Men kontrollens ljud är INTE högt...
Beror väl på vad man anser som högt. Höll för övrigt på att skita ner mig när jag spelade Resogun på releasedagen och den där jäkla kontrollen började snacka haha.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
15 relaterade trådar
Postad 30 July 2014 - 15:26
Beror väl på vad man anser som högt. Höll för övrigt på att skita ner mig när jag spelade Resogun på releasedagen och den där jäkla kontrollen började snacka haha. Postad 30 July 2014 - 17:02
Inte hört ett ljud från min kontroll förrän idag när jag börja spela TLOU. Klick ljudet från ficklampan kommer ur den (vilket är rätt fräckt
Redigerat av DragonPuffer, 30 July 2014 - 17:06. Postad 30 July 2014 - 17:04
I Sniper Elite är det ladda om-ljud ur kontrollerns högtalare. Möjligen något mer ljud också.
Postad 30 July 2014 - 20:20
EA Access, inget för Sony.
http://www.gameinfor...tion-gamer.aspx
Redigerat av Zerox_no1, 30 July 2014 - 20:21. Postad 30 July 2014 - 20:54
Tycker det är bra av Sony. Fattar inte riktigt hur MS tänker. Varför släppa in en konkurrerande prenumerationstjänst på sin egen plattform? Postad 30 July 2014 - 21:12
Sätter i 3d bluray filmen . När jag kommer in i menyn så kommer det upp en text som säger att min "spelare" (ps4) inte stödjer 3d Playback. Vanlig bluray film funkar. Har installerat uppdatering 1.75. Har även 3d tv. " the disc has recognized that your player And/or Display does not support 3d playback or your player firmware Requirez updating " Nån som vet vad jag ska göra ? Redigerat av Spazze, 30 July 2014 - 21:17. Postad 30 July 2014 - 21:26
Blir det poppis så kommer det nog till Playstation nästa år eller nått. Postad 30 July 2014 - 21:45 Var det därför du slutade spela Resogun!? Postad 30 July 2014 - 22:38
Kör du HDMI via förstärkare till tvn? Har du HDMI 1.4 på förstärkaren i så fall? Postad 31 July 2014 - 08:45
Kan tänkas bli så. Har dock en känsla av att relationerna mellan Sony och EA är kallare än mellan Microsoft och EA. Förra chefen för Xbox - Peter Moore - gick över till att bli chef för EA Sports. Så jag tror att dom har en mer avslappnad relation, kanske samarbets-mässig till och med. Min uppfattning av MS är att dom gärna gör Xbox till en slags bazaar där i princip vilken tjänst som helst kan få komma in medan Sony på gott och ont är mer ett typiskt japanskt företag - lite segare, lite mer xenofobiskt, men villiga att stå fasta med sin vision av Playstation och vänta ut marknaden. Förra generationen gick den planen i stöpet men med Ps4:an har dom all anledning att vara försiktiga och beskyddande. Sen tror jag inte vi ser det komma innan lanseringen av PSNow, allt annat vore ju en strategisk kollaps. Vi får se hur det utvecklar sig. Postad 31 July 2014 - 09:29 Har du kört något 3D spel på PS4an? Ladda ner Zen Pinball eller demot till Trine 2 och testa att det fungerar. Postad 31 July 2014 - 09:57
Japp hdmi via förstärkare till tv. Nej det tror jag inte. Den är rätt gammal. :/
Nej aldrig testat 3D spel. Får testa det senare i eftermiddag. Enda jag testat är 3D filmer. Postad 31 July 2014 - 10:00
Då är det säkert förstärkaren som bromsar upp 3Dn där...
Annars får du köra HDMI bild till Tvn, och optisk till förstärkaren... men då tror jag inte du får HD ljud... Redigerat av Garrett, 31 July 2014 - 10:01. Postad 31 July 2014 - 10:04
Har inte riktigt följt priserna på PS4 senaste tiden men såg att de är nere på 3600-3700kr och undrar om man bör slå till eller om priserna har legat på dessa nivåer länge?
Har egentligen inget spel jag vill spela just nu men tanken är att köpa nu om "normalpriset" för PS4 är över 4000kr... Postad 31 July 2014 - 10:07
Tack ska testa detta senare idag ! Ok isånafall får jag köpa bättre grejer. Postad 31 July 2014 - 12:08 Han har antagligen ändå inte HD-ljuden om förstärkaren är så gammal att den inte har hdmi 1.4. Postad 31 July 2014 - 12:15
Kanske inte... men min onkyo 607 fixar HD ljud, men har inte HDMI 1.4/3D Postad 31 July 2014 - 12:36
Fick med en DLC kod när jag förhandsbokade ett spel, hur länge gäller den?
Väntar på den vita PS4.... Postad 31 July 2014 - 14:08 Kan inte, väntar på PS4 DLC koden blir den kopplad till psn-konto eller enheten? Postad 31 July 2014 - 14:18 PSN konto. Du kan "köpa" gratisspelen till Ps4 varje månad på ex datorn, och sedan ladda ner dom på din nya PS4 när du skaffat den. Postad 31 July 2014 - 14:55
Ok, tack för informationen! Postad 31 July 2014 - 16:20
Jag kopplade in hdmi till tvn och optisk till förstärkaren då funkade det. Tack ni som hjälpte mig!
Postad 06 August 2014 - 20:49
Sista uppdateringen 1.75 verkar ha pajjat min ps4. Samma sak för många fler om jag söker på samma problem. Skiten stänger av sig själv och sen startar upp i felsäkert läge, sen innan man ens hunnit tryckt på något så stänger den av sig. Sen startar man den och samma sak igen. Det hela började efter jag uppdaterat till 1.75. Spelade ett tag sen gick jag ur och skulle in på netflix. Då la den av helt random, men sen när jag starta funka det igen. Stängde av och har inte spelat på en vecka typ.
Men idag så spelade jag watch dogs i en timme, gick ur spelet. Kolla telefon och hör att ps4an piper till och sen stänger av sig. Startar upp och in i felsäkert läge. Och nu detta problem. Känns ju kul! Ska testa lite snart igen, men annars är det väl bara skicka in den. Men komiskt att fler att fått samma problem just efter senaste uppdateringen. Känns ju bra att det släpps uppdateringar som pajjar vissa konsoler. Någon mer som varit med om samma? Postad 06 August 2014 - 21:16 Nog svårt att sära på dom då i stort sett alla återförsäljare har sålt både och då det varit brist på den innan. Inte för att det skiljer nått på dom heller för den delen. Men Webhallen är ju annars den kedja som får in flest Ps4or av Nordisk Film, vad jag vet.. Postad 06 August 2014 - 21:22 Tackar för svaret. Så då är det mest att gå på mest pålitliga försäljare på en EU maskin? Netonnet på 3490:- känns som ett bra pris, men kommer den sjunka när One kommer, några tips? Postad 07 August 2014 - 06:37 Tror inte den sjunker mycket mer än så. Därimot kommer det en Vit i September - Oktober, om man hellre vill ha den: http://www.mediamark...html?langId=-16 Postad 07 August 2014 - 08:03 Det är inte så att du har haft åska eller så den senaste tiden? Jag tror knappast att en firmwareuppdatering skulle ge dig dom felen. Postad 07 August 2014 - 11:07
Alla grejer är alltid urkopplad vid åska, är jag inte hemma är allt urkopplat också. Sen skrev jag ju att jag sökt på problem med 1.75 och är fler som fått samma problem efter. Om man bara söker på ps4 som stänger av sig själv random så får man upp hur mycket sökresultat som helst, från release tills nu. Har hänt förut att firmware gör att vissa system får problem. Bara söka på det själv. Idag när jag startar konsolen blinkar den blått länge och sen stänger av sig. Slår sedan på sig själv och in i felsäkertläge. Dock så stängdes den av igen och sen kom jag in på ps4 i vanliga menyn. Spelade i 30min och mitt i så tjuter den till och det kommer upp en snurrande symbol och konsolen stängs av. Sätter på den igen och gör samma sak igen men kommer sedan upp en ruta att jag stängt av konsolen fel(fast det inte var jag). oavsett om detta är pga av firmware eller inte så är det massor som beskriver att dom fått samma problem. Från release tills nu. Kanske bäst att skicka in den iaf.... Postad 09 August 2014 - 15:55
Har det kommit någon mer information om dem kommer att lägga in fler media funktioner i ps4? tex spela upp filer som du har på datorn via ps4 eller från usb
När kommer man kunna använda bluetooth headset som inte kommer från sony? Postad 09 August 2014 - 17:51 Morlock skrev om nått rykte om DLNA och Mediaspelning i Firmwaretråden förra veckan. Kolla in där. Tidigt 2015 tror jag det pratades om. Redigerat av Megaman1, 09 August 2014 - 17:52. Postad 09 August 2014 - 18:07
Sony jobbar hårt på saken, teamet är det samma som sparkade i gång PSN efter hackerattacken
ps4team.jpg 9.9K
2 Antal nerladdningar
Postad 09 August 2014 - 19:33
Haha det ligger nog mycket i den bilden om de ryktas om tidigt 2015 så får vi väll anta att det blir en försening också Postad 11 August 2014 - 07:21
Spelade med min PS4:a för första gången igår och den var extremt högljudd när jag spelade Watch dogs, verkade som fläkten gick på max hela tiden. Testade demot till FIFA 14 och då höll den en normal ljudnivå. Någon annan som upplevt att fläkten låter väldigt mycket? Jag har placerat den i en tv-bänk som är öppen både bakåt och framåt men det känns ändå att det blir varmt i facket i tv-bänken, det blir säkert inte bättre av att det så här års är ca. 26 grader i vardagsrummet.
Redigerat av dabo, 11 August 2014 - 07:24. Postad 11 August 2014 - 10:00
Du har inte möjlighet att ställa den luftigt bredvid tv-bänken istället?
Jag har ännu inte fått hem min men tog det säkra före det osäkra och beställde stället så den gick att ställa rakt upp. Postad 11 August 2014 - 10:49
Upptäckte att det är en kant bak på bänken som går upp ca 5-6 cm, sedan drar man kablarna över den. Om PS:en blåser ut värmen nertill på baksidan (minns inte) så kanske luften har svårare att ta sig därifrån p.g.a. kanten. Ska testa ställa den bredvid tv:n när jag kommer hem få se om det blir någon skillnad.
Postad 11 August 2014 - 11:08
Jag har min ps4 liggandes ovanpå tvbänken. Tidigare hade jag den stående men då förde den en massa oljud. Lät mer när man spelade och även i standby.
Postad 11 August 2014 - 11:56
Är det inte skivläsaren som för mest oljud? Sen när spelet är helt installerat kommer den nog lugna ned sig.
Postad 11 August 2014 - 15:00
Min körde på fullt på Killzone, rätt lugnt sedan. WD har jag inte spelat
Postad 11 August 2014 - 15:06 Ja när man spelar killzone låter den som en jumbojet... Postad 11 August 2014 - 19:49
Verkar ha löst sig nu när jag placerade den uppe på tv-bänken istället, nu är det mer normal ljudnivå.
Redigerat av dabo, 11 August 2014 - 19:52. Postad 13 August 2014 - 21:13
Är så glad
Postad 14 August 2014 - 10:18
Verkligen Postad 14 August 2014 - 11:56
Ni som har köpt PS4 & har PS3, spelar ni något på PS3 eller står den mest ?
Jag är sugen på att köpa ett PS4 men har många spel som jag ej har spelat på PS3'an säkert 10 spel som fortfarande är inplastade, plus flera PS+ spel. Är ju stor risk att jag inte kommer spela dom när man sätter igång o spela på PS4. Postad 14 August 2014 - 11:59
MIn ps3 har inte varit igång sen jag fick ps4an på releasen. Den vet visserligen ganska sliten och ville bara spela fifa och mw3. Stannade ofta av överhettning. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |