![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 09 juli 2008 - 21:12
Postad 09 juli 2008 - 21:23
Så är det ju med alla telefoner. Jag stänger i stort sett alltid av 3G på mina SE lurar. Den drar så mycket annars....
Samt att batteritiden är mycket sämre i 3G versionen..
...
Postad 09 juli 2008 - 21:25
http://www.macrumors...baig-and-pogue/
"- Battery drained much more quickly using 3G"
Detta är ju inget konstigt, självklart drar det mer batteri att kommunicera via 3G då frekvensen för signaluppdatering är avsevärt mycket högre än i det vanliga GSM-nätet. Fortfarande är detta inte något som motbevisar mitt argument om att Apple mycket väl kan ha förbättrat batteritiden jämfört med 1st Gen.
Postad 09 juli 2008 - 21:30
A2DP kan jag verkligen inte förstå hur Apple missade..
Extra surt eftersom jag köpt ett rätt shysst headset för inte alls så länge sen.. men men. Det är bara till att hoppas på en mjukvarufix.
Det här med batteritiden som nämns i den länkde videorecensionen är också lite oroande..
Ni med iphone 1 .. Hur dålig är den.. hur mycket sämre kan man tänka sig att det blir?
Edit: Stavfel
Det beror helt och hållet på hur mkt jag använder den förståss. Tar jag endast emot ett par samtal per dag, skickar/läser några sms per dag och lyssnar ganska lite på ipod:en så räcker den säkert i typ 3 dagar. Men då har jag stängt av Edge, Wifi, SSH, brightness-sensorn och mail-klientens auto-update. Dessutom har jag brightness level på lite, lite under halva.
Däremot, om jag surfar på wifi nån timme på en dag och kanske också lite på Gprs, lyssnar en del på musik/podcasts, ringer mkt, sms:ar mkt, spelar spel och allmänt fipplar en del på telefonen så måste jag ladda den varje natt. Och även då har jag stängt av brightness-sensorn, wifi när den inte används, Edge när den inte används.
Så batteriet ser jag redan i iPhone 1 som inte världens bästa batteri, och rimligtvis borde batteriet tömmas lite fortare om man använde GPS och 3G. Men, vi får se snart helt enkelt

Postad 09 juli 2008 - 21:37

Redigerat av shapic, 09 juli 2008 - 21:38.
Postad 09 juli 2008 - 22:06
Den lär vara kvar. De fick så mycket skit förra gången så de vågar nog inte plocka bort den.Tänkte på en annan sak om den 10-nackdelar-med-iPhone-3G-listan. På plats 4 i den listan angående roaming när man är utomlands. Asså, det kan ju bli riktigt dyrt om man åker utomlands och råkar glömma stänga av push-tjänsten typ. Dock har iPhone 1 iaf en inställning där man kan stänga av möjligheten för data-roaming, hoppas den knappen är kvar
Postad 09 juli 2008 - 23:26
Postad 09 juli 2008 - 23:31
Vet inte om det har sagts tidigare, men hur är det med Docken? Fungerar Universal Docken till den nya iPhonen? Och tror ni Telia butikerna säljer Apple tillbehör förutom telefonen?
Vet inte, det är ju samma tv-kabel som till ipod classic och touch så de är väl mycket möjligt.
Och ja, Telia borde sälja tillbehör eftersom att de är den enda återförsäljaren av telefonen så kan dem inte räkna med att någon annan skall tillhanda hålla dem, även om fler kedjor säkerligen kommer sälja de.
Postad 09 juli 2008 - 23:32
Den kändes inte plastig som jag var orolig för utan glasskärmen bidrog till dess bastanta intryck precis som Ipod Touch har. Sen gillade jag faktiskt den avrundade baksidan. Gjorde att det kändes som att man hade bättre grepp om telefonen jämfört med den platta baksidan som iPhone eller Ipod Touch har.
Blir att köpa en sån relativt omgående, fast jag väntar till löning.

Postad 09 juli 2008 - 23:40
Åhhh! Lekte precis med en iPhone 3G i några timmar.
Den kändes inte plastig som jag var orolig för utan glasskärmen bidrog till dess bastanta intryck precis som Ipod Touch har. Sen gillade jag faktiskt den avrundade baksidan. Gjorde att det kändes som att man hade bättre grepp om telefonen jämfört med den platta baksidan som iPhone eller Ipod Touch har.
Blir att köpa en sån relativt omgående, fast jag väntar till löning.
Hur, när, var?

Postad 09 juli 2008 - 23:45
Postad 09 juli 2008 - 23:51
Antar att du är/känner någon slags teknikjournalist?
Vill också tipsa om denna, iofs extremt hastiga, recension från dn.se's teknikrecensent.
Här finns också en recension i textformat. Som jag anade, är GPS:en i iPhone inget man vill navigera bilen med
Hastig recension? Ja det kan man ju lungt säga.. Dn.. *Brr..
Postad 09 juli 2008 - 23:53
Hastig recension? Ja det kan man ju lungt säga.. Dn.. *Brr..
Ja, det var nog egentligen fel av mig att ens benämna klippet som en recension. Det är mer som en snabb, ytlig "genomgång" av den

Postad 09 juli 2008 - 23:57
M3 har tydligen klämt och känt på den i ett par veckor och skrivit en ganska omfattande artikel om den.
Redigerat av shapic, 10 juli 2008 - 00:06.
Postad 10 juli 2008 - 02:39
Eftersom vissa av er hemma i Sverige ska köa för att få en mobil redan vid midnatt ser jag fram emot lite resensioner här på minhembio innan jag går och lägger mig på torsdagskvällen.
Postad 10 juli 2008 - 06:23
Varken Universella dockan eller iPhone generation 1 passar. Jag har inte heller sett att det skulle följa med en adapter. Däremot såg jag ett väldig lösryckt rykte om att en adapter skulle komma, men det var som sagt ett rykte.Vet inte om det har sagts tidigare, men hur är det med Docken? Fungerar Universal Docken till den nya iPhonen? Och tror ni Telia butikerna säljer Apple tillbehör förutom telefonen?
Postad 10 juli 2008 - 06:43
Eftersom vissa av er hemma i Sverige ska köa för att få en mobil redan vid midnatt ser jag fram emot lite resensioner här på minhembio innan jag går och lägger mig på torsdagskvällen.
Håller med helt och hållet!

Jag väntar på resensioner om 17-18 timmar från er nattugglor.
lycka till!
Postad 10 juli 2008 - 07:29
Håller med helt och hållet!
Jag väntar på resensioner om 17-18 timmar från er nattugglor.
lycka till!
Ska bli. men räkna med den framåt 01 30 till 02 00 svensk tid.
Postad 10 juli 2008 - 07:37
Om man nu får någonSka bli. men räkna med den framåt 01 30 till 02 00 svensk tid.

Postad 10 juli 2008 - 07:39
Om man nu får någon
. På 99.se så var det någon som sade att folk redan köade i Göteborg.
Märkliga "teknikentusiaster" - köa utanför en butik istället för på Telia.se

Postad 10 juli 2008 - 07:48
Märkliga "teknikentusiaster" - köa utanför en butik istället för på Telia.se
stod de inte att de var en bloggare som sklle blogga från göteborg?
såg inte att de stod kö
Postad 10 juli 2008 - 07:50
Ingen anging. Är inte där själv, men det var bara någon som skrev att de hade sett folk i kö och att GP var där och fotade. Så något borde det ju dyka upp på gp.se i så fall om det är santstod de inte att de var en bloggare som sklle blogga från göteborg?
såg inte att de stod kö

Postad 10 juli 2008 - 07:54
http://www.dn.se/DNe...d=3130&a=803040
http://www.dn.se/DNe...d=3130&a=803046
8/10 hos IDG.
http://www.idg.se/2.1085/1.170880
78% hos mobil.se
mobil.se
Redigerat av Kazutoyo, 11 juli 2008 - 18:14.
Postad 10 juli 2008 - 07:56
Ingen anging. Är inte där själv, men det var bara någon som skrev att de hade sett folk i kö och att GP var där och fotade. Så något borde det ju dyka upp på gp.se i så fall om det är sant
.
gick in på gp.se och kollade. de var nog attt de testade mobilen. de var de ända som stod på sidan. ingen kö stod de om.
http://www.gp.se/gp/...?d=444&a=432091
Postad 10 juli 2008 - 08:09

Helt sjukt, jag körde förbi butiken kl 08.34 och då satt två fåntrattar där i solstolar med sovsäck, kaffe och hela baletten. 15 ½ timmar innan ens försäljningen börjar! Vansinnet har ingen gräns tydligen.
Postad 10 juli 2008 - 08:21
Hahahaha, nä drar ditt och kollar efter jobbet. Dock blir det nog en kort daag idag. Men nu har jag nog bestämt mig för en svart 16GB (om det finns kvarMen i Malmö köar de, kanske mest intressant för Phindus och mig då vi verkar vara de enda från Malmö här
Helt sjukt, jag körde förbi butiken kl 08.34 och då satt två fåntrattar där i solstolar med sovsäck, kaffe och hela baletten. 15 ½ timmar innan ens försäljningen börjar! Vansinnet har ingen gräns tydligen.

Dessutom tänkte jag bara tipsa om, för de som inte är insatta, att http://twitlive.tv/ kommer att börja sända live och rapportera från "köer" världen över från det att den släpps på NZ vid midnatt (deras tid) och i 24 timmar eller så. Något att fördriva tiden på jobbet med idag iaf

Redigerat av Phindus, 10 juli 2008 - 08:23.
Postad 10 juli 2008 - 08:24
Men i Malmö köar de, kanske mest intressant för Phindus och mig då vi verkar vara de enda från Malmö här
har du bild?
Postad 10 juli 2008 - 08:26
Men i Malmö köar de, kanske mest intressant för Phindus och mig då vi verkar vara de enda från Malmö här
Hahaha
Postad 10 juli 2008 - 08:32
Postad 10 juli 2008 - 08:33
har du bild?
Nej, tyvärr. Jag funderade på att ta en bild med mobilen men då jag har slarvat bort USB-kabeln så kändes det meningslöst

Postad 10 juli 2008 - 08:39
kunde ha varit dagens bild på expressen.
du belönas med en riktigt okey mobil från sony ericsson.
men men

Postad 10 juli 2008 - 08:54
Ni kanske vill köpa telefonen med det gamla abbet, men enligt telias regler måste det då bindas om och det jag tror är att du inte kan binda om en gammal abonnemangstyp utan måste byta till en ny. Men som sagt, jag vet inte utan det var bara nått som slog mig.
/Emil
Postad 10 juli 2008 - 09:41
trots allt är de ju nu TORSDAG. dagen innan dagen med stort I
Postad 10 juli 2008 - 10:05
Postad 10 juli 2008 - 10:15
svd.se har en välskriven och bra recension på sin webbsida nu. Tycker att författaren lyfter fram fördelar och nackdelar på samma sätt som jag upplevt dem. Dock tycker jag han är alldeles för snäll när det kommer till kameran och kvaliteten på bilderna.
haha så sant så sant.
men igen har några sifro på antal iphone sverige får`?
Postad 10 juli 2008 - 10:20
haha så sant så sant.
men igen har några sifro på antal iphone sverige får`?
Tvivlar på att Telia kommer gå ut med några siffror offentligt idag, du får ringa till din närmsta butik och fråga.
Postad 10 juli 2008 - 10:20
Vad har han rökt för ngt? 90% av bilderna jag tagit med min Iphone är värdelösa.
Postad 10 juli 2008 - 10:26

http://www.youtube.c...h?v=pzwLFFWsUeE
Nästan så man vill köpa en vit iPhone bara för att kartongen är så snygg, haha.
Postad 10 juli 2008 - 10:43
jag har iallafall inte hittat någon.

Postad 10 juli 2008 - 11:28
Kan någon ta installeraren för Vista 64bits och slänga upp den på www.mmshare.co.uk eller dylikt? Behöver 64bitarsinstallern men får bara ner 32bits oavsett vilken browser (32bits/64bits IE7) jag försöker med.itunes 7.7 ute
Kör xp64 och jag behöver göra en fulinstallation för att få 7.7. Bökigt men det går

Redigerat av ColinZeal, 10 juli 2008 - 11:35.
Postad 10 juli 2008 - 11:49
Är väl främst det jag är intresserad av. För att få ut mest av en sån här telefon så måste man ju kunna surfa, så Fastpris för Surf är ju givet. Men känns ju ovärt om man ändå kommer ledsna på surfandet.
Postad 10 juli 2008 - 11:50
"1) Go to your itunes store home.
2) Right click on the music link and copy the address.
3) Paste into your browser.
4 I believe the id is 36."
Testa! Och rapportera coola applikationer

Postad 10 juli 2008 - 11:53
Ni som sitter vid iTunes 7.7 nu, ni kan komma åt appstore genom att följa dessa instruktioner från MMi:
"1) Go to your itunes store home.
2) Right click on the music link and copy the address.
3) Paste into your browser.
4 I believe the id is 36."
Testa! Och rapportera coola applikationer
Jag har just installerat 7.7 och kommer åt Appstore via länkarna från macrumors.com, ska kolla runt lite och se om jag hittar något intressant!

Postad 10 juli 2008 - 11:59
Dock så kan du inte köpa/ladda ner gratis program ännu, då dom låsta till 2.0 firmware. Finns ingen appsync knapp ännu, men det kommer i itunes såfort du har laddat ner 2.0 till din iphone.
Postad 10 juli 2008 - 12:00
Ahh, läste precis det ;P Men tydligen gick det inte innan. Men s-tan i gatan va många gratis applikationer det blev ändå! NIceGår ju alldeles utmärkt att komma åt appstore från itunes 7.7. Bara trycka på applicationsknappen juh.
Dock så kan du inte köpa/ladda ner gratis program ännu, då dom låsta till 2.0 firmware. Finns ingen appsync knapp ännu, men det kommer i itunes såfort du har laddat ner 2.0 till din iphone.

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar