Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero II / III

1622 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om GH2? 5 är bäst (192 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om GH2? 5 är bäst

1. 1 (3 röster [1.56%])

Procent av omröstning: 1.56%

2. 2 (2 röster [1.04%])

Procent av omröstning: 1.04%

3. 3 (11 röster [5.73%])

Procent av omröstning: 5.73%

4. 4 (54 röster [28.12%])

Procent av omröstning: 28.12%

5. 5 (122 röster [63.54%])

Procent av omröstning: 63.54%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.296296 (26) Inga priser
Guitar Hero II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.416666 (11) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.357142 (13) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.863636 (21) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.6 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 28 November 2007 - 23:26

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Vilket tjat de va att det är ett bra partyspel. Jag spelar det alla dar i veckan varesig det är party eller inte. Spelet knäcker ju ;)

Postad 29 November 2007 - 01:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Vilket tjat de va att det är ett bra partyspel. Jag spelar det alla dar i veckan varesig det är party eller inte. Spelet knäcker ju ;)

Det är grymt kul med polare och öl men minst lika kul själv. Håller med! :wub:

Postad 29 November 2007 - 08:47

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Varför finns inte detta till XBOX360???

Bifogad fil(er)

Postad 29 November 2007 - 08:59

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Argh... Jag klarar inte av One (fast-solot är det enda jag inte klarar där) eller Raining Blood av Slayer (första mosh kills me) på expert. Några tips? ;)

Postad 29 November 2007 - 14:21

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Argh... Jag klarar inte av One (fast-solot är det enda jag inte klarar där) eller Raining Blood av Slayer (första mosh kills me) på expert. Några tips? :)

Solona i one klarar man sig över med starpower, och lika så mosh-partiet, fast där måste du ändå kunna överleva ett tag. Nyp båda starnotpartierna innan mosh och aktivera SP så sent som möjligt. Sen är det bara att nöta.

Postad 29 November 2007 - 22:21

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Mina två favoritgitarrer :)

Postad bild

Postad 30 November 2007 - 23:25

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Yeah! Såg den här tråden nu! Själv fick man tag på GH3 några dagar innan release. Tur att man jobbar delvis på ett köpcentrum :P

Har bara spelat på easy än. Aldrig spelat spelet förr, men Rise Against - Prayer of the refugee som man får köpa är så ###### bra! Grymt spel!

Postad 01 December 2007 - 08:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
ruggigt sugen på att köpa gh3..vad säger ni som har det..lessnar ni fort? har barn så nått festspel blir det inte..finns de nån sorts ranking när man kör på nätet?

Postad 01 December 2007 - 10:05

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
C Upp: Ser ut som om GH3-gitarren är större än den till GH2? Är halsen större (i omkrets)? Halsen på GH2-gitarren är på tok för liten för mina händer.

Postad 01 December 2007 - 10:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tror ni inte att GH3 var slut på EB games..Tror jag blir galen..
Såna spel ska ju inte kunna ta slut

Postad 01 December 2007 - 11:00

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Varför finns inte detta till XBOX360???

Japp det är surt dom borde åtminstone kunde erbjuda samtliga låtar via marketplace till GH2 eller 3.

Jag har personligen gjort en custom DVD med alla låtar från Rocks the 80s och Guitar Hero 1 som jag kan köra i 360n och det är grymmt.

Kräver dock en flashad box.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 01 December 2007 - 11:00.

Postad 01 December 2007 - 17:49

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Fyller år idag.. å vad fick man.. jo GH3!!!! ;) :)

Edit:

Bifogad fil  untitled.jpg   56.3K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Majorglenn, 02 December 2007 - 15:55.

Postad 02 December 2007 - 03:15

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

C Upp: Ser ut som om GH3-gitarren är större än den till GH2? Är halsen större (i omkrets)? Halsen på GH2-gitarren är på tok för liten för mina händer.

Önskar jag kunde svara på det, men jag har inte GH2.
Halsen känns inte jätteliten i mina jättetassar i alla fall. Borde inte vara nåt problem för dom flesta i så fall.

Postad 02 December 2007 - 09:06

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Nu är premiär kvällen från igå smält. Jag har 2 funderingar när det gäller multiplayer:

1. Efter att i min första match på liven vunnit över nån fjortis jänkare så fick jag achivementen för "beat the creators of the game", vilket verkar konstigt eftersom han knappast ens har jobb. Kan det vara så att dom lagt in en uppdatering så att alla får den för dom inte orkar möta alla människor i hela världen?!

2. Körde Battle ranked mot "slash". Har han några extra förmåner el? Han fick nämligen sina powerups långt innan jag fick mina!! Annars måste det vara en glitch! Nån som vet?

I övrigt så gillar jag spelet skarpt!!!! Snäppet bättre än 2:an faktiskt

Postad 02 December 2007 - 13:03

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Nu är premiär kvällen från igå smält. Jag har 2 funderingar när det gäller multiplayer:

1. Efter att i min första match på liven vunnit över nån fjortis jänkare så fick jag achivementen för "beat the creators of the game", vilket verkar konstigt eftersom han knappast ens har jobb. Kan det vara så att dom lagt in en uppdatering så att alla får den för dom inte orkar möta alla människor i hela världen?!

2. Körde Battle ranked mot "slash". Har han några extra förmåner el? Han fick nämligen sina powerups långt innan jag fick mina!! Annars måste det vara en glitch! Nån som vet?

1. Det verkar som man får den achivmenten om man slår någon som redan har den, och antagligen började alla "creators" med att de redan hade den, är min teori.

2. Nej battlekillarna har ingen förmån, mer än att de träffar alltid alla sina noter förutom när man attackerar dom, så du kan inte räkna med att du slår dom utan att attackerna. Och det är samma hela tiden var man samlar på sig sin battlepower, och dom brukar få sin första lite före du får din första. Så du måste nästan jämt klara dig förbi hans första attack i allafall. Sedan är det ju väldigt mycket tur beroende på vad för attacker man får båda två.

Postad 02 December 2007 - 14:16

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

1. Det verkar som man får den achivmenten om man slår någon som redan har den, och antagligen började alla "creators" med att de redan hade den, är min teori.

2. Nej battlekillarna har ingen förmån, mer än att de träffar alltid alla sina noter förutom när man attackerar dom, så du kan inte räkna med att du slår dom utan att attackerna. Och det är samma hela tiden var man samlar på sig sin battlepower, och dom brukar få sin första lite före du får din första. Så du måste nästan jämt klara dig förbi hans första attack i allafall. Sedan är det ju väldigt mycket tur beroende på vad för attacker man får båda två.

1. tack för svaret

2. Gäller detta när man kör på live ranked match mot nån (å han är slash)? ( d var det jag undrade)

Postad 02 December 2007 - 23:14

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

1. tack för svaret

2. Gäller detta när man kör på live ranked match mot nån (å han är slash)? ( d var det jag undrade)

Jaha, nae det ska väl inte spela någon roll vilken karaktär man spelar med, däremot är det väl alltid någon som får första attacken, kanske är så att den som startar spelet har första attackvändan eller nåt.

Postad 03 December 2007 - 13:53

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Är det bara hard o expert grabbar som hänger här eller :)

Ingen i min klass som ligger på 4 stjärnor på dom flesta på medium men även några 3:or och 5:or.

Har kört fast lite på Knights of Cydonia på medium.

Tycker helt klart Guitar hero III slår II på fingrarna. Bättre låtar bättre känsla med den trådlösa gitarren. (Nu när jag äntligen fått en fungerande :) )

Mvh D

Postad 03 December 2007 - 16:51

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Jag ligger på 4-5 stjärnor på medium jag med. Men nu i helgen växlade jag upp till "hard", sjukt ###### svårt :(. Tog ett tag innan jag klarade första låten, men nu har jag lärt mig lite bättre och har faktiskt klarat av 10-12 låtar på hard-läget. Men vissa solon är helt sinnessjukt omöjliga...

Postad 03 December 2007 - 17:21

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Ligger också i eran klass, klarat ett par låtar på hard med nöd och näppe. Började aldrig slidea utan körde med alla fyra fingrar genom hela medium, ett ###### jobb att försöka pricka rätt nu när man måste flytta :(

Nån måste ju bjussa på tekniktips, känner sig som en amatör :D

Redigerat av asbra, 03 December 2007 - 17:22.

Postad 03 December 2007 - 17:22

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Förbannade skit, köpte GH3 m gitarr ifrån discshop & jätteglad packar jag upp den och ska börja spela. Gitarren är paj eller rättare sagt man måste trycka nåt åt helsike hårt för att den ska reagera vilket det INTE ska vara då jag prövade en likadan gitarr hos en kompis!

SKIT!

Postad 03 December 2007 - 17:26

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Borde det inte vara dags att ändra röstningen till GH3?
Klar femma här...

Postad 03 December 2007 - 18:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Precis köpt det.Nu ska här spelas :(

Postad 03 December 2007 - 20:01

Zizou
  • Zizou
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Har inte spelat något av de tidigare spelen. Har hört att det är svårt och jag är ingen gitarr nörd, klarar jag mig ändå?

Postad 03 December 2007 - 20:54

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Har inte spelat något av de tidigare spelen. Har hört att det är svårt och jag är ingen gitarr nörd, klarar jag mig ändå?

Jadå.. dom flesta med simultanförmåga fixar spelet :(

Postad 03 December 2007 - 21:34

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hur vanligt är det att gitarren inte fungerar som den ska när det är sprillans ny? :(

Postad 03 December 2007 - 21:39

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0

Hur vanligt är det att gitarren inte fungerar som den ska när det är sprillans ny?

Vet inte hur vanligt det är. Fick skicka tillbaka 2 gitarrer med exakt samma fel. Sen tröttnade jag gick ner till mitt lokala On Off istället och fick en gitarr som funkade perfa.

Synd, men det är att den är två delad som spökar lite har jag läst. Men var inte rädd för att köpa. Om du nu mot all förmodan skulle få en felaktig så är det bara att byta.

Mvh D

Postad 03 December 2007 - 23:07

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Får nog byta min snart, röd funkar nästan aldrig o gul strular den oxå ibland.
Ni som bytt, hur gjorde ni?
Skickade ni bara iväg gitarren eller ska spelet med också?
Ska man vända sig till affären eller microsoft support?

Postad 04 December 2007 - 00:05

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Får nog byta min snart, röd funkar nästan aldrig o gul strular den oxå ibland.
Ni som bytt, hur gjorde ni?
Skickade ni bara iväg gitarren eller ska spelet med också?
Ska man vända sig till affären eller microsoft support?

Kräv en ny av affären först, det är ju dom som sålt en produkt som inte fungerar till dig. Tror microsoft inte har något med guran att göra, möjligvis red octane men då lär det ta mycket längre tid.
Det är allmänt känt att många gitarrer strular.

Övergången från easy->medium och medium->hard kan vara lite meckig då man måste lära sig att hålla ordning på en fretknapp till, men när man väl fått koll på det blir det bara roligare och roligare ju bättre man blir :(
Och i början när man kör så lär man sig ofta fortare.

Postad 04 December 2007 - 00:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kört klart all låtar på easy med ca 97% på alla...Åså testade jag på medium en av dom översta låtarna..Grym skillnad mot easy iaf..Fick använda blå knapp rätt mycket..tyckte att det var rätt mycket tuffare än då ja kört guitar hero 2 på medium längre ner i listan på medium..Men men..Ska ju va utmaning..Gruvar mig redan för hard..
Försökt nångång men de är helt hopplöst..tappar bara bort mig

Postad 04 December 2007 - 01:26

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Det som avgör mest hur kul man tycker spelet är måste väl ändå vara att man gillar rock/hårdrock, gillar man låtarna blir det lättare att lära sig(tycker jag i alla fall). Easy klarar nog de flesta av, medium likaså med en del träning. Efter det kanske det krävs lite talang, eller vad säger ni? Sen skall man inte blanda ihop GH3 och riktigt guraspelande. Riktig gura är MYCKET svårare.

Postad 04 December 2007 - 07:20

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Det som avgör mest hur kul man tycker spelet är måste väl ändå vara att man gillar rock/hårdrock

Tror jag inte, jag och mina kompisar lyssnar inte den sortens musik som finns i Guitar Hero dock tycker vi det är väldigt kul iaf, sen finns ju enstaka låtar man tycker är bättre än andra och då blir det ju lite roligare.

Sen skall man inte blanda ihop GH3 och riktigt guraspelande. Riktig gura är MYCKET svårare.

Tror inte någon har påstått nånting annat.

Postad 04 December 2007 - 08:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skulle tro att det är träning åter träning..Är nog inte så mycket talang tror jag iaf..
Har aldrig rört en riktig gitarr aå jag har ingen aning..
Men de är ju som 2 helt olika saker..

Postad 04 December 2007 - 12:36

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Det som avgör mest hur kul man tycker spelet är måste väl ändå vara att man gillar rock/hårdrock

Tror jag inte, jag och mina kompisar lyssnar inte den sortens musik som finns i Guitar Hero dock tycker vi det är väldigt kul iaf, sen finns ju enstaka låtar man tycker är bättre än andra och då blir det ju lite roligare.

Sen skall man inte blanda ihop GH3 och riktigt guraspelande. Riktig gura är MYCKET svårare.

Tror inte någon har påstått nånting annat.

Åh fan, ja då hade jag fel då. Själv skulle jag nog tyckt det varit jättetråkigt med musik jag inte gillade.

Det jag menade var att någon undrade om det var svårt om man inte spelade gura, GH3 är mycket lättare att lära sig anser jag i alla fall så det skall inte avskräcka ifrån att köpa. ;)

Redigerat av genstruktur, 04 December 2007 - 12:39.

Postad 04 December 2007 - 12:49

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Talang underlättar ju absolut.
Gå till youtube och sök på hellashes och priestmlh och liknande..

Visst det liggfer många timmars träning bakom men också en hel del talang.
Eller kolla in beberle (8år gammal) och top 10 på scorehero (97% på Jordan eller ngt sånt) + 50 FCs ungefär

Postad 04 December 2007 - 13:03

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Ja och vill ni kolla på the real deal gå in och kolla på youtube, sök på tex canon. Lite OT men ändå...

Det finns flera versioner där Jerry C är originalet men jag har sjukt svårt att avgöra vilken som är bäst, det lutar åt xxxx ;)

Hur coolt vore det om den låten fans med på GH ;)

Postad 04 December 2007 - 14:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det är brutalt..Ser inte ut som att det ska va möjligt att spela så fort utan att missa..

Hur bra är ni här på prisjakt?Vem är bäst?
Vilken är svåraste låten på expert å hur månmga procent har nu ? ;)

Postad 04 December 2007 - 14:42

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Jag är inte bäst men jag har den klart buckligaste gitarren ;)

Postad 04 December 2007 - 17:20

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Har kört fast lite på sista guitar battle. Fan skit svårt även på medium. Spelar hyfsat jämnt mot honom men lyckas inte få honom att misslyckas. Hur ska man bära sig åt?

Mvh D

Postad 04 December 2007 - 19:26

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Har kört fast lite på sista guitar battle. Fan skit svårt även på medium. Spelar hyfsat jämnt mot honom men lyckas inte få honom att misslyckas. Hur ska man bära sig åt?

Mvh D

Jag samlade ihop 3 attacker och använda dom en och en till varje gång han skulle spela, prova det. ;)

Postad 04 December 2007 - 20:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Finns det ingen expert här som vill fota sitt resultat på nån svår låt..
Så vi andra dödliga har nå att sträva efter ? ;)

Postad 04 December 2007 - 22:20

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Snart så ;) , just nu failar jag på Through Fire and Flames runt 65-68% på Expert, så om en vecka så kanske :D

Postad 04 December 2007 - 23:15

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Snart så B) , just nu failar jag på Through Fire and Flames runt 65-68% på Expert, så om en vecka så kanske :(

Jag trodde TTFAF inte skulle vara för svår i mitten å runt där ;) Så länge man tar sig förbi introt. Sen kommer ju röd-blå-orange dampet i slutet som känns som en tokdödare. Själv räknar jag nog aldrig med att fixa introt överhuvudtaget :D

Postad 04 December 2007 - 23:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tror fan i mig att jag ska ta gitarren å slå sönder 360 i molekyler..
Så arg så det känns som att jag ska explodera...

Spelade en battle mot snubben i hög hatt på medium..
Fa tror ni händer?poff..Unplayable disc står det ;)

Nu funkar inget 360 spel jag har..Står samma sak..*gråter*
Var den tvunget paja precis nu när de snart är jul och ja som just fått GH3..
Känns som att jag måste sjukskriva mig.Lätt att en PS3 känns nära i mina tankar nu..
Ringa supporten igen..Bara tanken för mig att vilja dö..Är det finska kvinnan som inte kan svenska så kommer jag att bli tokig

Postad 05 December 2007 - 07:14

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har stora problem med att köra Live? Boxen hittar en massa sessioner, men det är kanske bara en gång av 20 som jag tar mig in i någon.

Postad 05 December 2007 - 10:03

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Unplayable disc står det ;)

Det fick jag förut på min Gears of War skiva, gick ut i garaget och putsade den med lite autosol så vart det bra igen. Fast om det inga spel fungerar så har nog lasern i DVD-spelaren skadats av någon anledning.

Redigerat av Fredrik HL, 05 December 2007 - 10:04.

Postad 05 December 2007 - 10:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm..men nu funkar inget spel...

Postad 05 December 2007 - 10:11

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Äntligen fick man tag i en hel gitarr ifrån webhallen. He he känner att ma måste träna en del, var banne mig lättare med HK än gitarren men man måste ju lära sig gitarren i vilket fall som helst.

Postad 05 December 2007 - 10:13

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Lider med dig moparman! Fast du får aldrig bli så desperat så du börjar tänka på PS3, bort bort dumma tankar ;)

Mvh D

Redigerat av Doraso, 05 December 2007 - 10:13.

Postad 05 December 2007 - 10:26

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Tja moparm

Jag är lite nyfiken...var det efter att du tog uppdateringen igår som problemet uppstod. Jag börjar läsa lite runt om att fler fått problem när de tagit uppdateringen bla en som fick ROD efter uppadateringen i tråden Höstuppdateringen.

Jag fick igår problem med LIven, tog en evighet att komma in och jag kunde inte acceptera gaminvite...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.