Detsamma här, jag brukar beställa från www.videogamesplus.ca Men då tar det några dagar, och om man ska köpa en map pack eller nått sånt så måste man göra det från amerikanska psn..I vanliga fall hade ja kunnat beställa från staterna men ja skulle inte chansa i det här fallet
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
Postad 16 januari 2009 - 18:10
Postad 16 januari 2009 - 18:32

Postad 16 januari 2009 - 23:06
Det är väl mest det att man gått och väntat på detta spel i flera år och nu skall det komma, man vill ju åt det så snart som möjligt!

Postad 16 januari 2009 - 23:09
Är det något speciellt att spela på release dagen?

Är det nått speciellt ?
Ehh...Jooo.Har man väntat så länge vill man f*n inte vänta flera dagar extra och läsa alla andras extas

Så var det med Fallout 3 för mig..Det var ren tortyr
Postad 16 januari 2009 - 23:17
?
Det är väl mest det att man gått och väntat på detta spel i flera år och nu skall det komma, man vill ju åt det så snart som möjligt!
Neä.. funderade bara varför väldigt många var så upphetsade av att spela spelet samma dag som den släpps, typ litar inte på "posten", "betalar mer för att få den samma dag" osv... trodde kanske det var någon speciell opening grej.. som det brukar vara på premiär av filmer

aja inte min typ av spel, men lycka till ni som väntar hoppfullt.
![]()
![]()
Är det nått speciellt ?
Ehh...Jooo.Har man väntat så länge vill man f*n inte vänta flera dagar extra och läsa alla andras extas![]()
Så var det med Fallout 3 för mig..Det var ren tortyr
Jag antar att bara en riktig gamer kan uppskatta storleken på glädjen av en sådan här grej. Jag antar att jag inte är den personen

Men iaf, får hoppas på att spelet lever upp till förväntningarna.
Postad 17 januari 2009 - 00:47
Jag tror det kommer att sätta en ny standard för fps spel i framtidenÄr KZ2 årets PS3-spel?

Postad 17 januari 2009 - 00:52
Bara gissningar från min sida förstås..Jag har ju inte ens testat demot

Postad 17 januari 2009 - 04:16
Recension ligger uppe på megamers.com, bryter nog lite mot avtalet
http://www.megamers....article_id=3557
Koll på tråden eller??
MeGamers recension av Killzone 2.
http://www.megamers....article_id=3557
Citat:
"If you thought Call of Duty 4 was amazing, you’ll find Killzone 2 to be electrifying!"
"To put it short, this game makes Gears of War 2 look like a high school attempt at gaming and that is a HUGE compliment!"
Postad 17 januari 2009 - 07:42

Postad 17 januari 2009 - 09:28
Fel inställning! Själv hoppas jag att det kommer fler spel som är minst lika bra som KZ2 under 2009För tidigt att säga!
Men förhoppningsvis!

Postad 17 januari 2009 - 12:50
Fel inställning! Själv hoppas jag att det kommer fler spel som är minst lika bra som KZ2 under 2009
Det hoppas väl alla på!
Men av de releaser som jag har sett ska komma detta år är det inget spec som lockar så mycket.
Postad 17 januari 2009 - 13:02
Finns det inte i lager i EU så beställs det från USA, packas om när det kommer till EU å sen skeppas det till köparen. Snabbt brukar de gå också. Beställde Resistance2 å hade det på releasedagen.
Killzone 2 går loss på 514 inkl frakt. Billigare än vad jag kan hitta det för i Sverige iaf

Postad 17 januari 2009 - 13:23

Betalar hellre 200 spänn till bara jag garanterat för det den 25:e

Postad 17 januari 2009 - 14:53
Jag brukar alltid köpa mina spel från Axelmusic. Dom är riktigt billiga, gratis frakt samt att man behöver inte oroa sig för tull å trams då dom skickar allt ifrån EU, även om dom har lager i staterna.
Finns det inte i lager i EU så beställs det från USA, packas om när det kommer till EU å sen skeppas det till köparen. Snabbt brukar de gå också. Beställde Resistance2 å hade det på releasedagen.
Killzone 2 går loss på 514 inkl frakt. Billigare än vad jag kan hitta det för i Sverige iaf
Det verkar som om axelmusic får spelet den 27:e delvis enligt amerikanskt releasedatum, och två dagar senare än den svenska/europeiska releasen...
Bifogad fil(er)
Postad 18 januari 2009 - 09:39

Postad 18 januari 2009 - 10:10
Det vet väl alla :-)
Frågan är ju bara hur kul det är att spela..
Kan ju inte riktigt jämföra med
Postad 18 januari 2009 - 13:39
Postad 18 januari 2009 - 13:45
Känns svårt att ta någon annan shooter seriöst efter att ha spelat CoD4 och Fallout3...
Känns svårt att ta någon annan shooter seriöst efter att ha spelat Killzone 2...
Postad 18 januari 2009 - 14:44
Jag antar att du också var med i betanKänns svårt att ta någon annan shooter seriöst efter att ha spelat Killzone 2...

Postad 18 januari 2009 - 14:45
Hur menar du, Fallout 3 är ju ingen shooter? Och gillar du CoD4 så borde du gilla detta då dem liknar varandra väldigt mkt, med skillnaden att Killzone 2 är i framtiden (plus mkt bättre grafik etc, detta vet du förstås redan). Förstår inte riktigt din poängKänns svårt att ta någon annan shooter seriöst efter att ha spelat CoD4 och Fallout3...

Postad 18 januari 2009 - 14:51
Jag antar att du också var med i betan
Hehe nej men har fått spela lite med ett recension exemplar.
Postad 18 januari 2009 - 15:07
Hur menar du, Fallout 3 är ju ingen shooter? Och gillar du CoD4 så borde du gilla detta då dem liknar varandra väldigt mkt, med skillnaden att Killzone 2 är i framtiden (plus mkt bättre grafik etc, detta vet du förstås redan). Förstår inte riktigt din poäng
Skulle man tvunget se Fallout 3 som en shooter så är det ju en ytterst dålig sådan imo. Fallout 3's FPSelement skiner verkligen inte.

Postad 18 januari 2009 - 15:08
Killzone 2 is like Call of Duty set in double-gravity space, directed by Ridley Scott and rendered by God." -OPM UK-Hur menar du, Fallout 3 är ju ingen shooter? Och gillar du CoD4 så borde du gilla detta då dem liknar varandra väldigt mkt, med skillnaden att Killzone 2 är i framtiden (plus mkt bättre grafik etc, detta vet du förstås redan). Förstår inte riktigt din poäng
SweetHehe nej men har fått spela lite med ett recension exemplar.

Postad 19 januari 2009 - 11:49
GamePlay Magazine (Croatia)
Killzone 2 review
Graphics: 20
Sound: 19
Playability: 19
Longevity: 20
Overall: 20
final score description (roughly translated):
When compared to all other console titles - while on PC Crysis remains only true competitor regarding graphics - Killzone 2 takes every of it's moment to justify it is the first true and pure Next-Gen title in every mean imaginable.
(max score is 20)
576 KByte (Hungary)
Killzone 2 review
Graphics: 5 (out of 5)
Playability: 5 (out of 5)
Lasting Appeal: 4 (out of 5)
Music / sounds: 5 (out of 5)
Overall: 9.7 (out of 10)
"Killzone 2 is one of the most gorgeous and atmospheric FPS ever released, surprassing easily everything the PS3 has to offer. It's easily one of the best games of 2009. What will happen with the franchise in the future? We hope that it will be successful, reaching heights of happines never reached before and bringing a real conclusion to the unfinished saga. When and how it will happen? Only God knows - he likes to be called Guerilla Games nowdays"
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 januari 2009 - 12:36.
Postad 19 januari 2009 - 13:32
För att låna elin klings favorit mening.
Morlock, seriöst kroatisk&ungersk speltidning ? du ÄR hardcore...

Redigerat av Unregistered4eba3a31, 19 januari 2009 - 13:33.
Postad 19 januari 2009 - 13:39

Denna OLIDLIGA väntan. Jag kan faktiskt inte minnas att jag väntat så HÄR mycket på ett videospel sen man var en liten parvel

Redigerat av Svante Skoog, 19 januari 2009 - 13:40.
Postad 19 januari 2009 - 13:40
Jag brukar alltid köpa mina spel från Axelmusic. Dom är riktigt billiga, gratis frakt samt att man behöver inte oroa sig för tull å trams då dom skickar allt ifrån EU, även om dom har lager i staterna.
Och du kommer GARANTERAT INTE ha det den 25:e...
De gånger jag beställt så har allt varit bra förutom att man inte får det på releasedagen, i värsta fall en hel vecka efter...
Postad 19 januari 2009 - 13:46
141.622272 km/h med fluxkapacitor inmonterad.Vilken hastighet måste man upp i för att bilen ska föra en 1 månad fram i tiden?
"Jamenvafan" för att citera ett geni.Morlock, seriöst kroatisk&ungersk speltidning ?
Se upp för en sådan här gubbe med mitt namn ovanför sen.du ÄR hardcore...

Postad 19 januari 2009 - 14:06
Och du kommer GARANTERAT INTE ha det den 25:e...
De gånger jag beställt så har allt varit bra förutom att man inte får det på releasedagen, i värsta fall en hel vecka efter...
Jepp. Axelmusics leveranstider är mycket sämre nu än för ett år sen. Då fick man filmerna efter bara 3-4 dar.
Har man otur får man vänta två veckor då dom inte hunnit få in produkten på releasedagen :/
Jag orkade inte snåla utan betalar fullpris i svensk butik så jag får det på releasen. Detta är ett spel som lär vara värt varje öre ändå

141.622272 km/h med fluxkapacitor inmonterad.
Fan också, glömde ju bort att jag behöver plutonium också :/
Postad 19 januari 2009 - 15:37
Vilken hastighet måste man upp i för att bilen ska föra en 1 månad fram i tiden?
Välj godtycklig hastighet och håll den i en månad...
Postad 19 januari 2009 - 16:41
Postad 19 januari 2009 - 16:41
Välj godtycklig hastighet och håll den i en månad...
Haha, det var dagens! Tackar

Postad 19 januari 2009 - 16:49
Exakt så resonerade jag också!Jepp. Axelmusics leveranstider är mycket sämre nu än för ett år sen. Då fick man filmerna efter bara 3-4 dar.
Har man otur får man vänta två veckor då dom inte hunnit få in produkten på releasedagen :/
Jag orkade inte snåla utan betalar fullpris i svensk butik så jag får det på releasen. Detta är ett spel som lär vara värt varje öre ändå

Postad 19 januari 2009 - 17:30

Postad 19 januari 2009 - 17:38
Morlock står faktiskt bara för 20% av posterna i den här tråden. Han måste ju arbeta sig uppåt.
jo men han behöver ju inte få mig att dregla bara för det!
Postad 19 januari 2009 - 18:20
http://allgamesbeta....agazine-review/Spanish Official PlayStation Magazine Killzone 2 Review
rgz8k2_.jpg 63,46K 0 Antal nerladdningar
Graphics: 9.6
Sound: 9.4
Playability: 9.5
Longevity: 9.3
Online: 9.4
Overall: 9.5
"The years of waiting are worthy, killzone 2 is a masterpiece"
"the most spectacular shooter ever seen in PS3"
"I will give it a 9'7 but i know killzone 3 will surpass it"
Låter bra

Postad 19 januari 2009 - 19:54
enda sättet att ligga ner i KZ2?
hgscoutju7.jpg 97,51K 1 Antal nerladdningar

Känns som jag kommer att få ligga ner en hel del ändå!

Postad 19 januari 2009 - 20:33
Alla troféer i detta spel. Spoilervarning!
http://www.ps3trophi...one-2/trophies/
Är det bara jag som tycker att det är lite tråkiga proportioner mellan valörerna?
Hellre färre och svårare än en massa "jaha, en ny bronze - Vad gjorde jag?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar