Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 september 2010 - 14:47

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Enligt CD's hemsida skall denna uppdatering göra att boxen drar 35% mindre energi...... hur kan de då peka ut nätdelen som felkälla?

Folk som inte haft problem innan men får det nu när den skall dra mindre känns ju inte så logiskt.

Inget nytt om del2 i mjukvaran?

Kan ju vara att den drar en större peak-ström vid start-up???? och då kanske den nu inte kan boota riktigt

Har inte hört något om del2, men räkna inte med att den innehåller några under. Min helt personliga gissning är att i bästa fall så kanske vi ser några riktiga buggfixar i slutet av oktober, men det är enbart en gissnig. Kan se om jag kan få någon information från CD.

Såg ju igår att man inte kan lita på satta inspelningar, så man börjar ju att tröttna

Postad 20 september 2010 - 16:40

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
har en kontakt på CD som säger att de tror sig vara inspelningsbuggen på spåren så håll ut...det kan bara blir bättre.

Har fått en del tester jag ska göra på boxen, får hoppas att det ger dem något. (ni som tappar inspelningar likt jag gjort, se om ni kan se något mönster. Samt vilka kanaler brukar ni spela in ifrån, vilka inspelningar försvann)

Postad 20 september 2010 - 17:20

kollijox
  • kollijox
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Min box startar inte alls längre. Efter init går den till Mute och står där i 10 sek därefter startar den om med 88.88->init->Mute. Detta upprepas hela tiden. Har låtit den hålla på så i 30 min men den startar aldrig. Vid programuppdateringen gick allt bra fram till den nya kanalsökningen men sen stängde den ner och därefter har den aldrig startat. Jag har laddad in programvaran flera gånger och testat med två olika trafos men inget fungerar.

Jag har en 60 Gb hårdisk i min box eftersom orginaldisken gått sönder och jag satte in vad som fanns till hands. Men det har fungerat bra med tidigare firmwares. Kan disken vara för liten för att den ska starta överhuvudtaget nu?

Jag har satt i en ny 250Gb HDD och nu fungerar boxen igen!

Postad 20 september 2010 - 17:38

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Lite att läsa från Norge
http://www.dinside.n...n-nye-versjonen
Finns någon som är nöjd med den nya mjukvaran :)

Postad 20 september 2010 - 18:04

toksmurfen
  • toksmurfen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Vad är det för hdd du har stoppat i?

Har testat ett antal innan jag hittade en som boxen accepterade...

Jag har testat med Samung HD501LJ 3.5" SATA och den funkar, Seagate Barracuda 7200.12 ST3250318AS 3.5" SATA och den funkar också men inte min Seagate Momentus 7200.4 ST9500420ASG 2.5" SATA men den funkar inte... :)

Vill gärna använda Momentus disken då den är avsevärt tystare än de andra och mycket svalare.

Postad 20 september 2010 - 18:38

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Lite att läsa från Norge

Citat; Jeg har til og med fått bekreftet på e-post at en oppdatering skal komme allerede i dag, altså den 20. september.

Skall bli intressant att följa hur den tas emot i Norge :)
Hmm, borde den inte dyka upp här också då? Eller är fw utskicket via satellit kopplat till boxnr/kortnr/land?

Redigerat av toy2me, 20 september 2010 - 18:52.

Postad 20 september 2010 - 20:21

BeastMaster
  • BeastMaster
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag är så djäkla förbannad på CD nu att jag håller på att explodera.
Min box "tidigare version" har funkat hyfsat bra hela tiden, fram tills denna uppdatering.
Det började bra, snyggare menyer mm, för att sedan stå "nute" men den startade upp med ett tryck till.
Nu är den helt kass! har hängt sig på kanal 18 "discovery HD" och reagerar inte alls på fjärrkontrollen, man ser att den tar emot IR signalen men ingen händer. Kan inte komma in i menyn, kan inte resetta boxen. Spelar ingen roll om jag trycker på powerknappen på boxen heller.
Ringde CD i dag och då sa en tjej att min garanti var ju ute, men att hon skulle skicka en nätdel som plåster på såren??? vad i helskotta hjälper det mig, min nätdel funkar perfekt.
Jag kommer aldrig att ge mig, deras uppdatering gjorde min box helt obrukbar, och så försöker de komma undan med sin usla service och vill ej ta på sig ansvaret. Hade den varit kass innan denna uppdatering så hade jag väl kontaktat dem då i stället.
Och ingen uppdatering är att vänta enligt henne, hon sa att den kommer nog att dröja ett tag, kanske till och med upp till 2mån.
Jag kan ju heller ej göra en reset med "röd + 353 + teletext + 1" eftersom detta skall man tydligen göra när boxen ha startat, men den är ju totalhäng! grrrrr jag finner inga ord för hur upprörd jag är, och då tillhör jag den skaran som nästan aldrig klagar på något.

Tacksam för alla former av tips som kanske skulle kunna hjälpa mig att resetta boxen. Fjärren funkar hela tiden ute i 8888 rutan, kan trycka OK + MENY för uppdatering mm, men sedan när den startat upp är det kört lopp.

Postad 20 september 2010 - 20:40

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
BeastMaster, kan ändå var nätdelen så vänta ut den och se. Om du kan komma in i Menyn så kan du reset'a därifrån

Någon mer som fått lägre ljudnivå på SVT1 o SVT2 o SVTHD än övriga kanaler?

Postad 20 september 2010 - 20:51

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
BeastMaster, jag fick samma problem som du, det var med den nya nätdelen och det var bara att bryta strömmen för att sedan koppla på den igen. Den nya nätdelen har i alla fall en strömbrytare, så man slipper i alla fall famla i blindo för att dra ur och stoppa in nätsladden.

Redigerat av Huddingebo, 20 september 2010 - 20:52.

Postad 20 september 2010 - 21:41

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
D pratas mest om problem med inspelningar här, men finns d forfarande de som har problem me att mer än hälften av kanalerna inte fungerar, klassiska problem me att ta emot signalen. va gör man då,finns d nå lösning,har provat me allt å inget hjälper. boxen funkade perfekt innan uppdateringen,nu står den bara å samlar damm för den e oanvändbar.

Postad 20 september 2010 - 22:05

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Är inne lite på Vu+ istället för CD's egna men är lite kluven.
Kan CD kontrollera vilka boxar som kan ta emot CD's signal?
Skulle vara sådär om man köper en Vu + också drar CD proppen för "icke officiella" boxar...
Kan detta hända?
(är ny på satellit boxar)

Postad 20 september 2010 - 22:37

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Jag har även detta problem samt de som jag skriver nedan.

Efter min uppdatering:
Behöver ofta två omstarter
Får ofta "mute"
Sämre bild
Segare respons fjärrkontroll
Har hängt sig på en kanal och det enda sättet för att komma vidare är att rycka sladden
Klockan ändrar ljusstyrka men boxen vägrade starta under ett halvt dygn (hänt en gång)
EPG har inte uppdaterat sig under långa perioder trots att travel vald som kanal under lång tid
Alla mina schemalagda inspelningar har försvunnit två gånger
Missat att spela in schemalagd inspelning
Går inte att start boxen när man spelar in

Postad 21 september 2010 - 04:47

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

D pratas mest om problem med inspelningar här, men finns d forfarande de som har problem me att mer än hälften av kanalerna inte fungerar, klassiska problem me att ta emot signalen. va gör man då,finns d nå lösning,har provat me allt å inget hjälper. boxen funkade perfekt innan uppdateringen,nu står den bara å samlar damm för den e oanvändbar.

Är det så att du endast har en antennkabel från parabol? i så fall dra en kabel till och du får en betydligt bättre utnyttjande av boxen

Postad 21 september 2010 - 06:56

Sripa
  • Sripa
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

BeastMaster, kan ändå var nätdelen så vänta ut den och se. Om du kan komma in i Menyn så kan du reset'a därifrån

Likadant hos mig!
//Leif

Postad 21 september 2010 - 07:41

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ja skillnad i ljudnivån mellan kanaler med DD och med MPEG ljud har blivit jätte stor. Innan behövde jag kanske ligga på -40 - -35 på förstärkaren för att kunna lyssna på nyheter, nu måste jag upp på -20. Byter man se kanal så håller man på att skita ner sig, eftersom ljudet blir skit högt ! (haha det blev en rätt komisk mening)

Ringde C.D. för att rapportera problemen som jag upplever, bl.a. med volymförändringen mellan kanalerna. De påstår att det är p.g.a. att box-volymen är för låg. Dvs. att boxen stått på "Mute" när den startar och att man inte höjt volymen till fullt.
Jag kan ha fel, men jag tycker inte volymkontrollen på boxen och "Mute" funktionen fungerar på SPDIF utgången som den gjorde innan.

Redigerat av Melmac, 21 september 2010 - 07:57.

Postad 21 september 2010 - 08:12

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
I morse när vi startade boxen så var den i tyst läge, dvs mute. Symbolen för mute visades på teven och jag var tvungen att dra upp volymen på fjärren. Det är första gången vi haft problem med att boxen startar i tyst läge. Vi har annars dubbel start problemet med "nute" i displayen. Jag började fundera på vad som kan ha orsakat den tysta uppstarten idag och kom på att jag hade programmerat en inspelning igår kväll för att sedan stänga av boxen. Jag programmerar inte inspelningar så ofta och igår kväll var nog första gången sedan nya mjukvaran. Enda anledningen jag kan se till den tysta starten idag är alltså en programmerad inspelning från igår kväll. Ska testa att programmera en inspelning ikväll igen så får vi se hur boxen uppför sig när jag startar i morgon bitti...

//P

Postad 21 september 2010 - 09:49

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Lite att läsa från Norge
Finns någon som är nöjd med den nya mjukvaran :)

Bra fråga!
Jag trodde att alla har mer eller mindre sämre boxar efter den så kallade uppdateringen.
Märkligt att just denna jornalisten på "DIN SIDE" har en box som fungerar.
Dom får det att låta som det bara är ett fåtal som upplever boxen som sämre nu än tidigare, detta gör mig orolig, att dom inte tar problemen på allvar.
Undra om det gått fram till Canal digital hur många som har problem?
Ringer man för att klaga får man ett råd som oftast inte har med deras box att göra sen anser dom nog problemet är löst.

Tex, jag ringer och säger att jag har en massa buggar men att det som jag upplever som värst är att bilden nu är riktigt usel och att jag inte längre får annat ljud än PCM via HDMI kabeln.

Svar: Problemet är nog HDMI relaterat. Prova att byta HDMI ingång på TV eller reciver. Byt gärna även kabel.

Alltså anser dom att detta problem inte har med boxen att göra utan det är kabeln eller TVn det är fel på.

Snacka om att skylla ifrån sig. Jag tycker att alla borde borgkotta deras VOD som har ställt till det för alla även för dom som inte efterfrågar denna tjänst.

Jornalisten på DIN SIDA måste vara köpt eller jobba på CD.

Postad 21 september 2010 - 10:07

Unregistered60e5f8bd
  • Unregistered60e5f8bd
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Beställde Canal Digital-paket för 3 veckor sedan. Förra veckan kom boxen (Sagem HD-PVR-101-ST), installerade allt på exemplariskt vis. Det första boxen frågade vid uppstarten var "Ny programvara finns, vill du installera den?" Självklart gjorde jag det (4.20.14K / 1.2.0605).
"Tyvärr" så måste jag hålla med Din Sida, min box fungerar klockrent och fullständigt felfritt (peppar, peppar). Har inget av de bekymmer som folk rapporterar om här (Inspelning, VOD, ingen Mute osv.)

Redigerat av Unregistered60e5f8bd, 21 september 2010 - 10:12.

Postad 21 september 2010 - 10:38

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

"Tyvärr" så måste jag hålla med Din Sida, min box fungerar klockrent och fullständigt felfritt (peppar, peppar). Har inget av de bekymmer som folk rapporterar om här (Inspelning, VOD, ingen Mute osv.)

Vad bra :)
Då finns det ett litet hopp om att det finns en lösning på problemen.
Hoppas bara CD inte överger oss ;) som inte fått till det än.

Postad 21 september 2010 - 10:45

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Hur funkar den där VU+ Duo boxen? Är ju bra sugen på att reklamera skitboxen till canal digital å begära tillbaks mina 2695kr som boxen kostade och köpa en sån box istället.

Postad 21 september 2010 - 11:01

pepz
  • pepz
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är de bara jag som inte kan byta Favorit lista längre? Hittar ingen som kommenterat detta i inläggen...
Trycker på "i" och sedan Blå fär att byta men de händer inget och ja har flera olika favoritlister. Någon som har samma problem och har några bra tips?
Mvh Pepz

Postad 21 september 2010 - 11:10

Herr Kantarell
  • Herr Kantarell
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Ser väldigt lite kommentarer runt mitt problem vid uppstart att bilden hänger sig med nått stort grönt fält som täcker merparten av bilden.
Löses med att slita ut HDMI kablen och sedan sätta tillbaka den.
Grymt irriterande att behöva göra detta varje gång !!.

Är jag ensam att ha detta ?.

Postad 21 september 2010 - 11:25

Sripa
  • Sripa
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Är de bara jag som inte kan byta Favorit lista längre? Hittar ingen som kommenterat detta i inläggen...
Trycker på "i" och sedan Blå fär att byta men de händer inget och ja har flera olika favoritlister. Någon som har samma problem och har några bra tips?
Mvh Pepz

Tryck på OK och sen blå!
//Leif

Postad 21 september 2010 - 11:26

pepz
  • pepz
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Tryck på OK och sen blå!
//Leif

Ok, de får jag testa! Tack för hjälpen!!

Mvh Pepz

Postad 21 september 2010 - 11:58

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Ser väldigt lite kommentarer runt mitt problem vid uppstart att bilden hänger sig med nått stort grönt fält som täcker merparten av bilden.

Nej, du är inte ensam om detta problem.
Kan du testa att gå in i bildinställningar och ändra HD-färguppsättning från RGB till YCbCr (om den inte redan är inställd på det) och se ifall detta gör någon skillnad.

Jag hade också samma problem men jag kan inte kolla för jag har den gamla mjukvaran igen.

Postad 21 september 2010 - 11:58

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Jag brukar stänga av och på TV:n så får jag bild.

Postad 21 september 2010 - 13:08

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jag brukar stänga av och på TV:n så får jag bild.

Jo det brukade fungera för mig också men det vore bra om någon som har dessa problem nu kunde testa att ända under bildinställningar för att se om det gör någon skillnad.

Postad 21 september 2010 - 15:12

decahb
  • decahb
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Vad trött jag blir.
Ringde CD "support" idag. Redan i telefonkön så insåg jag att det här inte kommer att leda nånvart !
Dock får man väl säga att de är medvetna om skitboxen, då man får trycka en 1:a för att komma till "problem med hdbox med hårdisk" wow ! ett eget tonval !

Hur som helst beskrev problemen, väntade x antal minuter medan telefonnissan frågade någon annan, svaret blev ju naturligtvis mumbojumbo, de snackar ju bara .....
CD -"Nja, om fjärrkontrollen inte reagerar ? -Har du bytt batteri ?"
Jag - För **** !!!!!!!!, även om jag har den här boxen, så är jag ju inte helt dum i huvudet!!!

Ibland förstår jag Michael Douglas i "Falling down"
###### muppar.
Min box är tre år gammal, fungerar nu sämre än nånsin. Moment 22?
Vad skall man göra ???

Det får nog bli en stänkare ikväll..........

Fridens.

Redigerat av decahb, 21 september 2010 - 15:14.

Postad 21 september 2010 - 15:21

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Det får nog bli en stänkare ikväll..........

Ja, det är ju trotts allt Lill-Fredag idag !

Postad 21 september 2010 - 16:40

Unregisterede450f1d0
  • Unregisterede450f1d0
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
efter att jag har tagit bort nätverks kabeln har jag sluppit dubbelstarts buggen :)

Postad 21 september 2010 - 17:13

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Ja, det är ju trotts allt Lill-Fredag idag !

Det är väl imorgon?

Ringde och upptäckte som skrivet ovan att det numera finns tonval för just pvr-boxen samt att man kan lämna sitt nummer och bli uppringd. Positivt att de har tagit tag i problematiken med lång telefonkö och underlättat för oss kunder som vill felanmäla. Rabblade upp, för supporten, alla felen jag har/haft och krävde någon form av kompensation. Supporten beklagade och skickade mig vidare till abonnemang som kompenserade mig och jag tackade genom att ta ytterligare ett tvillingkort.

Postad 21 september 2010 - 17:16

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag - För **** !!!!!!!!, även om jag har den här boxen, så är jag ju inte helt dum i huvudet!!!

:) ;)

Postad 21 september 2010 - 18:13

Sripa
  • Sripa
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
[quote name='JMKbiker' date='Sep 21 2010, 17:13 ' post='3022740']
Det är väl imorgon?

På onsdag är det lill-lördag
//Leif

Postad 21 september 2010 - 18:17

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0

hej, samma problem hos oss, så fort vi lämnar menyn så är det tillbaka på 576, jätte tråkigt - vi hade kalasbild förut!! vi har hdmi direkt från box till TV.

Har efter uppdateringen också drabbats av krafigt försämrad bild via HDMI. Bilden är "dassig" och endast i 576p, jag kan välja högre upplösningar men de fastnar inte och gör ingen skillnad. Väntar på att bli uppringd av CD...

Mina problem är:
-Dålig bild på SD
-Ingen HD signal
-Försämrad funktionalitet vid spolning (skip 10 min är ingen höjdare, vore bättre med +3 min, -30 sek som på vettiga PVR:er)

Har alltid rekommenderat CD till alla som frågar (och jag säljer dessutom sådana saker), men faktum är att den senaste prishöjningen + buggig PVR box får mig att börja tveka...

Kanalerna som jag gärna vill ha är ESPN America och BBC Entertainment, TV4 Guld och Komedi och Comedy Central, men de är ju inte exklusiva för CD längre. Man kanske skulle prova Telia igen...

Postad 21 september 2010 - 18:29

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Hur kan det komma sig att man missar dessa buggar i tester innan release?
Är så fantastiskt trött på CD nu....
- "Nute" vid uppstart
- Boxen går ibland inte att starta, får rycka ur strömkabeln, ta ur programkort, sätta i strömkabeln, starta box, byta kanal, sätta programkort, då är jag igång. Tror det var en schemalagd inspelning som pågick när detta inträffade. Men ärligt talat: bryr mig inte och tänker inte heller felsöka åt CD.
- Fjärren reagerar segare
- Guiden har blivit värdelös, visar inte dag efter "imorgon", bara datum, borttagen förhandsgrankning

Boxen fungerade någorlunda bra med förra mjukvaran ju!
Helt sjukt: Betalar för att betatesta deras crappiga franska boxar så att dom ska kunna sälja mer till mig (VOD)....

Postad 21 september 2010 - 19:14

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

efter att jag har tagit bort nätverks kabeln har jag sluppit dubbelstarts buggen :)

Den har jag trots att jag aldrig startat VOD eller ens satt i nätverkskabeln...

Postad 21 september 2010 - 19:16

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Dubbelstart har jag varje gång o det utan VOD.

Mellan igår o idag försvann också alla satta inspelningar

Postad 21 september 2010 - 19:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Dubbelstart har jag varje gång o det utan VOD.

Mellan igår o idag försvann också alla satta inspelningar

Vilka kanaler?
Samt en fråga från mig - vilken signalstyrka har du på epg-kanalaen? Det brukar vara den som boxen ställer in LNB1 på vid uppstart. Frekvens 10872 ska det vara.

Postad 21 september 2010 - 20:50

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Vilka kanaler?
Samt en fråga från mig - vilken signalstyrka har du på epg-kanalaen? Det brukar vara den som boxen ställer in LNB1 på vid uppstart. Frekvens 10872 ska det vara.

TV4 (ej HD)
på kanal 10872 har jag 69, den ligger just nu på LNB2 då jag har en inspelning som pågår så tar den förstakanalen. Annars ligger det mellan 66 och 72 på LNB1 o LNB2 vad jag har sett på de olika frekvenserna (har dock inte kollat mer är runt 5-6st)

Redigerat av Unregistered124686ac, 21 september 2010 - 20:52.

Postad 21 september 2010 - 20:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

TV4 (ej HD)
på kanal 10872 har jag 69, den ligger just nu på LNB2 då jag har en inspelning som pågår så tar den förstakanalen. Annars ligger det mellan 66 och 72 på LNB1 o LNB2 vad jag har sett på de olika frekvenserna (har dock inte kollat mer är runt 5-6st)

Ok... samlar bara lite data.. men frågan är om det ger något. Jag såg idag när jag fick över epg-kanalen på lnb2 uppdaterades inspelningslistan för mig med tid för dexter senare ikväll. Innan, när epg låg på lnb1, hade den inte funnit den tiden.

min lnb1 ligger klistrad på 66% och lnb2 på 72-73%

Postad 21 september 2010 - 21:16

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Mvh Pepz

Min hoppade från min favoritlista idag, men det gick att byta tillbaka. Startade även i Mute. Gick att lösa genom att skruva upp volymen. Lite förvirrande när man som jag kör med SPDF där volymkontrollen inte används i DD medan den tydligen gör det på stereo.

Postad 21 september 2010 - 21:28

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
För att ändra favoritlista skall man först trycka på OK och på så vis få fram befintlig lista och där trycka på den blå knappen pch bläddra framåt de befintliga listorna.

Postad 22 september 2010 - 07:37

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har problem emd att boxen ändrar tillbaka till 1080i lite då och då trots att jag ställt in den på 720P och sparat inställningen?

Postad 22 september 2010 - 07:42

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som har problem emd att boxen ändrar tillbaka till 1080i lite då och då trots att jag ställt in den på 720P och sparat inställningen?

Jodå, vi är nog några stycken här med samma fel. Min har iofs hållit inställningen för 720p i 4-5 dagar nu, så jag håller tummarna.

//P

Postad 22 september 2010 - 07:55

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Efter alla problem som varit med den nya mjukvaran så fick jag en ny box skickad till mig och i den låg gamla programvaran. Skönt med en "fungerande" box igen. ..

Grattis :) :unsure: B)

Postad 22 september 2010 - 08:04

LabanV
  • LabanV
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Min boxen ändrar alltid tillbaka till 1080i vid omstart trots att jag ställt in den på 720P och sparat inställningen.

Postad 22 september 2010 - 08:16

yellowmanX
  • yellowmanX
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Såg förövrigt att de släppt en "Tv-guide" för iphone/ipod(http://www.canaldigi...de-iPad-iPhone/).

Härligt att de lägger tid och resurser på det, när de har en box/mjukvara som denna... ...

Postad 22 september 2010 - 08:17

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Mmm samma här inte för att jag märker nån skillnad direkt om den står på 1080i eller 720p förutom inställningen i menyn.

Postad 22 september 2010 - 09:29

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag har det motsatta problemet och har så haft med även den gamla boxen utan hårddisk. Den går ner till 720P, men inte strikt vid omstart. Vet inte riktigt vad som triggar det, besök på nån/några vissa kanaler?

Postad 22 september 2010 - 09:51

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Såg förövrigt att de släppt en "Tv-guide" för iphone/ipod(http://www.canaldigi...de-iPad-iPhone/).

Härligt att de lägger tid och resurser på det, när de har en box/mjukvara som denna... ...

Ja om det gick att ladda ner, appen är lika kass som CDs inspelningsbara hd-box. Jag har försökt ladda ner den flera gånger men den vill inte, står bara "väntar"!
Jag håller med till TV.nu appen :)

Redigerat av Lias08, 22 september 2010 - 09:52.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.