Postad 12 september 2010 - 10:20
Tyvärr matchar de inte Criterions utgåva av Tredje Mannen när det gäller bild- o ljudkvalitet, se recension här. Man får hoppas att Studio Canal lyckas bättre med de andra kommande utgåvorna. Criterion är nog ganska ensamma om att göra det där "lilla extra" när det gäller arbete med att hitta de bästa originalkopiorna o göra en noggrann överföring till digitalt, för att utnyttja skivformatet till fullo var sig det gäller DVD eller BD. Jag är glad att jag skaffade en BD spelare med möjlighet att välja region, ett måste enligt min mening.Mycket trevligt släpp av Studio Canal, europas svar på Criterion :-)
Postad 14 september 2010 - 17:46
Postad 14 september 2010 - 17:47

Va ju t.o.m. via hans inlägg jag läste reviewn.... så bra jobbat av mig, så bra.
Nu kommer Tottenham förlora bara för det

Redigerat av USiT2009, 14 september 2010 - 18:48.
Postad 14 september 2010 - 21:40

http://kino.com/blog/?p=651#awp
Tycker dock att Eurekas erbjudande med stålbok med både dvd-er och blu-ray är mer lockande. 250 kr inkl frakt på Amazon.co.uk. Släpps den 22 november.

Postad 15 september 2010 - 15:37
Postad 15 september 2010 - 20:44
oh yes. Nice!THX 1138 verkar få en riktigt fin utgåva.
![]()
Stilrenaste omslaget hittills?
Någon som vet var Lawrence of Arabia tar vägen?
Redigerat av Unregistered7fb84d09, 15 september 2010 - 20:51.
Postad 15 september 2010 - 21:14
Det undrar jag också.Är det någon som har koll på om det är flera James Bond boxar på g här i norden ?
Postad 15 september 2010 - 21:39
Det undrar jag också.
Diskuterades inte det här för ett tag sen? Något med en konkurs om jag inte missminner mig, alltså nej det kommer inte, åtminstone inte på ett bra tag antar jag.

Postad 15 september 2010 - 21:42
Länk till utgåvan:
https://www.prisjakt...kt.php?p=453401
Redigerat av Bigrauk, 15 september 2010 - 21:44.
Postad 15 september 2010 - 21:50
Jag är glad att jag skaffade en BD spelare med möjlighet att välja region, ett måste enligt min mening.
Det måste jag också skriva under på, även om jag inte har en regionsfri BD-spelare. Många amerikanska utgåvor är mycket bra men regionslåsta, Criterions utgåvor borde vara regionsfria men icke. De som släpper Paths Of Glory i höst, snacka om ett måste! Har deras utgåva på LD och är hundra på att BD'n inte heller kommer bli sämre än förväntat.
Postad 15 september 2010 - 21:52
Jag funderar på att beställa den svenska utgåvan av Monsters Vs. Aliens nu när den är billig på CDON. Kan man se den i vanligt 2D eller är det en ren 3D utgåva?
Länk till utgåvan:
https://www.prisjakt...kt.php?p=453401
På denna utgåvan så är det den vanliga 2D, dvs det enda som är i "3D" är något av extramaterialet
Så här har jag för mig att 3D-utgåvan ser ut

Postad 15 september 2010 - 22:06
Tackar ödmjukast för svaret, då blir det en beställning med detsammaPå denna utgåvan så är det den vanliga 2D, dvs det enda som är i "3D" är något av extramaterialet

Postad 16 september 2010 - 10:09
Är det inte sampler discen av första avsnittet som följde med BOB för typ 4 månader sedan.Piraterna har redan slängt upp serien på Blu-ray. Jag tog några screencaps från sample:n, jag vet inte riktigt hur den står sig emot originalet men det ser väldigt lovande ut
Postad 16 september 2010 - 10:20
Är det inte sampler discen av första avsnittet som följde med BOB för typ 4 månader sedan.
Både nej och kanske, mer än så vill jag inte säga pga reglerna.
Postad 16 september 2010 - 12:38
Är det inte sampler discen av första avsnittet som följde med BOB för typ 4 månader sedan.
Nope. Alla tio avsnitten var med.
Postad 16 september 2010 - 16:27
Redigerat av Movie_freaker_1, 16 september 2010 - 16:29.
Postad 16 september 2010 - 16:40
Den fick i varje fall bra omdömen för både bild o ljud i recensionen hos HighDefDigest här.Någon som vet hur Se7en på BD är? Släpptes nyligen en utgåva av New Line Cinema så förhoppningsvis slipper man krångel med regionskodning. Har faktiskt inte sett den filmen än men kan tänka mig ge den en chans.
Även DVDbeaver ger den goda omdömen, och bekräftar att den är regionsfri

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 16 september 2010 - 16:53.
Postad 16 september 2010 - 17:06
Postad 16 september 2010 - 17:08
Någon som vet hur Se7en på BD är? Släpptes nyligen en utgåva av New Line Cinema så förhoppningsvis slipper man krångel med regionskodning. Har faktiskt inte sett den filmen än men kan tänka mig ge den en chans.
Jag såg den holländska i förrgår och det var en bra utgåva.
Postad 16 september 2010 - 18:07

Postad 16 september 2010 - 18:14
Sitter på jobbet och kan inte kika på recensionsidorna, så jag litar blint på er.
Det va väl främst Die Hard och Transporter som såg lockande ut men billigt är bra, blir nog fler
Postad 16 september 2010 - 21:35
Dålig överföring? Det finns inte olika releaser av filmerna det finns en, när den har varit ute ett tag sänker butikerna priset för att vara fortfarande skall vara attraktiv. Så den Die Hard som finns billigt nu är exakt samma som kostade fullpris tidigare.hmmm är det någon som har tjackat dom billiga BD filmerna dom har på CDON? Är det en så kallad dålig överföring på dom flesta eller är det reko grejjer?
Sitter på jobbet och kan inte kika på recensionsidorna, så jag litar blint på er.
Det va väl främst Die Hard och Transporter som såg lockande ut men billigt är bra, blir nog fler
Postad 16 september 2010 - 21:59
Dålig överföring? Det finns inte olika releaser av filmerna det finns en, när den har varit ute ett tag sänker butikerna priset för att vara fortfarande skall vara attraktiv. Så den Die Hard som finns billigt nu är exakt samma som kostade fullpris tidigare.
Nästan alltid så, finns undantag som Gangs of New York, Fifth Element, Gladiator som faktiskt fått en ny överföring, eller snarare remaster.
Postad 16 september 2010 - 22:05
De säljer Seven, som inte ens är släppt i Sverige, för 99 kr! Nu har jag bokat den.Dålig överföring? Det finns inte olika releaser av filmerna det finns en, när den har varit ute ett tag sänker butikerna priset för att vara fortfarande skall vara attraktiv. Så den Die Hard som finns billigt nu är exakt samma som kostade fullpris tidigare.
Postad 17 september 2010 - 14:42
Nästan alltid så, finns undantag som Gangs of New York, Fifth Element, Gladiator som faktiskt fått en ny överföring, eller snarare remaster.
Men dom dåliga originalsläppen var aldrig billigare och därav inga "budgetutgåvor" med sämre bild utan berodde bara på ren inkompetens.
Postad 19 september 2010 - 07:50
USA-utgåvan ser ju verkligen lovande ut, men jag gissar på att vi får samma som i Holland. Nån som vet nåt?
Postad 19 september 2010 - 09:17
Postad 19 september 2010 - 22:05
Det vore intressant att veta om Sverige får samma transfer som USA av "Se7en", eller om den liknar den holländska.
USA-utgåvan ser ju verkligen lovande ut, men jag gissar på att vi får samma som i Holland. Nån som vet nåt?
Så länge det är Warner som släpper den i Sverige så är det samma. Den holländska släpptes av RCV (Holländskt bolag) och lär knappast användas av något annat land.
Postad 20 september 2010 - 00:24
Så länge det är Warner som släpper den i Sverige så är det samma. Den holländska släpptes av RCV (Holländskt bolag) och lär knappast användas av något annat land.
Det är SF.
Postad 22 september 2010 - 10:25

http://www.highdefdi...ws.com/?p=52634
Redigerat av henke007, 22 september 2010 - 10:28.
Postad 22 september 2010 - 11:48
Det vore intressant att veta om Sverige får samma transfer som USA av "Se7en", eller om den liknar den holländska.
Hoppas verkligen vi får samma som usa då holländska fått en del kritik men usa verkar vara tipptop utgåva.
dock verkar prist 99kr för bra för att vara sant.
Postad 22 september 2010 - 15:35
Hoppas verkligen vi får samma som usa då holländska fått en del kritik men usa verkar vara tipptop utgåva.
dock verkar prist 99kr för bra för att vara sant.
Jag är i princip hundra på att det är den nya - remastrade - utgåvan vi får här. Så passa på att beställ den medan den fortfarande kostar under hundralappen - den kanske går upp, vad vet jag?
Postad 22 september 2010 - 16:03
Redigerat av hassesolo, 22 september 2010 - 16:11.
Postad 22 september 2010 - 16:15
Postad 23 september 2010 - 18:20
Ska man importera den då kanske...?
Postad 24 september 2010 - 21:30
Gärna gratis.
Alltså en hemsida där man kan lista och hålla ordning på sina Blu-ray/DVD.
Ungefär som mymovies fast utan att behöva installera programvara på sin dator.
Har testat denna lite: http://www.moviecollectorplus.com/
Den är snabb och enkel att använda men lite spartansk och det är många titlar som saknas i deras databas.
Någon som hittat någon sida ställe ni är nöjda ned?
Tips mottages tacksamt
Postad 25 september 2010 - 00:30
Den här kanske https://www.minhembi...vafo/film/mixed
Oj

Att gå över ån efter vatten finns det väl nåt som heter...
Tack

Postad 25 september 2010 - 07:48
Postad 25 september 2010 - 13:54
Nya Grindhouse double feature discen kommer bara att ha ett vanligt DD5.1 spår, troligtvis för att spara in på bildens bitrate då det hade blivit för mycket artefakter i bilden annars, kolla t.ex. på Warners double-Feature discar med två filmer på EN disc där bl.a. The Last Boyscout stöp i artefakter.
Personligen bryr jag mig inte ett PISS om det är "lossy" på filmerna om jag kan få hela upplevelsen inklusive trailers m.m. på en disc med bildkvalitén intakt. Speciellt som filmerna har en skitig look som lätt kan få komprimeringen att stupa.
Ser fram emot svaret jag får snart på AVS där jag allvarligt frågade medlemmarna vad som är viktigast. Filmen i sig eller "lossless" spåret, då många skiter i att köpa den nu trots att det inte FINNS nån annan version av hela bioupplevelsen.
Självklart vore det kul om ALLA filmer hade lossless spår, men inte fan är det viktigare än filmen isig.
Men det kanske bara är jag som tänker så

Postad 25 september 2010 - 14:39
Postad 25 september 2010 - 14:43
Jag menar, vilken annan version av hela Grindhouse upplevelsen finns släppt förutom just DVD:n som också har lossy

Ibland undrar jag på om dom verkligen tittar på filmerna eller om dom står med ljudmätare i rummet och får damp anfall och bryter ihop gråtande på golvet om dom råkar se en film med DD5.1 istället

Herregud vilka i-lands problem folk har inom denna hobby

Redigerat av Svante Skoog, 25 september 2010 - 14:44.
Postad 25 september 2010 - 14:47
Redigerat av wesslan, 25 september 2010 - 14:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar