En bagatell som man snabbt glömmer.
4/10
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 February 2014 - 11:17
Escape Plan. Håller med lappen om just hans åsikter om luckor och Vincent, men helt ok underhållning trots allt.
En bagatell som man snabbt glömmer. 4/10 Postad 08 February 2014 - 12:20
Av någon anledning har jag väntat skamligt länge att se Pulp Fiction. Men, igår såg jag den! Fastnade först för Tarantino när jag såg Inglorious Bastards, som jag verkligen älskade. Köpt Tarantinos blu-ray box så ska plöja igenom hela boxen nu.
Kul att se hur lik hans "stil" är än idag mot vad det var för 20 år sen. Tyckte filmen var grym, men hade eventuellt för höga förväntningar. 7/10 Postad 08 February 2014 - 13:38
The Perks of Being a Wallflower
En mycket bra film om att inte vara som alla andra, varför man inte är som alla andra och hur man kan passa in ändå. Starka ämnen som tas upp och mycket bra skådespel av de tre huvudpersonerna. 8/10 Postad 08 February 2014 - 22:00
Frost 3D på bio
Riktigt bra filhttp://geektyrant.com/news/disney-short-get-a-horse-mixes-1920s-style-mickey-mouse-and-3d även om storyn känns tunn. Bjöd mina småkusiner (5åring och 6åring) så trots tunn story var den rolig och välgjord. 7/10 Notis* Innan filmen började var det ett längre disney 3D klipp med musse pigg som var det överlägset häftigaste jag sett på 3D. Var grymt bra 3D effekter som är långt över vad jag nånsin sett innan. Tror jag hittat lite info om det http://geektyrant.co...ey-mouse-and-3d Redigerat av hifimarcus, 08 February 2014 - 22:03. Postad 08 February 2014 - 23:35
Har precis sett Robocop på bio. Var väl ingen höjdare direkt. Tycker skurkarna är så tråkiga i många av dagens filmer. Saknar dom riktiga dårarna från 70-80 talet.
Postad 09 February 2014 - 02:38
Har du rätt i. Skurkarna i moderna filmer är rätt trista jämfört med förr. Postad 09 February 2014 - 03:05
Back to the future, första filmen. Underbar! Såg den någon gång när jag var liten men kom knappt ihåg något. Väldigt charmig och jäkligt rolig!
Postad 09 February 2014 - 08:28
Speciellt skurkarna/gänget i Rumble in the Bronx :-D Postad 09 February 2014 - 13:56
Flygplan / Planes.
I stort sett samma story som i första Bilarfilmen, fast sämre. 3D-bild i toppklass, och bra ljud. Postad 09 February 2014 - 17:23
Black Swan såg jag igår. Har skjutit på den ett tag av någon anledning.
Bästa filmen jag sett på år och dagar. Portman är denna tids bästa kvinnliga aktris. 10/10 Postad 09 February 2014 - 20:25
The Art of the Steal
Kurt Russel och Matt Dillon i en vad ska man kalla det, crime/comedy film. Hur som helst så ska de försöka stjäla världens dyraste bok. Russel gör en solid roll och filmen var över förväntan, man fick några skratt också. Helt klart sevärd. 6.5/10 Redigerat av fristil, 09 February 2014 - 20:25. Postad 10 February 2014 - 00:37
Thor 2
I särklass det sämsta jag sett på mycket länge. Uselt skådespel (och manus). Handlingen är korkad och full med logiska luckor. Den första filmen var inget mästerverk men hade humor och en tydlig story. Undvik, är mitt råd! Bild och ljud var riktigt bra, särskilt ljudet. Basen verkade vara ofiltrerad, mycket godis under 20Hz. / j Postad 10 February 2014 - 07:01
Flygplan
Storyn är väldigt lik den första cars filmen. Tycker den är bra gjord och en häftig känsla i filmen. Bra ljud och bild oxå. Betyg: 7-8/10 Postad 10 February 2014 - 07:15
Man of thai chi.
Omdöme: skämmes ta mig fan, Keanu Reeves. Skämmes. 3/10. En klen 3a. Postad 10 February 2014 - 09:49
Through the Never 3D. (Metallica)
Visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Läste lite ljumma recensioner på nätet. Någon tidning skrev att detta är för Metallica-dyrkaren, inte för någon annan. Jag själv är inget Metallica-fan, utan kan väl egentligen bara två låtar på rak arm. (Enter Sandmand och Nothing else matters.) Jag såg den dock med en paus i mitten, vilket inte var inplanerad. Hade lätt kunnat se den i ett streck. Man ska nog inte grubbla så mycket på ifall det är en spelfilm, för i sanningsnamn känns det som en konsert, där man bara drygat ut med lite "coola" bilder för att behålla intresset uppe. Eftersom jag inte är ett metallica-fan, så fipplade jag lite med mobilen under vissa låtar, och då såklart händer det någonting i filmen som man missar. Så sitter man o undrar - vafan hände. Så absolut fyller det någon form av "håll spänning i 90 minuter"-funktion, även för oss som inte som sagt tillhör Metallica-fanbase. Grymt ljud, jag brukar när jag ser på actionfilm ligga runt - 30db på förstärkaren. den här filmen höjde jag i första låten till -20, för att sedan ytterligare höja till -15db ! Angående 3D, så är det ganska lite 3D-effekt,men den finns där. Några scener på gitarristen så får man känsla av riktigt djup till publiken. (Med något undantag i 'spelfilmen' som man ser är datorgenererat.) Slutsats: För mig blir detta en film att 'dema' ljudsystemet för bekanta i fortsättningen. Postad 10 February 2014 - 10:58
nää... usch för murken bas och alldeles för grötigt mellanregister. Det var väl ingen bra ljud på Metallica rullen!
Postad 10 February 2014 - 11:05 Kan bara hålla med. Hyrde den på BD i somras. Emma Watson visar att hon kan göra annat än spela söt i Harry Potter. Postad 10 February 2014 - 11:09
Safety Not Guaranteed. Netflix US.
Såg den pga att "Nick" från "Jess" har huvudrollen. Han är en riktigt duktig komiker, vilket han visar i Jess. Han är riktigt bra här också, om än inte riktigt lika urflipppad. Filmens titel syftar på en skum uppfinnare som söker medresenärer på en tidsmaskin som han konstruerat. Detta verkar så skumt att huvudpersonen, som är journalist, tillsammans med 2 nördiga praktikanter ger sig ut på en road trip för att leta reda på denna galning. Vad som helst kan hända och gör det också. Mycket underhållande, fina miljöer, bra filmat och bra skådespeleri. Indie-film när den är som bäst. 4/5 Redigerat av agpath, 10 February 2014 - 11:10. Postad 10 February 2014 - 11:39 Tycker det snarare var den bästa kvaliteten jag hört på en musikvideo nånsin. DTS-HD Mastered ljudet levererar hur bra som helst tycker jag. Postad 10 February 2014 - 11:50
Tyckte också det var jävligt fräckt ljud. Visst är basen hissad men de blev riktigt maffigt.
Det bästa ljud jag har hört på "live" BD. (ännu så länge) Redigerat av alstrini, 10 February 2014 - 11:50. Postad 10 February 2014 - 12:01
Ja gillar man överdrivet ljud så förstår jag att man kan tycka det låter bra. basen reagerar man på från första sekund.
För egen del så tycker jag gitarrerna låter väldigt instängda och hela produktionen ger en "loudness" känsla. Metallica har dock inte låtit så här bra på 20 år. synd att inte mycket av det är "riktigt" live Postad 10 February 2014 - 12:12 Postad 10 February 2014 - 12:42 Vet inte vad du menar, det är ju livekänsla? Att basen är hissad är säkert möjligt, men den lät inte dåligt. Postad 10 February 2014 - 18:08
Tyckte personligen att Through The Never lät allt annat än live. Inget eko, ingen dist. Publiken hördes bara när "den skulle det". De måste ha gjort ljudet i en studio.
Postad 10 February 2014 - 18:57 Vad menar du med eko? Känns som att eko är något som väldigt sällan, som tur är, finns med på liveskivor när det kommer till metal. Jag förstår inte riktigt varför det skulle bli eko. Att man inte hör publiken bra är tyvärr något som är genomgående med Metallicas liveplattor. Postad 11 February 2014 - 20:09 +1 Postad 11 February 2014 - 21:08
Det är smått omöjligt kontrollera akustiken i utomhusarenor. Och den är aldrig klockren i inomhusarenor heller. Men nja jag klagar inte på avsaknad av eko eller realistisk handling lol. Postad 11 February 2014 - 21:08
Oldboy 2013
Helt ok film, inget mästerverk eller värsta C-Filmen. Bra tidsfördriv i 1:45 min, ganska mycket rå action. Nu har jag inte sett originalet, ska se den i morgon hade jag tänkt. 5/10 hammare Postad 11 February 2014 - 21:22
en oväntad vänskap
fantastisk. är väl egentligen allt man behöver säga. gillade verkligen denna filmen. Postad 11 February 2014 - 23:28
Pacific Rim, Blu-ray 3D.
3D-bild: 10/10 (Mycket bra konvertering, ser ut som "riktig" 3D). Ljud: 7/10 (Massor med bas, men filtrerad under 30Hz. Under 20Hz finns i stort sett ingenting alls). Film: 5/10 (Underhållande, men ganska löjlig story full av plot holes. Stora monster ska besegras av lika stora robotar...) Nu är det väl dags för The Asylum att göra en kopia. Tips på namn: Godzilla vs Transmorphers edit: Glöm det. De har redan gjort en kopia... Atlantic Rim Redigerat av Ageve, 12 February 2014 - 00:16. Postad 12 February 2014 - 09:29
Rosens Namn http://www.imdb.com/...ref_=fn_al_tt_1
Var en av mina favoritfilmer så jag kunde inte låta bli att köpa den på BR. Filmens historia är ju inte direkt snäll och mysig utan ganska rå. Tycker den håller ganska bra även i dag nästan 30 år sen den kom. Sean C och Christian S tolkar sina roller bra och det blir en bra nerv i historian Bild 4/10 Ljud 4/10 Filmen 6/10 Postad 12 February 2014 - 09:37
Dåligt betyg på bilden, var den så dålig? Jag har inte sett den än på bd. Postad 12 February 2014 - 10:09 Bara 6 om det var en av dina favoriter? Annars är det en film som för ovanlighets skull ligger väldigt nära boken av Umberto Eco (som jag läste långt innan filmen kom). Postad 13 February 2014 - 12:52
Infernal affairs
Såg nyligen Infernal affairs som jag knappt visste vad det var för film och tyckte den var riktigt riktigt bra. För de som inte känner till den så är the departed en amerikans remake av denna hong kong film. Jag brukar inte se så många hong kong filmer men denna var bättre än den ame. Versionen. Särskilt bra är han som spelar samma roll som di caprio spelar. 8/10 Postad 15 February 2014 - 13:35
Rescue Dawn med Christian Bale. Klart sevärd film. Handlar om tysk/amerikanske piloten Dieter Dengler som blir nedskjuten när han flyger över Laos. Baserad på verkliga händelser.
Bale är bra som vanligt och tempot är något långsamt, men inte alls på något dåligt sätt. Snygga miljöer och bra ljud! 7 / 10 Postad 15 February 2014 - 15:11
Gravity - Helt sanslöst bra gjord film. bild och ljud i referensklass. bra film också
9/10 Postad 15 February 2014 - 18:30
Ender´s Game (2013)
Action / Sci-Fi film som inte räcker alls. Harrison Ford har gjort sina bästa filmer för länge sedan. Mycket dålig film. 1 av 10 möjliga Postad 15 February 2014 - 20:34 haha först trodde jag du skämtade. Men icke! En stadig 1,6a på IMDB det Postad 16 February 2014 - 17:22
Being There, Peter Sellers,
såg den för länge sedan och hade faktiskt glömt bort hur bra den var. Snacka om att Forrest Gump är en ripoff... Postad 16 February 2014 - 17:36
Jag håller med dig. Mycket märklig sci-fi som är snygg. Men herr Ford och alla dessa barn. Postad 16 February 2014 - 22:48
Don Jon
Riktigt bra film egentligen efter man sett hela - bra budskap. Tony Danza gör sin roll fantastiskt kul. Gordon Levitt är också riktigt bra. 7/10 Postad 17 February 2014 - 01:36
The Departed
Vet inte HUR det kommer sig att jag inte sätt den tidigare. Men men...I alla fall så var den ju sjukligt bra och Jack Nicholson's gestaltning var vidrigt bra. Trots att den är rätt lång så tycker jag ändå den går på i ett bra tempo igenom hela. 8/10 Postad 17 February 2014 - 03:06
Gravity (2D)
Velade länge om jag skulle se denna i 2D eller 3D men jag valde två dimensioner. Filmen är otroligt välgjord - en riktig nagelbitare. Även fast vissa delar är cheesy och orealistiska är filmen underhållande (tack och lov bara en och en halv timme lång!). Bild är toppklass. Punkt. Ljudet är ännu bättre. Troligtvis det bästa jag hört på länge. Djupt och brutalt. Kommer avslöja om din front är bra klangmatchad med de bakre högtalarna! Film: 7/10 Ljud: 10/10 Bild: 10/10 / j Redigerat av Unregisteredbde15c46, 17 February 2014 - 03:07. Postad 17 February 2014 - 07:31 Var en favorit film på 80talet när den kom och sen kanske jag hyrde den till mitten på 90-talet regelbundet. Nu när man ser den nästan 20 år senare har man lite andra referenser. Borde utryckt lite tydligare. // Mikael Postad 17 February 2014 - 09:34
Tror det är dags för mig att se om den då jag bara tyckte den va Ok första gången jag såg den och lite rörig vill jag minnas.. Dock så va man ganska ung så det kanske har ändrats lite 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |