Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony VPL-HS60 *

819 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 mars 2007 - 16:09

Unregistered457e76fb
  • Unregistered457e76fb
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag funderar helt allvarligt på styra upp HS60 och ha den i sovrummet ;). Mest för att efter våran kommande renovering kommer tv:n hamna mitt i rummet, vilket kanske inte är alltför tjusigt. Har man en projektor kan man bara köra ner duken och rulla upp den när man inte kollar. Visserligen kanske det blir lite tv på den också, men hur mycket glor man på film/tv inne i sovrummet?

Postad 24 mars 2007 - 00:23

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Tydligen ska alla projektorer ge en bild som i figure 1 och inga projektorer ger en bild som figure 2.... stämmer det? E det oxå så med denna sony projektor?

http://www.optomahom.../howto/b2_3.asp

Postad 24 mars 2007 - 19:28

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
HS60 och många andra moderna projektorer med generös lensshift projicerar som fig2 när lensshift är nollställd, och passar det inte så är det bara att justera med lensshift.

Projektorer med liten eller ingen lensshift projicerar i regel bilden som i fig1 då måna vill ha projektorn antingen bordsplacerad eller takmonterad.

Postad 28 mars 2007 - 12:42

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Har 2,20 till taket.
Om jag vill att underkanten på bilden (1,70 bred) skall börja ca 60cm över golvet, är det då lagom att ha projektorn hängd i taket med ett 7.5cm högt stativ (typ SMS AERO light)?
Tänkte sitta ca 3,80 från duken.

Eller måste stativet gå längre ner för att man inte skall behöva använda keystone etc alltförmycket?

Postad 28 mars 2007 - 15:11

Maths
  • Maths
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Har 2,20 till taket.
Om jag vill att underkanten på bilden (1,70 bred) skall börja ca 60cm över golvet, är det då lagom att ha projektorn hängd i taket med ett 7.5cm högt stativ (typ SMS AERO light)?
Tänkte sitta ca 3,80 från duken.

Eller måste stativet gå längre ner för att man inte skall behöva använda keystone etc alltförmycket?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har nästan exakt de förutsättningarna och använder det stativet. Bilden är lika bred upp- som nertill utan att ha behövt justera med keystone.

/Mats

Postad 28 mars 2007 - 21:14

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
funderar på beställa hs60 från tyskland... 1500 kr billigare. Vad tror ni frakten kommer att vara... e det värt det eller ska man bara beställa från Sve?

Postad 29 mars 2007 - 07:13

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
Vad frakten blir får du fråga företaget du tänkt köpa av. Själv tycker jag nog att prisskillnaden är på gränsen när det gäller import vs handla Svenskt med Svenska avtal, förhoppningsvis Svensktalande personal garantier och serviceärenden.

Inte för att jag har något emot import för det har jag själv gjort ett antal ggr men då har prisskillnaden varit väl motiverad.

Postad 29 mars 2007 - 09:53

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
ok, jag e lite nervös för att importera så det tar inte mkt för mig att ångra mig :rolleyes:

tack för svaret...

Redigerat av Crow, 29 mars 2007 - 09:54.

Postad 29 mars 2007 - 10:26

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Crow, tack för svaret. Då blir det ett SMS 75!

Postad 03 april 2007 - 22:18

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Var inne på The Rock (Lund) idag och fick en demonstration av HS60 mot Epson TW700. Innan jag gick dit var jag beredd på att TW700 skulle piska upp HS60 ganska lätt, men tji fick jag.

HS60 hade en enligt mina ögon mycket bättre bild. Visst, inte lika ljusstark, men mycket lugnare och med mer djup pga bättre svärta. Häftigt att den fortfarande slår så hårt mot konkurrenterna, trots äldre teknik och ett lägre pris. HD-material (King Kong) blev förbluffande vackert, men det var kanske inte lika förvånande...

Har det inte hänt något revolutionerande i oktober då jag ska köpa utrustning till min hemmabio, så kommer jag snällt att ställa mig i ledet bland alla andra nöjda HS60-ägare!

-------------------
Våga Vara Nörd
http://dkleinis.blogspot.com

Postad 03 april 2007 - 23:49

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
sony kommer med en ny i juni... kanske nåt att tänka på :P

Postad 04 april 2007 - 12:05

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

sony kommer med en ny i juni... kanske nåt att tänka på :D

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för någon som kommer i juni, har jag helt missat, någon länk med info? Tyvärr kommer den väl inte hinna sjunka tillräckligt mkt i pris tom. oktober för att bli riktigt prisvärd... det bästa vore om det helt enkelt slutade komma nya projektorer på 3-4 år nu. Skulle jag kunna lugna ner mig och för en gångs skull bara kunna bestämma mig för vilken projektor man ska satsa på :D

-------------------
Våga Vara Nörd
http://dkleinis.blogspot.com

Postad 04 april 2007 - 12:18

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...opic=153465&hl=

Den kommer inte att kosta så mkt mer än 60 iaf... lika bra att lägga till ett par tusan till kanske...

har oxå TTT den tråden så du kan hitta om länken inte funkar...

Postad 04 april 2007 - 12:52

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Problemet löst

Redigerat av Per S, 05 april 2007 - 10:06.

Postad 06 april 2007 - 18:00

phedox
  • phedox
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag köpte mig en HS60 för ett tag sedan och undrar nu vilka takfästen som passar till den? Har kollat lite på internet och fann denna:

http://www.pixmania....C 545&itag=6507

Vet någon av er om den passar till HS60n?

MVH

phedox

Postad 07 april 2007 - 09:15

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
Nu har jag inga egna erfarenheter av fästet, men det skall passa bra till HS60.
Galleribilder på Vogels HPC 4010.

Postad 08 april 2007 - 07:17

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Jag köpte mig en HS60 för ett tag sedan och undrar nu vilka takfästen som passar till den? Har kollat lite på internet och fann denna:

MVH

phedox

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå den passar, har den själv.

Postad 10 april 2007 - 00:10

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
kollade innan på denna sidan
http://www.projector...-calculator.cfm

om man får 90" bild med ungefär 3.5 m avstånd från duk till projjen men står det att projjen måste står minst 3.6 m från vägen som kortaste avstånd överhuvudtagit... konstigt...

kan man ha den typ 3.4 m från duken eller?

Postad 10 april 2007 - 06:36

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
Det är inte alltid projectorcentral är 100%-igt korrekt.
Visst kan du ha projektorn på 3,5m, med 90" borde du kunna ha den på ungefär 2,7-4,0 m,
interpolerat från Sony VPL-HS60 Offisiella produktsida

Redigerat av mikeett, 10 april 2007 - 06:40.

Postad 10 april 2007 - 13:01

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Tack så mkt!

Precis när man tror att man har bestämt sig (eller i stort sett - blir förmodligen denna eller den som kommer i juni) så får man panik eftersom en hemsida har lite fel info ;)

Nu kan jag ta det lugnt igen ;)

Redigerat av Crow, 10 april 2007 - 13:03.

Postad 15 april 2007 - 16:47

phedox
  • phedox
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

MVH

phedox

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, bra! Den funkar som den ska oxå eller?

Postad 17 april 2007 - 06:34

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

MVH

phedox

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, bra! Den funkar som den ska oxå eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå den funkar bra faktiskt.
Och Projektorn med ger fin bild, direkt ur kartongen. (Ialla fall mitt ex)

Postad 18 april 2007 - 21:49

Lusen
  • Lusen
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tjena undrar om någon använder Denon 1930CI eller Yamaha S1700 till sin Hs-60, o i så fall e jag intresserad av vad ni tycker om resultatet?

Postad 20 april 2007 - 00:10

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Verkar som den börjar sjunka igen i pris... har avvaktat lite eftersom sonys nya kommer i juni men om hs60 sjunkar under 10.000 tror jag att jag slår till... vad säger ni?

Postad 21 april 2007 - 14:40

Unregisteredaf6e7bd3
  • Unregisteredaf6e7bd3
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag kan efter ett par hundra timmar med HS60 bara klaga på några få saker:

1. varmare färgton i högra delen av bilden än vänstra vilket ses tydligast på svartvitt material
2. en del overscan, inte mycket, men tillräckligt för att irritera när man sett det
3. bristande detaljåtergivning i lågdagrar vilket kan vara ohjälpligt med mina vita väggar och tak
4. bristande bildgeometri vilket gör att en perfekt cirkel återges som ett stående ägg trots att bildens ytterkanter är trimmade med en liten mängd keystone

Har förstått att servicemenyn måste användas och tvekar inte att gå in i den, men vill förbereda detta maximalt i förväg. Har erfarenhet av servicemenyn på min SONY-tv och känner till vikten av att dokumentera allt med penna och papper då varje projektor kan ha individuella inställningar.

Förstår dock inte skillnaden mellan "service menu" och "factory menu". Är detta två olika delar av det som vanligtvis benämns service menu?

Hur tar man sig ur menyerna när man är klar?

Har någon här erfarenhet av att navigera i dessa menyer?

I våras klistrade jag in nedanstående från AVS-forum, med brasklapp om att man ska tänka sig för innan man går in i fabriksmenyn.

Någon provade liksom jag och fann att bilden visserligen blev ljusare i ljusa scener men också väldans mörk i mörka scener - alltför mörk.

Häromdagen provade jag att ta ned både IRIS OPEN REG och IRIS CLOSE REG till noll. Annorlunda alltså mot råden i AVS-inlägget nedan.

Jag tyckte bilden då blev ljusare och med mer "sting" i (jämfört med fabriksinställningarna) Inte för hård kontrast, inte blaskigt heller. Tyckte alltså att min projektor blev bättre 

Är det jag som inbillar mig detta? 

Övriga inställningar:

Ljusstyrka 65
Kontrast 70
Bio-läge
Hög färgtemp
Gamma 3
"Svartförstärkning" (glömt namnet) 0
Högt lampläge
Iris i Autoläge

"You need to enter the Factory Menu.

(The service mode is accessed by pressing on the remote (enter) (enter) (UP arrow) (DOWN arrow) (enter), then (UP arrow) when it asks "do you want to enter the service mode?"

The factory mode is accessed by pressing on the remote (enter) (enter) (LEFT arrow) (enter), then (UP arrow) when it asks "do you want to enter the factory mode?")

Then go to the OTHER sub menu.

Then look for the lines that read:

IRIS OPEN REG = 40 (change to 0)
IRIS CLOSE REG = 222 (I changed mine to 225 to eliminate bright corners on darkest black fields)

Lowering the IRIS CLOSE REG adjustment below the factory setting will also increase the brightness of brighter scenes, but the darkest black levels will also be increased.

Lowering the IRIS OPEN REG is the best way to achieve the Alan Ruby Light Canon effect. "

Postad 28 april 2007 - 17:24

GlöGG
  • GlöGG
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Vore mycket intressant om någon testat dessa menyer och kan meddela resultat... :)

Tjena!

Jag kan efter ett par hundra timmar med HS60 bara klaga på några få saker:

1. varmare färgton i högra delen av bilden än vänstra vilket ses tydligast på svartvitt material
2. en del overscan, inte mycket, men tillräckligt för att irritera när man sett det
3. bristande detaljåtergivning i lågdagrar vilket kan vara ohjälpligt med mina vita väggar och tak
4. bristande bildgeometri vilket gör att en perfekt cirkel återges som ett stående ägg trots att bildens ytterkanter är trimmade med en liten mängd keystone

Har förstått att servicemenyn måste användas och tvekar inte att gå in i den, men vill förbereda detta maximalt i förväg. Har erfarenhet av servicemenyn på min SONY-tv och känner till vikten av att dokumentera allt med penna och papper då varje projektor kan ha individuella inställningar.

Förstår dock inte skillnaden mellan "service menu" och "factory menu". Är detta två olika delar av det som vanligtvis benämns service menu?

Hur tar man sig ur menyerna när man är klar?

Har någon här erfarenhet av att navigera i dessa menyer?

I våras klistrade jag in nedanstående från AVS-forum, med brasklapp om att man ska tänka sig för innan man går in i fabriksmenyn.

Någon provade liksom jag och fann att bilden visserligen blev ljusare i ljusa scener men också väldans mörk i mörka scener - alltför mörk.

Häromdagen provade jag att ta ned både IRIS OPEN REG och IRIS CLOSE REG till noll. Annorlunda alltså mot råden i AVS-inlägget nedan.

Jag tyckte bilden då blev ljusare och med mer "sting" i (jämfört med fabriksinställningarna) Inte för hård kontrast, inte blaskigt heller. Tyckte alltså att min projektor blev bättre 

Är det jag som inbillar mig detta? 

Övriga inställningar:

Ljusstyrka 65
Kontrast 70
Bio-läge
Hög färgtemp
Gamma 3
"Svartförstärkning" (glömt namnet) 0
Högt lampläge
Iris i Autoläge

"You need to enter the Factory Menu.

(The service mode is accessed by pressing on the remote (enter) (enter) (UP arrow) (DOWN arrow) (enter), then (UP arrow) when it asks "do you want to enter the service mode?"

The factory mode is accessed by pressing on the remote (enter) (enter) (LEFT arrow) (enter), then (UP arrow) when it asks "do you want to enter the factory mode?")

Then go to the OTHER sub menu.

Then look for the lines that read:

IRIS OPEN REG = 40 (change to 0)
IRIS CLOSE REG = 222 (I changed mine to 225 to eliminate bright corners on darkest black fields)

Lowering the IRIS CLOSE REG adjustment below the factory setting will also increase the brightness of brighter scenes, but the darkest black levels will also be increased.

Lowering the IRIS OPEN REG is the best way to achieve the Alan Ruby Light Canon effect. "

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 28 april 2007 - 21:49

Unregisteredc3c18610
  • Unregisteredc3c18610
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Jag har efter en lång genomgång av olika projar nu beställt en Hs 60 idag :( . Jag jämförde med Epson tw700, Mitsu Hc1100 samt Benq 8720. Benq var för dyr dom pengarna hade jag inte men som referens var den intressant. Tw700 hade inte alls den bild som jag först trodde efter The Rocks mässa. Hon är tydligen jävligt duktig på det hon gör och vet precis vad hon skall visa för att den skall verka grym. Hc1100 hade inte riktigt de färgerna som jag vill ha, dessutom var bilden lite blurrig vid panoreringar.

Kvar blev Hs60 med en otroligt lugn och behaglig bild. Visst inte lika ljusstark men eftersom jag har ett helt mörklagt rum är det inget problem. Jag skall vänta lite med att låta dem kalibrera den (pengar) men jag tror att jag kan pilla till en del själv först.

Så nu sitter man bara och väntar på att den skall komma. Priset? 11000 på The Rock och den är värd varje krona enligt mig.

Redigerat av Unregisteredc3c18610, 29 april 2007 - 12:07.

Postad 29 april 2007 - 12:04

Unregisteredc3c18610
  • Unregisteredc3c18610
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Jag hade gärna tagit måtten på ditt tjusiga väggstativ mikeett!

Redigerat av Unregisteredc3c18610, 29 april 2007 - 12:06.

Postad 30 april 2007 - 17:07

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
hur brukar det funkar med sony projektorer? kan de ta emot ström från vilket land som helst som en dator eller bara ström från det landet där man köper... jag ska kanske till USA nämligen över sommaren o då kan man lika väl passa på...så länge det inte e nåt problem med ström o så...

Postad 04 maj 2007 - 18:18

phedox
  • phedox
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har äntligen fått hem mitt takfäste som jag beställde för ett tag sedan. Har ett tak som är ungefär 2.80 m högt. Så min nuvarande strömsladd till projektorn kommer inte att räcka. Vet ni var man kan köpa en längre, eller ska jag bli tvungen att skarva den nuvarande? :wub:

Postad 05 maj 2007 - 17:53

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
Jag gick in på ELFA och köpte saker att tillverka en strömkabel själv :)

Postad 06 maj 2007 - 20:15

phedox
  • phedox
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag gick in på ELFA och köpte saker att tillverka en strömkabel själv  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, det finns inga andra alternativ?

Postad 07 maj 2007 - 10:07

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Men snälla nån... Har du kollat på t.ex. Kjell o Co?

Postad 07 maj 2007 - 11:19

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Att låta nedlåtande har sällan några positiva effekter, om du nu är så fruktansvärt kunnig är det väl mer lämpligt att dela med dig av din kunskap genom att exempelvis ge en direktlänk till produkten du syftar på hos kjell.com :) Nåväl... den här borde passa:

http://www.kjell.com...4130000,4350000

Redigerat av Unregistered43614, 07 maj 2007 - 11:47.

Postad 07 maj 2007 - 11:48

Unregisteredc3c18610
  • Unregisteredc3c18610
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Nu har min proj kommit upp på väggen, skall måla hyllan sedan jag var bara tvungen att få upp den. De första filmerna har nu rullat, eller snurrat är det nog numera. Jag glömde nämna att jag samtidigt köpte en Marantz dv4001 samtidigt och kör hdmi från den uppskalat till 720p. Jag har även testat 1080i men kan inte hävda att jag ser någon större skillnad.

Det har varit lite olika filmer av skiftande karaktär som har gått och jag måste säga att jag är enormt nöjd. Den enda gången som irisen fick jobba lite väl mycket var under 2001 men det är också en extrem film. Det skiftar mellan svart rymd och kritvita inredningar.

Annars är jag så jäkla nöjd, jag blev till och med sugen på att åka till "Broke back mountain" fast att jag är hetero och gift. Ja inte för att "fiska" utan för de vackra miljöerna som bara slog emot en med klara färger och svarta sköna skuggor. "Spiderman" var helcool fast jag har sett den på 3 olika projektorer och tycker nog att kopian är lite mörk på vissa ställen.

Många tycker att panoreringar inte alltid funkar på lcd men jag har inte stött på några problem med att det hackar. Kan nog vara lite från film till film också.

Så överlag är jag supernöjd. Jag är glad att jag lyckades knipa The Rock´s demo ex eftersom Sony nu har lagt ner modellen. Det blev lite billigare också och den hade bara gått 184 timmar.

Postad 07 maj 2007 - 22:29

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Nu stressade du mig duktigt... har Sony slutat produktionen av HS60???
Jag som planerade att köpa denna till min bio... och då tidigast i oktober i år. vad tror ni?, kommer den finnas kvar i handeln så pass länge? Begagnat känns ju som ett dåligt köp, eftersom lampan e så pass dyr. Borde man slå till redan nu och sedan sitta och titta på kartongen i ett halvår..?

Ni som har jämfört lite andra projektorer, vilken kommer närmast Sonys när det gäller samma typ av bild (lugn/stabil/bra svärta osv.)? TW700 tyckte jag var ganska kass i jämförelse med HS60, Epsons bild var alldeles för "orolig" i mina ögon.

Jag som äntligen bestämt mig för HS60... :)

Postad 07 maj 2007 - 23:44

phedox
  • phedox
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, hade jag gjort det hade jag väl inte frågat efter hjälp? :unsure:

Postad 08 maj 2007 - 09:00

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, hade jag gjort det hade jag väl inte frågat efter hjälp? :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha... ett tips är att du kollar där då så slipper du fråga om hjälp! <_<

Postad 17 maj 2007 - 01:53

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
HS60 är rätt så billig nuförtiden... e det nån som har en aning hur den står jämfört med den nya AW15 eller vad det nu heter? Kan verkligen inte bestämma mig om jag ska köpa 60 nu eller vänta på den nya 15 som kommer i juni. Vad säger ni?

Postad 17 maj 2007 - 16:12

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
Jag var i liknande sits, men jag insåg att desto längre jag tvekade på vilken modell jag ville ha, desto längre stund var jag utan projektor och den där riktigt biokänslan man får...

När jag läser specen på AW15 så tycker jag att den verkar vara väldigt likvärdig med hs60, något tystare, något mindre men i övrigt verkar det vara små skillnader.

Postad 17 maj 2007 - 19:03

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
har hört att den ska vara ljusstarkare som skulle vara bra för mig... mest därför jag tvekar lite (och bättre konstrast men det e inte lika viktigt)

Men du har rätt att man inte kan bara vänta o vänta o vänta o vänta.. blir då inget ;)

Postad 17 maj 2007 - 20:39

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

har hört att den ska vara ljusstarkare som skulle vara bra för mig... mest därför jag tvekar lite (och bättre konstrast men det e inte lika viktigt)

Men du har rätt att man inte kan bara vänta o vänta o vänta o vänta.. blir då inget  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det där med ljusstyrkan verkar det "tyvärr" inte vara någon direkt större skillbnad på AW15 mot HS60. AW15 kommer fortfarande att vara den minst ljusstarka av senaste generationens projektorer.
Men du behöver å andra sidan inte vänta särskilt länge... den kommer ju i nästa månad. Å andra sidan kan du få en HS60, som troligtvis inte kommer vara märkbart sämre, för ca 3000:- mindre pengar.
Jag är i samma sits som du, och jag kommer vänta. Mest beroende på att jag ändå inte har ngt biorum förrän i oktober ;)

Postad 19 maj 2007 - 13:18

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Men du har rätt att man inte kan bara vänta o vänta o vänta o vänta.. blir då inget  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Det där med ljusstyrkan verkar det "tyvärr" inte vara någon direkt större skillbnad på AW15 mot HS60. AW15 kommer fortfarande att vara den minst ljusstarka av senaste generationens projektorer.
Men du behöver å andra sidan inte vänta särskilt länge... den kommer ju i nästa månad. Å andra sidan kan du få en HS60, som troligtvis inte kommer vara märkbart sämre, för ca 3000:- mindre pengar.
Jag är i samma sits som du, och jag kommer vänta. Mest beroende på att jag ändå inte har ngt biorum förrän i oktober :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan notera att det finns rykten om uppföljare till denna...SONY HS-70

Postad 19 maj 2007 - 14:54

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
hoppsan, massa nya.. sony gör det inte lätt att bestämma sig helt plötsligt :)

Postad 19 maj 2007 - 16:52

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Men du har rätt att man inte kan bara vänta o vänta o vänta o vänta.. blir då inget  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är i samma sits som du, och jag kommer vänta. Mest beroende på att jag ändå inte har ngt biorum förrän i oktober :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan notera att det finns rykten om uppföljare till denna...SONY HS-70

<{POST_SNAPBACK}>

Må den isåfall komma innan oktober... :wub:

Postad 20 maj 2007 - 21:24

Lusen
  • Lusen
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej undrar om det är någon som vet om Sony Hs-60 klarar att ta emot 1080p signal? eller man får nöja sig med 720p?

Redigerat av Lusen, 20 maj 2007 - 21:25.

Postad 20 maj 2007 - 21:29

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Jag såg att någon skrev att de använder keystone.

Enligt mig är det ABSOLUT No! No! då blir bilden suddig och hela poängen med 1:1 pixelmapping går förlorad.

Antar att problemet uppstår på alla projektorer? :blink:

Postad 21 maj 2007 - 07:43

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1 825 inlägg
  • 0
joacim >> Jag håller med dig, varför keystone när det finns en generös lens shift?

Lusen >> Den klarar 480i/p , 576i/p , 720p, 1080i. HS60 har 720p som nativeupplösning så om det vore möjligt att mata den med 1080p skulle det antagligen inte ge så mycket i slutändan ändå...
-----------------------------------
edit´: finns en forumtråd om det Mata 720p Projektor med 1080p signal

Redigerat av mikeett, 21 maj 2007 - 07:46.

Postad 21 maj 2007 - 11:22

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
nu e den under 10,000... aaahhhh... beslutsångst... egentligen vill jag se vad priserna kommer att vara när den nya aw15 e ute på riktigt i juni men under 10,000 för en hs60 e svårt att tacka nej till. Nån som vet lite mer specifikt just när aw15 släpps?

Postad 18 juni 2007 - 12:56

Mummra
  • Mummra
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Jag såg att någon skrev att de använder keystone.

Enligt mig är det ABSOLUT No! No! då blir bilden suddig och hela poängen med 1:1 pixelmapping går förlorad.

Antar att problemet uppstår på alla projektorer?  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med fullt (max) lenshift neråt för att vi har bilden lågt men vi vill inte slå huvudet i projektorn när man sätter sig i soffan. Då mätte jag upp en litet behov av keystone. Det handlade om kanske 2cm skillnad mellan bildbredd uppe och nere på en 100" duk. Antagligen är det inget man märker om man inte vet det. Men eftersom jag kör tre dukar (en maskad duk för varje bildformat) så ville jag ha det rakt.

Passerar snart 500 timmar på min HS60 :lol: Underbar maskin. Ångrar inte en krona. :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.