![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 06 februari 2008 - 13:55
Det borde inte spela någon roll med splittern. Fungerar den så fungerar den. Verkligheten brukar dock vara en annan och just kontakterna är en av HDMI:s stora svagheter.
Postad 06 februari 2008 - 14:19
Ok... Nja det enda som kommer in i min anläggning är Audioquest så det får bli det märket när jag väl slår till, tack för tipsen annars.
Det var mest splittern jag var orolig över men då bör det inte försämra något.
Nu är jag sugen på en Pioneer FUll HD 50" men man får kanske sansa sig lite

Postad 06 februari 2008 - 14:39
Picture.jpg 151,43K 0 Antal nerladdningar
Inte lika snygg som en XE1 men den kostar ju bara hälften så mycket...

Postad 06 februari 2008 - 14:59
att koppla via analoga ingångarna för att få ut DD+ och Dolby true HD. Det lät helt lågt innan
jag höjde db nivån lite, det är ju lite inställningar att göra på Ep35.ans menyer med. Det konstiga är att när ja koppla analogt på min samsung1400 så lät det inte lägre eller nåt gjorde inga ändringar alls på stärkaren?!!
Fick känslan precis som när ja hade kopplat med optisk innan att Dolby true HD lät mkt lägre
än DD+ varför blir det så??
Vet fortfarande inte om jag ställt in rätt

En ny receiver är ju ett måste framöver!!tänkte köra HD DVD 1 månad nu och sen koppla in analogt till BD.n osv
har ej sett HD DVD på ett bra tag så blir inga BD filmer på ett tag nu!!

Annars är ja nöjd, bra bild såklart ser ingen jätteskillnad mot E1.an så direkt, fjärren kunde ju vart roligare , exakt
likadan som till E1.an!!
tycker spelaren är rätt läcker och smidig, fläkten låter inte mkt!!

Postad 06 februari 2008 - 16:55
Toppenljud, grym bild, låter inget, snygg.. ända minus är att de tar lite längre tid att byta kapitel än med addonet. Men denna är super

Postad 06 februari 2008 - 17:49
Nån som har hört eller sett nåt?
eller blir vi helt utan??

Postad 06 februari 2008 - 17:59
Postad 06 februari 2008 - 18:18
Bara att chansa om man får några filmer då.
Edit: Det var den länken som Doublefix hänvisade till som jag menade.
Vill man jä^las så är det bara att hävda att det ska ingå eftersom att det står på HiFi klubbens hemsida under specar att 5 filmer ingår men det är inget jag orkar med om det nu inte gäller längre, enda anledningen skulle vara Full Metal Jacket

Redigerat av Unregistered33cc6995, 06 februari 2008 - 18:22.
Postad 06 februari 2008 - 18:31
borde legat i kartongen eller så borde filmerna legat med värdelöst!!!
ja ska ha filmerna det är en princip sak, så ja kan sälja av dem sen och köpa 3 nya!!
Redigerat av henke007, 06 februari 2008 - 18:32.
Postad 06 februari 2008 - 19:20
Komplett uppdaterade sin sida i förrgår med uppgifter om att film erbjudade gäller till 29/2. Detta efter att folk härifrån varit i kontakt med med dom och frågat vad som gäller.Är jag den enda som inte förstått hur det blir för oss som köpt spelare efter 1 februari , får vi några filmer om vi får, är det fyra som skulle ligga l lådan i min låda låg där dock inga eller 5 för inskick
Så här står står det nu i annonsen för EP35.
-- Filmerbjudandet gäller t.om. 29/2. Tyvärr är produkten tillfälligt slut, förväntas komma in igen 13/2. --
Postad 06 februari 2008 - 19:40
Jag har ingen skrivare, hur i h-vete hade de tänkt att man ska fylla i det där formuläret,
borde legat i kartongen eller så borde filmerna legat med värdelöst!!!
ja ska ha filmerna det är en princip sak, så ja kan sälja av dem sen och köpa 3 nya!!
Du har väl ngn kompis eller ngn familjemedlem som har en skrivare?
Om inte annat på sitt jobb?
Postad 06 februari 2008 - 19:42
Postad 06 februari 2008 - 19:51
Postad 06 februari 2008 - 20:03
Yeah!

Postad 06 februari 2008 - 20:59
Jag testade uppstartstiden mellan min XA1 och min EP35 med 3 olika filmer. Tiden är tagen från det att jag stänger släden tills dess att filmbolagsloggan dyker upp. Inget nätverkssladd i maskinerna och senaste firmware på bägge två.
Bourne Ultimatum:
EP35: 53 sek XA1: 1 min 16 sek
Shooter:
EP35: 34 sek XA1: 1 min 1 sek
Transformers:
EP35: 55 sek XA1: 1 min 18 sek
Märkbart snabbare men konsigt annars kanske då XA1 är den första spelaren som Toshiba släppte och EP35 är en 3g spelare.
Dessutom skönt att äntligen få se DD+ loggan tändas i förstärkaren

Postad 06 februari 2008 - 21:10
Postad 06 februari 2008 - 21:44
Till EP35 följer det med en HDMI-kabel.Följde det med någon HDMI-kabel?
Postad 06 februari 2008 - 21:50
Följde det med någon HDMI-kabel?
Det följde med när jag köpte HD-E1 så jag antar det följer med en till EP-35 också? Däremot följde det inte med någon när jag köpte min BD - snåljåpar -

Postad 07 februari 2008 - 10:58
Komplett uppdaterade sin sida i förrgår med uppgifter om att film erbjudade gäller till 29/2. Detta efter att folk härifrån varit i kontakt med med dom och frågat vad som gäller.Är jag den enda som inte förstått hur det blir för oss som köpt spelare efter 1 februari , får vi några filmer om vi får, är det fyra som skulle ligga l lådan i min låda låg där dock inga eller 5 för inskick
Så här står står det nu i annonsen för EP35.
-- Filmerbjudandet gäller t.om. 29/2. Tyvärr är produkten tillfälligt slut, förväntas komma in igen 13/2. --
Well, jag skickar iallafall in det utskrivna pdf-formuläret och kopia på mitt EP35-kvittot idag, och räknar iskallt med att filmerna dyker upp, så småningom.

Postad 07 februari 2008 - 17:58

Va över i Linköping o köpte en. Orkade inte ringa innan.
Men de hade en kvar iaf

Vet inte om de hade fler, men han fick iaf leta ett tag inne på lagret innan han hitta
en till mig.
Postad 07 februari 2008 - 21:44
det kommer bli en lång och seg helg i väntans tider

Postad 08 februari 2008 - 17:29
Postad 08 februari 2008 - 18:10
"Hej,
Vi kommer troligtvis inte ta hem fler HD-DVD-spelare.
Med vänlig hälsning
Ingvar Andersson"
Redigerat av Big-Mamba, 08 februari 2008 - 18:11.
Postad 08 februari 2008 - 18:24
Var inte så säker på det. Mejlade Hi-fi klubben och de sa att de troligtvis inte skulle ta in fler HD DVD spelare. Så de behöver ju inte sänka priset ytterligare..
"Hej,
Vi kommer troligtvis inte ta hem fler HD-DVD-spelare.
Med vänlig hälsning
Ingvar Andersson"
????
Ajajajdå, det lät ju INTE bra?!

Postad 08 februari 2008 - 18:57

Postad 09 februari 2008 - 16:17
Kunde inte hålla mig längre. HiFi-Klubben på Södermalm Stockholm hade ett demo-ex kvar av EP-30. Fick den för 2 lax. Hoppas att jag inte gjorde något uselt köp. Detta är ett slags terapi-skrivande just nu - för jag håller på att uppdatera firmwaren. Vilken TID det tar. Jag som har 100-lina... Den är nu på 10/39. Tror jag går ut och tar en lååång promenad. Hoppas att den är värd att vänta på...He, var inne på HiFi-klubben i Malmö och fick tag på en 35:a som var den sista de hade, dock demo. De var riktigt schyssta fick 10% rabatt samt Transformers HD-DVD
Slut på HD-DVD från datorn. SKÖÖÖNT!!!
Edit:
KLART med uppgraderingen, har kollat en stund också...
Vilken skillnad gentemot datorn. Självklart hade jag kopplat via HDMI från datorn - men skillnaden är ändå väldigt stor. Snart kommer resten av Bourne-filmerna och King Kong som jag har beställt.

Redigerat av Tompa123, 10 februari 2008 - 20:12.
Postad 09 februari 2008 - 22:01
Postad 09 februari 2008 - 22:14
Kunde inte hålla mig längre. HiFi-Klubben på Södermalm Stockholm hade ett demo-ex kvar av EP-30. Fick den för 2 lax. Hoppas att jag inte gjorde något uselt köp. Detta är ett slags terapi-skrivande just nu - för jag håller på att uppdatera firmwaren. Vilken TID det tar. Jag som har 100-lina... Den är nu på 10/39. Tror jag går ut och tar en lååång promenad. Hoppas att den är värd att vänta på...He, var inne på HiFi-klubben i Malmö och fick tag på en 35:a som var den sista de hade, dock demo. De var riktigt schyssta fick 10% rabatt samt Transformers HD-DVD
Edit:
KLART med uppgraderingen(via Ethernet), har kollat en stund också...
Vilken skillnad gentemot datorn. Självklart hade jag kopplat via HDMI från datorn - men skillnaden är ändå väldigt stor. Snart kommer resten av Bourne-filmerna och King Kong som jag har beställt.
hehe jag var inne i projektorrummet hos hifiklubben då dom packade ihop din spelare, jag tyckte det var lite sorgligt, den sista hd-dvdn som lämnade affären.
men jag fick demoDVDn i då dom inte hade någon användning för den längre. så det blev jag glad för i varje fall.
hade jag vetat härom dagen,då jag satt med hifiklubben på sveavägen i andra änden av telefonlinjen med möjlighet att paxa den sista EP35, att dom inte skulle få in fler spelare, så hade jag ju slagit till.
Postad 09 februari 2008 - 22:22
Hehe. Se där. Så nära att vi hade setts. Och jag som i början var på väg att avböja förslaget om EP30:an istället för 35:an, som jag hade blivit lovad i telefon. Tur att jag ändrade mig...Kunde inte hålla mig längre. HiFi-Klubben på Södermalm Stockholm hade ett demo-ex kvar av EP-30. Fick den för 2 lax. Hoppas att jag inte gjorde något uselt köp. Detta är ett slags terapi-skrivande just nu - för jag håller på att uppdatera firmwaren. Vilken TID det tar. Jag som har 100-lina... Den är nu på 10/39. Tror jag går ut och tar en lååång promenad. Hoppas att den är värd att vänta på...He, var inne på HiFi-klubben i Malmö och fick tag på en 35:a som var den sista de hade, dock demo. De var riktigt schyssta fick 10% rabatt samt Transformers HD-DVD
Edit:
KLART med uppgraderingen(via Ethernet), har kollat en stund också...
hehe jag var inne i projektorrummet hos hifiklubben då dom packade ihop din spelare, jag tyckte det var lite sorgligt, den sista hd-dvdn som lämnade affären.
men jag fick demoDVDn i då dom inte hade någon användning för den längre. så det blev jag glad för i varje fall.
hade jag vetat härom dagen,då jag satt med hifiklubben på sveavägen i andra änden av telefonlinjen med möjlighet att paxa den sista EP35, att dom inte skulle få in fler spelare, så hade jag ju slagit till.

Förresten, menade du att de inte kommer att ta in fler HDDVD-spelare?
Redigerat av Tompa123, 09 februari 2008 - 22:29.
Postad 09 februari 2008 - 23:45
Postad 10 februari 2008 - 11:33
Hvor god er kvaliteten på E35 på HD og DVD?
Tacker for alle svar!
Postad 10 februari 2008 - 11:36
Redigerat av Twarken, 10 februari 2008 - 11:41.
Postad 10 februari 2008 - 17:18
Dum fråga bara. Skulle ha köpt en 35 igår men efter mycket strul i affär blev det en 30 istället!
Jag har uppdaterat spelaren och ställt HDMI valet på Auto.
Men jag får bara ut pcm ljud till min Yamaha rxv 1800 som har stöd för de nya formaten, är det någon som kan ha nåt tips på vad jag kan gjort fel?
Eller är det någon skillnad med spelarna?
Steffe
Postad 10 februari 2008 - 17:22
Postad 10 februari 2008 - 17:30
Hej
Dum fråga bara. Skulle ha köpt en 35 igår men efter mycket strul i affär blev det en 30 istället!
Men jag får bara ut pcm ljud till min Yamaha rxv 1800 som har stöd för de nya formaten, är det någon som kan ha nåt tips på vad jag kan gjort fel?
Steffe
Jag tror bara det är EP35 som klarar bitstream via hdmi-utgången men är inte 100% säker.
Postad 10 februari 2008 - 17:34
Postad 10 februari 2008 - 18:25
Postad 10 februari 2008 - 18:31
Gå in i setup och välj att spelaren ska mata ut bitstream (eller auto) i stället för PCM.
Både EP30 och EP35 ska klara av att skicka ut 5.1 via hdmi men EP35 klarar däremot också av att strömma ut 7.1 kanaler digtalt via hdmi vilket inte EP30 gör. Sedan skiljer sig antalet analoga utgångar mellan de två spelarna.
Prova dig fram och se vad som händer.
Redigerat av crest, 10 februari 2008 - 18:32.
Postad 10 februari 2008 - 18:36
Hej
Steffe
Jag tror bara det är EP35 som klarar bitstream via hdmi-utgången men är inte 100% säker.
Trodde det endast gällde DTS-HD MA?
Postad 10 februari 2008 - 20:16
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar