Jag vill ha den lagad. Har 60 gib och använder ofta kortläsaren. Antingen det eller att jag får en ny 60 gib. Det ska inte kosta något för mig att reklamera den.Kajoh, du skall reklamera den inte få den lagad. Kolla reklamationstråden å YLOD-tråden.
Ring din konsumentvägledare om du är osäker.
Postad 06 June 2009 - 22:16
Postad 13 June 2009 - 12:41
Min X-knapp funkar inte i alla lägen.
Satte i och skulle lira Uncharted då det kommer fram en text där det står att "spelet sparas automatiskt under spelets gång och stäng inte av konsollen under tiden hdd-lampan lyser"- eller nåt liknande. Man måste trycka på X för att fortsätta står det oxå men det händer inget när man trycker på X-knappen. Kommer inte vidare. Texten är kvar och jag måste stänga av spelet med P-knappen.
Detta har hänt några gånger tidigare men då var detta demo-spel.
Grejjen är att knappen funkar ju i andra spel och inne i själva PS3-systemet.
Någon som stött på detta och kan ha någon aning om varför det är som det är?
Postad 13 June 2009 - 17:17
Postad 22 June 2009 - 21:22
Postad 14 July 2009 - 13:30
Har en 40gb vanlig PAL version av PS3 och har inte haft några problem i ca 1 år. Använder den till att spela DVD, BD och spela på.
Helt plötsligt ville den inte spela DVD:er längre. Eller snarare, man tappade signalen direkt efter att man startat skivan. Spel och BD gick bra, men alla slags DVD:er ville bara inte. Man var tvungen att göra en "hard reset" för att få tillbaka bilden.
Jag gjorde en "återställning" via menyn och efter omstart av PS3:an och inställning av språk och tid mm, så gick allting bra igen. Nu spelade DVD:er fint igen. Helt otroligt konstigt.
Någon som haft liknande "problem"?
/Zy
Postad 15 July 2009 - 15:06
/ Tompaaaan
Postad 18 July 2009 - 09:06
Kom hem och kopplade in allting, när jag fick bild såg jag att det var en massa vita pixlar som blinkade random över hela skärmen. Jag fick som tips att reseta alla inställningar på Ps3an och det gjorde jag utan resultat.
Pixlarna syns bara när man är ute i XMB och inte när man spelar eller kollar på bluray (har även upptäckt att det syns på vissa spel fortfarande, dock inte alla). Syns även när du streamar film genom datorn eller liknande.
Ska även lägga till att pixlarna försvinner om jag kopplar ps3an direkt till LCDn, så det är inte kablarna det är fel på.
Ps3an är uppdaterad fullt.
Kanske skulle starta en eget tråd om det här men jag gör ett försök här först.
Postad 19 July 2009 - 08:19
Postad 19 July 2009 - 13:36
Det lär väl inte bero på PS3an, men kolla så att HDMi kontakten sitter i ingång 1 på Denonen om du har fler.
Det gör den.
Postad 19 July 2009 - 13:45
Har du testat med kortare kablar före och efter receivern?
Mvh
Andreas
Postad 19 July 2009 - 17:31
Kan det vara så att summan av de båda längderna av hdmi kablarna gör att du får signal försluster som visar sig som vita pixlar?
Har du testat med kortare kablar före och efter receivern?
Du menar att dom kan vara lite för långa? Det är 1 meters kablar, och med tanke på att det försvinner i vissa lägen eller upplösningar eller vad tusan det är från ps3an så låter det konstigt. Störningen försvinner nämligen när jag kollar på bluray eller liknande och är bara där i XMB eller vissa spel, sen är det väldigt fina kablar så det vore konstigt om det berodde på dom. Men Det här var nog det bästa svaret jag fått hitils ändå så jag ska testa det, tack.
Min tanke är att det är någon inställning antingen på Recievern eller Ps3an, kanske någon speciell upplösning eller liknande där recievern sabbar signalen och det blir en störning. Ska testa med alla videoinställningar på ps3an och se om någon hjälper.
Postad 19 July 2009 - 23:03
Igår var jag och hämtade ut min nya Denon AVR-1910 på Hifiklubben.
Kom hem och kopplade in allting, när jag fick bild såg jag att det var en massa vita pixlar som blinkade random över hela skärmen. Jag fick som tips att reseta alla inställningar på Ps3an och det gjorde jag utan resultat.
Pixlarna syns bara när man är ute i XMB och inte när man spelar eller kollar på bluray (har även upptäckt att det syns på vissa spel fortfarande, dock inte alla). Syns även när du streamar film genom datorn eller liknande.
Ska även lägga till att pixlarna försvinner om jag kopplar ps3an direkt till LCDn, så det är inte kablarna det är fel på.
Ps3an är uppdaterad fullt.
Kanske skulle starta en eget tråd om det här men jag gör ett försök här först.
Har nu löst problemet så allting funkar, ville bara skriva vad jag gjorde i fall någon annan stöter på samma problem.
Det enda jag gjorde för att lösa felet var att byta HDMI ingång på LCDn, kan säkert ha hjälpt om jag hade återställt alla inställningar till standard också, men nu låter jag skiten va. Tack för hjälpen ändå =)
Postad 23 July 2009 - 08:54
Har lite problem verkar det som när jag spelar upp BR filmer på PS3an.
Försöker få färg på bilden.. Helt svart vitt..
Har en ny HD tv med HDMI kontakt mellan tv och ps3. Vad kan vara felet? Någon speciell inställning?
Jag har även fått detta av en vän (http://www.youtube.c...h?v=3ngvnnMPbDg) och gjort som han i klippet säger. Fortfarande svartvitt. Någon som har en idé?
Ett annat problem jag har är att jag inte vet hur jag ska koppla mitt logitech Z5500 system till tvn. Går det? Och i så fall, HUR? Jag har för mig att jag läst att logitech kabeln jag har är en sådan kallas 6-kanals direktkabel. Sånt här säger mig nada..
Någon som har lite mer erfarenhet av detta?
Mvh
Postad 24 July 2009 - 13:06
Jag vill ha den lagad. Har 60 gib och använder ofta kortläsaren. Antingen det eller att jag får en ny 60 gib. Det ska inte kosta något för mig att reklamera den.
Hur gick du tillväga Kajoh? o hur har det gått efter en månad nu? min 60 gigare har precis pajat, den går på i 3 sekunder med grön lampa och stänger sen ner igen med blinkande röd lampa dvs ingen gul emellan.
Tror inte jag har kvittot kvar sen jag köpte den på game på releasedagen så det kanske är kört att prova där, om dom inte kan kika på bonuskontot jag har där eftersom jag använde det när jag köpte den.
Vill också ha en 60 gigs version igen förutom minneskort-slots så har den ju även 4 usb portar, men hårddisken kan man väl sätta i hos en kompis ps3´a o spara save-filerna så man inte går miste om dom iaf?
J*vligt dumt också att det inte finns nåt hål att stoppa in ett gem eller liknande så att man får ut skivan som sitter i, tror t.o.m att det är en bränd dvdfilm
Men lite svar om hur det gått för er andra (som haft en 60G som pajat) vore tacksamt
MVH Danne (SWE-666)
Postad 24 July 2009 - 13:47
Tråkigt att höra! Men det är alltså inte YLOD? Hmm, undra vad det kan vara då.Hur gick du tillväga Kajoh? o hur har det gått efter en månad nu? min 60 gigare har precis pajat, den går på i 3 sekunder med grön lampa och stänger sen ner igen med blinkande röd lampa dvs ingen gul emellan.
Tror inte jag har kvittot kvar sen jag köpte den på game på releasedagen så det kanske är kört att prova där, om dom inte kan kika på bonuskontot jag har där eftersom jag använde det när jag köpte den.
Vill också ha en 60 gigs version igen förutom minneskort-slots så har den ju även 4 usb portar, men hårddisken kan man väl sätta i hos en kompis ps3´a o spara save-filerna så man inte går miste om dom iaf?
J*vligt dumt också att det inte finns nåt hål att stoppa in ett gem eller liknande så att man får ut skivan som sitter i, tror t.o.m att det är en bränd dvdfilm![]()
Men lite svar om hur det gått för er andra (som haft en 60G som pajat) vore tacksamt
MVH Danne (SWE-666)
Jag har köpt min på webhallen på releasen och gick tillbaka med PS3an till dem samt ett brev jag hade skrivit om att jag hävda reklamationsrätt och att jag krävde att de reparera den eller få en ny 60 gigare, och såklart kopia på kvittot. Det tog ca 1 månad innan jag fick tillbaka en ny 60 gigare. Även jag hade en skiva i och som ovan skrev jag det i mitt brev och krävde att få tillbaka den. Fick den dock inte samtidigt med PS3an. Jag fick gå och hämta ett nytt exemplar hos dem efter lite mejlkorrespondens, det var LBP.
Om du inte har kvitto kvar vet jag inte hur det blir. Man kanske får hoppas på att de är schyssta och ser i sina datorer att du har köpt den hos dem.
Postad 30 July 2009 - 14:22
Postad 30 July 2009 - 15:09
Det är väl bara att reklamera? Det kan du göra upp till 3 år. Att läsaren går sönder är ett "vanligt" problem. Dock kan det bli svårt om du inte har kvitto kvar.He har ett probem men min ps3 60gb den löser inte skivor längre. Och nu vill jag laga den men har inge kvitto kvar men den är nog äldre en 2,3 år så garantin gäller nog inte längre . Men hur gör man då? det finns ju inga som lagar playsation 3 dom bytter ju bara ut den och det bli ju som att köpa en ny för mig. Lämna in den på Console i vås men dom kunde inte hjälpa mig för dom kan inte beställa ny blurayspelare ? ska man slänga en ps3 bara för att inte bluray/dvd läsaren fungerar längre det är ju sjukt finns det ingen som lagar ps3 bor i vås föresten Mvh peter ( ps3 id baddayswe)
Postad 30 July 2009 - 20:41
MEN, det är såhär att man kan tillsätta nått han (gilksy) kallar för "flux" i/under vissa komponenter på moderkortet, vad är det för något? Han använder sig av en penna som heter "Lead-Free Flux Dispensing Pen".
Jag skulle gärna vilja veta vad det är för något och vad just det heter på svenska, vill införskaffa mig en sådan och testa det han gör på videon som jag länkar till nedan. Det måste gå att köpa "pennan" någonstans i Sverige.
http://www.youtube.c...feature=related
Är väldigt tacksom om nån kunde hjälpa mig för jag känner att jag inte är riktigt redo att slänga min PS3:a innan jag provat detta.
Postad 05 August 2009 - 12:30
Kan ju bara fylla i att en gång inte var ingen gång.ok, jag har nu en liten fråga;
använder Ps3 till mediaserver och är riktigt nöjd med dess prestanda och tillgänglighet iom Ps3mediaservers intåg. Nu är det så att igår när i godan ro satt å tittade på en dvd-film så släpptes tydligen ****ts fläktar lösa, för någonstans inuti mitt lilla mediakabinett fanns något som ville ut och på vägen ta med sig taket. Jag har läst om fläktar som går upp i varv och låter en del men detta var ju löjligt, som jämförelse med 360 var detta bra mycket högre. Så min fråga är följande, en gång ingen gång eller ska jag räkna med eskalering av detta aber nu?
Efter några månader så gick fläktarna på högvarv varje gång jag använt enheten i ca 20 min. Jag drog givetvis ut på det till början av juni, innan jag pös upp till Siba för att reklamera (fick den -08 i mitten av maj) och då var det enligt söte herr säljare på Siba, inget att göra åt, kasta skiten å köp nytt var mer eller mindre budskapet, då den var äldre än ett år och ingen garanti kvarstod
Han tog efter ett längre samtal iaf emot enheten och skickade vidare för reperation, men en fråga här:
Även om butiken bara har 1års löfte om garanti kan han inte då bara säga att jag själv får skicka till NF istället för att påstå att det inte finns någon garanti kvar? Jag är förbryllad och lite irriterad på att man som kund inte får den bästa och mest korrekta informationen direkt.
Nåväl, igår nästan två månader senare, så fick jag iaf en ny PS3 och slutet gott allting gott........
Postad 10 August 2009 - 10:45
Som det är nu när man ställer om ps3´an till HDMI och byter till hdmi på x10´an så får jag bara meddelandet
HDMI källa
Ställer in bild.
sen slår den om till
HDMI källa
Ingen bild
Sen står den och switchar mellan dom två meddelanden for ever and ever, så får jag ställa x10´an på komponent och hålla in on/off knappen på ps3´an tills den går till 576i inställningen.
Vet inte om det här nämnts tidigare men sökte på x10 och handshake och har inte fått upp någe nyttigt.
Kan nämna att jag har provat att slå av HDMI DDC på projektorn utan resultat.
plz some1 help me får ont i huvudet av 576i på komponent
Postad 10 August 2009 - 21:15
Vi sitter med varsitt ps3, BF: Bad Company och headset.
Vi har tidigare haft problem med att hoppa med i samma "squad" som den andre, man får inbjudan och så vidare men man kommer aldrig in. Blir något felmedelande. Har dock förstått att det kan vara så ibland!? Det går dock fint att joina samma server som den andre, men då kommer man förmodligen inte i samma lagg och absolut inte i samma squad (kanske kan hända med lite tur).
Vi har tidigare spelat BF: 1943 utan problem.
Idag så skaffade vi även varsitt BT-headset och började trixa. Gick ganska snabbt att ansluta dem och sen höra sig själv, vi aktiverade även de som våra standard headset eller vad man ska kalla det.
Sen tillbaka till chatt/squad inbjudningarna, vi använde ps3 original chatt program.
Samma där, den andre personen får inbjudan och väljer då att gå med i chatten. Det laddar en stund och sen händer det inget, ibland (kanske varje gång) får man error medelande.
Jag har letat/googlat lite men tycker inte jag kan hitta det svaret jag letar efter.
Vi är mycket tacksamma för hjälp!
Så min fråga, vad kan felet vara? är det nått med portar i våra routrar? Känns skumt att det inte fungerar i ljudchatten häller, kunde förstå om det inte fungerade i ett spel någon enstaka gång.
Postad 13 August 2009 - 08:04
Idag så skaffade vi även varsitt BT-headset och började trixa. Gick ganska snabbt att ansluta dem och sen höra sig själv, vi aktiverade även de som våra standard headset eller vad man ska kalla det.
Sen tillbaka till chatt/squad inbjudningarna, vi använde ps3 original chatt program.
Samma där, den andre personen får inbjudan och väljer då att gå med i chatten. Det laddar en stund och sen händer det inget, ibland (kanske varje gång) får man error medelande.
Bumpar mitt inlägg lite för att vi gärna vill att det här fungerar till helgen.
Är det någon som kan ha en ide vad som är fel? ingen som upplevt samma sak förut?
Misstänker att det kan vara router problem, några portar som inte är öppna eller nått sånt. Vad ska man ha för portar öppna till sitt ps3?
Vi kan ju helt klart se varandra över nätet, men när vi ska "ansluta" till varandra så skiter det sig. Vad kan det vara som säger "NEJ" när vi ska koppla ihop oss.
För de som inte förstog så titta i mitt tidigare inlägg.
Ps: Vi sitter i samma lägenhets hus men i olika lägenheter med separata internet anslutningar och båda kör ps3 via Wlan.
Tacksam för hjälp!
Redigerat av Besterman, 13 August 2009 - 08:05.
Postad 14 August 2009 - 07:11
TCP Ports: 80, 13505, 18800, 18805
UDP Ports: 53, 10000, 11000-11030, 18805
Hoppas det fungerar för er.
Postad 15 August 2009 - 18:08
Postad 16 August 2009 - 19:42
jag postade tidigare om ett problem som jag och min bror hade, det gällde ansluta till varandra med våra ps3.
För mera info kan ni läsa mina tidigare inlägg i den här tråden.
Vi har idag gjort ett nytt försök i att få det att fungera men det vill bara inte.
Jag har varit inne på båda routrarna och satt våra ps3 ip-adresser under "DMZ", vad jag har förstått så betyder det att de står "utanför" brandväggen!? Och jag trodde att det skulle göra susen, men icke.
Jag kan inte förstå vad som är felet, vi kan text chatta med varandra men inte ljud chatta med mickarna, det går inte att bjuda in varandra till sin squad i BF: BadCompany.
Så vi kan se varandra och skicka medelanden, men när vi väl ska ansluta till varandra så skiter det sig.
Vi har spelat BF tillsammans förut, men nu på senare tid vill det inte fungera!
Så jag ber er om hjälp!, någon måste ha varit med om detta förut?
vill ni veta mera för att kunna hjälpa mig så posta gärna i tråden eller skicka ett pm.
Tack på förhand
Postad 16 August 2009 - 19:46
Det är så at jag gick från trådlöst till trådat nätverk för ett tag sedan och det har fungerat kanon tills nu idag =(
Har kopplat direkt från modemet till PS3.
Den hittar ingen IP adress längre =( och när det står ett IP så står det under inom parentes privata nätverk.
Vet inte vad jag ska göra åt detta, har inte ändrat något alls sedan det fungerade senast igår.
Provade trådlöst nyss också och då gick det bra men vill inte köra trådlöst längre för det är segt och jag åker ut ur spelen =( Kommer inte in på något av mina konton nu när jag kör trådat.
Tacksam för hjälp.
Edit- Starta om modemet igår, men det har jag gjort innan utan problem.
Redigerat av Fiddey, 16 August 2009 - 19:47.
Postad 16 August 2009 - 20:17
Tack för hjälpen.
Postad 18 August 2009 - 19:26
Jag har drabbats av YLOD på min 2,5 år gamla 60GB. Fixade problemet med att skruva isär PS3:an och använda en värmepistol och lägga på ny kylpasta (enligt "gilksys" guide). Det höll dock bara i tre veckor innan det var dags igen. Gjorde om proceduren en gång till och den här gången höll det bara en vecka. Nu står den här och är död igen. Vad jag förstått så sliter det mycket på komponenterna när man använder värmepistolen så jag har ingen lust att göra det ytterligare en gång för att kanske hålla ett par dagar.
MEN, det är såhär att man kan tillsätta nått han (gilksy) kallar för "flux" i/under vissa komponenter på moderkortet, vad är det för något? Han använder sig av en penna som heter "Lead-Free Flux Dispensing Pen".
Jag skulle gärna vilja veta vad det är för något och vad just det heter på svenska, vill införskaffa mig en sådan och testa det han gör på videon som jag länkar till nedan. Det måste gå att köpa "pennan" någonstans i Sverige.
http://www.youtube.c...feature=related
Är väldigt tacksom om nån kunde hjälpa mig för jag känner att jag inte är riktigt redo att slänga min PS3:a innan jag provat detta.
Har inte en blekaste vad det är förnått men kan dehär va nått ?
FLUX DISPENSING PEN, LEAD FREE
dock lite osäker på om dom säljer till privatpersoner men de såg ut så
Postad 24 August 2009 - 17:27
PROBLEM SOLVED! Var ju ingen router utan en switch! Bytte ut den mot en router istället och då funkade det!
Redigerat av th_om_as, 24 August 2009 - 19:10.
Postad 25 August 2009 - 15:43
Men nu har jag små problem med att lyckas formatera hårddisken i datorn - Vistas Datorhantering hittar den men vill inte formatera p.g.a att "disken inte har initierats"? o_O
Det var som någonting nytt för mig... så hur initierar jag den då?
Postad 25 August 2009 - 16:48
Någon här som har plockat ut och formaterat en PS3-hårddisk tidigare? Har just bytt HD i min PS3 och tänker stoppa den tidigare hårddisken i ett kabinett eftersom det ju aldrig är fel med en liten extern HD.
Men nu har jag små problem med att lyckas formatera hårddisken i datorn - Vistas Datorhantering hittar den men vill inte formatera p.g.a att "disken inte har initierats"? o_O
Det var som någonting nytt för mig... så hur initierar jag den då?
hmm, låter konstigt!? har de special diskar i ps3an?
Annars kanske det skulle vara bra att spara disken som backup? ifall det skiter sig nu efter du gjort bytet?
Postad 25 August 2009 - 17:16
Det enda jag vet är att man inte kan använda hårddisken direkt bara som den är eftersom det nu ligger ett särskilt filsystem på den som Sony har skapat när de producerar PS3. Tycker bara det är lite märkligt om det nu är detta som spökar, för hur får man i så fall bort det? Det är ju fler än mig som har gjort på detta vis.hmm, låter konstigt!? har de special diskar i ps3an?
Annars kanske det skulle vara bra att spara disken som backup? ifall det skiter sig nu efter du gjort bytet?
Redigerat av ConraDargo, 25 August 2009 - 17:16.
Postad 25 August 2009 - 17:22
Ta bort och skapa en ny partition är mitt tips, eller testat det?
Postad 25 August 2009 - 17:51
Det är då problemet uppstår - försöker man skapa en partition står det att disken inte har initierats.Finns det någon partition?
Ta bort och skapa en ny partition är mitt tips, eller testat det?
Postad 25 August 2009 - 19:10
Inte vid formatering av partitionen alltså?
Hittas den igen av windows?
Hittas den i BIOS?
Postad 26 August 2009 - 11:06
Ja.Redan vid skapandet av partition?
Nej, my bad. Jag vill ju formatera den men först måste jag liksom skapa en partitionInte vid formatering av partitionen alltså?
Ja.Hittas den igen av windows?
Den är kopplad via USB, så.Hittas den i BIOS?
Postad 27 August 2009 - 12:44
Så nu är formateringen på G och förhoppningsvis fungerar den bra sedan
Postad 03 September 2009 - 12:23
Redigerat av LillKille, 05 September 2009 - 09:43.
Postad 05 September 2009 - 09:42
Orkade inte, problemet var såpass snävt att intresset för lösningen säkerligen är lika låg som intresset för att hjälpa mig med den i första hand. Blir att skriva för blinda ögon. Tog bort problemet helt så folk slipper, mot förmodan, undra hur jag gjorde för att lösa det.Alltid bra för andra om man skriver hur man löste problemet.....
Redigerat av LillKille, 05 September 2009 - 09:44.
Postad 05 September 2009 - 20:12
Postad 06 September 2009 - 15:43
den föregående installationen avbröts. systemet försöker installera på nytt. stäng inte av systemet.
Sen laddar installationen till 66% innan detta kommer upp:
Ett fel uppstod under uppdateringen. Kontakta teknisk support och be om hjälp (8002F1F9)
Hjälp?
Postad 06 September 2009 - 21:45
Ett fel uppstod under uppdateringen. Kontakta teknisk support och be om hjälp (8002F1F9)
Sony Playstation support - 0900-20 33 075. - Samtalet kostar 7,50 kr per minut eller [email protected]
MEN jag skulle ta o ringa till en Sony butik o gnälla lite först istället o kolla om man inte kan få hjälp via dem.
www.sonycenter.se
Ex Sony center i Sthlm - 08-4400105
Men sula iväg ett mail på studs så har ärendet påbörjats någonstans iaf.
Postad 06 September 2009 - 22:38
Du är välkommen att leverera ett svar på mitt föregående problem så att forumet fungerar lite bättre igen.Trist att du resonerar så, om alla gör det så hade vi inget fungerande forum....
Postad 15 September 2009 - 15:43
Jag har ett litet problem som jag inte hittar ett bra svar på.
Jag har ingen bra dator som jag kan streama ifrån och transcoda om filmer. Så jag vill ha möjligheten att lägga över film till mitt ps3.
Har bland annat konverterat till t2s och det fungerar ju klockrent att spela upp. Men jag undrar hur jag ska göra för att konvertera och ha möjlighet att infoga subtitles på något sätt.
Helst möjlighet att välja undertexter direkt i filmen, men i värsta fall även integrera det.
För vad jag vet kan man inte få ps3 att ladda t.ex .sup filer tillsammans med filmen.
Hur löser ni andra det med undertexter?
Postad 15 September 2009 - 18:36
Hej
Jag har ingen bra dator som jag kan streama ifrån och transcoda om filmer. Så jag vill ha möjligheten att lägga över film till mitt ps3.
Har bland annat konverterat till t2s och det fungerar ju klockrent att spela upp. Men jag undrar hur jag ska göra för att konvertera och ha möjlighet att infoga subtitles på något sätt.
Helst möjlighet att välja undertexter direkt i filmen, men i värsta fall även integrera det.
För vad jag vet kan man inte få ps3 att ladda t.ex .sup filer tillsammans med filmen.
Personligen gillar jag inte undertexter men kan bli svårt om man inte fattar franska. Det finns ett inbyggt divx stöd du kan prova. Det kräver dock registrering på Divx hemsida
Postad 19 September 2009 - 13:41
Hej
Nu har jag en WD TV och behöver inte trancoda någonting men innan provade jag några omvandlare och kom fram till...
... Handbreak är ett fantastisk program till sitt Playstation 3, Xbox 360 or what ever. Fast är det bara mkv man ska transcoda är MkVob lättast, men inte mycket lättare.
Efter att haft PS3 över 1 år
Min fläkt låter mer och oftare. Och ja, jag blåser rent den från damm någon gång per år.
Redigerat av ruva, 19 September 2009 - 13:43.
Postad 19 September 2009 - 17:51
Men bilden är otroligt brusig när jag ser på BluRay, alltså totalt tvärtom mot vad det har varit innan. DVD-filmer känns som att man ser på VHS-film. Innan så har jag varit nöjd med uppskalningen och snuskigt nöjd med BluRay-uppspelningen. Även ljudet är det nått fel på. Det låter inte alls bra och jag behöver dra upp ljudet på högre nivån än innan.
Jag har uppdaterat till senaste programvaran och jag är inte helt säker, men jag tror att dessa problem har uppkommit efter detta. Är det någon dom har uppdaterat med filmuppspelning i och med den uppdateringen? Jag har även återställt PS3:an till standardinställningar utan någon bättring. Finns det någon inställning som jag har missat?
Väldigt tacksam för alla hjälp jag kan få! Jag hoppas verkligen inte att det är något stort fel på min konsoll, då min garanti precis har gått ut (!)
aspire
Postad 20 September 2009 - 22:20
har testat att
ta ur batterierna, hört att det nollställer fjärren
gå in i menyn där man ska regga fjärrn och hålla in star och enter samtidigt
får den inte att funka igen vad ska man gör ?
Postad 21 September 2009 - 01:32
får inte min sony BD fjärr att funka på min nya konsoll
har testat att
ta ur batterierna, hört att det nollställer fjärren
gå in i menyn där man ska regga fjärrn och hålla in star och enter samtidigt
får den inte att funka igen vad ska man gör ?
http://faq.en.playst...amp;p_topview=1
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
119 bilder
203 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?