Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svenska HDTV-kanaler

1540 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 februari 2007 - 19:39

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Jag tecknade precis canal+ just pga HD kanalerna. Det kommer under våren visas mycket mer film i HD. Exempel Kingkong, Munchen, och Starwars Episode 3.

Bara att få se Starwars i HD räcker för mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Lite nyfiken, var hittar man kommande filmer på HD ?????

Postad 24 mars 2007 - 21:42

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Jag tecknade precis canal+ just pga HD kanalerna. Det kommer under våren visas mycket mer film i HD. Exempel Kingkong, Munchen, och Starwars Episode 3.

Bara att få se Starwars i HD räcker för mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Lite nyfiken, var hittar man kommande filmer på HD ?????

<{POST_SNAPBACK}>

http://grids.canalpl...edishgrids.aspx

Postad 04 april 2007 - 11:36

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
SVT lovar mer HD

Postad 04 april 2007 - 11:41

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

SVT lovar mer HD

<{POST_SNAPBACK}>

Storsatsning enligt SVT är väll en film i veckan vilket de inte lever upp just nu. :D :D
Allt som händer på den kanalen för tillfället känns som en förbättring till och med ifall de skulle byta reklam slinga.
// Hifighost

Postad 04 april 2007 - 12:57

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
National geographic HD har tydligen startat sina sändningar 1:a april. Någon som kikat på den än?
Se info här: http://www.telenorsb...age.aspx?id=400

Redigerat av Karl-Johan, 04 april 2007 - 12:58.

Postad 05 april 2007 - 19:18

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Jösses vilken bild det är på NGHD just nu! Hoppas de kan hålla den kvallan i fortsättningen.

Postad 05 april 2007 - 19:36

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Jösses vilken bild det är på NGHD just nu! Hoppas de kan hålla den kvallan i fortsättningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Vissa delar är bra men mycket är inte inspelat i HD...
Men det var väntat. Märker ibland att texningen försvinner...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  NGC1.JPG   37,73K   158 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  NGC5.JPG   56,07K   155 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  NGC6.JPG   132,45K   181 Antal nerladdningar

Redigerat av The Real Mr x, 05 april 2007 - 19:46.

Postad 05 april 2007 - 19:38

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vissa delar är bra men mycket är inte inspelat i HD...
Men det var väntat. Märker ibland att texningen försvinner...

<{POST_SNAPBACK}>

Yapp det var när de filmade från båten ett tag som det var 3D skön bild, men när de visade hon som blev attackerad så blev de sämre.

Postad 09 april 2007 - 15:29

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Trodde farsan yrade när han sa att han hade sportkanalen i HD. Men det stämde, när jag var där fanns både Canal+ Film HD och Sport HD trots att han bara har HD-Paketet. Sänder C+ det fritt under en period eller är det så för alla? D###### typiskt eftersom jag betalar för hela totalpaketet bara för att få HD sport och film....

Postad 09 april 2007 - 16:15

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Trodde farsan yrade när han sa att han hade sportkanalen i HD. Men det stämde, när jag var där fanns både Canal+ Film HD och Sport HD trots att han bara har HD-Paketet. Sänder C+ det fritt under en period eller är det så för alla? D###### typiskt eftersom jag betalar för hela totalpaketet bara för att få HD sport och film....

<{POST_SNAPBACK}>

Alle kanaler pleier å være åpne i 18 dager når man får nytt kort eller tegner
abbonement for første gang.

Postad 09 april 2007 - 21:14

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Men han har haft abonemanget sedan Januari... Det glömde jag säga. Ingen utav de vanliga filmkanalerna funkar men de båda C+ HD kanalerna går utan problem... Han får ju bara tacka och ta emot...

Postad 11 april 2007 - 13:28

Unregisteredbfcb463e
  • Unregisteredbfcb463e
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Men han har haft abonemanget sedan Januari... Det glömde jag säga. Ingen utav de vanliga filmkanalerna funkar men de båda C+ HD kanalerna går utan problem... Han får ju bara tacka och ta emot...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu hittar jag inte mailet/brevet som sa att de frivisar HD film och sport under våren så jag vet inte hur länge det gäller, men gratis är det för alla med HD-paketet iaf. :)

Postad 11 april 2007 - 14:18

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Frivisar Canal+SportHD???? Kan ju omöjligt vara i Comhems nät. Jag får då inte in kanalen.
Hoppas på att kunna få in kanalen innan jag dör av hög ålder. Bollen ligger tyvärr hos Comhem.

/Mats K

Postad 11 april 2007 - 16:46

Unregisteredbfcb463e
  • Unregisteredbfcb463e
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Frivisar Canal+SportHD???? Kan ju omöjligt vara i Comhems nät. Jag får då inte in kanalen.
Hoppas på att kunna få in kanalen innan jag dör av hög ålder. Bollen ligger tyvärr hos Comhem.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Det gäller via Canal Digital.

Postad 11 april 2007 - 16:53

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej,

Frivisningen av C+ Film och C+Sport var en del av erbjudandet hos CD i januari. Det skulle gälla för att man skulle få se alla elitseriematcher i HD (erbjudandet). Elitserien i C+ har ju klingat av så det lär väl vara dags för släckning snart.

Postad 11 april 2007 - 18:23

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Det var lite skillnad det. Framgick inte om det var CD eller Comhem. Att utesluta Comhem känns som en självklarhet. Deras policy tycks vara att det ska ta en evighet att ta in de mest efterfrågade kanalerna (ex TV3,TV6 och Kanal5). Påminner om sossarnas handlingsförlamning inför valet och även innan dess.

/Mats K

Postad 16 april 2007 - 11:17

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Filmkanalen Silver kommer i HD hos Canal Digital i höst enligt danska Digital.tv.

Ny filmkanal fra 1. maj

--------------------------------------------------------------------------------
16-04-2007 11:50:53

Fra NonStop Television kommer nu filmkanalen Silver. Kanalen starter 1. maj og distribueres af Canal Digital. Kanalen sender døgnet rundt uden reklamer og med danske undertekster.

Fra september kommer kanalen også i en High Definition udgave via Canal Digital's HDTV udbud.

Kanalens hjemmeside http://www.nonstop.tv/silver/

Kilde: NonStop TV presse

http://www.digitalt....?ArticleID=1798
Ved kopiering bedes du angive www.digitalt.tv, eller ovenstående komplette adresse som kilde.

Postad 16 april 2007 - 18:42

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Jag såg reklam igår på canal+ sport 1 eller var det 2 där det sas att det skulle bli premiär för premier league i canal+ film hd också under april. Var det någon annan som såg den reklamen?

Jag hittar dock inget på canalplus hemsida om det men april räcker ju ett tag till.

Redigerat av Zebra, 16 april 2007 - 18:47.

Postad 17 april 2007 - 08:48

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
De har informerat fel. Finns ingen sport på Canal+FilmHD. Vore konstigt om de skulle få för sig att sända fotboll där när det finns en sportkanal som endast sänder några matcher i veckan.

Intressant att Canal Digital fortsätter att öka antalet HD-kanaler. Ledsamt att Comhem har slagit sig till ro och tycks anse att vi Comhem kunder inte vill ha fler hd-kanaler. Vi bör kanske upplysa Comhem om att Canal Digital satsar seriöst på HDTV.

/Mats K

Postad 18 april 2007 - 14:51

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0
Posted Image

Ny HD-kanal hos Canal Digital

Canal Digital kommer i höst med ytterligare en ny filmkanal i HD. Redan den 1 maj startar den analoga tv-kanalen med samma namn, 1 september startar filmkanalen Silver HD.

[2007-04-18 14:54]

Sedan tidigare finns filmkanalen Silver i Boxers digitala marknät, från och med den 1 maj kommer dock Silver att finnas med i Canal Digitals satellit-utbud. Silver är en filmkanal som - om vi ska tro reklamen - visar film dygnet runt med svensk text. Silver släpps alltså i en standard-tv kanal inom kort, men när det gäller Silver HD får man vänta tills i höst, närmare bestämt 1 september.

- Vi är mycket nöjda att stärka vårt samarbete med Canal Digital genom det här avtalet som möjliggör distribution av kvalitetsfilm från Silver i både standard- och HD-format till den nordiska TV-publiken. Silver är ett högklassigt komplement till det nordiska TV-landskapet och vi är stolta över att vara den första kanalen i regionen att distribuera film i HD-format 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan”, säger Ignas Scheynius, VD NonStop Television i ett pressmeddelande.

Vad visas för filmer i Silver då? Tja, enligt uppgift ska det handla om filmer från amerikanska oberoende filmskapare, och ”de största talangerna i Europa, Asien och Skandinavien.” Under lanseringsstarten kommer Silver att presentera filmer av erkända regissörer som Woody Allen, David Lynch, Robert Altman, Krzyztof Kieslwoski och Claude Chabrol. Tablåerna i standardkanalen och i HD-kanalen Silver kommer inte att vara samma. I stort sett kommer samma filmer att visas i bägge kanalerna, dock inte samtidigt. Premiärer på filmer kommer först att visas i HD-kanalen, sedan i standarvarianten av Silver.

Källa: prylportalen.mkf.se

Postad 18 april 2007 - 15:05

Unregistered83c05002
  • Unregistered83c05002
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Japp C+ bjuder på de 2 kanalerna pril ut tyckte jag att jag läste

Postad 18 april 2007 - 17:00

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

De har informerat fel. Finns ingen sport på Canal+FilmHD. Vore konstigt om de skulle få för sig att sända fotboll där när det finns en sportkanal som endast sänder några matcher i veckan.

Intressant att Canal Digital fortsätter att öka antalet HD-kanaler. Ledsamt att Comhem har slagit sig till ro och tycks anse att vi Comhem kunder inte vill ha fler hd-kanaler. Vi bör kanske upplysa Comhem om att Canal Digital satsar seriöst på HDTV.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Men det finns knappt någon marknad ännu, lugn med dig, sedan är det bra mycket enklare att pusha ut hd sändningar via sat än kabel. Comhem måste tänka på hur bandbredden ska fördelas etc, det är inte bara trycka på en knapp och nu sänder vi.

Postad 18 april 2007 - 22:08

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
tror inte comhem har råd att köpa ut canal digitals del kring 500 miljoner danska kronor för premier league(sbs och canal digitl köpte faktist tillsammans), dock kanske förhandlar man lite billigare i och med sändningarna redan startat

Redigerat av Scrapanatchi, 18 april 2007 - 22:09.

Postad 19 april 2007 - 07:10

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Men det finns knappt någon marknad ännu, lugn med dig, sedan är det bra mycket enklare att pusha ut hd sändningar via sat än kabel. Comhem måste tänka på hur bandbredden ska fördelas etc, det är inte bara trycka på en knapp och nu sänder vi.

<{POST_SNAPBACK}>

Comhems bandbredd är det minsta problemet. De har möjlighet att sända mångdubbelt fler HD kanaler jämfört med alla andra. De påstår själva att det finns plats för uppemot 250 HD kanaler i deras kabelnät. Lite matnyttig information är aldrig fel.
Vad gäller finansiering så är Comhems ägare Europas största kabeltv operatör. De har troligen en och annan slant de kan sätta sprätt på.

/Mats K

Redigerat av Unregistered891a0113, 19 april 2007 - 07:18.

Postad 19 april 2007 - 14:59

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Comhems bandbredd är det minsta problemet. De har möjlighet att sända mångdubbelt fler HD kanaler jämfört med alla andra. De påstår själva att det finns plats för uppemot 250 HD kanaler i deras kabelnät. Lite matnyttig information är aldrig fel.
Vad gäller finansiering så är Comhems ägare Europas största kabeltv operatör. De har troligen en och annan slant de kan sätta sprätt på.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte comhem som har byggt det där nätet, det är Telia. Och jag vet ganska väl vad för kapacitet som kan köras genom det, även om det uppgraderats lite i vissa större städer, 250 hd kanaler är skitsnack, samma kablar ska också ge bandbredd för internet, och det är en jävligt hårt belastning.

Som tidigare nämnt också, det finns knappt någon marknad ännu för hdtv så man behöver inte satsa snabbt, men förutsättningar för hdtv via parabol och kabel är extremt olika och går inte att jämföra.

Postad 19 april 2007 - 16:35

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Skitsnack för du själv stå för men med en kapacitet på ca 4,95 Gig bör det få plats en hel del. Helt rätt att Telia började bygga som du påpekar, men Comhem har med åren rejält ökat kapaciteten samtidigt som ny teknik har implementerats.

Just påståendet att de har möjlighet att trycka in bortåt 250 HD kanaler stod att läsa på Prylportalen någon gång förra året då de citerade vem det nu var från Comhem.

Bandbredden internet tar upp är alltså bara en liten del av kapaciteten. Tv kanalerna slukar betydligt mer.
Som kuriosa kan jag nämna att Comhem har planer på internet i hastighet upp till 600 Mbit/s nedströms och 100 Mbit/s uppströms. Tekniken, Docsis 3, är tyvärr försenad.

Samtidigt har de planer på massor med HD kanaler vilket tyvärr också drar ut på tiden. Tror inte att företaget skule fila på dessa planer om det var dåligt med bandbredd i deras nät.

/Mats K

Postad 19 april 2007 - 16:59

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0
Har inte Comhem sagt att för HDTV så ska bara kanalen som förnärvarande tittas på sändas till tittaren? (som med Telias digital-tv) Så har jag förståt det iaf.

Postad 19 april 2007 - 17:26

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Skitsnack för du själv stå för men med en kapacitet på ca 4,95 Gig bör det få plats en hel del. Helt rätt att Telia började bygga som du påpekar, men Comhem har med åren rejält ökat kapaciteten samtidigt som ny teknik har implementerats.

Just påståendet att de har möjlighet att trycka in bortåt 250 HD kanaler stod att läsa på Prylportalen någon gång förra året då de citerade vem det nu var från Comhem.

Bandbredden internet tar upp är alltså bara en liten del av kapaciteten. Tv kanalerna slukar betydligt mer.
Som kuriosa kan jag nämna att Comhem har planer på internet i hastighet upp till 600 Mbit/s nedströms och 100 Mbit/s uppströms. Tekniken, Docsis 3, är tyvärr försenad.

Samtidigt har de planer på massor med HD kanaler vilket tyvärr också drar ut på tiden. Tror inte att företaget skule fila på dessa planer om det var dåligt med bandbredd i deras nät.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag inte comhems nät topologi, men att köra ett backbone för en större isp/kabel leverantörer som comhem med kapacitet som motsvarar oc-96 är inte direkt svårt att fylla upp, speciellt nu med fildelning och annat skit. Samt så ska kanaler pushas in där också, det fyllas upp jävligt snabbt.

Vad jag har förstått så har comhem sköna problem idag med hdtv, osyncat ljud och i vissa fall usel kvalité på sändningarna etc. Nu säger jag inte att alla är baserat på usel bandbredd, men jag skulle inte vara förvånad om dom har lovat för mycket.

Sedan är det ingen poäng att prata om teknik som kommer i framtiden, det är som att säga att oc-384 kommer snart som backbone och klarar 20Gbp/s, det är skit samma, vi pratar om nuet.

Redigerat av ollebanan, 19 april 2007 - 17:27.

Postad 19 april 2007 - 18:17

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Det är en nära framtid. HDTV finns redan, Docsis 3 är försenat vilket Comhem inte kan lastas för. Har för mig att det var någon form av tjafs mellan Cisco och Motorola. Detta är inte precis avlägset utan ligger alldeles runt hörnet. Vad gäller kvalitetssvajet hos Comhem så är det något företaget inte riktigt tar på allvar. Varför vet jag inte. Man har kanske svårt att greppa sitt eget koncept, kanske för få tekniskt kunniga inom företaget.

En sak har Comhem blivit bättre på och det är informationen på deras sajt. Nu sker en kontinuerlig uppdatering av nyheter.

/Mats K

Postad 20 april 2007 - 10:24

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Det är en nära framtid. HDTV finns redan, Docsis 3 är försenat vilket Comhem inte kan lastas för. Har för mig att det var någon form av tjafs mellan Cisco och Motorola.                                          Detta är inte precis avlägset utan ligger alldeles runt hörnet. Vad gäller kvalitetssvajet hos Comhem så är det något företaget inte riktigt tar på allvar. Varför vet jag inte. Man har kanske svårt att greppa sitt eget koncept, kanske för få tekniskt kunniga inom företaget.

En sak har Comhem blivit bättre på och det är informationen på deras sajt. Nu sker en kontinuerlig uppdatering av nyheter.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Bara en liten rättning.

Docsis 3 finns redan som standard sedan hösten 2006. EuroDocsis 3, som ComHem kommer att köra, verkar dock dra ut på tiden.

/Bäckman

Postad 20 april 2007 - 11:38

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Det stämmer.....ska vara Eurodocsis 3. Synd att det dröjer. Skulle varit i gång redan under 2006 enligt de ursprungliga planerna.

/Mats K

Postad 05 maj 2007 - 13:23

Foffe
  • Foffe
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Sitter o tittar på Man C - Man U på C+ Sport HD. Har problemet att ljudet ligger ett par sekunder före bilden. Man vet tex om det blivit mål innan man sett det själv...

Nån som har samma problem eller möjlig lösning?

Postad 05 maj 2007 - 14:55

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Sitter o tittar på Man C - Man U på C+ Sport HD. Har problemet att ljudet ligger ett par sekunder före bilden. Man vet tex om det blivit mål innan man sett det själv...

Nån som har samma problem eller möjlig lösning?

<{POST_SNAPBACK}>

Tittar inte idag men det har tyvärr varit samma problem med PL tidigare. Verkar som om dom ibland glömmer att fördröja ljudet.

Det är normalt vid livesändningar att HD bilden kommer fram 2-3 sekunder efter motsvarande SD bild. Är t.ex. ett problem för sportbarer i US som måste byta alla skärmar till HD samtidigt annars får dom problem. O'Learys och andra lär få samma problem här om några år.

En följd är att ljudet förstås också måste bromsas så det inte kommer fram för fort. Borde vara en enkel grej. Undrar om inte Canal Digital har en fördröjningsknapp i sin sändningsstudio som dom helt enkelt glömmer att trycka på ibland.

Postad 05 maj 2007 - 15:06

Foffe
  • Foffe
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Mycket bra svar, tackar för det! Det verkar vara som du säger, ljudet låg inte efter när de var i studion.

Ska maila till C+ och klaga.

Postad 05 maj 2007 - 22:50

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Var glada över att ni har en operatör som satsar på HDTV. Vi som har Comhem har en operatör som sprider tv-världens motsvarighet till spam, skräpkanaler med skräp program. Vidare har Comhem den motbjudande inställningen att vara knäpptysta och totalt strunta i att informera om vilka planer man har för HDTV.
Det enda detta kommunistliknande företag kan hosta ur sig är att man räknar med fler kanaler under året. Tänker man då på hur lång tid det tog för Comhem att ta in TV3, Kanal5, TV6 och ZTV kan man utan tvekan räkna med att det inte blir fler HD-kanaler de närmaste hundra åren. När Comhem räknar gör man det med hjälp av en norsk miniräknare vars svar alltid är "var god och dröj".

Visst låter jag negativ, men det finns historik som gör att man blir trött på Comhem och deras förakt till sina utnyttjade kunder.

/Mats K

Redigerat av Unregistered891a0113, 06 maj 2007 - 08:09.

Postad 07 maj 2007 - 17:25

Foffe
  • Foffe
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Skrev ett mail till C+ angående problemet med synkningen av ljud och bild, fick detta svar:

Hej och tack för ditt mail

Inga problem rapporterade med sändningen men om möjlighet finns vill
vi gärna att du kontaktar oss samtidigt som problemet händer så vi
kan kontrollera här om det är något i utsändningen eller ej.

De har uppenbarligen inte märkt av något problem...

Är det bara jag som har haft problem med detta?

Jag hade samma problem igår under matchen Arsenal - Chelsea.

Redigerat av Foffe, 07 maj 2007 - 17:26.

Postad 07 maj 2007 - 17:51

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Skrev ett mail till C+ angående problemet med synkningen av ljud och bild, fick detta svar:

Hej och tack för ditt mail

Inga problem rapporterade med sändningen men om möjlighet finns vill
vi gärna att du kontaktar oss samtidigt som problemet händer så vi
kan kontrollera här om det är något i utsändningen eller ej.

De har uppenbarligen inte märkt av något problem...

Är det bara jag som har haft problem med detta?

Jag hade samma problem igår under matchen Arsenal - Chelsea.

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma problem jag.

Ska ringa nästa gång.

Skulle tro att alla har det men inte orkar ringa!

Postad 07 maj 2007 - 20:32

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Samma problem här.

Postad 07 maj 2007 - 20:34

Foffe
  • Foffe
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Tittar nu på Charlton - Tottenham, det verkar nu som att kommentatorn ligger 2-3 sekunder efter. :)

Postad 09 maj 2007 - 21:43

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Vad har ni för förhoppningar av Eurovision songcontest imorgon och på lördag på SVT HD ?

Kommer ljud och bild vara vad man hoppas på eller ska man bli besviken, det har ju varit mycket problem med tekniken hos våra kära grannar.

Kommer sitta bänkad för att se om de har blivit bättre på att producera sändningar live i HD.

// Hifighost

Postad 10 maj 2007 - 00:08

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Vad har ni för förhoppningar av Eurovision songcontest  imorgon och på lördag på SVT HD ?

Kommer ljud och bild vara vad man hoppas på eller ska man bli besviken, det har ju varit mycket problem med tekniken hos våra kära grannar.

Kommer sitta bänkad för att se om de har blivit bättre på att producera sändningar live i HD.

// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>

Av det lilla jag inte lyckats undgå att höra och från bilder i tidningarna på deltagarna är min förhoppning att det ska vara tekniskt avbrott hela sändningen.

Hade hoppats någon skulle fråga :)

Allvarligt talat ska det givetvis bli intressant att få beskrivit hur det tekniska gick. För titta ska jag inte. Rapportera gärna. Har de haft live HD i Finland tidigare?

Postad 10 maj 2007 - 15:58

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Den sunkiga pridemusikfestivalen undviker jag jag mer än gärna. Det handlar mest om en typ av sexuell läggning jag inte har mycket till övers för akompanjerat av usel så kallad musik.
Min tjej har samma åsikt som jag så vi hittar nog på något meningsfullt på lördag.

Det hjälper inte det minsta att man sänder i HDTV när innehållet är hjälplöst och smaklöst.

/Mats K

Postad 10 maj 2007 - 20:09

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Löjligt bra bild på melodifestivalen kan jag säga.
Typ det bästa jag sett.

Postad 10 maj 2007 - 20:22

Pertan81
  • Pertan81
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Löjligt bra bild på melodifestivalen kan jag säga.
Typ det bästa jag sett.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bara hålla med.. Riktig fröjd för ögat.

Postad 10 maj 2007 - 20:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Instämmer. Särskilt själva musiknumren. Mellansekvenserna är väl mediokra.
SVT1 ser ut som en Magnum PI-repris i jämförelse.

Postad 10 maj 2007 - 22:06

Unregisteredbfcb463e
  • Unregisteredbfcb463e
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med om allt ovanstående. Mycket bra bild och inga problem med ljudsynk. :(

Vilka som vinner på lördag? Ukraina. :)

Postad 11 maj 2007 - 07:22

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med om allt ovanstående. Mycket bra bild och inga problem med ljudsynk. :(

Vilka som vinner på lördag? Ukraina. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som hade aningen osynk (väldigt lite - min sambo märkte inget) fram till ca 22.25. Sen blippa bilden till o sen var osynket borta.

En fröjd för ögat o titta på detta med en härlig dekor o detaljer som verkligen kom fram i bla klädseln på artisterna. Får nog kolla reprisen också... :-)

Lundis

Postad 11 maj 2007 - 08:15

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Den direktsända bilden var fantastiskt bra. Jag kunde se lite komprimeringsproblem när dom körde med kraftigt blinkande bakgrund bakom artisten. Då bröts ansiktet upp. Provade med att låta Comhemboxen skicka både 720P och 1080i men det var ingen skillnad. Jag såg det endast ett fåtal ggr.

Filmerna mellan sångerna var väl inte bandade i HD? De såg ganska mediokra ut i alla fall.

Sändningen var i 720P enligt boxen. Brukar inte SVT sända i 1080i? Dom kanske bara skickar vidare i orginalformat.

Jag hade kraftig osynk på ljudet i början. Kollade hur det var på SVT1 och sedan när jag gick tillbaka till HD var ljudet i synk (tror det fortfarande var första låten eller kanske andra).

Redigerat av Bullit, 11 maj 2007 - 08:16.

Postad 11 maj 2007 - 08:33

Unregistered786e8527
  • Unregistered786e8527
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
SVT har ju bestämt sig för att satsa på 720p, tyvärr. 1080i är en smartare lösning för TV-sändningar, bara marginellt större bandbredd fast betydligt högre upplevd skärpa. På interlace-material som live-sändningar funkar 50hz-tekninken som den alltid har gjort, 50 halv-bilder per sekund ger det där flytet i bilden och hög upplevd skärpa, medans 25p-material såsom långfilm tekniskt sett får samma data som 1080p, 50i = 25p i bandbredd, interlacningen är helt reversibel.

Canal+HD, DiscoveryHD och VoomHD som jag får in i 1080i ser helt enkelt skarpare ut än SVTHD. Enda fördelen med 720p50 är i sportsammanhang där man vill utnyttja de 50 progressiva rutorna till slowmotion-repriser.

Postad 11 maj 2007 - 08:37

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Den direktsända bilden var fantastiskt bra. Jag kunde se lite komprimeringsproblem när dom körde med kraftigt blinkande bakgrund bakom artisten. Då bröts ansiktet upp. Provade med att låta Comhemboxen skicka både 720P och 1080i men det var ingen skillnad. Jag såg det endast ett fåtal ggr.

Filmerna mellan sångerna var väl inte bandade i HD? De såg ganska mediokra ut i alla fall.

Sändningen var i 720P enligt boxen. Brukar inte SVT sända i 1080i? Dom kanske bara skickar vidare i orginalformat.

Jag hade kraftig osynk på ljudet i början. Kollade hur det var på SVT1 och sedan när jag gick tillbaka till HD var ljudet i synk (tror det fortfarande var första låten eller kanske andra).

<{POST_SNAPBACK}>

SVT sänder 720/50p och det var verkligen bättre än CDs premier league matcher som jag tycker lider av släpande bild.

Det var verkligen perfekt bild även vid rörelser på melodifestivalsändningen, och det beror med största sannolikhet på att de sänder progressiv signal.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.