Ny Dilog med dubbla tuners, pressmeddelande!
2072 svar till detta ämne
Postad 25 mars 2006 - 19:30
t92joe
-
t92joe
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har sedan en tid FW 1.13 men fortfarande lite trassel men timerinspelning. Testade dock att göra en "factory reset" och sedan söka om kanalerna. Det blev samma kanaler (MUX nummer) som tidigare men timerinspelningsfunktionen har börjat fungera märkbart bättre.
Jag vet inte varför det fungerar men jag är glad att det har blivt bättre. Jag märker ingen skillnad på signalstyrka eller signalkvalité.
MVH
Jakob
Postad 26 mars 2006 - 21:11
martinwahlstrom
-
martinwahlstrom
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har sedan en tid FW 1.13 men fortfarande lite trassel men timerinspelning. Testade dock att göra en "factory reset" och sedan söka om kanalerna. Det blev samma kanaler (MUX nummer) som tidigare men timerinspelningsfunktionen har börjat fungera märkbart bättre.
Jag vet inte varför det fungerar men jag är glad att det har blivt bättre. Jag märker ingen skillnad på signalstyrka eller signalkvalité.
MVH Jakob
<{POST_SNAPBACK}>
Vad försvinner/nollställs vid factory reset? Har inte vågat med risken att tappa mina ännu osedda inspelade program. Martin/
Postad 27 mars 2006 - 08:00
mcquack
-
mcquack
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Dina inspelade program försvinner inte vid en factory reset, det är bara inställningar i menyer du gjort och kanallistan som rensas om jag förstått det rätt. Mina program ligger kvar och allt funkar som det skall.. Har sedan en tid FW 1.13 men fortfarande lite trassel men timerinspelning. Testade dock att göra en "factory reset" och sedan söka om kanalerna. Det blev samma kanaler (MUX nummer) som tidigare men timerinspelningsfunktionen har börjat fungera märkbart bättre.
MVH Jakob
<{POST_SNAPBACK}>
Vad försvinner/nollställs vid factory reset? Har inte vågat med risken att tappa mina ännu osedda inspelade program.
Martin/
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 27 mars 2006 - 18:42
hjn76
-
hjn76
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det nån fler som provat att använda komponentutgången på dilogen ?
Har kört scart ett par månader men när jag skulle gömma kablarna bakom väggen ville jag använda en smalare kabel ( samt att jag hört att komponent ska ge bättre bild )
Problemet är bara att jag tycker att jag fått sämre bild... vet inte om jag inbillar mig det eller inte?
Inställningar? Dålig kabel eller vad?
Nån fler som provat?
// Henric
Postad 27 mars 2006 - 19:21
t92joe
-
t92joe
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Dina inspelade program försvinner inte vid en factory reset, det är bara inställningar i menyer du gjort och kanallistan som rensas om jag förstått det rätt. Mina program ligger kvar och allt funkar som det skall..
MVH Jakob
<{POST_SNAPBACK}>
Vad försvinner/nollställs vid factory reset? Har inte vågat med risken att tappa mina ännu osedda inspelade program.
Martin/
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Inspelade program försvann inte. Däremot fick jag söka om alla kanaler och de inställningar jag gjort som exempelvis överhoppade kanaler. Jakob
Postad 27 mars 2006 - 20:50
LT-31
-
LT-31
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej
Har snart haft min Dilog i 6månader. Många av problemen har jag stått ut med men börjar nu tappa tålamodet. Var rätt nöjd med FW 1.08 men uppgraderade till 1.13 när bilden började frysa. Helt plötsligt fryser bilden 3-5 sekunder för att sedan fungera igen. Efter uppgraderingen till 1.13 har den fungerat klanderfritt i en vecka men nu har det börjat igen. Har inte läst att nån annan har haft samma problem. Signalstyrkan c:a 40%. Bor i västerbotten och tar emot från Vännässändaren.
Tror att signalstyrkan legat där hela tiden så det borde inte vara orsaken.
Är det någon som har haft liknande problem och vet lösningen på det?
Övriga irritationsmoment som blivit större pga ovanstående.
Hårdisk som ibland börjar leva om.
Måste pausa för att synka ljudet.
Otaliga omstarter innan man lyckats klippa bort reklam m.m ur en inspelning.
Invald FAV hoppar ständigt till ALLA.
+ det jag glömt i skrivande stund
Spelar sällan in via timer eller EPG så jag har hitils inte sörts av det stora problemet som verkar finnas där.
Mvh
Mattias
Redigerat av LT-31, 27 mars 2006 - 21:16.
Postad 27 mars 2006 - 21:16
oa51
-
oa51
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hej! Är i stort sett nöjd med min Dilog men nu har ett helt nytt problem uppstått.
Då jag trycker på inspelningsknappn för att spela in "pågående pr." så ligger det gamla (avslutade) programmet kvar i EPG:n. Följden blir att det bara spelar in ett par minuter, dessutom med fel namn på inspelningen. Timerinspelning via EPG verkar fungera. Backade tillbaka från FW 1.13 till 1.08 utan skillnad. 1.08 fungerar f.ö. snabbare utan låsningar.
Har kollat och upptäckt att EPG ligger"ur fas" och är ca 2-3 minuter försenat, dvs rätt EPG/programtext kommer först några minuter in i sändningen.
Fel i Boxers utsändning? Fel i någon inställning? Annat?
mvh Peter
Postad 27 mars 2006 - 21:27
mcquack
-
mcquack
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej
Har snart haft min Dilog i 6månader. Många av problemen har jag stått ut med men börjar nu tappa tålamodet. Var rätt nöjd med FW 1.08 men uppgraderade till 1.13 när bilden började frysa. Helt plötsligt fryser bilden 3-5 sekunder för att sedan fungera igen. Efter uppgraderingen till 1.13 har den fungerat klanderfritt i en vecka men nu har det börjat igen. Har inte läst att nån annan har haft samma problem. Signalstyrkan c:a 40%. Bor i västerbotten och tar emot från Vännässändaren. Tror att signalstyrkan legat där hela tiden så det borde inte vara orsaken.
Är det någon som har haft liknande problem och vet lösningen på det? Övriga irritationsmoment som blivit större pga ovanstående.
Hårdisk som ibland börjar leva om. Måste pausa för att synka ljudet. Otaliga omstarter innan man lyckats klippa bort reklam m.m ur en inspelning. Invald FAV hoppar ständigt till ALLA. + det jag glömt i skrivande stund
Spelar sällan in via timer eller EPG så jag har hitils inte sörts av det stora problemet som verkar finnas där.
Mvh Mattias
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kan inte fatta hur man kan köpa en box för flera tusen och sedan snåla in nåra hundringar på antenn? Det problemet du beskriver med bild som "fryser" hade jag på min gamla Sagembox då jag hade en gammal sjuk antenn. Jag har 80-85% i signalstyrka och min box funkar fint. Ärligt talat så tror jag att ganska många problem är relaterade till signalen. //MC Quack
Postad 28 mars 2006 - 08:07
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Jag kan inte fatta hur man kan köpa en box för flera tusen och sedan snåla in nåra hundringar på antenn? Det problemet du beskriver med bild som "fryser" hade jag på min gamla Sagembox då jag hade en gammal sjuk antenn. Jag har 80-85% i signalstyrka och min box funkar fint. Ärligt talat så tror jag att ganska många problem är relaterade till signalen. //MC Quack
<{POST_SNAPBACK}>
Sakta i backarna, jag har också problem med frysningar eller att det ibland tar lång tid att få bild på vissa kanaler. Det verkar bara hända på kodade kanaler. Händer ofta på Discovery, men det är å andra sidan den kodade kanal jag tittar mest på så det är inte "statistiskt säkerställt". På muxen med Discovery har jag 80-85% signalstyrka och 90-95% signalkvalitet. Då och då hoppar meddelandet "Kodad kanal" upp någon sekund, dock utan frysning. Jag har liknande problem när jag tittar på vissa inspelningar från kodade kanaler (inte alla märk väl). Ibland fryser bilden, men det går fint att stoppa uppspelningen. Om tunern är ställd på en kodad kanal blir bilden svart i 10-15 sekunder innan ljud och bild återvänder, sen går det fint att fortsätta uppspelningen där man var. Problemet uppstår oftast om man spolat lite med bild, men andra inspelningar från samma kanal kan man hantera hur som helst. Om jag kodar av inspelningen är det inga problem, det jag undrar är vad som skulle hända om jag fick en "frysning" under pågående avkodning, gissningsvis gick resten av den inspelningen förlorad så jag tvekar att göra det. För mig verkar det som om något hänger sig i avkodningen och att den resettas efter ca 10 sekunder när stoppat uppspelningen. Det är alltså inte den typ av hängning där man måste starta om boxen, enstaka såna hängningar har jag också , men de verkar bara hända när man "snabbspolar". Även jag kör version 1.13
Postad 28 mars 2006 - 08:31
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Hej, Var hos en handlare i helgen som verkade förstå sig på lite av problematiken. Han menade att DILOGen är väldigt känslig för signalstyrka. Har man flera sändare i omgivningen så kommer den att hoppa mellan dessa vilket resulterar i förlorade inspelningar etc. Detta går att fixa genom att man manuellt kan ställa in en sändare så att den inte hoppar. Kanske är en förklaring varför vissa har mer problem än andra. Han rekomenderade mig att låna en box av honom i en månad, då jag bor i ett lite dåligt område (sändningsmässigt) och att installera en antennförstärkare. /Olle
Postad 28 mars 2006 - 11:41
olbotrek
-
olbotrek
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Enligt min handlare så ligger problemet på mux 4. Och att Teracom har problem med att det ligger för mycket i just den muxen. Vilka kanaler ligger i mux 4 ? Jag vet inte om detta stämmer men jag vet att jag har problem med att inspelningar uteblir med min dilog ( och även min sagem 6280 som jag hade ett par månader )
Postad 28 mars 2006 - 11:59
Mich
-
Mich
-
Forumräv
-
-
610 inlägg
Vilka kanaler ligger i mux 4 ?
Kanalutbud (mux): http://www.teracom.se/?page=2096Frekvenstabell: http://www.teracom.se/?page=2122Frekvenstabellen behövs vid manuell kanalsökning. Notera också att Dilog rekommenderar att inte ändra om manuell till auto efter att du sökt. Borde ju inte påverka om man inte går vidare, men tydligen så används detta som en inställning. Innan detta så skulle en factory reset utföras. Senare versioner av mjukvaran skall inte byta omkring kanalerna (t.ex. 1.08). Däremot så tror jag att den fortfarande kan lägga in nya kanaler, detta skulle man vilja stänga av.
Postad 28 mars 2006 - 12:22
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Enligt min handlare så ligger problemet på mux 4. Och att Teracom har problem med att det ligger för mycket i just den muxen. Vilka kanaler ligger i mux 4 ? Jag vet inte om detta stämmer men jag vet att jag har problem med att inspelningar uteblir med min dilog ( och även min sagem 6280 som jag hade ett par månader )
<{POST_SNAPBACK}>
På mux 4 ligger bl a Discovery, Eurosport, Z TV och MTV. Så här långt skulle det alltså kunna stämma med de symptom jag observerat. Jag röstar för att Teracom slänger ut Star! om det hjälper....
Postad 28 mars 2006 - 12:35
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Vilka kanaler ligger i mux 4 ? Kanalutbud (mux): http://www.teracom.se/?page=2096 Frekvenstabell: http://www.teracom.se/?page=2122 Frekvenstabellen behövs vid manuell kanalsökning. Notera också att Dilog rekommenderar att inte ändra om manuell till auto efter att du sökt. Borde ju inte påverka om man inte går vidare, men tydligen så används detta som en inställning. Innan detta så skulle en factory reset utföras.
Senare versioner av mjukvaran skall inte byta omkring kanalerna (t.ex. 1.08). Däremot så tror jag att den fortfarande kan lägga in nya kanaler, detta skulle man vilja stänga av.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag lämnar gärna boxen på manuell, om bara boxen gjorde detsamma. Egentligen tror jag inte det har någon betydelse, men för säkerhets skull gjorde jag en återställning följt av manuell inställning enligt tidigare inlägg i denna tråd. Lämnade den i manuellt läge när jag var klar. I morse när jag kollade så stod den lik förbaskat på auto. Kör som sagt ver 1.13 Jag har gjort åtskilliga timerinspelningar från olika kanaler och så länge boxen står på så har jag inte missat en enda. Flertalet av dessa har varit från den ovan misstänkliggjorda mux 4. Däremot var en inspelning från C+ (alltså mux 3) omöjlig att spela upp och en annan kajka ur efter ganska prick en timme. Tidigare gjorda inspelningar från samma kanal var OK så det handlade troligen inte om något kodbyte. Jag har bara gjort ett fåtal försök med timerinspelning från standby, men så här långt har endast en lyckats och det var från en okodad kanal, men jag skall göra fler experiment när jag hinner.
Postad 28 mars 2006 - 17:27
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Vilka kanaler ligger i mux 4 ? Kanalutbud (mux): http://www.teracom.se/?page=2096 Frekvenstabell: http://www.teracom.se/?page=2122 Frekvenstabellen behövs vid manuell kanalsökning. Notera också att Dilog rekommenderar att inte ändra om manuell till auto efter att du sökt. Borde ju inte påverka om man inte går vidare, men tydligen så används detta som en inställning. Innan detta så skulle en factory reset utföras.
Senare versioner av mjukvaran skall inte byta omkring kanalerna (t.ex. 1.08). Däremot så tror jag att den fortfarande kan lägga in nya kanaler, detta skulle man vilja stänga av.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag lämnar gärna boxen på manuell, om bara boxen gjorde detsamma. Egentligen tror jag inte det har någon betydelse, men för säkerhets skull gjorde jag en återställning följt av manuell inställning enligt tidigare inlägg i denna tråd. Lämnade den i manuellt läge när jag var klar. I morse när jag kollade så stod den lik förbaskat på auto. Kör som sagt ver 1.13
Jag har gjort åtskilliga timerinspelningar från olika kanaler och så länge boxen står på så har jag inte missat en enda. Flertalet av dessa har varit från den ovan misstänkliggjorda mux 4. Däremot var en inspelning från C+ (alltså mux 3) omöjlig att spela upp och en annan kajka ur efter ganska prick en timme. Tidigare gjorda inspelningar från samma kanal var OK så det handlade troligen inte om något kodbyte. Jag har bara gjort ett fåtal försök med timerinspelning från standby, men så här långt har endast en lyckats och det var från en okodad kanal, men jag skall göra fler experiment när jag hinner.
<{POST_SNAPBACK}>
mina inspelningar funkar klockrent nu. Inte missat en enda Sedan jag satt upp ny antenn. //mackan
Postad 29 mars 2006 - 10:34
Povel
-
Povel
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej
Hårdisk som ibland börjar leva om. Måste pausa för att synka ljudet. Otaliga omstarter innan man lyckats klippa bort reklam m.m ur en inspelning. Invald FAV hoppar ständigt till ALLA. + det jag glömt i skrivande stund
Mvh Mattias
<{POST_SNAPBACK}>
Kan du närmare beskriva vad som sker när din hårdisk "lever om". Jag har själv problem med att dilogen ofta tappar kontrollen över hårddisken när den inte används så jag blev lite nyfiken. Detta problem tycks inte drabbat så många på den här tråden. Jag har 1.13 och min Dilog (förutom HD:n) fungerar oftast helt OK. Povel
Postad 29 mars 2006 - 10:56
olbotrek
-
olbotrek
-
Amatör
-
-
60 inlägg
min hårddisk har också fått lite spel, låter som den helt hysteriskt läser eller skriver och slutar inte förens återstart.
Sen så är problemet med spolningen helt katastrofalt för tillfället, hänger sig varje gång man försöker spola.
Jag ska maila Dilog eller ringa, nu är jag så ###### trött på boxen så jag snart spyr. Fixas inte detta inom nästa version så lämnar jag tillbaka den.
Eller ska man acceptera sånt här i oändlighet ?
Postad 29 mars 2006 - 16:09
LT-31
-
LT-31
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej
Mvh Mattias
<{POST_SNAPBACK}> Kan du närmare beskriva vad som sker när din hårdisk "lever om". Jag har själv problem med att dilogen ofta tappar kontrollen över hårddisken när den inte används så jag blev lite nyfiken. Detta problem tycks inte drabbat så många på den här tråden. Jag har 1.13 och min Dilog (förutom HD:n) fungerar oftast helt OK.
Povel
<{POST_SNAPBACK}>
Väldigt svårt att beskriva hur det låter. Den ger ifrån sig ett skrapljud med en sekunds mellanrum. Inte speciellt högt men väldigt irriterande, tog en stund första gången att förstå vad det var. Om hårdisken hinner gå ner i viloläge (har 10min inställt) så verkar det inte vara något problem. Om ljudet hinner komma innan så verkar den aldrig gå ner i viloläge, förmodligen tror boxen att hårdisken används. Mvh Mattias
Postad 29 mars 2006 - 16:13
LT-31
-
LT-31
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Sakta i backarna, jag har också problem med frysningar eller att det ibland tar lång tid att få bild på vissa kanaler. Det verkar bara hända på kodade kanaler. Händer ofta på Discovery, men det är å andra sidan den kodade kanal jag tittar mest på så det är inte "statistiskt säkerställt". På muxen med Discovery har jag 80-85% signalstyrka och 90-95% signalkvalitet. Då och då hoppar meddelandet "Kodad kanal" upp någon sekund, dock utan frysning.
Jag har liknande problem när jag tittar på vissa inspelningar från kodade kanaler (inte alla märk väl). Ibland fryser bilden, men det går fint att stoppa uppspelningen. Om tunern är ställd på en kodad kanal blir bilden svart i 10-15 sekunder innan ljud och bild återvänder, sen går det fint att fortsätta uppspelningen där man var. Problemet uppstår oftast om man spolat lite med bild, men andra inspelningar från samma kanal kan man hantera hur som helst. Om jag kodar av inspelningen är det inga problem, det jag undrar är vad som skulle hända om jag fick en "frysning" under pågående avkodning, gissningsvis gick resten av den inspelningen förlorad så jag tvekar att göra det. För mig verkar det som om något hänger sig i avkodningen och att den resettas efter ca 10 sekunder när stoppat uppspelningen. Det är alltså inte den typ av hängning där man måste starta om boxen, enstaka såna hängningar har jag också , men de verkar bara hända när man "snabbspolar".
Även jag kör version 1.13
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har nog också störst problem med Discovery, har inte tänkt på det tidigare. Mvh Mattias
Postad 29 mars 2006 - 23:15
Povel
-
Povel
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Kan du närmare beskriva vad som sker när din hårdisk "lever om". Jag har själv problem med att dilogen ofta tappar kontrollen över hårddisken när den inte används så jag blev lite nyfiken. Detta problem tycks inte drabbat så många på den här tråden. Jag har 1.13 och min Dilog (förutom HD:n) fungerar oftast helt OK.
Povel
<{POST_SNAPBACK}>
Väldigt svårt att beskriva hur det låter. Den ger ifrån sig ett skrapljud med en sekunds mellanrum. Inte speciellt högt men väldigt irriterande, tog en stund första gången att förstå vad det var. Om hårdisken hinner gå ner i viloläge (har 10min inställt) så verkar det inte vara något problem. Om ljudet hinner komma innan så verkar den aldrig gå ner i viloläge, förmodligen tror boxen att hårdisken används.
Mvh Mattias
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Mattias Hmmm.... det du beskriver låter faktiskt precis som mitt eget problem. Det periodvisa lätta klickadet är vissrligen inte är så högt men ändå störande. Intressant ändå att höra att någon annan också upplever detta. Då är det troligen inte mer fel på min dilog än på någon annans. Jag blev väldigt glad när möjligheten att stänga av HD:n infördes (från början 1.04 gick det ju inte). Jag kör också på 10 minuter, fast ibland räcker inte heller denna tid till. Två tryck på PVR knappen rättar dock till problemet tillfälligt mvh Povel
Postad 30 mars 2006 - 08:34
dilogiserad
-
dilogiserad
-
Rookie
-
9 inlägg
Angående spolnings problem.
Kommer en ny mjukvara inom kort som ska lösa det.
Postad 30 mars 2006 - 11:28
Anna-Log
-
Anna-Log
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Angående spolnings problem. Kommer en ny mjukvara inom kort som ska lösa det.
<{POST_SNAPBACK}>
Har du hört det direkt från Dilog och i sådan fall fanns det någon prognos på när? Jag kör med 1.13 och boxen funkar utan problem, har dock inte "pressat" den speciellt mycket på senaste tiden. Det var ju trevligt att de la in en funktion för att uppdatera EPGn i 1.13, men det tar ju hiskelig tid och det borde väl kunna göras automatiskt (har för mig att på Force-boxen kan man lägga denna uppdatering som ett automatiskt "jobb" att köras med jämna mellanrum.)
Postad 30 mars 2006 - 14:12
Mr. Walker
-
Mr. Walker
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag lämnar gärna boxen på manuell, om bara boxen gjorde detsamma. Egentligen tror jag inte det har någon betydelse, men för säkerhets skull gjorde jag en återställning följt av manuell inställning enligt tidigare inlägg i denna tråd. Lämnade den i manuellt läge när jag var klar. I morse när jag kollade så stod den lik förbaskat på auto. Kör som sagt ver 1.13
Jag har gjort åtskilliga timerinspelningar från olika kanaler och så länge boxen står på så har jag inte missat en enda. Flertalet av dessa har varit från den ovan misstänkliggjorda mux 4. Däremot var en inspelning från C+ (alltså mux 3) omöjlig att spela upp och en annan kajka ur efter ganska prick en timme. Tidigare gjorda inspelningar från samma kanal var OK så det handlade troligen inte om något kodbyte. Jag har bara gjort ett fåtal försök med timerinspelning från standby, men så här långt har endast en lyckats och det var från en okodad kanal, men jag skall göra fler experiment när jag hinner.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har också noterat att boxen återgår till auto trots tidigare manuell inställning. Märkligt.
Postad 31 mars 2006 - 09:13
dilogiserad
-
dilogiserad
-
Rookie
-
9 inlägg
blev fel se nästa inlägg...
Redigerat av dilogiserad, 31 mars 2006 - 09:16.
Postad 31 mars 2006 - 09:17
dilogiserad
-
dilogiserad
-
Rookie
-
9 inlägg
Angående spolnings problem. Kommer en ny mjukvara inom kort som ska lösa det.
<{POST_SNAPBACK}>
Har du hört det direkt från Dilog och i sådan fall fanns det någon prognos på när?
Jag kör med 1.13 och boxen funkar utan problem, har dock inte "pressat" den speciellt mycket på senaste tiden.
Det var ju trevligt att de la in en funktion för att uppdatera EPGn i 1.13, men det tar ju hiskelig tid och det borde väl kunna göras automatiskt (har för mig att på Force-boxen kan man lägga denna uppdatering som ett automatiskt "jobb" att köras med jämna mellanrum.)
<{POST_SNAPBACK}>
Har varit i kontakt med Dilog och den nya mjukvaran kommer att släppas inom någon vecka om allt går som det ska.
Postad 01 april 2006 - 08:34
Mr. Walker
-
Mr. Walker
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag missar fortfarande en och annan timerinspelning. Än så länge endast när boxen stått i standbyläge. Boxen kan sätta igång men inspelningen startar inte. Trots att inspelningen inte startar så försvinner uppgifterna i listan för timerinspelningar. Jag använder v. 1.13 och enligt Dilog är den mjukvaran 100% stabil vad gäller timerinselningar. Mitt problem skulle då antingen vara en defekt box eller tjall med mottagningen. När det gäller mottagningen så har jag förvisso en gammal antenn och gamla kablar, men varje gång jag kontrollerar signalen så ligger den mellan 80% och 95% i styrka och kvalitet på samtliga muxar. Så även häromdagen när det var rejält snöväder. Vad tror ni experter, är det antenn och/eller kablar som krånglar trots allt? Och apropå antenn, kan man kontrollera om man har en aktiv antenn eller inte? Man kan ju välja mellan "av eller på" på boxen och eftersom jag inte vet vad jag har för antenn så har jag valt "av".
Tjosan på er!
Postad 01 april 2006 - 16:16
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jag missar fortfarande en och annan timerinspelning. Än så länge endast när boxen stått i standbyläge. Boxen kan sätta igång men inspelningen startar inte. Trots att inspelningen inte startar så försvinner uppgifterna i listan för timerinspelningar. Jag använder v. 1.13 och enligt Dilog är den mjukvaran 100% stabil vad gäller timerinselningar. Mitt problem skulle då antingen vara en defekt box eller tjall med mottagningen. När det gäller mottagningen så har jag förvisso en gammal antenn och gamla kablar, men varje gång jag kontrollerar signalen så ligger den mellan 80% och 95% i styrka och kvalitet på samtliga muxar. Så även häromdagen när det var rejält snöväder. Vad tror ni experter, är det antenn och/eller kablar som krånglar trots allt? Och apropå antenn, kan man kontrollera om man har en aktiv antenn eller inte? Man kan ju välja mellan "av eller på" på boxen och eftersom jag inte vet vad jag har för antenn så har jag valt "av".
Tjosan på er! 
<{POST_SNAPBACK}>
aktiv anten är en anten som behöver matas med spänning för att fungera. Och får du bild med den avslagen är det förmodlign ingen aktiv anten, om du inte matar den med spänning från annat håll. Pröva att göra en factory resett och sök in kanalerna manuellt så ska allt funka. //mackan
Postad 01 april 2006 - 17:45
Mr. Walker
-
Mr. Walker
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tjosan på er! 
<{POST_SNAPBACK}> aktiv anten är en anten som behöver matas med spänning för att fungera. Och får du bild med den avslagen är det förmodlign ingen aktiv anten, om du inte matar den med spänning från annat håll. Pröva att göra en factory resett och sök in kanalerna manuellt så ska allt funka.
//mackan
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för antennupplysningarna! När det gäller factory reset och manuell kanalsökning så har jag gjort detta men noterat (liksom alfista) att boxen likväl visar autoläge när den stått i standby. Kan man tolka det så att den manuella kanalsökningen fortfarande gäller trots att boxen visar autoläge? Märkligt det här.
Postad 01 april 2006 - 20:53
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Tjosan på er! 
<{POST_SNAPBACK}> aktiv anten är en anten som behöver matas med spänning för att fungera. Och får du bild med den avslagen är det förmodlign ingen aktiv anten, om du inte matar den med spänning från annat håll. Pröva att göra en factory resett och sök in kanalerna manuellt så ska allt funka.
//mackan
<{POST_SNAPBACK}> Tack för antennupplysningarna! När det gäller factory reset och manuell kanalsökning så har jag gjort detta men noterat (liksom alfista) att boxen likväl visar autoläge när den stått i standby. Kan man tolka det så att den manuella kanalsökningen fortfarande gäller trots att boxen visar autoläge? Märkligt det här.
<{POST_SNAPBACK}>
dom manuella inställningarna gäller trots att det står auto. Gör en factory resett och en manuell sökning. sedan skall allt funka.. //mackan
Postad 03 april 2006 - 13:25
Mich
-
Mich
-
Forumräv
-
-
610 inlägg
Det var ju trevligt att de la in en funktion för att uppdatera EPGn i 1.13, men det tar ju hiskelig tid och det borde väl kunna göras automatiskt (har för mig att på Force-boxen kan man lägga denna uppdatering som ett automatiskt "jobb" att köras med jämna mellanrum.)
550'an har dubbla tuner's och borde använda den ena (om den är ledig) till att uppdatera EPG i bakgrunden, samtidigt som boxen används för normalt TV tittande.
Postad 03 april 2006 - 14:12
Anna-Log
-
Anna-Log
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Det var ju trevligt att de la in en funktion för att uppdatera EPGn i 1.13, men det tar ju hiskelig tid och det borde väl kunna göras automatiskt (har för mig att på Force-boxen kan man lägga denna uppdatering som ett automatiskt "jobb" att köras med jämna mellanrum.) 550'an har dubbla tuner's och borde använda den ena (om den är ledig) till att uppdatera EPG i bakgrunden, samtidigt som boxen används för normalt TV tittande.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja för 17, bara det går att göra bättre än vad det är idag. Blev riktigt glad när jag hörde att de förbättrat EPGn i 1.13, men nu tycker jag den är riktigt stenålder. Får ju alltid börja tv-kvällen med att uppdatera den och det säger ju inte direkt swish! Min Sony TV med inbyggd digitaltuner är alltid uppdaterad på EPGn, den har dessutom bara en tuner (förutom den analoga) så visst måste detta gå att fixa på ett snyggare sätt. Jag tror på version 2.0 av Dilogs mjukvara, då kommer den att vara riktigt bra. Hoppas bara de orkar hålla på att rätta felen och ge oss nya uppdateringar...
Postad 03 april 2006 - 23:02
Unregistered30eddf22
-
Unregistered30eddf22
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Det var ju trevligt att de la in en funktion för att uppdatera EPGn i 1.13, men det tar ju hiskelig tid och det borde väl kunna göras automatiskt (har för mig att på Force-boxen kan man lägga denna uppdatering som ett automatiskt "jobb" att köras med jämna mellanrum.) 550'an har dubbla tuner's och borde använda den ena (om den är ledig) till att uppdatera EPG i bakgrunden, samtidigt som boxen används för normalt TV tittande.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja för 17, bara det går att göra bättre än vad det är idag. Blev riktigt glad när jag hörde att de förbättrat EPGn i 1.13, men nu tycker jag den är riktigt stenålder. Får ju alltid börja tv-kvällen med att uppdatera den och det säger ju inte direkt swish!
Min Sony TV med inbyggd digitaltuner är alltid uppdaterad på EPGn, den har dessutom bara en tuner (förutom den analoga) så visst måste detta gå att fixa på ett snyggare sätt.
Jag tror på version 2.0 av Dilogs mjukvara, då kommer den att vara riktigt bra. Hoppas bara de orkar hålla på att rätta felen och ge oss nya uppdateringar...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller med. "Uppdatera EPG" är visserligen en förbättring men varför ska jag behöva göra det själv? Det är väl självklart att man vill ha full EPG...
Postad 03 april 2006 - 23:03
Unregistered30eddf22
-
Unregistered30eddf22
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag snackade med Dilog i tisdags angående timerinspelningar som missas trots V 1.13, enligt dilog e funktionen stabil men de hade snackat med fler som liksom jag hade problem trots uppgradering.
Min box missade 3 av 10 inspelningar trots 1.13. Det har tydligen med signalen att göra ändå, att man får in flera sändare som stör.
Fick ett dokument av dem som jag följde och vips nu fungerar det klockrent, iallafall hos mig.
Viktigt enligt Martin på Dilog att man inte hoppar över reset av boxen.
Se nedan (saxat från deras mail)
MANUELL KANALSÖKNING DILOG.
1) Tryck Meny på fjärrkontrollen. 2) Välj Systeminformation med pil-tangenterna. Tryck OK på fjärrkontrollen. 3) Välj ”fabriksinställning”, Tryck på OK på fjärrkontrollen , ändra till ”ja”, gå ned till start, tryck OK 4) I språkvalsmenyn, tryck exit 5) I tv utgångsmenyn, välj det alternativ du föredrar, tryck exit 6) I menyn klocka, tryck exit
1) I menyn ”sök kanaler”, ändra sökningstyp till ”manuell” 2) Gå ett steg ned till kanal, bläddra till första kanalnumret (mux) på den sändare du tar emot signalen ifrån. Se lista över sändare på: http://www.teracom.se/?page=5196
3) Gå ned till starta sökning, tryck OK. 4) När sökningen är klar, tryck OK, sedan ”meny” 5) Upprepa steg 2,3,4 för varje kanalnummer (mux) som finns på Er sändare. 6) När alla kanalnummer är sökta, gå ur menyn med ”exit”.
OBS! Låt mottagaren stå kvar på manuell, ändra ej tillbaka till auto. OBS!
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat detta. Verkar fungera bra. Har inte missat en inspelning på ett par veckor nu. Tack för tipset!
Postad 03 april 2006 - 23:09
Unregistered30eddf22
-
Unregistered30eddf22
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det nån fler som provat att använda komponentutgången på dilogen ? Har kört scart ett par månader men när jag skulle gömma kablarna bakom väggen ville jag använda en smalare kabel ( samt att jag hört att komponent ska ge bättre bild )
Problemet är bara att jag tycker att jag fått sämre bild... vet inte om jag inbillar mig det eller inte? Inställningar? Dålig kabel eller vad?
Nån fler som provat?
// Henric
<{POST_SNAPBACK}>
Kör med komponetvideo (10 m) till min projektor. Fungerar utmärkt. Bilden blir strålande (precis som från DVD:n). Kör med en "hemmagjord" kabel: https://www.minhembi...ST&f=84&t=57280
Postad 04 april 2006 - 07:30
martinwahlstrom
-
martinwahlstrom
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Är det nån fler som provat att använda komponentutgången på dilogen ? Har kört scart ett par månader men när jag skulle gömma kablarna bakom väggen ville jag använda en smalare kabel ( samt att jag hört att komponent ska ge bättre bild )
Problemet är bara att jag tycker att jag fått sämre bild... vet inte om jag inbillar mig det eller inte? Inställningar? Dålig kabel eller vad?
Nån fler som provat?
// Henric
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör inte med komponent mot min Pioneer PDP-436XDE från Dilog 550'an: - Plasman växlar inte mellan 4:3 och 16:9. Den signalen går bara i SCART'en. Stift 8, tror jag. Vägrar sitta med tre fjärrar i handen. (1 för kanalbyte, 1 för ljudet samt 1 för 4:3/16:9 byte). - Sämre bild! Suddigt. Dock inga extremkablar. - Hoptryckt bild: Vet inte om det är boxen eller plasman. Märkte det när jag kollade på SVT's 16:9 testbild: Med komponent får jag med hela testbilden samt extra svarta liner ovan och under. Cirkeln i testbilden är oval. Med SCART'en klipps den övre och undre raden av det svartvita schack-mönstret bort från testbilden. Men bredden är korrekt samt cirkeln är korrekt rund vilket jag prioiterar högre.
Postad 04 april 2006 - 08:54
Mr. Walker
-
Mr. Walker
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tjosan på er! 
//mackan
<{POST_SNAPBACK}> Tack för antennupplysningarna! När det gäller factory reset och manuell kanalsökning så har jag gjort detta men noterat (liksom alfista) att boxen likväl visar autoläge när den stått i standby. Kan man tolka det så att den manuella kanalsökningen fortfarande gäller trots att boxen visar autoläge? Märkligt det här.
<{POST_SNAPBACK}> dom manuella inställningarna gäller trots att det står auto. Gör en factory resett och en manuell sökning. sedan skall allt funka..
//mackan
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har gjort en factory reset och manuell sökning men timerinspelningarna fungerar ändå inte till 100%. Det fungerar när det gäller inspelningar under innevarande dygn. Men när klockan passerat tolvslaget så händer det att vissa försvinner. Igår ställde jag in inspelning av "Elitsoldater i öknen" på Femman kl. 03.30 imorse. Boxen lämnades i standbyläge. När jag nyss kollade hur det hade gått så var boxen påslagen, timerinspelningen borta från listan men någon inspelning hade inte gjorts. Jag ska höra vad TV-handlaren säger idag.
Postad 04 april 2006 - 10:28
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
[quote name='mackan30' date='Apr 1 2006, 21:53 '] [/quote]dom manuella inställningarna gäller trots att det står auto. Gör en factory resett och en manuell sökning. sedan skall allt funka.. //mackan <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Jag vet inte riktigt var du fått detta ifrån, men tyvärr stämmer det inte riktigt. Jag har gjort factory reset och manuell sökning. Håller nu på med en liten "långtidstest" för att se hur illa det är, men så här långt har boxen missat ungefär var tjugonde inspelning. Återkommer med mer detaljer när jag får lite mer statistik. /Henrik
Postad 04 april 2006 - 12:05
Mr. Walker
-
Mr. Walker
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
[quote name='alfista' date='Apr 4 2006, 11:28 '] [quote name='mackan30' date='Apr 1 2006, 21:53 '] [/quote]dom manuella inställningarna gäller trots att det står auto. Gör en factory resett och en manuell sökning. sedan skall allt funka.. //mackan <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Jag vet inte riktigt var du fått detta ifrån, men tyvärr stämmer det inte riktigt. Jag har gjort factory reset och manuell sökning. Håller nu på med en liten "långtidstest" för att se hur illa det är, men så här långt har boxen missat ungefär var tjugonde inspelning. Återkommer med mer detaljer när jag får lite mer statistik. /Henrik <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Mycket spännande! Ser fram emot att få ta del av dina upptäckter. Efter samtal med TV-handlaren så bekräftades det som redan framkommit i den här tråden, d.v.s. att de flesta tycks vara nöjda med inspelningarna efter v. 1.13 men att man bör göra en manuell kanalsökning för att vara säker. Det skulle därför vara intressant att veta hur det verkligen förhåller sig med kanalsökandet. Är det någon som vet om Dilog hävdar att den manuella kanalsökningen gäller trots att boxen visar "auto" efter omstart?
Postad 04 april 2006 - 13:03
mcquack
-
mcquack
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
[quote name='Mr. Walker' date='Apr 4 2006, 12:05 '] [quote name='alfista' date='Apr 4 2006, 11:28 '] [quote name='mackan30' date='Apr 1 2006, 21:53 '] [/quote]dom manuella inställningarna gäller trots att det står auto. Gör en factory resett och en manuell sökning. sedan skall allt funka.. //mackan <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Jag vet inte riktigt var du fått detta ifrån, men tyvärr stämmer det inte riktigt. Jag har gjort factory reset och manuell sökning. Håller nu på med en liten "långtidstest" för att se hur illa det är, men så här långt har boxen missat ungefär var tjugonde inspelning. Återkommer med mer detaljer när jag får lite mer statistik. /Henrik <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Mycket spännande! Ser fram emot att få ta del av dina upptäckter. Efter samtal med TV-handlaren så bekräftades det som redan framkommit i den här tråden, d.v.s. att de flesta tycks vara nöjda med inspelningarna efter v. 1.13 men att man bör göra en manuell kanalsökning för att vara säker. Det skulle därför vara intressant att veta hur det verkligen förhåller sig med kanalsökandet. Är det någon som vet om Dilog hävdar att den manuella kanalsökningen gäller trots att boxen visar "auto" efter omstart? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Min bror bor i Västerås där de släckte ned det analoga nätet igår, de bytte tydligen kanalplatser för digitalnätet samtidigt. Hans mottagare hade också hoppat över i "auto" men inte sökte den in den nya kanalplatsen för det. Det borde ju rimligen betyda att den inte söker kanaler automatiskt trots att den går över från manuell till auto. Kan tänka mig att Manuell är aktiv tills man går ur menyn, sedan går boxen tillbaka till factory inställningen. //MCquack
Redigerat av mcquack, 04 april 2006 - 13:04.
Postad 04 april 2006 - 13:39
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Min bror bor i Västerås där de släckte ned det analoga nätet igår, de bytte tydligen kanalplatser för digitalnätet samtidigt. Hans mottagare hade också hoppat över i "auto" men inte sökte den in den nya kanalplatsen för det. Det borde ju rimligen betyda att den inte söker kanaler automatiskt trots att den går över från manuell till auto. Kan tänka mig att Manuell är aktiv tills man går ur menyn, sedan går boxen tillbaka till factory inställningen. //MCquack
<{POST_SNAPBACK}>
Nja, så enkelt är det inte, normalt hänger den kvar i manuell när man kollar, det spelar ingen roll om man satt boxen i standby eller inte, det kan hålla sig i dagar, men rätt vad det är så har den hoppat över i auto. Grejen är ju att man inte vet när det sker, det kanske lika gärna flippar över precis i det ögonblick du går in i menyn för att kolla. Sen betyder väl inte auto att den automatiskt gör kanalsökning bara nåt flyttar på sig, snarare är det att man inte matar in kanalnumret själv utan att boxen själv sveper över alla kanaler vid en kanalsökning.
Postad 04 april 2006 - 14:55
mcquack
-
mcquack
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Min bror bor i Västerås där de släckte ned det analoga nätet igår, de bytte tydligen kanalplatser för digitalnätet samtidigt. Hans mottagare hade också hoppat över i "auto" men inte sökte den in den nya kanalplatsen för det. Det borde ju rimligen betyda att den inte söker kanaler automatiskt trots att den går över från manuell till auto. Kan tänka mig att Manuell är aktiv tills man går ur menyn, sedan går boxen tillbaka till factory inställningen. //MCquack
<{POST_SNAPBACK}>
Nja, så enkelt är det inte, normalt hänger den kvar i manuell när man kollar, det spelar ingen roll om man satt boxen i standby eller inte, det kan hålla sig i dagar, men rätt vad det är så har den hoppat över i auto. Grejen är ju att man inte vet när det sker, det kanske lika gärna flippar över precis i det ögonblick du går in i menyn för att kolla.
Sen betyder väl inte auto att den automatiskt gör kanalsökning bara nåt flyttar på sig, snarare är det att man inte matar in kanalnumret själv utan att boxen själv sveper över alla kanaler vid en kanalsökning.
<{POST_SNAPBACK}>
Isåfall spelar det ju ingen roll hur den står, bara man gjort en manuell kanalsökning från början.? Om jag förstått saken rätt så kör man den manuella sökningen för att säkerhetställa att man inte får in "crap" från andra sändare. //Mc Quack
Postad 05 april 2006 - 21:49
Unregistered30eddf22
-
Unregistered30eddf22
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag snackade med Dilog i tisdags angående timerinspelningar som missas trots V 1.13, enligt dilog e funktionen stabil men de hade snackat med fler som liksom jag hade problem trots uppgradering.
Min box missade 3 av 10 inspelningar trots 1.13. Det har tydligen med signalen att göra ändå, att man får in flera sändare som stör.
Fick ett dokument av dem som jag följde och vips nu fungerar det klockrent, iallafall hos mig.
Viktigt enligt Martin på Dilog att man inte hoppar över reset av boxen.
Se nedan (saxat från deras mail)
MANUELL KANALSÖKNING DILOG.
1) Tryck Meny på fjärrkontrollen. 2) Välj Systeminformation med pil-tangenterna. Tryck OK på fjärrkontrollen. 3) Välj ”fabriksinställning”, Tryck på OK på fjärrkontrollen , ändra till ”ja”, gå ned till start, tryck OK 4) I språkvalsmenyn, tryck exit 5) I tv utgångsmenyn, välj det alternativ du föredrar, tryck exit 6) I menyn klocka, tryck exit
1) I menyn ”sök kanaler”, ändra sökningstyp till ”manuell” 2) Gå ett steg ned till kanal, bläddra till första kanalnumret (mux) på den sändare du tar emot signalen ifrån. Se lista över sändare på: http://www.teracom.se/?page=5196
3) Gå ned till starta sökning, tryck OK. 4) När sökningen är klar, tryck OK, sedan ”meny” 5) Upprepa steg 2,3,4 för varje kanalnummer (mux) som finns på Er sändare. 6) När alla kanalnummer är sökta, gå ur menyn med ”exit”.
OBS! Låt mottagaren stå kvar på manuell, ändra ej tillbaka till auto. OBS!
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat detta. Verkar fungera bra. Har inte missat en inspelning på ett par veckor nu.
Tack för tipset!
<{POST_SNAPBACK}>
Ooops! Nu har det hänt. Jag har missat den första inspelningen sedan jag gjorde en manuell kanalsökning (Precis som andra rapporterar så står min box på "auto" och inte manuell om jag går in under kanalsökning! ? !)
Postad 05 april 2006 - 23:47
Mr. Walker
-
Mr. Walker
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Enligt den lokala TV-handlaren så gäller den manuella kanalsökningen trots att boxen visar auto efter omstart, som alltså är fallet för mig. Han rådde mig också att inte sätta boxen i standby i samband med timerinspelningar. Gör man detta är risken större att man missar inspelningar.
Postad 06 april 2006 - 07:28
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Enligt den lokala TV-handlaren så gäller den manuella kanalsökningen trots att boxen visar auto efter omstart, som alltså är fallet för mig. Han rådde mig också att inte sätta boxen i standby i samband med timerinspelningar. Gör man detta är risken större att man missar inspelningar.
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan väl fråga din handlare om han verkligen tycker det är acceptabelt att boxen skall behöva stå påslagen för att timerinspelningar skall fungera, har ju trots allt funkat på videobandare i över tjugo år. Jag är medveten om att det är lite lurigare att få detta att fungera på en maskin som denna jämfört med videon, men det är likafullt så att man som användare har rätt att förvänta sig att den fungerar lika bra som en video.
Postad 06 april 2006 - 10:11
Mr. Walker
-
Mr. Walker
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan väl fråga din handlare om han verkligen tycker det är acceptabelt att boxen skall behöva stå påslagen för att timerinspelningar skall fungera, har ju trots allt funkat på videobandare i över tjugo år. Jag är medveten om att det är lite lurigare att få detta att fungera på en maskin som denna jämfört med videon, men det är likafullt så att man som användare har rätt att förvänta sig att den fungerar lika bra som en video.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag skulle nog tro att även handlaren tycker att det är galet att en produkt som kostar flera tusen kronor ännu inte kan leva upp till det som tillverkaren lovar. Tyvärr är det ju så många nya produkter på marknaden dras med en del barnsjukdomar. Vill man slippa detta måste man nog vänta ytterligare innan man köper. Det är tragiskt men det är trots allt den bistra verkligheten
Postad 06 april 2006 - 10:24
mcquack
-
mcquack
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Din handlare verkar ju inte vara riktigt uppdaterad. Problemet att mottagaren behövde vara på hade jag också i tidigare mjukvaror, det finns ju inte längre?! Det är väl bara att kontakta Dilog om apparaten inte fungerar som den skall och du är 100% säker på att det inte beror på något i din miljö som antenn eller liknande. Själv har jag talat med dem ett par gånger och de är väldigt tillmötesgående.
Postad 06 april 2006 - 11:02
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Jag skulle nog tro att även handlaren tycker att det är galet att en produkt som kostar flera tusen kronor ännu inte kan leva upp till det som tillverkaren lovar. Tyvärr är det ju så många nya produkter på marknaden dras med en del barnsjukdomar. Vill man slippa detta måste man nog vänta ytterligare innan man köper. Det är tragiskt men det är trots allt den bistra verkligheten
<{POST_SNAPBACK}>
Nu räknar jag i och för sig med att detta kommer att lösas, det verkar ha blivit klart bättre i alla fall. Problemet är dock irriterande på ett lite annat plan än exempelvis hängningar. Om boxen ballar ur så svär man en så mustig ramsa som omgivningen tål, startar om boxen och sen går pulsen ner igen. En timerfunktion som bara nästan funkar och man inte riktigt vågar lita på ligger mer i bakgrunden och gnager på humöret.
Postad 06 april 2006 - 11:12
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Din handlare verkar ju inte vara riktigt uppdaterad. Problemet att mottagaren behövde vara på hade jag också i tidigare mjukvaror, det finns ju inte längre?! Det är väl bara att kontakta Dilog om apparaten inte fungerar som den skall och du är 100% säker på att det inte beror på något i din miljö som antenn eller liknande. Själv har jag talat med dem ett par gånger och de är väldigt tillmötesgående.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har gjort långt över hundra timerinspelningar, de flesta från standby, och testkörning pågår för att försöka hitta ett mönster. Så här långt har jag missat 4 eller 5 inspelningar så problemet är nog inte 100% löst än. Antennsignalen är utmärkt, både styrka och signalkvalitet.
Postad 06 april 2006 - 12:07
Mr. Walker
-
Mr. Walker
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
I mitt fall kan jag inte vara 100% säker på att det inte handlar om mottagningen eftersom jag har gammal antenn och gamla kablar. Men med tanke på att mottagningen vid varje kontroll ligger på en signalstyrka och signalkvalitet på 80%-95%, så har jag svårt att tro att det skulle vara mottagningen som är boven. Jag tror, liksom alfista, att trots att inspelningarna blivit mycket säkrare så är nog inte problemet till fullo löst. När ekonomin tillåter så skall jag investera i ny antenn och kablar för att vara helt säker på den fronten. Tills dess fortsätter jag att hålla tummarna att de viktigaste programmen trots allt spelas in.
Postad 06 april 2006 - 17:06
UHR
-
UHR
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej! Jag har fått tillbaka min box från Dilog, den har programvara 1.15. 5.1 ljud fungerar och likaså snabbspolning.Dom timerinspelningar jag gjort hitills har varit klockrena.Snyggt jobbat Dilog Martin.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|