Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty 4 : Modern Warfare

3032 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker ni om CoD4? (250 medlem(mar) har röstat)

5 är bäst

1. 1 (8 röster [3.20%])

Procent av omröstning: 3.20%

2. 2 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

3. 3 (5 röster [2.00%])

Procent av omröstning: 2.00%

4. 4 (45 röster [18.00%])

Procent av omröstning: 18.00%

5. 5 (192 röster [76.80%])

Procent av omröstning: 76.80%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 17 december 2007 - 17:04

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Problemet med större bana är att silencer får du när du avsäger dig rödpunktssiktet så det kan bli lite svårt att träffa på större avstånd.

Att ha både silencer och UV jammer på samma gång är inte det kaka på kaka?

Postad 17 december 2007 - 17:07

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Drar motståndaren en UAV så är man ju rökt. Blir bara dubbelt så mycke kaka och alla gillar vi kakor

Postad 17 december 2007 - 17:13

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Motståndarn hade ju fnittrat som skolflickor

Huhh?? Menar du att det är en dålig idé?

Drar motståndaren en UAV så är man ju rökt. Blir bara dubbelt så mycke kaka och alla gillar vi kakor

Huhh igen?? Nån som fattar?

Postad 17 december 2007 - 17:18

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Alltså om vi kör en match och alla kör ljuddämpare på tex MP5 skulle vi vara osynliga på radarn? Motståndaren skulle alltså aldrig veta vart de skulle lägga tex en airstrike.

Är det inte värt att testa? På en mindre bana så klart...

Alternativ att den som inte kör ljuddämpare har UAV igång...Är jag ute å cyklar??

Jag har för mig att har man silencer så syns man inte på kartan när man skjuter, dem som skjuter utan silencer syns ju, Drar dem en UAV så syns man vare sig man har silencer eller inte. Å tvärtom e d me UAV jammer. Å har man båda så e man osynlig.

Postad 17 december 2007 - 17:33

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Ahaaa, så då är det silencer + UAV jammer som gäller. Värt att testa eller?

Postad 17 december 2007 - 17:38

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1 542 inlägg
  • 0
Du kan ju alltid prova...

Postad 17 december 2007 - 17:44

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Nu va det ju inte så jag menade Mr Lifter, det var inte solokarriär utan att alla som är inne och kör en match kör så.

Bara en tanke...

Postad 17 december 2007 - 18:16

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Om ni spelar Search & Destroy eller Domination kan möjligen de två perksen vara nyttiga (framförallt på S&D på trånga banor). Spelar ni Deathmatch finns det ju, enligt mig, bättre perks att använda.

Men du försakar saker som Stopping Power, Double Tap, Sleight of hand (UAV Jammer) och rödpunktssikte (ljuddämpare).

Jag kör med ljuddämpare på min P90, men vill inte försaka Stopping Power. När jag kör LMG är det ett måste med sleight of hand, tar ju en evighet att ladda om annars.

Däremot med sniper rifle kan det ju vara bra med UAV Jammer och ljuddämpare, kombinerat med Claymores.

Så jag tycker det beror på dels vilket spelsätt man spelar, dels vilka vapen man spelar. Sedan påverkar ju även ens eget spelsätt.

Postad 17 december 2007 - 19:06

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
På snipergevär har man inte ljuddämpare, så det blir lite svårt :D
Ljuddämpare/silencer= Du syns inte på radarn när du skjuter, men du syns om fienden får UAV Recon.
UAV Jammer=Du syns på radarn när du skjuter, men inte om fienden får UAV Recon.
Ljuddämpare/silencer+UAV Jammer=Fienden ser dig på Kill Cammen :D

Redigerat av bananplanta, 17 december 2007 - 19:07.

Postad 17 december 2007 - 19:33

Nyluh
  • Nyluh
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Bra grabbar, ni börjar fatta att silencer is the way to go. Har kört med det hela tiden. Bra!

Postad 17 december 2007 - 20:00

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Så då skulle alla kunna köra silencer och vi blir så jäkla bra att fienden aldrig får en airstrike :D

Postad 17 december 2007 - 20:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

På snipergevär har man inte ljuddämpare, så det blir lite svårt :D

Hehe, det har du rätt i. Feltänk av mig.

Postad 17 december 2007 - 23:09

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Däremot kan man, om man har perken Overkill, välja ett snipergevär som primary och ex mp5 med silencer som secondary vapen, då kan man ju springa runt o döda ljudlöst och kunna kasta sig ner i gräset/buskarna o gömma sig tack vare ghilliesuiten :D

Postad 18 december 2007 - 01:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

Bra grabbar, ni börjar fatta att silencer is the way to go. Har kört med det hela tiden. Bra!

Du kör P90 med silencer? Du saknar inte rödpunktssiktet? Iofs så som du kickar ass är det värt prova kanske :D .

Har kört med silencer i 1 match kanske hitills, kanske dags att prova lite nytt nu när man ändå kör om (prestige).

Postad 18 december 2007 - 02:16

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0

nu när man ändå kör om (prestige).

Oooh, wow :D :D
Dessutom finns det ju en Challenge där man ska få ett visst antal kills med ett ljuddämpat vapen för att få 250(?) XP, tror det är i Killer delen. Har för mig att den heter Stealth.

Postad 18 december 2007 - 02:45

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

nu när man ändå kör om (prestige).

Oooh, wow :D ;)
Dessutom finns det ju en Challenge där man ska få ett visst antal kills med ett ljuddämpat vapen för att få 250(?) XP, tror det är i Killer delen. Har för mig att den heter Stealth.

Ja ja retas bara, det var ett stort steg att ta från min lugna allavapenochperksupplåsta position. :D
Stoppa bananen någonstans vettja :D .

Redigerat av genstruktur, 18 december 2007 - 02:48.

Postad 18 december 2007 - 08:20

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
är det ingen annan än jag som istället för att köra prestige jagar alla challenges som går att få?

Postad 18 december 2007 - 08:45

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Måste man välja med en gång, kan man inte lira på lvl 55 och ta alla challanges som Mahti för att sedan sen gå över till prestige?

Postad 18 december 2007 - 10:03

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Måste bara fråga, har ni slutat lira i SWE klanen eller? Var inne mkt förra helgen men ingen av er va inne :D Blir ganska segt efter ett tag att lira med skrikande amerikanare. En jävel satt till och med och sjöng i micen under en hel match :/

Men men jullov nu snart och ska vi inne mycket då, Invita mig om ni lirar då.

Och till ljuddämpar snacket så kan jag inte fatta att ni väljer ljuddämparen före red dot.

Red dot <3

Postad 18 december 2007 - 10:09

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
SWE är inne nästan varje dag. Det brukar vara ok uppslutning vid 20:00 och framåt.

Red dot behövs ju inte på tightare banor, det kan då vara bättre med ljuddämpare, då man blir osynlig när man skjuter. Däremot är man rökt om fienden får en UAV.

Vad gäller prestige mode: You will all turn to the dark side of the force soon :D

Postad 18 december 2007 - 10:15

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

SWE är inne nästan varje dag. Det brukar vara ok uppslutning vid 20:00 och framåt.

Red dot behövs ju inte på tightare banor, det kan då vara bättre med ljuddämpare, då man blir osynlig när man skjuter. Däremot är man rökt om fienden får en UAV.

Vad gäller prestige mode: You will all turn to the dark side of the force soon :D

Aha okej. Jag bruka vara inne vid 21:00 och framåt. Och oftast på helger. Men nu när det är jullov nästa vecka ska jag vara inne oftare.

Angående red dot och ljuddämparen så har du ju rätt där.

Postad 18 december 2007 - 12:59

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Skickade invites till dig i fredags kväll Xunder, men då dög det f*n inte :lol:

Jo, bajsniklas, det kan man göra, man kan gå prestige när som helst.

Postad 18 december 2007 - 13:30

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Skickade invites till dig i fredags kväll Xunder, men då dög det f*n inte :D

Jo, bajsniklas, det kan man göra, man kan gå prestige när som helst.

Haha jo du gjorde ju det. Men självklart fick jag errorskiten :lol:

Hoppas dom släpper patchen snart så man slipper error felet..

Postad 18 december 2007 - 15:07

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Var ju 3 dagar sen du var inloggad t.om :lol:
Jag lirar varje kväll och nog aldrig sett dig online ;D

Postad 18 december 2007 - 15:49

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
E nog inne minst 4 timmar per kväll i ingen Xunder, å ni som inte går Prestige kommer nog göra d snart, vapnen kommer ni få tillbaka rätt så snabbt iaf, ni tappar ju lixom inte era skillz, å så känns d ju jättebra i kroppen när man får challange complete å rank up hela tiden :lol: ...

Postad 18 december 2007 - 20:05

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Men, vad alla ska snacka om mig nu då :lol:

Glömde kanske säga det innan, men är inne mest på helgerna pga läxor på vardagen och jag vill inte var upp för länge på vardagarna.

Men men skit i mig nu:) det är cod4 som ska snackas här. Måste fråga. Har ni testat dom andra spelsätten något? t ex old school och dom?
Jag har inte testat något av dom, men några kanske är roliga. Headquarter låter ganska skoj

Postad 18 december 2007 - 20:16

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1 542 inlägg
  • 0
Jag tycker att search and destroy är bäst just nu :lol:

Sen har jag haft skitkul på team tactical, det blir lite mer strategi när man bara är tre mot tre. Dock saknar man ju sina kycklingungar då och då :D

Postad 18 december 2007 - 20:19

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Jag har inte testat något av dom, men några kanske är roliga. Headquarter låter ganska skoj

HQ är väl favoriten förutom Groundwar, helt ok måste jag säga.
Har prövat hardcore och visst det är bra på sina punkter typ ingen hud osv, men dock nackdelen att du dör av ett enda skott vart som hellst på kroppen, då jag tycker ett hs ska räknas lite mer än om du skjuter någon i foten.
Men nästa generations konsoler kanske det kommer nå sweeta nya grejjer så om du bli skjuten i foten börjar man springa runt och halta, det skulle ju va stenhårt!

Postad 18 december 2007 - 20:25

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Okok :lol: får testa dem till helgen då. Men någon som kan förklara lite hur Headquarter fungerar? Allt jag har hört är att man ska ta över och försvara en byggnad? Är det så eller?

Postad 18 december 2007 - 20:56

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
HQ går till på följande sätt. Det finns en neutral punkt (inget av lagen "äger" den vid matchens början) på kartan som båda lagen kämpar om att ta. Man tar punkten genom att ställa/sätta/lägga sig vid den en viss tid, är typ 5 sekunder. När ett lag tagit punkten ska de försvara den mot det andra laget, som då ska försöka förstöra den genom att på samma sätt som första laget tog den ställa/sättta/lägga sig vid den. Det laget som tog punkten först spawnar inte om förrän den maximala tiden(är 1 minut har jag för mig) man kan hålla en punkt gått ut eller det andra laget tagit punkten. Hajar du? :lol:
HQ är iaf en bra XP-generator :D

Har för tilfället fastnat lite för Hardcore. SaD funkar alltid och HQ o Sabotage är också kul tycker jag. Team Deathmatch och Domination börjar nästan bli lite tjatigt tycker jag.

Redigerat av bananplanta, 18 december 2007 - 21:00.

Postad 18 december 2007 - 21:05

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

HQ går till på följande sätt. Det finns en neutral punkt (inget av lagen "äger" den vid matchens början) på kartan som båda lagen kämpar om att ta. Man tar punkten genom att ställa/sätta/lägga sig vid den en viss tid, är typ 5 sekunder. När ett lag tagit punkten ska de försvara den mot det andra laget, som då ska försöka förstöra den genom att på samma sätt som första laget tog den ställa/sättta/lägga sig vid den. Det laget som tog punkten först spawnar inte om förrän den maximala tiden(är 1 minut har jag för mig) man kan hålla en punkt gått ut eller det andra laget tagit punkten. Hajar du? :lol:
HQ är iaf en bra XP-generator :D

Har för tilfället fastnat lite för Hardcore. SaD funkar alltid och HQ o Sabotage är också kul tycker jag. Team Deathmatch och Domination börjar nästan bli lite tjatigt tycker jag.

jo jag hajar. Tack för en bra förklaring, Bananen ;)

Postad 19 december 2007 - 02:25

Unregisteredb1800611
  • Unregisteredb1800611
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
måste bara säga att det är skitskoj att spela med er, i fredags var vi nog 9 pers ett tag !? Vart lite fundersam hur dessa andra spellägen funka när ni drog igång dom :P

Redigerat av Unregisteredb1800611, 19 december 2007 - 02:26.

Postad 19 december 2007 - 02:27

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Slutar jobbet kl 03, får se om det är nån online när jag kommer hem :P

Postad 19 december 2007 - 02:51

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Fredag blir det coddning om ni är på! Får jag se om ni har kommit fram till några nya taktiker tills dess :P .
Lifter, bananen nyluh, ebola och ni andra....är ni på?

Postad 19 december 2007 - 08:42

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Hell Yeaah!! I'm game!!

Taktik? Absolut! Nu har jag kommit på en ny...Alla kör sniper med gorilladräkten, alla lägger sig platt på marken i en stor klunga (bxghög) så att vi liknar en stor buske eller nåt, vi spelar döda (blundar), och på ett givet tecken ställer vi oss alla upp och skriker waaaaahhhhhhhhh!!!! samtidigt som vi skjuter vilt omkring oss.

Vad tror ni? kan ju funka, om inte annat kanske motståndarna skrattar sig till döds :P

Förresten hur många har gått över till prestigemode? Jag har.

Postad 19 december 2007 - 10:27

Nyluh
  • Nyluh
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Lyssna inte på Ebola, det är ebolafebern som snackar igen :P

Kommer gärna in på fredags-kvällen för ett game.. var ett tag sen jag var inne, men jag var tvungen att klara Mass effect!

Prestige-mode är för nördar. I KILL U ANYWAY, oh yeah.. we're on the same team!

CYAZ :P

Postad 19 december 2007 - 10:33

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Ha ha, ebolafebern, den verkar smitta av sig....

Nördar?! Hur länge ska du harva på level 55? You will all be nörds at some point.

Same team? Jag visste att vi hade en "same team killer" i gruppen, har hela tiden misstänkt att någon skjutit mig i ryggen...

Nyluh: Ebola kolla in fågeln?
Ebola. Ehhh?!?! vilken fåge....Ahhhh min rygg!!! :P

Postad 19 december 2007 - 10:38

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Jag har inte hunnit lira på länge nu känns det som.
Har en polare som är inneboende denna vecka så det blir inte så mycket "alone-time" vid krysslådan.
Så jag kommer nog tidigast in efter julhelgen och så.

Postad 19 december 2007 - 10:53

Nyluh
  • Nyluh
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Same team? Jag visste att vi hade en "same team killer" i gruppen, har hela tiden misstänkt att någon skjutit mig i ryggen...

Nyluh: Ebola kolla in fågeln?
Ebola. Ehhh?!?! vilken fåge....Ahhhh min rygg!!! :P

Hahaha, vänta bara tills din plan går igenom.. "Alla kör sniper med gorilladräkten, alla lägger sig platt på marken i en stor klunga (bxghög)"...

... Is anyone hearing an airstrike coming?
OH DAMN, IT'S NYLUH AGAIN!! BOOOOOOOOOOOM alla dör.
Muhahaa!
Fan jag måste gå till jobbet. Tjingeling

Postad 19 december 2007 - 11:01

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Ikväll då blir det nog lite Bullet time för mig själv, har haft så jäkla mycket nu, jul klappar barn kalas (jo skitkul med båda ungarna fyller år runt jul). Men i kväll får kärringen stiga åt sidan its CoD time.

Postad 19 december 2007 - 14:24

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Ikväll ska nog jag också försöka få spela lite, bara inte chefen hemma hinner ge order om julstädning eller liknande.
Senaste två kvällarna har gått åt till att sätta upp belysning på hela kåken, i bästa "ett päron till farsa" anda.

Hoppas ni är inne vid 22-snåret, ikväll ska jag nog nå lvl 55.

Postad 19 december 2007 - 14:45

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Får be om ursäkt för mitt något snabba försvinnande igår men min ena tös vaknade och var jätteledsen så det var bara att lägga sig där och trösta henne.
När jag väl vaknade till själv vid 01:25 så hade nästan alla slutat spela :P
Så det var bara att gå och lägga sig i sin egen säng. Får bli bättring idag/ikväll efter Heroes! Jag ligger ju hopplöst efter er andra i level. men jag hinner ju fan knappt blinka innan man är knäppt av någon annan.

Nåväl, väl mött ikväll vid 22.00.
Mvh [SWE]Berggren

Redigerat av Berggren, 19 december 2007 - 14:57.

Postad 19 december 2007 - 15:34

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Nån som vet snabbkommandot för att detonera C4 i MP?

Postad 19 december 2007 - 15:54

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Två tryck på reload eller?

Postad 19 december 2007 - 16:15

suazio
  • suazio
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Helloo. Skicka gärna invite till mig med då och då:P Har lagt till dem flesta från gamertag-tråden trorjag, jag heter suazio. Mitt headset fungerar inte som det ska så jag kan inte anävnda det för tillfället tyvärr, har ändå spelat med swe som clantag en del, fast jag tror fan jag aldrig stött på någon annan i swe, körde mest FFA först tills jag upptäckte HQ och sabotgae, inte lirat så mycket TDM.Valde precis att go prestige. Ångrar mig nu, hade precis börjat behärska spelet nägorlunda tyckte jag, ändå tryckte jag på den där förbannade knappen och nu går det mest värdelöst, saknar flera perks och vapen. Och det märket vid ranken jag har nu är bara fult, så nu måste man kämpa för att ta prestige igen för att få bort det :)

Btw, det ska vara två tryck på reload (X), det har fungerat innan, men jag har haft problem med detta just igår att det inte detonerades.

Edit: Måste bara säga att det här spelet är sjukt bra, till er som fortfarande funderar på att köpa det eller inte. Både SP och MP. Helt klart det bästa jag spelat i MP.

Redigerat av suazio, 19 december 2007 - 16:19.

Postad 19 december 2007 - 16:21

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Slutar jobbet kl 03, får se om det är nån online när jag kommer hem :P

Jag sitter nog inne då, tänker hålla på tills jag får prestige level 3, e på rank 50 på prestige level 2 nu=) *i need 2 get a life*

/Prestigenörden

Postad 19 december 2007 - 17:09

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Det var i morse silly :P Började ännu tidigare idag, så jag slutar 23-23.30 ungefär, då bör det väl vara nån kvar inne?

Nu har de ju genomfört ändringarna i spelformerna för de som inte märkt det. Bl a så är Showdown med som ny karta på alla och så är Team Hardcore uppdelat så man kan välja antingen TDM eller SaD.

Redigerat av bananplanta, 19 december 2007 - 17:11.

Postad 19 december 2007 - 17:25

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Två tryck på reload eller?

Ah det var det :P Tack så mycket :)

Postad 19 december 2007 - 17:56

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Det var i morse silly :P Började ännu tidigare idag, så jag slutar 23-23.30 ungefär, då bör det väl vara nån kvar inne?

Nu har de ju genomfört ändringarna i spelformerna för de som inte märkt det. Bl a så är Showdown med som ny karta på alla och så är Team Hardcore uppdelat så man kan välja antingen TDM eller SaD.

Ursäkta mig så hiimla mkt då.... men som sagt jag kommer va där hela kvällen...

Postad 19 december 2007 - 18:00

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Sitter på jobbet nu och är så sjukt cod sugen, måtte jag bara få spela en stund ikväll :P . I'm so friggin' frustrated right now I feel like headbutt a kitten!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.