* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 14 May 2010 - 22:12
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Ett program som jag kan rekommendera är QtIrreco ..  (Säkert rekommenderats innan men, lång tråd  ) Här är jag som knåpat ihop en till min digitalbox.. riktigt nöjd! .. funkar hur bra som helst faktiskt =) Har även lagt in Xbox360, Xbox 1..  Vissa säger att räckvidden är 2m men jag sitter då 3m ifrån o det funkar klockers.. kanske beror på mottagaren också..
Postad 20 May 2010 - 15:16
addee
-
addee
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Ngn som vet om man kan snabb-scrolla i SMS conversation window?
Har man 200 sms med en kontakt och vill gå till första SMSet man skickade så tar ju det 100år...?
Postad 21 May 2010 - 09:45
t_jungbark
-
t_jungbark
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Postad 22 May 2010 - 07:35
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Vad sysslar *** nokia med. De dödar ju hela plattformen. Någon som vet hur man tar bort saker från extra dev till PR 1.2 är ute. Verkar ju inte gå.
Grrrrrrrr...
EDIT: Så nu har jag lugnat ner mig lite.
Redigerat av theclone, 22 May 2010 - 07:37.
Postad 23 May 2010 - 12:46
Unregistered87527b3d
-
Unregistered87527b3d
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
jag har två problem med min n900 tänkte kolla här om det är någon som kanske kah hjälpa mig.
Det första är att det virtuella tangentbordet har försvunnit. vet inte om nåt program har blivit avinstalerat av minsstag..
Det andra är att när man man ska använda siffrorna i det vanliga tangentbordet så måsta man hålla in den blåa snepilen, tidigare räckte det bara med att trycka till den så gick det att anväda siffertangent och även när man håller in den blå snepilen så stogdet fn låst då kunnde man använda siffrerna tills man tröck på den igen..
hoppas nån förstår vad jag menar, är väldigt tacksam för response då dessa funktioner används dagligen..
Postad 23 May 2010 - 14:59
Eminem
-
Eminem
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
jag har två problem med min n900 tänkte kolla här om det är någon som kanske kah hjälpa mig. Det första är att det virtuella tangentbordet har försvunnit. vet inte om nåt program har blivit avinstalerat av minsstag.. Det andra är att när man man ska använda siffrorna i det vanliga tangentbordet så måsta man hålla in den blåa snepilen, tidigare räckte det bara med att trycka till den så gick det att anväda siffertangent och även när man håller in den blå snepilen så stogdet fn låst då kunnde man använda siffrerna tills man tröck på den igen..
hoppas nån förstår vad jag menar, är väldigt tacksam för response då dessa funktioner används dagligen..
Det första problemet vet jag inte riktigt lösningen på men testa att dubbelklicka i rutan med markören (tangentbordet ska ju givetvis vara infällt) Det andra problemet fixar du med att dubbelklicka på blåa snepilen (FN tangent kanske det heter). Lycka till.
Postad 23 May 2010 - 17:26
Unregistered87527b3d
-
Unregistered87527b3d
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
jag har testat med infällt tangentbord, får inte upp touch bordet ändå..
just den funktionen att dubbelklicka på fn tangent det är den som inte fungerar.
Kan det vara nåt program som har råkat avinstaleras? vad kan man göra för att få det att fungera igen, går det te.x att om instalera mjukvarn som finns på nokias hemsida?
Postad 23 May 2010 - 17:57
Strutten
-
Strutten
-
Amatör
-
-
85 inlägg
jag har testat med infällt tangentbord, får inte upp touch bordet ändå.. just den funktionen att dubbelklicka på fn tangent det är den som inte fungerar. Kan det vara nåt program som har råkat avinstaleras? vad kan man göra för att få det att fungera igen, går det te.x att om instalera mjukvarn som finns på nokias hemsida?
Inställningar, Textinmatning, Använd virtuellt tangentbord.
Postad 23 May 2010 - 18:31
Unregistered87527b3d
-
Unregistered87527b3d
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har provat det också, de var de första ja tänkte på efter som att det var aktivt precis innan det sluta fungera.. Har också återställt fabriksintällningar, men funkar fortfarande inte. tror ja sumpat ett program, ända ja kan tänka mig.. isf vad skulle de programmet kunna heta? eller finns det nån annan inst i mobilen som kan orsaka det här?
tack för era svar uppskattas
Postad 23 May 2010 - 23:04
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Nu har jag fått problem med min N900. Den bara vägrar starta.
Jag vet inte vad jag ska göra men jag har extremt mycket information som jag bara har på telefonen.
Finns det någon lösning att rädda informationen? bryr mig inte ett dugg om telefonen faktiskt.
//Mobilproffs
Postad 24 May 2010 - 07:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
flasha om den.....
så länge det du vill ha kvar ligger under MyDocs eller på minneskortet så ligger det kvar efter flashning..
flasha INTE emmc för då rensas hela interna "minneskortet"
om du har för lite ström i den så måste du ladda upp batteriet i en extern laddare eller låna nån kompis batteri
Postad 25 May 2010 - 08:11
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Tänk på att om ni flashar PR1.2 nu så rensas även /opt... Vilket är jobbigt om ni som mig använder den som utvecklingsmiljö
Postad 25 May 2010 - 10:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Uppdatering 1.2 finns att ladda ner nu...
Släpps OTA imorrn
Postad 25 May 2010 - 18:26
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Får verkligen hoppas att allt som borde fungera fungerar nu som tex. olika ringsignaler för olika kontakter, spela upp streamad film (funkade ju bra innan första FW uppdateringen) etc.
Någon som har koll?
Postad 25 May 2010 - 18:51
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Att förvänta sig features som aldrig utlovats gör det mer eller mindre garanterat att du ska bli missnöjd
Mig veterligen så ska streamingen fungera iaf
Postad 25 May 2010 - 22:06
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Att förvänta sig features som aldrig utlovats gör det mer eller mindre garanterat att du ska bli missnöjd 
Mig veterligen så ska streamingen fungera iaf 
Det har den inte gjort sedan första Firwareuppdateringen... men innan så funkade det kanon. Det är lite sådant som lätt gör att man blir irriterad.
Redigerat av Unregistered6144aa51, 25 May 2010 - 22:06.
Postad 26 May 2010 - 10:58
asorsa
-
asorsa
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu fick jag uppdateringen till telefonen :-) Fungerade klockrent.
Postad 26 May 2010 - 12:35
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Nu fick jag uppdateringen till telefonen :-) Fungerade klockrent.
Hur fungerar det att streama film från datorn?
Postad 26 May 2010 - 12:38
JonssonSWE
-
JonssonSWE
-
Användare
-
-
141 inlägg
Fan bara jag som har problem att uppdatera?
När jag skall köra uppdateringen via telefonen får jag upp:
"För att uppdatera enheten till den här versionen av operativsystemet måste du använda programmet för uppdatering av Nokia-programvara på datorn. Anslut enheten till datorn via en USB-Kabel och starta programmet."
Jag kan alltså inte köra uppdateringen via telefonen. Kör in Software updater på burken och får upp felmeddelande att det inte går att hämta uppdateringen.
Jag har nu: 3.2010.02.8
Ny installerad burk(stationär) Win7 64bit
USB ansluten direkt i mamma kortet
Stängt av allt vad brandvägg heter i win
stabil lina.
Vad skall man göra. Känns inte aktuellt att Skicka den till Anovo för att få skiten uppdaterad.
Mvh
/Peter
Postad 26 May 2010 - 12:54
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Någon som kommer åt Ovi Store?
Jag får bara upp sidan att jag ska uppdatera till senaste versionen, vilket jag redan gjort. Har för mig att jag läst någonstans att de skulle uppdatera butiken men jag fick ett mail igår om att det skulle vara gjort nu.
Funkar det för någon här?
Postad 26 May 2010 - 13:49
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Fan bara jag som har problem att uppdatera? När jag skall köra uppdateringen via telefonen får jag upp:
"För att uppdatera enheten till den här versionen av operativsystemet måste du använda programmet för uppdatering av Nokia-programvara på datorn. Anslut enheten till datorn via en USB-Kabel och starta programmet."
Jag kan alltså inte köra uppdateringen via telefonen. Kör in Software updater på burken och får upp felmeddelande att det inte går att hämta uppdateringen. Jag har nu: 3.2010.02.8 Ny installerad burk(stationär) Win7 64bit USB ansluten direkt i mamma kortet Stängt av allt vad brandvägg heter i win stabil lina.
Vad skall man göra. Känns inte aktuellt att Skicka den till Anovo för att få skiten uppdaterad. Mvh /Peter
Har du kollat här? Annars skulle jag rekommendera att köra valfri linuxdist från ett usb-minne. Speciellt eftersom det verkar vara strul med att få uppdateringar o lira med 64-bitars Windows.
Postad 26 May 2010 - 14:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
AngelA1
Installera direkt från programhanteraren i telefonen ?
Postad 26 May 2010 - 14:34
JonssonSWE
-
JonssonSWE
-
Användare
-
-
141 inlägg
Om jag har förstått rätt så skall detta bara vara ett problem med Flasher inte Nokia softwareupdater.
Allt fungerade till PR 1.1 men icke nu...
moparman: det var det första jag provade men som jag skrev i mitt första inlägg så hänvisar den till kabel direkt. Supporten hade heller inte en aning om varför
Redigerat av AngelA1, 26 May 2010 - 14:37.
Postad 26 May 2010 - 15:43
Billy Broms
-
Billy Broms
-
Rookie
-
5 inlägg
Hur fungerar det att streama film från datorn?
Fungerar äntligen igen!!!
Postad 26 May 2010 - 16:57
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Nu får ni berätta lite om hur uppdateringen känns och vilka saker som funkar bättre eller inte alls.
Postad 26 May 2010 - 16:58
thompalainen
-
thompalainen
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Hm, vad fan är det för fel nu då?
Får bara hem 33mb av uppdateringen innan den kopplar ner och gnäller om serverproblem. Har varit i ett par timmars tid nu. Och oavsett vilken dator och OS jag använder.
Postad 26 May 2010 - 19:55
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Verkar va vanligt fel att den stannar kring 30meg... Ni får helt enkelt testa flasha själv.....Kan va rackel med nyare Windows.. Här finns tips http://wiki.maemo.or...ng_the_firmwareEdit Alltså ladda ner filen som behövs och flasher program till datorn och sedan flasha
Redigerat av moparman, 26 May 2010 - 19:56.
Postad 26 May 2010 - 22:39
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
moparman: det var det första jag provade men som jag skrev i mitt första inlägg så hänvisar den till kabel direkt. Supporten hade heller inte en aning om varför
Här kan vara en anledning till att det inte funkar att uppdatera i telefonen: http://www.meegoswed...;start=150#5994OTA funkar om man bara avmarkerar alla repos utom nokia, startar om samt avinstallerar åtminstone dessa program: gltron tux racer teeworld brainparty freeoffice openarena countdowntimer wikihow Se talk.maemo.org/showthread.php?t=53892&page=3 Lycka till!
Hade det som du beskrev innan efter jag tog bort OpenArena så gick det, å jag uppdaterar nu för fullt =)
Redigerat av Mortensen, 26 May 2010 - 22:40.
Postad 26 May 2010 - 23:45
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Skadar aldrig att rensa bort alla mysko program/spel först om man har problem...
Kan va konflikter eller att rootfs är fullt
Postad 27 May 2010 - 00:00
JonssonSWE
-
JonssonSWE
-
Användare
-
-
141 inlägg
Mortensen: WOOOHOOO du är gud eller nått snarlikt.
En mycket god avslutning på denna dag. Ett problem nu är bara att man måste gå igenom alla ändringar på arbetstid, hade ju tänkt att sitta och leka med allt nytt under dagen men men.
Har till och med installerat linux på burken för detta då jag började var leds på allt. Så nu har jag lite annat nytt och lära mig också.
Ett jätte tack och en god natt på er.
Mvh
/Peter
Postad 27 May 2010 - 05:04
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Fungerar äntligen igen!!!
Vad använder du för mjukvara för att streama film från datorn till mobilen? Och använder du privat nätvärk eller kopplar du samman ip mellan dator och mobilen?
Postad 27 May 2010 - 10:10
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Mortensen: WOOOHOOO du är gud eller nått snarlikt. En mycket god avslutning på denna dag. Ett problem nu är bara att man måste gå igenom alla ändringar på arbetstid, hade ju tänkt att sitta och leka med allt nytt under dagen men men.
Har till och med installerat linux på burken för detta då jag började var leds på allt. Så nu har jag lite annat nytt och lära mig också.
Ett jätte tack och en god natt på er. Mvh /Peter
HaHa! tackar!  Vad använder du för mjukvara för att streama film från datorn till mobilen?
Och använder du privat nätvärk eller kopplar du samman ip mellan dator och mobilen?
Testade att streama igår kväll, då var det PSM (Ps3 Media Server) som servade mobilen via W-lan. SD gick men inte HD. Antar att det är "piexel-spärr" även när man streamar..
Postad 27 May 2010 - 11:38
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
AngelA1 Installera direkt från programhanteraren i telefonen ?
Precis vad jag gjorde när det sket sig med Nokias updaterprogramvara.
Postad 27 May 2010 - 11:42
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
HaHa! tackar! 
Testade att streama igår kväll, då var det PSM (Ps3 Media Server) som servade mobilen via W-lan. SD gick men inte HD. Antar att det är "piexel-spärr" även när man streamar..
Ok, jag har provat ett program som heter knots 2 jag såg på maemo http://www.youtube.c...h?v=sg77WQzG5D4Jag får koppling mellan datorns vanliga ip och mobilen, jag kan starta filmerna, men jag får ingen bild Verkar suverän lösning annars om man inte kör eget nätvärk server i hemmet? För det är väl det jag antar begränsar? Men att koppla datorns ip och mobilens kan man streama film oavsett var man är? Hade varit kanon om man fick det funka tex i jobbet
Redigerat av Ironse, 27 May 2010 - 11:52.
Postad 27 May 2010 - 12:40
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Ok, jag har provat ett program som heter knots 2 jag såg på maemo
http://www.youtube.c...h?v=sg77WQzG5D4
Jag får koppling mellan datorns vanliga ip och mobilen, jag kan starta filmerna, men jag får ingen bild
Verkar suverän lösning annars om man inte kör eget nätvärk server i hemmet? För det är väl det jag antar begränsar? Men att koppla datorns ip och mobilens kan man streama film oavsett var man är?
Hade varit kanon om man fick det funka tex i jobbet 
Humm komma åt var som.. Router med fjärråtkomst till nätverks Hdd? http://www.youtube.c...h?v=ygBdkwaj66c Tre minuter in. (Tyvärr är det en bugg i nuvarande FW så NTFS fungerar dåligt) Kanske tom finns en "app" som gör det hela smidigare? Tänkte kolla om det bara är jag men känns inte hela telefonen snabbare och smidigare efter uppdateringen? [Edit] Humm komma åt var som.. Router med fjärråtkomst till nätverks Hdd? http://www.youtube.c...h?v=ygBdkwaj66c Tre minuter in. (Tyvärr är det en bugg i nuvarande FW så NTFS fungerar dåligt)
Fungerar dåligt, står bara "media codeck stöds ej", och det på samma filer som den spelat innan. (avi, mp3, mp4, wmw mm)
Redigerat av Mortensen, 27 May 2010 - 13:14.
Postad 27 May 2010 - 19:33
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Lite störande jag inte får knots att fungera, man måste pilla på inställningar på en profil på 'servern' jag har lyckats få filmen spela med ljudoch minutvisaren rullar på med ingen bild.
Får jag igång knots kan jag komma åt datorn hemma var jag än är med mobilen
Redigerat av Ironse, 27 May 2010 - 19:34.
Postad 27 May 2010 - 19:43
E1ajas
-
E1ajas
-
Rookie
-
7 inlägg
Uppdaterade nyss till nya versionen av maemo och har lite funderingar.
Kopplade mitt facebook-konto för att kunna använda facebook-chatten på mobilen, och då dök självklart ALLA mina facebook-kontakter upp i min kontaktlista.
Finns det något sätt att sortera bort de jag inte kommer använda? så jag bara ser de som jag har telefonnummer till när jag öppnar kontaktlistan, istället för Alla kontakter?
Sen undrar jag var google-samtal och skype-snabbmeddelanden tagit vägen på visitkorten? finns ju bara google-snabbmedelande och skype-samtal.
Finns det någon som vet hur man slår på skype/google videosamtal?
Postad 27 May 2010 - 21:25
asorsa
-
asorsa
-
Rookie
-
3 inlägg
Uppdaterade nyss till nya versionen av maemo och har lite funderingar.
Kopplade mitt facebook-konto för att kunna använda facebook-chatten på mobilen, och då dök självklart ALLA mina facebook-kontakter upp i min kontaktlista.
Finns det något sätt att sortera bort de jag inte kommer använda? så jag bara ser de som jag har telefonnummer till när jag öppnar kontaktlistan, istället för Alla kontakter?
Sen undrar jag var google-samtal och skype-snabbmeddelanden tagit vägen på visitkorten? finns ju bara google-snabbmedelande och skype-samtal.
Finns det någon som vet hur man slår på skype/google videosamtal?
har för mig att ha läst att man måste koppla upp samtalet först sedan ska det dyka upp en meny där man kan välja videosamtal dock måste den andra parten ha stöd för detta med om det ska fungera.
Postad 27 May 2010 - 23:00
E1ajas
-
E1ajas
-
Rookie
-
7 inlägg
har för mig att ha läst att man måste koppla upp samtalet först sedan ska det dyka upp en meny där man kan välja videosamtal dock måste den andra parten ha stöd för detta med om det ska fungera.
Okej, men hur kopplar man upp ett GTalk samtal nu då? Knappen på visitkortet finns ju inte kvar.
Postad 28 May 2010 - 09:57
Kitte
-
Kitte
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag har nog Skype Videosamtal som alternativ uppringningsform för en kontakt utan att först ha etablerat ett samtal. Vad det verkar så måste dock kontakten vara online för att alternativet skall synas - Skype Samtal däremot syns även om kontakten inte är online. Detta bara utifrån ett första test jag gjorde igår. Videosamtalet kopplades dock ner automatiskt efter några uppringsförsök, förmodligen pga att den jag ringde till inte hade videomöjlighet i datorn han satt vid.
Postad 29 May 2010 - 21:17
thompalainen
-
thompalainen
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Är det någon som har koll på Linux och vad det smidigaste sättet är för att dela ut filer från en FreeNas-server så jag kan streama dem till N900? SSH känns krångligt och kräver väl tydligen någon klient? Och N900 klarar inte SMB som jag har delat ut från servern till min HTPC. Jag testade att dela ut MP3-mappar med UPnP, men det verkar tydligen lite opålitligt. Jag har en mappstruktur på min FreeNas-server som ser ut /mnt/Media/Musik/Mp3/Album med någon artist/Låt1.mp3 osv och /mnt/Media/Musik/Talböcker/Hejsanhoppsanbok/Bok1.mp3 osv Jag har även lagt till /mnt/Media/VideoNär jag delar ut /mnt/Media/Musik/ och /mnt/Media/Video/ så hittar N900 enbart det i Musik/Talböcker.
Postad 31 May 2010 - 12:15
pko
-
pko
-
Användare
-
-
212 inlägg
En guide för att fixa stöd för SMB/CIFS-mappar finns här http://wiki.maemo.or...ng_Windows_CIFS
Postad 01 June 2010 - 07:28
floffe
-
floffe
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Till slut ska jag nu rapportera tillbaka från mitt inköp på ca sidan 30 i denna tråd. Jag hr köpt ett externt batteri från PortablePowersupplies.co.uk, som fungerar alldeles utmärkt med N900 (kom ihåg att beställa en spets till microUSB bara). Nu har jag inte testat att köra ner telefonen helt i botten innan jag använde batteriet, men 3-4 halva laddningar klarar det av, vilket gör att man kan gå 3-4 dagar utan att behöva komma åt ett vägguttag. Batteriet laddar jag på <3 timmar via USB, med samma indragbara kabel men en annan spets.
Notera att man behöver trycka på knappen på batteriet (så att man ser hur mycket som är kvar) innan man kopplar in telefonen.
Rekommenderas varmt, speciellt för de ca 250 kr inkl frakt som det kostar.
Postad 01 June 2010 - 21:23
Unregistered87527b3d
-
Unregistered87527b3d
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Skrev tidigare på sidan 254 att mitt virtuella tangentbord är borta. Tänkte höra igen här om det är någon som kan tro sig veta varför de försvunnit? ringde nokia och där sa han att det är ett tredjepartsprogramvara som den kom med och inte ordinarie programvara. svårt att tänka mig det efter som det virtuella tangentbordet har funnits i telefonen sen jag packa upp den ur kartonge. Plus att det står i manualen hur de fungerar.
Ingen som ha någon aning? Det har inte försvunnit för någon annan?
/Henke
Redigerat av Unregistered87527b3d, 05 June 2010 - 09:47.
Postad 02 June 2010 - 05:34
Unregistered429ed28e
-
Unregistered429ed28e
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Är det någon som kan söka i programhanteran efter updateringen?
och sen kan jag inte lägga upp bilder på facebook längre står att det är fel lösen eller använda namn?
är det någon annan som har detta problem?
Postad 02 June 2010 - 10:41
Strutten
-
Strutten
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Är det någon som kan söka i programhanteran efter updateringen? och sen kan jag inte lägga upp bilder på facebook längre står att det är fel lösen eller använda namn? är det någon annan som har detta problem?
Angående programhanteraren trycker du på "alla" och sen är det bara att skriva. Programmet söker då automatiskt bland alla program.
Postad 05 June 2010 - 14:35
WhoIsWho
-
WhoIsWho
-
Rookie
-
2 inlägg
Till slut ska jag nu rapportera tillbaka från mitt inköp på ca sidan 30 i denna tråd. Jag hr köpt ett externt batteri från PortablePowersupplies.co.uk, som fungerar alldeles utmärkt med N900 (kom ihåg att beställa en spets till microUSB bara). Nu har jag inte testat att köra ner telefonen helt i botten innan jag använde batteriet, men 3-4 halva laddningar klarar det av, vilket gör att man kan gå 3-4 dagar utan att behöva komma åt ett vägguttag. Batteriet laddar jag på <3 timmar via USB, med samma indragbara kabel men en annan spets.
Notera att man behöver trycka på knappen på batteriet (så att man ser hur mycket som är kvar) innan man kopplar in telefonen.
Rekommenderas varmt, speciellt för de ca 250 kr inkl frakt som det kostar.
Tack för tipset. Bra att veta om man känner ett behov av en nödbatterilösning. Ett alternativ är ju emellertid köpa extra batterier billigt via Ebay och väggladdare för dem. Antar att det var "PortaPow USB Battery" för £19.50 du beställde? Följde det alltså inte med en micro-USB-spets till den? Läser man på sidan står det att den "Retractable USB Charger Cable" som medföljer ovanstående innehåller spetsar (inte micro-USB?). /WhoIsWho
Postad 12 June 2010 - 19:44
Unregisteredbaa7fc0d
-
Unregisteredbaa7fc0d
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Vilken ###### action i tråden!!
Alla verkar nöjda med funktionen av fMMS? Är det bara jag som tycker den suger fett? Tur man inte mms:ar, det går ju i alla fall inte. Haha
Postad 12 June 2010 - 21:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tja..Går hur bra som helst att mms:a
Men jag använder det bara i nödfall..
Använder hellre mail
Postad 13 June 2010 - 08:10
Suszer
-
Suszer
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Märker att tråden börjar avta i insensitet lite och tänkte eventuellt liva upp den med ett random inlägg som jag gått och tänkt på ett tag:
Jag funderar på att programmera lite till denna telefonen. Jag har (utvecklingstekniskt) möjlighet att göra både spel och applikationer, men inga vidare idéer till just applikationer.
Det jag skulle vilja är alltså att ni ger förslag på vad ni vill ha i form av applikationer (program, tools/utils eller spel) som ni tror hade varit möjligt att göra. * "Kloner" från andra plattformar går bra (helst med en "twist" såklart, så det inte är en kopia rakt av).
Även om "the sky is the limit" så måste det förstås vara tekniskt möjligt och jag ha ett intresse av projektet ifråga (eller bli övertalad om att ett stort intresse finns hos andra).
1) Applikationen kommer förmodligen bli gratis.
2) Kommer inte stressas fram, även om jag tänkt jobba rätt snabbt (det är alltså upp till mig när det blir klart) **.
3) Blir det ett spel och någon är, eller känner en, grafiker som vill hjälpa till så är det fritt fram att PM:a mig.
4) Blir det drag och många som har idéer eller till och med vill utveckla, så får väl tråden brytas ut.
* Gissningsvis kommer en del komma med gigantiska idéer som jag inte kommer hinna göra på en månad bredvid ett heltidsjobb, men jag hoppas ändå det ska komma något i rimlig storlek. Jag har ganska bra koll på vad som går och inte går att göra inom en viss tid, så detta är inget naivt "säg vad ni vill ha så gör jag det!"-inlägg, utan det handlar mer om att jag tar allt i beaktning.
** Jag skulle gärna bli klar till mitten av juli, då jag går på semester
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|