Postad 02 oktober 2010 - 17:23

Postad 02 oktober 2010 - 17:35
Kalekulan: Japp, baksidan ser ut som den andra baksidan bilden du har i din post. Så allt tyder på att det är den remastrade utgåvan. Så 99:- för den var ju inte alls dumt!
Har du testat skivan? Tycker du att det är bra bild?
Postad 02 oktober 2010 - 19:23
de nya skandinaviska utgåvan har EXAKT samma ljudspår och textningar som de nya amerikanska, vad i hela världen är det som får dig att så desperat vägra tro på att det är samma utgåva som den nya amerikanska?Har du testat skivan? Tycker du att det är bra bild?
Postad 03 oktober 2010 - 09:46
de nya skandinaviska utgåvan har EXAKT samma ljudspår och textningar som de nya amerikanska, vad i hela världen är det som får dig att så desperat vägra tro på att det är samma utgåva som den nya amerikanska?
Shit, du hittade inte bättre ord för att beskriva vad jag tyckte?
Jag vill ha bildbevis, vad är problemet?
Postad 04 oktober 2010 - 14:40
Postad 04 oktober 2010 - 18:04
Hörde med Discshop om vilken utgåva dom hade och Janne Ahlgren himself kollade på dem i lagret. Den de har är den första med PCM alltså.
Troligtvis är det väl så att både gamla och remastrade finns ute på marknaden i Sverige men att Discshop i nuläget bara har gamla versionen på lager. Faktum är ju att jag fick min utgåva från Discshop och den har DTS HD Master Audio 5.1 istället för PCM.
Postad 04 oktober 2010 - 18:26
Är den svensk utgåvan lika bra som den brittiska? Dvs så det inte är samma som med t ex Femte elementet.
Edit: Hur som helst, nu är dom i alla fall beställda.
Redigerat av 50plus, 04 oktober 2010 - 22:45.
Postad 05 oktober 2010 - 10:56
typ skriva,
Gladiator: text text text...
eller nåt sånt.
bara ett förslag :-)
Postad 05 oktober 2010 - 13:14
Äntligen
16 November smäller det
![]()
Avatar Extended Collector's Edition
"This edition will feature the original theatrical release, a special edition re-release, family audio track with all objectionable language removed and new collector's extended cut with sixteen more minutes including an exclusive alternate opening Earth scene."
Du är ute efter den svordomsfria versionen antar jag?

Om de hade skrivit något om att bifoga ett mer dynamiskt ljudspår led lite tryck i basen så hade jag varit lite intresserad. Nuvarande utgåva är ju anpassad för BOSE-anläggningar. Till och med DVD:n lär ha mer tryck (fast den har ju usel bild jämfört med BD:n så den kan man ändå inte titta på).

Jag skulle även vilja se en Theatrical version med cinemascope i stället för den TV:anpassade nuvarande open matte utgåvan.
Redigerat av hassesolo, 05 oktober 2010 - 13:15.
Postad 05 oktober 2010 - 14:11
Postad 05 oktober 2010 - 15:37

Postad 06 oktober 2010 - 22:05
Är det någon som kan uttala sig om den svenska utgåvan av Seven avseende PQ och AQ?
Riktigt bra bild och även bra ljud.
Postad 06 oktober 2010 - 22:12
Den har jag inte hört någonting om. Är den animerad? Verkar intressant då den verkar kretsa kring en tysk officer.
Postad 07 oktober 2010 - 06:26
Riktigt bra bild och även bra ljud.
Nice, då får det bli ett köp från svensk handlare då.
Postad 07 oktober 2010 - 07:03
Den har jag inte hört någonting om. Är den animerad? Verkar intressant då den verkar kretsa kring en tysk officer.
Nix inte animerad utan vanlig spelfilm, mer info finns här http://www.imdb.com/title/tt0039822/
Postad 07 oktober 2010 - 08:20
Hoppas den är som UK och den är som USA så är jag nöjd nu när UK bara kostar ca 12 pund
Det är den nya remastern, och den ser FANTASTISK ut!
Postad 07 oktober 2010 - 10:08
Postad 07 oktober 2010 - 10:16
Nix inte animerad utan vanlig spelfilm, mer info finns här http://www.imdb.com/title/tt0039822/
Varför har dom då en gubbe från ett Playstation 2-spel på framsidan?
Postad 07 oktober 2010 - 22:45
samt lite DVD vs BD
Redigerat av USiT2009, 07 oktober 2010 - 22:51.
Postad 08 oktober 2010 - 06:36
På tvåan och trean har grainet försvunnit och det ser misstänkt soft ut. DNR? På tvåan och trean ser man även en del EE, men inte så jättestarkt.

Postad 08 oktober 2010 - 15:14
Så kommer då äntligen alla filmer på BD, frågan är väl bara när i Svedala...
Redigerat av Unregistered4eba3a31, 08 oktober 2010 - 15:15.
Postad 08 oktober 2010 - 21:15
Bilden fryser, ljudet hackar. SPolar man tillbaka när den har frysts så hoppar man ett helt kapitel. Första filmen fungerade precis som den ska.
Blir till att åka och lämna tillbaka den och få en ny..
Postad 09 oktober 2010 - 19:03
Postad 09 oktober 2010 - 21:28
Ja tyvärr, eftersom jag verkligen längtat efter en referensutgåva av den här filmen.

Postad 10 oktober 2010 - 08:38
Intervjucitat från när filmen först släpptes på DVD för länge sedan.
"Will there ever be another release of Apocalypse Now on DVD, maybe Criterion?
Kim Aubry: As far as I know, in this country Apocalypse Now is licensed to Paramount Home Video exclusively for a period of time. If we do additional versions of this DVD, it will probably be in association with our friends at Paramount."
"There's been a lot of talk about the aspect ratio on Apocalypse Now, Can you help clarify?
Yes, this subject always seems to confuse...let me try to illuminate. The film was shot using the Super Technovision process which is essentially anamorphic 35mm film to create a 2.35:1 "widescreen" aspect ration in the theater. The initial release included 70mm prints also with the wide aspect. The cinematographer, Vitorio Storaro played a critical role in the film-to-tape transfer both for laser disk a few years ago and also in the DVD which was just re-transferred a few months ago. It was Storaro's decision that for home video + broadcast, he would transfer the film with a slightly modified framing: 2.0:1. This essentially crops a very small amount of the image on the sides but allows for a taller picture for viewers using conventional 4:3 TVs in the "letterbox" mode. "
Postad 10 oktober 2010 - 12:33

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 10 oktober 2010 - 12:37.
Postad 10 oktober 2010 - 12:52
Redigerat av Unregistered5b84dd24, 10 oktober 2010 - 12:56.
Postad 10 oktober 2010 - 17:18

Postad 10 oktober 2010 - 19:59
Jag är 99% säker att de totalt sabbat hard boiled med bild, ljud och rubbet då deras tidigare dvdutgåva av filmen var kass och de sabbade The Killer för några månader sen på blu-ray
Helt värdelöst när "vissa" bolag köper till sig rättigheter på bra filmer när de ändå inte tänker göra ett ordentligt släpp (ala criterion).
Jag vette tusan Wesslan men man måste ha i åtanke att gamla HK rullar är inspelade med
lägsta budget osv så kan inte se ut som Criterion's rullar oavsett vem som släpper dom...
Redigerat av Lion_Paw, 10 oktober 2010 - 19:59.
Postad 10 oktober 2010 - 21:52
Ta dvd versionen av hard boiled tex, de flesta tycker det finns många andra utgåvor som är överlägsen dragon dynastys (criterion tex) som ändå är nyast och då ser jag ingen mening med att släppa ut något som är sämre än tidiga utgåvor. De måste ju ha ögon och öron precis som oss fans eller är allt förblindat av $$$?
Postad 11 oktober 2010 - 05:47
The Killer och Hard Boiled hade nog ganska rejäl budget mot många andra HK rullar som fått helt ok utgåvor. För att inte nämna lågbudget rullarna evil dead och mad max som de putsat upp fint så de handlar nog mest om att få tag på bra original sen lägga ner lite pengar/tid och inte bara släppa ut så fort man kan för att sälja några ex.
Ta dvd versionen av hard boiled tex, de flesta tycker det finns många andra utgåvor som är överlägsen dragon dynastys (criterion tex) som ändå är nyast och då ser jag ingen mening med att släppa ut något som är sämre än tidiga utgåvor. De måste ju ha ögon och öron precis som oss fans eller är allt förblindat av $$$?
Jag tror inte gamla HK rullar har några bra original oavsett budgeten om jag ska va ärlig och sen handlar det nog lite om tid och pengar där emellan.

Redigerat av Lion_Paw, 11 oktober 2010 - 05:47.
Postad 11 oktober 2010 - 09:01
Enligt första kundrecensionen på amazon.fr så har den Svensk text.
http://www.amazon.fr...=A1X6FK5RDHNB96
Bifogad fil(er)
Postad 11 oktober 2010 - 12:42
Battlestar Galactica komplett box släpptes nyligen i Frankrike. Den första riktigt kompletta boxen med t.o.m The Plan.
Enligt första kundrecensionen på amazon.fr så har den Svensk text.
Surt att man precis köpt engelska boxen + The Plan vid sidan av då.

Redigerat av Ghorun, 11 oktober 2010 - 12:43.
Postad 11 oktober 2010 - 16:03

Postad 11 oktober 2010 - 19:11
Psycho 50th Anniversary Edition: Någon som vet om den kommer till lilla Sverige eller om det är köp från UK som gäller?
Snabb sökning på Discshop.se
Om det är just Steelbooken du är ute efter så är den limiterad och verkar ha utgått hos de flesta butikerna men finns kvar i några få.
Postad 11 oktober 2010 - 19:40
Snabb sökning på Discshop.se
Om det är just Steelbooken du är ute efter så är den limiterad och verkar ha utgått hos de flesta butikerna men finns kvar i några få.
Får nöja mig utan plåtlåda i värsta fall, men tack för svaret
Postad 12 oktober 2010 - 18:23
2 skivor, Original Theatrical Cut och Extended Director´s Cut.

Postad 12 oktober 2010 - 21:14
Apocalypse Now:
Jag skiter i den här titeln och går och kollar på den i Cinemateket istället!
http://www.blu-ray.c...y/14093/#Review
Tror nog det blir köp av den ändå.
Postad 12 oktober 2010 - 21:18

Postad 13 oktober 2010 - 07:07
Hur vet man om det är hel skärm eller med svarta kanter på bluray ? Eller är alla filmer med svarta kanter ? Äger bara 2 och dom har då svarta kanter
Beror på vilken skärm/TV du har, men jag utgår från att du har en vanlig 16:9-TV eller projektor. Då kommer du få svarta kanter (över och under bild) när det står formatet 2.35:1 eller 2.40:1. Om det står 1.78:1 så kommer bilden täcka hela TVn utan några kanter (16/9=1.78). Sedan är det även vanligt med 1.85:1 vilken ger mycket smala svarta kanter, sedan är det inte säkert att de syns på en TV pga tex overscan.
Det finns dock äldre filmer (även på Blu-ray

Mao alla format som inte säger 1.78:1 (eller 1.85:1) kommer du få svarta kanter så länge de inte tryckt fel på fodralet

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar