Jag har också bytt batteri i remoten, omöjligt para om trots många försök, Har kört Thumb Remote och Wifi Remote. Fukar bra, men skulle var gott få vanliga fjärren att funka. Skulle uppskatta trick för fjärren att para, man ska trycka på ok-knappen 15 sekunder och hålla nära Boxee-logon? Gör jag något helt fel?Och det skrev jag att jag redan hade bytt... (utan resultat). Nåja, får testa om det händer ngt om man pairar om då.
Vad använder ni för remote appar? Det verkar finnas ett par olika.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 12 september 2013 - 21:55
Postad 13 september 2013 - 14:05
Jag har också bytt batteri i remoten, omöjligt para om trots många försök, Har kört Thumb Remote och Wifi Remote. Fukar bra, men skulle var gott få vanliga fjärren att funka. Skulle uppskatta trick för fjärren att para, man ska trycka på ok-knappen 15 sekunder och hålla nära Boxee-logon? Gör jag något helt fel?
Stäng av ryck strömmen en stund, koppla in och starta med knappen på burken.
Kolla så att du inte har IR-förlängare, mikrovågsugnar osv i närheten.
Håll fjärren nära burken och håll inne knappen 10 sekunder eller så.
Funkar det inte, kolla så batteriet sitter på rätt håll. (går at få i bakofram)
Postad 13 september 2013 - 19:04
Tackar och bugar, det funkade, fick upp en meny med alla omstartsmöjlgheter efter att ha haft burken avstängd i ett par timmar. Jag hade nog provat att dra strömkabeln tidigare men då efter att ha stängt av den och sen satt på den och gjort parningen vid hemskärmen och inte som nu vid återstartsmenyn, ingen aning om det var grejen men nu är jag en happy camperStäng av ryck strömmen en stund, koppla in och starta med knappen på burken.
Kolla så att du inte har IR-förlängare, mikrovågsugnar osv i närheten.
Håll fjärren nära burken och håll inne knappen 10 sekunder eller så.
Funkar det inte, kolla så batteriet sitter på rätt håll. (går at få i bakofram)

Postad 14 september 2013 - 16:12
Postad 15 september 2013 - 14:42
Bra pris på cdon just nu.......649 :- kunde inte motstå en till.
Haha. Ska du ha en som backup eller varför ett köp till?

Postad 15 september 2013 - 16:46
Haha. Ska du ha en som backup eller varför ett köp till?
Har fler än en tv

Postad 17 september 2013 - 20:51
Min boxee började krångla mer och mer, den sa att filerna inte gick att spela upp men tryckte man på samma film typ 10 ggr så hoppade den igång. Ibland fick man starta om den osv.
Men nu stod det att den inte ens hittade någon enehet (ingen enehet funnen) kollade så det trådlösa funkade och det gör det.
Startade om boxee boxen i återställningsläge och tryckte på faktori reset.
Först hittade den inte mitt nätverk så jag gjorde om igen.
Nu hittade den mitt nätverk men lyckades inte ansluta. Det står att jag ska kontrollera mitt lösenord.
Gjorde om det ca 10 ggr och helt plötsligt hoppade det vidare.
Då stod det att den skulle uppdatera och det gick bara att välja OK.
Uppdateringen misslyckades hela tiden och det går inte att gå vidare.
Startade om igen och valde återställning. Den hittar nätverket men det går inte att komma in..
Där är jag nu ungefär.. Vad kan jag göra? Har tyvärr ingen ethernet kabel att prova med.
Det trådlösa har rätt lösenord och signalen är bra.
Postad 18 september 2013 - 11:00
Postad 19 september 2013 - 18:32
Har inte riktigt förståt vad xmbc är (ett OS?)... nån här som kör det på sin Boxee och kan rekommendera?
Postad 24 september 2013 - 17:30
Postad 24 september 2013 - 19:53
Postad 28 september 2013 - 14:50
Postad 28 september 2013 - 17:26
När Ember media manager söker efter omslag så hittar den endast något enstaka någon som vet varför eller har jag felaktiga inställningar bara?
Jag hittade inga fanarts idag, så jag laddade ner den senaste versionen.. Testa med det http://forum.xbmc.or....php?tid=165012
Postad 28 september 2013 - 23:49
Tackar nu fungerar det igen!Jag hittade inga fanarts idag, så jag laddade ner den senaste versionen.. Testa med det http://forum.xbmc.or....php?tid=165012
Postad 29 september 2013 - 14:09
Någon?Har en jäkla massa musikvideos men boxen stannar efter varje låt. Kan man inte få den att bara spela nästa?
Postad 10 oktober 2013 - 09:22
Är det kanske den här som det beskrivs lite tidigare i tråden?
http://boxeed.in/for...5&t=3&start=140
Något att rekommendera? Svårt att installera?
Postad 10 oktober 2013 - 19:40
Nu är jag inte så insatt då min box låg i över 1 år och samlade damm. Först idag såg jag något bra. XBMC till boxee?
Är det kanske den här som det beskrivs lite tidigare i tråden?
http://boxeed.in/for...5&t=3&start=140
Något att rekommendera? Svårt att installera?
Inga problem att installera men fortfarande buggigt. Ser dock lovande ut :-)
Postad 12 oktober 2013 - 18:03
Har inte använt den på länge, Netflix är guds gåva till mänskligheten, så jag kanske blandar ihop den med Xtreamer men..... Testa om det är skillnad på att starta filmen med "Play" resp. Enter. MVH PeterHar en jäkla massa musikvideos men boxen stannar efter varje låt. Kan man inte få den att bara spela nästa?
Postad 13 oktober 2013 - 10:24
Inga problem att installera men fortfarande buggigt. Ser dock lovande ut :-)
Är det bara till att installera 1.5.2 och xbmc finns med? Eller är det svårt att få in xbmc i boxee? Finns det installation på svenska för detta?
Postad 13 oktober 2013 - 10:33
XBMC är väl under utveckling, man kan installera det, men är meckigt och buggigt än så länge, bättre vänta tills det kommer en färdig version.

Hmmm... kan inte lägga in senaste boxee+... vad gör jag för fel? Döpt usb minnet till BOXEE, och unzipar till den, tar USB till Boxeen, håller in knappen några sek, så det kommer upp att man kan välja upgrade from USB, men den hittar inte updaten...
Va så länge sen jag gjorde detta, har första versionen av boxee+... har jag glömt nåt..?

Redigerat av Garrett, 13 oktober 2013 - 11:05.
Postad 13 oktober 2013 - 13:23
Redigerat av twebbas, 13 oktober 2013 - 13:39.
Postad 13 oktober 2013 - 14:00
Har precis införskaffat en boxee då då. Försöker begripa vilka för- och nackdelar det finns med att köra in boxee+? Någon som testat och kan ge sin syn? Blir den instabil osv?
Instabil blir den inte, och den förbättrade subtitle-sökningen är väldigt välkommen.
Övriga förbättringar har jag inte märkt så mycket av, men jag struntar iofs i fanart osv...
Postad 13 oktober 2013 - 14:04
Det där är Boxee+, riktigt bra för att hämta undertexter från undertexter.se tex.
XBMC är väl under utveckling, man kan installera det, men är meckigt och buggigt än så länge, bättre vänta tills det kommer en färdig version.
Hmmm... kan inte lägga in senaste boxee+... vad gör jag för fel? Döpt usb minnet till BOXEE, och unzipar till den, tar USB till Boxeen, håller in knappen några sek, så det kommer upp att man kan välja upgrade from USB, men den hittar inte updaten...
Va så länge sen jag gjorde detta, har första versionen av boxee+... har jag glömt nåt..?
Har du följt denna guiden?
http://boxeeplus.com/
Postad 13 oktober 2013 - 14:22
Låter ju bra. Kan man backa tillbaks mjukvaran om man skulle ångra sig? Typ fabriksåterställa den eller ngt?Instabil blir den inte, och den förbättrade subtitle-sökningen är väldigt välkommen.
Övriga förbättringar har jag inte märkt så mycket av, men jag struntar iofs i fanart osv...
Edit: Har läst mig till att det bara är att återställa till fabriksinställningarna så försvinner boxee+ om man nu skulle vilja det.
Redigerat av twebbas, 13 oktober 2013 - 17:49.
Postad 13 oktober 2013 - 14:47
Har du följt denna guiden?
http://boxeeplus.com/
Tror det... men måste missat nåt... får kolla igen... den jäkeln har lagt in vanliga Boxee igen, så måste verkligen få pli på den igen!

Edit: nu händer det nog nåt... hade ju lagt hela mapen Install på stickan, ska ju bara vara innehållet

Redigerat av Garrett, 13 oktober 2013 - 15:01.
Postad 14 oktober 2013 - 14:21
Tror det... men måste missat nåt... får kolla igen... den jäkeln har lagt in vanliga Boxee igen, så måste verkligen få pli på den igen!
Edit: nu händer det nog nåt... hade ju lagt hela mapen Install på stickan, ska ju bara vara innehållet![]()
Gjorde exakt samma fel.
Postad 14 oktober 2013 - 19:23
Kör jag filerna i TVn och väljer 3D läge så blir bilden bra, men kör jag samma material i Boxee box så blir bilden suddig och inte i "fas".
Har provat de olika 3D lägena i Boxxe boxen men blir samma resultat.
Har någon något tips till mig hur jag ska göra? Vill ju njuta av 3D i min nya TV via min Boxee

Postad 15 oktober 2013 - 09:17
Antagligen så känner inte tv:n att det är en 3D signal från boxee då Boxee endast klarar att visa "half SBS eller half uao.prova med att starta filmen och gå in i tv:ns meny och välj vad det nu är för sorts signal på 3D filmen. Så får jag göra på min Sony i alla fall.Har precis införskaffat mig en 3D TV och har problem med 3D material uppspelat från min Boxee.
Kör jag filerna i TVn och väljer 3D läge så blir bilden bra, men kör jag samma material i Boxee box så blir bilden suddig och inte i "fas".
Har provat de olika 3D lägena i Boxxe boxen men blir samma resultat.
Har någon något tips till mig hur jag ska göra? Vill ju njuta av 3D i min nya TV via min Boxee

Postad 15 oktober 2013 - 10:29
Är det bara till att installera 1.5.2 och xbmc finns med? Eller är det svårt att få in xbmc i boxee? Finns det installation på svenska för detta?
Först installera Boxee+ 1.5.2 och efter det xbmc från USB via telnet. Instruktioner på engelska och känner du dig obekväm med det tycker jag du ska avvakta då det kräver manuell handpåläggning.
Postad 18 oktober 2013 - 06:10
Antagligen så känner inte tv:n att det är en 3D signal från boxee då Boxee endast klarar att visa "half SBS eller half uao.prova med att starta filmen och gå in i tv:ns meny och välj vad det nu är för sorts signal på 3D filmen. Så får jag göra på min Sony i alla fall.
Det kommer upp ett meddelande på skärmen att det är en 3D signal, och efter jag tycker på 3D knappen så blir bilden i 3D.
Problemet är som sagt att bilden blir "suddig" jag ser 3D djupet, men ändå skuggor på båda sidor om bilden.
Postad 18 oktober 2013 - 07:51
Det kan ju vara att det är mycket crosstalking,prova med en lite finare hdmisladd det kanske hjälper.Det kommer upp ett meddelande på skärmen att det är en 3D signal, och efter jag tycker på 3D knappen så blir bilden i 3D.
Problemet är som sagt att bilden blir "suddig" jag ser 3D djupet, men ändå skuggor på båda sidor om bilden.

Postad 18 oktober 2013 - 12:35
Postad 20 oktober 2013 - 09:29
Det kommer upp ett meddelande på skärmen att det är en 3D signal, och efter jag tycker på 3D knappen så blir bilden i 3D.
Länge sedan jag skrev här =)
3D är lite skumm på Boxeen, men prova att ändra overscan inställningarna till STANDARD eller om det var DEFAULT. Det blev betydligt bättre när jag kör det istället för den inställning man gör själv.
Postad 20 oktober 2013 - 15:16
Har aldrig haft några problem med min BB som har varit med ett par år. Men nu kommer jag inte åt mina delade mappar! Kör med en ny router som är en asus rt-n66u tidigare var det telia som installerade en router i min lägenhet.
Jag har inte ändrat något på varken datorn eller boxeen ändra skillnaden är ny bostad och router. Mina gamla mappar ligger kvar men den står bara och tänker när jag försöker gå in på en av dom. Så jag gick in för att lägga in dom på nytt men allt jag får upp när jag går in på smb är att jag ska manuellt fylla i ip/name? Förut kom mapparna vara upp, hur går jag vidare? Mina gamla mappar ligger fortfarande som delade på datorn (win8) och jag kör boxeen trådlöst. Alla tips uppskattas!
Postad 20 oktober 2013 - 16:21
är routern och boxeen på samma nätverk?
Jag har rätt skumt hemma, är fiber i lägenheten så har först en fiberdosa i elskåpet, från den går en nätverkskabel till en switch (som måste vara där för att internet ska funka enligt teknikern) sen har jag kopplat in min trådlösa router i den.
Postad 20 oktober 2013 - 16:41
Jag har rätt skumt hemma, är fiber i lägenheten så har först en fiberdosa i elskåpet, från den går en nätverkskabel till en switch (som måste vara där för att internet ska funka enligt teknikern) sen har jag kopplat in min trådlösa router i den.
Problemet löst!
Postad 21 oktober 2013 - 07:05
Hört / läst att man kan ta en USB-IR adapter. (För att kunna köra med min Harmony fjärr...)
Tänkte nog beställa en på Ebay..vad ska man kika på?
/Jocce
Postad 21 oktober 2013 - 07:22
För att slippa grundläggande frågor om overscan etc så har jag tidigare ställt in det på både boxee o TV så det matchar, detta felet har kommit helt plötsligt utan att jag ändrat något.
Någon annan med detta problem?
Redigerat av Unregistered1384, 21 oktober 2013 - 07:23.
Postad 21 oktober 2013 - 09:13
...För att slippa grundläggande frågor om overscan etc så har jag tidigare ställt in det på både boxee o TV så det matchar...
Ursäkta, men fattar inte den där meningen riktigt. Menar du att du kört default på boxen och 1:1 på tv:n?
Jag kör så, och har aldrig råkat ut för zoom/overscan/underscan-problem vid uppdatering eller installation av hack, men misstänker att boxen kan tappa custom-zoom när man uppdaterar.
Postad 21 oktober 2013 - 12:28
Jag köpte en på tradera för att testa lite men fick det aldrig att funka bra, eftersom man var tvungen att lägga in boxee som Windows media center och då starta det även media centret på xbox360, den bärbara och stationära datan i samma rum.Någon som har koll på att styra Boxeen med IR?
Hört / läst att man kan ta en USB-IR adapter. (För att kunna köra med min Harmony fjärr...)
Tänkte nog beställa en på Ebay..vad ska man kika på?
/Jocce
Postad 21 oktober 2013 - 12:43
ladda ner ember media manager.. så kan du ladda ner både bild och bakgrundbild direkt i programmet.. jag har bilder och fanart på alla mina filmer och serier..
Vad är att föredra, EMM eller TMM? Är hyggligt grön så har inte värst bra koll men fattat det som att man söker igenom sina källor och skapar .nfo och lägger till artwork eller?
Plockas cover från fanart?
Vill ha omslagen i så hög kvalitet som möjligt och helst slippa scanna in alla bd fodral
Redigerat av lobo, 21 oktober 2013 - 12:46.
Postad 21 oktober 2013 - 12:45
(Ren XBMC känns ju optimalt jämfört med Boxee)
Postad 21 oktober 2013 - 13:12
Jag köpte en på tradera för att testa lite men fick det aldrig att funka bra, eftersom man var tvungen att lägga in boxee som Windows media center och då starta det även media centret på xbox360, den bärbara och stationära datan i samma rum.
Nu har jag ingen Xbox så det problemet bör inte finnas...dessutom så fanns Boxee Box som enhet när jag provade att lägga till (men programmet sa själv att man behöver en IR-omvandlare...)
/Jocce
Postad 21 oktober 2013 - 16:08
Precis 1:1 på tv:n o default på boxeen. Avinstallerade boxee plus o nu funkar allt som det ska. Buggen jag berättade om fanns alltså inte från början när jag körde boxee plusUrsäkta, men fattar inte den där meningen riktigt. Menar du att du kört default på boxen och 1:1 på tv:n?
Jag kör så, och har aldrig råkat ut för zoom/overscan/underscan-problem vid uppdatering eller installation av hack, men misstänker att boxen kan tappa custom-zoom när man uppdaterar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar