![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 23 januari 2014 - 11:14
Postad 23 januari 2014 - 20:56
Postad 24 januari 2014 - 16:42
Är det streamat över nätverket? XBMC?
Har bara testat en rulle och körde 10 minuter utan problem
XBMC inställt på "pass thrue"/genomströmmning och filmen på en samba share
Både XBMC och reciver indikerar att det är DTS HD MA
Postad 24 januari 2014 - 17:53
Postad 24 januari 2014 - 21:18
Postad 25 januari 2014 - 13:21
Postad 25 januari 2014 - 14:31
Kör Boxee som den kom, inga hack. Problemet är att den inte vill finna mina mkv. filer. Andra format, typ avi. är inga konstigheter. Vad gör jag för fel?
Postad 25 januari 2014 - 15:28
Ursäkta om frågan är ställd tidigare, har sökt men inte lyckats finna en lösning på mitt problem.
Kör Boxee som den kom, inga hack. Problemet är att den inte vill finna mina mkv. filer. Andra format, typ avi. är inga konstigheter. Vad gör jag för fel?
Inget svar men jag har inga problem med att hitta .mkv, vara sig innan Boxee+ eller efter. Lägger bara till ytterligare källor och scannar så funkar det
Postad 25 januari 2014 - 19:50
Postad 25 januari 2014 - 20:07
Om du menar Boxee så finns ju dessa?Har länge letat efter om den klarar DTS HD genom XBMC, nu har jag äntligen fått mitt svar. Nu är bara problemet att hitta någon affär som säljer den.
https://www.prisjakt...kt.php?p=732165
Redigerat av masse70, 25 januari 2014 - 20:09.
Postad 27 januari 2014 - 16:05
Har nu en liten underlig fråga. På sistone så har min Boxee Box börjat att strula lite, med att den identifierar tv serier dubbelt. Istället för att få in nya avsnitt i eksisterande lista av avsnitt, så skapar den en ny i listan. Till exempel så har jag börjat fixa ner Brooklyn Nine, och dom första avsnitten ligger i en "Brooklyn Nine" grupp, och nästa två avsnitt ligger i ytterligare en "Brooklyn Nine". Så i min lista av serier är det nu två st "Brooklyn Nine". Detta händer för flera serier. Nån som vet hur man fixar detta? Har provat att gå in och identifiera avsnitten igen, men det hjälper inte.
Och om jag börjar om helt och rensar mitt cache och dylikt, så antar jag att jag förlorar all info om vilka avsnitt jag redan sett??
Postad 03 februari 2014 - 13:34
Testat att köra in XBMC på ett Sandisk Cruzer Edge, har inte mätt läs/skrivhastighet men funkar hyggligt, "hickar" till ibland men inget jätteproblem.
Har du testat att formatera stickan i fat32? Jag råkade snubbla över en tråd om vilket format som är bäst att formatera stickan i och nån skrev att med ntfs frös och segade det rätt ofta, det har jag upplevt de senaste dagarna också så jag formaterade om till fat32 imorse och det bara flöt på direkt, inte ens de vanliga startupfrysningarna är kvar..
Postad 08 februari 2014 - 23:26
Har du testat att formatera stickan i fat32? Jag råkade snubbla över en tråd om vilket format som är bäst att formatera stickan i och nån skrev att med ntfs frös och segade det rätt ofta, det har jag upplevt de senaste dagarna också så jag formaterade om till fat32 imorse och det bara flöt på direkt, inte ens de vanliga startupfrysningarna är kvar..
Ntfs på stickan och ska testa att formatera som fat32 istället, tack!
Postad 13 februari 2014 - 20:42
Postad 13 februari 2014 - 20:49
Postad 13 februari 2014 - 20:54
Har du provat formatera till FAT32 och lägga allt från XBMC-mappen rakt i roten på USB:n?
EDIT: kör senaste Boxee+ (1.5.3)
Redigerat av F.L., 13 februari 2014 - 20:54.
Postad 13 februari 2014 - 20:57
Jag får verkligen inte igång min Xmbc.. Kan det bero på att usb stickan är för långsam?? Det blir bara svart.. Har väntat upp till 10 minuter efter uppstart, har försökt ett par månader utan lycka..
Hmm, jag hade det problemet i några veckor och för att göra lång historia kort så raderade jag mappen portable_data på usb-stickan och sen funkade det plötsligt, det funkar säkert inte för dig men testa. Dom jobbar på problemet såvitt jag vet.
Postad 13 februari 2014 - 23:09
Jag får verkligen inte igång min Xmbc.. Kan det bero på att usb stickan är för långsam?? Det blir bara svart.. Har väntat upp till 10 minuter efter uppstart, har försökt ett par månader utan lycka..
Hade exakt samma fel här men jag gjorde som helfire666 skrev och då funkar det. Däremot så kan jag inte få xbmc att visa tv serier på start sidan, såg att man kan ställa in vad som ska visas och inte visas men tv delen är bara grå och går ej att välja.
Postad 14 februari 2014 - 10:43
Redigerat av Garrett, 14 februari 2014 - 10:44.
Postad 14 februari 2014 - 10:46
Satsa inte på Netflix med Boxee, du får inget 5.1 ljud :/Det går händelsevis inte att få igång netflix genom XBMC på boxee månne tro? Funderar på att sätta in boxeen i sovrummet, hade vart guld att ha den till netflix med isf...
Annars så kör du bara canadavpn t.ex och sen funkar det, hur lätt som helst

Postad 14 februari 2014 - 10:53
Satsa inte på Netflix med Boxee, du får inget 5.1 ljud :/
Annars så kör du bara canadavpn t.ex och sen funkar det, hur lätt som helst
Spelar ingen roll i sovrummet, har bara TV ljudet ändå

Ah... ville ha sv Netflix, men då går inte det?

Kanske skulle sätta in ena ps3an där ändå...

Postad 14 februari 2014 - 10:58
Tyvärr bara utländska Netflix, men dom har en hel del som är bättre också!Spelar ingen roll i sovrummet, har bara TV ljudet ändå
Ah... ville ha sv Netflix, men då går inte det?
Kanske skulle sätta in ena ps3an där ändå...
Postad 14 februari 2014 - 11:00
Tyvärr bara utländska Netflix, men dom har en hel del som är bättre också!
Sant... får se hur jag gör... tack för svar!

Postad 15 februari 2014 - 19:33
Postad 16 februari 2014 - 15:30
Tack på förhand.
Postad 17 februari 2014 - 16:39
Testade att ta bort den där mappen med det hjälpte inte.. Funkar inte på någon utav mina 2 boxar!
Dom arbetar på det, det sägs att en del boxar bootar för snabbt vilket jag tycker låter som "vi har inte en aning", min började fungera just efter radering av den mappen och sen har den gått, det är samma box som jag haft hela tiden så jag vet inte alls jag. Sen är det inte speciellt trevligt att fråga nåt på det forumet så jag har slutat ställa frågor.
Redigerat av hellfire666, 17 februari 2014 - 16:44.
Postad 17 februari 2014 - 16:46
Hej! Är det någon som kan förklara för en noob exakt stegen man ska göra för att dela filer/mapar från datorn och streama till Boxeen? Har sökt efter guider men hittar ingen som visar det steg för steg. Hur hittar man maparna sen i boxeen? Jag använder mig av Windows 7.
Tack på förhand.
Tyvärr så har jag ingen aning om hur man delar från datorn, jag brukar se mina mappar jag delade ut innan jag gav upp lite slumpvis, nån här borde väl veta?
Redigerat av hellfire666, 17 februari 2014 - 16:46.
Postad 18 februari 2014 - 15:17
Att dela ut en mapp .Hej! Är det någon som kan förklara för en noob exakt stegen man ska göra för att dela filer/mapar från datorn och streama till Boxeen? Har sökt efter guider men hittar ingen som visar det steg för steg. Hur hittar man maparna sen i boxeen? Jag använder mig av Windows 7.
Tack på förhand.
1 Högerklicka på mappen du vill dela ut välj egenskaper.
2. Under egenskaper välj delning
3. Välj dela.
4. välj dela igen
5. Mappen borde nu var utdelad kan skilja sig lite om mappen är en mapp med systemfiler...
Redigerat av jimjans, 18 februari 2014 - 15:17.
Postad 27 februari 2014 - 09:47
Hallå där,
Har nu en liten underlig fråga. På sistone så har min Boxee Box börjat att strula lite, med att den identifierar tv serier dubbelt. Istället för att få in nya avsnitt i eksisterande lista av avsnitt, så skapar den en ny i listan. Till exempel så har jag börjat fixa ner Brooklyn Nine, och dom första avsnitten ligger i en "Brooklyn Nine" grupp, och nästa två avsnitt ligger i ytterligare en "Brooklyn Nine". Så i min lista av serier är det nu två st "Brooklyn Nine". Detta händer för flera serier. Nån som vet hur man fixar detta? Har provat att gå in och identifiera avsnitten igen, men det hjälper inte.
Och om jag börjar om helt och rensar mitt cache och dylikt, så antar jag att jag förlorar all info om vilka avsnitt jag redan sett??
Jag har samma extremt irriterande problem!
Postad 01 mars 2014 - 17:15
Prövat starta om den ett tiotal gånger, även med factory reset, men man kommer ingenstans. Jag får bara en "red screen".
*Edit* Problemet löst, kan ju vara bra att bryta strömmen till sitt försteg nån gång om året i alla fall

Redigerat av sajbot, 04 mars 2014 - 09:13.
Postad 02 mars 2014 - 18:59
Postad 16 mars 2014 - 23:03
Postad 17 mars 2014 - 08:02
För mig funkar det att Airplaya till Boxee, har iPhone 5 med senaste uppdateringen.Vet någon ifall det är senaste uppgraderingen på iPhone som gör att det inte går att airplaya musik längre till boxee'n?
Däremot funkar inte allt videomaterial, en del från Facebook funkar men Youtube går ej.
Ljud är inga problem för Boxee och iPhone, däremot video.
Postad 17 mars 2014 - 22:37
Har aldrig haft problem med ljudöverföring, och bild var det längesen det gick. Det är efter uppdateringen av iOS som det inte funkar med ljud heller. iPhone 5s och iPad3.För mig funkar det att Airplaya till Boxee, har iPhone 5 med senaste uppdateringen.
Däremot funkar inte allt videomaterial, en del från Facebook funkar men Youtube går ej.
Ljud är inga problem för Boxee och iPhone, däremot video.
Postad 18 mars 2014 - 07:37
Alltså allra senaste uppdateringen? Eller menar du iOS7?Har aldrig haft problem med ljudöverföring, och bild var det längesen det gick. Det är efter uppdateringen av iOS som det inte funkar med ljud heller. iPhone 5s och iPad3.
Postad 18 mars 2014 - 10:40
Postad 18 mars 2014 - 10:53
Jag har iOS 7 och streamar ljud utan problem. Har Boxee hacks förresten...om det spelar roll?
Det är bild som inte fungerar
Postad 18 mars 2014 - 10:55
Jo det vet jag, skrev det där uppe. Askungen skrev att ljud inte fungerade men jag menar på att det fungerar.Det är bild som inte fungerar
Postad 18 mars 2014 - 14:30
Har det med Boxee hacks att göra då?Märkligt,har 7.1 iOS får väl blåsa om burken
Postad 18 mars 2014 - 16:49
Ingen aning,börjar med fabriksinställningarna och kollar sen lägger jag in hacket så får vi se... Ingen som behövt ändra något på i-enheten?Har det med Boxee hacks att göra då?
Postad 20 mars 2014 - 13:30
Postad 20 mars 2014 - 13:32
Att den slutat tillverkas?Öh, det finns inga nya boxee att köpa och det står ej beställbar där den funnits och den enda som finns att kostar över 2000 kr, vad har jag missat?
Postad 20 mars 2014 - 14:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar