Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 15 september 2010 - 16:03
Postad 15 september 2010 - 16:10
Gör då inte om samma tavla att du uppdaterar den nya boxen så du får denna nya skit fw igen, avbryt den genast om den försöker uppdatera, jag gissar nämligen att det inte är den senaste i den nya boxen du får ,återkom om vilken fw det är i den när du fått den.Hämtade ut ny trafo idag. Kollade stömstyrka på den gamla och den nya. Samma. 12V 3.8A.
Ingen förändring med boxen. Första uppstart med nya trafo. pb03. Omstart. mute, startar om själv. Hänger sig. Omstart. Sedan igång.
Då ringer jag kundtjänst. Dom ber mig göra en komplett fabriksåterställning. Vilket bara resulterade i svart bild och dialogrutan att jag har problem med mottagningen.
Så dom skickar mig en ny box.
Hoppas den är bättre än denna jag har nu. *håller tummarna*
Postad 15 september 2010 - 16:26
Har mätt upp boxen...Bilden är klart sämre via HDMI, har kollat igen blir bättre om man växlar till scart, var ju tvärtom förut, i och med att uppskalning skall ske till 1080 via HDMI.
EPG är ju helt kass, klockan saknas så att man inte ser på tidslinjen var man är, dessutom växlar den inte hela bilden när man når nedersta raden, blir bara en rad i taget.
Dessutom verkar den inte alls vara avstängd i standby, är precis lika varm som när den är i drift efter att ha varit avstängd i 12tim, är bara en fint med displayen som indikerar standby.
Läppsynkning är fördröjd och inte riktigt 100.
Textning är irrationell ibland kommer textremsorna på helt annat språk och vid fel tidpunkt.
Inforemsorna i grått/svart suddiga och har knappt någon kontrast.
Den som tycker detta är accetabelt får gärna göra det, jag ska iaf ha tillbaka min gamla SW som CD snodde utan lov.
Går det att lägga in gamla mjukvaran via usb-uttaget?
Någon som vet var man kan få tag på den, vi är 5 familjer i bekantskapskretsen som är villiga att betala en slant till den som kan fixa det.
Standby: 23W (före uppstart)
Igång: 34-37W
Standby: 23W (1/2 timme efter avstängning)
23W i standby låter högt för att vara teknisk pryl anno 2010, tror också att det är en fejkad standby och att boxen ligger i beredskap för att få en snabbare uppstart kontra hög standbyförbrukning.
Postad 15 september 2010 - 16:33
De flesta elmätare ger inte tillförlitliga värden vid låg last.
Postad 15 september 2010 - 16:58
Har mätt med en E-tech energi mätare, har även provat på andra källor med följande resultat...Vad har du mätt med?
De flesta elmätare ger inte tillförlitliga värden vid låg last.
Ps3 (fat): 8W
50" Plasma: 3W
Stereoförstärkare: 2W
Har nu provat att ha större last vid mätningen, 500W halogen.
500W halogen visar 486W
500W halogen + boxen visar 498W (12W standby på boxen)
Så det är som JMKbiker skriver att låga laster får "billiga" mätare att visa fel.
Kanske någon på forumet med bättre utrustning kan mäta upp boxen?
Redigerat av toy2me, 15 september 2010 - 17:37.
Postad 15 september 2010 - 17:40
EPG är ju helt kass, klockan saknas så att man inte ser på tidslinjen var man är, dessutom växlar den inte hela bilden när man når nedersta raden, blir bara en rad i taget.
Jag har då i alla fall en tydlig klocka i EPG'n, under kanalerna, och en pil som visar "var tiden än".
För att hoppa en sida framåt/bakåt i EPG'n, använd kanalväljarknapparna (+ & -).
Det känns lite överdrivet gnälligt när man klagar på funktioner som klart och tydligt står nämnda i manualen.
Att hoppa en sida upp/ner i EPG'n står nämnt på sidan 40.
Min box är bara några timmar gammal, har inte haft något uppenbart problem ännu.
Jag har å andra sidan inget att jämföra med..
/j
Postad 15 september 2010 - 17:49
Jag uppmanar alla att skriva till CD och kräva att man ska kunna få välja tillbaka den gamla programvaran.
Jag har skickat ett sakligt och bestämt mail till CD, att jag vill inte ha den här nya programvaran, jag vill veta hur man gör för att få tillbaka den gamla, att detta måste vara ett val för kunden. Annars blir mitt val ViaSat som man ändå sneglat på då de har Premier League.
Jag gick in på denna sidan, och fyllde i deras formulär där:
http://www.canaldigi...knik---Parabol/
Hej....har också skrivit och klagat !
Vilken sjukt dålig uppgradering....jag ångrade mig i samma sekund som jag tryckte på knappen :-(
Det är verkligen pinsamt att vi kunder blir behandlade på detta vis....vi betalar massor med pengar varje månad och så får vi bara ######s. Dålig tajming på deras prishöjning

Nä...sitt inte bara och läs i denna tråd....ring och maila och klaga ordentligt !!
Postad 15 september 2010 - 18:17
Jupp, processorn ligger och drar ström även i standby. Roliga i kråksången är hårddisken i min box är varmare när den startar än efter en stund användande. Helt enkelt eftersom processorn värmt upp hela boxen och när fläkten startar kyls hårddisken ned.23W i standby låter högt för att vara teknisk pryl anno 2010, tror också att det är en fejkad standby och att boxen ligger i beredskap för att få en snabbare uppstart kontra hög standbyförbrukning.
Sedan om det är 23 W det vette tusan. De billiga elmätarna folk köper är inte så exakt som man skulle önska. Nu verkar boxen INTE ha ett modernt switchat nätagg så det kan vara korrekta siffror.
Finns det inte EU-direktiv om att digitalboxar ska max dra 1 W vid stand by? Eller är dessa inte i kraft ännu?
Svar: Inte för "komplexa" boxar som denna, enkla boxar får dra max 5 W aktiva och 1 W i vila.
Och ja säger det för att väga upp alla arga här - min box fungerar bra... bara sur på att bara 250 GB av disken 500 GB används.
Redigerat av Monshi, 15 september 2010 - 19:02.
Postad 15 september 2010 - 18:31
Hej
Jag vill veta hur man gör för att få tillbaka den förra programvaran i min HD-box med hårddisk. Jag är inte nöjd med den nya. Jag tycker den är sämre än den gamla på allt för många punkter.
Jag vill verkligen ha tillbaka den gamla programvaran, jag vill inte ha den nya. Det var verkligen otajmat att släppa denna programvara, när så många ändå går och funderar på att byta till Viasat då de har Premier League.
Och går det inte att nedgradera boxen så blir ju Viasat så klart än mer intressant.
Kan man inte få tillbaka den gamla programvaran (vilket borde vara upp till kunden att välja), borde ni ha varit betydligt tydligare med detta när man fick upp en ruta på skärmen att uppdatera sin box.
Men jag hoppas att det går. Låt oss kunder få välja, snälla.
Svar från CD:
Hej och tack för ditt mail
Det går tyvär inte att få tillbaka den gamla mjukvaran.
Vi arbetar däremot för fulla muggar för att få fram en mjukvaru uppdatering inom den närmaste tiden, och den bör landa nästa vecka.
Så man får väl ta sig en funderare på vad man ska göra.
Postad 15 september 2010 - 19:09

Postad 15 september 2010 - 19:10
Men jag ett problem med inspelningen... När jag t.ex. spelar in på en kanal kan jag inte titta på någon annan kanal. Boxen gnäller om att det inte finns någon signal. Om jag kollar i kanalsökningsmenys har har jag bara en stapel på styrkan, den andra är gråad. Har sett att det är iaf en till som hade detta och jag bara undrar om det är fler som har detta...
Postad 15 september 2010 - 19:24
Någon som märkt att ljudet är fullkomligt ur synk om man spolar tillbaka! Försökte sola tillbaka Dobidoo just nu på SVT HD men det är ju omöjligt att se på. Gjorde det även i söndags då jag skulle se reprisen av här är ditt liv. Spola fram och tillbaka under pågående utsändning är något jag normalt använder, telefonen ringer osv, man spolar tillbaka 5 min osv.
Blir det likadant när du pausar? Om inte så kan du pausa tills de fixar det med uppdateringen som kommer hösten 2011.

Postad 15 september 2010 - 19:56
Detta mätt på en 3 år gammal burk som bara i princip har de problem som CD listar på sin hemsida.
Standby: 27.1 VA * cos 0.49 = 13.3 W
På: 55 VA * cos 0.54 = 29.7 W
Det relativt låga cosinusvärdet indikerar att den switchade nätdelen inte är av bästa kvalitet och under uppstarten så verkar boxen sluka mycket ström.
Redigerat av trashcan, 15 september 2010 - 19:58.
Postad 15 september 2010 - 20:26
Blir det likadant när du pausar? Om inte så kan du pausa tills de fixar det med uppdateringen som kommer hösten 2011.
ljudet synkar faktiskt inte i realtid eller med andra ord när man tittar direkt heller i de fall man ser med Dolby digital utsändning, jag kollar precis nu på 4:an respektive 4 HD på utfrågningen av de rödgröna och på 4:an så är ljud och bild i fas, men ej på kanal 4 hd med DolbyDigital utsändning.
Postad 15 september 2010 - 21:14
ljudet synkar faktiskt inte i realtid eller med andra ord när man tittar direkt heller i de fall man ser med Dolby digital utsändning, jag kollar precis nu på 4:an respektive 4 HD på utfrågningen av de rödgröna och på 4:an så är ljud och bild i fas, men ej på kanal 4 hd med DolbyDigital utsändning.
Jag löste detta med att sänka fördröjningen i ljudet från 70 ms (gamla FW) till 20 ms (Nya FW) i förstärkaren. Skillnaden är alltså 50 ms mindre lagg på min TV och det kan variera kraftigt mellan märkena.
Redigerat av ruva, 15 september 2010 - 21:14.
Postad 15 september 2010 - 22:29
Att öppna boxen antar jag att du inte är intresserad av?
Jag skulle faktiskt gissa på att fläkten inte snurrar alls i din box.
Well. Waddaya know. Jag kollade på den lilla fläkten på vänster sida under boxen (sett framifrån). Den rör sig inte.
Tack Monshi! Med forcerat luftflöde är temperaturen ok. Nu återstår "bara" de andra buggarna.
Martina på CD har också svarat på FS. Det positiva är att de nu verkar slå in på en vettigare linje att kommunicera vad som händer och hur de tänker. Återstår att se hur de konkret vill hitta en lösning när jag pratar med dem. Jag har verkligen inte tid eller ork att de ska skicka en refurbished som sedan inte visar sig funka och ska returneras etc. Och även i bästa fall, så återstår en hel del frustration att leva med tills nya mjukvaran når en acceptabel kvalitet.
Postad 16 september 2010 - 04:59

Idag (nu på morgonen) uppträdde boxen på ett väldigt intressant vis. Hade en inspelning på igårkväll och stängde ner systemet via min harmony fjärr. Boxen gick i "standby" med inspelning och det brukar betyda att den är avstängd på morgonen.
Så icke idag utan boxen stod igång på den kanal som spelats in men den gick inte att stänga av! Provade fjärren, originalfjärren och knappen på boxen med nada resultat. Fick dra ur sladden på den.
Detta var för mig en ny en, ngn anna som upplevt detta?
//HJ
Postad 16 september 2010 - 06:34
Postad 16 september 2010 - 07:11
Testade med min brors Tvix hdd, en Maxtor 250G. Hoppade igång med en gång utan strul.
Postad 16 september 2010 - 07:15
men icke, det gjorde den inte.
Inte ville den starta heller utan det var en reset via frontpanelen som krävdes. Efter omstart var boxen i mute-läge och för att få bild fick jag gå via EPG, precis som om den spelade in.
men icke, inte ens efter denna omstart spelade den in. Den betedde sig som om den spelade in, dvs markerade när jag gick till kanalen att den spelade in, den gick inte ned i standby men den spelade inte in.
Kan kanske ha något att göra med att en inspelning från marknätet slutade cirka 10 minuter innan inspelningen på C+ skulle starta?
Nu på morgonen kollar jag av boxen och då ser jag att nästa tillfälle den tänkt spela in Dexter är på måndag, avsnitt sex. Den skippar alltså avsnitt fyra och fem.
Nä, inte bra. Gör om, gör rätt.
hakjar
Tre sekunder på frontknappen fungerade inte?
Postad 16 september 2010 - 07:39
Kan ju inte bli sämre än nu!
Postad 16 september 2010 - 07:44
Den uppdatering som är nr2 varför skickas den inte ut NU.... den skulle ju lösa vissa redan för CD kända buggar.
Kan ju inte bli sämre än nu!
för att
A den är inte klar
B den borde väl testas innan den skickas ut till alla?
Det går inte riktigt så snabbt som du vill tro.
Postad 16 september 2010 - 08:02
Men de hade ju redan en del 2 innan de släppte den nuvarande och tror du det var så himla mycket ändring i del 2?
Då kan man ifråga sätta om dn överhuvudtaget skall släppas bättre de fixar felen som är beskrivna här och testar den utförligt.
Postad 16 september 2010 - 08:10

Inte bra!
Ännu en borttagen funktion, pga. on demand-tjänsten? Förmodligen viktigare att ha den tjänsten levande som de kan dra in ytterligare pengar på än att ha en fungerande tjänst i övrigt..
Vi pvr-ägare måste väl bli kompenserade utav Canal Digital?
Postad 16 september 2010 - 08:14
Min box är 3 år till jul.
Postad 16 september 2010 - 08:15
för att
A den är inte klar
B den borde väl testas innan den skickas ut till alla?
Det går inte riktigt så snabbt som du vill tro.
A Ingen uppdatering än så länge har varit klar
B Man tycker ju att den förra borde ha testats innan den skickades ut?
Tror inte att de testar riktigt så mycket som du vill tro.
Postad 16 september 2010 - 08:41
med tanke på hur illa testad den senaste uppdateringen är borde de ha lärt sig läxan...A Ingen uppdatering än så länge har varit klar
B Man tycker ju att den förra borde ha testats innan den skickades ut?
Tror inte att de testar riktigt så mycket som du vill tro.
Håller helt med dig, de buggar som finns i denna borde en kvalitetskontroll fångat.
Serieinspelningar
lägger till att de flesta satta serieinspelningarna har fungerat. Det var dexter igår som fallerade, det var den första. Övriga har boxen spelat in.
Redigerat av Monshi, 16 september 2010 - 08:42.
Postad 16 september 2010 - 08:46
Postad 16 september 2010 - 08:55
Postad 16 september 2010 - 09:01

Postad 16 september 2010 - 09:04
Fungerade övriga serieinspelningar som du hade igår. Mina har också fungerat fram tills de två jag hade igår. Flamman kommer i repris på 21/9 men går inte lägga in för EPG sträcker inte så långt..
True blood spelade in tidigare på kvällen utan problem och nästa avsnitt är redan schemalagt. (tror jag)
Postad 16 september 2010 - 11:09
Postad 16 september 2010 - 11:22
Annars är min box lika snabb som tidgare och har endast problem att jag får starta den två gånger ibland.
Postad 16 september 2010 - 11:29

Har relativt ny box, men har många av buggarna som alla andra.
Postad 16 september 2010 - 11:32
ha, det skulle jag vilja se. Canal Digital släpper do-it-yourself-kit till boxen med en ny DVB-T2 tuner. Krav - kunskaper i lödning och tillgång till finspetsig lödkolv som passar för arbeta på kretskort.Lite OT och mer till er som öppnat boxen, men går den terresta tunern att byta ut till en T-2 på ett lätt sätt?
I teorin säkert inte omöjligt i praktiken kommer det aldrig att ske. Finns bilder på inanmätet på första sidan av denna tråd om vill fundera på hur det skulle gå till.
Saknar än den mjukvaruradio en föreläsare talade om för många år sedan nu. Helt enkelt en radio man skulle kunna programmera om att ta emot precis vad som helst...
Redigerat av Monshi, 16 september 2010 - 11:33.
Postad 16 september 2010 - 11:42
Det är väl som jag misstänkte. Men eftersom mer och mer elektronik använder moduler och att det går att byta ut dessa i andra digitala mottagare utan lödkolv inbillade jag mig att fransmännen och Canal Digital var så framsynta att de förberett komponentbyte när tekniken förändras.ha, det skulle jag vilja se. Canal Digital släpper do-it-yourself-kit till boxen med en ny DVB-T2 tuner. Krav - kunskaper i lödning och tillgång till finspetsig lödkolv som passar för arbeta på kretskort.
I teorin säkert inte omöjligt i praktiken kommer det aldrig att ske. Finns bilder på inanmätet på första sidan av denna tråd om vill fundera på hur det skulle gå till.
Saknar än den mjukvaruradio en föreläsare talade om för många år sedan nu. Helt enkelt en radio man skulle kunna programmera om att ta emot precis vad som helst...
Postad 16 september 2010 - 12:13
//P
Postad 16 september 2010 - 13:10
Ohoj!
Jag fick ett svar via någon av era tekniker, det enda sättet att svara på det är här. Här kommer först det han skrev, sedan kommer mitt svar under:
"Hej och tack för ditt mail
Om det är så att du inte lyckas få igång din box efter den senaste uppdateringen av mjukvaran, trots ny strömadapter, så skulle vi rekommendera dig att göra en fabriksåterställning/ominstallation
av boxen. Om boxen har fastnat vid ett felmeddelande (i displayen) så gör du följande:
*Tryck in dessa knappar på fjärrkontrollen i tur och ordning:
"Röd knapp"
"3 5 3"
"Teletext"
"1"
*Boxen kommer nu att starta om till förstagångsläge Om du får igång din box, men upplever att den inte reagarer korrekt på din knapptryckningar på fjärrkontrollen, så kan du slå in samma kombination av knappar när du står på valfri kanal.
Skulle det vara så att detta inte löser dina problem så skulle vi vilja be dig att kontakta vår tekniska support via telefon, då du befinner dig framför din box och tv. Vi kan då göra en fullständig felsökning och förhoppningsvis komma fram till en bra lösning på problemet.
Kontaktuppgifter finner du nedanför.
Med vänliga hälsningar
Martin Berglund
Canal Digital Kundservice
Tel: 0770-33 22 11
Fax: 08-772 27 77
[url="http://www.canaldigital.se""]http://www.canaldigital.se"[/url]
Mitt svar:
Hej igen!
Jag tycker ni ska läsa det jag skriver i mina mail, så slipper jag förklara det igen, nu gör jag det igen.
”Och jag har verkligen försökt, ett antal fabriksåterställningar, ett par formateringar av hårddisken. Men boxen har samma tecken på att dö som innan, när tänker ni avliva den?”
Så jag har redan gjort: "Röd knapp" "3 5 3" "Teletext" "1" och "Röd knapp" "3 5 3" "Teletext" "2" flera gånger efter eran uppdatering. Och för att rätta eran tekniker så har ni ingen knapp på fjärren som heter "Teletext", den heter ”text tv”. Jag hoppas ni läst er manual och kollat in fjärren till densamma?
Eller på ”tekniker språk”, för det är jag: RTFM
Skriv rätt till andra kunder, de kommer leta ihjäl sig efter ”Teletext"-knappen. Är det de ni skickar ut pappersmanualer till? För ni har två fixar till allas problem med den nya FW, det ena är en ny adapter, det andra en pappersmanual…
Nu till andra delar av mitt mail som ni hoppade över att läsa. Det är inte alltid jag får (nute - off -on -Pb03 - on Er07 - on - Er01 - on - 00:-- 01-- 02-- - Pb04), det kan man utläsa när jag beskriver hur det är att byta kanal på eran Sagem HDD box.
Och byta kanal, ja det är ett kapitel för sig. Segt är fel ord, det är ibland 5-10tal sekunder mellan tryckning och att boxen rör på sig, allt efter eran nya FW. Och ofta kommer då alla de knapptryckningar jag gjort under de 5 till 10 sekunderna.
Efter uppgraderingen så är det betydligt fler låsningar av boxen, så jag tackar för adaptern med strömbrytare, den kommer användas flitigt, tack vare er nya FW.
Hur ska ni kompensera mig för att ha gjort boxen i princip oanvändbar? Det är eran sista FW som dödat den i princip helt, erat fel! Ni hänvisar vissa på vårat forum att köpa en ny box, herregud, det är inte respektfullt att säga så till kunder. Boxen var inte bra innan den senaste FW, nu är den en katastrof!
Med vänlig hälsning
Jag
Kommer de svara mer?
Postad 16 september 2010 - 14:05
Här kommer mitt senaste mail till CD och deras svar på det förra:
Ohoj!
Jag fick ett svar via någon av era tekniker, det enda sättet att svara på det är här. Här kommer först det han skrev, sedan kommer mitt svar under:
"Hej och tack för ditt mail
Om det är så att du inte lyckas få igång din box efter den senaste uppdateringen av mjukvaran, trots ny strömadapter, så skulle vi rekommendera dig att göra en fabriksåterställning/ominstallation
av boxen. Om boxen har fastnat vid ett felmeddelande (i displayen) så gör du följande:
*Tryck in dessa knappar på fjärrkontrollen i tur och ordning:
"Röd knapp"
"3 5 3"
"Teletext"
"1"
*Boxen kommer nu att starta om till förstagångsläge Om du får igång din box, men upplever att den inte reagarer korrekt på din knapptryckningar på fjärrkontrollen, så kan du slå in samma kombination av knappar när du står på valfri kanal.
Skulle det vara så att detta inte löser dina problem så skulle vi vilja be dig att kontakta vår tekniska support via telefon, då du befinner dig framför din box och tv. Vi kan då göra en fullständig felsökning och förhoppningsvis komma fram till en bra lösning på problemet.
Kontaktuppgifter finner du nedanför.
Med vänliga hälsningar
Martin Berglund
Canal Digital Kundservice
Tel: 0770-33 22 11
Fax: 08-772 27 77
[url="http://www.canaldigital.se""]http://www.canaldigital.se"[/url]
Mitt svar:
Hej igen!
Jag tycker ni ska läsa det jag skriver i mina mail, så slipper jag förklara det igen, nu gör jag det igen.
”Och jag har verkligen försökt, ett antal fabriksåterställningar, ett par formateringar av hårddisken. Men boxen har samma tecken på att dö som innan, när tänker ni avliva den?”
Så jag har redan gjort: "Röd knapp" "3 5 3" "Teletext" "1" och "Röd knapp" "3 5 3" "Teletext" "2" flera gånger efter eran uppdatering. Och för att rätta eran tekniker så har ni ingen knapp på fjärren som heter "Teletext", den heter ”text tv”. Jag hoppas ni läst er manual och kollat in fjärren till densamma?
Eller på ”tekniker språk”, för det är jag: RTFM
Skriv rätt till andra kunder, de kommer leta ihjäl sig efter ”Teletext"-knappen. Är det de ni skickar ut pappersmanualer till? För ni har två fixar till allas problem med den nya FW, det ena är en ny adapter, det andra en pappersmanual…
Nu till andra delar av mitt mail som ni hoppade över att läsa. Det är inte alltid jag får (nute - off -on -Pb03 - on Er07 - on - Er01 - on - 00:-- 01-- 02-- - Pb04), det kan man utläsa när jag beskriver hur det är att byta kanal på eran Sagem HDD box.
Och byta kanal, ja det är ett kapitel för sig. Segt är fel ord, det är ibland 5-10tal sekunder mellan tryckning och att boxen rör på sig, allt efter eran nya FW. Och ofta kommer då alla de knapptryckningar jag gjort under de 5 till 10 sekunderna.
Efter uppgraderingen så är det betydligt fler låsningar av boxen, så jag tackar för adaptern med strömbrytare, den kommer användas flitigt, tack vare er nya FW.
Hur ska ni kompensera mig för att ha gjort boxen i princip oanvändbar? Det är eran sista FW som dödat den i princip helt, erat fel! Ni hänvisar vissa på vårat forum att köpa en ny box, herregud, det är inte respektfullt att säga så till kunder. Boxen var inte bra innan den senaste FW, nu är den en katastrof!
Med vänlig hälsning
Jag
Kommer de svara mer?
På min fjärr heter knappen teletext!

//Leif
Postad 16 september 2010 - 14:10
Min med.På min fjärr heter knappen teletext!
![]()
//Leif

Redigerat av Unregistered60e5f8bd, 16 september 2010 - 14:17.
Postad 16 september 2010 - 14:13
Innan uppdateringen kunde jag se kanalen man tittade på i ett miniatyrfönster medan man var in TV-Guide menyn, är den funktionen borttagen? Saknar den funktionen.
Leif du hade väl inte behövt citera hela inlägget för att berätta att du har teletext på din fjärr..

Postad 16 september 2010 - 14:27
Tog tiden ifrån att jag tryckte på mytv-knappen till att menyn kom upp, tog ca 9 sekunder. För min del är det mycket långsammare än innan uppdateringen. Överlag tycker jag den känns betydligt segare än innan, vilket märkligt då man har tagit bort funktioner.
Innan uppdateringen kunde jag se kanalen man tittade på i ett miniatyrfönster medan man var in TV-Guide menyn, är den funktionen borttagen? Saknar den funktionen.
Leif du hade väl inte behövt citera hela inlägget för att berätta att du har teletext på din fjärr..
Det blev lite för bråttom

//Leif
Postad 16 september 2010 - 14:29
Tog tiden ifrån att jag tryckte på mytv-knappen till att menyn kom upp, tog ca 9 sekunder. För min del är det mycket långsammare än innan uppdateringen. Överlag tycker jag den känns betydligt segare än innan, vilket märkligt då man har tagit bort funktioner.
Jo min är också mycket segare i allt som de skriver ska vara snabbare med nya, kanalbyten, menyer osv. Enda som möjligen är snabbare är EPGn
Postad 16 september 2010 - 15:16
Min med.
På min står det "text tv", se här:

Redigerat av Svenna72, 16 september 2010 - 15:17.
Postad 16 september 2010 - 16:33
Menar du mitt?Förfasiken gott folk NI BEHÖVER INTE CITERA HELA INLÄGGEN!!!!
Redigerat av Svenna72, 16 september 2010 - 16:34.
Postad 16 september 2010 - 17:07
Postad 16 september 2010 - 17:36
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar