Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande spel- PS3

1528 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 april 2007 - 01:04

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0

När jag pratar om att spelet har hypats menar jag inte för mig utan i allmänhet. Att du inte läser Edge är din sak men den är fortfarande den populäraste speltidningen i Europa vilket säger att många läser den.

Populärast? Är det verkligen så? Kanske bland utvecklare kan jag tänka mig eftersom den har väldigt hög kvalitet och har mer karaktär av branschtidning med djupintervjuer mer Peter Moore, Phil Harrison m.fl. Jag menar, det är ju inte precis den första engelskpråkiga speltidningen som dyker upp i små pressbyråkiosker.

Jag håller verkligen med dig om att teknologi inte alltid spelar så stor roll men det är intressant att du tycker så i o m som du har förspråkat PS3:an med just deras hårdvaru kraft och vad man i teknologi väg kan göra med den.

Det ena utesluter ju inte det andra om man kan använda tekniken för att ge ökad närvarokänsla i spelet är jag helt för det. Teknik för teknikens egen skull kan kännas påklistrad, det gäller att det finns balans i det hela. Jag tyckte Phil Harrison uttryckte det så bra i den här intervjun:

You're much more willing to forgive poor animation when the rendering is abstract. When you have a beautifully rendered, ultra-realistic face, if the eyebrow doesn't move properly, it destroys [.] the suspension of disbelief. That's where the money gets spent on next-generation games. You make the backgrounds photorealistic; suddenly the characters look stupid. You make the characters photorealistc; suddenly the animation looks stupid. You make the animation body-perfect; then you have to have the behaviors, the twitches, the idiosyncrasies.

Det är nog alla dessa parametrar som gör next-generation utveckling så dyr nu inledningsvis, men utvecklarna kommer nog snabbt att mogna och hitta balansen när tekniken och verktygen stabiliserat sig.
Vad gäller simulatorspel så är jag för ökad realism i alla lägen.

Jag tror Heavenly Sword kommer bli riktigt bra. Inte så mycket replayibility men en fet upplevelse. Lair därimot har varit ett spel jag varit lite små intresserad över. Mycket pga att jag varit stort fan av Factor 5's starwars spel till N64 och Gamecube. Sen har jag ett stort intresser för drakar (har fem tatuerade på kroppen:) ) vilket gjorde att det kunde bli ett riktigt coolt spel. Men det senaste jag set av det har gjort mig ganska besviken. Tycker deras art direction är ganska dålig helt enkelt. Ingen sammanhållning i färger etc. Men jag vet av erfarenhet att posteffect/postfilter läggs som på film alltid på ganska sent så man får hoppas på det bästa. <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Vad gäller Lair, så är jag mest orolig över att de försöker göra allt på en gång och i gigantiska miljöer (32x32 km/nivå) dessutom och att en del saker därför kommer att se taffligt ut. I stället för att begränsa sig till mindre miljöer och göra allting perfekt. Det som gör mig nyfiken på spelet är dess story-line som verkar ha mer djup och koppling till dagens värld än man kanske tror. Jag ser med spänning fram emot recensionerna.

@Zoiler: Jag ifrågasatte inte om Heavenly Sword hypats överhuvudtaget utan graden av hype, vilket framgick av min första post. basselito skrev "som det spelet har blivit hypat är ju bara inte sant". Till den kategorin räknade jag själv Halo3 och MGS4 och inte så mycket mer.

Redigerat av Faceplant, 26 april 2007 - 01:08.

Postad 26 april 2007 - 10:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Till den kategorin [överhypade] räknade jag själv Halo3 och MGS4 och inte så mycket mer.

<{POST_SNAPBACK}>

Konstigt. Jag minns inte att jag varken Halo3 eller MGS4 i en stor TV-serie? <_<

Faktum ÄR att HS är hypad som bara den. Det är bara att inse. Definitivt större hype för HS än tom för MGS4...

Postad 26 april 2007 - 11:43

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0

Faktum ÄR att HS är hypad som bara den. Det är bara att inse. Definitivt större hype för HS än tom för MGS4...

<{POST_SNAPBACK}>

You must be kidding? Finns inga HS trailers som kan jämföras med MGS4:s utstuderade trailers med bajsande robotar och hela baletten.
För att inte nämna Halo3 som har så långa utvecklardokumentärer så man måste pausa dem för att gå för att gå och äta ett par gånger innan de är slut. Eller att de skickade över en Halo3-beta till de amerikanska soldaterna i Irak att roa sig med i Julhelgen.

Jag skrev dessutom att jag inte tyckte att att HS hypats så mycket till för ett par månader sedan, det inkluderar några sekunders produkt-placement någon obskyr TV-serie.

Postad 26 april 2007 - 12:08

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Ganska tydligt att vi alla har olika upplevelse över frågan om hur pass mycket Heavenly Sword har hypats. Bra då spikar vi fast det och går vidare. <_<

Postad 26 april 2007 - 13:01

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0

Ganska tydligt att vi alla har olika upplevelse över frågan om hur pass mycket Heavenly Sword har hypats. Bra då spikar vi fast det och går vidare. <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Nej varför då?

Jag vill gärna veta om Humming också baserar sin upplevelse på Edge eller de halvtaskiga bilder och videos som kom i höstas eller något annat. Jag kanske har missat något mer.

Postad 26 april 2007 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Fast Faceplant.. du verkar se hype enbart som media via film eller bilder? Varje gång det ska nämnas ett kommande stort, exklusivt spel värt att köpa PS3 för så kan man vara ganska säker på att Heavenly Sword tas upp.

Det är en sorts hype. Ända sedan det visades första gången på E3 har det varit på allas läppar.

Samma med Lair.

Sen att Kojima är speciellt känd för att göra den sortens trailers är en sak. Men vi har inte ens sett det spelbart, till skillnad från HS och Lair. HS är ett av de klart mest hypade spelen just nu till PS3.

Postad 26 april 2007 - 13:40

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0

Sen att Kojima är speciellt känd för att göra den sortens trailers är en sak. Men vi har inte ens sett det spelbart, till skillnad från HS och Lair. HS är ett av de klart mest hypade spelen just nu till PS3.

<{POST_SNAPBACK}>

Ser din poäng, men jag ser t.ex. Lair som mer hypat än HS för att inte tala om MGS4 och jo det finns även videos från MGS4 gameplay från i höstas. Dock inte så spektakulära som Kojimas trailers ( surprise. <_< ) men ganska tekniskt imponerande,

Men jag läser kanske bara andra siter än er, eftersom jag inte tycker att HS är det mest hypade spelet. Antagligen inte konstigare än så. Här på forumet har jag även sett folk som klassar det som ett "småputtrigt" spel, han som skrev det verkade åtminstone inte så hypad. <_<

Postad 26 april 2007 - 13:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Finns det verkligen gameplay på MGS4? Med HUD och allt sett från spelarens perspektiv?

Postad 26 april 2007 - 14:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Det vi sett från MGS4 hittils är MGS3-motorn med cutscenes för att berätta en story...

Postad 26 april 2007 - 15:28

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
Ny video av Hot shots golf 5 (Everybody's Golf?), ser sjuukt r0oligt ut, jag bara MÅSTE ha! :lol:

http://www.gametrail...=18912&type=wmv

<_< <_< :lol:

Postad 26 april 2007 - 18:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Demo på NINJA GAIDE SIGMA ute nu, än sålänge enbart på japstore...

Postad bild

EDIT: Nu tankar vi =)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 april 2007 - 03:07.

Postad 26 april 2007 - 19:39

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Hur kan du ha demot? Jag hittar inget demo att ladda ner när jag går in på Store via ps3 :/
Har inte hunnit testa så mycket med min ps3 mer än att spela spel ;)

Postad 27 april 2007 - 02:47

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Hur kan du ha demot? Jag hittar inget demo att ladda ner när jag går in på Store via ps3 :/
Har inte hunnit testa så mycket med min ps3 mer än att spela spel  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tankade hem det från den japanska PS Store. Borde finnas på den amerikanska nu också.

(det är inte jag som knäppt bilden här ovan)

Här har du en HD video på demot. http://www.playsyde....ch_3734_en.html

Spelet är väldigt snyggt och extremt bra flyt i det. Rätt svårt dock, men har inte spelat så mycket så jag har inte så bra koll på kombinationerna.

Det märks dock att det är en port, verkar som de har använt exakt samma geometri men med lite bättre texturer och ljussättning. Inte speciellt "next-gen" på komplexiteten på geometrin.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 april 2007 - 09:14.

Postad 27 april 2007 - 05:30

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0

Finns det verkligen gameplay på MGS4? Med HUD och allt sett från spelarens perspektiv?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej ingen HUD, det kallades GamePlay-trailer och innehöll filmsnuttar av spelscener där bla. Snake gömde sig i en tunna och rullade över motståndare. Jag hade raderat den frå min hårddisk men postar en länk så snart jag hittat den.

Postad 27 april 2007 - 08:15

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0

Ny video av Hot shots golf 5 (Everybody's Golf?), ser sjuukt r0oligt ut, jag bara MÅSTE ha!  ;)

;)  :blink:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

åhh älskar den spelserien ;)

Postad 27 april 2007 - 08:32

pa1111
  • pa1111
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Ny video av Hot shots golf 5 (Everybody's Golf?), ser sjuukt r0oligt ut, jag bara MÅSTE ha!  ;)

;)  :blink:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

åhh älskar den spelserien ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hot shots golf 5 demo finns på JAP store

Postad 27 april 2007 - 13:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Nej ingen HUD, det kallades GamePlay-trailer och innehöll filmsnuttar av spelscener där bla. Snake gömde sig i en tunna och rullade över motståndare. Jag hade raderat den frå min hårddisk men postar en länk så snart jag hittat den.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, det är lugnt. Jag tror dig.

Angående Ninja Gaiden:

The camera is much worse here in the PS3 version. The Xbox NG games had an auto-cam that worked really well for 90% of the time, but on the PS3 version they removed that, zoomed out the camera, and handed the controls to the player thinking everything would work out fine...it doesn't. :\

Wtf? Måste bli väldigt irriterande på svårare nivåer.

Postad 27 april 2007 - 13:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Wtf? Måste bli väldigt irriterande på svårare nivåer.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är nog bara ett problem om man är van att spela enligt Xbox vesionen. Kameran är det autofatta på men du har även möjlighet att påverka den eller gå in i first-person för att kolla runt i miljön. Sen med ett knapptryck kan du återställa den till bästa just nu.

Spelet är svårt tycker jag i vilket fall som helst, och hittils är det inte kameran som ställer till det för mig. ;)

Postad 27 april 2007 - 13:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Men jag fattar inte varför de tar bort en sån given sak. Det är ju löjligt. Det är ju många som spelat xboxversionen som vill spela NGS.. som jag.

Sen med ett knapptryck kan du återställa den till bästa just nu.

Du menar rakt framför dig?

Spelet är svårt tycker jag i vilket fall som helst, och hittils är det inte kameran som ställer till det för mig.

You aint seen nothing yet ;)

Postad 27 april 2007 - 14:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Du menar rakt framför dig?

Uhm... så kanske det är. Har bara spelat någon timma igårnatt. Fick stryck hela tiden av några irriterande vita ninjor. Sen mötte jag en beefcake med nunchakus som spöade mig ännu hårdare...

Eftersom man inte kan spara i demot så orkade jag inte springa igenom och få spö hur många gånger som helst... :)

Postad 27 april 2007 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
:)

Förstabanans boss. Kan man verkligen inte spara vid lampposten i sista rummet innan "bron" till bossen?

Postad 27 april 2007 - 15:01

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

:)

Förstabanans boss. Kan man verkligen inte spara vid lampposten i sista rummet innan "bron" till bossen?

<{POST_SNAPBACK}>

Nope inte i demot. De vill att man ska få spö helt enkelt.

Det kan aldrig någonsin vara lätt att vara ninja som Hayashi säger. Får väl ta honom på orden.

Postad 27 april 2007 - 15:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
I fullversionen finns säkert "Ninja Dog" svårighetsgraden. Där är det säkert lätt iallafall :)

NG är väldigt belönande iallafall. Har ännu inte spelat DMC till PS2, men snart så. Ska bli intressant att jämföra.

Postad 28 april 2007 - 10:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Ninja Gaiden verkar inte vara något för mig, jag klarar ju inte ens av demot. :) Måste öva mer...

Also,
Postad bild

Postad 28 april 2007 - 13:17

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

Ganska tydligt att vi alla har olika upplevelse över frågan om hur pass mycket Heavenly Sword har hypats. Bra då spikar vi fast det och går vidare. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nej varför då?

Jag vill gärna veta om Humming också baserar sin upplevelse på Edge eller de halvtaskiga bilder och videos som kom i höstas eller något annat. Jag kanske har missat något mer.

<{POST_SNAPBACK}>

Du får gärna älta i detta om du vill.
Kommer det ändra din mening om att Heavenly Sword är hypat?

Postad 28 april 2007 - 14:36

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
men lägg ner nu det börjar bli tjatigt!

Postad 29 april 2007 - 00:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ninja Gaiden verkar vara ett vanligt hack n slash fast extremt svårt. Hatar svåra spel. Orka hålla på att spela genom samma sak 50 gånger för att klara det.

Postad 29 april 2007 - 01:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Det är inte alls vanligt. Att du tycker det är svårt är för att du inte lärt dig det. Ovanligheten ligger bland annat i att man måste lära sig spela det för att kunna klara det till skillnad från 80% av alla andra mainstreamspel som kommer ut idag. Buttonmashing fungerar inte länge.

Det är svårt, men på ett bra sätt. Det är ens eget fel om man misslyckas och det är en bra kvalitet i ett spel.

Postad 29 april 2007 - 17:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Mer Golf. Me sa like. :(
http://www.famitsu.c...,70933,0,0.html
http://www.watch.imp...070425/golf.htm

Postad bild
Hehe, det där borde man kunna göra en kul spelidé av...

Postad 29 april 2007 - 18:15

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
För er som tycker det(NG) är svårt, vänta tills ni klarat av hard, då kommer ultrahard, DET är svårt(har inte ens kommit till bossen där än :()!

Som sagt, bara man lär sog kontrollerna, som jag tycker är väldigt "belönande" så kommer det gå bättre, det är det första bossen är till för, att lära sig spela.

F.ö märker inte jag någon skillnad på kamera från xbox versionen och PS3ans, tycker den alltid varit lite bångstyrig, men bara man lärt sig använad centreringfunktionen på den(som fanns i xbox versionen) så går det bättre än med en fast kamera eller en automatisk, icke styrbar kamera.

Redigerat av Unregistered4f71ba68, 29 april 2007 - 18:15.

Postad 30 april 2007 - 09:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Kollade på playsydes video från demot...

Har det sagts HUR man ska kunna spela rachel? De hade ju tagit en mission i demot? Mest rädd att Rachel inte är 'invävd' i storyn utan bara är unlockable i missionena...

Vanligt hack-n-slash? Heh. Jodå. Mycket hack och slash är det. Men fan vad det är bra. Inte tänkt att man ska klara av det efter 30 sekunder. ;)

Ungefär som killen som sa att Virtual Fighter var ett bra spel just pga att det krävdes lite av spelaren. Undrar vem det var?? :P

B)

Postad 30 april 2007 - 09:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Nya super cyan/blå shots på Assasin Creed: http://www.neogaf.co...ad.php?t=153158

Fattar inte varför det nästan bara släpps shots som har en sån sjuk färgbalans
Postad bild
...eftersom jag har en seg dag på jobbet tog jag mig friheten att leka lite. Vill hellre ha nått i den här stilen:
Postad bild

edit, va ju kul det här. den här var svårare:
Postad bild
Postad bild

Redigerat av pacman, 30 april 2007 - 13:12.

Postad 30 april 2007 - 10:30

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Fattar inte varför är spelet så jäkla blått? det ser ju helt tokigt ut och knappat realistiskt. den bilden du gjorde är ju precis ungefär så man förväntar sig det ska se ut

Postad 30 april 2007 - 10:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Jag tror inte spelet blir så blå/cyan. Bara det att bilderna som släpps av nån ytterst märklig anledning har blivit kraftigt misshandlade...

Hoppas de går på min linje, ge/ta lite. ;) (min monitor på jobbet har en rätt duktig blåtint så för er som sitter med en någotsånär korrekt kalibrerad display kan jag tänka mig att bilden blir lite väl sepia/gulbrun - fick inte riktigt till det mättade röda heller, tycker bilden blev en faktor 1000 ggr mer inlevelserik ändå)

Postad 30 april 2007 - 12:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Ungefär som killen som sa att Virtual Fighter var ett bra spel just pga att det krävdes lite av spelaren. Undrar vem det var??  :P

Hehe, ja just det, det sa han ju B)

Pacman: Bilderna är från samma gamla build dock... vill gärna se lite nya områden på det spelet nu. Fan... egentligen ska det bara vara ca 10 dagar kvar till E3 nu ;)

Några Tekken scans:

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Postad 30 april 2007 - 13:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Fattar inte varför är spelet så jäkla blått? det ser ju helt tokigt ut och knappat realistiskt. den bilden du gjorde är ju precis ungefär så man förväntar sig det ska se ut

<{POST_SNAPBACK}>

Ungefär som Camerons filmer då. De är också väldigt blåa. De vill väl få samma känsla antar jag.

Postad 30 april 2007 - 13:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Kollade på playsydes video från demot...

Har det sagts HUR man ska kunna spela rachel? De hade ju tagit en mission i demot? Mest rädd att Rachel inte är 'invävd' i storyn utan bara är unlockable i missionena...

Vanligt hack-n-slash? Heh. Jodå. Mycket hack och slash är det. Men fan vad det är bra. Inte tänkt att man ska klara av det efter 30 sekunder. ;)

Ungefär som killen som sa att Virtual Fighter var ett bra spel just pga att det krävdes lite av spelaren. Undrar vem det var??  :P

B)

<{POST_SNAPBACK}>

Lite skillnad i ett fightingspel där du kan sätta svårighetsgrad. Det här är ju cepesvårt även på lättaste nivån. Ett fightingspel tar dessutom 30 sek innan man är tillbaka där man var igen. Här tar det 15 min spelande innnan man är tillbaka där man dog.
Jaja. Smaken är olika. Jag kommer inte köpa Ninja Gaiden iaf. Inte alls i min smak. På samma sätt som jag tyckte Devil May Cry var smörja.

Postad 30 april 2007 - 13:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Samma känsla som under vattnet, i iskallt vatten eller en kall rymden? Tror inte det... ;)

Postad 30 april 2007 - 21:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Lite skillnad i ett fightingspel där du kan sätta svårighetsgrad. Det här är ju cepesvårt även på lättaste nivån. Ett fightingspel tar dessutom 30 sek innan man är tillbaka där man var igen. Här tar det 15 min spelande innnan man är tillbaka där man dog.
Jaja. Smaken är olika. Jag kommer inte köpa Ninja Gaiden iaf. Inte alls i min smak. På samma sätt som jag tyckte Devil May Cry var smörja.

<{POST_SNAPBACK}>

Men du kan ju sätta svårighetsgrad här också. Finns inte Ninja Dog i demot? För det klarade t o m min 12 årige lillebror av. För övrigt är sparställena ganska bra utsatta i fullversionen, men det är klart det kan bli frustrerande i demot när det inte går att spara.

Postad 03 maj 2007 - 20:05

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
vad tror ni om the witcher ? :o
http://www.gametrail...=19094&type=wmv

Postad 03 maj 2007 - 20:14

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2 286 inlägg
  • 0
Kollat runt lite, ska inte EA släppa nåt NHL spel till PS3? :o

Postad 03 maj 2007 - 20:18

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2 805 inlägg
  • 0

Kollat runt lite, ska inte EA släppa nåt NHL spel till PS3?  :o

<{POST_SNAPBACK}>

NHL 08 kommer väl till ps3...EA's NHL spel brukar släppas vanligtvis nångång i september tror ja så kanske blir runt samma period i år också.

Postad 03 maj 2007 - 20:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

vad tror ni om the witcher ?  :o
http://www.gametrail...=19094&type=wmv

<{POST_SNAPBACK}>

1. Det är ett PC-spel och detta är PS3-tråden för kommande spel.
2. Förrenderade sekvenser är alltid kul, speciellt om spelet lever upp till sekvenserna.

Postad 03 maj 2007 - 20:47

Yesum
  • Yesum
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Nån som vet vilka spel som kommer den närmsta månaden - slutet av Maj/början av Juni?

Ninja Gaiden skulle komma i Juni i alla fall, och det är ett måste. Inte riktigt min typ av spel men lätt det bästa demot från Playstation Store än så länge. Jag tror fullversionen kommer bli hur nice som helst.

Sen skulle nåt nytt Splinter Cell komma i Juni, eller har jag fel? Det är också något att satsa på... gillar den där serien skarpt.

Postad 03 maj 2007 - 21:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Sen skulle nåt nytt Splinter Cell komma i Juni, eller har jag fel? Det är också något att satsa på... gillar den där serien skarpt.

SC Double Agent är väl redan släppt i EU va?

Då kan det inte vara något i Juni eftersom nästa SC, Conviction, är exklusivt för 360 och kommer inte ens på den till Juni.

Postad 03 maj 2007 - 21:39

Yesum
  • Yesum
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

SC Double Agent är väl redan släppt i EU va?

Då kan det inte vara något i Juni eftersom nästa SC, Conviction, är exklusivt för 360 och kommer inte ens på den till Juni.

<{POST_SNAPBACK}>

Den här hittade jag förut:

http://www.gamespot....=result;title;1

Postad 03 maj 2007 - 21:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Ok.. :o ?

Jag menar... det där är ju Rainbow Six Vegas. Inte Splinter Cell.

Postad 03 maj 2007 - 22:07

Yesum
  • Yesum
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Ok.. B) ?

Jag menar... det där är ju Rainbow Six Vegas. Inte Splinter Cell.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, hoppsan! My bad :o

Blandar ihop äpplen och päron ibland. Men som Splinter Cell glider man runt som en undercover agent och klättar i taken, vrider nacken av vakter osv... riktigt kul. Och i Rainbow Six så skjuter man bara folk eller? Har inte riktigt hittat skillnaden.

Sen undrar jag en annan sak... det finns ju fightspel som Tekken 5 och Virtua Fighter 5, men det kan bli rätt trist i längden att möta nån snubbe på ett begränsat antal banor, slå några kombos, sen är ronden över.
Finns det inget streetfighting liknande spel där man går runt i höghus eller på gator och slår ner folk... kanske nåt vapen men helst inga alls. Bara sparkar och slag på randoms... sånt är rätt kul.
Fighting spel där man är fast i en liten gård och bara kan slåss mot en åt gången och röra sig lite i sidled är skittråkigt. Finns det inget streetfight spel eller liknande på gång som matchar min beskrivning?

Postad 04 maj 2007 - 00:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Blandar ihop äpplen och päron ibland. Men som Splinter Cell glider man runt som en undercover agent och klättar i taken, vrider nacken av vakter osv... riktigt kul. Och i Rainbow Six så skjuter man bara folk eller? Har inte riktigt hittat skillnaden.

I Rainbow Six är du med i och har hand om en elitesquad. Du kan beordra din grupp att göra olika saker och det är mer taktiskt, slå in dörrar och kasta in en rökgranat och peppra förutsatta mål. Rädda civila hostages. Oftast finns co-op i Rainbowspelen och det gillar jag.

I Splinter Cell är du en ensam spion, där mycket av spelet går ut på att smyga tyst och dödligt för att göra diverse uppdrag, helst utan att någon någonsin får reda på att du var där. Att konfrontera fienden i en shootout är inte speciellt smart i detta spelet utan man ska lita till överraskningsmomentet, sniper och finurliga gadgets.

Finns det inget streetfight spel eller liknande på gång som matchar min beskrivning?

Njae... den typen av spel var extremt populär på SNES, men i dagsläget är den i det närmaste utdöd. Jag kommer inte på något iallafall.

Postad 04 maj 2007 - 00:55

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Det är väl inte helt omöjligt att Final Fight/Double Dragon-typ av spel (Från Amiga/SNES) får en renaissance snart. (håller tummarna)

Senaste spelet jag kommer på är The Bouncer från Squre på PS2.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.