Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson W950i

778 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 oktober 2007 - 11:21

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Varför köpa dyrt?

I Expert reklamen (från Borlänge) jag fick denna vecka så säljer de ett begränsat antal till priset... 1999:- BILLIGT!!!!!!!!!!!!!!

Det är en SUVERÄN mobil, hade den innan jag bytte (med Halebop). Älskar denna mobil! Synd jag var tvungen och byta.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är en av dem som köpte en av Expert Stormarknads (Länna, Sthlm) exemplar (bra att vara ledig på vardagar när posten kommer ibland :angry: ). Håller med om att den funkar väldigt fint (även om jag inte vågar använda alarm-funktionen pga risken för "ghost alarms" :) ). Varför använde du inte telefonen efter att du bytte operatör?

Den svarta tygfodralet som man får med telefonen - är det nån mer än jag som redan efter en vecka sitter med ett trasigt sådant? "Yttertyget" har gått sönder alldeles innanför sömmen i två segment om ~6 respektive ~3 centimeter. Skall försöka byta det mot ett nytt i morgon.

<{POST_SNAPBACK}>

Blev lite fel där i mitt inlägg, menar inte att jag bytte operatör. Ville bara påpeka att jag hade kontantkort (Halebop) vilken någon frågade.
Bytte telefon för jag ville kunna köra IP telefoni i mobilen. Det blev en N95 och sedan uppsägning av fasta telia telefon där hemma. Nu är det Cell IP som är ny leverentör av fastnummret där hemma via Internet.

Tycker W950 var en suverän musikmobil. Mucket bättre än N95, även SMS hanteringen är bättre på W950... Sy grattis till alla som shoppade en för 1999, jag köte min först adagen den kom ut för 6000:- och var jätte nöjd, se bilder etc tidigare i denna tråd.

Postad 03 oktober 2007 - 15:06

matsqqqq
  • matsqqqq
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Kan denna telefon läsa excel/word-dokument och synka dessa med den programvara som medföljer ?

Om inte - finns det pålitlig freeware som gör detta ? eller avd behöver man då köpa ?

Kanske lika bra att satsa på P1i om det medföljer sån programvara med den (vilket det väl gör?) ?

Postad 03 oktober 2007 - 16:31

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Kan denna telefon läsa excel/word-dokument och synka dessa med den programvara som medföljer ?

Om inte - finns det pålitlig freeware som gör detta ? eller avd behöver man då köpa ?

Kanske lika bra att satsa på P1i om det medföljer sån programvara med den (vilket det väl gör?) ?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det funkar på P1i med medföljande programvara. Inte nog med det så går det att redigera dokumenten, vilket inte går med t.ex N95 utan extra program.

Jag skulle hellre ta en begagnad P1i istället för W950i just för kamera och inte minst ramminnet! Sen om du får med GPS och inte vill ha kan du alltid sälja

Postad 19 januari 2008 - 20:27

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Vilken version av Walkman-spelaren har W950i? Jag har läst otaliga specifikationer och recensioner utan att få något glasklart svar. Den introducerades ungefär samtidigt som W850i, vilket var den första (?) telefonen med den nyare Walkman-spelaren, varvid jag blir lite osäker på vilken spelare som finns i W950i.

Postad 23 januari 2008 - 13:32

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Vilken version av Walkman-spelaren har W950i? Jag har läst otaliga specifikationer och recensioner utan att få något glasklart svar. Den introducerades ungefär samtidigt som W850i, vilket var den första (?) telefonen med den nyare Walkman-spelaren, varvid jag blir lite osäker på vilken spelare som finns i W950i.

Är det verkligen ingen som har svar på min fråga? Detta är helt avgörande inför mitt eventuella köp av denna lur :)

Postad 24 januari 2008 - 03:24

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Sorry.
W950i har en UIQ3-version av Walkman 2.0-spelaren (där Wm 1.0 = W800i, W810i och Wm 3.0 W910i/W960i) Jag är osäker på om den skiljer sig från icke UIQ-telefoners Wm 2.0-spelare, men här kommer en snabb genomgång:

Du kan sortera efter artister, album eller spår. Vidare kan du förse låtar med betyg (1-5) och en av fyra "stämmningar" (du väljer namn på dem) och sedan spela låtar med t.ex. bäst betyg eller en viss stämmning.

Skivomslag visas som miniatyrer och du kan även visa alla album i galleriläge (3x3 album samtidigt på skärmen). Jag bäddar in mina omslag med iTunes och omslag som är större än lite drygt 300x300 pixlar visas inte i telefonen. Dock klarar den transparens i PNG-filer vilket inte iTunes visaar korrekt.

Vidare finns en sökfunktion och visualisering i bakgrunden (en fyra-fem varianter) i samma färg som du valt för låtens stämmning samt en insomningsfunktion. Tyvärr saknar equializern individuella justeringsmöjligheter utan är bara ett lass förinställningar.

Automatiska spellistor innefattar "Toppbetyg", "mest spelade", "minst spelade", "senast spelade" samt "bokmärken".

Nöjd med telefonen? Japp - Så gott som hundraprocentigt! Jag köpte den obunden för 1995:- i höstas och allt funkar kanon. Visst skulle jag byta den mot en W960i om du erbjöd mig, men inte *så* självklart - W950i ser så mycket bättre ut än ersättaren. Ett tips är att investera i en bra screenprotector - jag gav 60 spänn för min hem i brevlådan och den funkar perfekt.

Fråga på om det är något annat så skall jag försöka förklara vad du vill om spelaren (och resten av telefonen).

Postad 24 januari 2008 - 12:46

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Där kom ett svar som heter duga!

Huvudsaken var att telefonen inte var försedd med Walkman 1.0, då denna version saknar en del vitala funktioner som 2.0 har. Du radade själv upp de viktigaste funktionerna och det råder efter det inget tvivel om att det är en nära besläktad version till 2.0 och inte den äldre 1.0. Case closed beträffande Walkman-mjukvaran.

Nu kvarstår bara ett problem...jag ska hitta någon som vill sälja telefonen! På tre dagar har tre nya annonser gått ut på blocket, och jag har missat samtliga tre (nu senast en annons som dock fortfarande ligger kvar, 1800kr skulle hon ha för sin). Detta trots att jag vart rena Batman och vart i kontakt med säljaren bara någon enstaka timme efter att annonsen lagts ut. Surt sa räven, men min F5-knapp arbetar i skift på Blocket och jag hoppas att det slinker ut någon ny under de närmaste dagarna.

Tanken är att köpa en begagnad i bra skick, gärna med garanti kvar, peta i senaste mjukvaran och sen ha en lite roligare Walkmantelefon som hänger med i vart fall ett år eller så. Precis som du själv antyder så går Sony Ericssons design just nu stuprätt utför. Jag har alla möjligheter i världen att köpa en ny modell ur deras program, men de ser ju ut som...ja, antagligen är det dessa telefoner som togs fram under semestern 2007 av en designavdelning med svår hemlängtan. Ingen klass eller stil och dötrista materialval, till och med Nokias allra mest barocka businessmodeller framstår som uppåt-tjack i jämförelse. W960i är tekniskt sett ett ganska bra kliv framåt från W950i, men jag kan verkligen inte med designen. W880i är en myriad av konstiga färger och med en del trista barnsjukdomar, tyvärr har dess ersättare W890i tappat alla riktiga Walkman-attribut (som jag faktiskt uppskattar!). W850i är okej och har 2.0-spelaren, men jag har väldigt svårt för slide-mekanismen och inte minst sina ägares överdrivna tro om andrahandsvärde. W810i är klockren designmässigt men dras med gammal teknik och bl. a Walkman 1.0. Övriga modeller i programmet är antingen av slide- eller flipflop-variant, eller så är det något annat überkonstigt med dem. Mycket märkligt om jag får säga det själv. Synd att man inte upptäckte sitt sug efter en Walkmanlur lite tidigare, hade ju då kunnat köpa en W950i innan den försvann från marknaden.

Alltså - beg W950i köpes i Stockholmområdet!

Postad 24 januari 2008 - 15:47

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Nu skall jag vrida om kniven lite i såret - jag köpte min i oktober - ny i butik för 1995:- (Expert Stormarknad hade den som lockvara)

Håller med om det mesta du skriver, med några tillägg:

W850i går främst bort på grund av tjockleken
På W960i har SE flyttat tillbakaknappen från sidan under rullhjulet till framsidan vilket kraftigt krånglar till navigationen. Att stylusen är pinsamt smäckig är ju inget plus det heller.
W810i saknar autofokus - jämfört med W800i blir det så dåliga bilder att jag hellre har en plattare, kameralös telefon.
W880i är rätt läcker, men jag kommer inte överens med knapparna och den pyttelilla skärmen (W880i: 1.8" - W950i 2.8") Dessutom är fastportkontaktens placering på sidan osmidig.
W580i verkar vara antitesen till kvalitet
W910i har också för mycket kvalitetsproblem än så länge

Fast W950i är inte helt perfekt den heller.
- Tangenterna är lite speciella och svåra att pricka rätt på utan att se på knappsatsen. Deras hållbarhet är också lite tveksam i det långa loppet (fast man använder ju stylusen/hjulet till det mesta).
- Att den saknar FlashLite är tråkigt även om det bara är en kosmetisk grej
- I tidigare firmwares har det varit problem med att alarmet inte går att stänga av. Dvs att den ringer klockan 7 på morgonen som du ställt in och morgonen efter när du ställt in den på 6.30 så ringer den då *och* 07.00. Dag tre så ringer den på bägge tiderna utan att du kan förhindra det. (googla W950 ghost alarms). En Master Reset verkade vara det enda som tog bort det. Det är kanske fixat till senaste firmware, men jag har faktiskt inte vågat prova alarmet på min. Att koppla larm till en påminnelse i kalendern funkar dock lika bra istället.

Postad 24 januari 2008 - 16:35

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Jag är medveten om att Expert krängde dem billigt i oktober förra året, det är också ett av skälen till att jag aldrig i livet kommer betala 2000kr (eller mer, vissa lever visst i en egen värld...) för en begagnad. Klassikern "jag köpte den för Xkr i juni, säljer den nu för bara Ykr" verkar fortfarande sitta kvar hos många - trots att det egentligen är irrelevant. Marknadspris måste råda, och nu har tre lurar gått för 1600-1700 eller mindre - jag vet ju inte om köparen prutat på detta pris - inom loppet av några få dagar.

Jag är medveten om att även W950i har sina baksidor, men det tror jag alla telefoner har. Det handlar bara om att köpa den telefon vars "downsides" stör en minst. Just nu är det för mig W950i, inte minst sedan den senaste uppdateringen onekligen gjort att telefonen nu är så bra som många önskat att del alltid varit. De brister som påpekats är av den art som jag tror mig kunna överleva utan problem, inte minst om man jämför med de brister jag anser finnas hos övriga lurar i Sony Ericssons Walkman-utbud. En "brist" jag dock inte orkar med särskilt länge till är det faktum att jag ännu inte kommit över ett exemplar...

En helt annan grej som jag undrar är lite kring Bluetooth-funktionen. Att det går att streama musik via BT vet jag, men hur är det med radio? Vet att antenn krävs i form av trådbundet hands-free, men hur är det om man kopplar in ett sådant - är det då möjligt att sända radio via BT? Vore helnice, jag har för avsikt att köpa två BT-mottagare (tror de heter MBR-100 eller dylikt?) att ha till stereo i köket samt badrummet.

Postad 24 januari 2008 - 22:07

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Hm, blir svårt att testa radio över BT eftersom jag inte har någon lämplig BT-mottagare (om det inte går att använda BT:n i Macen på något sätt?)

Postad 24 januari 2008 - 22:49

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Det tror jag inte är möjligt.

Däremot ser det ut som att jag har möjlighet att återkomma imorgon med svar på min egen fråga. Resten får ni klura ut själva :)

Ni som nu använt denna lur ett tag får gärna komma med tips på program och annat som blivit "keepers" i telefonen, dvs. visat sig vara bra även i längden.

Postad 24 januari 2008 - 23:14

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Den kan streama radio över A2DP förutsatt att du har en vanlig handsfree inkopplad som antenn. Detta fungerar i Symbian-telefoner från SE men inte dom vanliga.

Postad 24 januari 2008 - 23:17

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Den kan streama radio över A2DP förutsatt att du har en vanlig handsfree inkopplad som antenn. Detta fungerar i Symbian-telefoner från SE men inte dom vanliga.

Utmärkt! Tack för ditt svar.

Postad 25 januari 2008 - 00:46

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Program som blivit "Keepers"

LoPan - Ett "Mah Jong Tiles"-spel (tänk patiens fast med mah jong-brickor) - perfekt med stylusen som styrdon

IM+ - Messaging-program à la Trillian, dvs det hanterar MSN/ICQ/AOL/Yahoo!/Jabber/Google Talk

GView - Smidig gratis bildvisare med lite fler alternativ än den inbyggda

GDesk - Program som ger dig möjligheten att bygga en helt egen startskärm - otroligt kraftfullt

ScummVM - Emulator för klassiska gamla spel som Monkey Island, Indiana Jones, Maniac Mansion och liknande.

SkyForce- Vertikalscrollande shoot 'em up. Snyggt gjort, men det roliga är att du styr ditt lilla plan med stylusen.

Postad 25 januari 2008 - 01:12

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Ännu ett kungligt inlägg från dig, Tiny Turtle!

Jag läser på lite om samtliga och tankar hem alla på prov. Mer än hälften lär bli keepers här med, t. ex är Mahjong helt underbart.

En annan grej, jag har idag Tele2 och läste lite om att man kunde köpa 1gb datatrafik i månaden för ynka 39kr/mån. Hur använder jag bäst denna gigabyte med en W950i? GPRS, eller vad är det som gäller när man surfar mobilt?

Kanske fick jag det hela om bakfoten, men min uppfattning var att denna gigabyte gick bra att använda med mobilen även om man inte hade 3G (något jag fortfarande skyr som pesten, kalla mig gammalmodig men så är det...).

Postad 25 januari 2008 - 02:43

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Tack.

Hur menar du inte har 3G? Varför vill du inte ha det? Jag bytte bara ut mitt 2G-Telia-SIM mot ett 3G-kompatibelt i butiken (utan kostnad) och så funkade 3G om jag vill. Normalt har jag dock telefonen inställd på att bara använda 2G eftersom det sparar batteriet rätt mycket. Skall jag surfa och det finns 3G-täckning så är det bara att slå på 3G eller 2G/3G.

Här är den inte helt kristallklara vägen till att växla mellan dessa:
Huvudmeny->Verktyg->Kontrollpanelen->Anslutningar->Mobilnät->Mer->GSM/3G-nät.

Ett annat tips gäller kontaktbilder. Jag synkar min W950i med iCal och Adressboken i Mac OS X med hjälp av det officiella iSync-pluginet från SE. Det plockar in det mesta av uppgifterna på rätt plats (födelsedagar och heldagsmöten i iCal strular) och även kontaktbilder. Dock hängde sig synkningen om jag använde kontaktbilder i 320x240, men när jag bytte ut dem (i telefonen - inte i datorn) mot motsvarande i 240x180 så gick allt bra.

Räkna också med att telefonen kommer funka mycket bättre om du startar om den en gång per dag. Inget större besvär, och telefonen brukar funka mycket bättre än om man försöker sätta uptime-rekord.

Två till program till som är "keepers":

Dels UIQ3-versionen av Salling Clicker - väldigt bra för att styra bl.a. iTunes med telefonen.

Samt Mobile GMaps - Visar kartor à la Google Maps.

Postad 25 januari 2008 - 02:56

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Hur menar du inte har 3G? Varför vill du inte ha det? Jag bytte bara ut mitt 2G-Telia-SIM mot ett 3G-kompatibelt i butiken (utan kostnad) och så funkade 3G om jag vill. Normalt har jag dock telefonen inställd på att bara använda 2G eftersom det sparar batteriet rätt mycket. Skall jag surfa och det finns 3G-täckning så är det bara att slå på 3G eller 2G/3G.

Fler värdefulla tips, det uppskattas!

Det jag menade var att jag såvitt jag vet inte har 3G i mitt abbonemang idag (Tele2Comviq Kompis). Frågan från min sida var hur jag bäst brukar internet utifrån detta abbonnemang, under förespegling att jag har 1gb/mån att förbruka till fast pris. Jag tänkte då mer på vilken teknik som jag bäst använder utifrån mina förutsättningar (GRPS?), eftersom jag är helt grön på området surfa via mobil så var det en fråga på gräsrotsnivå som kräver svar därefter :)

Jag är inte ens säker på att jag kan surfa med det abbonnemang jag har idag, eller vad jag behöver för något för att utnyttja den fria gigabyte som jag har för avsikt att börja betala för. Det är väl ungefär som att fråga om man kan titta på TV via en digitalbox, men det är verkligen så sjukt långt ner på kunskapsstegen jag befinner mig. Sorgligt men sant ;)

Om det är möjligt, är det värt att uppgradera mitt sim-kort på samma sätt som du gjort och på så sätt få tillgång till surfning via 3G? Mina krav på hög hastighet är begränsade, men inte obefintliga. Jag räknar inte med att göra något tyngre än att läsa aftonbladet via mobilen under sega luncher och dylikt.

Postad 25 januari 2008 - 03:13

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Uppe sent, Jizzler? :)

All surfning du gör med 2G sker via GPRS och sedan kan du köra UTMS via 3G (alternativt en kombinationslösning som går ner på 2G när mottagningen är dålig på 3G). För mig var det definitivt värt att uppgradera (fortfarande med samma abonnemang) till kostnaden 0:- i alla fall. Skall jag bara kolla när pendeltåget går eller slå upp en adress på eniro.se så bryr jag mig inte om att slå på 3G/UTMS utan nöjer mig med GPRS, men om jag t.ex. skulle glida runt i Mobile GMaps så blir det ju intressantare.

Grejen är bara att det blev så mycket smidigare att göra nåt nyttigt med stylus och rejäl skärm så mitt surfande har ökat en hel del.

MMS skickas ju via GPRS så om du kan skicka MMS idag så borde det väl gå alldeles utmärkt att surfa också - kilobyte som kilobyte liksom.

Kommer du köra via PC, Mac eller båda, förresten?

P.S.
Läs inte Aftonbladet - lögner är inte nyttigt för intelligensen... ;)

Postad 25 januari 2008 - 03:24

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Japp, min dygnsrytm är under all kritik. Får skylla på att jag är ledig ;)

Det låter som att jag ska höra med min operatör om de kan ordna en liknande lösning som du har, med 2G till vardags men även 3G-möjlighet på kortet. MMS lirar ju fint redan idag, sedemera borde snigelsurfning (hrhr...) också gå bra. Gissningsvis kommer jag dock att ligga ute mest under 2G-nätet, men att ha 3G i bakfickan om det är tyngre grejjer på gång är aldrig fel om nu möjligheten föreligger att växla efter behov. Jag antar att trafik i båda dessa nät dras från min gigabyte, så att jag slipper minut alternativ megabytekostnad.

PS. Aftonbladet läser jag bara för att se om de blivit hackade på sistonde :)

EDIT: kom på en till grej, den webläsare som finns i telefonen - hur fungerar den? Vill minnas att det är någon version av Opera, som såvitt jag hört fungerar bra...stämmer detta?

Redigerat av Jizzler, 25 januari 2008 - 03:29.

Postad 25 januari 2008 - 03:39

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Själv sitter jag och har en lugn natt på jobbet fram till halv sex... ;)

Det går inte så snigel med GPRS faktiskt.

Minutkostnad finns inte kvar - både GPRS och UTMS går per nedladdad byte (eller flatrate då). Det borde gå på samma nota, ja.

AB = Exp = Evil

Webläsaren är en variant av Opera, ja. Inte Mini dock. Skall ta och prova om Mini funkar bra, men annars är jag nöjd med den som följer med. T.ex. www.sf.se lät mig inte kolla när filmer började på bion, men jag vet inte om det var telefonens eller SF:s fel. :)

Postad 25 januari 2008 - 14:57

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Då var en W950i inhandlad. Ser ut som ny (slitet uttryck, jag vet...) och fungerar klart över förväntan. Ikväll börjar laboreringen med olika program, teman och annat.

Största huvudvärken just nu ligger i att lura över min telefonbok från den Nokia jag hade innan. Behöver såvitt jag vet sitta ett SIM-kort i varje lur för att det hela ska gå vägen. Nåväl, det löser sig...

Återkommer ikväll med framsteg och eventuella bakslag :)

EDIT: ja, jag är ju mästare på att komma på saker i efterhand...GRPS är alltid uppkopplad, är det normalt? Vill minnas att det ska vara så, och att det bara tickar på räkningnen vid trafik.

Redigerat av Jizzler, 25 januari 2008 - 15:00.

Postad 25 januari 2008 - 17:57

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Grattis!

Fick du inget nytt SIM-kort då? Det gamla går ju att ha i telefonen ävdn om det är inaktiverat.

Angående teman: Goggla efter original-teman för W960i - där finns ett svart Walkman-tema med orange accenter som är snyggt och funkar bra (de svarta strecken som blir när man skriver på skärmen syns dåligt mot den svarta bakgrunden, men annars är det bra). Ett annat snyggt är Cutting Edge W950 som jag tror är SonyEricsson-original det med.

GPRS är alltid uppkopplat (du ser signalstyrkan för GPRS som det blå fältet över de blå staplarna uppe till vänster) och du betalar bara per nedladdad byte, ja.

Postad 25 januari 2008 - 19:23

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Näe, jag flyttade bara över mitt SIM-kort från den gamla luren till W950i. Ska se om jag inte kan ragga tag på ett bättre begagnat kontantkort eller något annat junk, så att jag kan lösa det med överföringen. Skickade över några poster via SIM-kortet, tyvärr verkar SE inte riktigt hajja hur Nokia lagt upp det. Tidigare hade jag ett namn, t. ex "Nils", och under detta namn la jag sen hemnummer, mobilnummer etc. Vid flytten över till W950i hänger bara ett nummer med, och telefonen tror alltid att detta är ett mobilnummer. Lite störande, men jag får väl mata över posterna som saknar nummer manuellt istället.

Cutting Edge och det svarta temat till W960i ska jag leta reda på, framförallt det senare låter mkt attraktivt och helt i linje med designen på W950i. Om ett par timmar (min dygnsrytm är ju redan avslöjad) så ska jag ge mig på telefonen på allvar.

Än en gång; jädrar vilken lur :)

Postad 26 januari 2008 - 12:40

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Jahaja, jag skrev ett lååångt inlägg igår om modifieringar och annat men det verkar inte riktigt ha hittat fram :blink:

I allafall, jag har nu lagt in såväl teman som bakgrunder, skärmsläckare och ett spel. Telefonen börjar nu bli mer personlig och inte minst snyggare. Jag fastnade för ett tema vid namn OSX Black. Det jag inte gillat med merparten av de teman som jag provat är att grafiken på ikoner, lister etc. bitvis uppfattatas som lite tacky. Jag har dock ett par teman, bl. a det från SE som är svart med oranga inslag som Tiny Turtle tipsade om, som är klart gångbara. Har även försökt hitta ett gångbart iPhone-tema, men med tveksam framgång.

Ett par puckar:
- Jag la ett spel i mappen "Other", gick in i filhanteraren och installerade det med framgång. Väntade mig därefter att det skulle finnas tillgängligt under fliken "Underhållning", men så var inte fallet. Vart i kedjan missuppfattade jag tillvägagångssättet?
- Jag har på youtube sett ett till synes ganska avancerat iPhone-tema, och gick väl främst igång på upplåsningsproceduren (dvs. knapplås av). Uppfattar stjärna följt av bekräftelse som lite oldschool, det skulle vara kul att ha något liknande som iPhone-temat har. Klippet: http://www.youtube.c...9RiIlS2OZw&NR=1
- Tips på snygga skärmsläckare i rätt storlek? Jag hittade ett par som såg bra ut, men alla är avsedda för mindre skärmstorlekar. Allra högst upp på önskelistan står en snygg Walkman-skärmsläckare, jag har sett ett par men samtliga var i en för liten storlek.
- Är det någon som sitter på fullversionen av SkyForce? Spelet verkade trevligt, kändes dock bara sådär att endast kunna komma över demot utan att bli motsvarande El Maco Grande & Co. fattigare.
- Vilken plastfilm för skärmen är att rekommendera? Har sett att det finns ett par olika typer, det jag har nu är skadat i nerkant så jag ser fram emot att byta ut det.

Tack på förhand för hjälpen :blink:

EDIT: Stavar visst som en kratta idag...

Redigerat av Jizzler, 26 januari 2008 - 12:41.

Postad 26 januari 2008 - 12:54

Unregistered3c46abaf
  • Unregistered3c46abaf
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tjenare du :blink:

nöjd med telefonen hittills?

Enligt min egen erfarenhet så lägger sig typ allting som du installerar under mappen verktyg, så även spel....så det är bara att markera det, och tryck på "mer"....flytta till mapp underhållning så har du det där sen!!!

Lägg till mig på msn så kan jag skicka en del nyttosaker till dig, spel och program!

Hörs
/ Jingan

Postad 26 januari 2008 - 13:33

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Hallå eller!

Jag är brutalt nöjd. Telefonen kommer helt klart att bli en keeper.

Hittade nu Mahjong under Verktyg, att det skulle hamna där hade jag inte klurat ut själv. Ett problem jag haft sedan jag (eller Jingan rättare sagt) första gången stoppade i mitt SIM-kort i luren är att en symbol direkt till höger om stapeln som visar mottagningen säger att det finns ett problem; "SIM-kortet är fullt. Sim-meddelanden kan inte tas emot. Ta bort oönskade meddelanden från SIM-kortet". Simbolen ser ut som ett kuvert med ett SIM-kort framför som är överstruket. Jag drog direkt slutsatsen att detta måste vara en följd av att SIM-kortet är fullt av meddelanden i form av SMS/MMS, men så är inte fallet - SIM-kortet är helt tomt på denna typ av data. Är det någon som har en uns av aning om vad detta kan handla om? I annat fall får jag snällt invänta manualen.

Jingan, jag addar dig på MSN framåt kvällen :blink:

EDIT: Som vanligt kommer det en liten uppdatering i efterhand, den här gången är det bilder på problemet med SIM-kortet: https://www.minhembi...Jizzler/166673/

Redigerat av Jizzler, 26 januari 2008 - 14:10.

Postad 26 januari 2008 - 16:09

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Står det något på dit SIM-kort i stil med "8k" eller liknande som skulle kunna ha med kapacitet att göra. Jag bara gissar just nu, men på mitt gamla 2G-kort stod det "16k" (tror jag) och på det nya 3G-kortet stod det "64k" - kanske att dit gamla kort har lite för lite kapacitet och samtidigt proppfullt med telefonnummer?

Smidigaste sättet att ha av/på knapplåset är att hålla inne Tillbaka-knappen på sidan under rullhjulet när du är ute på startskärmen. Alt två är att klicka på ikonen längst upp till vänster och välja "Knapplås" (i samma meny under "Anslutningar" kan du komma åt Bluetooth om du vill slå på det snabbt).

Ta en kik till på GDesk angående iPhone-fixning. Själv tycker jag inte om detta eftersom det känns som en fattiglösning istället för en riktig iPhone - W950i klarar sig väl på egna finesser?

YouTuben-video var klart ball dock.

Postad 26 januari 2008 - 18:35

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Faktum är att jag är minst sagt föga imponerad av iPhone överlag. Jag var mest ute efter "knapplås av"-funktionen, men det behovet skjöt du stenhårt i sank med tipset ang. tillbaka-knappen! Jag hade ingen aning om att det var en väg till och knapplåset, mycket smidigt. Ett tema tänkte jag mest ha i lager för framtida variation av luren utseende, även om jag hittat 3-4 teman som faller mig i smaken.

På måndag blir det till att slå en signal till min operatör och höra om de kan byta ut mitt befintliga SIM-kort och i samma veva ordna så jag har tillgång till 3G vid behov. Jag tittade efter nuffror på mitt kort, men utöver en lång serie siffror så stod inget av värde. Bara det faktum att det på kortet står "GSM" med stora bokstäver talar väl för att jag haft detta i rätt många år.

Tänkte även addera 1GB/mån för 39kr till abbonnemanget, därefter väntar en närmare bekanskap med Opera.

Postad 09 februari 2008 - 11:30

Unregisteredb78125d9
  • Unregisteredb78125d9
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

Jag funderar på att köpa en w950, men de är lite för dyra inom Sverige nu. Därför tänkte jag byta språk på en engelsk version med följande tillägg: http://www.sonyerics...r...cc=se&lc=sv som finns en bit ner på sidan under Språk. Skulle någon som har en w950i prova och se om det medföljer T9-ordlistor till de nya språken?

Tack på förhand

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.