Fredrik...din gissning var ingen av mina men jag tror du har rätt
och fin stjärtmes ![]()
Fint alla andra med.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 29 February 2016 - 20:03 Fredrik...din gissning var ingen av mina men jag tror du har rätt Fint alla andra med. Postad 29 February 2016 - 22:27
Snyggt, bra disciplin på den hunden
Gräsänder fungerar och fota det med
Tackar Fin bild på Entitan eller är det en Talltita, svårt att se skillnad på dom
Tackar Pingo
Jo jag gjorde några försök i höstas att få lite bilder på just den Blå Kärrhöken. En enligt mig väldigt vacker fågel som vi tyvärr i Stockholms trakten får de mest på hösten då den under sommaren håller till i norr.
Hen Harriers by Fredrik Norling, on Flickr Redigerat av Mr North, 01 March 2016 - 01:14. Postad 29 February 2016 - 22:35 He he...ganska roligt namn på engelska. "Hen herrier" Hön-hök lixom. Fint mönster på vingarna och ganska speciellt huvud.
Snyggt Bast på Gräsanden. Tycker nästan att vattnet bakom fågeln blev nästan lika intressant.
Talltitan har ett silvrigare parti på vingarna upp emot ryggen, blankare hjässa och låter ibland ungefär lite som en Dremel med kapskiva.
test-0062 by P-O Andersson, on Flickr Redigerat av Velodynamic, 01 March 2016 - 10:39. Postad 02 March 2016 - 20:29
Tycker dom är väldigt lika, man behöver nog behöva få se en Talltita och en Entita sitta bredvid varandra så man får se skillnaderna
En till bild på den söta Skogssorken jag fotade i lördags. Mumsar lite på ett solrosfrö
Säby Gård 0785 by Fredrik Norling, on Flickr Postad 02 March 2016 - 23:41 Tackar Velo, blir en skön bokeh med 135mm och bra bild själv.
Härliga bilder även North & Ronny.
Den där Skogssorken måste va något av det fluffigaste och sötaste man kan fota ju Postad 03 March 2016 - 10:06
återigen... sjukt häftig karaktär från 28'an. Verkligen ett "målande" objektiv Postad 03 March 2016 - 11:41 Fina bilder på jycken Ronny. Det blir nog minnen att bevara.
Musiga mysbilder eller mysiga musbilder?
Ja de är väldigt lika och väldigt hungriga.
test-0057 by P-O Andersson, on Flickr Postad 04 March 2016 - 18:36 Bra bild Velo.
Vet ej vad denna pippin heter men den stod helt orädd på stenen och blev fotad Bifogad fil(er)Postad 04 March 2016 - 21:44
Ja dom är bra söta, Fast jag tror att en Skogsmus med sina stora öron kan vara minst lika söt
Det är en Strömstare som du har fångat fint i sin rätta miljö
Sveriges nationalfågel som snart börjar sjunga in våren (beroende på vart man bor
Säby Gård 0515 by Fredrik Norling, on Flickr Redigerat av Mr North, 04 March 2016 - 21:55. Postad 04 March 2016 - 22:01 Ok då har man lärt sig nått nytt idag om fåglar, jag tackar för infon om pippin och bra bild North
Men är inte kaffegöken Sveriges nationalfågel?
Skål & trevlig helg alla. Postad 04 March 2016 - 22:23 Strömstarar är coola fåglar lik väl under vattenytan som i luften. Snyggt fångat Bast. Pråper bild på trasten Fredrik. Postad 05 March 2016 - 18:18 Tackar tackar Velo, skoj när fågeln inte blir rädd utan står lugnt kvar och blir fotad Postad 05 March 2016 - 19:22
Ha ha ja den kanske skulle varit med i omröstningen
Tack P-O
Snyggt fångat Pingo
Visst är det kul när dom är orädda och står kvar och låter sig fotas
Den här unga Hägern stod jag ca 5m ifrån och den lät mig få fina porträttbilder
Grey Heron by Fredrik Norling, on Flickr Postad 05 March 2016 - 23:42 Väldigt bra bilder på Hägern North.
Måste fråga - vad gillar du ditt 150-600 tele, lite för och nack delar du kan dela med dig? Postad 06 March 2016 - 20:42 hehe bra bild på talgoxen pingo, skojig bild
Ser ju grym ut denhär sista Fredrik, ser rätt ut som fågeln ger dig "onda ögat", kom närmare bara så ska ja hakka till dig ungefär Postad 07 March 2016 - 21:45
Tackar
Jag skulle väl säga att den största nackdelen är vikten, man orkar inte stå allt för länge i redoläge om man väntar på att låt säga en fågel som man vill ska lyfta men då brukar jag använda ett enbensstativ, men det fungerar bra att fota handhållet också. En annan sak är att den är trög att zooma vilket jag fick erfara då jag fotade hägrarna som flög emot mig och jag försökte zooma ut, jag hade ont i zoom handen flera dagar efter Ljusstyrkan kan vara en nackdel, men jag fotade mycket ugglor i december i dåligt ljus och lyckades få riktigt bra bilder ändå.
Annars tycker jag den har en hyfsad snabb AF som följer bra. Den ger bra skärpa med tanke på vad den kostar men den är ju inte i klass med ett fast objektiv men det ska den ju inte vara med tanke på vad ett sånt objektiv kostar
Tack David Som tur är så brukar Hägrar hellre flytta sig än att gå till anfall, annat brukar det ju vara med Svanar som kan bli lite ilskna ibland
En bild på en färggrann Blåmes
Blue Tit by Fredrik Norling, on Flickr Postad 08 March 2016 - 17:58 North - jag tackar för informationen om telet, är så sugen på ett själv men vet inte om jag ska satsa på Sigmas eller Tamron.
Jag får använda en adapter oavsett pga att jag kör på en Sony A6000, så där blir en extra tyngd - blir nog lättare & billigare att locka fåglarna med bröd
så dom kommer närmre
Bra bild på Blåmesen iaf. Postad 09 March 2016 - 21:44
Tackar Det var en av fåglarna jag hoppades på men Koltrasten har ju alltid varit populär tack vare sin fina sång så jag tycker det var ett bra val också
Jag har inte provat Tamronén själv men jag har sett många bra bilder tagna med den, den har ju sin fördel med sin "låga" vikt. Sigman finns ju i 2 modeller "Sport" som jag har och "Contemporary" som har samma vikt och egenskaper som Tamronén och samma pris Det finns många tester att läsa om alla 3 objektiven, håller med om att det är ett svårt val då det handlar om 10 eller 15000:-
Någon som kan gissa varför denna fågel kallas Stjärtmes
Long-Tailed Tit by Fredrik Norling, on Flickr Postad 10 March 2016 - 19:16 Otroligt vad mycket man missar när man varit borta......Mycket bra bilder alla ! Postad 11 March 2016 - 21:38
Postad 12 March 2016 - 19:35 North - Vet inte varför den kallas Stjärtmes men det är en riktig bra bild på pippin, gillar den mjuka bokeh - skön 3-D känsla Postad 13 March 2016 - 00:02
Tackar, jag blev väldigt nöjd med hur bakgrunden blev på bilden Vet väl inte riktigt själv varför dom kallas det men jag gissar att det är tack vare den långa stjärten
Tack Pingo Snyggt själv
Nu är Tornfalkarna tillbaka i Uppsala
Tornfalk by Fredrik Norling, on Flickr Redigerat av Mr North, 13 March 2016 - 00:04. Postad 13 March 2016 - 13:00
Tack igen Que Nej inget gömsle. Falken satt på en pinne ca 45m bort och lyfte och flög närmare ca 20m bort satt en liten stund och lyfte igen då fick jag en fin bildserie då jag för en gångs skull hängde med och lyckades hålla fågeln mitt i synfältet av kameran Postad 13 March 2016 - 20:33 Riktigt fin fågel Tornfalken. Snyggt Fredrik. Själv fånga jag gråhakedopping idag. 2016_03_grahakedopping2 by Pingo2002, on Flickr Postad 14 March 2016 - 00:32
Tack Pingo Gråhakedopping är en riktigt vacker fågel, låter förfärligt dok Fin bild.
Koltrast som gillar äpplen
Blackbird by Fredrik Norling, on Flickr Postad 15 March 2016 - 18:33 Underbara bilder på den här sidan
Idag fick jag syn på denna.
Bifogad fil(er)Postad 15 March 2016 - 20:39
Vilken fantastisk bild på Räven som jagar, inte lätt att hinna med och få skärpa på rävens huvud när den hoppar så där men det har du lyckats med så bra jobbat
Ni får gissa vad dom här två Falkarna just har gjort, den som flyger iväg är en hane
Kestrels by Fredrik Norling, on Flickr Postad 15 March 2016 - 23:47
Tackar!! Ja dom är snabba dom där rävarna.
Jag tror pippina har pippat :-) Fint fångat!! Redigerat av fredrik11, 15 March 2016 - 23:48. Postad 16 March 2016 - 16:28 Bra fotat & fångat Pingo, North & Fredrik - kanonbilder
North - jag gissar på att Falk hanen ville köpa ny kamera men honan sa blankt nej, så han drog iväg till krogen
Vet ej vad denna fågeln heter men den var oxå oblyg. Bifogad fil(er)Postad 16 March 2016 - 20:47 Exakt Fredrik..den låter som en gris i plågor..nästan lite skräckfilmsaktigt Fin koltrast och fina falkar Fredrik. Snyggt fångat Fredrik11 Bast..det är en rörhöna.
2016_03_cleardfortakeoff by Pingo2002, on Flickr Redigerat av pingo2002, 16 March 2016 - 20:49. Postad 17 March 2016 - 15:59 Pingo - jag tackar för infon om Rörhönan, då har man lärt sig en ny pippi - bra bild på den springande fågel
Här en annan bild på Hägern jag fotade igår. Bifogad fil(er)Postad 18 March 2016 - 11:32 Snygg startsekvens Pingo.
Slug Häger Bast. Sånna kan man aldrig lita på. Redigerat av Velodynamic, 18 March 2016 - 11:34. Postad 19 March 2016 - 21:53
Den ser lite arg ut
Idag får det bli en bild på en Kråka Fotad i somras.
Vadsjön 0337b by Fredrik Norling, on Flickr Postad 20 March 2016 - 19:16 Tack Pingo
Jag har aldrig ens sett en Ejder och här har du fotat 9 st på samma bild, inte alls avundsjuk på det...snyggt fotat
En till bild på en ung Havsörn som kom hyfsat nära Också fotad i somras
Vadsjön 0368c by Fredrik Norling, on Flickr Postad 22 March 2016 - 20:12
Snyggt
Tidigt i morse innan jag skulle åka till jobbet så upptäckte jag en Ormvråk utanför fönstret sittandes på en stolpe och spanar i snöyran, hämtar kameran och börjar fota då ser jag att 10m ifrån Vråken med bara några buskar i mellan dom sitter en Hare helt orörlig som troligen hoppas på att Vråken ska flyga iväg
Hare by Fredrik Norling, on Flickr Postad 23 March 2016 - 20:35 Och här är Ormvråken som satt 10m ifrån Haren. Om nu Vråken satt och spanade på Haren vet jag inte då det verkar vara ett lite för stort byte men vem vet den kanske var väldigt hungrig
Common Buzzard by Fredrik Norling, on Flickr 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |