SONOS
2436 svar till detta ämne
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg)
|
3 år sedan
|
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg)
|
6 år sedan
|
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg)
|
6 år sedan
|
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg)
|
6 år sedan
|
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg)
|
8 år sedan
|
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg)
|
8 år sedan
|
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg)
|
9 år sedan
|
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg)
|
9 år sedan
|
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg)
|
10 år sedan
|
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg)
|
10 år sedan
|
Råd inför ljudbygge (14 inlägg)
|
10 år sedan
|
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg)
|
10 år sedan
|
Sonos Playbar (98 inlägg)
|
10 år sedan
|
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg)
|
11 år sedan
|
Heos vs Sonos (7 inlägg)
|
11 år sedan
|
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg)
|
11 år sedan
|
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg)
|
11 år sedan
|
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg)
|
11 år sedan
|
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg)
|
12 år sedan
|
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg)
|
12 år sedan
|
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg)
|
13 år sedan
|
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg)
|
13 år sedan
|
Bästa musikstreamern? (72 inlägg)
|
13 år sedan
|
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg)
|
14 år sedan
|
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg)
|
14 år sedan
|
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
trådlöst hem (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sonos BU250 (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg)
|
16 år sedan
|
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg)
|
17 år sedan
|
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg)
|
18 år sedan
|
Postad 27 September 2011 - 18:07
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Nej det är inte antalet i sig som kan ställa till det utan vilket protokoll på resp. apparat använder sig av. Har alla IEEE 802.11n är det lugnt. Men om en av apparaterna kör med t. ex. IEEE 802.11g kopplar routern ner till den lägre bandbredden. Skulle du ha ännu äldre protokoll typ "a" eller "b" ja då blir det verkligen sirap i luften... Detta gäller inte Airport Extreme som splittar upp sig i sådana fall till två sändare/mottagare.
Ok då börjar jag nog bli det på spåret. Den routern jag har har "n". Men vände och vred på min dator men såg inte vilken version den har. Vart ser jag vilken version nätverkskortet på datorn har? Kan nog ge mig fan på att det är "g", en dell dator som är 2,5 år typ. Men iphone 4 då? Antar att det inte bara är att uppdatera? Utan jag måste köpa en router som kan hoppa upp och ner i dessa frekvenser? Provar oxå att ändra frekvensen på sonos system till kanal 11. Såg på ena datorn att det var "g" iaf. Den nyare datorn hittade jag faktiskt inte. Men detta antar jag är en hårdvaruuppgradering och inte bara en firmwire, så med andra ord ny router isåfall?
Redigerat av Unregistereded6ea81d, 27 September 2011 - 18:21.
Postad 27 September 2011 - 18:13
Bulldozer
-
Bulldozer
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Tycker snarare att Sonosen låter loudness. Men jag tänker inte dra i repet för en diskussion om Sonos vs Squeezebox. Vad jag undrade över var om ljudet förbättras under inspelningstid, i den mån en sådan här produkt har inspelningstid öht.
Jag försöker inte heller få till en diskussion utan säger bara vad jag tycker när du skrev ett inlägg med en förfrågan då du upplever Sonos:en du köpt som "myyyycket plattare och onyanserat". Du säger sedan att Sonos:en låter loudness vilket inte går ihop. Platt och loudness är motpoler. Angående inspelningstid så är det i min bok inget som släpper eller blir bättre med tiden. Det enda är att man vänjer sig, om man inte gillar ljudet från början.
Postad 27 September 2011 - 18:19
Bulldozer
-
Bulldozer
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Provar oxå att ändra frekvensen på sonos system till kanal 11.
Glöm inte att sätta routern på kanal 1. Får du då dålig signal på routern (generell prestanda) kan du byta och sätta 11 på routern och 1 på Sonos.
Postad 28 September 2011 - 10:18
toppenkillen
-
toppenkillen
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Glöm inte att sätta routern på kanal 1. Får du då dålig signal på routern (generell prestanda) kan du byta och sätta 11 på routern och 1 på Sonos.
En bra grej är att skanna av radiomiljön man har hemma för att se vilka kanaler som är mer eller mindre lediga/upptagna så att man med större precision kan placera ut sina egna. Kör med det utmärkta gratisprogrammet "inSSIDer" som du hämtar här: http://www.metageek....ducts/inssider/Den använder din dators WiFi som radioscanner så ingen extra HW krävs!  Tänk bara på att kanalen Sonos använder inte syns så uppenbart då de ju har hemlig/egen kryptonyckel/SSID
Postad 28 September 2011 - 11:54
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
En bra grej är att skanna av radiomiljön man har hemma för att se vilka kanaler som är mer eller mindre lediga/upptagna så att man med större precision kan placera ut sina egna. Kör med det utmärkta gratisprogrammet "inSSIDer" som du hämtar här: http://www.metageek....ducts/inssider/ Den använder din dators WiFi som radioscanner så ingen extra HW krävs!  Tänk bara på att kanalen Sonos använder inte syns så uppenbart då de ju har hemlig/egen kryptonyckel/SSID
Låter riktigt bra! Ska kolla på det när jag kommer hem. Hur byter jag kanal på en bredbandrouter? (får väl ringa bbb antar jag). Vet att de har begränsningar när man loggat in på routern.
Postad 28 September 2011 - 13:44
Bulldozer
-
Bulldozer
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hmm... märkte nyss att när man lyssnar på Spotify via Sonos så är det ett rött streck över vissa låtar. Dessa går inte att spela upp. Lyssnar jag direkt via Spotify fungerar det utan problem. Någon som känner igen detta? Beror kanske på skivbolagen och rättigheter? Ett exempel är Aerosmith - Sweet Emotion.
Postad 29 September 2011 - 16:43
Bulldozer
-
Bulldozer
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
F*n!
Håller på att laga lite mat och har Spotify på i bakgrunden via Sonos. Sonen är lite rastlös och vill spela på iPaden så han får den och sätter sig i soffan i vardagsrummet och spelar sitt favoritspel.
Det går 10-15 minuter när musiken plötsligt brölar till och blir till ren diskoteksnivå. Springer ut i vardagsrummet där lillgrabben sitter med händerna för öronen och ser skräckslagen ut. Ser att han har startat Sonos appen (av misstag) och att volymslidern är satt till max. Sänker volymen och fasar att högtalarna har gjort sitt men efter att ha suttit och lyssnat i 30 minuter så hör jag ingen skillnad mot tidigare. Inga missljud eller konstiga lukter, har faktiskt gått fram och luktat på högtalarna.
Svårt att svara på, jag vet, men vad tror ni... har jag haft turen på min sida så högtalarna har klarat sig?
Postad 29 September 2011 - 19:41
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Det är nog ingen fara.
Är det bara under en kort tid så är det rätt lugnt
Det hörs direkt annars, du kan prova att höja volymen o lyssna efter missljud om du vill vara riktigt säker.
ps. Har gått över till Sonos, så mycket tillförlitligare än klämbox
Redigerat av gsson, 29 September 2011 - 19:42.
Postad 29 September 2011 - 23:43
Bulldozer
-
Bulldozer
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det är nog ingen fara. Är det bara under en kort tid så är det rätt lugnt Det hörs direkt annars, du kan prova att höja volymen o lyssna efter missljud om du vill vara riktigt säker.
Hoppas inte det. Var väl 10 sekunder max. Har lyssna aktivt efter missljud etc. på hög volym men hör inget utan allt låter som det gjorde innan, som tur är.
Postad 30 September 2011 - 09:09
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Då är det bara att njuta av musiken på vettiga nivåer igen! 
Det låter ju inte på din beskrivning som att du bottnade basarna, och om inte förstärkaren klippte så är det nog inga problem alls.
Postad 01 October 2011 - 09:33
RolfStefan
-
RolfStefan
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag installerade Sonos system för en månad sedan med gott resultat. Kopplade en BR100 Bridge mot min Netgearrouter WNR834B som kör mot ZP90 och vidare till förstärkare. Installerade appen till Iphone 3G.
Efter två veckor kommer Bredbandsbolaget in med digitaltv via föreningen med trådlös Ruckus vilket gjorde att jag blev tvungen att byta till deras router Zyxel 2602 för att tv-signalerna skulle funka (Enligt Bredbandsbolagets support)
Sonos funkar fortfarande, även om det tog lite tid för prylarna att hitta varandra.
Nu till problemet: Min Iphone har svårt att hålla kontakten med den nya routern, vilket gör att det är nästan omöjligt att byta låtar då den kopplar upp och ner hela tiden. Med datorns Sonosprogram är det inga problem.
Frågan är, sitter problemet i routern, Iphone eller appen?
Postad 03 October 2011 - 07:07
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Frågan är, sitter problemet i routern, Iphone eller appen?
Vet ju inte nu vilket felsökande du gjort själv. Men jag hade installerat om appen, startat om routern, bytat kanal. Läs lite högra upp om ett program där du ser vilka kanaler som kan vara "upptagna".
Postad 05 October 2011 - 19:05
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1705 inlägg
Då har jag en arbetslös SB touch och har idag installerat en Sonos bridge, Sonos ZP90 och en play:5.
Måste säga att installationen var smidig och det lilla jag hunnit prova så verkar Android app:en lika smidig.
På fredag ska en NAS bli del av systemet och det kommer säkert inte vara lika smidigt att installera.
Postad 08 October 2011 - 10:34
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Fick inte riktigt svar på om jag ska använda https://www.prisjakt...kt.php?p=341337 som jag köpte på hifiklubben när jag köpte min sonos utrustning. I nuläget är min ZP90 inkopplad till förstärkaren med en RCA kabel.
Sen är det någon som provat något av de alternativen "Mer musik" under "Musiktjänster"?
Sen tycker jag det är lite störande att man inte kan söka efter en artist i spotify och lista alla hans låtar. Utan bara albumen..
Annars är jag super nöjd med allt!
Postad 08 October 2011 - 10:40
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Fick inte riktigt svar på om jag ska använda https://www.prisjakt...kt.php?p=341337 som jag köpte på hifiklubben när jag köpte min sonos utrustning. I nuläget är min ZP90 inkopplad till förstärkaren med en RCA kabel. Sen är det någon som provat något av de alternativen "Mer musik" under "Musiktjänster"? Sen tycker jag det är lite störande att man inte kan söka efter en artist i spotify och lista alla hans låtar. Utan bara albumen.. Annars är jag super nöjd med allt! 
Tycker du skall köra digitalt in i förstärkaren ifall den har digitala ingångar. Då kan du dessutom köra med vilken kabel som helst typ, inga större skillnader. DACen i Sonosen är oftast sämre än den du har i din reciver, därför är det onödigt att lägga såpass mkt på analoga kablar däremellan om du kan köra digitalt istället.
Postad 08 October 2011 - 10:44
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Det är en mycket bra DAC i Sonosen, helt i klass med den DAC i 3000-4000kr klassen.
Själv hade jag en Pioneer VSX-LX60 och där lät Sonos DAC något bättre men nu har jag bytt till Denon AVR-3311 och då är DACarna väldigt lika, jag hör ingen skillnad mellan dom
Postad 08 October 2011 - 11:24
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Ok jag har en Panasonic SA-XR57 så vet inte om det blir någon ljudskillnad.
Kanske bättre lämna tillbaka den vid tillfälle isåfall.
Postad 08 October 2011 - 11:30
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Jag skulle nog ge DACen i sonosen en chans, men det bästa är att själv prova och lyssna dig fram, om du inte hör någon skillnad så skulle jag välja det billigaste alternativet d.v.s. DACen i Sonos
Postad 08 October 2011 - 12:14
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hur hårda är hifiklubben på öppnade förpackningar?
Köpte det för 2 veckor sen, kommer inte lämna det närmaste tiden då jag bor 7 mil söder om gbg så är ju inte där alltför ofta!
Postad 08 October 2011 - 13:31
focus99
-
focus99
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag tycker det är stor skilnad mellan Sonos dac och den dac som sitter i min hembioreceiver, Marantz sr7005. Dacen i Marantz ger mycket bättre ljud. Jag har också jämfört Sonos dac med Musical Fidility V-Dac även där är det stor skilnad. V-dac återger mer detaljer. Jag tycker att Sonos dac ger lite "burkigt" ljud.
Tycker precis som flera andra att du ska byta RCA kabeln mot en digital Coax. Ring HIFI-klubben och försök göra en överenskommels. Det låter som dom givit dej felaktig/dålig information och det borde dom ta ansvar för.
Postad 09 October 2011 - 13:21
Unregistereded6ea81d
-
Unregistereded6ea81d
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Ok tack för hjälpen ska göra detta
Postad 11 October 2011 - 22:54
Binarylife
-
Binarylife
-
Rookie
-
4 inlägg
Är riktigt sugen på att köpa mig ett Sonos-system men Spotify gick under 2010 med förlust på hela 276 miljoner kronor. Ett företag kan inte gå med förlust år efter år och överleva så jag känner att Sonos är ett osäkert kort för mig då Sonos i min mening inte är något utan just Spotify. Visst, Sonos har ju andra tjänster, bl.a. radio, men jag är endast intresserad av Spotify då jag vill ha kontroll över musiken, vilket man inte har med radio, samt att jag vill kunna lyssna på Spotify utan ha ha igång datorn. Att köra med min "musiksamling" från datorn är inte heller av intresse då min "musiksamling" där är liten och jag varken har tid eller ork att föra över alla mina 600+ skivor dit. Med Spotify har man all musik klar. Ponera nu på att jag gör som jag tänkt och säljer av all min befintliga stereo-utrustning, förutom högtalarna, och köper ZP120, tre BR100 samt två Play:5 och Spotify sedan går under, ja då står man där med ett system som jag inte har någon användning av, och det är ju inte ett system man fått gratis heller. Fler som funderar på att köpa men som känner som jag?
Postad 11 October 2011 - 23:18
toppenkillen
-
toppenkillen
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Är riktigt sugen på att köpa mig ett Sonos-system men Spotify gick under 2010 med förlust på hela 276 miljoner kronor. Ett företag kan inte gå med förlust år efter år och överleva så jag känner att Sonos är ett osäkert kort för mig då Sonos i min mening inte är något utan just Spotify. Visst, Sonos har ju andra tjänster, bl.a. radio, men jag är endast intresserad av Spotify då jag vill ha kontroll över musiken, vilket man inte har med radio, samt att jag vill kunna lyssna på Spotify utan ha ha igång datorn. Att köra med min "musiksamling" från datorn är inte heller av intresse då min "musiksamling" där är liten och jag varken har tid eller ork att föra över alla mina 600+ skivor dit. Med Spotify har man all musik klar. Ponera nu på att jag gör som jag tänkt och säljer av all min befintliga stereo-utrustning, förutom högtalarna, och köper ZP120, tre BR100 samt två Play:5 och Spotify sedan går under, ja då står man där med ett system som jag inte har någon användning av, och det är ju inte ett system man fått gratis heller. Fler som funderar på att köpa men som känner som jag?
Häng inte upp ditt liv på Spotify är mitt tips Numero Uno. Det *finns* andra musiktjänster även om vi i Sverige gärna vill tro att Spotify är allenarådande. Skulle Spotify (mot förmodan) gå belly up så länkar väl Sonos lite raskt in andra, liknande, musiktjänster. Free advice #2 är att Spotify inte ens hade planerat att gå med vinst 2010 (eller ens nå break-even), de är under uppbyggnad och bränner fortfarande riskkapital - speciellt inför lanseringen i USA som gjorts nu under 2011. Facebook om inga andra verkar ju tro på Spotify med tanke på deras integration härom veckan.
Postad 11 October 2011 - 23:40
Binarylife
-
Binarylife
-
Rookie
-
4 inlägg
Häng inte upp ditt liv på Spotify är mitt tips Numero Uno. Det *finns* andra musiktjänster även om vi i Sverige gärna vill tro att Spotify är allenarådande. Skulle Spotify (mot förmodan) gå belly up så länkar väl Sonos lite raskt in andra, liknande, musiktjänster. Free advice #2 är att Spotify inte ens hade planerat att gå med vinst 2010 (eller ens nå break-even), de är under uppbyggnad och bränner fortfarande riskkapital - speciellt inför lanseringen i USA som gjorts nu under 2011. Facebook om inga andra verkar ju tro på Spotify med tanke på deras integration härom veckan.
Hänger inte upp mitt liv på Spotify och tror inte heller att företaget är utan konkurrens. Jag vet att det finns andra musiktjänster, men inga av vad jag vet som fungerar med Sonos här i Sverige. Sonos "kan" ta in annan musiktjänst om Spotify skulle gå under men det finns inga garantier på det, bara att läsa i deras avtalsvillkor. Detta med att Spotify numera är integrerat med Facebook är något jag anser vara negativt då jag avskyr Facebook. Hade jag inte redan haft ett konto hos Spotify hade jag inte blivit kund då Facebook numera är ett krav.
Postad 12 October 2011 - 08:21
-Q-
-
-Q-
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Det är ju en del jobb att rippa sin musiksamling, helt klart - men när det väl är klart är ju då Sonos verkligen kommer till sin rätt. Spotify är för mig en bonus (visserligen en mycket trevlig sådan), men inte det primära.
Postad 12 October 2011 - 11:26
RolfStefan
-
RolfStefan
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag har nyligen köpt Sonos och använder än så länge enbart Spotify. Det funkar utmärkt. Man kan ju även skapa Sonos-spellistor, i vilket sammanhang har man glädje av att skapa Sonos-spellistor?
Postad 12 October 2011 - 12:03
toppenkillen
-
toppenkillen
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har nyligen köpt Sonos och använder än så länge enbart Spotify. Det funkar utmärkt. Man kan ju även skapa Sonos-spellistor, i vilket sammanhang har man glädje av att skapa Sonos-spellistor?
När man vill bygga spellistor bestående av musikfiler (.mp3, .flac, .wav etc) man har på sin egen dator/server/NAS och sedan spela upp dessa på Sonos-systemet. Sonos-spellistorna lagras lokalt inne i Sonos-systemet och delas av alla dessa burkar. Spellistorna är inte konstigare än att du tex spelar ett par låtar genom att adda dessa till pågående spelkö och sedan spar denna (helt eller delvis uppspelade) kö genom att ge den ett namn. För att sedan spela upp en Sonos-låtlista så väljer man bara den och klickar "Add to queue". Du kan adda flera spellistor till spelkön så att kön blir låååång, blanda att adda Sonos-spellistor och "vanliga" typ .m3u-spellistor när du addar till spelkön osv - däremot (än så länge, tyvärr) inte dessutom blanda sådana spellistor med Spotify-spellistor så att Sonos automatiskt "hoppar" mellan att spela Spotify-låtar och dina egna mp3or. (Edit: Man kan tydligen visst blanda Spotify och egna musikfiler "hej vilt". Tack Pompen)
Redigerat av toppenkillen, 12 October 2011 - 17:50.
Postad 12 October 2011 - 15:27
RolfStefan
-
RolfStefan
-
Amatör
-
-
93 inlägg
När man vill bygga spellistor bestående av musikfiler (.mp3, .flac, .wav etc) man har på sin egen dator/server/NAS och sedan spela upp dessa på Sonos-systemet. Sonos-spellistorna lagras lokalt inne i Sonos-systemet och delas av alla dessa burkar. Spellistorna är inte konstigare än att du tex spelar ett par låtar genom att adda dessa till pågående spelkö och sedan spar denna (helt eller delvis uppspelade) kö genom att ge den ett namn. För att sedan spela upp en Sonos-låtlista så väljer man bara den och klickar "Add to queue". Du kan adda flera spellistor till spelkön så att kön blir låååång, blanda att adda Sonos-spellistor och "vanliga" typ .m3u-spellistor när du addar till spelkön osv - däremot (än så länge, tyvärr) inte blanda sådana spellistor med Spotify-spellistor så att Sonos automatiskt "hoppar" mellan att spela Spotify-låtar och dina egna mp3or.
Tack Toppenkillen, man lär sig... :-)
Postad 12 October 2011 - 16:05
Pompen
-
Pompen
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
däremot (än så länge, tyvärr) inte blanda sådana spellistor med Spotify-spellistor så att Sonos automatiskt "hoppar" mellan att spela Spotify-låtar och dina egna mp3or.
Kanske jag missuppfattar dig, men jag har/gör Sonos-spellistor där jag blandar Spotify-spellistor och enskilda spotifylåtar med egna flac/AAC/mp3-spellistor och enskilda låtar från hårddisken hej vilt.
Redigerat av Pompen, 12 October 2011 - 16:09.
Postad 12 October 2011 - 17:44
toppenkillen
-
toppenkillen
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Kanske jag missuppfattar dig, men jag har/gör Sonos-spellistor där jag blandar Spotify-spellistor och enskilda spotifylåtar med egna flac/AAC/mp3-spellistor och enskilda låtar från hårddisken hej vilt.
Åfan?! My bad. Testade det i början när Spotify blev integrerat och det ville sig inte för mig då. Förmodligen skit bakom knapparna här hos mig..
Postad 13 October 2011 - 19:47
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
För alla er som kör Sonos och Android, testa Sonos Widget (egen skapelse). Alltid i behov av lite tips och feedback!
Postad 17 October 2011 - 12:34
benke_berguv
-
benke_berguv
-
Användare
-
-
130 inlägg
En fråga här: Vad ska du göra med 3 Br100? Det räcker att 1 enhet är kopplat med kabel till routern. Det kan vara vilken enhet som helst. BR100 är bara till för att användas då man inte har möjlighet att koppla in nån annan enhet på nätet, tex som för mig, routern är i ena änden av leggan, spelarna i andra Jag tycker du ska köpa. Idag är det Spotify som gäller. Den dagen det ev är nåt annat så kommer det säkert med att stödas. Spotify är ju en tjänst som lagts på i efterhand. //Benke
Postad 20 October 2011 - 09:41
Unregisteredae7e2fa8
-
Unregisteredae7e2fa8
-
Användare
-
-
174 inlägg
Du glömde att Spotify är värderat till 1.1 miljarder dollar. Sedan kan du väl rippa av din gamla musiksamling och lägga på en NAS, om nu Spotify skulle gå under. Jag har precis köpt 4 zoner och 2 fjärrar. Fungerar bra och tjejen kan använda det vilket var ett måste. Enda negativa är att input-lag inte är konstant utan en flytande variabel vilket gör tv/film-tittande lidande när man använder en ZP120 eller ZP90. Till konkurrenterna så har vi ju Simple Audio. 24bits.. homeplug... m.m. Dom har ingen egen fjärr eller "boom box" men fjärren är på väg och resten borde komma med. Lanseras typ... nu!
Postad 22 October 2011 - 12:42
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
Funderar på att köpa ZP90 och undrar lite hur man ansluter och konfig. den till en trådlös router? ZP90 skulle tydligen ha Wi-Fi inbyggt läste ja? men VAR anger jag IP-adress och lösen för min trådlösa router? gör man det via mobilen och Sonos eget program.. ?
Tacksam för svar
Postad 22 October 2011 - 13:04
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Funderar på att köpa ZP90 och undrar lite hur man ansluter och konfig. den till en trådlös router? ZP90 skulle tydligen ha Wi-Fi inbyggt läste ja? men VAR anger jag IP-adress och lösen för min trådlösa router? gör man det via mobilen och Sonos eget program.. ? Tacksam för svar
Du måste ansluta en av Sonos-delarna till nätverket med kabel. Sonos-systemet skapar sen ett eget trådlöst nät till resterande Sonos-enheter. Du kan med andra ord inte koppla en ZP90 trådlöst mot en Router utan måste antingen koppla denna trådat till en router eller skaffa en Bridge att koppla till Routern.
Postad 22 October 2011 - 13:20
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
Du måste ansluta en av Sonos-delarna till nätverket med kabel. Sonos-systemet skapar sen ett eget trådlöst nät till resterande Sonos-enheter. Du kan med andra ord inte koppla en ZP90 trådlöst mot en Router utan måste antingen koppla denna trådat till en router eller skaffa en Bridge att koppla till Routern.
Okej, men hur styr man Sonosen med hjälp av mobilen (Android) egentligen? måste man ha Sonosen via ett trådlöst nätverk då som man kopplar upp mobilen emot? eller vilken teknik används för att styra med mobil, är det IP-baserat?
Postad 22 October 2011 - 17:09
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Okej, men hur styr man Sonosen med hjälp av mobilen (Android) egentligen? måste man ha Sonosen via ett trådlöst nätverk då som man kopplar upp mobilen emot? eller vilken teknik används för att styra med mobil, är det IP-baserat?
Du kopplar upp din telefon mot samma nät som du kopplat in din ZonePlayer/Bridge till, normalt sett din router. Sen är det bara att installera Sonos-appen på din lur och följa anvisningarna på skärmen.
Postad 22 October 2011 - 18:01
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
Du kopplar upp din telefon mot samma nät som du kopplat in din ZonePlayer/Bridge till, normalt sett din router. Sen är det bara att installera Sonos-appen på din lur och följa anvisningarna på skärmen.
Tack för infon!  vet du om Sonos Controller för Android (3.5.2) har stöd för Spotify?
Postad 22 October 2011 - 18:36
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Tack för infon! vet du om Sonos Controller för Android (3.5.2) har stöd för Spotify?
Det har den. Själva spelaren sitter ju i ZonePlayern, så alla tjänster den har går att styra från Appen.
Postad 25 October 2011 - 19:26
grebo11
-
grebo11
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
hej,
nu begår jag kardinalfelet och inte söka ordentligt i tråden - men jag testar ändå. Både jag och min fru har iphones och vi har även varsin ipad. Kan vi installera Sonosappen på alla fyra enheterna och styra systemet?
Mvh
G
Postad 25 October 2011 - 19:43
-Q-
-
-Q-
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Det går alldeles utmärkt, bara att installera och följa hopparningsinstruktionerna (superenkelt). Ipad är kanon som controller, iphone tycker jag däremot är sämre än sonos egen controller, men det är kanske mest en smaksak.
Postad 25 October 2011 - 19:49
grebo11
-
grebo11
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
tackar -Q-. Blir att handla en ZP90 och en Play:3 då :-)
Följdfråga: går det att ha flera spotifykonton inlagda? jag och frun skulle helst vilja ha båda våra konton inlagda i systemet.
Postad 28 October 2011 - 09:31
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
tackar -Q-. Blir att handla en ZP90 och en Play:3 då :-) Följdfråga: går det att ha flera spotifykonton inlagda? jag och frun skulle helst vilja ha båda våra konton inlagda i systemet.
Tror inte det går, men du kan integrera Airplay med Sonos. http://www.pocket-li...p-hands-on-testSå ev bör det då gå att via Spotify apparna på respektive telefon (där ni har era egna konton) strömma det till Sonos systemet. Har inte testat detta själv, men det borde gå.
Postad 28 October 2011 - 09:34
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
tackar -Q-. Blir att handla en ZP90 och en Play:3 då :-) Följdfråga: går det att ha flera spotifykonton inlagda? jag och frun skulle helst vilja ha båda våra konton inlagda i systemet.
Jag och flickvännen har löst det som så att vi kör mitt Spotify-konto på Sonosen och hon delar sina spellistor med mig. Min musiksmak ser numera helt sjuk ut, men det fungerar bra
Postad 29 October 2011 - 23:13
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Jag och flickvännen har löst det som så att vi kör mitt Spotify-konto på Sonosen och hon delar sina spellistor med mig. Min musiksmak ser numera helt sjuk ut, men det fungerar bra 
Kan rekomendera att även prenumerera på Spotify spellistor. (nya album, 100 mest spelade etc.)
Postad 01 November 2011 - 13:05
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
Kan rekomendera att även prenumerera på Spotify spellistor. (nya album, 100 mest spelade etc.)
prenumerera? jag behöver inte prenumerera på "What's new" och "Top Lists" , de visas ju automatiskt ändå?
Postad 01 November 2011 - 14:09
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
prenumerera? jag behöver inte prenumerera på "What's new" och "Top Lists" , de visas ju automatiskt ändå? 
I apple och android apparna ?? Jag måste ha blivit blind,,,, måste dubbelkolla detta ikväll..
Postad 01 November 2011 - 14:14
gsson
-
gsson
-
Beroende
-
-
1271 inlägg
Nån mer än jag som tycker att play:3 "riktar" ljudet lite väl mycket rakt fram, går man lite åt sidan så ändras karaktären på ljudet lite väl mycket.
Inte riktigt vad jag vill ha ut av en poteniell kökshögtalare :/
Är play:5 bättre på att låta lika även åt sidorna?
Postad 01 November 2011 - 14:17
Unregistered07784c2b
-
Unregistered07784c2b
-
Användare
-
-
115 inlägg
I apple och android apparna ?? Jag måste ha blivit blind,,,, måste dubbelkolla detta ikväll.. 
i datorn...
Postad 01 November 2011 - 18:20
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
i datorn...
Hm, inte ens i Sonos program för PC fungerar det. (Ok att det fungerar i Spotify programet för PC, men det är ju liksom Sonus forum plus att man måste skaffa väldigt lång skarvsladd till PCn då, den är ju inte direkt lätt att bära runt...  ) Så för de som föredrar att styra sitt Sonos med appar i Android och/eller Apple så är det rätt smutt att prenumerera på spellistorna från Spotify.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|