Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 April 2011 - 19:00

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Hade inte vi snack för ett tag sen att det fanns INGEN 8" som kunde spela bas? :D
Då kan det väl OMÖJLIGTVIS finnas 6.5" som gör det, eller?

Jag ser dig bagaren, alla fingrar kvar?

Redigerat av Evil Homer, 17 April 2011 - 19:04.

Postad 17 April 2011 - 19:28

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Hade inte vi snack för ett tag sen att det fanns INGEN 8" som kunde spela bas? :D
Då kan det väl OMÖJLIGTVIS finnas 6.5" som gör det, eller?

Jag ser dig bagaren, alla fingrar kvar?

120 dB @ 20 hz vid lyssningsplatsen var det väl.

Redigerat av MKarlsson74, 17 April 2011 - 19:28.

Postad 17 April 2011 - 19:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

120 dB @ 20 hz vid lyssningsplatsen var det väl.

Mmm jo just det :D

Postad 17 April 2011 - 19:51

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Ja, det finns ingen 8 tummare som fixar det.

Postad 17 April 2011 - 20:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ja, det finns ingen 8 tummare som fixar det.

Kan inte komma ihåg att jag har sagt det heller,misstänker att inte "ens" en PB13U fixar det i mitt lilla rum

Postad 17 April 2011 - 21:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Provspelning om en kvart !! :D

Postad 17 April 2011 - 21:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
"NÅGOT" långa skruv kanske, men det var vad jag hade hemma. :D

Bifogad fil(er)

Postad 17 April 2011 - 22:31

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Hur låter det?

Postad 17 April 2011 - 22:49

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Nja... Dom blev tyvärr inte helt täta...
Så någon bas som trycker på i bröstet är det ju inte tyvärr... Men ganska hyfsat ändå faktiskt.
Det fattas massor i toppen. Det finns folk som har tänkt köra dom här som fullregister, det lär dom ångra..
Ska testa dom som höjdkanaler imorrn. Tror det kan bli bra.

Bifogad fil(er)

Postad 18 April 2011 - 12:18

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Har du fixat kablar ännu så att du kan ha ett Behringer till varje rör? :blink:

Postad 18 April 2011 - 16:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Nope. Inte än. Har inte ens satt i säkringarna i i56... :blink:

Postad 18 April 2011 - 17:26

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Nope. Inte än. Har inte ens satt i säkringarna i i56... :blink:

Vad gör du egentligen om dagarna karl?

:lol:

Postad 19 April 2011 - 09:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Nytt slutsteg som driver frontar, center och front high. Det känns bra att ha identisk drivning till frontar och center samt lite headroom på kraftsidan...

Bifogad fil  _MG_2952.JPG   211.94K   1 Antal nerladdningar

Postad 19 April 2011 - 10:55

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Nytt slutsteg som driver frontar, center och front high. Det känns bra att ha identisk drivning till frontar och center samt lite headroom på kraftsidan...

Bifogad fil  _MG_2952.JPG   211.94K   1 Antal nerladdningar

Ser onekligen kraftfull ut... Vad kostar en sådan pjäs?

Postad 19 April 2011 - 12:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Ca 25k nytt tror jag men jag köpte det beg betydligt biligare...

Postad 19 April 2011 - 12:11

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0
hassesolo: Vad har det där steget för specar? :)

Postad 19 April 2011 - 12:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

hassesolo: Vad har det där steget för specar? :)

5 x 200W 8Ohm kontinuerligt alla kanaler drivna. 5 x 300W i 4Ohm.
Det är byggt som 5 monoblock i ett chassi.

Saxat från en recension:

"The 5/1500A is rated to deliver 200W into 8 ohms (and 300W into 4 ohms) with all five channels driven simultaneously. Its casework won’t bowl you over with expensive sheet metal or a beefy faceplate. What might take you by surprise, however, is its weight. At close to 80 pounds, the 5/1500A isn’t easy to lug around. The absence of dedicated handles and lack of wiggle-room in its carton make setting it up a little awkward. A sturdy rack or amplifier stand is an absolute necessity for this beast. Around back, four rubber feet allow the unit to stand on end without crushing its high-quality balanced and unbalanced audio inputs and speaker connections. Yes, you read that right: in addition to single-ended RCA-type inputs, the 5/1500A has XLR connections. According to Sherbourn, this affords greater flexibility in the unit’s placement by allowing long cable runs from processor to amp. The XLR connections are inherently better at preventing hum or RF-induced noise from clouding the signal.

Around front, a florescent-blue power LED gives the amp an upscale appearance without being distracting. Well, at least it wasn’t distracting to me. My son, however, was drawn to the LED and power switch like a fly to a zapper -- making my wife wonder where the sound went when he experimented with the nickel-sized switch.

Under the 5/1500A's well-ventilated top plate, five completely independent mono assemblies suggest where Sherbourn spent the majority of their budget. As advertised, each module sports its own double-donut-sized 400VA transformer, 20,000 microfarads of capacitance, and robust aluminum heatsink. Less conspicuous are the multiple bipolar output transistors that populate each channel. According to Tang, using eight 250V transistors not only affords the amp increased stability into reactive and low-impedance loads, but also, in conjunction with the separate transformers and plentiful heatsinks, contributes to the modules' superior thermal performance."

Postad 19 April 2011 - 12:38

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0
nice :)

Man kanske skulle hålla utkik efter något liknande som kan driva frontar och eventuella moduler i framtiden :P

Postad 19 April 2011 - 13:07

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Hur känns det egentligen när du drar på en 10Hz ton? Det lär väl vara lika tyst som innan bara att du hör saker skaka och att det känns i kroppen. Eller?
Har aldrig hört riktigt infrabas så jag kan inte riktigt föreställa mig hur det är.

Man hör oftast övertoner till grundtonerna ändå...
spelar du 10Hz så hör du ljud vid 20, 40, 80Hz osv... som registreras som "ljud", 10Hz ska vara sjukt högt för att det ska "höras" eller kännas för den delen...
Inget att sträva efter.. :)

"räcker" med bra respons till typ 15Hz tycker jag, sedan är jag inte direkt intresserad av det som finns där under...
mycket skräp, och för att få någonting därunder så krävs det mycket pengar och effekt helt i onödan på även övriga register (man "köper sig" lågt F3 genom att offra kännslighet)

Du kommer bli så välkommnad så :P

Tom farbror Öhman reggade sig häromdagen, det du!
Hela 19 inlägg hann han med innan jag gav han en liten hint om att det inte var Faktiskt han var på B)

Jaså B)
Vad svarade han då ?! :D

Postad 19 April 2011 - 14:26

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Jaså :)
Vad svarade han då ?! :P

Tycker han verkar vara lite lipsillig av sig, lite martyr han säger/skriver ju inget fel utan det är dom andra som drar ner stämningen.

Detta i kombo med att han skriver på någon gammalsvenska gör att jag inte orkar läsa så mycket av vad han skriver .

Postad 19 April 2011 - 16:34

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Man hör oftast övertoner till grundtonerna ändå...
spelar du 10Hz så hör du ljud vid 20, 40, 80Hz osv... som registreras som "ljud", 10Hz ska vara sjukt högt för att det ska "höras" eller kännas för den delen...
Inget att sträva efter.. :)

"räcker" med bra respons till typ 15Hz tycker jag, sedan är jag inte direkt intresserad av det som finns där under...
mycket skräp, och för att få någonting därunder så krävs det mycket pengar och effekt helt i onödan på även övriga register (man "köper sig" lågt F3 genom att offra kännslighet)

Okej, tack för förklaringen :P

Postad 19 April 2011 - 17:05

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
http://www.blocket.s...V...m?ca=21&w=3

Vad tror ni om denna? Det gör väl inget att den ena sub rca:n är sönder? Kommer ju ändå koppla ifrån pre out till en mini dsp för att sedan dela upp det till steg till frontar och steg till basar? :)

EDIT: När jag tittar närmare så verkar det som om det bara är en enkel utgång på alla pre out? Det måste betyda att det är center utgången som är sönder då?

Redigerat av Svenn3SaataN, 19 April 2011 - 17:13.

Postad 19 April 2011 - 18:13

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Svenn3SaataN, Spara pengar nu istället, vem vet, kanske kommer ut ett par i32s på marknaden framöver :)

Postad 19 April 2011 - 18:17

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Svenn3SaataN, Spara pengar nu istället, vem vet, kanske kommer ut ett par i32s på marknaden framöver :)

Dom måste vara billiga då, så hårt som dom verkar ha spelats... :P

Postad 20 April 2011 - 11:31

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Tycker han verkar vara lite lipsillig av sig, lite martyr han säger/skriver ju inget fel utan det är dom andra som drar ner stämningen.

Detta i kombo med att han skriver på någon gammalsvenska gör att jag inte orkar läsa så mycket av vad han skriver .

Han har dysleksi, så han skriver "superordagrant" för det är det enda sätt han kan skriva på, alltså är det nästan uteslutande så att han absolut inte är kantig eller desservisser i det han skriver. Det bara framstår så...
Så det "blir som det blir", det är ju grymmt att han skriver alls... :)
Träffar man honom som person så märker man skillnaden Otroligt tydligt, det är liksom en av hans svagheter, just skrivandet och något som ju tyvärr ger många en lite skev bild av honom.

Men jo, jag blir också ganska "snurrig" i huvudet av hans texter ibland, och tycker ofta att dom framstår som "här kommer jag och nu jäklar!"... dom blir dessutom för "strikta" på något vis... Men med vetskapen om att han INTe menar så, så brukar jag liksom ta dom för vad dom är, enbart innebörden av det som står där och jag skiter i "sättet det står på".

aja, saken är den att han inte kan utrycka sig så bra med skrift och han är dessutom super bra, nästan outstanding på att misstolka vad andra skriver (på grund av redan nämnd orsak...)
Så det är oftast orsaken till argumentationer med honom, att han helt enkelt inte läste rätt ( läste inte mellan raderna)
Eller att han tycker att någon person inte ger andra människor tillåtelse att tycka som dom vill, det brukar också fåigång honom :P

Man kan säga mycket om Herr Öhman, men besservisse är han inte, även om han är 100% övertygad om sin sak, han tvingar inte på det på något. Han är inte heller "hård" och "martyr" utan det exakt omvända, man skulle kunna sammanfatta det som att han är som person i stort sätt den raka motsattsen till vad han framstår som av det han skriver.

Så upplever jag honom i alla fall B)

Dom måste vara billiga då, så hårt som dom verkar ha spelats... B)

Innspelade kallas det... :D

Postad 20 April 2011 - 13:52

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Nu jäklar 8O
Hitta två gamla inlägg från Ingvar Öhman som kan röra till det lite för oss basnördar.
Det först är:

"Oavsett vilket så är det precis tvärtom mot vad jag ser att många har
tolkat den citerade texten som geende stöd för - harmonisk distorsion
är MER hörbar vid låga frekvenser än vid några andra frekvenser - efter-
som distorsionen hamnar i det för örat mycket känsligare området.

Däremot är det inte alls säkert att alla tycker att distostionen låter fult.

Många tycker att distorsion i det allra lägsta frekvensområdet 20-30 Hz
(där man faktiskt rätt lätt kan höra distorsion om -50 dB (~0,3%) om
kombinationen av komponenter (3:e, 4:e och 5:e-ton kombinerade på
normalt sätt) och nivån är sådan att den i sig kommer över hörtröskeln
)
låter som "mera och fulligare bas".

Men den påverkar definitivt hur musiken återges. Troheten mot origi-
nalet minskar. "

(Min fetning).

Den andra:

"Distorsionen behöver vara låg för att vara ohörbar, men man måste
skilja mellan olika hörbara distorsioner också. Och inte minst är det
viktigt att förstå förhållandena mellan systemet och den miljö det spelar
i, samt lyssnarnas maskeringströsklar. Man tål mera distorsion vid
mycket låga OCH vid mycket höga ljudtryck (på grund av maskering från
både hörseln och i förekommande fall distorsion som kommer från
rummet själv), men hur höga de är beror på om systemet räcker för
applikationen/uppställningen/lyssningsavståndet, inte systemet
ensamt.
Hur låg behöver distorsionen vara då? Det beror på distorsionens
karaktär, och det går inte att sätta någon entydig siffra på det, men
det min erfarenhet att den måste ligga under 1 - 7% (beroende på
dess karaktär) upp till de största ljudtrycken man vill kunna återge.
Även denna distorsionspunkt gäller för DIREKTLJUDET*, och det går
alltså inte att mäta upp det i rummet om man inte är mycket insatt så
att man kan tolka resultatet.
Inget mätsystem kommer att ge siffror
som stämmer. Typiskt mäter faktiskt systemen lägre distorsion i
lyssningsrum, men det får man inte räkna sig tillgodo hur som helst."

(Min fetning).

Vad kan man säga om detta? Att kraven kanske borde höjas ännu mer, om man vill försöka återge bas med så låg hörbar förvrängning som möjligt. ;)

Postad 20 April 2011 - 14:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
:lol: Mina piPs förvränger inget alls och är helt disstfria oavsett ljudnivå, så det så...! :D

inte behövs det några 34 basmoduler inte... ;) :lol:

Allt handlar om inställning, man får inte vara för negativt instäldl till distortion, det KAN vara mysigt.

Haha Ne men allvar, piPs med 2010 basen låter faktiskt förvånansvärt sammahållet och oförändrat även på volymer som är ca 0,0001mm från att dom ska bottna. Och när dom bottnar så händer inget.. ;)
Precis som med Profundus basarna så går inget sönder utan det låter bara väldigt dåligt och liksom "Globb glogg glogg" typ xD

Man KAN njuta utan att ha ultra, super, mega låg disst i basen, jag klarar mig just nu på "bara" mycket lite disst och i övrigt även underbar ljudkvalite.

Frågan är om jag inte skulle ta och sälja mina i16s i alla fall och nöja mig med piPs, Neee något mindre, kanske piX !
där har vi disstfri bas B)

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 20 April 2011 - 14:23.

Postad 20 April 2011 - 14:13

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Så klart kan man njuta av vad som helst. Men det finns ju folk som vill kunna pressa återgivningen till absurt låg förvrängning.

Postad 20 April 2011 - 14:30

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jo, vet ;)

Tycker själv at det är väldigt trevligt med ordentlig kapacitet i basen så att dissten håller sig på ett tryggt lågt läge.

typ 6-8st ProfundusY moduler vore trevligt, men frågan är hur mycket "man behöver", alltså hur lite disst behöver man ha i basen ?!

Det är nog inte bara något individuellt och "vad man e van vid" utan jag tror att det hela handlra väldigt mycket om inställning.
Man måste helt enkelt acceptera att ha brister i anläggnignen på samma sätt som att acceptera brister hos sig själv eller andra. Om man gör det så inser man hur bra man är/ hur bra det faktskt låter hemma :D
behöver man jaga dessa små marginaler.. ?!

Jag tycker nej för min del just nu, men samtidigt så kommer jag, så fort jag får möjlighet, antagligen att börja göra det igen trotts att jag idag har sansat mig och klarar mig på piPs.
Så jag tror att om du bestämmer dig och inset hur bar det låter nu så kommer du inet att vara intresserad av fler moduler eller i64s sedan :lol:

Edit: Jag bara spånar och funderar högt, jag ifrågasätter alltså inte ditt val och att du vill det du vill, så du behöver inte ta det pådet sättet ;)

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 20 April 2011 - 14:33.

Postad 20 April 2011 - 15:03

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

typ 6-8st ProfundusY moduler vore trevligt, men frågan är hur mycket "man behöver", alltså hur lite disst behöver man ha i basen ?!

Det är nog inte bara något individuellt och "vad man e van vid" utan jag tror att det hela handlra väldigt mycket om inställning.

Helt klart en vanesak. Vilka jag har märkt på senare tid, hur kraven ökat och ökat.

Så jag tror att om du bestämmer dig och inset hur bar det låter nu så kommer du inet att vara intresserad av fler moduler eller i64s sedan ;)

Det låter kanon nu, men inget säger att det kan låta ännu bättre med ännu lägre förvrängning. På samma sätt som vissa inte hör disten från högtalare X, så kan andra knappt lyssna på den utan hålla för öronen (vi har ju både hört exempel på detta).
Om det är värt pengarna eller ej är ju en personlig sak.

Postad 20 April 2011 - 17:19

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Vet inte om folk kollade på tv igår, men erik och mackan har tydligen hittat den perfekta ljudbilden ;)
Synd att de inte gjorde något vettigare av det, typ besökte någon med en grym stereo.

http://www.youtube.c...h?v=7i8aG4AJG8Y

Postad 20 April 2011 - 21:17

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Appropå låg dist så kommer här ett par bilder på vad som ska provspelas ikväll.
OBS ! Testlådor... ;)
Svårt att ta kort på min patenterade frästa "aeroport" i pvc-röret...
Bifogad fil  M1430001.JPG   34K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  M1430006.JPG   39.42K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 April 2011 - 21:19

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Appropå låg dist så kommer här ett par bilder på vad som ska provspelas ikväll.
OBS ! Testlådor... :D
Svårt att ta kort på min patenterade frästa "aeroport" i pvc-röret...
Bifogad fil  M1430001.JPG   34K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  M1430006.JPG   39.42K   0 Antal nerladdningar

Är det "musiklådorna"? ;)

Postad 20 April 2011 - 21:24

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Japp ! ;)

Postad 20 April 2011 - 21:24

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Seriöst med stagning o allt! ;D Vad blir det för kul?

Postad 20 April 2011 - 21:29

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Japp ! ;)

Vad skoj!

Så du valde en portad variant till slut. Tror att det kommer att funka alla tiders för dig. Vad var det som fick dig att skippa slutet? :D

Postad 20 April 2011 - 21:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Det är ju bara testlådor. Skulle aldrig falla mej in att bygga i spån annars.
Jag fick tips på faktiskt, och bestämde mej för att testa.
Skiter det sej har det bara kostat lite spån, och det är ju nästan gratis. ;)

Postad 20 April 2011 - 22:08

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Det är ju bara testlådor. Skulle aldrig falla mej in att bygga i spån annars.
Jag fick tips på faktiskt, och bestämde mej för att testa.
Skiter det sej har det bara kostat lite spån, och det är ju nästan gratis. ;)

Aha, smart.

Hoppas att det blir riktiga dubbelkaggelådor nu då. :D

Jag väntar på lyssningsintryck med spänning.

Postad 20 April 2011 - 22:40

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Avstämd till 30hz? Jag hade testat stämt av lite högre :D Vore fint med en riktig peak där den kaggen kommer så det känns i bröstet ^^ Iof kanske du även vill ha välljudande låda ;) Annars en peak runt 50-60hz vore fint att pröva ^^

Har lite planer själv på att bygga nån riktig fullåda till min sdx till sommaren. Hade tänkt att jaga lite SPL ^^ Så det gör ont i kroppen.

Edit. såg nu vad du hade stämt av till, på faktiskt.

4st rör på 3tum. runt 18-10cm långa då? "50-60hz" ;D Rejäl puckel på den lådan ^^

Redigerat av hampe90, 20 April 2011 - 22:54.

Postad 20 April 2011 - 22:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag får ingen output... ;)
Jag kan motionera elementen friskt, men i sweetspot får jag ingen direkt output..
Jag började med dom så här, då var jag tvungen att kolla om steget var påslaget..
Bifogad fil  M1430031.JPG   23.97K   0 Antal nerladdningar

Sen vände jag på dom för att kolla skillnaden, och det blev något bättre, men ändå kasst.. :D
Bifogad fil  M1430036.JPG   24.22K   0 Antal nerladdningar

Nu ska jag lägga mej i sängen och fundera lite...

Postad 20 April 2011 - 22:57

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Hum. Är dom endast gjord för baskaggen? Som sagt. varför inte stämma av högre o du blir nöjd? "Eller JAG tror du skulle bli nöjd då" Fast du får ju knappast välljudande bas till annat ur dom. Blir ju ingen fin kurva.

Fast ska du stämma av högre, krävs det fler portar. annars får du nog en enorm porthastighet.

Följdfråga nr 2. Sen är det ju frågan vad du kallar dålig output ;) Annars tex, http://www.europe-au...Product_ID=2614 borde kunna lösa lite problem. :D

Redigerat av hampe90, 20 April 2011 - 23:01.

Postad 21 April 2011 - 08:38

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Testing testing fortsätter... :D

varför inte bygga något beprövat SOM BLIR BRA...?! :lol:

Helt klart en vanesak. Vilka jag har märkt på senare tid, hur kraven ökat och ökat.

Det låter kanon nu, men inget säger att det kan låta ännu bättre med ännu lägre förvrängning. På samma sätt som vissa inte hör disten från högtalare X, så kan andra knappt lyssna på den utan hålla för öronen (vi har ju både hört exempel på detta).
Om det är värt pengarna eller ej är ju en personlig sak.

jo, det har man ju varit med om alldeles för mycket... rent av löjligt disstat ljud från det mesta på marknaden skulle jag vilja påstå, det man lyssnar på är disst av olika karaktär... helt värdelöst... ;)

Postad 21 April 2011 - 09:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Testing testing fortsätter... :D

varför inte bygga något beprövat SOM BLIR BRA...?! :lol:

Det finns ju liksom inte så jättemånga bättre 12" på marknaden, så varför skulle det inte kunna bli bra ? ;)

Postad 21 April 2011 - 10:07

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
För att lådan, dess dimmensionering och egenskaper i förhållande till elementets och anpassning för att spela i rum är minst lika viktigt ;)
Så, en beprövad konstruktion, alltså som helhet syftar jag på och inte bara ett bra element i sig självt.

Sedan så är det ett måste tat kunna placera rätt för att kunna få ut något... som dom står nu så är det antagligen väldigt o-optimalt om man utgår från ditt omdömme :D

Postad 21 April 2011 - 16:12

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Men tror du att jag byggde lådan på chans ?? :)

Postad 21 April 2011 - 17:01

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
har du prövat några andra placeringar än där? :)

Postad 21 April 2011 - 20:43

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Förmodligen . . . :)

Postad 21 April 2011 - 21:10

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Om det blev ett sådant resultat att du var osäker på om stegen var påslagna eller ej så börjar man ju fundera. :)

Postad 21 April 2011 - 21:55

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Men allvarligt, har du fått nån mer output idag? Med den effekten du har och med tanke på hur pass bra element du har så borde du kunna få rätt bra resultat tycker jag. Har du fått lådan helt tät, testat att lägga ner lådan, hur är det med trycket på andra ställen i rummet än i sweet spot?

Hoppas att du får till det snart!

Postad 21 April 2011 - 23:31

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Jag har lösningen på alla problem :)

Postad bild

Sänk ett par tre-fyra st sådana så kommer kommer allt låte myyyyycket bättre, ja just ja, glader påsker på er alla basnördar :)

Nu ska jag ta mig en av ovan nämda.... :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.