Postad 21 december 2008 - 16:22
Postad 21 december 2008 - 17:01
Jag har en fråga angående språken. Jag har inget behov att ändra till svenska, engelska duger utmärkt. Men när man t ex använder en standardfras (som finns under L1) när man pratar med en icke engelsktalande, t ex Spanjor eller Italienare, översätts frasen då, eller får dom den på engelska?
det är på engelska antar jag,, det översätts ju inte till svenska när någon säger nåt till dig
Postad 21 december 2008 - 17:29
Svenska stöds inte av Home idag.hur ändrar man texten till svenska? e d möjligt
Är osäker, men har fått intryck av att standardfraserna översätts till de språk som stödjs av Home.Jag har en fråga angående språken. Jag har inget behov att ändra till svenska, engelska duger utmärkt. Men när man t ex använder en standardfras (som finns under L1) när man pratar med en icke engelsktalande, t ex Spanjor eller Italienare, översätts frasen då, eller får dom den på engelska?
Postad 21 december 2008 - 18:00
Svenska stöds inte av Home idag.
Är osäker, men har fått intryck av att standardfraserna översätts till de språk som stödjs av Home.
Oki då vet jag, undrade bara om det fanns svenska språket på text, inte för att man inte förstår engelska utan för att det hade vart trevligare med svens text om det fanns som alterativ.
Postad 22 december 2008 - 15:31
Posted by Abigail Murphy // PR Manager, PlayStation Network
PlayStation Home update 1.05 is scheduled to be released on December 22. With this new update, users will be able to use the voice chat within their personal space and clubhouses to communicate and share with friends online.
By clicking on their PlayStation Home icon on the PlayStation Network column of XMB, users will be able to update PlayStation Home to 1.05. Users who are online with PlayStation Home will need to log-off and click on PlayStation Home icon.
Postad 22 december 2008 - 16:04
Observera att problemen med klubbhusen och med "reward items" som försvinner/blir osynliga inte är fixade ännu.Voice Chat Feature on PlayStation Home Resumes
Posted by Abigail Murphy // PR Manager, PlayStation Network
PlayStation Home update 1.05 is scheduled to be released on December 22. With this new update, users will be able to use the voice chat within their personal space and clubhouses to communicate and share with friends online.
By clicking on their PlayStation Home icon on the PlayStation Network column of XMB, users will be able to update PlayStation Home to 1.05. Users who are online with PlayStation Home will need to log-off and click on PlayStation Home icon.
Postad 22 december 2008 - 18:05
Observera att problemen med klubbhusen och med "reward items" som försvinner/blir osynliga inte är fixade ännu.
nee vafan är de för skit att man inte kommer in i klubbhusen... pajje skrev ju att han kom in ?!
Postad 22 december 2008 - 18:13
Postad 22 december 2008 - 18:43
Tar dom betalt för en tjänst, så får dom nog räkna med lite gnäll..det är ju en beta, inte en färdig produkt, så jag förstår inte gnället riktigt...
Postad 22 december 2008 - 18:46
Vet inte om följande gäller för alla, men av felrapporter jag har sett kan man få intrycket av att klubbhuset bara existerar så länge klubbledaren är där. Vilket skulle förklara varför pajje (som är klubbledare) kom in. Jag själv har inte vid något försök kommit in i klubbhuset sedan version 1.04 släpptes.nee vafan är de för skit att man inte kommer in i klubbhusen... pajje skrev ju att han kom in ?!
Postad 23 december 2008 - 17:06

Bifogad fil(er)
Postad 23 december 2008 - 17:45
Tar dom betalt för en tjänst, så får dom nog räkna med lite gnäll..
Vad kostar det då?
Postad 23 december 2008 - 18:15
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!
Redigerat av Axxident, 23 december 2008 - 18:26.
Postad 23 december 2008 - 18:15
home i sig kostar inge men det kostar att köpa saker.Vad kostar det då?
Postad 08 januari 2009 - 19:32
Edit
Har kikat nu och det ligger under worldmap på "handdatorn"
Redigerat av D-J, 08 januari 2009 - 19:38.
Postad 09 januari 2009 - 08:50
Eller att jag kan sätta mig i min egen bio och välja film/serie jag vill streama
Postad 09 januari 2009 - 08:59
Nope. Har faktiskt dömt ut det helt och hållet...Är det någon som använder HOME?
Har inte förstått grejen med det. Får väl ge det en chans till när den riktiga versionen släpps.
Frågan är ju om man orkar dra igång HOME bara för att streama en film? Ska jag vara ärlig vet jag inte vad som krävs för att jag ska uppskatta tjänsten.Nopp..Kommer inte att göra det heller så länge det inte blir mer spelrelaterat.
Eller att jag kan sätta mig i min egen bio och välja film/serie jag vill streama
Postad 09 januari 2009 - 12:13
Men det som framför allt skulle få mig att använda Home är ju om man spelar online spel och alla samlas i ett klubbhus och snackar strategi..Kanske kan man sitta där och vila och se matcher som ens polare spelar.
Postad 09 januari 2009 - 12:37
Det va detta som jag trodde att Home skulle fokusera på... kanske kommer senare. Och fram tills dess låter jag det vara. Trophy rum hade vart bra ocksåDet har du kanske rätt i..
Men det som framför allt skulle få mig att använda Home är ju om man spelar online spel och alla samlas i ett klubbhus och snackar strategi..Kanske kan man sitta där och vila och se matcher som ens polare spelar.
Postad 09 januari 2009 - 15:20
sen börjar det bli lite tjatit med "Hello. where are you from"

Postad 10 januari 2009 - 12:11
Håller med om att det inte ännu finns så mycket att göra, men det går ju att skaffa sig saker att göra om man vill. Om man t.ex. bestämmer sig för att köra Redbull Air Race banan på under 55 s och är lika dålig på att flyga som jag, så får man ju en hel att göra...har inte varit inne i home på länge nu,, har kommit på att det finns absolut ingenting att göra ju, och alla dessa laddtider så fort man ska in i ett nytt rum,, spelar ingen roll om man har varit inne där 100 gånger , tar precis lika lång tid varje gång
sen börjar det bli lite tjatit med "Hello. where are you from"

Postad 10 januari 2009 - 12:35
Håller med om att det inte ännu finns så mycket att göra, men det går ju att skaffa sig saker att göra om man vill. Om man t.ex. bestämmer sig för att köra Redbull Air Race banan på under 55 s och är lika dålig på att flyga som jag, så får man ju en hel att göra...
Bara en gång till...
Någon som kan förklara för mig vad man ska göra på Red Bull grejjen? Går ju bara runt och tittar på helikoptrar som är bakom stängda grindar.
Postad 10 januari 2009 - 12:54
Någon som kan förklara för mig vad man ska göra på Red Bull grejjen? Går ju bara runt och tittar på helikoptrar som är bakom stängda grindar.
Gå fram till flygplanen och tryck på x, och får du upp en ful snubbe/shemale istället för flygplanet så växla till höger eller vänster så får du fram flygplanet och funkar inte det så gå bort till nåt av de andra flygplanen där det är mindre folk och prova igen
Postad 10 januari 2009 - 16:18
Synd att man antagligen aldrig kommer att få spela poker eller racingspel eftersom det är folk där hela tiden.CES 2009: Inside EA’s upcoming Home Sports Complex
Verkar ambitiöst.

Postad 12 januari 2009 - 19:02
Bah. Går segt med funktionerna.When is HOME going to get the ability to have picture frames, tv’s, and radios in the personal space? When will there be custom soundtracks for HOME? When is there going to be custom wallpapers for your personal space?
We are continuing to work toward this because we know it is a big desire for the community. The technical capabilities are there and many things are possible. But we have nothing to announce at this time.
Postad 12 januari 2009 - 19:49
Postad 12 januari 2009 - 21:31
Jag lovar, det finns hur många som helst man kan lura

Postad 13 januari 2009 - 04:13

...Inget man har lagt tid på precis...
Postad 04 maj 2009 - 23:02
Redigerat av aguhi, 04 maj 2009 - 23:02.
Postad 29 maj 2009 - 17:39
Kanske man skulle infinna sig där när det blir dags.Posted on May 29th, 2009 at 2:27 pm by James Gallagher
You will be able to watch the SCEA press conference in Home, in a new space called the Presentation Podium. We’re still waiting for confirmation of when.
I know quite a few of you have been asking this question, so apologies for not replying to every one - busy times!
Vore iofs bra om de inte körde konferensen vid någon dum tidpunkt. Typ 5 på morgonen eller liknande. (bloody yanks)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 maj 2009 - 17:39.
Postad 30 maj 2009 - 12:22
haha vet, när jag hade gått in i EA-komplexet häromdan så laggade det till, jag kunde fortfarande röra mig så gick och ställde mig mitt i ett av pokerborden, sen när lagget slutafde så stod jag uppe på bordet. En kille blev väldigt frågvis och skickade meddelanden och grejer. Jag sa lite ironiskt Don't you know how to jump? Sa sedan att han skulle stå på sidan av bordet och trycka på circle 16 gånger för att sedan gå till andra sidan och göra det samma. Det komiska i det hela var att han gjorde det och är nog den roligaste händelsen jag har haft med Home.Det enda roliga i Home för tillfället är att leka med buggarna och ha en massa folk omkring sig frågandes tex "How on earth did you get up on that rail?" och man svarar något i stil med "Just stand behind the waterfall and press Square, Ring, Square, Ring and so on for 3 min".
Jag lovar, det finns hur många som helst man kan lura
Postad 12 juni 2009 - 19:32
Är det bara du som kan slänga upp meddelande på anslagstavlan???? skulle va kul om man kunde visa på tavlan att man varit inne i klubb huset.MHB Wannabes
1. Pajje (President på livstid)
2. Seagal88
3. Robotlord
4. Wango67
5. Ousk
6. Bate
7. Birkanoff
8. Swebarb82
9. h0gb3rg
10. hgnyberg
11. tolouswe
12. El_putto
13. tosh09
14. Cmdr_Chakotay
15. room555
16. Allancito
17. Draken0505
18. Hocken76
19. LoveTheWake
20. Matrixen
21. Racerkorven
22. Scrapanatchi
23. Swe_ToXic
24. Tordyvel
25. X3M_JOFO
26. fahla-swe
27. hpalm
28. KeHu08
29. xdusty
30. Svartpippi
31. TheWuper
32. vemfantrordu
Var aldrig inne på Home igår, därav att det dröjt lite. Nu är det fullt, verkar finnas underlag för en 4:e klubb!

Postad 20 augusti 2009 - 11:09
As announced at Gamescom in Cologne, Germany, PlayStation Home’s core client will be getting a serious upgrade this fall. And when we say serious, dear readers, we’re talking excessive and impressive in quality, extent, and degree. This is the for real deal upgrade!
Mer på länken.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 augusti 2009 - 11:09.
Postad 20 augusti 2009 - 12:09
Har dock aldrig testat Home, är det någon som använder det idag? Vad gör man med det? har fattat att det är nån form av mötesplats, men vad gör folk där inne? är det som en 3d chatt eller har jag missuppfattat allt?
Om nån skulle kunna slänga ihop en beskrivning på några rader så skulle jag bli mycket glad

Postad 20 augusti 2009 - 12:17
Tjena, har haft mitt ps3 i ca 3-4månader nu.
Har dock aldrig testat Home, är det någon som använder det idag? Vad gör man med det? har fattat att det är nån form av mötesplats, men vad gör folk där inne? är det som en 3d chatt eller har jag missuppfattat allt?
Om nån skulle kunna slänga ihop en beskrivning på några rader så skulle jag bli mycket glad
För mig räcker ett ord för att beskriva Home: SKIT!
Hahaha. Men det är min åsikt.
Jag tycker precis som Morlock, läs igenom den här tråden så får du nog en väldigt bra uppfattning om vad Home är och vad folk tycker om det.
Postad 20 augusti 2009 - 12:24
Postad 20 augusti 2009 - 13:36

Ska till å vara en rejäl uppdatering av stället om jag ska titta in igen.
Postad 09 november 2009 - 18:13
Postad 24 februari 2010 - 09:48
Jag har sagt det förr å säger det igen. Finns Home kvar?
Ja, vilket skit.
Jag loggade väl in 2-3 gånger bara för att få bekräftat att det vara samma "trams" som jag trodde att det var.
Men vad vet jag, kanske är miljontals 14-åringar som använder det.
Vore intressant att få se lite siffror på det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar