Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iRiver E10 6gb

799 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 augusti 2007 - 22:15

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Lambi... Under "Settings" / "Advanced" och "Connection Typ" så kan du välja mellan MSC (UMS) och MTP. Din tjejs Clix2 är troligen satt på MTP. Då krävs Windows XP. Väljer du/hon UMS istället så krävs ingen mjukvara = precis som din bilstereo gillar det. Tänk bara på att spelaren formaterar om spelaren i skiftet mellan de olika lägena, så du/hon gör en backup först.

Var ändrar man detta på spelaren Sean? För visst är det på spelaren man ändrar? Eller är det via iriver Plus 3?

Postad 28 augusti 2007 - 07:37

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Lambi... Under "Settings" / "Advanced" och "Connection Typ" så kan du välja mellan MSC (UMS) och MTP. Din tjejs Clix2 är troligen satt på MTP. Då krävs Windows XP. Väljer du/hon UMS istället så krävs ingen mjukvara = precis som din bilstereo gillar det. Tänk bara på att spelaren formaterar om spelaren i skiftet mellan de olika lägena, så du/hon gör en backup först.

Var ändrar man detta på spelaren Sean? För visst är det på spelaren man ändrar? Eller är det via iriver Plus 3?

<{POST_SNAPBACK}>

Halloj Landin!

Du är inte förvirrad. Det som har hänt är att tråden har blivit lite OT och diskussionen handlar om Clix2 och inte E10, sorry. :o I E10 finns inte den funktionen, att skifta mellan MTP och UMS. E10 gjordes uttryckligen till en ren UMS-modell och därför finns inget skifte (det är så jag uppfattar det i alla fall). Jag har personligen skickat önskemål om att iriver tar och lägger in även dessa funktioner i E10 (precis som i Clix2), men de har inte gjort det ännu. Vet heller inte om det går eller om de kommer att göra det. Önskemålet finns i alla fall.

Känns det klarare nu, om än med ett svar som du kanske inte ville ha? :)

Postad 01 september 2007 - 14:17

martin_h
  • martin_h
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Någon annan än jag som har problem med att spelaren låser/hänger sig? Hände väldigt sällan men på sistone gör den det nästan varje dag, vilket blir ungefär var fjärde timma eller något sådant. Ladda om all musik på spelaren för ett tag sedan så att alla filer visade sitt album, vet inte om det spelar någon roll men hängningarna har iaf ökat markant omkring/efter det.

Första som händer är att det inte går att byta låt, eller komma i kontakt med spelaren... Låten som spelas fortsätter i kanske 10-15 sekunder, antar att den har buffrat upp några sekunder innan, men tillslut är det som om spelaren hakar upp sig på samma 500ms av en låt eller något sådant.
Enda sättet att återgå är att trycka in (den minimala) reset-knappen som finns, kan vara väldigt störande om man är ute och går eller liknande och inte har med sig en säkerhetsnål.

Någon mer än jag som har detta problem?
Tidigare när det bara hände var hundrade lyssnad timma var det okej, men nu när det sker närmre var fjärde är det bara jobbigt. Kör med senaste firmwaren som iRiver Plus hittar, 1.04 tror jag det är.

Postad 01 september 2007 - 14:30

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0
Hej!

Trist att din E10 har börjat bråka med dig. Jag tycker du ska dra samma inlägg som du drog här, i ett mail till [email protected], så får våra servicetekniker höra av sig med vad du bör göra. Bra att du postar här (först) och avlastar deras jobb lite genom mig. Däremot tror jag att hårddisken eventuellt, kanske, möjligtvis spökar, men jag vet inte. De svarar måndag eller senast tisdag tror jag. Bara jag som är knasig och är online dygnet runt och hjälper till. :wub:

Postad 04 september 2007 - 11:48

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
hej!

Äger e10 är väldig nöjd med den förutom en sak. Det är shufflefunktionen, som jag är lite missnöjd med. Har lagt in några hundra låtar, men den vill köra samma låtar då o då, fast den inte kört i genom alla låtar.

Är det ett vanligt problem på mp3spelare? Nåt man kan göra åt det ?

mvh Ante

Postad 04 september 2007 - 12:02

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

hej!

Äger e10 är väldig nöjd med den förutom en sak. Det är shufflefunktionen, som jag är lite missnöjd med. Har lagt in några hundra låtar, men den vill köra samma låtar då o då, fast den inte kört i genom alla låtar.

Är det ett vanligt problem på mp3spelare? Nåt man kan göra åt det ?

mvh Ante

<{POST_SNAPBACK}>

Det är helt enkelt en kass shuffle-funktion... Vet inte hur vanligt det är på mp3-spelare, men man hoppas ju att det inte är vanligt alls!

Tror tyvärr inte det är mycket att göra åt det, förutom att köpa en ny mp3-spelare och hoppas på att det fungerar bättre...

Postad 04 september 2007 - 12:03

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0
Japp, det är en lite taskigt kodad shufflefunktion. Vi vet hur själva logaritmen ser ut och vet också vad som skulle kunna lösa det. Däremot har utvecklarna lagt all energi på andra saker, tyvärr. Förslag på lösning osv finns i alla fall från vår sida (agentur) och den är vidareförmedlad.

Postad 04 september 2007 - 12:06

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0

Japp, det är en lite taskigt kodad shufflefunktion. Vi vet hur själva logaritmen ser ut och vet också vad som skulle kunna lösa det. Däremot har utvecklarna lagt all energi på andra saker, tyvärr. Förslag på lösning osv finns i alla fall från vår sida (agentur) och den är vidareförmedlad.

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle det gå att lösa med en uppdatering, om dom nu skulle fixa nåt?

/A

Postad 04 september 2007 - 12:19

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Skulle det gå att lösa med en uppdatering, om dom nu skulle fixa nåt?

/A

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut. Enda grejen är nog som sagt att det eventuellt inte kommer att hända. Jag skickade mail om det här för ett bra tag sedan, tyvärr. Och som sagt, jag tror utvecklarna har lagt all fokus på nyare modeller osv.

Postad 16 september 2007 - 21:53

Unregistered321f63f1
  • Unregistered321f63f1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag tycks vara drabbad av en lustig otur nu alltså.
I fredags blev jag av med min ipod, tänkte därför gå tillbaka till iriver. CDON såg jag hade billigaste priset, men när jag skulle handla där (och därmed registrera nytt konto) tyckte dom att mitt personnr var felaktigt... "ok".
Sen kollar jag igen nu ikväll, då är den dessutom slut...

På andra ställen kostar E10an 4-500kr mer, varför vet jag ej.
Dessutom är det väldigt många återköpsställen som slutat sälja produkten.
Webhallen skriver "Produkten är slut och tillverkas ej längre. Produkten går därför ej att beställa!"
...Tillverkas ej längre?

Jag som redan har dåliga erfarenheter av touchscreens tyckte att E10an var ett klockrent val och förstår verkligen inte varför man vill sluta tillverka den?
Och om detta nu stämmer, lär priserna på de sista öka markant...

Någon som kan komma med lite vishet i frågan?

Postad 16 september 2007 - 22:28

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Jag tycks vara drabbad av en lustig otur nu alltså.
I fredags blev jag av med min ipod, tänkte därför gå tillbaka till iriver. CDON såg jag hade billigaste priset, men när jag skulle handla där (och därmed registrera nytt konto) tyckte dom att mitt personnr var felaktigt... "ok".
Sen kollar jag igen nu ikväll, då är den dessutom slut...

På andra ställen kostar E10an 4-500kr mer, varför vet jag ej.
Dessutom är det väldigt många återköpsställen som slutat sälja produkten.
Webhallen skriver "Produkten är slut och tillverkas ej längre. Produkten går därför ej att beställa!"
...Tillverkas ej längre?

Jag som redan har dåliga erfarenheter av touchscreens tyckte att E10an var ett klockrent val och förstår verkligen inte varför man vill sluta tillverka den?
Och om detta nu stämmer, lär priserna på de sista öka markant...

Någon som kan komma med lite vishet i frågan?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Ja, det var tur i oturen fast otur, eller, ja - du förstår. :(

Jo, det stämmer. E10:an har slutat tillverkas. Fokus la iriver på Clix2, som ju är lite av ersättaren. Däremot är det nästan samma OS osv osv osv, så de är inte så jätteolika, och Clix2 har inte heller touchscreen, utan samma geniala D-Click-system som E10:an har. Men, det är som du har räknat ut, ett fåtal som har den kvar, och mitt tips, om du nu har fastnat för den (vilket jag tycker du har gjort helt rätt i), att du hugger en på billigaste stället omgående, för de kommer liksom tyvärr (!) inte tillbaka. <_<

Vad tror du om det? :)

Postad 17 september 2007 - 07:23

Unregistered321f63f1
  • Unregistered321f63f1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag får än en gång tacka för ditt snabba svar Sean! :)

Angående touchscreen på clix; vad jag kan urskilja på alla bilder sitter ändå knapparna på själva skärmen(?). I bästa fall är de avskiljda från ytan som visas på nått sätt, men risken att skärmen tar stryk är ändå betydligt större än på t.ex. E10an som har knappar.
Jag försöker inte argumentera mot dig nu, men pga mina tråkiga erfarenheter från touchscreens blir ju dessvärre valet E10an trots allt.

CDON skriver dock på sin produktbeskrivning att den endast är "tillfälligt slut", och enligt deras egna beskrivning på "tillfälligt slut" kommer det alltså fler av den produkten, tror du detta kan stämma? eller har dom bara blivit felinformerade?

Postad 17 september 2007 - 12:14

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Jag får än en gång tacka för ditt snabba svar Sean! :)

Angående touchscreen på clix; vad jag kan urskilja på alla bilder sitter ändå knapparna på själva skärmen(?). I bästa fall är de avskiljda från ytan som visas på nått sätt, men risken att skärmen tar stryk är ändå betydligt större än på t.ex. E10an som har knappar.
Jag försöker inte argumentera mot dig nu, men pga mina tråkiga erfarenheter från touchscreens blir ju dessvärre valet E10an trots allt.

CDON skriver dock på sin produktbeskrivning att den endast är "tillfälligt slut", och enligt deras egna beskrivning på "tillfälligt slut" kommer det alltså fler av den produkten, tror du detta kan stämma? eller har dom bara blivit felinformerade?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej igen! <_<

Hmm, ta en titt på bilder av Clix2, så ser du att det liksom är två delar som sitter motvarandra, och i mitten en liten list. Svårt att förklara, men om du ser de svarta områden som du ser på framsidan på en bild av den, så är det där du "trycker" neråt. Du liksom trycker "framsidans skärm" mot "baksidans chassi" och det blir som en klädnypeeffekt. Alltså, den sviktar och det blir som ett musklick. Skärmen "rör sig alltså" upp och ner någon millimeter eller två så det har inget med "touch" att göra. <_< Det gör också att du känner varje "tryck" ungefär som ett musklick. Mycket smidigt för då vet man att man verkligen har tryckt ner skärmkanten nog.

E10:an kommer inte tillbaka, så om E10:an är "tillfälligt slut", så är det bara inte uppdaterat. Vi har nämligen inga fler att leverera och det är endast av oss de kan få den. Mitt tips, om du bor någonstans så du kan studsa förbi någon butik som säljer MP3-spelare från iriver, att känna på Clix2. Annars är mitt andra tips att du helt enkelt beställer E10:an från någon annan aktör. :blink:

Who about that? :(

Postad 19 september 2007 - 22:25

Jäger
  • Jäger
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Länge sedan jag läste här nu. Men har kvar min E10:a och är lika nöjd fortfarnade som när jag köpte den. :)

Dock har jag nu ett problem, efter att ha installerat nytt OS på datorn. Vet inte om detta besvarats tidigare i tråden, men vad ska man använda för program om man har Vista. Iriver plus 3 verkar inte fungera i alla fall. Finns det någon version som fungerar till vista, eller finns det något annat program man kan använda för att skapa spellistor mm, som i iriverplus 3?

Postad 19 september 2007 - 22:28

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0
Lugn och fin, symaskin. Sean har lösningen...

Högklicka på setupfilen och välj "compatability" och kör sedan i kompabilitetsläget för Windows XP SP2 så kommer iriver plus 3 att fungera kalasbra på Windows Vista. :)

Ha en bra fortsatt kväll!

PS. Det gör mig glad att du fortfarande är så nöjd med E10:an.

Postad 19 september 2007 - 22:39

Jäger
  • Jäger
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Haha, 3 minuter, klockan 23:25 på kvällen

Där ser man :) , supporten är ju bäst. Man måste ju bara älska iriver ( både för att spelarna är grymma, och att de har grym support)!

Postad 19 september 2007 - 23:32

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
fan va trist att höra att dom verkar skita i e10an nu =(. finns juh ett par grejer som skulle behöva förbättras =/

aja, börjar fundera en del på att införskaffa en clix2 nu iallafall. ser sjukt läcker ut =). skulle bara vilja tafsa lite på en först och se hur den känns =D

Postad 20 september 2007 - 18:31

Unregistered321f63f1
  • Unregistered321f63f1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Sitter nu och pillar på min sprillans E10a. Gosse vad jag saknat ljudet och speciellt custom EQ!
Återkommer om några dagar med fler kommentarer, har dock redan börjat störa mig lite på menysystemet, känns lite trögt, men det är väl en vanesak.

Tack för all hjälp Sean =)

Postad 20 september 2007 - 18:48

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0
Så lite så! <_< Vi har bett dem att inte sluta jobba med äldre modeller bara för att det kommer nya grejer. Vi får väl se. Ha en kanonbra fortsatt evening i alla fall. :angry:

Postad 21 september 2007 - 11:55

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
skulle det inte kunna gå att försöka skriva en jäkla massa mail till dom om att åtminstone fixa en till firmware som fixar ett par av dom grejer man vill se? gapless och bättre random t.ex =S

Postad 21 september 2007 - 14:45

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

skulle det inte kunna gå att försöka skriva en jäkla massa mail till dom om att åtminstone fixa en till firmware som fixar ett par av dom grejer man vill se? gapless och bättre random t.ex =S

<{POST_SNAPBACK}>

Take a wild guess, vad jag har gjort de senaste månaderna. :P

Postad 21 september 2007 - 16:40

Unregistered321f63f1
  • Unregistered321f63f1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack och lov att jag hade sennheisers in-ear på jobbet, de medföljande glappade redan från start. Nåja, köpte ju inte spelaren för hörlurarna precis =P

Sennheiser + iriver = sant <3
Aldrig har jag hört ett så bra mobilt ljud tidigare.

Hoppas att det är som du säger sean, att ni fortsätter uppdatera firmwire till de äldre också; jag menar man vill ju ha klockan i 24h-visning :rolleyes:

Trevlig helg på er!

Postad 22 september 2007 - 01:02

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Take a wild guess, vad jag har gjort de senaste månaderna. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

jamen om en jädra massa kunder skickar ett mail till dom så kan dom väl ändå inte bara ignorera det? en ensam säljare skiter dom väl i.. typ =P.

men.. aja =/. trist som fan är det iallafall.

Postad 23 september 2007 - 13:45

klappa
  • klappa
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Jag måste vara en av de få missnödja användare av e10an. Usb-porten är så usel så det förslår. Den har gått sönder 3ggr för mig och jag har fått "TRE" utbytesexemplar vilkas usb-portar gått sönder under normal användning. Om det är något iriver måste bättra sig på är det usb-porten och resten komma i efterhand, för så länge de inte fixar det så håller jag mig till min kära iaudio x5 som har ett överlägset gränsnitt över e10an.

Jag har dock inget hopp om att supporten den här gången kommer ersätta mig igen men nog borde det gå att reklamera hoppas man?

Postad 02 oktober 2007 - 09:50

funkadelic
  • funkadelic
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Går denna spelare att få tag i till bra pris någonstans? De priser jag hittat nu ligger högre än för ett halvår sen och de flesta butiker har den inte i sortimentet ens! Måste ha en :angry:

Postad 02 oktober 2007 - 10:10

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Går denna spelare att få tag i till bra pris någonstans? De priser jag hittat nu ligger högre än för ett halvår sen och de flesta butiker har den inte i sortimentet ens! Måste ha en  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Radiocentralen i Ulricehamn, VET jag har en. Annars är det följande som gäller:

Den är ju utgången så som sagt - hugg en där du hittar den. Den kommer inte bli billigare då ett fåtal har den kvar men vet "hur bra" den faktiskt är och hur populär den är.

Postad 02 oktober 2007 - 10:26

funkadelic
  • funkadelic
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Går denna spelare att få tag i till bra pris någonstans? De priser jag hittat nu ligger högre än för ett halvår sen och de flesta butiker har den inte i sortimentet ens! Måste ha en  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Den är ju utgången så som sagt - hugg en där du hittar den. Den kommer inte bli billigare då ett fåtal har den kvar men vet "hur bra" den faktiskt är och hur populär den är.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej. Tänkte om någon hade koll på ställen som inte fanns på prisjakt. Tror det blir mer värt att lägga 400 kr till och få en Clix2 som antagligen inte har särskilt mycket sämre ljudkvalité men lite annat skoj?

Postad 02 oktober 2007 - 10:37

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Går denna spelare att få tag i till bra pris någonstans? De priser jag hittat nu ligger högre än för ett halvår sen och de flesta butiker har den inte i sortimentet ens! Måste ha en  :)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Okej. Tänkte om någon hade koll på ställen som inte fanns på prisjakt. Tror det blir mer värt att lägga 400 kr till och få en Clix2 som antagligen inte har särskilt mycket sämre ljudkvalité men lite annat skoj?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är en möjlighet. Clix2 är nästan lika vass. E10:an är lite lite mer "powerpacked" i ljudet skulle man kunna säga men det är defintivt inget nerköp att satsa på en Clix2 istället. Det är snarare en vinst vad gäller skärm och lite annat godis. :angry:

Postad 10 oktober 2007 - 09:53

paperclip
  • paperclip
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Har kommit fram en ny frmware äntligen, slipper man den koreanska..

Postad 10 oktober 2007 - 13:10

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0

Har kommit fram en ny frmware äntligen, slipper man den koreanska..

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är förbättringarna?

Postad 10 oktober 2007 - 13:29

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
http://forum.iriver....read.php?t=5670

hade vi inte detta redan? =/
den enda skillnaden verkar väl egentligen vara att engelska är standard istället för koreanska. eller har jag fel?

Postad 10 oktober 2007 - 17:45

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

http://forum.iriver....read.php?t=5670

hade vi inte detta redan? =/
den enda skillnaden verkar väl egentligen vara att engelska är standard istället för koreanska. eller har jag fel?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, rätt, men iriver plus 3 har tidigare inte uppdaterat detta automatiskt. De har efter flera månader, äntligen "släppt" v1.04 så den går att få tag på precis som den ska. De som har haft v1.04 tidigare än så här, har haft just den koreanska versionen som man har uppdaterat manuellt (alltså inte som det har varit tänkt att vi som kunder skulle göra). :)

Postad 18 oktober 2007 - 16:45

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Vad är det för typ av sladd mellan E10 och datorn? Var kan man få tag på en ny?

Postad 19 oktober 2007 - 10:43

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Vad är det för typ av sladd mellan E10 och datorn? Var kan man få tag på en ny?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Peter!

Det är en USB-kabel med en så kallad 24 pins-kontakt. Den finns här (vilket är direkt från vår egen webshop):

http://www.directman...roduct.asp?id=5

Postad 20 oktober 2007 - 01:17

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Sean den är slutsåld hos er, finns den hos vanliga radiohandlare?

Postad 20 oktober 2007 - 11:43

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Sean den är slutsåld hos er, finns den hos vanliga radiohandlare?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Peter!

Japp, hos vissa. Jag vet bara inte helt hundra vilka som har den. Lindgrens Radio i Norrtälje har en har jag för mig (var där alldeles nyligen) och Eks Radio i Kristianstad har några. El-Giganten i Malmö (Mobilia) har också minst en svart och en vit...

Du kan om du är på projekthumör, ringa runt lite kort till olika radiohandlare i staden där du bor och kolla. Det är mitt enda egentliga tips...

Postad 29 oktober 2007 - 16:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
hmm.. min har börjat knasa sig lite nu. ibland kör den om låtar =/. nånting ni har nån erfarenhet av sean?

Postad 29 oktober 2007 - 20:37

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0
Hej Doggelito!

Nej, inte direkt. Det låter lite halvknasigt. Du har inte satt den på random eller repeat eller kör någon spellista då? Har du uppdaterat musikdatabasen också på sistone?

Postad 29 oktober 2007 - 20:51

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Jag stod och fingrade på nya iPod Nano 8gb idag men hur sexig och snygg och liten den än är så kommer jag aldrig köpa iPod så länge dom inte fixar en manuell EQ och bättre styrka i ljudsignalen....

min e10:a får fortsätta att rulla på helt enkelt....

Postad 29 oktober 2007 - 21:23

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Jag stod och fingrade på nya iPod Nano 8gb idag men hur sexig och snygg och liten den än är så kommer jag aldrig köpa iPod så länge dom inte fixar en manuell EQ och bättre styrka i ljudsignalen....

min e10:a får fortsätta att rulla på helt enkelt....

:wub:

Postad 29 oktober 2007 - 21:40

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

Hej Doggelito!

Nej, inte direkt. Det låter lite halvknasigt. Du har inte satt den på random eller repeat eller kör någon spellista då? Har du uppdaterat musikdatabasen också på sistone?

jag har random (alla). vet inte riktigt vad den heter, men det är iallafall valet längst ner när man väljer hur man vill spela upp låtarna.

det har aldrig hänt förut att samma låt spelas upp igen, och jag kan inte riktigt tro att jag skulle ha sån "otur" att randomfunktionen skulle lyckas pricka in samma låt igen.

jag uppdaterar just nu databasen, och ska lyssna lite granna för att se hur det går. förhoppningsvis flyter det på som det ska.

edit: verkar som om det har löst sig nu. gjorde en databasuppdatering och har lyssnat i en timme nu ungefär. än så länge har ingen låt upprepats =)

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 29 oktober 2007 - 22:50.

Postad 30 oktober 2007 - 15:23

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Lite off-topic kanske men Sean, vet du om Iriver är på G med någon ny modell här i Sverige? En liten undran bara. Jag fortsätter hursomhellst att köra på Iriver i fortsättningen. Rock on!

Postad 30 oktober 2007 - 15:57

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Lite off-topic kanske men Sean, vet du om Iriver är på G med någon ny modell här i Sverige? En liten undran bara. Jag fortsätter hursomhellst att köra på Iriver i fortsättningen. Rock on!

Tjena Djungelmeister!

Det kommer troligen något nytt men gissningsvis någon gång under första kvartalet (inte direkt efter årsskiftet) så det är några månader tills det dyker upp något nytt, men det är klart de har saker i sin pipeline. Vad, kan jag tyvärr inte berätta eftersom det är konfidentiellt. I så fall skulle jag bli tvungen att döda er, och det går ju inte för sig. :lol:

Rock on så länge! :)

Postad 04 november 2007 - 22:44

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
sean, vad har du att säga om cresyn cs-hp600 lurarna som ni marknadsför? skulle dom passa bra till e10an? dom passar min plånbok finfint =).

Postad 04 november 2007 - 22:56

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

sean, vad har du att säga om cresyn cs-hp600 lurarna som ni marknadsför? skulle dom passa bra till e10an? dom passar min plånbok finfint =).

Helt övertygad om att du bör gilla den kombinationen. ;) Titanelementen i dem gör ljudet helt klart trevligt om jag säger så. De är relativt lättdrivna också så det är bara att köra. Om du köper dem så vill jag ha dina kommentarer på dem sedan för jag är nyfiken på vad du tycker om dem - för det priset. B)

Postad 04 november 2007 - 23:26

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
hoppas inte det är försäljarsnack nu bara ;)
men om jag inte gillar dom så kan jag alltid ge bort dom i julklapp ;D

Postad 23 november 2007 - 20:32

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Åker utomlands nästa vecka. Behöver beställa en väggladdare ikväll. Har mkt att göra och har snabbt försökt hitta en billig i tråden men ingen lycka.

Hittar bara den på directman.

Någon som kan tipsa om en billig som fungerar. Snarast.

Behöver jag säga att jag har en E10? :)

Tack på förhand.

Edit denna? kan den fungera?

Redigerat av Joopy, 23 november 2007 - 20:35.

Postad 29 januari 2008 - 20:36

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Hej Sean!

På senaste månaderna har min e10 inte riktigt varit som den ska vid laddning. Den lilla batterikonen med blixten på sig när den laddas, kommer bara upp under några sekunder. Sedan försvinner den och antingen visar batterikonen på tomt, eller också där den var tidigare. Nu när jag laddar den händer det att blixten kommer upp med jämna mellanrum. Är det sladden som spökar eller ska det vara så? Visserligen verkar det som den tar emot laddning...
Det är en kanonspelare för övrigt som jag är mycket nöjd med! Köpte precis ett par Jays D-jays och det funkar ypperligt :)
Tack!

Redigerat av Pierrelu, 29 januari 2008 - 21:13.

Postad 04 mars 2008 - 19:28

Unregistered96e43e11
  • Unregistered96e43e11
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hej!
jag funderar på att köpa en E10 på annons. priset är 1000:-
känns lite dyrt med tanke på att det har gått att köpa ny för 1500.
nån som vet om den fortfarande finns till salu nånstans?
eller är den "gammal" nu och jag borde satsa på nåt bättre/nyare?
eller är det värt att köpa beg.? vet ej skicket...

tack!/m

Postad 28 augusti 2008 - 03:49

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Vill koppla E10an till bilstereon. Hur gör jag det?

Går det?

vad behöver jag isf?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.