Xbox 360 eller PS3
1171 svar till detta ämne
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg)
|
4 år sedan
|
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
5 år sedan
|
Playstation Store (2597 inlägg)
|
7 år sedan
|
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg)
|
7 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg)
|
7 år sedan
|
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg)
|
9 år sedan
|
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg)
|
9 år sedan
|
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg)
|
10 år sedan
|
PS3 Information (120 inlägg)
|
10 år sedan
|
Xbox 360- Problem (2051 inlägg)
|
10 år sedan
|
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg)
|
11 år sedan
|
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg)
|
11 år sedan
|
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg)
|
11 år sedan
|
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg)
|
11 år sedan
|
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg)
|
12 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg)
|
13 år sedan
|
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg)
|
13 år sedan
|
Ny på PS3 (26 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg)
|
14 år sedan
|
Inget blacker-than-black (18 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Call of Duty 5 (1976 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg)
|
14 år sedan
|
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg)
|
14 år sedan
|
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg)
|
14 år sedan
|
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg)
|
15 år sedan
|
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg)
|
15 år sedan
|
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg)
|
15 år sedan
|
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg)
|
15 år sedan
|
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg)
|
15 år sedan
|
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg)
|
15 år sedan
|
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg)
|
15 år sedan
|
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg)
|
16 år sedan
|
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Billigaste PS3an? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg)
|
16 år sedan
|
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 80Gb (330 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
ps3 (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Import från England (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg)
|
16 år sedan
|
Importera PS3 från USA (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg)
|
17 år sedan
|
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg)
|
17 år sedan
|
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg)
|
17 år sedan
|
Postad 05 november 2009 - 20:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Att man ens orkar skriva inlägg efter inlägg för att försöka framhäva konsolen man själv äger eller har som favorit
Att man, i en tråd vars syfte är att jämföra maskinerna, orkar gnälla folk i tråden är för mig lika svårt att förstå. Trådens namn: "Xbox360 eller PS3, Vilket skall man välja?" Vad förväntade du dig?
Postad 05 november 2009 - 20:53
JSan
-
JSan
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Att man, i en tråd vars syfte är att jämföra maskinerna, orkar gnälla folk i tråden är för mig lika svårt att förstå.
Trådens namn: "Xbox360 eller PS3, Vilket skall man välja?"
Vad förväntade du dig?
känner du dig träffad
Redigerat av JSan, 05 november 2009 - 20:53.
Postad 05 november 2009 - 21:39
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Lägg där till att vi vet att PS3 kod överlag tar mer plats än 360 kod, sett till hur mycket större multititlar är.
Huh? Varför skulle koden ta mer plats?
Postad 05 november 2009 - 21:51
Maikyy
-
Maikyy
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Många? Vilka ha överskridit 25gb? Upplys oss.
* Notis.
Uncharted 2 - 20gb = inte över 25gb Killzone 2 - 13,2gb = inte över 25gb Little Big Planet - 9,2gb = inte över 25gb Resistance 2 - 16,6- 23,6gb beroende på region = inte över 25gb Motorstorm 2 - 13,2gb = inte över 25gb
Så NEJ många spel har inte gjort det. Endast ETT spel har gjort det:
Metal Gear Solid 4 - 31gb.
Lägg där till att vi vet att PS3 kod överlag tar mer plats än 360 kod, sett till hur mycket större multititlar är. Lägg sen till att en del spel kör okomprimerad video, något som kan fås ner med dagens mer avancerade codec utan förlust. Samt då att en del spel bjuder på flera olika spår av ljud.
Därtill så används det upp en hel del utrymme där samma information återkommer flera gånger för att få en bra stream av data eftersom BluRay har problem med söktiderna. T ex har killarna bakom Uncharted varit duktiga med det. Detta är också anledningen till längre laddningstider på PS3 vid en del mutlispel, när man kör från skiva.
Så nöden av BluRay är inget som är på tryckande eller som försämrar spel direkt. Dock erbjuder BluRay mer frihet vilket vi då kan se på t ex Uncharted som får plats att fylla ut mer och erbjuda PCM ljud.
Det är heller inte så att någon av spelen tar pris i längre hållbarhet eller mer omfattning, så själva upplevelsen (om än riktigt bra) blir knappast mer för pengarna än spel på DVD.
Länk till dina siffror(UPPLYS MIG)? Och även om det stämmer så visar det FRIHETEN med blu ray utrymmet trots att ps3 koden tar lite mer plats. ÄVEN om siffrorna stämmer så är det fortfarande mer utrymme som har använts än vilken Xbox360 spel har använt av sina 9 GB. Är nästan hundra på att kojima gick ut och sa att dem har fyllt ut en hel blu ray skiva, låter det bekant? Är nästan hundra på att PG gick ut och sa att dem kommer fylla ut 50 GB till GT5 Är nästan hundra på att Santa Monica gick ut och sa att dem kommer fylla ut 30 GB för God of War 3 Heavy Rain, Uncharted, GT5 m.m gängen gick ut nyligen och sa att spelen ENDAST kunde göras på ps3:an. Detta bevisar att xbox360 klarar sig nu men inte i framtiden. Snart kommer infinity ward(stavning) gå ut och säga att Moder Warfare 3 inte kommer göras på 360 (om dem vill avancera grafik mässigt m.m) precis som dem gick ut och sa om Wii inte klarar av tvåan. Med andra ord så är blu ray framtiden, och om du inte håller med på denna punkt så lägger vi ner denna diskussion för då talar din fanboyismen mer än sanningen. Längre laddningstid? Källa?
Postad 05 november 2009 - 21:57
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Jag är inte lika insatt i tekniken som Palmnio... men huvudsaken är att ett antal PS3 titlar har mycket bättre grafik än något Xbox360 spel.
Oavsett om koden tar mer plats eller att man behöver kopiera in film sekvensen istället för att länka... så går det ändå inte göra Uncharted 2 till Xboxen på en och samma skiva... så helst klart är bluray en fördel!
Jag har nämnt det tidigare men jag tycker fortfarande att xboxen håller tillbaka utveckligen av spel, det ger utvecklarna en begränsad resurs.
Wifi och hårdisken har väl med spelandet att göra också väl? bluray kan jag förstå.. men ju större hårdisk desto fler demo kan du spara på den och inte säger någon nej till det och wifi gör väl det smidigt att spela online. Så det tillhör väl spelandet det också.
Postad 05 november 2009 - 22:04
Maikyy
-
Maikyy
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Men som han skrev, där börjar spelandet.
En arcade för 1000kr mindre klarar ALLA spel och är dessutom lika mycket bättre på multispel än PS3 som ett Elite är. Visst du får inte Bluray, Wifi, BT, 120gb hårddisk och gud vet vad men den är fortfarande spelduglig och har tillgång till ett större spelbibliotek.
Och tro det eller ej.................men gissningsvis så köper folk TV-spels maskiner för att i första hand......hör och häpna........spela.
Och jag vet det låter sjukt men man kan faktiskt spela utan WiFi, BluRay, BT och dittan o dattan.
Om du ska prata bara om spelandet (spelupplevelse) så slår WII, xbox360 och ps3 ganska bra på den punkten. MEN om du ska prata om Blu ray, Wifi, BT, 120 GB som om det inte var något viktigt så har du fel. Så du menar en gamer som mig och dig skulle nöja sig med en arcade, som INTE har för fan ens hårddisk. Microsoft ska tom sluta sälja arcade, för ingen köper dem längre.
Postad 05 november 2009 - 22:08
Maikyy
-
Maikyy
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag är inte lika insatt i tekniken som Palmnio... men huvudsaken är att ett antal PS3 titlar har mycket bättre grafik än något Xbox360 spel.
Oavsett om koden tar mer plats eller att man behöver kopiera in film sekvensen istället för att länka... så går det ändå inte göra Uncharted 2 till Xboxen på en och samma skiva... så helst klart är bluray en fördel!
Jag har nämnt det tidigare men jag tycker fortfarande att xboxen håller tillbaka utveckligen av spel, det ger utvecklarna en begränsad resurs.
Wifi och hårdisken har väl med spelandet att göra också väl? bluray kan jag förstå.. men ju större hårdisk desto fler demo kan du spara på den och inte säger någon nej till det och wifi gör väl det smidigt att spela online. Så det tillhör väl spelandet det också.
BARA det att FF kommer på flera skivor är inte bevis nog på att blu ray är en viktig del i spelandet för xbox360 anhängarna.
Postad 05 november 2009 - 23:27
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Många? Vilka ha överskridit 25gb? Upplys oss.
* Notis.
Uncharted 2 - 20gb = inte över 25gb Killzone 2 - 13,2gb = inte över 25gb Little Big Planet - 9,2gb = inte över 25gb Resistance 2 - 16,6- 23,6gb beroende på region = inte över 25gb Motorstorm 2 - 13,2gb = inte över 25gb
Så NEJ många spel har inte gjort det. Endast ETT spel har gjort det:
Metal Gear Solid 4 - 31gb.
Lägg där till att vi vet att PS3 kod överlag tar mer plats än 360 kod, sett till hur mycket större multititlar är. Lägg sen till att en del spel kör okomprimerad video, något som kan fås ner med dagens mer avancerade codec utan förlust. Samt då att en del spel bjuder på flera olika spår av ljud.
Därtill så används det upp en hel del utrymme där samma information återkommer flera gånger för att få en bra stream av data eftersom BluRay har problem med söktiderna. T ex har killarna bakom Uncharted varit duktiga med det. Detta är också anledningen till längre laddningstider på PS3 vid en del mutlispel, när man kör från skiva.
Så nöden av BluRay är inget som är på tryckande eller som försämrar spel direkt. Dock erbjuder BluRay mer frihet vilket vi då kan se på t ex Uncharted som får plats att fylla ut mer och erbjuda PCM ljud.
Det är heller inte så att någon av spelen tar pris i längre hållbarhet eller mer omfattning, så själva upplevelsen (om än riktigt bra) blir knappast mer för pengarna än spel på DVD.
"On August 26, 2009, it was revealed that Uncharted 2 will be using between 90 to 100% of the Cell's processor and uses 25GB of a single Blu-ray Disc." Källa: http://en.wikipedia....iki/Uncharted_2 "Balestra also notes that an official European release date will be announced very soon, and that the original Uncharted was some 21GB in size. Uncharted 2: Among Thieves will be larger, but not so big as to need a dual-layer Blu-ray disc." Källa: http://ps3.gamespy.c.../1008700p1.htmlPå en intervju säger man att little big planet tar minst 20gb.. " Q: And it weighs in at about 40GB?Alex Evans: Erm, yes - I believe a Blu-ray single layer is 20GB and a dual layer is 40GB, but we're filling up the Blu-ray. One of the things on there is we're having a lot of tutorial content - basically there are two paths through the game, the player's route and the creator's route. " Källa: http://www.gamesindu...bition-part-oneTror numera att singlelayer ligger på 25gb och duallayer på 50gb.
Redigerat av Unregistered1232, 05 november 2009 - 23:39.
Postad 06 november 2009 - 01:32
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Detta bevisar att xbox360 klarar sig nu men inte i framtiden.
Ursäkta, men framtiden? I den, inte särskilt avlägsna, framtiden har en ny generations konsoller kommit. Boxen har funnits i 4 år nu, tror inte att efterföljaren är mer än 2 år borta.
Postad 06 november 2009 - 08:15
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Om du ska prata bara om spelandet (spelupplevelse) så slår WII, xbox360 och ps3 ganska bra på den punkten.
Hur?
Postad 06 november 2009 - 08:48
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
"On August 26, 2009, it was revealed that Uncharted 2 will be using between 90 to 100% of the Cell's processor and uses 25GB of a single Blu-ray Disc."
Det här med hur mycket som används av Cell är en helt meningslös siffra. Jag kan med lätthet göra ett program som använder 100% av CPU:n i min PC, men det betyder inte att jag gör nåt vettigt med det.
Postad 06 november 2009 - 09:15
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Det här med hur mycket som används av Cell är en helt meningslös siffra. Jag kan med lätthet göra ett program som använder 100% av CPU:n i min PC, men det betyder inte att jag gör nåt vettigt med det.
Jag citerade hela hans kommentar.. det jag ville lyfte fram ur det var att det tog runt 25gb för spelet och inte 20gb som palmnio skrev. När det gäller CPU så har du väl en poäng där men När det gäller Uncharted 2.. så har lyckats göra väldigt mycket vettigt iaf, dels hur fysiken och dynamiken ser ut och reagerar på hela spelet.
Redigerat av Unregistered1232, 06 november 2009 - 09:18.
Postad 06 november 2009 - 10:40
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Det räcker väl med en storlek på mer än ca.9GB för att ett spel måste vara på en BD eller flera DVD-skivor.
Varför hänga upp sig på "över 25GB"?
Redigerat av JockeJ, 06 november 2009 - 10:41.
Postad 06 november 2009 - 10:52
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Om du ska prata bara om spelandet (spelupplevelse) så slår WII, xbox360 och ps3 ganska bra på den punkten.
Jag tycker WII har extremt dålig spelupplevelse, extremt pixligt när mankör den till projektorn.
Postad 06 november 2009 - 11:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Så lite svar på tvivlare. Spelen på PS3 finns att tanka på nätet. Går såklart inte att spela, men man kan utan problem rippa dem vilket folk gör och lägger upp, likt alla andra spel. Ripps är alltid 1:1 och packade utan komprimering. Denna sida låter dig söka på PS3 releaser från scenen. http://nfo.ps3news.com/index.phpUncharted 2 tar enligt Europa släppet 113x200 = 22,6 eller 108x200=21,6 och asien 100x200= 20gb. Så med tanke på språkutfyllnad är väl själva spelet runt 20gb med bara engelska. Vi har redan tagit upp Little Big Planet. Som du själv kan läsa i intervjun så vet de ju inte ens hur stora lagerna är. Så den killen har noll koll som vi har kommit fram till tidigare på forumet. Ripparna på Little Big Planet går in på 88x100 = 8,8gb eller 46x200 = 9,2gb beroende på släpp. Så nej den är inte över 20gb och ser du till spelets upplägg med enkelt ljud och helt utan filmer så är det inte så konstigt, det är ett rätt simpelt spel. Numera ligger SL BluRay på 25gb och DL BluRay 25gb.......och så har det alltid varit. har ALDRIG varit 20/40. HD DVD hade 15/30 men det är en annan femma. Platsmässigt så ser jag inget i Uncharted 2 som gör att spelet i stort skulle vara omöjligt på 360 sett till utrymme. Varken speciellt stort eller långt. Som sagt tar spelet upp en stor mängd extra utrymme för att kunna streama från BluRay utan laddning. Kan dock bli så att en annan version hade fått laddningstider eller krav på installation. Hurvidare det skulle funka grafiskt kan jag dock inte säga, Uncharted 2 är det spel som fram till idag använder CELL mest effektivt. Då menar jag bara inte "ooo titta så många % vi använder" utan sett till hur de förklarat vad de har lagt över på SPUerna. Angående Final Fantasy så är det som sagt en liten fetish hos japanska utvecklare. Även på tidigare plattformar kom FF på flera skivor trots att 99,99% av alla andra spel klarade sig på 1 skiva. Så FF är knappast en regel. Säger inte att DVD är framtiden, tror nog folk pressar på den nu mot det sista. Och vi vet att det är den sista sången, nästa MS maskin lär knappast ha den. Men DVD vd BluRay avgör knappast nivån på hur snygga spelen blir utan det är upp till hårdvaran, BluRay ger dock mer frihet till annan krydda så som bätter ljud, mer ljud, mer film, större spel(även om så knappt varit fallet). Personligen känns GT5 som att det kommer bli det första spel där man verkligen använde BluRay skivan för att ge mer bang for the buck, känns som det spelet kommer bli ett av det mest omfattande spelen på länge. * Maikyy Och var har du fått för dig att de ska sluta sälja arcade? Aldrig kommit på tal och lär knappast bli aktuellt. MS och Sony vet att den svåraste punkten att få ner pris på är hårddiskar vilket MS lärde sig den hårda vägen med Xbox. Aracde är den maskin som snabbast kan ta åt sig marginalkronor. Och med tanke på att Aracade har 512mb inbyggt så kommer den duga till större delen av de som köper dem, kom ihåg att alla inte är inbitna gamers. Och NEJ! BT, WiFi och 120gb hårddisk är inte viktigt för spelupplevelsen. Modern Warfare 2 kommer vara lika roligt och lika snyggt på ett Arcade för 1900 som en PS3 för nästan 1000kr mer. Lika så med alla andra multispel.......................spelandet börjar vid 1900kr. Sen kan vi älta mervärde hit och dit och visst för under 3000kr är PS3 slim ett ###### bra pris. WIFI och HDD tillhör inte spelandet! det tillhör runt om kring, det tillhör bekvämligheter! Lika så BluRay och BT.
Hade multispel lidigt på Arcade för att de saknat detta så då hade jag köpt det men saken är att 100 av 100 multispel upplevs exakt samma på en Xbox Arcade som på en PS3 slim. Sjukt nog ibland bättre pga av bättre grafik.
Redigerat av PalmiNio, 06 november 2009 - 11:02.
Postad 06 november 2009 - 11:22
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Och ibland upplevs de sämre p.g.a. oljud i spelmaskinen... Det är en fråga om vad man står ut med. Det går heller inte att bortse från det totala mervärdet om man ska jämföra konsollerna. Tråden handlar inte om vart "spelandet börjar" utan en totalbedömning utifrån vad "man" ska välja. Eftersom man får betala mer för, och får mer, med en PS3 så måste man ta med det i beräkningen. Oavsett med hur fet stil du skriver att man inte ska det Med jämförbar Xbox360, d.v.s.Elite, så är inte PS3 dyrare ens i inköp, nån hundralapp kan det skilja på 120GB. Men med 250GB så är Xbox360 t.o.m. dyrare än PS3 250GB! Det är mer än inköpspriset som avgör vilken konsoll man ska välja, "spelandet börjar vid.." är ju bara snack. Modern Warfare 2 kommer vara lika roligt och lika snyggt på ett Arcade för 1900 som en PS3 för nästan 1000kr mer. Lika så med alla andra multispel.......................spelandet börjar vid 1900kr
Jovisst, om du betalar för live så stämmer det nog, och då är du inte längre kvar på 1900kr. För det spelet kommer inte vara lika roligt utan MP som med MP, håller du inte med om det? EDIT: Jag menar såklart inte att priset är oviktigt, det är väldigt dyra leksaker alltihop, och jag valde själv att ge grabben en Xbox360 pro, eller vad den heter med 60GB, delvis för att den var då nästan 2000kr billigare än en PS3. Det plus vad hans kompisar använder bestämde. Själv har jag mer pengar än vänner så jag fick en PS3
Redigerat av JockeJ, 06 november 2009 - 11:35.
Postad 06 november 2009 - 11:30
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Och ibland upplevs de sämre p.g.a. oljud i spelmaskinen... Det är en fråga om vad man står ut med.
Det går heller inte att bortse från det totala mervärdet om man ska jämföra konsollerna. Tråden handlar inte om vart "spelandet börjar" utan en totalbedömning utifrån vad "man" ska välja. Eftersom man får betala mer för, och får mer, med en PS3 så måste man ta med det i beräkningen. Oavsett med hur fet stil du skriver att man inte ska det
Med jämförbar Xbox360, d.v.s.Elite, så är inte PS3 dyrare ens i inköp, nån hundralapp kan det skilja på 120GB. Men med 250GB så är Xbox360 t.o.m. dyrare än PS3 250GB!
Det är mer än inköpspriset som avgör vilken konsoll man ska välja, "spelandet börjar vid.." är ju bara snack.
Jag sa alfdrig att man inte ska. Jag sa bara att allt extra till PS3 är inget som gör att 360 får sämre spel, spelen är sämre eller någon annan nackdel för spelaren. Det är som jag sagt 1000000ggr en spelmaskin och även om PS3 har ett mervärde så kommer inte alla använda allt detta extra. För den som bara vill spela så är Acrade bästa priset, så enkelt är det. Är man inbiten på Online bör man ha hårddisk och då blir det svårare då priset som du säger knappast skiljer. Är man det minsta sugen på BluRay samtidigt så är det knappast en tanke. Och så vidare. Jag kan tycka iPhone är världens bästa mobil eftersom jag använder allt, men min pappa ringer bara......korkat då att lägga 7000 tusen för något han aldrig använder. Samma tanke är det på spelmaskiner, det är den aspekten jag vill lyfta fram. Jag gissar att 90% av alla som köper en mobil köper för mobilens grundegenskaper och samma för konsol, för att spela. Att då prata om allt lull lull på PS3 som något nödvändigt är bara fel, för att kunna spela är inte det nödvändigt. En del saker kan skapa mer bekvämlighet, så som WiFi, och en del kan skapa mervärde, så som BluRay, men ett behov för att vara spelmaskin? Nej. Jag är såklart medveten om att 90% av dem som sitter på detta forum dock är mest intresserad av lull lull. Lika så jag, därför jag sitter med en arcade och 250gb hårddisk, min 5 xbox, samt ägt 3 ps3 modeller.
Redigerat av PalmiNio, 06 november 2009 - 11:32.
Postad 06 november 2009 - 11:38
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Få göra ett nytt inlägg med det editerade då.. Modern Warfare 2 kommer vara lika roligt och lika snyggt på ett Arcade för 1900 som en PS3 för nästan 1000kr mer. Lika så med alla andra multispel.......................spelandet börjar vid 1900kr.
Jovisst, om du betalar för live så stämmer det nog, och då är du inte längre kvar på 1900kr. För det spelet kommer inte vara lika roligt utan MP som med MP, håller du inte med om det? EDIT: Jag menar såklart inte att priset är oviktigt, det är väldigt dyra leksaker alltihop, och jag valde själv att ge grabben en Xbox360 pro, eller vad den heter med 60GB, delvis för att den var då nästan 2000kr billigare än en PS3. Det plus vad hans kompisar använder bestämde. Själv har jag mer pengar än vänner så jag fick en PS3
Redigerat av JockeJ, 06 november 2009 - 11:38.
Postad 06 november 2009 - 11:45
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Få göra ett nytt inlägg med det editerade då..
Jovisst, om du betalar för live så stämmer det nog, och då är du inte längre kvar på 1900kr. För det spelet kommer inte vara lika roligt utan MP som med MP, håller du inte med om det?
EDIT: Jag menar såklart inte att priset är oviktigt, det är väldigt dyra leksaker alltihop, och jag valde själv att ge grabben en Xbox360 pro, eller vad den heter med 60GB, delvis för att den var då nästan 2000kr billigare än en PS3. Det plus vad hans kompisar använder bestämde.
Själv har jag mer pengar än vänner så jag fick en PS3 
Sant men tyvärr är det så att alla lirar inte online, oavsett maskin. Kan dock hålla med om att det är numera det starkaste argumentet mot en 360. MW2 är kanske det sämsta exemplet då det kommer vara enormt online, men de flesta spel är det nog inte ens nära hälften av dem som köper som kommer även köra det online.
Postad 06 november 2009 - 12:33
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Summeringen, av betydelse för den här topicen, är iaf att om man vill lira online ibland och ha en HDD (om inte annat för att slippa en hög-spinnande DVD-drive) så är 360 dyrare än PS3. Trots det får man lite extra "lull-lull" iform av Wifi och framförallt Blu-ray i PS3, inte nått för alla, men inte nått man betalar extra för alls heller om man ändå vill ha en spelupplevelse "strax över basnivån". Väl "strax över basnivån" är det dock värt att poängtera att 360 sägs ha en bättre online-tjänst för de som prioriterar det samt att HDD:n möjliggör instalation av spel vilket förstås är en riktigt fin finess (imho iaf). Samt att att 360 har en "precis på basnivån" för mindre pengar, PS3 har inte ens en "precis på basnivån" utan bara en nivå.  Personligen känns nån tusing hit eller dit för en konsoll whatever, man måste ju ändå lägga massa pengar på en massa mjukvara. Så pris är för mig inte avgörande utan för mig handlar det om features och spelutbud och där tycker jag PS3 är betydligt mer intressant. Men DET är förstås en smaksak. Slutsats är alltså det folk varit inne på tidigare, ta reda på vad du har för smak och handla därefter. Eller köp båda två.  En äkta film och hemmabionörd använder knappast PS3. Jag försökte men det var lika snabbt tillbaka till PC för så länge en konsol inte är en öppen plattform kommer HTPC lösningarna alltid vara hästlängder bättre på PC. Konsol är inte ens ett substitut i mina ögon utan bara en lågbudget lösning för dem som inte orkar leka med en PC.
En äkta filmnerd kan man ju tycka faktiskt betalar för sina filmer...iaf om nerden är kapabel att tänka längre än näsan räcker. Så vad ska man då med en PC till? Det största utbudet finns på DVD och det kvalitetsmässigt bästa utbudet finns på BD. För att spela de två formaten behöver man ingen PC. Skulle faktiskt vilja se en förklaring till det där "film/nerd använder inte PS3" begreppet som används av 360-f*nboys lite här och var (ja det är i de sammanhangen man mest springer på det). Har lixom aldrig sett några vettiga argument för det.... Speciellt då det verkar användas för att på nått sätt nedvärdera värdet av BD i PS3 (i förlängningen ett argument för 360, eller varför kom det upp i huvutaget?), fullständigt obegripligt.
Redigerat av pacman, 06 november 2009 - 13:14.
Postad 06 november 2009 - 13:04
Mike_the_pipe
-
Mike_the_pipe
-
Användare
-
-
125 inlägg
Så jewla skön tråd!! sjukt kul när man tänker på allas ansiktutryck när dem sitter och skriver mot-argument =)
snart får ni köra online på nått spel och göra upp som riktiga män
Go xbox go xbox go xbox
Postad 06 november 2009 - 14:00
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Skulle faktiskt vilja se en förklaring till det där "film/nerd använder inte PS3" begreppet som används av 360-f*nboys lite här och var (ja det är i de sammanhangen man mest springer på det). Har lixom aldrig sett några vettiga argument för det....
Speciellt då det verkar användas för att på nått sätt nedvärdera värdet av BD i PS3 (i förlängningen ett argument för 360, eller varför kom det upp i huvutaget?), fullständigt obegripligt. 
Ett nytt begrepp för mig att se PS3 som det sämre alternativet men jag har nog inte varit lika aktiv i PS3 vs 360-trådarna. Tycker, som du, att det låter obegripligt. Faktum är jag har en PS3 nästan endast för att se på bluray i... Jag är ju en av de som tveklöst föredrar 360 som gameing-plattform (men jag vill nog inte kalla mig fanboy). Här är några anldeningar: Spelutbud. T.ex. Gears of war ensamt gör det värt att äga 360. Finns inget spel som kan mäta sig med dem (min helt personliga åsikt dock, och det finns garanterat andra som tycker precis tvärtom). Handkontrollen. Även detta är ju en högst personlig anledning till att välja 360 då det handlar om multisläpp. Undantag jag än så länge gjort är Devil may cry 4 och Tekken 6. Online. Visst får man hosta upp med några hundralappar för att kunna spela online och det skulle jag gärna sluppit men det funkar faktiskt riktigt bra. Hela systmet för att kommunicera med andra tycker jag generellt är bättre. Mina vänner har 360 Ja, det säger sig självt. När jag drar igång PS3'an kanske det är en eller två pers online. På 360 är det oftast betydligt fler. The more the merrier, delad spelglädje är dubbel spelglädje o.s.v.
Postad 06 november 2009 - 14:38
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Mina vänner har 360 Ja, det säger sig självt. När jag drar igång PS3'an kanske det är en eller två pers online. På 360 är det oftast betydligt fler. The more the merrier, delad spelglädje är dubbel spelglädje o.s.v.
Haha, ja det beror ju på vilken platform man väljer att i första hand spela på. En dålig kväll har jag 20 personer online på min PSN-lista...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 november 2009 - 14:38.
Postad 06 november 2009 - 15:02
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Haha, ja det beror ju på vilken platform man väljer att i första hand spela på. En dålig kväll har jag 20 personer online på min PSN-lista...
Oj, så många vänner med varken PS3 eller 360 har inte ens jag. Du måste vara en populär kille (eller tjej?)...
Postad 06 november 2009 - 15:33
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Det är inte speciellt många av mina IRL-vänner som delar just detta intresse, och de som gör det spelar sällan samma saker som mig...
Det som är det fina med ONLINE, man behöver inte begränsa sig till sin närmsta omgivning, och tack vare PSN har jag lärt känna väldigt mycket folk över hela landet.
Postad 06 november 2009 - 15:36
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
..
Redigerat av HenkeEdge, 06 november 2009 - 15:47.
Postad 06 november 2009 - 15:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Annars kan man ju alltid köra den gamla beprövade "klicka-inte-på-tråden"-metoden som jag alltid brukar tillämpa på de trådar som inte intresserar mig.
Vi har en regel på forumet:
7.7 Om du inte gillar ämnet
En tråd är till för de som faktiskt vill diskutera just det ämne som tråden handlar om, oavsett hur betydelselöst, felaktigt eller ointressant andra anser att detta ämne är. Vi tillåter inte att man i tråden ifrågasätter eller gör sig lustig över själva ämnet.
Gillar man inte ämnet eller diskussionerna postar man inte i tråden, det bör inte vara speciellt svårt att rätta sig efter.
Postad 06 november 2009 - 16:00
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Det är inte speciellt många av mina IRL-vänner som delar just detta intresse, och de som gör det spelar sällan samma saker som mig...
Det som är det fina med ONLINE, man behöver inte begränsa sig till sin närmsta omgivning, och tack vare PSN har jag lärt känna väldigt mycket folk över hela landet. 
Ah, där har vi nog lite olika syn. Jag begränsar mig så mycket det går att slippa adda massa folk jag inte känner. Bara irriterande att 50 okända folk som skickar en massa invites och har sig. Men jag är kanske lite digitalt osocial
Postad 06 november 2009 - 16:12
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Mina vänner har 360 Ja, det säger sig självt. När jag drar igång PS3'an kanske det är en eller två pers online. På 360 är det oftast betydligt fler. The more the merrier, delad spelglädje är dubbel spelglädje o.s.v.
Det är nog så viktig punkt detta. Jag känner 3 st personer med 360 varav en inte spelar online (tycker inte det är värt pengarna), en 360 är sönder, och den 3:e personen är mest en ytligt bekant. Så om jag köper en 360 så blir jag tämligen ensam online i bekantsskapskretsen. Däremot känner jag ett 10-tal personer med PS3.
Postad 06 november 2009 - 18:14
paltrude
-
paltrude
-
Användare
-
-
127 inlägg
Gears of war ensamt ... Finns inget spel som kan mäta sig med dem (min helt personliga åsikt dock, och det finns garanterat andra som tycker precis tvärtom).
Här är jag!
Postad 06 november 2009 - 21:57
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
En annan aspekt som jag tycker är att såvitt jag vet lämnar MS 3 års garanti på Xboxen, Sony endast 1 år på PS3an. Så man är garanterad längre livslängd på Xboxen.
Postad 06 november 2009 - 21:59
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
En annan aspekt som jag tycker är att såvitt jag vet lämnar MS 3 års garanti på Xboxen, Sony endast 1 år på PS3an. Så man är garanterad längre livslängd på Xboxen.
Skulle maskinen klappa ihop av ingen anledning så har man ändå 3 års reklamationsrätt. Microsoft utökade väll sin garanti från 1 till 3 år i början pågrund av alla problem som fanns då, eller minns jag fel?
Postad 06 november 2009 - 22:04
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Skulle maskinen klappa ihop av ingen anledning så har man ändå 3 års reklamationsrätt. Microsoft utökade väll sin garanti från 1 till 3 år i början pågrund av alla problem som fanns då, eller minns jag fel?
Reklamationsrätt är dock en svagare form än garanti. Det betyder att du som kund måste kunna bevisa att det är ett tillverkningsfel efter att garantitiden gått ut. Och det kan kräva oberoende verkstäder som är specialiserade på produkten som undersöker den osv, eller att det är ett fel som tillverkaren själva erkänt som fel för hela serien osv. Dvs är det väldigt svårt att använda reklamationsrätten efter det första året.
Postad 06 november 2009 - 22:07
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
Reklamationsrätt är dock en svagare form än garanti. Det betyder att du som kund måste kunna bevisa att det är ett tillverkningsfel efter att garantitiden gått ut. Och det kan kräva oberoende verkstäder som är specialiserade på produkten som undersöker den osv, eller att det är ett fel som tillverkaren själva erkänt som fel för hela serien osv.
Dvs är det väldigt svårt att använda reklamationsrätten efter det första året.
Så har jag verkligen inte upplevt reklamationsrätten, kontaktar man arn och har rätt papper med sig när det väl gäller har jag inte upplevt några problem de 2ggr jag använt mig av reklamation. Även de vänner jag känner har inte haft några som helst problem sålänge man är bra förberedd när man väl ska lämna in varan som är sönder.
Postad 06 november 2009 - 22:18
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Så har jag verkligen inte upplevt reklamationsrätten, kontaktar man arn och har rätt papper med sig när det väl gäller har jag inte upplevt några problem de 2ggr jag använt mig av reklamation. Även de vänner jag känner har inte haft några som helst problem sålänge man är bra förberedd när man väl ska lämna in varan som är sönder.
Som sagt, lagen säger att efter den utsatta garantitiden har du bevisbördan, så om du inte kan bevisa att det är ett ursprungsfel kan de totalvägra reparation med lagen på sin sida. Sen att vissa har haft tur är ju en annan sak, jag skulle inte vilja chansa när det handlar om en del pengar.
Postad 06 november 2009 - 22:57
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Är nästan hundra på att kojima gick ut och sa att dem har fyllt ut en hel blu ray skiva, låter det bekant? Är nästan hundra på att PG gick ut och sa att dem kommer fylla ut 50 GB till GT5 Är nästan hundra på att Santa Monica gick ut och sa att dem kommer fylla ut 30 GB för God of War 3 Heavy Rain, Uncharted, GT5 m.m gängen gick ut nyligen och sa att spelen ENDAST kunde göras på ps3:an.
Längre laddningstid? Källa?
Metal Gear är 31gb av 50gb. Inte nästan men oavsett vad mer än 25gb och största spelet än så länge. GT5 tvivlar jag inte kommer ta över 25gb, läs mitt inlägg så ser du att jag skriver just om att GT5 lär spränga gränser när dte kommer till innehåll. Att utvecklarna bakom GT5, Uncharted, Heavy Rain med mera säger att deras spel bara funkar på PS3 är lika trovärdigt som att Bill Gates skulle säga att Windows är bästa operativsystemet. Dessa studios ägs av Sony och har avtal med Sony, så såklart kommer de lobba för Sonys konsol......annat hade varit korkat. Angående laddningstider så kan jag ta något färskt, Tekken 6: http://www.kotaku.co...n-6-load-times/"However, according to Gemaga, it takes over thirty seconds (33 seconds, to be exact) to change a character and change a stage running the actual game disc on the PS3, compared with the 11 seconds it takes to start a fight on the Xbox 360 using the game disc."
Postad 06 november 2009 - 23:01
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
En äkta filmnerd kan man ju tycka faktiskt betalar för sina filmer...iaf om nerden är kapabel att tänka längre än näsan räcker. Så vad ska man då med en PC till? Det största utbudet finns på DVD och det kvalitetsmässigt bästa utbudet finns på BD. För att spela de två formaten behöver man ingen PC.
Skulle faktiskt vilja se en förklaring till det där "film/nerd använder inte PS3" begreppet som används av 360-f*nboys lite här och var (ja det är i de sammanhangen man mest springer på det). Har lixom aldrig sett några vettiga argument för det....
Speciellt då det verkar användas för att på nått sätt nedvärdera värdet av BD i PS3 (i förlängningen ett argument för 360, eller varför kom det upp i huvutaget?), fullständigt obegripligt. 
True true. Man kanske inte ska ta det till sin nackdel. Men när folk börjar ranta runt om alla egenskaper som PS3 har som mediamaskin så blir jag förvånad. Visst BluRay i all ära men resten är inte bättre än vad 360 kan erbjuda. Folk i tråden snackar om att den är enklare och bättre att streama till när faktum är att många av programmen som används till streaming kan användas lika lätt till båda. Formaten som stöds är mer eller mindre exakt samma.
Postad 06 november 2009 - 23:46
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Det gäller väl dock endast för RROD? Övriga fel har 1 års garantitid. Men folk verkar ju i och för sig utnyttja situationen med "handdukstricket".
Postad 07 november 2009 - 06:41
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Det gäller väl dock endast för RROD? Övriga fel har 1 års garantitid.
Men folk verkar ju i och för sig utnyttja situationen med "handdukstricket".
Jag vet inte, vad jag förstår är det 3 års fabriksgaranti.
Postad 07 november 2009 - 13:33
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
mer lagringsutrymme betyder ju inte automatiskt bättre spel, betyder oftast mindre optimerad kod 
i de spel på 360n där man måste byta disc har det kommit i väl valda ställen där det inte stört.
Ingen kan väl mena att ff7 är ett dåligt spel ( 3 diskar för övrigt på ps1 ) bara pga man måste byta diskar, sämsta argumentet jag hört sen dackefejden.
Och som sagts tidigare, tar upp mer utrymme pga de måste lägga samma kod på flera ställen eftersom det är lägre överföringshastighet från en blu-ray skiva än en dvd som i xboxen, därför måga ps3 spel kräver installation också.
finns inte heller något som säger att man inte kan göra ps3 exklusiva spel på boxen och tvärtom heller. De som säger det har nog inte så mycket koll, eller är betalda av den sida de stödjer
man bör nog inte haka upp sig alltför mycket på de tekniska detaljerna då båda 2 har flaskhalsar. Köp den som dina vänner har och/eller den med flest intressanta exklusiva spel.
Postad 07 november 2009 - 17:07
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Som sagt, lagen säger att efter den utsatta garantitiden har du bevisbördan, så om du inte kan bevisa att det är ett ursprungsfel kan de totalvägra reparation med lagen på sin sida. Sen att vissa har haft tur är ju en annan sak, jag skulle inte vilja chansa när det handlar om en del pengar.
Praxis från ARN har dock varit att om felet beror på en intern komponent och maskinen i fråga aldrig varit öppnad så har du bevisat att felet är ursprungligt.
Postad 07 november 2009 - 17:32
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Praxis från ARN har dock varit att om felet beror på en intern komponent och maskinen i fråga aldrig varit öppnad så har du bevisat att felet är ursprungligt.
Fortfarande är det väldigt touch and go, tillverkare kan hävda att man skakat sönder den eller vad som helst. Jag skulle i var fall inte vilja chansa på att ARN och Sony har samma bedömningar om 2 år som vissa fått idag
Postad 07 november 2009 - 18:55
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Det gäller väl dock endast för RROD?
Stämmer, det är endast för RROD som 3 år gäller. LänkAlla Xbox 360-kunder som får ett allmänt maskinvarufel som anges av tre blinkande röda lampor täcks nu av en treårig garanti från inköpsdatumet. Alla andra befintliga Xbox 360-garantier fortsätter att gälla.
Postad 07 november 2009 - 19:52
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1 833 inlägg
Ang. att spela upp olika medier.
Kommer inte ihåg om det har tagits upp redan men, PS3 är väldigt mycket bättre än 360 på att spela upp DVD-filmer. Har haft båda kopplade på samma sätt (hdmi) och det är i mitt tycke milsvidd skillnad. Uppskalningen har en riktigt hög klass på PS3.
Postad 07 november 2009 - 20:04
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Har en 360 just nu men kommer att införskaffa en PS3 också eftersom fru o dotter är otroligt besvikna på Lips (de vill ha svenska låtar, schlager o sånt).
Så det blir ett PS3 i julklapp med Singstar o så Uncharted 2 till mig
Postad 07 november 2009 - 20:11
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Ang. att spela upp olika medier.
Kommer inte ihåg om det har tagits upp redan men, PS3 är väldigt mycket bättre än 360 på att spela upp DVD-filmer. Har haft båda kopplade på samma sätt (hdmi) och det är i mitt tycke milsvidd skillnad. Uppskalningen har en riktigt hög klass på PS3.
Det där kan jag skriva under på. DVD-uppspelningen är ljusår bättre på PS3, även om man bortser från den stora ljudskillnaden från själva konsolen. DVD-uppskalningen på PS3 är mycket bra med en helt ok filmdeinterlacing, helt tvärtemot hur det är på 360 mao.
Postad 07 november 2009 - 20:56
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
finns inte heller något som säger att man inte kan göra ps3 exklusiva spel på boxen och tvärtom heller. De som säger det har nog inte så mycket koll, eller är betalda av den sida de stödjer 
Utan att vara otrevlig så måste jag säga att spelutvecklarna har större trovärdighet än vad du har. Det finns de som gjort spel som säger att det ena eller andra spelet bara kunde göras till PS3 p.g.a. dess stora processor/grafiska/Blu-ray-kapacitet. EDIT: Sen kan man förstås alltid friskriva sig genom att påstå att den ena eller andra är betald av endera "sidan", utan att belägga detta... Det såg vi ju inte minst efter att Warner valde Blu-ray
Redigerat av JockeJ, 07 november 2009 - 20:57.
Postad 07 november 2009 - 20:58
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Skulle Noughty Gods gå ut och säga att Uncharted 2 skulle bli lika snyggt och bra på 360 så vore det tjänstefel.
En förstapartsstudio SKA vara partisk i den frågan, det har dom betalt för.
Postad 07 november 2009 - 21:01
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Naturligtvis, när dom säger att det bara kunde göras på PS3 så kan ju den bakomliggande orsaken vara att dom har kontrakt med Sony
Postad 08 november 2009 - 00:40
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Naturligtvis, när dom säger att det bara kunde göras på PS3 så kan ju den bakomliggande orsaken vara att dom har kontrakt med Sony 
Kan vara? Snarare är.... Säger inte att de direkt ljuger. Men det är en studio ägt av Sony och helt utan erfarenhet av 360 som kodning mot. Att de då går ut och säger att deras spel inte skulle funka på 360 känns inte som trovärdigt. Eftersom mer eller mindre alla Sony studios går ut med att deras spel inte skulle funka på 360 så känns det som någon form av PR krav på Sonys sida. Nog för att Uncharted skulle kunna tillhöra den kategori spel som skulle vara väldigt svårt, om inte omöjlig, att genomföra på 360 så finns där en rad exklusiva spel som inte skulle vara det. Ta Little Big Planet. Ytterst vackert och originellt spel, omöjligt på 360? Knappast, men utvecklaren säger så.
Redigerat av PalmiNio, 08 november 2009 - 00:45.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|