr åldrande) WMC-enhet som alla i hushållet från 40 år till 3 år använder dagligen.

Någon föreslog att man skulle sätta upp servrar osv för mediastreaming... nee tack. Har hållt på i många år med windows home server och dvblink, och det var helt enkelt för mycket meck för att det var hållbart i längden, och jag är inte intresserad av en servergarderob.... :) Följde med spänning företaget Ceton och deras arbete med media extenders, men tyvärr lade man ner detta projekt, vilket är trist för de hade verkligen något bra där, om det nu hade lyckats bli volym...

Fortsättning följer :=)

/S

Media extenders bygger ju också på att du använder en server.
Tycker server är rätt oundvikligt om man har flera mediaspelare och vill kunna komma åt samma saker från alla dem...

Postad 18 June 2014 - 16:22

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Nu fick jag tillbaka min xbox :) Måste säga att jag är imponerad utav hanteringstiden då ups hämtade den föra torsdagen och lämnade den idag redan :)

Skönt att ha en tyst krysslåda trots att det är samma som jag skickade in :)

Postad 18 June 2014 - 19:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Min Xbox One ramlade in idag :)
Maskinen är ju nära på knäpptyst, förutom det "tickande" ljudet från hårddisken.
Men tyvärr är inte fläkten i nätgagget speciellt tyst av sig när man har maskinen i standby.
Har inte orkat gå igenom hela den här tråden, så jag vet inte om den ska va knäpptyst eller om man helt enkelt får leva med fläktljudet?

Fick lite panik förut när maskinen efter installation och uppdatering, inte läste nån av mina skivor, varken DVD, BD eller spel.
Men det löste sig tack och lov efter att jag startade om maskinen.

Postad 19 June 2014 - 09:39

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Min Xbox One ramlade in idag :)
Maskinen är ju nära på knäpptyst, förutom det "tickande" ljudet från hårddisken.
Men tyvärr är inte fläkten i nätgagget speciellt tyst av sig när man har maskinen i standby.
Har inte orkat gå igenom hela den här tråden, så jag vet inte om den ska va knäpptyst eller om man helt enkelt får leva med fläktljudet?

Fick lite panik förut när maskinen efter installation och uppdatering, inte läste nån av mina skivor, varken DVD, BD eller spel.
Men det löste sig tack och lov efter att jag startade om maskinen.

Har för mig att jag läste någonstans att många som inte gillade fläktljudet på gamla xbox 360 helt enkelt skruvade upp nätagget och kopplade ur fläkten. Går detta att göra i en "oförstörande" ågärd är det väl bara att tuta och köra tills nätagget brinner upp, sen koppla in fläkten igen och skicka in på garanti? Givetvis måste man ju väga detta mot vad man vinner i form av tystnad och andra bi-effekter. Funkade bra med 360n i alla fall, vet inte hur pass sofistikerad xbone är... kanske värt ett försök?

Man kan ju undra varför fläkten jobbar i standbyläge? Borde inte dra många watt då...

/S

Postad 19 June 2014 - 09:53

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Media extenders bygger ju också på att du använder en server.
Tycker server är rätt oundvikligt om man har flera mediaspelare och vill kunna komma åt samma saker från alla dem...

Helt rätt. I stand corrected. Kan gråta floder över att microsofts mediaroom-lösning (IP-TV) inte blev någon större framgång i Europa. Sjukt smidig med virtuella tuners, (tror det var 8 samtidiga kanaler/hushåll) som du kunde använda från valfri media center-enhet. Känns som om samhället går bakåt istället för framåt...

/S

Postad 20 June 2014 - 09:08

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Ny update för dom som är med i Update Preview programmet:

===============
OS version released: xb_rel_1407.140615-2200
Available: 7PM PDT 6/19* (3AM GMT 6/20)
*The initial update is being released in waves; it will become available for the entire preview audience in the coming days

Features enabled in this update:
  • Snappable Achievement App
  • Double-tap to open Snap Center (if no app is currently snapped)
  • New choices for spoken language in New Zealand, Ireland, Austria, and in all English-speaking countries
Also in this update:
  • Like Game DVR Clips and Activity Feed items in SmartGlass
KNOWN ISSUES
  • A small number of users may experience a black screen upon rebooting from Energy-Saving mode, or after a hard-reboot. After installing 1407.140615-2200, a very small number of users may experience booting to a black screen with just an Xbox logo shown. For more details, please click here.
  • Users using Kinect auto sign-in or manual sign-in and suspend a game by going into connected standby will note the game has returned to the main lobby screen upon resume. Before shutting down your console, please save your progress. *If you use Instant Sign-in (introduced last month), your game will pick up where you left off.
===============

We're aware of an issue affecting a small number of users who have updated to 1407.140619-2200 where upon powering on or resuming from standby, the console may show a black screen with the Xbox logo and not proceed. The team is aware and working on a resolution. In the meantime, we have two workarounds to get you back in the game:
  • First, try pressing the Xbox button on your controller. For most, this will resolve the issue as you will be taken to the Home screen. \
  • If the Xbox button doesn't work, press and hold the power button on your console for 10 seconds until it powers down. At this point, you can power back on and you should then start normally at Home.

Postad 23 June 2014 - 14:14

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

• 2487 inlägg
  • 0
Har lite bekymmer med att tvkanalerna låser sig ibland. För stunden har jag kopplat Xboxen till min HDMI1 på tvn och min förstärkare (som min Boxee box och Wii U är kopplad till) till HDMI2. Från Xboxen har jag en optisk kabel till förstärkaren och min kanalbox är inkopplad i xboxen. När jag byter över från att spela upp ljud från den optiska kabeln i förstärkaren till exempelvis en av HDMI-ingågarna som BB eller mitt Wii U är kopplad till låser sig tvkanalerna. Det spelar ingen roll om jag har ett spel igång på Xboxen eller tittar på tv-kanaler när jag byter. Vill minnas att folk tidigare hade bekymmer med att tvkanalerna kunde låsa sig, så har någon en aning varför detta problem uppstår?

Postad 23 June 2014 - 15:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Har ingen lösning på problemet, men om du har hdmi in- och ut på förstärkaren (jag tolkar ditt inlägg så), varför kopplar du inte One med hdmi till förstärkaren och sedan en enda kabel till TVn?

Har du lite tur skulle det lösa ditt problem också.

Postad 23 June 2014 - 15:14

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

• 2487 inlägg
  • 0

Har ingen lösning på problemet, men om du har hdmi in- och ut på förstärkaren (jag tolkar ditt inlägg så), varför kopplar du inte One med hdmi till förstärkaren och sedan en enda kabel till TVn?

Har du lite tur skulle det lösa ditt problem också.

Antog att TV:n inte skulle starta med hjälp av "Xbox On"-kommandot om den inte var kopplad direkt till tvn, men där har jag kanske fel? Ska hursomhelst kika på den lösningen när jag kommer hem, tack för hjälpen iaf :)

Redigerat av GroKKen, 23 June 2014 - 15:15.

Postad 23 June 2014 - 15:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nej, det gör den nog inte.

Postad 23 June 2014 - 16:00

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Nej, det gör den nog inte.

Om du cec (har många namn beroende på tillverkare) funktionen i förstärkaren så skall det väl inte vara några problem.

Postad 23 June 2014 - 16:02

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Har lite bekymmer med att tvkanalerna låser sig ibland. För stunden har jag kopplat Xboxen till min HDMI1 på tvn och min förstärkare (som min Boxee box och Wii U är kopplad till) till HDMI2. Från Xboxen har jag en optisk kabel till förstärkaren och min kanalbox är inkopplad i xboxen. När jag byter över från att spela upp ljud från den optiska kabeln i förstärkaren till exempelvis en av HDMI-ingågarna som BB eller mitt Wii U är kopplad till låser sig tvkanalerna. Det spelar ingen roll om jag har ett spel igång på Xboxen eller tittar på tv-kanaler när jag byter. Vill minnas att folk tidigare hade bekymmer med att tvkanalerna kunde låsa sig, så har någon en aning varför detta problem uppstår?

Har också rätt stora problem med detta. Kanaler hänger sig och typ "lost connection with your set top box". Kör också direkt in i tv och sedan skickar jag ljudet till förstärkaren från tv:n. Anledningen att jag gör så är att min hdmi-växlare i förstärkaren har pajat.

Postad 23 June 2014 - 17:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Om du cec (har många namn beroende på tillverkare) funktionen i förstärkaren så skall det väl inte vara några problem.

Jag har sån, men har inte fått den att fungera på det sättet. Däremot har One slagit av/på receivern.

Nu har jag övergått till att ha min One mer rejält avstängd.

Postad 23 June 2014 - 22:04

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

• 2487 inlägg
  • 0

Fungerade fint, så tydligen har jag cec :)

Postad 23 June 2014 - 23:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Fungerar det när du kopplar One till receivern med HDMI, alltså?

Postad 24 June 2014 - 19:42

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Ser verkligen ut som att Plex kommer:

Also, you can look forward to a demo in the coming days.

https://forums.plex....-a-go/?p=671147

Postad 24 June 2014 - 22:59

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Går det att browsa Xbox One Store från Sverige på något sätt? Har ingen Xbox ännu men skulle vilja ser hur priserna ser ut för downloadspel... Försöker man komma in via xbox.com får jag bara felmedd: "Nya Xbox One Games Store stöds inte i din region för närvarande."

Postad 24 June 2014 - 23:01

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Ser verkligen ut som att Plex kommer:

https://forums.plex....-a-go/?p=671147

Yes, och jag ska få betatesta :)

Postad 24 June 2014 - 23:11

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

• 2487 inlägg
  • 1

Fungerar det när du kopplar One till receivern med HDMI, alltså?

Ja precis! Har numera Xbox one och resterande enheter inkopplade till receivern och på kommandot "Xbox On" startas allt, inklusive tvn :)

Postad 24 June 2014 - 23:18

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

• 2487 inlägg
  • 0

Räcker det att vara betatestare på Xbox one för att få möjlighet eller måste man vara på plex-forumet? :)

Postad 24 June 2014 - 23:41

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Räcker det att vara betatestare på Xbox one för att få möjlighet eller måste man vara på plex-forumet? :)

Du måste vara med på forumet och be om en plats

Postad 25 June 2014 - 06:14

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Du måste vara med på forumet och be om en plats

Var det längesen du bad om att bli beta-testare eller? Jag skickade ett PM igår men har inte hört något, antar att han har massvis med folk på sin lista nu...

Postad 25 June 2014 - 06:23

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Var det längesen du bad om att bli beta-testare eller? Jag skickade ett PM igår men har inte hört något, antar att han har massvis med folk på sin lista nu...

Några dar sen

Postad 25 June 2014 - 07:54

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Kul med Kinectfunktionerna!

Postad 25 June 2014 - 09:31

Unregistered7199bdc7
  • Unregistered7199bdc7
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nån som är medlem på plex forumet där som skulle kunna ställa följande frågor?

1 Vilka film format stödjer den? MKV, MP4, AVI osv....

2 Stödjer den subtitles? isf vilka format? (t.ex. subtitles som är inbakade i filmen?)

3 Kommer man kunna spela filmer från t.ex. en extern hårddisk/usb minne?

Postad 25 June 2014 - 12:48

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Keep us posted! :)

Nån som är medlem på plex forumet där som skulle kunna ställa följande frågor?

1 Vilka film format stödjer den? MKV, MP4, AVI osv....

2 Stödjer den subtitles? isf vilka format? (t.ex. subtitles som är inbakade i filmen?)

3 Kommer man kunna spela filmer från t.ex. en extern hårddisk/usb minne?

Plex är till skillnad från tex xbmc, server-klient så allt du nämner utom hdd/usb är det ett ja på.

Redigerat av Topper Harley 77, 25 June 2014 - 12:49.

Postad 25 June 2014 - 12:54

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Fan va nice med Plex, skulle precis köra iväg ett PM för att bli inbjuden men nu kör dom tydligen någon uppdatering av forumet.. suck!

Postad 25 June 2014 - 14:01

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Fast frågan är hur bra Plex verkligen kommer att fungera med tanke på att det finns Cinavia skyddet på Xbox One?

Postad 25 June 2014 - 14:11

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Fast frågan är hur bra Plex verkligen kommer att fungera med tanke på att det finns Cinavia skyddet på Xbox One?

Cinavia skydd?

Edit:

Läste på lite och såg vad det var, men kunde inte se att MS har implementerat det på one? Det verkar ju sitta i blurayläsaren och då borde det fungera alldeles utmärkt att köra via plex.

Yeah there is no cinavia on the Xbox one. The copied dvd disc played with no problems. Movie title I used was Bad Teacher.

källa:http://forums.xbox.com/xbox_forums/general_discussion/f/3817/p/1448412/4328753.aspx

Redigerat av maccswe, 25 June 2014 - 14:18.

Postad 25 June 2014 - 14:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Ps3 vet jag hade cinavia även på filer så hoppas xbox går en annan väg....

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.