Att ha både silencer och UV jammer på samma gång är inte det kaka på kaka?
![]() |
![]() |
![]() |
409:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
519:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 17 december 2007 - 17:04
Att ha både silencer och UV jammer på samma gång är inte det kaka på kaka?
Postad 17 december 2007 - 17:07
Postad 17 december 2007 - 17:13
Motståndarn hade ju fnittrat som skolflickor
Huhh?? Menar du att det är en dålig idé?
Drar motståndaren en UAV så är man ju rökt. Blir bara dubbelt så mycke kaka och alla gillar vi kakor
Huhh igen?? Nån som fattar?
Postad 17 december 2007 - 17:18
Alltså om vi kör en match och alla kör ljuddämpare på tex MP5 skulle vi vara osynliga på radarn? Motståndaren skulle alltså aldrig veta vart de skulle lägga tex en airstrike.
Är det inte värt att testa? På en mindre bana så klart...
Alternativ att den som inte kör ljuddämpare har UAV igång...Är jag ute å cyklar??
Jag har för mig att har man silencer så syns man inte på kartan när man skjuter, dem som skjuter utan silencer syns ju, Drar dem en UAV så syns man vare sig man har silencer eller inte. Å tvärtom e d me UAV jammer. Å har man båda så e man osynlig.
Postad 17 december 2007 - 17:33
Postad 17 december 2007 - 17:44
Bara en tanke...
Postad 17 december 2007 - 18:16
Men du försakar saker som Stopping Power, Double Tap, Sleight of hand (UAV Jammer) och rödpunktssikte (ljuddämpare).
Jag kör med ljuddämpare på min P90, men vill inte försaka Stopping Power. När jag kör LMG är det ett måste med sleight of hand, tar ju en evighet att ladda om annars.
Däremot med sniper rifle kan det ju vara bra med UAV Jammer och ljuddämpare, kombinerat med Claymores.
Så jag tycker det beror på dels vilket spelsätt man spelar, dels vilka vapen man spelar. Sedan påverkar ju även ens eget spelsätt.
Postad 17 december 2007 - 19:06

Ljuddämpare/silencer= Du syns inte på radarn när du skjuter, men du syns om fienden får UAV Recon.
UAV Jammer=Du syns på radarn när du skjuter, men inte om fienden får UAV Recon.
Ljuddämpare/silencer+UAV Jammer=Fienden ser dig på Kill Cammen

Redigerat av bananplanta, 17 december 2007 - 19:07.
Postad 17 december 2007 - 19:33
Postad 17 december 2007 - 20:00

Postad 17 december 2007 - 20:31
Hehe, det har du rätt i. Feltänk av mig.På snipergevär har man inte ljuddämpare, så det blir lite svårt
Postad 17 december 2007 - 23:09

Postad 18 december 2007 - 01:58
Bra grabbar, ni börjar fatta att silencer is the way to go. Har kört med det hela tiden. Bra!
Du kör P90 med silencer? Du saknar inte rödpunktssiktet? Iofs så som du kickar ass är det värt prova kanske

Har kört med silencer i 1 match kanske hitills, kanske dags att prova lite nytt nu när man ändå kör om (prestige).
Postad 18 december 2007 - 02:16
nu när man ändå kör om (prestige).
Oooh, wow

Dessutom finns det ju en Challenge där man ska få ett visst antal kills med ett ljuddämpat vapen för att få 250(?) XP, tror det är i Killer delen. Har för mig att den heter Stealth.
Postad 18 december 2007 - 02:45
nu när man ändå kör om (prestige).
Oooh, wow![]()
Dessutom finns det ju en Challenge där man ska få ett visst antal kills med ett ljuddämpat vapen för att få 250(?) XP, tror det är i Killer delen. Har för mig att den heter Stealth.
Ja ja retas bara, det var ett stort steg att ta från min lugna allavapenochperksupplåsta position.

Stoppa bananen någonstans vettja

Redigerat av genstruktur, 18 december 2007 - 02:48.
Postad 18 december 2007 - 08:20
Postad 18 december 2007 - 08:45
Postad 18 december 2007 - 10:03

Men men jullov nu snart och ska vi inne mycket då, Invita mig om ni lirar då.
Och till ljuddämpar snacket så kan jag inte fatta att ni väljer ljuddämparen före red dot.
Red dot <3
Postad 18 december 2007 - 10:09
Red dot behövs ju inte på tightare banor, det kan då vara bättre med ljuddämpare, då man blir osynlig när man skjuter. Däremot är man rökt om fienden får en UAV.
Vad gäller prestige mode: You will all turn to the dark side of the force soon

Postad 18 december 2007 - 10:15
SWE är inne nästan varje dag. Det brukar vara ok uppslutning vid 20:00 och framåt.
Red dot behövs ju inte på tightare banor, det kan då vara bättre med ljuddämpare, då man blir osynlig när man skjuter. Däremot är man rökt om fienden får en UAV.
Vad gäller prestige mode: You will all turn to the dark side of the force soon
Aha okej. Jag bruka vara inne vid 21:00 och framåt. Och oftast på helger. Men nu när det är jullov nästa vecka ska jag vara inne oftare.
Angående red dot och ljuddämparen så har du ju rätt där.
Postad 18 december 2007 - 12:59

Jo, bajsniklas, det kan man göra, man kan gå prestige när som helst.
Postad 18 december 2007 - 13:30
Skickade invites till dig i fredags kväll Xunder, men då dög det f*n inte
Jo, bajsniklas, det kan man göra, man kan gå prestige när som helst.
Haha jo du gjorde ju det. Men självklart fick jag errorskiten

Hoppas dom släpper patchen snart så man slipper error felet..
Postad 18 december 2007 - 15:07

Jag lirar varje kväll och nog aldrig sett dig online ;D
Postad 18 december 2007 - 15:49

Postad 18 december 2007 - 20:05

Glömde kanske säga det innan, men är inne mest på helgerna pga läxor på vardagen och jag vill inte var upp för länge på vardagarna.
Men men skit i mig nu:) det är cod4 som ska snackas här. Måste fråga. Har ni testat dom andra spelsätten något? t ex old school och dom?
Jag har inte testat något av dom, men några kanske är roliga. Headquarter låter ganska skoj
Postad 18 december 2007 - 20:16

Sen har jag haft skitkul på team tactical, det blir lite mer strategi när man bara är tre mot tre. Dock saknar man ju sina kycklingungar då och då

Postad 18 december 2007 - 20:19
Jag har inte testat något av dom, men några kanske är roliga. Headquarter låter ganska skoj
HQ är väl favoriten förutom Groundwar, helt ok måste jag säga.
Har prövat hardcore och visst det är bra på sina punkter typ ingen hud osv, men dock nackdelen att du dör av ett enda skott vart som hellst på kroppen, då jag tycker ett hs ska räknas lite mer än om du skjuter någon i foten.
Men nästa generations konsoler kanske det kommer nå sweeta nya grejjer så om du bli skjuten i foten börjar man springa runt och halta, det skulle ju va stenhårt!
Postad 18 december 2007 - 20:25

Postad 18 december 2007 - 20:56

HQ är iaf en bra XP-generator

Har för tilfället fastnat lite för Hardcore. SaD funkar alltid och HQ o Sabotage är också kul tycker jag. Team Deathmatch och Domination börjar nästan bli lite tjatigt tycker jag.
Redigerat av bananplanta, 18 december 2007 - 21:00.
Postad 18 december 2007 - 21:05
HQ går till på följande sätt. Det finns en neutral punkt (inget av lagen "äger" den vid matchens början) på kartan som båda lagen kämpar om att ta. Man tar punkten genom att ställa/sätta/lägga sig vid den en viss tid, är typ 5 sekunder. När ett lag tagit punkten ska de försvara den mot det andra laget, som då ska försöka förstöra den genom att på samma sätt som första laget tog den ställa/sättta/lägga sig vid den. Det laget som tog punkten först spawnar inte om förrän den maximala tiden(är 1 minut har jag för mig) man kan hålla en punkt gått ut eller det andra laget tagit punkten. Hajar du?
HQ är iaf en bra XP-generator
Har för tilfället fastnat lite för Hardcore. SaD funkar alltid och HQ o Sabotage är också kul tycker jag. Team Deathmatch och Domination börjar nästan bli lite tjatigt tycker jag.
jo jag hajar. Tack för en bra förklaring, Bananen

Postad 19 december 2007 - 02:25

Redigerat av Unregisteredb1800611, 19 december 2007 - 02:26.
Postad 19 december 2007 - 02:51

Lifter, bananen nyluh, ebola och ni andra....är ni på?
Postad 19 december 2007 - 08:42
Taktik? Absolut! Nu har jag kommit på en ny...Alla kör sniper med gorilladräkten, alla lägger sig platt på marken i en stor klunga (bxghög) så att vi liknar en stor buske eller nåt, vi spelar döda (blundar), och på ett givet tecken ställer vi oss alla upp och skriker waaaaahhhhhhhhh!!!! samtidigt som vi skjuter vilt omkring oss.
Vad tror ni? kan ju funka, om inte annat kanske motståndarna skrattar sig till döds

Förresten hur många har gått över till prestigemode? Jag har.
Postad 19 december 2007 - 10:27

Kommer gärna in på fredags-kvällen för ett game.. var ett tag sen jag var inne, men jag var tvungen att klara Mass effect!
Prestige-mode är för nördar. I KILL U ANYWAY, oh yeah.. we're on the same team!
CYAZ

Postad 19 december 2007 - 10:33
Nördar?! Hur länge ska du harva på level 55? You will all be nörds at some point.
Same team? Jag visste att vi hade en "same team killer" i gruppen, har hela tiden misstänkt att någon skjutit mig i ryggen...
Nyluh: Ebola kolla in fågeln?
Ebola. Ehhh?!?! vilken fåge....Ahhhh min rygg!!!

Postad 19 december 2007 - 10:38
Har en polare som är inneboende denna vecka så det blir inte så mycket "alone-time" vid krysslådan.
Så jag kommer nog tidigast in efter julhelgen och så.
Postad 19 december 2007 - 10:53
Same team? Jag visste att vi hade en "same team killer" i gruppen, har hela tiden misstänkt att någon skjutit mig i ryggen...
Nyluh: Ebola kolla in fågeln?
Ebola. Ehhh?!?! vilken fåge....Ahhhh min rygg!!!
Hahaha, vänta bara tills din plan går igenom.. "Alla kör sniper med gorilladräkten, alla lägger sig platt på marken i en stor klunga (bxghög)"...
... Is anyone hearing an airstrike coming?
OH DAMN, IT'S NYLUH AGAIN!! BOOOOOOOOOOOM alla dör.
Muhahaa!
Fan jag måste gå till jobbet. Tjingeling
Postad 19 december 2007 - 11:01
Postad 19 december 2007 - 14:24
Senaste två kvällarna har gått åt till att sätta upp belysning på hela kåken, i bästa "ett päron till farsa" anda.
Hoppas ni är inne vid 22-snåret, ikväll ska jag nog nå lvl 55.
Postad 19 december 2007 - 14:45
När jag väl vaknade till själv vid 01:25 så hade nästan alla slutat spela

Så det var bara att gå och lägga sig i sin egen säng. Får bli bättring idag/ikväll efter Heroes! Jag ligger ju hopplöst efter er andra i level. men jag hinner ju fan knappt blinka innan man är knäppt av någon annan.
Nåväl, väl mött ikväll vid 22.00.
Mvh [SWE]Berggren
Redigerat av Berggren, 19 december 2007 - 14:57.
Postad 19 december 2007 - 16:15

Btw, det ska vara två tryck på reload (X), det har fungerat innan, men jag har haft problem med detta just igår att det inte detonerades.
Edit: Måste bara säga att det här spelet är sjukt bra, till er som fortfarande funderar på att köpa det eller inte. Både SP och MP. Helt klart det bästa jag spelat i MP.
Redigerat av suazio, 19 december 2007 - 16:19.
Postad 19 december 2007 - 16:21
Slutar jobbet kl 03, får se om det är nån online när jag kommer hem
Jag sitter nog inne då, tänker hålla på tills jag får prestige level 3, e på rank 50 på prestige level 2 nu=) *i need 2 get a life*
/Prestigenörden
Postad 19 december 2007 - 17:09

Nu har de ju genomfört ändringarna i spelformerna för de som inte märkt det. Bl a så är Showdown med som ny karta på alla och så är Team Hardcore uppdelat så man kan välja antingen TDM eller SaD.
Redigerat av bananplanta, 19 december 2007 - 17:11.
Postad 19 december 2007 - 17:56
Det var i morse silly
Började ännu tidigare idag, så jag slutar 23-23.30 ungefär, då bör det väl vara nån kvar inne?
Nu har de ju genomfört ändringarna i spelformerna för de som inte märkt det. Bl a så är Showdown med som ny karta på alla och så är Team Hardcore uppdelat så man kan välja antingen TDM eller SaD.
Ursäkta mig så hiimla mkt då.... men som sagt jag kommer va där hela kvällen...
Postad 19 december 2007 - 18:00

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar