Mycket cool, bra ljud och underbar musik
9/10
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 31 January 2014 - 00:10
Metallica: Through the Never
Mycket cool, bra ljud och underbar musik 9/10 Postad 31 January 2014 - 01:31
The Counselor
Väntat på denna i evigheter. Tyvärr så va trailern 10 gånger bättre än filmen. Brad Pitt, Cameron Diaz och Javier Bardem ska dock ha stor cred för sina karaktärer Filmen i sig va seg och hade jättelånga sekvenser, orkade knappt lyssna till slut. Mycket luddigt i handlingen. Filmen: 4/10 Skådisarna jag nämnde ovan: 7/10 Postad 31 January 2014 - 08:16
The Frozen Ground
Bra film baserad på en riktig berättelse. Alla som älskar dokumentärer om mord kommer tycka om denna. 6,5/10 Postad 31 January 2014 - 08:32
Pinocchio 1940 på Bluray.
Jag hade inte sett den tidigare och har haft väldigt liten koll på handlingen så detta var en ny upplevelse för mig. Animeringen var bitvis mindre bra vilket kan vara charmigt men även förstående på en film som är över 50 år gammal. Storyn var lite tunn samt att dom blandar in två olika äventyr där båda saknar både en början och slut. Filmen skulle ha varit 30 min längre och haft mer scener med katten och räven samt mer vardagliga/realistiska frestelser för Pinocchio.
Postad 31 January 2014 - 08:58 Att animeringen skulle vara dålig för att den är 50 år gammal är en sanning med modifikation. Se på Snövit eller Törnrosa som är bland det bästa och mest påkostade handanimerade filmerna som någonsin gjorts. Pinnochio var uppföljaren till snövit och floppade rejält 1940, men tog sig med tiden. Man kan ju gissa på en viss prestationsångest hos Disney som syns i animationen. Framgången som kom berodde dock mest på den prisbelönade musiken än animeringen. Postad 31 January 2014 - 09:09 "Mindre bra" då. Det jag reagerade på var dock att det skulle ha med åldern att göra med tanke på att Snövit är äldre och samtidigt så mycket bättre än det mesta som är nyare. Postad 31 January 2014 - 11:42
Enders game blu.-ray
Bild 9/10 riktigt bra, men ur fokus ibland???! Ljud 8/10 bra det med, men lite klent kanske! Film: 1/10 (1:an pga. bra cgi) gav uppefter kanske 80% av filmen, blev helt enkelt bara förbannad och rent medicinskt så var det fara o färde med blodtrycket.. Jag menar: hundratals miljoner i budget som man slösar på ett manus som detta! Blir så jävla förbannad! Ser på imdb att den fått dryga 7..... obegripligt! Jorden har krigat med aliens, (runt nutid då f22 användes) fick "svärmande" "myr" aliens på flykten som tagit sig ljusår ifrån oss... i filmejävlen är det dags att förekomma nästa anfall! ... en amiralmupp med psykologsidekick styr hela upplägget, och rekryterar barn som ska ha ett taktiskt överläge...!=!?!?!?!? de åker till alienmyrornas närområde och ska med likt infanteri slå ut dom! Jisses! Ett par tsar bomba hade löst detta, vill se hur myrorna utvecklade interstellära resor, utvecklade datorkraft till detta, osv...... ****........... så jävla arg på denna film................. Så nu har jag spytt klart! Faaan.... Redigerat av Mikolino, 31 January 2014 - 12:02. Postad 31 January 2014 - 12:32
"White House Down" på bluray. 6:or och 7:or av 10
OK popcornrulle, inte så mycket mer. Lite bättre än "Olympus has Fallen" var det enhälliga omdömet från vår biosoffa. Postad 31 January 2014 - 12:45 Nä ... där har du inte rätt ... även om du ofta har det Det här är Arnolds Comeback .. http://www.imdb.com/title/tt1549920/ och den är ju bättre än Escape Plan... tycker jag! Redigerat av mikee, 31 January 2014 - 12:46. Postad 31 January 2014 - 13:58 Läs boken. Postad 31 January 2014 - 22:06
Welcome to the Jungle
Enda stora skådisen i filmen är Jean-Claude Van Damme, sen är det en massa tv-serie skådisar som har varit med i diverse serier, Megan Bone från Blacklist har en större roll här också. Handlar om ett företag ska ha team building och åker ut i djungeln men det går inte som planerat, go figure? JCVD gör sin bästa roll på mycket länge, annars var den väll inte så märkvärdig. 3/10 Redigerat av fristil, 31 January 2014 - 22:10. Postad 31 January 2014 - 22:09
du är ursäktad för att du har en svs, men läs vad jag skrivit. arnolds EGENTLIGA COMEBACK skriver jag, och detta eftersom jag inte ens räknar med last stand. jag har aldrig sett sämre skådespeleri från honom (inkluderat the early days), så jag vägrar erkänna det som hans comeback. totalvägrar, hälarna i golvet. den filmen finns inte. så, arnolds egentliga comeback. och en sjujädrans bra sån Postad 31 January 2014 - 22:16
Walk the line (2005)
Förbannat bra biografi om Johnny Cash och June Carter. Härligt att de själva sjunger också. 10/10 från mig. Postad 31 January 2014 - 23:34
Gangster squad - fasen vilken bra rulle. Kanske den bästa maffiafilm jag sett.
Älskar när jag hittar sådana här filmer på netflix som jag inte kände till sen innan 10/10 Postad 01 February 2014 - 00:21
Homefront
Jason Statham levererar som vanligt en tuff action film. Kul och lite oväntat att se James Franco som bad guy, vilket han klarade av bra. Inget nytt under solen med hederlig action. 6.5/10 Postad 01 February 2014 - 10:36
The Commitments
Söt historia, bra musik och utmärkt dialog. Lika bra film nu som för 20 år sen. 9 av 10 Postad 01 February 2014 - 11:07
The Counselor
Filmen på papper ser ut som en bra story och en film som verkligen kunde ha blivit hur bra som helst. Men det måste omsättas från papper till filmduk också, och där brister det på alla håll och kanter. Första timmen av filmen är det bara prat, prat mellan samma personer mer eller mindre dock på olika platser. sen hände inte så mycket mer, filmen tar inte alls och troligt en film som du aldrig kommer att säga till någon att du sett. Väldigt konstigt dock med tanke på skådisar i filmen har gjort andra filmer tidigare som är mycket bra. 2 av 10 Postad 01 February 2014 - 17:43
Brukar se den varannat år, nästan så att den inte ens är märkt av tidens tand. Postad 01 February 2014 - 18:53
The Counselor
Ja den va inget vidare, låmgtråkig och allmänt virrig.. 2/10 Sovande soffor Postad 01 February 2014 - 19:54
White House Down
Okej actionrulle, inte mycket mer. Tyckte att Olympus Has Fallen var mycket bättre. Tycker filmen har alldeles för mkt komiska scener och repliker för att vara en film där världens kaos ska bryta ut, speciellt Jamie Foxx/Presidenten. 6/10 Postad 01 February 2014 - 20:56
Ride Along
Ja, vi har sett det förut i Dödligt Vapen, Rush Hour, Tango & Cash osv osv Cube och Kevin fungerar ganska bra ihopp, En del roliga scener och en hel del action men inget nytt som man inte sett förut, funkar väll men inget man ser om flera gånger. 5/10 Postad 01 February 2014 - 22:28
Blev två filmer idag, en ny som jag inte sett och en personlig favorit..
Vi börjar med den nya som va : Rush En riktigt bra film om F1 och två stora rivaler.. Även jag som bara kollar F1 när jag är bakis i vanliga fall tyckte att dom gjorde det riktigt intressant.. Bra skådespel.. 8/10 Ferraribilar Film nummer två och en som är top 5 i mitt tycke: Law abiding citizen En riktigt bra film som jag gillar trots att jag sett den många gånger.. Svårt att säga exakt varför men den är rå och spännande på ett sätt jag gillar! Första gången jag såg den satt jag helt klistrad och blev överraskad av vändningarna.. 9/10 kriminella Postad 02 February 2014 - 12:15
Not Fade Away (2012)
New Jersey på 60-talet, Roling Stones och Beatles härskar i skuggan av kriget i Vietnam. Handlingen är långt ifrån unik. En musikfilm om drömen att sitt källarband ska bli stort, problemen med oförstånde föräldrar och kärleken. Jag skulle vilja ge den ett högre betyg men filmen tappar tyvärr tempo (1.50 lång) många gånger. Men gillar du miljöer ifrån 60-talet, Stones, Byrds etc. Och musikfilmer i stort så bör den ses. 3.5/5 Vox förstärkare Postad 02 February 2014 - 15:15
Thor: The Dark World
Välgjord film, lite för mycket fantasy för min del, lite mindre i ettan vilket jag tyckte om. Skådespeleriet gillar jag, extra plus till Hopkins, Hemsworth och vår alldeles egna Skarsgård. 7/10
Kan bara instämma, den blire nog idag, lätt på min Topp 5 lista också! Postad 02 February 2014 - 16:27
slumdog millionaire
filmen var faktiskt så bra som alla säger! film 9/10 bild 7/10 ljud 8/10, lite för stor skillnad mellan dialog och övrigt ljud. Postad 02 February 2014 - 20:35
Jakten "lögnen sprider sig"
Grym film och så kan även verkligheten vara.. 5/5 Färjestadare Postad 02 February 2014 - 21:25
2019 After The Fall Of New York(1983)
Så skönt att bara sitta och småle åt filmer. FIlm 2/10 Skådisar 1/10 Skratt 8/10 Sevärd: alltid. Postad 03 February 2014 - 07:10
Silent Hill Revelation
Storyn är lite blek i denna, men som söndagsfilm duger den mer än väl. Filmen har ett par bra scener, men allt däremellan är halvtaskigt och tråkigt gjort. Betyg 5,x/10 Postad 03 February 2014 - 08:10
Dallas Buyers Club - 8/10 Ruskigt bra skådespeleri. Intressant story (Biografi). välgjord.
Postad 05 February 2014 - 10:26 Indeed, överraskande bra även om den tappade en smula mot slutet. Vissa delar är rent av värdsklass, "lorskan i ansiktet" är ta mig fasen den mest pricksäkra (inte bara bokstavligt talat) reaktion jag sett på film på år och dar. Betyg: 4/5 pacmanpiller. Borde förövrigt ingå i undervisningen i samtliga av landets mellan- och högstadieskolor... Redigerat av pacman, 05 February 2014 - 10:29. Postad 05 February 2014 - 19:33
http://www.youtube.c...eature=youtu.be Postad 05 February 2014 - 22:43
Olympus has fallen (2013)
Vita huset utsätts för en terroristattack och det är upp till en säkerhetsvakt att rädda presidenten, nationen och troligtvis hela det kända universumet! ja, vi har väl hört den förut? absolut INGET nytt under den här två timmar långa snarkfesten. filmen är inte dålig, men jag vill se lite originalitet någon gång då och då. bra skådespeleri från nästan samtliga manliga skådespelare (ni som sett filmen förstår vad jag menar) och rätt bra effekter. början av filmen har begåvats med bra ljudmixning och bilden är väl konstant rätt standard (dvs bra kvalitet). Bild; 3/5 inget som sticker ut, men bra som vanligt när kända skådisar medverkar. Ljud: 4/5 blev lätt besviken då det här skulle vara en basknarkarfilm, själv fann jag bara en infrascen. Ljudet är förutom basen bra mixat, det är ett väldigt dynamiskt spår och jag reagerar aldrig på att ljudet låter annat än naturtroget. Film: 1/5 dåligt. inget är originellt, inget är spännande och inget är förvånande. då blir det en etta. dåligt! Postad 05 February 2014 - 22:50
Såg Blinkande lyktor idag. Har sett den innan några hundra gånger. Helt klart sevärd om man inte har sett den innan men den kanske inte passar alla. Den är väl lite våldsam kan man säga särskilt för den som gillar Look samt Gulasch soppa
Postad 06 February 2014 - 01:12
Vendetta
Brittisk hämndfilm i väldigt typisk anda. Ingen speciellt utstickande story, väldigt förutsägbar. Gick att se på men inte mycket mer. 5/10 Postad 06 February 2014 - 21:05
Force of Execution
Ja vad ska man säga? Steven Seagal blir bara tjockare och tjockare. Han spelar en gangster kung men står mellan valet och kvalet att lämna det livet, då dyker en ny kriminell snubbe upp och det blir lite pang pang, karate sparkar .. ja ni vet hur det brukar bli :-) men denna gång inte så lyckat, men bättre än många av hans östeuropeiska filmer som kom ett tag. 4/10 får den för att Danny Trejo och Ving Rhames är med Redigerat av fristil, 06 February 2014 - 21:07. Postad 06 February 2014 - 23:51
Ender's Game.
Snygg film. Harrison var grym som vanligt annars ganska mediokert överlag. Den får 5/10 Postad 07 February 2014 - 00:01
hur hinner du med film med alla dom inläggen?
Postad 07 February 2014 - 10:15
The adventures of Tintin 2011
Grymt bra film som tål att ses många gånger. Gillar att filmen inte är en ren barnfilm(är ju skottlossning och blodspill i filmen). Perfekt röstmatchning till alla karaktärer och bra ansiktsanimering. 7,8/10 Postad 07 February 2014 - 14:30
Det gör jag inte. Jag ser kanske en eller två filmer i månaden Postad 07 February 2014 - 14:38
det hadde inte jag hunnit heller
Postad 07 February 2014 - 16:47
Frozen River (DVD 2008)
Frozen River utspelar sig i en gränsstad mellan USA och Kanada. Två ensamstående mammor som lever på minimilön lockas av möjligheten att tjäna snabba pengar på människosmuggling. Mycket sevärd film i lugnare tempo. Gillar du tex. Angels Crest, Mud, Winters Bone så kan den starkt rekommenderas. 4/5 Isvakar. Postad 07 February 2014 - 16:53
Har inte sett denna än (Pacific Rim) men skall se den snart, skall tydligen vara en riktigt brutal hemmabiofilm och efter att ha sett trailern på den så tror jag också att så är fallet riktigt grymma effekter i den.
Postad 07 February 2014 - 18:56
Inte sett den än (Utan trosor i Tyrolen) men skall kanske se den snart, skall tydligen vara riktigt brutalt dålig tyskporr och efter att ha sett trailern så tror jag också att så är fallet...
Men för att hålla mig till trådens topic (Senaste filmen du såg): Thor - The dark world. Nja, för egen del tyckte jag första filmen var bättre. Betyg 4/10 Postad 08 February 2014 - 00:02
Mystic river med Sean Penn .
Han gör inte någon besviken. Grymt bra film Postad 08 February 2014 - 09:27
Escape Plan....pissdålig film med logiska luckor stora som fotbollsmål.
Skrämmande att se Vincent D´Onofrio göra en sådan dålig rolltolkning när man sett honom i Full Metall Jacket. 1/5 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |