Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 21 oktober 2013 - 16:54
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Precis 1:1 på tv:n o default på boxeen. Avinstallerade boxee plus o nu funkar allt som det ska. Buggen jag berättade om fanns alltså inte från början när jag körde boxee plus
Provat att nollställa/återställa allt via vanliga menyn och sen installera hacket?
Postad 21 oktober 2013 - 19:17
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Ni som kör XBMC på boxen, hur bra flyter det jämfört med XBMC på en rasp pi exempelvis? (Ren XBMC känns ju optimalt jämfört med Boxee)
Samma här. Det hade varit intressant att höra. Förresten. Lyckas inte få till ngn vettig stream via wifi så tänkte strunta i att ha filmen på nasen utan köra extern disk direkt i boxee istället. Det borde väl fungera bra?
Postad 23 oktober 2013 - 16:14
NorteX
-
NorteX
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Funderar på att köpa 2st Boxxe och en Nas för att kunna streama filmer och serier till tvn i olika rum.
Hur tror ni Boxxe skulle fungera till detta och vad är era upplevelser av den?
Är ni nöjda eller finns det något bättre alternativ?
Ser att vissa lägger in XBMC på den istället för att köra original, är det för att det är så mycket buggar eller vad är anledningen?
Postad 23 oktober 2013 - 16:18
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Funderar på att köpa 2st Boxxe och en Nas för att kunna streama filmer och serier till tvn i olika rum. Hur tror ni Boxxe skulle fungera till detta och vad är era upplevelser av den? Är ni nöjda eller finns det något bättre alternativ? Ser att vissa lägger in XBMC på den istället för att köra original, är det för att det är så mycket buggar eller vad är anledningen?
Enligt mig finns det inget just nu för pengen som är bättre än Boxxe+NAS, kanske lika bra men inte bättre när man bara pratar lokalt streamat media från NAS. Har 3 st själv som kör just denna lösning hemma och jag är supernöjd.
Postad 23 oktober 2013 - 16:51
NorteX
-
NorteX
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Enligt mig finns det inget just nu för pengen som är bättre än Boxxe+NAS, kanske lika bra men inte bättre när man bara pratar lokalt streamat media från NAS.
Har 3 st själv som kör just denna lösning hemma och jag är supernöjd.
Okej, tack för input. Kör du boxarna helt stock eller med XBMC? Du upplever inga buggar eller problem? .N
Redigerat av NorteX, 23 oktober 2013 - 16:51.
Postad 23 oktober 2013 - 20:47
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Vad är att föredra, EMM eller TMM? Är hyggligt grön så har inte värst bra koll men fattat det som att man söker igenom sina källor och skapar .nfo och lägger till artwork eller?
Plockas cover från fanart?
Vill ha omslagen i så hög kvalitet som möjligt och helst slippa scanna in alla bd fodral
Ember media är väldigt enkelt att använda.. Finns mycket bilder att välja på också.. Man väljer cover och fanart separat..
Postad 24 oktober 2013 - 06:53
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Okej, tack för input. Kör du boxarna helt stock eller med XBMC? Du upplever inga buggar eller problem?
.N
Jag kör med senaste Boxee+ hacket. Då jag kör trådlöst streamat händer det lite då och då att det buffrar, men det är ju å andra sidan nästan väntat då. Utöver det upplever iaf inte jag några direkta buggar mer än att gränssnittet ibland är lite segt när man bläddrar runt.
Postad 24 oktober 2013 - 18:10
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Frågar igen. Ska ha en fest och tänkte köra musikvideos från projjen, har en jäkla massa videos men boxeen spelar bara upp en i taget och sen stannar den så jag får sätta på nästa låt manuellt. Jag vill kunna sätta på 1a och den spelar igenom alla, hur gör jag då? Ska jag göra typ en egen dvd med meny, play all, (som jag inte riktigt vet hur jag gör) förslag tack?!?
Postad 25 oktober 2013 - 08:22
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Frågar igen. Ska ha en fest och tänkte köra musikvideos från projjen, har en jäkla massa videos men boxeen spelar bara upp en i taget och sen stannar den så jag får sätta på nästa låt manuellt. Jag vill kunna sätta på 1a och den spelar igenom alla, hur gör jag då? Ska jag göra typ en egen dvd med meny, play all, (som jag inte riktigt vet hur jag gör) förslag tack?!?
Jag har försökt att hitta detta hur många gånger som helst, men det verkar som den funktionen inte finns :-( Kan du inte lägga dem i kö i youtube? Fast såklart, då får du ju inte användning för "dina" videos. Det suger, man kan ju inte få allt! :-) Frågar igen. Ska ha en fest och tänkte köra musikvideos från projjen, har en jäkla massa videos men boxeen spelar bara upp en i taget och sen stannar den så jag får sätta på nästa låt manuellt. Jag vill kunna sätta på 1a och den spelar igenom alla, hur gör jag då? Ska jag göra typ en egen dvd med meny, play all, (som jag inte riktigt vet hur jag gör) förslag tack?!?
Du kan ju använda nåt sånt här för att få ihop en dvd av dina videos, kräver förvisso lite jobb, men det kan ju en brakfest vara värd:-) http://www.avs4you.c...CFRJ2cAodMVQAwA
Postad 25 oktober 2013 - 08:28
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Är sugen på en Boxee. Har kollar runt lite men verkar vara olika svar överallt. Hur är det om jag köper en Boxee idag, använder mig av Boxee+ hacket och sen vill streama Spotify från min iPhone 5 med senaste iOS?
Som jag förstår så funkar fortfarande ljud? Men inte bild?
Kan jag kolla på bilder jag har på Galleriet i telefonen och streama till Boxee?
Postad 25 oktober 2013 - 11:18
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Har testat XBMC nu på Boxee och måste säga att det tyvärr är segt som sirap. Boxee+ får duga istället.  Positivt också är att spotify-klienten fungerar så bra. Har lyckats hänga den 1-2 gånger (när man söker låtar), men kör man från sina eller andras playlists så funkar det otroligt bra. Nu får min Onkyo SR606 gå varm. Vilket underbart ljud.
hifimarcus. Som du nu säkert läst så funkar det bra att köra Spotify direkt i Boxee-boxen istället. Jag kan testa streamingen när jag kommit hem från jobbet. Har en iPhone 5 oxå. Eller brorsan har rättare sagt.
Postad 25 oktober 2013 - 23:01
Unregistered2c7ac7de
-
Unregistered2c7ac7de
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Har testat XBMC nu på Boxee och måste säga att det tyvärr är segt som sirap. Boxee+ får duga istället. Positivt också är att spotify-klienten fungerar så bra. Har lyckats hänga den 1-2 gånger (när man söker låtar), men kör man från sina eller andras playlists så funkar det otroligt bra. Nu får min Onkyo SR606 gå varm. Vilket underbart ljud. 
hifimarcus. Som du nu säkert läst så funkar det bra att köra Spotify direkt i Boxee-boxen istället. Jag kan testa streamingen när jag kommit hem från jobbet. Har en iPhone 5 oxå. Eller brorsan har rättare sagt.
Hur många låtar har du i spellistan, jag har runt 4 000 och då känns det som om appen blir svårhanterlig.... Borde kunna hantera långa listor tycker jag så kanske är det nån annan inställning som jag har ställt in fel?
Postad 25 oktober 2013 - 23:15
ollo
-
ollo
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har gjort det någon gång nu var det länge sedan men tror jag la till alla musikvideo filerna i vlc på datorn och sedan spara spelista som .m3u sen är det bara att leta upp spelistan i boxee och spela på.
Postad 26 oktober 2013 - 15:47
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Har gjort det någon gång nu var det länge sedan men tror jag la till alla musikvideo filerna i vlc på datorn och sedan spara spelista som .m3u sen är det bara att leta upp spelistan i boxee och spela på.
Testade, till en början verkade det funka, det stod play men slog om till ogiltigt format.
Postad 26 oktober 2013 - 19:29
ollo
-
ollo
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Testade, till en början verkade det funka, det stod play men slog om till ogiltigt format.
Det kan vara en fil som inte funkar, då slutar den spela efter det. Sedan finns det några olika program för att skapa playlists prova att googla på boxee playlist så finns det nog några tips.
Postad 29 oktober 2013 - 20:08
kulmagen
-
kulmagen
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Nån som kan tipsa om hur man får AMERIKANSKT IP på sin Boxee ??
Så att man kan se ALLA videos på You Tube !!!
Postad 29 oktober 2013 - 20:12
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Nån som kan tipsa om hur man får AMERIKANSKT IP på sin Boxee ?? Så att man kan se ALLA videos på You Tube !!!
Well, du kanske kan börja med att läsa i tråden då detta har tagits upp ett antal ggr redan. prova att använda sökfunktionen.
Postad 29 oktober 2013 - 22:20
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Nån som kan tipsa om hur man får AMERIKANSKT IP på sin Boxee ?? Så att man kan se ALLA videos på You Tube !!!
ett tips http://www.unblock-us.com/
Redigerat av jimjans, 29 oktober 2013 - 22:20.
Postad 31 oktober 2013 - 22:21
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Har beställt en Boxee nu, blir för övrigt min första mediaspelare!
Tycker ni jag ska köra på "original" eller köra Boxee+ eller XBMC på en gång?
Postad 31 oktober 2013 - 22:30
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Lägger min röst på Boxee+, ingen dramatisk skillnad mot stock men ett par trevliga funktioner ytterligare. Utan att ha testat XBMC så känns det lite ostadigt.
Postad 31 oktober 2013 - 22:36
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Har beställt en Boxee nu, blir för övrigt min första mediaspelare!
Tycker ni jag ska köra på "original" eller köra Boxee+ eller XBMC på en gång?
Finns ingen som helst anledning att INTE köra Boxee + så det är bara att köra på!
Postad 01 november 2013 - 02:31
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Okej! Då blir det antagligen Boxee+ som installeras!
Postad 01 november 2013 - 07:22
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Jag förstår inte riktigt varför Boxee fortvarande säljs. Det borde va förbjudet. Ingen support och ingen programvaruutveckling. Det finns så många andra bättre spelare på marknaden för ett bättre eller samma pris. Varför köper folk detta misslyckande? Själv skulle jag köpt en Linux baserad xbmc spelare. Punkt slut.
Postad 01 november 2013 - 07:57
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Jag förstår inte riktigt varför Boxee fortvarande säljs. Det borde va förbjudet. Ingen support och ingen programvaruutveckling. Det finns så många andra bättre spelare på marknaden för ett bättre eller samma pris. Varför köper folk detta misslyckande? Själv skulle jag köpt en Linux baserad xbmc spelare. Punkt slut.
Har en Boxee, funderar på att köpa en till till sovrummet. Tycker den fungerar bra, visst ingen programutveckling, men köper jag en produkt ser jag att den är det som den är när jag köper den. Allt annat är bonus. Vad finns det för annan spelare, för samma peng, som fungerar lika smidigt och bra direkt ur boxen? /Jocce
Postad 01 november 2013 - 08:12
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Vad finns det för annan spelare, för samma peng, som fungerar lika smidigt och bra direkt ur boxen? /Jocce
Ingen enligt mig iaf.
Postad 01 november 2013 - 09:52
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Om man förstår sig på xbmc så fungerar säkert the little black boc eller mag250. Då är dessa det bästa finns säkert billigare. Jag har köpt en minix för ca 600kr. Fungerar bättre än boxee. Dock är inte det en linux baserad utan android.
Postad 01 november 2013 - 09:56
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Om man förstår sig på xbmc så fungerar säkert the little black boc eller mag250. Då är dessa det bästa finns säkert billigare. Jag har köpt en minix för ca 600kr. Fungerar bättre än boxee. Dock är inte det en linux baserad utan android.
På vilket sätt är den bättre?
Postad 01 november 2013 - 10:48
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
En viktig sak för mig är tex de olika streaming tjänst/sidor som finns? Då jag har en android spelare så kan jag även ha netflix och viaplay.
Boxee är låst till bara lokala filer.
Postad 01 november 2013 - 11:04
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
En viktig sak för mig är tex de olika streaming tjänst/sidor som finns? Då jag har en android spelare så kan jag även ha netflix och viaplay.
Boxee är låst till bara lokala filer.
Men om nu Netflix o Viaplay är viktigt så köper man ju inte en BB, eller hur....? Är det därför du tycker den borde "förbjudas" att säljas?
Postad 01 november 2013 - 11:50
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nej det finns ingen spelare som är enklare med tanke på dom funktioner och gränssnitt som BB har.
Postad 01 november 2013 - 12:25
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Men om nu Netflix o Viaplay är viktigt så köper man ju inte en BB, eller hur....? Är det därför du tycker den borde "förbjudas" att säljas?
Det var ju tanken från början att dessa tjänster skulle läggas till i framtiden. Det var en anledning varför jag köpte boxee.
Postad 01 november 2013 - 12:32
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det var ju tanken från början att dessa tjänster skulle läggas till i framtiden. Det var en anledning varför jag köpte boxee.
Vem har påstått det? Det var Netflix som påstod det men något som D-Link dementerade.
Postad 01 november 2013 - 20:47
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Netflix har jag på ps3  Boxee verkar vara den spelare som strular minst och verkar vara bäst om man har lokala filer man vill spela upp oavsett format.
Minix kollade jag på, men den ser bantad ut och har redan fått flertal sämre betyg som i sin tur innehållit text om hur bra Boxee är i jämförelse.
Postad 05 november 2013 - 12:17
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
WOHO! Ett stycke Boxee landade nyss inne på kontoret! Längtar hem så jag får testa den nu
Öppnade upp och klämde lite på den, den känns ju riktigt rejäl och tung faktiskt. Den lilla kontrollen vägde också mer än förväntat (vet inte om den har batteri i eller ej).
Postad 05 november 2013 - 14:27
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
WOHO! Ett stycke Boxee landade nyss inne på kontoret! Längtar hem så jag får testa den nu 
Öppnade upp och klämde lite på den, den känns ju riktigt rejäl och tung faktiskt. Den lilla kontrollen vägde också mer än förväntat (vet inte om den har batteri i eller ej).
Har man bara fått kläm på inställningarna så är det en riktigt trevlig burk. Klarar SVT Play också, även om muspekaren blir ganska trög. Finns flera Android/IOS-remoteappar som underlättar. Batteriet är CR2032 så det bidrar inte mycket till vikten.
Postad 05 november 2013 - 14:40
ImpreZa
-
ImpreZa
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hur är det med HD-ljud? Fungerar det i vanliga Boxee? I XBMC?
Postad 05 november 2013 - 20:55
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Kort recension, kommer nog en längre sen
Funkar galant, gillar spotifyappen!
Testade nyss att spela upp en 1080p mkv på ca 15gb, gick hur bra som helst, skickar ut dts och perfekt bild!
Blir intressant att testa runt lite mer när man lärt sig allt, ska även kolla in boxee+ senare. Är tillräckligt nöjd nu
Postad 10 november 2013 - 22:28
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Boxee+ nu på 1.5.3:
- Version 1.5.3 - Fixes common issues with XBMC booting, XMBC will boot if it in the root of your USB drive, or in a folder named xbmc, XBMC now boots in portable mode
Postad 11 november 2013 - 20:56
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Någon som har installerat xbmc? Fattar inte riktigt hur man ska göra med telnet osv? Funkar AirPlay med xbmc?
Postad 12 november 2013 - 09:35
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Någon som har installerat xbmc? Fattar inte riktigt hur man ska göra med telnet osv? Funkar AirPlay med xbmc?
Det ska gå att köra Xmbc med bara en usb sticka, jag har dock inte lyckats, men det verkar funka för dom flesta. AirPlay fungerar inte enl flera källor..
Postad 12 november 2013 - 10:33
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Det ska gå att köra Xmbc med bara en usb sticka, jag har dock inte lyckats
Nej, jag har inte heller fått till det  Ska ju vara skit enkelt enligt instruktionen...
Postad 12 november 2013 - 13:11
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Nu har jag bara sett den gamla instruktionen och där startar du xbmc via telnet från usb minnet putty är bra för telnet http://www.putty.org/ ..
Postad 12 november 2013 - 17:15
sajbot
-
sajbot
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Nu har jag bara sett den gamla instruktionen och där startar du xbmc via telnet från usb minnet putty är bra för telnet http://www.putty.org/ ..
Det behövs inte längre, man lägger filerna direkt på USB-minnet och startar. Fungerade för min del, och fungerar det inte första gången så försöker man starta den igen. XBMC var sådär för min del, när jag scrapade filmer så missade den en del helt. Och så var det segt (kanske beroende på USB-minne).
Postad 13 november 2013 - 10:31
daskind
-
daskind
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej!
Har ett märkligt buffer fel när jag kör 1080p filmer på min Boxee Box, vet ej om andra upplevt samma eller har förslag på lösning?
Min uppsättning:
1st Boxee box, sladdansluten till gigabit router.
1st Dlink Dir-655 router
1st NAS Synology DS212j med 1st 1TB hdd.
1st LG Cinema Smart TV (2013)
När jag streamar filmer från min NAS med boxeen så fungerar det mesta bra, 720p har fungerat bra. Men när det kommer till 1080p så börjar den buffra var 20-30:e sekund. Kör via SMB protokollet, och angett NAS:en som källa.
Har provat att streama från min stationära dator som också är sladdansluten till routern och även där via SMB protokollet, där fungerar det helt perfekt och inga bufferproblem.
Nu till det intressanta, min LG TV är från i år (2013) och även denna har inbyggd mediaspelare, och då är det inbyggd PLEX klient. Kör jag då PLEX Server på min NAS och väljer att titta på samma film från NAS:en fast via PLEX direkt i tvn istället för BOXEE så fungerar det också felfritt och utan buffer problem. Så detta måste innebära att Nasen kan inte heller vara problemet?
Är det någon som har någon aning vad jag kan prova för att få boxee att fungera direkt via NAS:en utan bufferproblem?
*HJÄLP* börjar riva ut håret sakta men säkert....
Postad 13 november 2013 - 11:45
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
...Är det någon som har någon aning vad jag kan prova för att få boxee att fungera direkt via NAS:en utan bufferproblem?
Kan vara idé att kolla så boxen är fullt uppdaterad, och gärna med hacket också, eftersom det sägs ha en bättre optimerad buffring. SMB kan möjligtvis vara något styvmoderligt behandlat i mjukvaran, och NFS bör generellt funka lite bättre. Bör provas. Har förresten själv märkt att BB funkar sisådär med vissa märken/modeller av switchar, kanske buggig handskakning eller nåt, och det skadar alltså inte att prova med "något annat imellan".
Postad 13 november 2013 - 12:43
daskind
-
daskind
-
Rookie
-
4 inlägg
Kan vara idé att kolla så boxen är fullt uppdaterad, och gärna med hacket också, eftersom det sägs ha en bättre optimerad buffring.
SMB kan möjligtvis vara något styvmoderligt behandlat i mjukvaran, och NFS bör generellt funka lite bättre. Bör provas.
Har förresten själv märkt att BB funkar sisådär med vissa märken/modeller av switchar, kanske buggig handskakning eller nåt, och det skadar alltså inte att prova med "något annat imellan".
Tack för svaret, boxeen är uppdaterad till senaste via menyn i inställningar, dock har jag inte provat Boxee plus eller hacket som det heter. Tänkte prova det ikväll. Har även provat göra en NFS utdelning via NAS:en men det var ännu slöare än SMB, tror den sände i typ 700-800kb/s vilket itne ens är i närheten av vad som behövs för en 8-12 GB 1080p film. Så det ända jag har kvar att prova är i så fall uppdatera med Hacket/Boxee plus, finns väl bara en variant? Skall prova att koppla NAS + Boxee direkt till modemet från ComHem (netgear) och se om det blir någon skillnad på så vis. Har inga andra routrar/switchar liggande att prova med. Andra förslag?
Postad 13 november 2013 - 12:47
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Hej!
Har ett märkligt buffer fel när jag kör 1080p filmer på min Boxee Box, vet ej om andra upplevt samma eller har förslag på lösning? Min uppsättning: 1st Boxee box, sladdansluten till gigabit router. 1st Dlink Dir-655 router 1st NAS Synology DS212j med 1st 1TB hdd. 1st LG Cinema Smart TV (2013)
När jag streamar filmer från min NAS med boxeen så fungerar det mesta bra, 720p har fungerat bra. Men när det kommer till 1080p så börjar den buffra var 20-30:e sekund. Kör via SMB protokollet, och angett NAS:en som källa.
Har provat att streama från min stationära dator som också är sladdansluten till routern och även där via SMB protokollet, där fungerar det helt perfekt och inga bufferproblem.
Nu till det intressanta, min LG TV är från i år (2013) och även denna har inbyggd mediaspelare, och då är det inbyggd PLEX klient. Kör jag då PLEX Server på min NAS och väljer att titta på samma film från NAS:en fast via PLEX direkt i tvn istället för BOXEE så fungerar det också felfritt och utan buffer problem. Så detta måste innebära att Nasen kan inte heller vara problemet?
Är det någon som har någon aning vad jag kan prova för att få boxee att fungera direkt via NAS:en utan bufferproblem?
Dum fråga kanske? Men har du bockat i "justera uppdateringsfrekvens" ? Om inte kan det nog hjälpa...?
Postad 13 november 2013 - 12:58
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det trista svaret är att nätverks hårdvaran/mjukvaran i Boxee Box är undermålig mellan enheterna.
Har man problem med dålig hastighet är det lite man kan göra och det man kan göra förändrar inte mycket.
Postad 13 november 2013 - 13:36
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Det behövs inte längre, man lägger filerna direkt på USB-minnet och startar. Fungerade för min del, och fungerar det inte första gången så försöker man starta den igen. XBMC var sådär för min del, när jag scrapade filmer så missade den en del helt. Och så var det segt (kanske beroende på USB-minne).
Va ju löjligt lätt =) Skönt att dom har förenklat det sedan jag var inne och kollade sist. Körde med en usb sticka och det flyter inte på speciellt bra i menyerna. Uppspelning har jag inte ens testat ännu, men tror ni det blir stor skillnad om man bootar från en extern hdd istället?
Postad 13 november 2013 - 14:43
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Nu kan jag bara jämföra med pc och xbmc när jag körde openelec (xbmc) via usb, blev xbmc väldigt seg så fort den behövde jobba med disken tex om den laddade ner information eller sökte efter filmer försvann när jag gick över till hdd..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|