Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
Postad 04 september 2008 - 10:27
Postad 04 september 2008 - 11:02
ff13 utvecklas ju på pc... så lär ju visa sig vilken port som blir bäst :>Ett spel som kanske kommer vara mer interessant att jämföra är Final Fantasy XIII fast jag tror att det kommer luta mer åt PS3 hållet eftersom Square har programerat för PS3 och X360 Versionen blir "bara" en port som görs av ett annat företag, eller var det ett annat team inom square?
![]()
Men det skulle vara konstigt ifall det ser bättre ut på X360
Postad 04 september 2008 - 12:31
ff13 utvecklas ju på pc... så lär ju visa sig vilken port som blir bäst :>
Alla spel utvecklas ju på PC, ordet du söker är nog "för" och då lär Xbox360 bli bättre?
Postad 04 september 2008 - 13:51
"The content will be the same on all platforms," said Kitase. "However, we have yet to determine how many discs will be required for the 360 version. We'll have to consider the differences between formats. Currently the game is being built on PC, where it's actually functional. We're still focusing on making it work on PS3, so it's difficult to know how long the process of taking it to 360 will take."
Kitase continued: "Now that we're developing on a PC base, the pace is going a bit faster," Kitase said. "We haven't introduced new footage of the game, but we should be able to show something new in the near future." Hopefully during the TGS (in September)...
Och de snackar också om spelet som en 360-port. Först görs PS3 versionen klar och lokaliseras, sedan börjar arbetet med 360. Men det är klart, det är ju ingen direkt port utan det görs på PC och "förs över/anpassas" till PS3 kan jag tänka mig. Och sedan sker samma sak med 360 v.
Square Enix claims the game is still far too early in development to reveal (or even speculate at) a release date, though the company did reveal their current work schedule: First, the company will finish the Japanese PlayStation 3 version, which will then be localized for North America and Europe.
Once that’s completed, work will begin on the Xbox 360 version.
Även om de säger att innehållet ska vara lika så borde det vara viss skillnad.. men det återstår att se.
Postad 04 september 2008 - 14:29
Alla spel utvecklas ju på PC, ordet du söker är nog "för" och då lär Xbox360 bli bättre?
undrans varför SE säger dom _bytt_ till en pc platform nu då o.O
Postad 04 september 2008 - 15:30
undrans varför SE säger dom _bytt_ till en pc platform nu då o.O
De menar självklart att koden skrivs och testas på PC, istället för att testas i en PS3/Xbox360. Då utvecklas ju spelet nu för PC, kanske inte i försäljningssyfte men det har ytterst lite med saken att göra. De "testade" säkert på PS3 innan men nu har de bytt kanske för att Xbox360 kom in i bilden.
Postad 04 september 2008 - 18:17
Idag kommer pure demona ( som är ett motorstorm liknande spel vad jag förstår)upp på psn store och på xbox live.Intressant om någon vill jämföra dom.Har själv nu jämfört battlefield bad company och tycker rent subjektivt att xbox versionen ser bättre ut.Mera stuns i färgerna och bättre djup i bilden på något sätt.Och det är inget som går att justera med inställningarna på tven. (samsung m86).Någon som är av annan åsikt?
Och full rgb var på..
Du vet att M86:an också måste ställas in efter Full eller Limited RGB? Alltså HDMI Black: Low eller Normal. Low för limited och Normal för full. Fast det kanske du redan visste

Skillnaden mellan verisionerna kan jag inte yttra mig om eftersom jag bara har PS3 men det jag sett av 360 är att den överlag verkar ha starkare färger. Vet inte om det är bra eller dåligt. Vissa spel kan det va bra i medans man i andra spel vill ha mer naturliga färger.
Postad 05 september 2008 - 16:49
Postad 05 september 2008 - 21:56
PS3 börjar dra ifrån av trailers att döma, men än så länge ser jag inte det som en anledning att skaffa en PS3. När slim-modellen kommer blir det nog ett köp förutsatt att konsollen kickat igång vid det laget. Blev vare sig en PS2 eller PSP förrän slim-versionerna kom.
I agree to disagree

Efter att ha sett en hel del in-game gameplay av Gears of War 2 så tycker jag personligen att Microsoft tillsammans med Epic visar att PS3 inte alls har kommit om utan att båda har kraft till väldigt kraftiga spel.
Att dra ifrån är att man då ska se tydlig skillnad och jag kan ärligt inte se PS3 vara på G att dra ifrån när jag jämför Killzone 2 och Gears 2. För mig är dessa 2 de närmast liggande spelen som pressar respektive maskin hårdast.
Postad 05 september 2008 - 22:25
Fast ska jag vara ärlig, den Xbox 360 ägare jag är så ser faktiskt Killzone 2 mycket bättre ut i grafik MEN Gears of war 2 lär vara mycket mycket roligare, i alla fall för mig, eftersom jag älskade verkligen första delen och spelar det fortfarande online.I agree to disagree
Efter att ha sett en hel del in-game gameplay av Gears of War 2 så tycker jag personligen att Microsoft tillsammans med Epic visar att PS3 inte alls har kommit om utan att båda har kraft till väldigt kraftiga spel.
Att dra ifrån är att man då ska se tydlig skillnad och jag kan ärligt inte se PS3 vara på G att dra ifrån när jag jämför Killzone 2 och Gears 2. För mig är dessa 2 de närmast liggande spelen som pressar respektive maskin hårdast.
Postad 05 september 2008 - 22:30
Fast ska jag vara ärlig, den Xbox 360 ägare jag är så ser faktiskt Killzone 2 mycket bättre ut i grafik MEN Gears of war 2 lär vara mycket mycket roligare, i alla fall för mig, eftersom jag älskade verkligen första delen och spelar det fortfarande online.
Ja du får gärna ha den åsikten. Men jag tycker personligen att texturerna på miljö och gubbar är enormt mycket bättre på Gears 2, samt att detaljrikedomen på fiender och vänner är betydligt högre. Dessutom är inte byggnader lika släta som Killzone 2.
Dock briljerar KZ2 med extremt välgjorda animationer där Gears 2 känns stelt i gubbarnas rörelse, antagligen för mycket anabola. Dessutom är det stundtals väldigt mycket effekter på skärmen och miljöerna är rätt stora.
Postad 05 september 2008 - 23:25
Postad 23 september 2008 - 18:08
Graphics
I love the mech design of the Armored Core series, but tech has never been a strongpoint of the franchise. The PS3 version suffers from serious slowdown, as opposed to the smoother 360 version.
http://xbox360.ign.c...2/912354p2.html
Armored Core, som trevligt nog fick 8/10 på IGN. Verkar vara ett helt ok mechspel om man gillar sånt.
Postad 23 september 2008 - 18:23

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 september 2008 - 18:28.
Postad 23 september 2008 - 19:45
Som tur är verkar dock den tiden vara förbi nu och spelen kan komma till sin fulla rätt i båda
versionerna och i dom fallen verkar det ju faktiskt som att det är 360-versionerna som kommer
till korta nu istället, nu senast NHL 09 och Star Wars Force Unleached där 360-versionerna både har
lidit av mera screentearing och slowdowns än på PS3. Som sagt, som tur är tiden förbi då 360-versionen
av multispelen nästan alltid var den bästa..
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 23 september 2008 - 19:45.
Postad 23 september 2008 - 20:02
Text.....

Postad 23 september 2008 - 20:04
Ja vilken tur va, dock har du fel info men vi kan ju låtsas iaf.
Det stämmer ganska bra med vad jag hört faktiskt. Tror dock skillnaderna inte är annat än väldigt minimala i vilket fall somhelst så har man ingen PS3 behöver man nog inte böla över det. Peter Moore sa ju också att de skulle utveckla bättre för PS3 i framtiden så det låter väl inte helt orimligt?
Postad 23 september 2008 - 20:31
Chromehounds sålde ju nästan en halv miljonFinns det någon utanför japan som öht spelar dessa spel?

Om jag fick en krona för varje gång jag hörde dettasom tur är tiden förbi då 360-versionen

Eller liknande typ: Nu har PS3 dragit ifrån 360 för att de leder några veckor. Jag gillar när man tar många stickprov under lång tid i sina analyser.
Inte för att jag vet om det du säger stämmer. Har Eurogamer kommit med någon ny versus? Kommer inte in på sidan.
Postad 23 september 2008 - 20:51
Postad 23 september 2008 - 21:11
Men iaf, oavsett vilken plattform som "vinner" så är skillnaderna så små i dom flesta fall att letar
man inte efter dom så hittar man dom inte. Men när PS3 var ny på marknaden så fick den ju en hel
del portar från 360 som blev mer eller mindre ganska så taskigt gjorda, så är det inte längre och det var
även huvudpoängen med mitt förra inlägg. Ang. försäljning så är väl 360 den som säljer sämst worldwide
i dagsläget, den ligger sist i Japan(efter Wii och PS3), sist i EU(efter Wii och PS3) och tvåa i USA(efter Wii)
men idag säljs det ju lika mycket PS3 som 360 i US ungefär.
Postad 23 september 2008 - 21:41
Det är det ju. Det är ju precis det som var poängen med mitt inlägg om Armored Core, att visa att det händer än idag.360 som blev mer eller mindre ganska så taskigt gjorda, så är det inte längre och det var
även huvudpoängen med mitt förra inlägg.
Annars har du rätt i att det blivit bättre, men 360 lär fortfarande leda. Klart jag måste kolla senaste Eurogamer för att verifiera det och det funkar inte nu =/.
Postad 24 september 2008 - 00:17
Redigerat av andrei68, 24 september 2008 - 00:19.
Postad 24 september 2008 - 06:07
Det är det ju. Det är ju precis det som var poängen med mitt inlägg om Armored Core, att visa att det händer än idag.
Ok, Armored Core är väl så då, kommer aldrig att spela det så jag kan verifiera ändå.
Men kan du dra några fler exempel på _nya_ spel som är så då eller tar det stopp där?
Tycker däremot att det är lite småroligt att storspel som Star Wars: The Force Unleached
inte bara ser lika bra ut som till 360 utan t.o.m ser bättre ut på PS3 nu oxå. Men det är väl den
naturliga evolutionen när det är en lite "starkare" maskin.

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 24 september 2008 - 06:14.
Postad 24 september 2008 - 06:39
Jo många av dom spelen som tidigare portats från 360 till PS3 har definitivt blivit lidande, tveklöst.
Som tur är verkar dock den tiden vara förbi nu och spelen kan komma till sin fulla rätt i båda
versionerna och i dom fallen verkar det ju faktiskt som att det är 360-versionerna som kommer
till korta nu istället, nu senast NHL 09 och Star Wars Force Unleached där 360-versionerna både har
lidit av mera screentearing och slowdowns än på PS3. Som sagt, som tur är tiden förbi då 360-versionen
Och bevisen är var?
Postad 24 september 2008 - 06:42
källan IGN Insiders Head-2-head.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 24 september 2008 - 06:43.
Postad 24 september 2008 - 06:47
Jag vet inte vad för bevis du är ute efter men om det var ang Star Wars så är
källan IGN Insiders Head-2-head.
Och hur funkar det? Är det bara en film?
Annars tycker jag vi ska hålla i hästarna och som vanligt vänta på lite mer faktabevisade tester så som Eurogamer gör.
Har ju redan varit en hel del spel där folk sprungit runt i cirklar och påstått att PS3 gått om innan, men när det väl kommer till det riktiga testen så är det bara önsketänkande igen.
Postad 24 september 2008 - 06:54
där dom går i genom allt från grafik, ljud till kontroll och onlinedel etc.
IGN är bland dom största spelsiter i världen men vänta på Eurogamer du.
Postad 24 september 2008 - 06:57
Nää, det är en 7-9 sidor lång "sida vid sida" jämförelse där dom klyver hårstrån i princip
där dom går i genom allt från grafik, ljud till kontroll och onlinedel etc.
IGN är bland dom största spelsiter i världen men vänta på Eurogamer du.
Har tyvärr inte tillgång till de sakerna.
Annars så vet jag då inte. Eurogamer fokuserar endast på grafiken och är nog en av de få med sin utrustning, att de dessutom tar hjälp av proffsen på Beyond3D forumet är en också trevligt, som när bevisen för lägre upplösning på GTA IV till PS3 kom fram.
Säger inte att IGN's är sämre, men ur grafisk synpunkt kan de knappast vara bättre. Eurogamer mäter upp FPS med sina capturemaskiner och bevisade också att GTA IV hade lägre FPS på PS3 trots att en del folk "kände" att det skulle ha sämre på 360.
Du har inte möjlighet att kopiera till ett dokument och PMA eller lägga upp?
Postad 24 september 2008 - 07:04
tyvärr inte kopiera in några citat därifrån just nu då jag sitter bakom ett störigt nätfilter
som blockerar IGN(och nästan alla andra spelsiter med för den delen), men kan ordna det
ikväll i så fall..
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 24 september 2008 - 07:11.
Postad 24 september 2008 - 07:20
Postad 24 september 2008 - 07:29
så tog jag för givet att det var från testet du ville se, inte något dokument med vilken utrustning
dom använder när dom testar spelen, som jag iofs inte har en aning om iaf.
Men för mig är ljudet så gott som lika viktigt som grafiken iaf, så ett test med _enbart_
grafiken är inte lika intressant för mig. En 18GB stor ljud-del tex i ett spel är mäktigt(MGS4).
Postad 24 september 2008 - 07:34
När du skriver "Du har inte möjlighet att kopiera till ett dokument och PMA eller lägga upp?"
så tog jag för givet att det var från testet du ville se, inte något dokument med vilken utrustning
dom använder när dom testar spelen, som jag iofs inte har en aning om iaf.
Men för mig är ljudet så gott som lika viktigt som grafiken iaf, så ett test med _enbart_
grafiken är inte lika intressant för mig. En 18GB stor ljud-del tex i ett spel är mäktigt(MGS4).
Läs trådens rubrik, står inget om ljud och då skippar vi det.
Ska man som seriös journalist jämföra grafiken i 2 spel och göra uttalande om vilken som har högst FPS, ja då ska man ha belägg för det genom mätningar på maskin. Inte det gamla vanliga, "det känns".........
Så ja, hur de kommer fram till sina slutsatser och endast grafik för de lär de väl skriva i början.
För övrigt så har IGN gett PS3 versionen av Baja: Edge of Control extremt sämre betyg än 360. 4.9 mot 6.9. Måste vara något slags av rekord, trist dock.
PS3:
http://ps3.ign.com/o...2/14240391.html
360:
http://xbox360.ign.c...2/14240390.html
Redigerat av PalmiNio, 24 september 2008 - 07:34.
Postad 24 september 2008 - 12:16
Läs trådens rubrik, står inget om ljud och då skippar vi det.
Ska man som seriös journalist jämföra grafiken i 2 spel och göra uttalande om vilken som har högst FPS, ja då ska man ha belägg för det genom mätningar på maskin. Inte det gamla vanliga, "det känns".........
Så ja, hur de kommer fram till sina slutsatser och endast grafik för de lär de väl skriva i början.
För övrigt så har IGN gett PS3 versionen av Baja: Edge of Control extremt sämre betyg än 360. 4.9 mot 6.9. Måste vara något slags av rekord, trist dock.
PS3:
360:
Det är vad som känns som spelar roll, det är väl inte gjort för att maskiner ska spela på dom? Utan människor? Visst man kanske inte ska använda ord som "högre fps" utan mer ord som "flyter mjukare". Jag skiter fullständigt i vad en maskin säger, det är upplevelsen jag får som spelar roll. Meningslöst med sånna mätningar.
Postad 24 september 2008 - 12:33
Ganska faschinerande att de inte ens lyckas få ett spel som ser ut att komma direkt från förra generationen att en flyta på. 2/10 i betyg för grafiken på PS3-versionen.För övrigt så har IGN gett PS3 versionen av Baja: Edge of Control extremt sämre betyg än 360. 4.9 mot 6.9. Måste vara något slags av rekord, trist dock.
PS3:
360:
De kanske hade missat att bakåtkompatibiliteten numera är borttaget...
Postad 24 september 2008 - 12:56
Enligt Eurogamer så blir de förbannade på att Wipeout HD får allt annat att se ut som skit:
WipEout HD has left me agitated and dissatisfied because the crisp 1080p visuals and rock solid 60fps presentation have made me realise just how compromised the Great HD Gaming Revolution has been.
We've become so accustomed to accepting 720p resolutions and mostly stable 30fps frame rates as the best we can expect that when something really does take full advantage of the display technology available, it can't help make everything else look like a half measure.
In other words, WipEout HD looks f**king phenomenal.
Källa; http://www.eurogamer...ticle_id=238638
PS3 kan, vill och vågar

Redigerat av Unregistered50fe2819, 24 september 2008 - 13:02.
Postad 24 september 2008 - 13:03
Wipeout HD
Imorgon kör vi.

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 24 september 2008 - 13:03.
Postad 24 september 2008 - 13:28
Sugen på att skaffa en av dessa men vet inte vilken ;I
Postad 24 september 2008 - 13:41
Så hur ligger det till som nu igentligen? Är spelen på 360 generellt finare/vackrare än PS3 eller har PS3 kommit ikapp så det är lika nu? Eller har dom äntligen börjat utnyttja kraften i cell cpu`n ?
spelar det nån roll? köp den med flest intressanta spel istället för att stirra blint på grafiken =).
Postad 24 september 2008 - 13:50
Jag spelar definitivt flitigast på 360 men inte pga grafiken utan pga att jag tycker kontrollen känns bättre.
Nåväl.
Har köpt NHL 09 till 360 och tankat demot till PS3.
Skillnad syns kanske inte, men den upplevs.
När det händer mycket på skärmen hackar 360-versionen lite smått medans PS3an klarar det fint.
Jag köper PS3 versionen imorgon, så jag får se om de lider av samma problem med fullversionen.
360 versionen av FIFA 09 tycker jag ser betydligt bättre ut än PS3 versionen, konstigt nog.
Men som ovantsående skribent, stirra dig inte blind på grafiken.
OT, Wipeout kommer bli trevligt!
Postad 24 september 2008 - 15:00
700 knyck sen ser jag dig i backspegeln!
Det kommer du att göra..sekunden innan jag varvat dig.

Postad 24 september 2008 - 15:13
Baja är tydligen också en katastrof (något du alltså nyss felaktigt påstod inte inträffade längre). FIFA 09 ligger efter 360-versionen. Jag har inte tagit reda på mycket mer om de nya, jag inväntar Eurogamers test. Här har du deras senaste:Ok, Armored Core är väl så då, kommer aldrig att spela det så jag kan verifiera ändå.
Men kan du dra några fler exempel på _nya_ spel som är så då eller tar det stopp där?
http://www.eurogamer...ticle_id=202449
UT3, The Bourne Conspiracy, Top Spin 3, och Iron Man - alla bättre på 360. Battlefield BC - lika bra, aningen bättre online på 360 (grafiskt).
Kollar man titlar i testet dessförinnan så är det genomgående 360-dominans med framerate och aliasingproblem som de största felen med PS3-versionerna. Viking som jag spelar nu var tydligen mycket sämre på PS3 - därför jag är glad att jag har en 360 när det kommer till multiplattform för man kan i 99% av fallen räkna med att den är bättre eller lika bra som PS3s dito.
Det var ett tag sen de gjorde något nytt nu, beror väl på att inte så mycket släppts. INGEN av dessa ronder har vunnits av PS3 och jag kommer inte deklarera att PS3 har "gått om" förrän jag får hårda bevis på motsatsen. Och då menar jag inte bara ett enda test av ett visst antal spel som kom ut under 1-2 månader, utan att det ska fortsätta sedan eferåt med genomgående högre kvalité på spelen till PS3.
Postad 24 september 2008 - 15:22
Gällande multiplattformsspel är 360 i ledningen. Läs Eurogamers tester jag nyss länkade till. Klar skillnad.Så hur ligger det till som nu igentligen? Är spelen på 360 generellt finare/vackrare än PS3 eller har PS3 kommit ikapp så det är lika nu? Eller har dom äntligen börjat utnyttja kraften i cell cpu`n ?
Men du jämför väl knappast mot båda konsolerna? Så hur ska du annars veta vad som faktamässigt är bäst?Det är vad som känns som spelar roll, det är väl inte gjort för att maskiner ska spela på dom? Utan människor? Visst man kanske inte ska använda ord som "högre fps" utan mer ord som "flyter mjukare". Jag skiter fullständigt i vad en maskin säger, det är upplevelsen jag får som spelar roll. Meningslöst med sånna mätningar.
Sen undrar jag hur... om ett spel uppmäts ha högre FPS på endera konsolen... hur kan man känna något annat än så som det är? Sure, om man är defekt men..
Postad 24 september 2008 - 15:42
Gällande multiplattformsspel är 360 i ledningen. Läs Eurogamers tester jag nyss länkade till. Klar skillnad.
Men du jämför väl knappast mot båda konsolerna? Så hur ska du annars veta vad som faktamässigt är bäst?
Sen undrar jag hur... om ett spel uppmäts ha högre FPS på endera konsolen... hur kan man känna något annat än så som det är? Sure, om man är defekt men..
Motion blurr bland annat motverkar känslan av dålig framerate. Används ju i tv för att man inte ska klaga över en framerate på 24, det finns tricks de kan använda. Visst kan maskinmätningar vara användbara men allt handlar om att skapa en illusion och den som ser bäst ut är bäst. Så enkelt är det, inte sagt att 360 inte är bättre oftast i alla fall. Skulle ni verkligen efter att ha spelat 2 versioner brevid varandra och upplevt det ena som bättre än det andra köpa det sämre för att en mätning säger annorlunda på internet när ni kommer hem?
Postad 24 september 2008 - 15:55
Självklart inte, men varför skulle mätningen säga annorlunda? Om de lägger på överdrivet motion blur så säger testet fördelar och nackdelar med det. Det är ju en människa där som spelar också. De kollar inte bara framerate, de studerar grafiken.Skulle ni verkligen efter att ha spelat 2 versioner brevid varandra och upplevt det ena som bättre än det andra köpa det sämre för att en mätning säger annorlunda på internet när ni kommer hem?
Och hur ofta har du chansen att spela två versioner bredvid varandra innan du köper, annat än demos som kan vara ofärdiga? Högst teoretiskt tänkande.
Praktiskt så är det nog inte så många som sitter och kollar EG:s tester eller ens läser båda recensionerna för att se vilken som är bäst, men det är deras loss och de kommer inte veta vad de missat om de tar den sämre. Den här tråden är till för att få fram vilken som kliniskt är bäst. Och det BORDE gå hand i hand med vad man ser och känner i praktiken.
Postad 24 september 2008 - 17:17
Motion blurr bland annat motverkar känslan av dålig framerate. Används ju i tv för att man inte ska klaga över en framerate på 24, det finns tricks de kan använda. Visst kan maskinmätningar vara användbara men allt handlar om att skapa en illusion och den som ser bäst ut är bäst. Så enkelt är det, inte sagt att 360 inte är bättre oftast i alla fall. Skulle ni verkligen efter att ha spelat 2 versioner brevid varandra och upplevt det ena som bättre än det andra köpa det sämre för att en mätning säger annorlunda på internet när ni kommer hem?
Ne men det Eurogamer presenterar är bara den tekniska verkligheten, alltså vad tråden handlar om. Tråden, även om rubriken är lite överdriven mot dagens läge, handlar om vilket maskin som producerar bäst grafik. Visst vi har alla olika preferenser och upplever allt olika. Men den tekniska biten kan man aldrig komma ifrån. Har ett spel AAx4 på ena plattformen och AAx0 på andra ja då är det andra tekniskt bättre, samma med upplösning och mer.
Sen så håller jag med om att den vanliga mannen/kvinnan kanske inte bör lägga allt för stor vikt åt Eurogamers tester när det gäller val av konsol. De flesta skillnader idag är ju så små att hela upplevelsen av ett spel knappast går i graven bara för att PS3 t ex skulle ha några pixlar lägre upplösning.
Men tråden är trots allt relaterad till grafik, först och främst i multiplattform mellan PS3 och 360.
Själv väntar jag med spänning på round 14 från Eurogamer. Har ändå kommit en del tunga multititlar nu. Jag vill ha fakta och tekniska termer och inte "det känns"-svar, det är därför jag är intresserad av hur IGN gör sina bedömningar.
Postad 24 september 2008 - 17:52
Xbox 360 har länge varit det bättre alternativet när det gäller grafik, jag var hur kritisk som helst till PS3an och tyckte att alla som köpte en PS3 var helt väck i skallen. Nu har jag själv en PS3Så hur ligger det till som nu igentligen? Är spelen på 360 generellt finare/vackrare än PS3 eller har PS3 kommit ikapp så det är lika nu? Eller har dom äntligen börjat utnyttja kraften i cell cpu`n ?

Postad 24 september 2008 - 18:54
Det är INTE lika, sluta nu. Varför ignorerar vissa professionella tester och hittar på något eget? Det syns ju till och med i recensioner att PS3 fortfarande ligger efter.multiplattform så är det lika, fast även där börjar PS3an ta för sig mer och mer.
I nästan alla titlar ligger PS3 efter i antialiasing. I många titlar (speciellt UE3-motorn som PS3-utvecklare har stora problem med) är frameraten lägre satt eller sjunker på PS3. I andra är det bara färre objekt, sämre ljus, mer blur eller något annat tekniskt. Mindre utvecklare och japanska utvecklare har ofta problem med PS3, fast det finns det iofs stora som har också (Ubisoft och EA figurerar ofta).
De är lika på så sätt att min mormor antagligen inte ser skillnad på PS3 och 360-versionerna, men gamers som får chansen att jämföra dem bredvid varandra gör det. Men många av de som sitter med en sämre PS3-version lever ju ändå i ignorans ("de ser ju "ungefär" lika ut") så det gör dem inget.
Postad 24 september 2008 - 19:00
Den borde haft mer minne eller ett stort minne...
Det hjälper ju inte med Bluray och multicore när minnet blir flaskhals....
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar