Postad 14 November 2013 - 22:56
Postad 29 November 2013 - 16:24
Postad 30 November 2013 - 23:00
Skulle tro det ja.Är det samma extramaterial på icke-3D och 3D på extended-versionen?
Postad 06 December 2013 - 14:00
Postad 07 December 2013 - 17:26
Låter lovande!
Efter att ha sett den senaste trailern så är jag tämligen säker på att "The Desolation of Smaug" kommer bli mer episk och bättre än första filmen och nu längtar jag verkligen till biopremiären! Snart dags...
Postad 08 December 2013 - 08:41
Postad 08 December 2013 - 12:48
Undrar bara om 3D-effekten är ok eller om man ska försöka undvika den och se den i vanlig 2d? Tyvärr är det ju svårt att hitta den utan 3d.
Ska vara bättre än förra enligt IGN och se Smaug i 3D var riktigt bra.
Postad 09 December 2013 - 12:30
http://www.expressen...smaugs-odemark/
http://www.aftonblad...icle17985750.ab
http://www.theguardi...of-smaug-review
http://www.hollywood...g/review/663372
"On the other hand, the distractingly vivid images provided by the 48 frames-per-second in the first film appear to have been massaged properly this time, and there is a notably lower-than-average reduction in image brightness when using the 3D glasses."
http://www.youtube.c...h?v=bicwV1Bmcqk
http://www.youtube.c...h?v=25dVQU3JkkE
Postad 09 December 2013 - 13:08
Undrar bara om 3D-effekten är ok eller om man ska försöka undvika den och se den i vanlig 2d? Tyvärr är det ju svårt att hitta den utan 3d.
Frågan är om jag kan få se den i 24fps eller inte. 48fps såg billigt ut i första filmen så det slipper jag gärna.
Postad 09 December 2013 - 13:55
Postad 09 December 2013 - 15:38
För min del blir det nog utan både 3D och HFR som imo sabbade hela första filmen för både mig och min sambo.
Lutar absolut åt Mono och antik-FR jag med...
Postad 09 December 2013 - 15:39
För min del blir det nog utan både 3D och HFR som imo sabbade hela första filmen för både mig och min sambo.
För mig med! HFR såg ut vid flera tillfällen som om man snabbspolade en VHS och 3D sabbar både färger och skärpa i min mening samt får det att se ut som en teaterscen där olika objekt ser ut som platta kulisser som ligger i lager ovanpå varandra.
Postad 09 December 2013 - 15:43
...samt får det att se ut som en teaterscen där olika objekt ser ut som platta kulisser som ligger i lager ovanpå varandra.
Det där är en intressant observation som jag instämmer helt i.
Precis så är det nämligen gjort i en hel del scener...
Postad 09 December 2013 - 16:09
3D har jag inget emot men HFR kan de få begrava i närmaste kompost. Iaf tills de lär sig behärska tekniken. Det såg hemskt ut i The Hobbit.
Iofs väntar jag nog tills filmen släpps på bluray istället. Bättre bild och ljud hemma.
Postad 09 December 2013 - 17:38
Kan jag hålla med om.3D har jag inget emot men HFR kan de få begrava i närmaste kompost. Iaf tills de lär sig behärska tekniken. Det såg hemskt ut i The Hobbit.
Iofs väntar jag nog tills filmen släpps på bluray istället. Bättre bild och ljud hemma.
Är iofs inget större fan alls av 3D, men som i filmer som Avatar funkade det faktiskt rätt bra.
Postad 09 December 2013 - 18:13
Postad 09 December 2013 - 18:45
Rigoletto VIP (i Stockholm, då) bokad på söndag, både HFR och 3D, annars kan man ju lika gärna se den hemma, som jag ser det.För min del blir det nog utan både 3D och HFR som imo sabbade hela första filmen för både mig och min sambo.
Tyckte nog inte tekniken var det största problemet med förra filmen...
Postad 09 December 2013 - 19:54
Postad 09 December 2013 - 20:00
Jo så resonerade även jag på förra filmen, just på Rigoletto VIP.Rigoletto VIP (i Stockholm, då) bokad på söndag, både HFR och 3D, annars kan man ju lika gärna se den hemma, som jag ser det.
Tyckte nog inte tekniken var det största problemet med förra filmen...
Men det var en av de största besvikelser jag upplevt i en biosalong.
Ett halvår tidigare såg jag Prometheus i 3D på deras VIP och det var ljusår bättre.
Hade helst bokat deras VIP i mitten längst fram balkong, men iom HFR vägrar jag/har jag inget val.
Blir nog SAGA som såvitt jag kan se visar den i 2D och utan HFR och annat skit.
Redigerat av masse70, 09 December 2013 - 20:02.
Postad 09 December 2013 - 21:39
Nog för att du brukar vara rolig, men jag hade svårt att se humorn i detta....Var kan man se den på svartvita diabilder?
Postad 10 December 2013 - 21:30
Nog för att du brukar vara rolig, men jag hade svårt att se humorn i detta....
Det är inte alltid man lyckas
Men det var bara menat som en pik till en del bakåtsträvare.
Postad 10 December 2013 - 21:40
Och vad exakt menar du med det?Det är inte alltid man lyckas
Men det var bara menat som en pik till en del bakåtsträvare.
Antar att du syftar på de som tex inte uppskattar HFR och/eller 3D?
Är det att vara bakåtsträvande enligt dig?
Postad 10 December 2013 - 22:14
Antar att du syftar på de som tex inte uppskattar HFR och/eller 3D?
Är det att vara bakåtsträvande enligt dig?
Ja, givetvis.
Sen är det såklart lika självklart att det inte alltid ger en bättre upplevelse, men att avfärda 48 fps och/eller 3D innan man ens har sett filmen är... bakåtsträvande.
Det är lite som att avfärda färgfilm efter att ha sett en enda film med felaktig färgton, eller varför inte avfärda TV efter att ha sett ett dåligt program på TV3
Redigerat av Ageve, 10 December 2013 - 22:18.
Postad 10 December 2013 - 22:17
Så du menar att det man upplevde på första filmen i både HFR och 3D inte räknas alls?Ja, givetvis.
Sen är det såklart lika självklart att det inte alltid ger en bättre upplevelse, men att avfärda 48 fps och/eller 3D innan man ens har sett filmen är... bakåtsträvande.
Ok......
Postad 10 December 2013 - 22:18
Väntar på att Cameron ska visa hur det ska se ut.
Postad 10 December 2013 - 22:20
Så du menar att det man upplevde på första filmen i både HFR och 3D inte räknas alls?
Ok......
Det var ju det jag skrev. EN film... Nästa kanske också är kass, men det säger fortfarande inget om tekniken i sig.
Cameron satte ju ribban för 3D med Avatar. Förhoppningsvis gör han samma sak med HFR...
Redigerat av Ageve, 10 December 2013 - 22:22.
Postad 10 December 2013 - 22:23
Och då är det enligt dig helt uppåt väggarna att anta att man ev kan uppleva samma sak igen?Ehrm... det var ju det jag skrev. EN film...
Postad 10 December 2013 - 22:26
Ja men nu snackade vi inte om Cameron, eller hur?Det var ju det jag skrev. EN film... Nästa kanske också är kass, men det säger fortfarande inget om tekniken i sig.
Cameron satte ju ribban för 3D med Avatar. Förhoppningsvis gör han samma sak med HFR...
Sen är det mest HFR jag uttryckt mig om och inte 3D isolerat oavsett regissör.
Redigerat av masse70, 10 December 2013 - 22:27.
Postad 10 December 2013 - 22:33
I slutet av 1800-talet var utvecklingen först 12, sedan 16 och därefter 24 bilder per sekund (för 126 år sedan).
Att vara emot en positiv utveckling från det är... bakåtsträvande. Det har ingenting med Hobbit att göra, utan bara det faktum att motorsågen kommer fram varje gång HFR nämns.
Postad 10 December 2013 - 22:38
'Du förstår säkert vad jag menar, men ibland är det kul att ifrågasätta bara för sakens skull...
I slutet av 1800-talet var utvecklingen först 12, sedan 16 och därefter 24 bilder per sekund (för 126 år sedan).
Att vara emot en positiv utveckling från det är... bakåtsträvande. Det har ingenting med Hobbit att göra, utan bara det faktum att motorsågen kommer fram varje gång HFR nämns.
Nä jag förstår faktiskt inte alls för första gången vad du menar och håller även för första gången inte med dig alls.
Om jag rent personligen inte gillar hur en film gestaltas av denna teknik du hyllar, är jag då en bakåtsträvare per default enligt dig?
Jag har aldrig nånsin varit emot ny teknik, iaf inte så länge den faktsikt tillför nåt positivt till filmupplevelsen.
Och det har enligt mig inte 3D men främst HFR inte gjort över huvud taget än så länge.
Att sen börja dra paralleller till svartvit film blir ju faktiskt bara fånigt i sammanhanget och hör inte ens hit.
Redigerat av masse70, 10 December 2013 - 22:41.
Postad 10 December 2013 - 22:53
Att "Rix FM hits" på CD låter apa betyder ju inte att CD-formatet är dåligt...
Det skulle ju faktiskt kunna släppas 100 filmer i HFR som ser kass ut, utan att det beror på tekniken i sig, utan istället på hur den används.
Över 100 års erfarenhet av, och anpassning till 24 fps gör såklart att det inte blir klockrent på första försöket med HFR...
Postad 10 December 2013 - 22:56
Postad 10 December 2013 - 23:21
Är inte så sugen på att betala 150-200 spänn för en biljett heller.
EDIT: 175 spänn kostar tydligen en biljett. Börjar bli löjligt dyrt. Tycker de höjer med ett par tior varje år.
Redigerat av Unregistereddc471864, 10 December 2013 - 23:44.
Postad 11 December 2013 - 08:52
Jag har varit på IMAX 3D ett par gånger och då har det verkligen varit 3D. Objekt som far ut i publiken och filmerna har inte varit suddiga.
Postad 11 December 2013 - 09:00
Och har man fått en bio-check så gäller inte ens den utan tillägg! Lite märkligt då så många filmer numera är 3D på bio. Det var ju en annan sak med tillägg när 3D var nytt och inte så vanligt.EDIT: 175 spänn kostar tydligen en biljett. Börjar bli löjligt dyrt. Tycker de höjer med ett par tior varje år.
Postad 11 December 2013 - 17:42
3D är jag egentligen inte så sugen på, hittills har ju bara Cameron lyckats (han lyckades ju tom med postkonverteringen av Titanic), men HFR låter coolt, och ju mer jag läser om att det ser 'för verkligt' ut, desto mer sugen blir jag, hur kan något vara för verkligt? Som det skrevs här tidigare, före 24 fps kördes ju film ännu långsammare, och inte var den bättre då. Nä, bring it on, more real than reality, precis som med upplösning är mer bättre, HD är bättre än HDready, och 4K är ännu bättre, pixlar eller fps, no difference
Men, YMMV, som vanligt...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
121 filmer
59 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?