Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 June 2010 - 08:11

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Nån som har en bra guide på senaste sättet att överklocka? Som jag förstår finns det tydligen olika metoder?

De jag har sett överklockat kör ju väldigt många applikationer samtidigt, och det ökar då rysken för att man 'steker' telefoneon?

Men jag kommer nog själv bara använda den som vanligt, mindre risk för 'stekning'?

Och stämmer det att batteriet håller betydligt längre trots användning av internet, kollat film etc?

Just nu slukar den förbaskat mycket batterie just där

Postad 13 June 2010 - 08:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Inte överklockat på ett tag men jag kan svara på batterifrågan..

För mig iaf så märker jag ingen större skillnad...

Tror inte att det är nån som stekt sin telefon än så det är nog inga problem...

Däremot så är det inte alls omöjligt att man förkortar livslängden på telefonen

Mobilnätet har trasslat där jag bor så jag har bara gsm nu och djäklar vad lite ström den tar ...Helt sjukt :)

Postad 13 June 2010 - 09:40

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Har för mig jag läst kommentarer folk kunnat se film, kolla youtube länge och ändå ha bra batteritid kvar??

Funderar på om jag ska inskaffa det större batteriet

Sanslöst batteriet på dagens mobiler har samma kapacitet som 90-talets typ

Postad 13 June 2010 - 10:57

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Suszer;
Ett program som skulle behövas är XBMC Remote.
Som det som finns till äppel-telefonerna.

http://artoftheiphon...x-media-center/

Postad bild
Postad bild

Det är också tråkigt när man tittar på både iPhone och Android och ser alla professionella snygga program som finns, medan majoriteten till N900 ser just hemgjorda och lite halvkassa ut.
Som Hemnet har väl något till Android där man kan använda kameran för att kolla runt över vilka fastigheter i området som är till salu. Man bara vrider sig runt med mobilen och det visas skyltar på skärmen.
Har även sett en liknande sak där man använder kameran och vrider telefonen för att visa natthimlen och stjärnkonstellationer.
Jag såg att det fanns en buggig variant av stjärnbildsprogram för Maemo, någonstans i testkatalogerna, men den är statisk. Alltså att den inte utnyttjar kameran och man måste själv snurra via fingrar på skärmen.

Likaså har väl Prisjakt ett förbannat bra program för iPhone och Android där man med kameran kan läsa av EAN-koden på en produkt i butik och direkt få upp Prisjakts jämförelselista över priser på samma produkt.

För övrigt så är det festligt hur ###### dött Ovi Store fortfarande är, trots den utlovade uppdateringen och allt vad det var för en månad sedan.

Postad 13 June 2010 - 13:38

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Märker att tråden börjar avta i insensitet lite och tänkte eventuellt liva upp den med ett random inlägg som jag gått och tänkt på ett tag:

Jag funderar på att programmera lite till denna telefonen. Jag har (utvecklingstekniskt) möjlighet att göra både spel och applikationer, men inga vidare idéer till just applikationer.

Det jag skulle vilja är alltså att ni ger förslag på vad ni vill ha i form av applikationer (program, tools/utils eller spel) som ni tror hade varit möjligt att göra. * "Kloner" från andra plattformar går bra (helst med en "twist" såklart, så det inte är en kopia rakt av).

Även om "the sky is the limit" så måste det förstås vara tekniskt möjligt och jag ha ett intresse av projektet ifråga (eller bli övertalad om att ett stort intresse finns hos andra).

1) Applikationen kommer förmodligen bli gratis.
2) Kommer inte stressas fram, även om jag tänkt jobba rätt snabbt (det är alltså upp till mig när det blir klart) **.
3) Blir det ett spel och någon är, eller känner en, grafiker som vill hjälpa till så är det fritt fram att PM:a mig.
4) Blir det drag och många som har idéer eller till och med vill utveckla, så får väl tråden brytas ut.

* Gissningsvis kommer en del komma med gigantiska idéer som jag inte kommer hinna göra på en månad bredvid ett heltidsjobb, men jag hoppas ändå det ska komma något i rimlig storlek. Jag har ganska bra koll på vad som går och inte går att göra inom en viss tid, så detta är inget naivt "säg vad ni vill ha så gör jag det!"-inlägg, utan det handlar mer om att jag tar allt i beaktning.
** Jag skulle gärna bli klar till mitten av juli, då jag går på semester

En app du kan göra som definitivt kommer att uppskattas och som inte bör vara svår att göra är att fixa så att man kan få olika ringsignaler beroende vem som ringer. Det bör gå ganska snabbt och kommer definitivt att användas av så gott som alla N900 ägare. Jag bjuder dig på pseudokoden nedan :) :

{
If
070-xxxxx
then
play ring1.mp3
else if 073-xxxxxx
then
play ring2.mp3
else
play standard.mp3
}

Kör hårt nu, jag vill ha denna app igår! :)

Postad 13 June 2010 - 14:19

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Vill du ha flashiga apps ska du välja iphone eller möjligtvis android. Vill ju leka själv ska du välja maemo eller meego. Tycker maemo är äverlägset roligast. Tyvärr drar nokias kommunikation, kassa support och tjänster ner betyget. Även meego kommer vara liknande det som finns nu, grått och trist och inga flashiga program :) love it!

Postad 13 June 2010 - 16:41

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har gått och blivit med n900 nu och har några små funderingar om denna underbara telefon.
Skärmskydd, vilket rekommenderas? Gillar inte Invicible shield, finns de skärmskydd som inte känns som klistret på en tejprulle?

Filmer hackar väldigt mycket. Hade inte de problemet på min HD2a. Orkar den inte med eller finns det någon bättre mediaspelare?

Vilka program "måste" man ha?

Tack på förhand!

Postad 13 June 2010 - 19:12

Suszer
  • Suszer
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

En app du kan göra som definitivt kommer att uppskattas och som inte bör vara svår att göra är att fixa så att man kan få olika ringsignaler beroende vem som ringer. Det bör gå ganska snabbt och kommer definitivt att användas av så gott som alla N900 ägare.

Kör hårt nu, jag vill ha denna app igår! ;)

Det är ett bra förslag (och fin källkod!), men det verkar tyvärr som man inte kommer åt att hooka in sig ordentligt i "phone call-kedjan", iallafall enligt de få trådar jag läst. Det man verkar kunna göra är att hela tiden läsa av "ringer nån nu?! ringer nån nu?! ringer nån nu?!" osv och om nån ringer så byter man namn på numrets ringsignalsfil snabbt som attan till "default-filnamnet".

Det är problematiskt på många sätt: kan bli fel, t.ex. att den inte hinner sätta om. Kan säkert hamna "mitt i" och i värsta extremfall får man ingen signal alls på just det samtalet. Dessutom är den checken som hela tiden görs batterikrävande. Det verkar också finnas ett sådant skript att få tag på http://talk.maemo.or...ead.php?t=52646

Jag har inte läst in mig på hur öppet det är att byta ut basfunktionalitet i telefonen (lär ju vara tvunget att göra det via konsollen t.ex. isåfall) till egen, om man kan få tag på ursprungliga koden så att man har något att utgå från, och sådär. Så tyvärr får detta vänta ett tag.

Postad 15 June 2010 - 13:50

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Någon som har något förslag hur man får svtplay att funka för live sändingar nu under fotbolls-vm? :)

Postad 15 June 2010 - 16:55

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Någon som har något förslag hur man får svtplay att funka för live sändingar nu under fotbolls-vm? :)

Nä, är riktigt surt att det inte fungerar. Streaming över lag är ganska kasst. riktigt surt. Hur som helst jag använder http://atdhe.net fungerar hyfsat.

Postad 16 June 2010 - 13:11

MFelix
  • MFelix
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Någon här som kör fMMS 1.1.8 på sin N900 och kan ta emot MMS ?

Fungerar bara att skicka iväg MMS för mig, har fått så jag ser att jag har ett MMS att ta emot men kan inte ladda ner det.

Någon som har det att fungera med version 1.1.8 eller som vet vad problemet kan vara ?

Postad 16 June 2010 - 14:54

Eminem
  • Eminem
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Någon här som kör fMMS 1.1.8 på sin N900 och kan ta emot MMS ?

Fungerar bara att skicka iväg MMS för mig, har fått så jag ser att jag har ett MMS att ta emot men kan inte ladda ner det.

Någon som har det att fungera med version 1.1.8 eller som vet vad problemet kan vara ?

Funkar för mig. Avinstallerat fapn eftersom fMMS nu inte behöver det?

Postad 16 June 2010 - 15:09

MFelix
  • MFelix
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Funkar för mig. Avinstallerat fapn eftersom fMMS nu inte behöver det?

Japp, har avinstallerat fAPN, även provat att flasha om telefonen.

Kan tillägga att det är Telenor jag har som operatör.

Postad 17 June 2010 - 13:16

Eminem
  • Eminem
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Då vet jag inte varför tyvärr.

Postad 17 June 2010 - 14:00

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Fick sms om update från ovi idag, körde igång och tankade ner uppdateringen, bla var det nokia software updater som är ett eget program som installeras på din dator.

Men provade att göra en sak med nokia software updater som tillåter dig att göra en ominstallation, och då ber dig göra en säkerhetskopia på det du har

Och tro f'an jag blev förvånad efter ominstallationen

Min nokia är 100% fabriksåterställd? Alltså jag slapp göra den grova jobbia processen alla andra gjort med kablar o h'elvete :blush:

Bra nokia! :D

Dock är de extra program katalogerna jag var tvungen att addera i programhanteraren borta, nån som har nån länk till sidan för inställningar som har dom?

Redigerat av Ironse, 17 June 2010 - 14:27.

Postad 17 June 2010 - 16:55

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Körde för första gången videosamtal

Prövade med föräldrarnas bärbara som dom har skype och webbkamra på

Haha morsan var lite sur att jag kunde ha det i min lilla mobil medans hon måste hålla på med den klumpiga laptopen med headset och webbkamera

Visar hur stor potential denna mobil har. Och i vilka sammanhang man kan göra det

Som tex om man är på konserter, kan jag koppla upp mot någon som är hemma och visa live direkt :wub:

Eller om man ska ha något möte, den ena inte kan närvara kanske man kan fixa en temporär lösning

Får se om jag orkar koppla in nokian i tvn o köra videocall :wub:

Postad 18 June 2010 - 09:03

canonjon
  • canonjon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
@ MFelix
Jag har fMMS 1.1.8 på min N900 med PR 1.2 och jag har Telenor. Jag kan både skicka och ta emot MMS och mina inställningar är:
Starta upp fMMS och tryck på fMMS intill nedåt pilen
Ändra storlek till: Stor
Nätläge: Kaos
Under Internetanslutning
Åtkomstpunktens namn: services.telenor.se
MMSC: http://mms/
HTTP-proxy: 173.30.253.241
Portnummer: 8799
Under Avancerat
IP-adress: 173.30.253.241

Hoppas detta hjälper dig

Postad 18 June 2010 - 10:57

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Nån som får kontakt med sin extra-devel? Strular tydigen för mig efter uppdateringen? Annat som strular är zoutube, får igång programmet men den vägrar spela videon

Sen verkar blåtanden ballat ur och hittar inte min trådlösa öronsnäcka?

Dags att flasha om?

Har metoden underlättats för att flasha om sen sist? Nån som har länk till senast uppdaterad version av att återställa fabriks?

Postad 18 June 2010 - 16:07

JonHolstein
  • JonHolstein
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Märker att tråden börjar avta i insensitet lite och tänkte eventuellt liva upp den med ett random inlägg som jag gått och tänkt på ett tag:

Jag funderar på att programmera lite till denna telefonen. Jag har (utvecklingstekniskt) möjlighet att göra både spel och applikationer, men inga vidare idéer till just applikationer.

du känner väl till
http://wiki.maemo.or...other_platforms

det är bara att välja och vraka bland programideer och sedan göra egna versioner.

Postad 18 June 2010 - 16:17

JonHolstein
  • JonHolstein
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Någon fler än jag som drömmer om en Meego-lur som är typ Samsung Galaxy S hårdvara med påklistrad kameramodul från Nokia N8, och med USB-host?

grym skärm, grym processor, 512MB fysiskt ram, 1500mAh batteri, och då nokias kameramodul med 1/1.83 " sensor, rätt bra optik, 720p inspelning, xeonblixt...

Men dessvärre kommer det nog bara bli rätt avlägsna drömmar...

Postad 18 June 2010 - 16:43

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Vad hände ??
Helt plötsligt är å ä ö borta, hur får jag tillbaka det svenska tangentbordet?

Postad 19 June 2010 - 08:00

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Av nån anledning har jag börjat få in grannarnas blåtand?

Postad 19 June 2010 - 09:55

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Hjälp mig!

Jag skall utomlands och måste få in nya kartor på N900:an. Jag har laddat ner OVI Suite men det står att telefonen inte är kompatibel (!) den programmet är segt som sirap.
Vad gör jag för fel/hur ska jag göra?

Supertacksam för alla svar!

EDIT: Snälla hjälp mig jag håller på att bli galen!

EDIT2: Nu är jag galen! Jag har suttit i 4 timmar med skiten. Kan någon vara snäll och skriva hur de gjorde så jag kan få det att fungera, jag ska som sagt på semester och behöver nya kartor och har ingen lust att få en räkning på 35000:- för att jag inte laddat ner kartorna innan. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerat av Unregistered6144aa51, 19 June 2010 - 11:19.

Postad 19 June 2010 - 11:44

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Hjälp mig!

Jag skall utomlands och måste få in nya kartor på N900:an. Jag har laddat ner OVI Suite men det står att telefonen inte är kompatibel (!) den programmet är segt som sirap.
Vad gör jag för fel/hur ska jag göra?

Supertacksam för alla svar!

EDIT: Snälla hjälp mig jag håller på att bli galen!

EDIT2: Nu är jag galen! Jag har suttit i 4 timmar med skiten. Kan någon vara snäll och skriva hur de gjorde så jag kan få det att fungera, jag ska som sagt på semester och behöver nya kartor och har ingen lust att få en räkning på 35000:- för att jag inte laddat ner kartorna innan. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

För att jag skulle kunna föra över nya kartor var jag först tvungen att installera Nokia PC Suite, sedan klicka på Kartor, installera Nokia Maploader för att sedan föra över kartor. Ganska omständigt o jobbigt men det funkade iaf.

Jag har inte testat efter PR1.2 dock.

Hoppas du får till det.

Postad 19 June 2010 - 11:47

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

För att jag skulle kunna föra över nya kartor var jag först tvungen att installera Nokia PC Suite, sedan klicka på Kartor, installera Nokia Maploader för att sedan föra över kartor. Ganska omständigt o jobbigt men det funkade iaf.

Jag har inte testat efter PR1.2 dock.

Hoppas du får till det.

TACK! Jag skall genast prova igen. Jag har gjort det du skrev men har nu uppdaterat PC Suite till en version som enligt PC Suite inte fanns (fanns nyare på Nokias hemsida än vad programmet själv kunde hitta...) Bra jobbat igen Nokia.
Vad var det för version/språk av maploadern du använde?

Postad 19 June 2010 - 11:50

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

TACK! Jag skall genast prova igen. Jag har gjort det du skrev men har nu uppdaterat PC Suite till en version som enligt PC Suite inte fanns (fanns nyare på Nokias hemsida än vad programmet själv kunde hitta...) Bra jobbat igen Nokia.
Vad var det för version/språk av maploadern du använde?

Jag brukar köra engelsk (UK) version 7.1 på PC suite och då väljer den en maploader med samma språk.

Redigerat av Viscus, 19 June 2010 - 11:52.

Postad 19 June 2010 - 11:51

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Jag brukar köra engelsk (UK) version på PC suite och då väljer den en maploader med samma språk.

Roger. Du kan inte testa snabbt och se om du kommer vidare till nedladdningen av kartor så att det inte är något med senaste FW?

Postad 19 June 2010 - 11:53

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Roger. Du kan inte testa snabbt och se om du kommer vidare till nedladdningen av kartor så att det inte är något med senaste FW?

Har inte skiten på burken jag sitter på nu men håller på o installerar för att verifiera att det funkar.

Edit:
Version 7.1.50.2 är det jag installerar nu.

Redigerat av Viscus, 19 June 2010 - 11:56.

Postad 19 June 2010 - 11:57

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Har inte skiten på burken jag sitter på nu men håller på o installerar för att verifiera att det funkar.

Edit:
Version 7.1.50.2 är det jag installerar nu.

Bussigast! Det är den versionen jag nyss fick hem också.

Postad 19 June 2010 - 12:41

Viscus
  • Viscus
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Bussigast! Det är den versionen jag nyss fick hem också.

Så där nu fick jag det att funka, det är inte helt glasklart.

Installera PC Suite.
Ladda ner map loader här och installera.
Anslut N900:an i mass storage mode.
Starta map loader och tanka över kartor.

Det funkar för mig iaf, hoppas det hjälper!

Postad 19 June 2010 - 17:02

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Efter uppdateringen till 1.2, är det bara för mig som zoutube strular?

Jag startar programmet, väljer kategori, väljer det clip jag vill se och ska trycka play, då händer inget?

Postad 19 June 2010 - 17:40

Unregisteredbaa7fc0d
  • Unregisteredbaa7fc0d
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

@ MFelix
Jag har fMMS 1.1.8 på min N900 med PR 1.2 och jag har Telenor. Jag kan både skicka och ta emot MMS och mina inställningar är:
Starta upp fMMS och tryck på fMMS intill nedåt pilen
Ändra storlek till: Stor
Nätläge: Kaos
Under Internetanslutning
Åtkomstpunktens namn: services.telenor.se
MMSC: http://mms/
HTTP-proxy: 173.30.253.241
Portnummer: 8799
Under Avancerat
IP-adress: 173.30.253.241

Hoppas detta hjälper dig

Inte hjälpte det mig med Telenor! Har fan provat ALLT! Funkar inte....FMMS suger...h.stba..e

Postad 19 June 2010 - 18:36

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Så där nu fick jag det att funka, det är inte helt glasklart.

Installera PC Suite.
Ladda ner map loader här och installera.
Anslut N900:an i mass storage mode.
Starta map loader och tanka över kartor.

Det funkar för mig iaf, hoppas det hjälper!

Tack så mycket för hjälpen!!!
Jag fick det att fungera jag med men jag var även tvungen att ändra ".qr" - filen.

Skitbussigt av dig att hjälpa mig så mycket. Ha en jättebra helg!

Postad 20 June 2010 - 13:29

Nemerick
  • Nemerick
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tjenare!

Nu har jag äntligen beställt en N900!!! Satt med i tråden typ då zaffe började härja om sin farbror och vad det var, sedan insåg jag att jag aldrig skulle ha råd med telefonen som läget var då. Därför har jag inte läst i tråden sedan januari eller så, men nu jädrar är den beställd!

Det jag tänkte kolla med er är följande:
Finns det några inställningar/program/procedurer som ni önskar att ni fixat till på en gång när ni köpte luren? Kanske någonting som blev krångligt att fixa i efterhand? Som krävde omflashning eller liknande. Vore underbart om man kunde få saker att lira perfekt direkt ju :P

Nu vet jag att det är smått omöjligt med en lur som kan så mycket, men ändå B)

Postad 20 June 2010 - 13:42

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Tjenare!

Nu har jag äntligen beställt en N900!!! Satt med i tråden typ då zaffe började härja om sin farbror och vad det var, sedan insåg jag att jag aldrig skulle ha råd med telefonen som läget var då. Därför har jag inte läst i tråden sedan januari eller så, men nu jädrar är den beställd!

Det jag tänkte kolla med er är följande:
Finns det några inställningar/program/procedurer som ni önskar att ni fixat till på en gång när ni köpte luren? Kanske någonting som blev krångligt att fixa i efterhand? Som krävde omflashning eller liknande. Vore underbart om man kunde få saker att lira perfekt direkt ju B)

Nu vet jag att det är smått omöjligt med en lur som kan så mycket, men ändå ;)

trevligt. finns inget som är krångligt. Allt finns i den här tråden, börja från början :P

sedan finns det mycket trevligt på:
maemo.org
maemosweden.se

Bara att läsa och fråga.

Postad 20 June 2010 - 13:52

Nemerick
  • Nemerick
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

trevligt. finns inget som är krångligt. Allt finns i den här tråden, börja från början :P

sedan finns det mycket trevligt på:
maemo.org
maemosweden.se

Bara att läsa och fråga.

Börja från början ja xD
Jag har läst från sidan 200, när folk så smått började få sina lurar xD sparat en del länkar och sånt, så det lär nog lira på fint när den väl kommer B) Hoppas bara att den kommer senast tisdag morgon då jag åker bort och inte kommer hem förns torsdag kväll xD

Postad 21 June 2010 - 18:56

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Inte hjälpte det mig med Telenor! Har fan provat ALLT! Funkar inte....FMMS suger...h.st

Inget större fel med programmet i sig.
Däremot är det oförlåtligt efterblivet av Nokia att inte själva stödja MMS, en sån fundamental funktion.

Redigerat av thompalainen, 22 June 2010 - 14:17.

Postad 22 June 2010 - 13:30

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Provade skype video call i matbutiken på orten när jag skulle köpa glass

Dom andra fick välja hemifrån vad dom ville ha när dom såg på skärmen

Rätt praktiskt :)

Nokian den enda som kan göra så än så länge eller?

Postad 22 June 2010 - 14:10

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Problem med Outlook 2010!!

Nokia Suite har inte stöd för Outlook 2010, och Ovi Suite har inte stöd för N900.

Dåligt NOKIA

Postad 23 June 2010 - 07:23

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Varför är denna tråd i princip död jämfört med andra trådar?

Med den nya uppdateringen ska man ju kunna använda 900an som modem

Starta PC Suite och klicka 3 ikonen åt höger för internet

Men jag har lite problem med inställningar verkar det som, nån som fått det fungera, och ska man då stänga av det andra man har?

Är ju praktiskt om det ordinarie internet lägger ner sig

Borde man då inte kunna köra mobilen som bluetooth modem om man stoppar in blåtandsnäcka i datorn som hittar mobilen?

Postad 23 June 2010 - 16:40

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Varför är denna tråd i princip död jämfört med andra trådar?

Med den nya uppdateringen ska man ju kunna använda 900an som modem

Starta PC Suite och klicka 3 ikonen åt höger för internet

Men jag har lite problem med inställningar verkar det som, nån som fått det fungera, och ska man då stänga av det andra man har?

Är ju praktiskt om det ordinarie internet lägger ner sig

Borde man då inte kunna köra mobilen som bluetooth modem om man stoppar in blåtandsnäcka i datorn som hittar mobilen?

Snacket pågår på maemosweden eller maemo.org. Är jobbigt att ha en tråd där man snackar om allt. Plus att jag,och många med mig väntar på peego. kommer lanseras när nokia släppt sin första och förmodligen enda meego device.

Bygger inte det här inlägget på någon som helst fakta utan bara egna personliga erfarenheter och tankar :)

Postad 24 June 2010 - 06:00

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Inte hjälpte det mig med Telenor! Har fan provat ALLT! Funkar inte....FMMS suger...h.stba..e

Eftersom det uppenbarligen fungerar för andra som har Telenor måste jag tyvärr påstå att det är det klassiska SBS-syndromet som drabbat dig. Inte mycket fMMS kan göra åt det, hur mycket jag än vill.

Postad 24 June 2010 - 15:18

Unregisteredbaa7fc0d
  • Unregisteredbaa7fc0d
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Eftersom det uppenbarligen fungerar för andra som har Telenor måste jag tyvärr påstå att det är det klassiska SBS-syndromet som drabbat dig. Inte mycket fMMS kan göra åt det, hur mycket jag än vill.

Jo, du har nog helt rätt. Det har ju fungerat en, eller max två gånger att antingen skicka eller möjligen hämta. Men naturligtvis trycker jag nog lite puckat när jag ska sända eller hämta för det är ju inte så lätt. Alla har inte nio år i skolan det måste du ha förståelse för.

Postad 24 June 2010 - 17:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hm...

I skollagen står det att alla barn i Sverige ska gå i skolan från det år man fyller sju år. Det kallas för skolplikt, och den gäller till och med utgången av vårterminen det år man fyller 16 år, om man inte innan dessa slutfört skolår 9.

Skicka mail :)

Postad 24 June 2010 - 17:55

Suszer
  • Suszer
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Suszer;
Ett program som skulle behövas är XBMC Remote.
Som det som finns till äppel-telefonerna.

Likaså har väl Prisjakt ett förbannat bra program för iPhone och Android där man med kameran kan läsa av EAN-koden på en produkt i butik och direkt få upp Prisjakts jämförelselista över priser på samma produkt.

Jag har varit lite upptagen med jobbet, men jag tänkte å andra sidan börja nu idag "lite smått" på XBMC-remoten. Åtminstone tänkte jag det tills jag började undra: vad är det som gör det bättre än att surfa in på http://xbmc-computer-adress och köra därifrån (eller nåt annat webbgränssnitt)? Övertygande svar så då kör jag igång senare ikväll (eller på helgen, beroende på när svaret kommer) :).

Angående prisjakt-programmet har jag mailat prisjakt för att få tillgång till streckkods-APIet men har varken fått jakande svar, eller svar alls. Då skickade jag för en dryg vecka sedan, så denna struntar jag helt i - för ett tag åtminstone.

Hm...

I skollagen står det att alla barn i Sverige ska gå i skolan från det år man fyller sju år. Det kallas för skolplikt, och den gäller till och med utgången av vårterminen det år man fyller 16 år, om man inte innan dessa slutfört skolår 9.

Skicka mail :lol:

Har du helt missat att det finns människor som är yngre än 16 år? ;)

Redigerat av Suszer, 24 June 2010 - 21:46.

Postad 24 June 2010 - 18:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hmm.... :)

Postad 26 June 2010 - 16:08

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Hmm....

Redigerat av theclone, 29 June 2010 - 19:59.

Postad 26 June 2010 - 17:01

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag har varit lite upptagen med jobbet, men jag tänkte å andra sidan börja nu idag "lite smått" på XBMC-remoten. Åtminstone tänkte jag det tills jag började undra: vad är det som gör det bättre än att surfa in på http://xbmc-computer-adress och köra därifrån (eller nåt annat webbgränssnitt)? Övertygande svar så då kör jag igång senare ikväll (eller på helgen, beroende på när svaret kommer) :P.

Angående prisjakt-programmet har jag mailat prisjakt för att få tillgång till streckkods-APIet men har varken fått jakande svar, eller svar alls. Då skickade jag för en dryg vecka sedan, så denna struntar jag helt i - för ett tag åtminstone.

Guld med någon med kunskaper som i alla fall försöker. Det är åtminstone ett stort steg i rätt riktning.
Vad gäller XBMCs Webbserver så är det absolut ett bra verktyg, men en dedikerad "fjärrkontroll" är både smidigare och framför allt snyggare.
Webbserverns GUI (jag vet iofs att det finns flera varianter) är ganska spartansk, enbart det allra viktigaste för att kunna styra maskinen.
Dessutom ser faktiskt iPhones XBMC-program helt fantastiskt snyggt och läckert ut.

Likaså skulle man kunna efterfråga en slags fjärr till Squeezebox, men deras webbserverprogram är betydligt bättre och snyggare.

Tråkigt att Prisjakt slöar. I o f s kanske man får ta lite i beaktning att det är semestertider, samt att såna här företag har en tendens att vara extremt sega på svar. Även om det verkligen borde ligga i deras intresse.
Men ett sånt program är något som, till skillnad mot XBMC-programmet där det mer handlar om kosmetika, har ett riktigt användningsområde och en bred publik.

Det är som sagt i alla fall förbannat kul att höra att du tar dig tid att ens överväga sakerna.

Postad 28 June 2010 - 13:10

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag får inte heller fMMS att fungera med Telenor. Ni som fått det att fungera snälla skriv hur Ni gjort när Ni fått det att fungera samt vilka inställningar Ni har. Det är ju konstigt om det fungerar för vissa...
Min står på "Skickar" hela tiden och sedan får jag felmeddelandet: Åtgärden misslyckades, timed out, Var god kontrollera dina inställningar...

Redigerat av Unregistered6144aa51, 28 June 2010 - 13:15.

Postad 28 June 2010 - 20:03

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hur ställer man in så man kan radera mail från telefonen så försvinner dem på hotmail och vice versa går detta?

Redigerat av Insanewithmybody, 28 June 2010 - 20:27.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.