Canal Digital boxen (HDTV box med hÄrddisk)
12255 svar till detta Àmne
Postad 20 September 2010 - 14:47
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Ăber-Guru
-
-
11229 inlÀgg
Enligt CD's hemsida skall denna uppdatering göra att boxen drar 35% mindre energi...... hur kan de dÄ peka ut nÀtdelen som felkÀlla?
Folk som inte haft problem innan men fÄr det nu nÀr den skall dra mindre kÀnns ju inte sÄ logiskt.
Inget nytt om del2 i mjukvaran?
Kan ju vara att den drar en större peak-ström vid start-up???? och dÄ kanske den nu inte kan boota riktigt Har inte hört nÄgot om del2, men rÀkna inte med att den innehÄller nÄgra under. Min helt personliga gissning Àr att i bÀsta fall sÄ kanske vi ser nÄgra riktiga buggfixar i slutet av oktober, men det Àr enbart en gissnig. Kan se om jag kan fÄ nÄgon information frÄn CD. SÄg ju igÄr att man inte kan lita pÄ satta inspelningar, sÄ man börjar ju att tröttna
Postad 20 September 2010 - 16:40
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlÀgg
har en kontakt pÄ CD som sÀger att de tror sig vara inspelningsbuggen pÄ spÄren sÄ hÄll ut...det kan bara blir bÀttre.
Har fÄtt en del tester jag ska göra pÄ boxen, fÄr hoppas att det ger dem nÄgot. (ni som tappar inspelningar likt jag gjort, se om ni kan se nÄgot mönster. Samt vilka kanaler brukar ni spela in ifrÄn, vilka inspelningar försvann)
Postad 20 September 2010 - 17:20
kollijox
-
kollijox
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Min box startar inte alls lÀngre. Efter init gÄr den till Mute och stÄr dÀr i 10 sek dÀrefter startar den om med 88.88->init->Mute. Detta upprepas hela tiden. Har lÄtit den hÄlla pÄ sÄ i 30 min men den startar aldrig. Vid programuppdateringen gick allt bra fram till den nya kanalsökningen men sen stÀngde den ner och dÀrefter har den aldrig startat. Jag har laddad in programvaran flera gÄnger och testat med tvÄ olika trafos men inget fungerar.
Jag har en 60 Gb hÄrdisk i min box eftersom orginaldisken gÄtt sönder och jag satte in vad som fanns till hands. Men det har fungerat bra med tidigare firmwares. Kan disken vara för liten för att den ska starta överhuvudtaget nu?
Jag har satt i en ny 250Gb HDD och nu fungerar boxen igen!
Postad 20 September 2010 - 17:38
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1869 inlÀgg
Lite att lÀsa frÄn Norge http://www.dinside.n...n-nye-versjonenFinns nÄgon som Àr nöjd med den nya mjukvaran
Postad 20 September 2010 - 18:04
toksmurfen
-
toksmurfen
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
Vad Àr det för hdd du har stoppat i?
Har testat ett antal innan jag hittade en som boxen accepterade...
Jag har testat med Samung HD501LJ 3.5" SATA och den funkar, Seagate Barracuda 7200.12 ST3250318AS 3.5" SATA och den funkar ocksÄ men inte min Seagate Momentus 7200.4 ST9500420ASG 2.5" SATA men den funkar inte...  Vill gÀrna anvÀnda Momentus disken dÄ den Àr avsevÀrt tystare Àn de andra och mycket svalare.
Postad 20 September 2010 - 18:38
toy2me
-
toy2me
-
Amatör
-
-
52 inlÀgg
Lite att lÀsa frÄn Norge http://www.dinside.n...n-nye-versjonen
Citat; Jeg har til og med fÄtt bekreftet pÄ e-post at en oppdatering skal komme allerede i dag, altsÄ den 20. september. Skall bli intressant att följa hur den tas emot i Norge  Hmm, borde den inte dyka upp hÀr ocksÄ dÄ? Eller Àr fw utskicket via satellit kopplat till boxnr/kortnr/land?
Redigerat av toy2me, 20 September 2010 - 18:52.
Postad 20 September 2010 - 20:21
BeastMaster
-
BeastMaster
-
Rookie
-
7 inlÀgg
Jag Àr sÄ djÀkla förbannad pÄ CD nu att jag hÄller pÄ att explodera.
Min box "tidigare version" har funkat hyfsat bra hela tiden, fram tills denna uppdatering.
Det började bra, snyggare menyer mm, för att sedan stÄ "nute" men den startade upp med ett tryck till.
Nu Àr den helt kass! har hÀngt sig pÄ kanal 18 "discovery HD" och reagerar inte alls pÄ fjÀrrkontrollen, man ser att den tar emot IR signalen men ingen hÀnder. Kan inte komma in i menyn, kan inte resetta boxen. Spelar ingen roll om jag trycker pÄ powerknappen pÄ boxen heller.
Ringde CD i dag och dÄ sa en tjej att min garanti var ju ute, men att hon skulle skicka en nÀtdel som plÄster pÄ sÄren??? vad i helskotta hjÀlper det mig, min nÀtdel funkar perfekt.
Jag kommer aldrig att ge mig, deras uppdatering gjorde min box helt obrukbar, och sÄ försöker de komma undan med sin usla service och vill ej ta pÄ sig ansvaret. Hade den varit kass innan denna uppdatering sÄ hade jag vÀl kontaktat dem dÄ i stÀllet.
Och ingen uppdatering Àr att vÀnta enligt henne, hon sa att den kommer nog att dröja ett tag, kanske till och med upp till 2mÄn.
Jag kan ju heller ej göra en reset med "röd + 353 + teletext + 1" eftersom detta skall man tydligen göra nÀr boxen ha startat, men den Àr ju totalhÀng! grrrrr jag finner inga ord för hur upprörd jag Àr, och dÄ tillhör jag den skaran som nÀstan aldrig klagar pÄ nÄgot.
Tacksam för alla former av tips som kanske skulle kunna hjÀlpa mig att resetta boxen. FjÀrren funkar hela tiden ute i 8888 rutan, kan trycka OK + MENY för uppdatering mm, men sedan nÀr den startat upp Àr det kört lopp.
Postad 20 September 2010 - 20:40
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Ăber-Guru
-
-
11229 inlÀgg
BeastMaster, kan ÀndÄ var nÀtdelen sÄ vÀnta ut den och se. Om du kan komma in i Menyn sÄ kan du reset'a dÀrifrÄn
NÄgon mer som fÄtt lÀgre ljudnivÄ pÄ SVT1 o SVT2 o SVTHD Àn övriga kanaler?
Postad 20 September 2010 - 20:51
Huddingebo
-
Huddingebo
-
MĂ€stare
-
-
2539 inlÀgg
BeastMaster, jag fick samma problem som du, det var med den nya nÀtdelen och det var bara att bryta strömmen för att sedan koppla pÄ den igen. Den nya nÀtdelen har i alla fall en strömbrytare, sÄ man slipper i alla fall famla i blindo för att dra ur och stoppa in nÀtsladden.
Redigerat av Huddingebo, 20 September 2010 - 20:52.
Postad 20 September 2010 - 21:41
homery
-
homery
-
LĂ€rjunge
-
-
416 inlÀgg
D pratas mest om problem med inspelningar hÀr, men finns d forfarande de som har problem me att mer Àn hÀlften av kanalerna inte fungerar, klassiska problem me att ta emot signalen. va gör man dÄ,finns d nÄ lösning,har provat me allt Ä inget hjÀlper. boxen funkade perfekt innan uppdateringen,nu stÄr den bara Ä samlar damm för den e oanvÀndbar.
Postad 20 September 2010 - 22:05
FocusST
-
FocusST
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
Ăr inne lite pĂ„ Vu+ istĂ€llet för CD's egna men Ă€r lite kluven.
Kan CD kontrollera vilka boxar som kan ta emot CD's signal?
Skulle vara sÄdÀr om man köper en Vu + ocksÄ drar CD proppen för "icke officiella" boxar...
Kan detta hÀnda?
(Àr ny pÄ satellit boxar)
Postad 20 September 2010 - 22:37
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1086 inlÀgg
Jag har Àven detta problem samt de som jag skriver nedan. Efter min uppdatering: Behöver ofta tvÄ omstarter FÄr ofta "mute" SÀmre bild Segare respons fjÀrrkontroll Har hÀngt sig pÄ en kanal och det enda sÀttet för att komma vidare Àr att rycka sladden Klockan Àndrar ljusstyrka men boxen vÀgrade starta under ett halvt dygn (hÀnt en gÄng) EPG har inte uppdaterat sig under lÄnga perioder trots att travel vald som kanal under lÄng tid Alla mina schemalagda inspelningar har försvunnit tvÄ gÄnger Missat att spela in schemalagd inspelning GÄr inte att start boxen nÀr man spelar in
Postad 21 September 2010 - 04:47
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Ăber-Guru
-
-
11229 inlÀgg
D pratas mest om problem med inspelningar hÀr, men finns d forfarande de som har problem me att mer Àn hÀlften av kanalerna inte fungerar, klassiska problem me att ta emot signalen. va gör man dÄ,finns d nÄ lösning,har provat me allt Ä inget hjÀlper. boxen funkade perfekt innan uppdateringen,nu stÄr den bara Ä samlar damm för den e oanvÀndbar.
Ăr det sĂ„ att du endast har en antennkabel frĂ„n parabol? i sĂ„ fall dra en kabel till och du fĂ„r en betydligt bĂ€ttre utnyttjande av boxen
Postad 21 September 2010 - 06:56
Sripa
-
Sripa
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
BeastMaster, kan ÀndÄ var nÀtdelen sÄ vÀnta ut den och se. Om du kan komma in i Menyn sÄ kan du reset'a dÀrifrÄn
Likadant hos mig! //Leif
Postad 21 September 2010 - 07:41
Melmac
-
Melmac
-
MĂ€stare
-
-
3271 inlÀgg
Ja skillnad i ljudnivÄn mellan kanaler med DD och med MPEG ljud har blivit jÀtte stor. Innan behövde jag kanske ligga pÄ -40 - -35 pÄ förstÀrkaren för att kunna lyssna pÄ nyheter, nu mÄste jag upp pÄ -20. Byter man se kanal sÄ hÄller man pÄ att skita ner sig, eftersom ljudet blir skit högt ! (haha det blev en rÀtt komisk mening)
Ringde C.D. för att rapportera problemen som jag upplever, bl.a. med volymförÀndringen mellan kanalerna. De pÄstÄr att det Àr p.g.a. att box-volymen Àr för lÄg. Dvs. att boxen stÄtt pÄ "Mute" nÀr den startar och att man inte höjt volymen till fullt.
Jag kan ha fel, men jag tycker inte volymkontrollen pÄ boxen och "Mute" funktionen fungerar pÄ SPDIF utgÄngen som den gjorde innan.
Redigerat av Melmac, 21 September 2010 - 07:57.
Postad 21 September 2010 - 08:12
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlÀgg
I morse nÀr vi startade boxen sÄ var den i tyst lÀge, dvs mute. Symbolen för mute visades pÄ teven och jag var tvungen att dra upp volymen pÄ fjÀrren. Det Àr första gÄngen vi haft problem med att boxen startar i tyst lÀge. Vi har annars dubbel start problemet med "nute" i displayen. Jag började fundera pÄ vad som kan ha orsakat den tysta uppstarten idag och kom pÄ att jag hade programmerat en inspelning igÄr kvÀll för att sedan stÀnga av boxen. Jag programmerar inte inspelningar sÄ ofta och igÄr kvÀll var nog första gÄngen sedan nya mjukvaran. Enda anledningen jag kan se till den tysta starten idag Àr alltsÄ en programmerad inspelning frÄn igÄr kvÀll. Ska testa att programmera en inspelning ikvÀll igen sÄ fÄr vi se hur boxen uppför sig nÀr jag startar i morgon bitti...
//P
Postad 21 September 2010 - 09:49
B BUS
-
B BUS
-
ForumrÀv
-
-
607 inlÀgg
Lite att lÀsa frÄn Norge http://www.dinside.n...n-nye-versjonen Finns nÄgon som Àr nöjd med den nya mjukvaran 
Bra frÄga! Jag trodde att alla har mer eller mindre sÀmre boxar efter den sÄ kallade uppdateringen. MÀrkligt att just denna jornalisten pÄ "DIN SIDE" har en box som fungerar. Dom fÄr det att lÄta som det bara Àr ett fÄtal som upplever boxen som sÀmre nu Àn tidigare, detta gör mig orolig, att dom inte tar problemen pÄ allvar. Undra om det gÄtt fram till Canal digital hur mÄnga som har problem? Ringer man för att klaga fÄr man ett rÄd som oftast inte har med deras box att göra sen anser dom nog problemet Àr löst. Tex, jag ringer och sÀger att jag har en massa buggar men att det som jag upplever som vÀrst Àr att bilden nu Àr riktigt usel och att jag inte lÀngre fÄr annat ljud Àn PCM via HDMI kabeln. Svar: Problemet Àr nog HDMI relaterat. Prova att byta HDMI ingÄng pÄ TV eller reciver. Byt gÀrna Àven kabel. AlltsÄ anser dom att detta problem inte har med boxen att göra utan det Àr kabeln eller TVn det Àr fel pÄ. Snacka om att skylla ifrÄn sig. Jag tycker att alla borde borgkotta deras VOD som har stÀllt till det för alla Àven för dom som inte efterfrÄgar denna tjÀnst. Jornalisten pÄ DIN SIDA mÄste vara köpt eller jobba pÄ CD.
Postad 21 September 2010 - 10:07
Unregistered60e5f8bd
-
Unregistered60e5f8bd
-
Wannabe
-
-
49 inlÀgg
BestÀllde Canal Digital-paket för 3 veckor sedan. Förra veckan kom boxen (Sagem HD-PVR-101-ST), installerade allt pÄ exemplariskt vis. Det första boxen frÄgade vid uppstarten var "Ny programvara finns, vill du installera den?" SjÀlvklart gjorde jag det (4.20.14K / 1.2.0605).
"TyvÀrr" sÄ mÄste jag hÄlla med Din Sida, min box fungerar klockrent och fullstÀndigt felfritt (peppar, peppar). Har inget av de bekymmer som folk rapporterar om hÀr (Inspelning, VOD, ingen Mute osv.)
Redigerat av Unregistered60e5f8bd, 21 September 2010 - 10:12.
Postad 21 September 2010 - 10:38
B BUS
-
B BUS
-
ForumrÀv
-
-
607 inlÀgg
"TyvÀrr" sÄ mÄste jag hÄlla med Din Sida, min box fungerar klockrent och fullstÀndigt felfritt (peppar, peppar). Har inget av de bekymmer som folk rapporterar om hÀr (Inspelning, VOD, ingen Mute osv.)
Vad bra DÄ finns det ett litet hopp om att det finns en lösning pÄ problemen. Hoppas bara CD inte överger oss  som inte fÄtt till det Àn.
Postad 21 September 2010 - 10:45
fremar-7
-
fremar-7
-
LĂ€rjunge
-
-
264 inlÀgg
Hur funkar den dĂ€r VU+ Duo boxen? Ăr ju bra sugen pĂ„ att reklamera skitboxen till canal digital Ă„ begĂ€ra tillbaks mina 2695kr som boxen kostade och köpa en sĂ„n box istĂ€llet.
Postad 21 September 2010 - 11:01
pepz
-
pepz
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Ăr de bara jag som inte kan byta Favorit lista lĂ€ngre? Hittar ingen som kommenterat detta i inlĂ€ggen...
Trycker pÄ "i" och sedan BlÄ fÀr att byta men de hÀnder inget och ja har flera olika favoritlister. NÄgon som har samma problem och har nÄgra bra tips?
Mvh Pepz
Postad 21 September 2010 - 11:10
Herr Kantarell
-
Herr Kantarell
-
Wannabe
-
-
46 inlÀgg
Ser vÀldigt lite kommentarer runt mitt problem vid uppstart att bilden hÀnger sig med nÄtt stort grönt fÀlt som tÀcker merparten av bilden.
Löses med att slita ut HDMI kablen och sedan sÀtta tillbaka den.
Grymt irriterande att behöva göra detta varje gÄng !!.
Ăr jag ensam att ha detta ?.
Postad 21 September 2010 - 11:25
Sripa
-
Sripa
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
Ăr de bara jag som inte kan byta Favorit lista lĂ€ngre? Hittar ingen som kommenterat detta i inlĂ€ggen... Trycker pĂ„ "i" och sedan BlĂ„ fĂ€r att byta men de hĂ€nder inget och ja har flera olika favoritlister. NĂ„gon som har samma problem och har nĂ„gra bra tips? Mvh Pepz
Tryck pÄ OK och sen blÄ! //Leif
Postad 21 September 2010 - 11:26
pepz
-
pepz
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Tryck pÄ OK och sen blÄ! //Leif
Ok, de fÄr jag testa! Tack för hjÀlpen!! Mvh Pepz
Postad 21 September 2010 - 11:58
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlÀgg
Ser vÀldigt lite kommentarer runt mitt problem vid uppstart att bilden hÀnger sig med nÄtt stort grönt fÀlt som tÀcker merparten av bilden. Löses med att slita ut HDMI kablen och sedan sÀtta tillbaka den. Grymt irriterande att behöva göra detta varje gÄng !!.
Nej, du Àr inte ensam om detta problem. Kan du testa att gÄ in i bildinstÀllningar och Àndra HD-fÀrguppsÀttning frÄn RGB till YCbCr (om den inte redan Àr instÀlld pÄ det) och se ifall detta gör nÄgon skillnad. Jag hade ocksÄ samma problem men jag kan inte kolla för jag har den gamla mjukvaran igen.
Postad 21 September 2010 - 11:58
Huddingebo
-
Huddingebo
-
MĂ€stare
-
-
2539 inlÀgg
Ser vÀldigt lite kommentarer runt mitt problem vid uppstart att bilden hÀnger sig med nÄtt stort grönt fÀlt som tÀcker merparten av bilden. Löses med att slita ut HDMI kablen och sedan sÀtta tillbaka den. Grymt irriterande att behöva göra detta varje gÄng !!.
Jag brukar stÀnga av och pÄ TV:n sÄ fÄr jag bild.
Postad 21 September 2010 - 13:08
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlÀgg
Jag brukar stÀnga av och pÄ TV:n sÄ fÄr jag bild.
Jo det brukade fungera för mig ocksÄ men det vore bra om nÄgon som har dessa problem nu kunde testa att Ànda under bildinstÀllningar för att se om det gör nÄgon skillnad.
Postad 21 September 2010 - 15:12
decahb
-
decahb
-
AnvÀndare
-
-
143 inlÀgg
Vad trött jag blir.
Ringde CD "support" idag. Redan i telefonkön sÄ insÄg jag att det hÀr inte kommer att leda nÄnvart !
Dock fÄr man vÀl sÀga att de Àr medvetna om skitboxen, dÄ man fÄr trycka en 1:a för att komma till "problem med hdbox med hÄrdisk" wow ! ett eget tonval !
Hur som helst beskrev problemen, vÀntade x antal minuter medan telefonnissan frÄgade nÄgon annan, svaret blev ju naturligtvis mumbojumbo, de snackar ju bara .....
CD -"Nja, om fjÀrrkontrollen inte reagerar ? -Har du bytt batteri ?"
Jag - För **** !!!!!!!!, Àven om jag har den hÀr boxen, sÄ Àr jag ju inte helt dum i huvudet!!!
Ibland förstÄr jag Michael Douglas i "Falling down"
###### muppar.
Min box Àr tre Är gammal, fungerar nu sÀmre Àn nÄnsin. Moment 22?
Vad skall man göra ???
Det fÄr nog bli en stÀnkare ikvÀll..........
Fridens.
Redigerat av decahb, 21 September 2010 - 15:14.
Postad 21 September 2010 - 15:21
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlÀgg
Det fÄr nog bli en stÀnkare ikvÀll..........
Ja, det Àr ju trotts allt Lill-Fredag idag !
Postad 21 September 2010 - 16:40
Unregisterede450f1d0
-
Unregisterede450f1d0
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
efter att jag har tagit bort nÀtverks kabeln har jag sluppit dubbelstarts buggen
Postad 21 September 2010 - 17:13
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1086 inlÀgg
Ja, det Àr ju trotts allt Lill-Fredag idag !
Det Àr vÀl imorgon? Ringde och upptÀckte som skrivet ovan att det numera finns tonval för just pvr-boxen samt att man kan lÀmna sitt nummer och bli uppringd. Positivt att de har tagit tag i problematiken med lÄng telefonkö och underlÀttat för oss kunder som vill felanmÀla. Rabblade upp, för supporten, alla felen jag har/haft och krÀvde nÄgon form av kompensation. Supporten beklagade och skickade mig vidare till abonnemang som kompenserade mig och jag tackade genom att ta ytterligare ett tvillingkort.
Postad 21 September 2010 - 17:16
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Ăber-Guru
-
-
11229 inlÀgg
Jag - För **** !!!!!!!!, Àven om jag har den hÀr boxen, sÄ Àr jag ju inte helt dum i huvudet!!!
Postad 21 September 2010 - 18:13
Sripa
-
Sripa
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
[quote name='JMKbiker' date='Sep 21 2010, 17:13 ' post='3022740'] Det Àr vÀl imorgon? PÄ onsdag Àr det lill-lördag //Leif
Postad 21 September 2010 - 18:17
fredl
-
fredl
-
ForumrÀv
-
-
762 inlÀgg
hej, samma problem hos oss, sÄ fort vi lÀmnar menyn sÄ Àr det tillbaka pÄ 576, jÀtte trÄkigt - vi hade kalasbild förut!! vi har hdmi direkt frÄn box till TV.
Har efter uppdateringen ocksÄ drabbats av krafigt försÀmrad bild via HDMI. Bilden Àr "dassig" och endast i 576p, jag kan vÀlja högre upplösningar men de fastnar inte och gör ingen skillnad. VÀntar pÄ att bli uppringd av CD... Mina problem Àr: -DÄlig bild pÄ SD -Ingen HD signal -FörsÀmrad funktionalitet vid spolning (skip 10 min Àr ingen höjdare, vore bÀttre med +3 min, -30 sek som pÄ vettiga PVR:er) Har alltid rekommenderat CD till alla som frÄgar (och jag sÀljer dessutom sÄdana saker), men faktum Àr att den senaste prishöjningen + buggig PVR box fÄr mig att börja tveka... Kanalerna som jag gÀrna vill ha Àr ESPN America och BBC Entertainment, TV4 Guld och Komedi och Comedy Central, men de Àr ju inte exklusiva för CD lÀngre. Man kanske skulle prova Telia igen...
Postad 21 September 2010 - 18:29
Pexer
-
Pexer
-
LĂ€rjunge
-
-
395 inlÀgg
Hur kan det komma sig att man missar dessa buggar i tester innan release?
Ăr sĂ„ fantastiskt trött pĂ„ CD nu....
- "Nute" vid uppstart
- Boxen gÄr ibland inte att starta, fÄr rycka ur strömkabeln, ta ur programkort, sÀtta i strömkabeln, starta box, byta kanal, sÀtta programkort, dÄ Àr jag igÄng. Tror det var en schemalagd inspelning som pÄgick nÀr detta intrÀffade. Men Àrligt talat: bryr mig inte och tÀnker inte heller felsöka Ät CD.
- FjÀrren reagerar segare
- Guiden har blivit vÀrdelös, visar inte dag efter "imorgon", bara datum, borttagen förhandsgrankning
Boxen fungerade nÄgorlunda bra med förra mjukvaran ju!
Helt sjukt: Betalar för att betatesta deras crappiga franska boxar sÄ att dom ska kunna sÀlja mer till mig (VOD)....
Postad 21 September 2010 - 19:14
Iwarsson
-
Iwarsson
-
LĂ€rjunge
-
-
454 inlÀgg
efter att jag har tagit bort nÀtverks kabeln har jag sluppit dubbelstarts buggen 
Den har jag trots att jag aldrig startat VOD eller ens satt i nÀtverkskabeln...
Postad 21 September 2010 - 19:16
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Ăber-Guru
-
-
11229 inlÀgg
Dubbelstart har jag varje gÄng o det utan VOD.
Mellan igÄr o idag försvann ocksÄ alla satta inspelningar
Postad 21 September 2010 - 19:31
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlÀgg
Dubbelstart har jag varje gÄng o det utan VOD.
Mellan igÄr o idag försvann ocksÄ alla satta inspelningar
Vilka kanaler? Samt en frÄga frÄn mig - vilken signalstyrka har du pÄ epg-kanalaen? Det brukar vara den som boxen stÀller in LNB1 pÄ vid uppstart. Frekvens 10872 ska det vara.
Postad 21 September 2010 - 20:50
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Ăber-Guru
-
-
11229 inlÀgg
Vilka kanaler? Samt en frÄga frÄn mig - vilken signalstyrka har du pÄ epg-kanalaen? Det brukar vara den som boxen stÀller in LNB1 pÄ vid uppstart. Frekvens 10872 ska det vara.
TV4 (ej HD) pÄ kanal 10872 har jag 69, den ligger just nu pÄ LNB2 dÄ jag har en inspelning som pÄgÄr sÄ tar den förstakanalen. Annars ligger det mellan 66 och 72 pÄ LNB1 o LNB2 vad jag har sett pÄ de olika frekvenserna (har dock inte kollat mer Àr runt 5-6st)
Redigerat av Unregistered124686ac, 21 September 2010 - 20:52.
Postad 21 September 2010 - 20:54
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlÀgg
TV4 (ej HD) pÄ kanal 10872 har jag 69, den ligger just nu pÄ LNB2 dÄ jag har en inspelning som pÄgÄr sÄ tar den förstakanalen. Annars ligger det mellan 66 och 72 pÄ LNB1 o LNB2 vad jag har sett pÄ de olika frekvenserna (har dock inte kollat mer Àr runt 5-6st)
Ok... samlar bara lite data.. men frÄgan Àr om det ger nÄgot. Jag sÄg idag nÀr jag fick över epg-kanalen pÄ lnb2 uppdaterades inspelningslistan för mig med tid för dexter senare ikvÀll. Innan, nÀr epg lÄg pÄ lnb1, hade den inte funnit den tiden. min lnb1 ligger klistrad pÄ 66% och lnb2 pÄ 72-73%
Postad 21 September 2010 - 21:16
Honda
-
Honda
-
LĂ€rjunge
-
-
282 inlÀgg
Ăr de bara jag som inte kan byta Favorit lista lĂ€ngre? Hittar ingen som kommenterat detta i inlĂ€ggen... Trycker pĂ„ "i" och sedan BlĂ„ fĂ€r att byta men de hĂ€nder inget och ja har flera olika favoritlister. NĂ„gon som har samma problem och har nĂ„gra bra tips? Mvh Pepz
Min hoppade frÄn min favoritlista idag, men det gick att byta tillbaka. Startade Àven i Mute. Gick att lösa genom att skruva upp volymen. Lite förvirrande nÀr man som jag kör med SPDF dÀr volymkontrollen inte anvÀnds i DD medan den tydligen gör det pÄ stereo.
Postad 21 September 2010 - 21:28
Huddingebo
-
Huddingebo
-
MĂ€stare
-
-
2539 inlÀgg
För att Àndra favoritlista skall man först trycka pÄ OK och pÄ sÄ vis fÄ fram befintlig lista och dÀr trycka pÄ den blÄ knappen pch blÀddra framÄt de befintliga listorna.
Postad 22 September 2010 - 07:37
Melmac
-
Melmac
-
MĂ€stare
-
-
3271 inlÀgg
NÄn mer Àn jag som har problem emd att boxen Àndrar tillbaka till 1080i lite dÄ och dÄ trots att jag stÀllt in den pÄ 720P och sparat instÀllningen?
Postad 22 September 2010 - 07:42
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlÀgg
NÄn mer Àn jag som har problem emd att boxen Àndrar tillbaka till 1080i lite dÄ och dÄ trots att jag stÀllt in den pÄ 720P och sparat instÀllningen?
JodÄ, vi Àr nog nÄgra stycken hÀr med samma fel. Min har iofs hÄllit instÀllningen för 720p i 4-5 dagar nu, sÄ jag hÄller tummarna. //P
Postad 22 September 2010 - 07:55
ruva
-
ruva
-
MĂ€stare
-
-
2789 inlÀgg
Efter alla problem som varit med den nya mjukvaran sÄ fick jag en ny box skickad till mig och i den lÄg gamla programvaran. Skönt med en "fungerande" box igen. ..
Grattis
Postad 22 September 2010 - 08:04
LabanV
-
LabanV
-
AnvÀndare
-
-
189 inlÀgg
Min boxen Àndrar alltid tillbaka till 1080i vid omstart trots att jag stÀllt in den pÄ 720P och sparat instÀllningen.
Postad 22 September 2010 - 08:16
yellowmanX
-
yellowmanX
-
Amatör
-
-
58 inlÀgg
SÄg förövrigt att de slÀppt en "Tv-guide" för iphone/ipod( http://www.canaldigi...de-iPad-iPhone/).
HÀrligt att de lÀgger tid och resurser pÄ det, nÀr de har en box/mjukvara som denna... ...
Postad 22 September 2010 - 08:17
fremar-7
-
fremar-7
-
LĂ€rjunge
-
-
264 inlÀgg
Mmm samma hÀr inte för att jag mÀrker nÄn skillnad direkt om den stÄr pÄ 1080i eller 720p förutom instÀllningen i menyn.
Postad 22 September 2010 - 09:29
PojPoj
-
PojPoj
-
LĂ€rjunge
-
-
277 inlÀgg
Jag har det motsatta problemet och har sÄ haft med Àven den gamla boxen utan hÄrddisk. Den gÄr ner till 720P, men inte strikt vid omstart. Vet inte riktigt vad som triggar det, besök pÄ nÄn/nÄgra vissa kanaler?
Postad 22 September 2010 - 09:51
Lias08
-
Lias08
-
MĂ€stare
-
-
2705 inlÀgg
SÄg förövrigt att de slÀppt en "Tv-guide" för iphone/ipod(http://www.canaldigi...de-iPad-iPhone/).
HÀrligt att de lÀgger tid och resurser pÄ det, nÀr de har en box/mjukvara som denna... ...
Ja om det gick att ladda ner, appen Àr lika kass som CDs inspelningsbara hd-box. Jag har försökt ladda ner den flera gÄnger men den vill inte, stÄr bara "vÀntar"! Jag hÄller med till TV.nu appen
Redigerat av Lias08, 22 September 2010 - 09:52.
3 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 3 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Titan Noir Max
Rian
2026-09-06 21:47:55
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|